Verwijderd

Mn vriendin heeft sinds gisteren deze cam en hij bevalt goed alleen is er 1 probleempje: dat klepje waarachter de memory card zit, zit erg los. Bij gewoon gebruik gaat het klepje al bijna open wat uiteraard niet de bedoeling is. Ik vraag me dus af of dit bij alle 850's zo is of dat het een exemplarisch probleem is.

• CME86
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:02
zou ik mee terug gaan, die van mij zit altijd superdicht.

Verwijderd

ok, thanks! Dat wordt inderdaad even zeuren om een nieuwe...Ben benieuwd wat ze (=alternate) doen, aangezien het klepje nu nog wel net dicht blijft zitten dus op dit moment is er nog niet echt een probleem, maar dan zal je net zien dat ie niet meer dicht wil als de garantie net voorbij is.

• CME86
ik heb op het ijs foto's gemaakt alleen ging toen het lccd uit en raar doen. Later thuis bleef hij raar doen (vage strepen op het lcd) maar later deed hij het ineens weer gewoon. errug gek. Ik had dit vrijdag toen ik bezig was op het ijs ook al.
Zit er misschien iets los ofzo? of kan hij gewoon niet tegen de kou, hij heeft daar namelijk wel op het ijs in een tas gelegen, (maar daar moet hij toch tegen kunnen zou ik denken) (ik heb hem overigens nog nooit laten vallen, dus daar kan het gewoon niet aan liggen.

• CME86
Verwijderd schreef op 16 February 2003 @ 10:35:
ok, thanks! Dat wordt inderdaad even zeuren om een nieuwe...Ben benieuwd wat ze (=alternate) doen, aangezien het klepje nu nog wel net dicht blijft zitten dus op dit moment is er nog niet echt een probleem, maar dan zal je net zien dat ie niet meer dicht wil als de garantie net voorbij is.
gewoon zeggen dat hij soms het niet doet bijvoorbeeld. Dan kunnen ze hem (als ze een goede service hebben) gewoon niet weigeren.

Verwijderd

Celmis schreef op 16 februari 2003 @ 19:04:
ik heb op het ijs foto's gemaakt alleen ging toen het lccd uit en raar doen. Later thuis bleef hij raar doen (vage strepen op het lcd) maar later deed hij het ineens weer gewoon. errug gek. Ik had dit vrijdag toen ik bezig was op het ijs ook al.
Zit er misschien iets los ofzo? of kan hij gewoon niet tegen de kou, hij heeft daar namelijk wel op het ijs in een tas gelegen, (maar daar moet hij toch tegen kunnen zou ik denken) (ik heb hem overigens nog nooit laten vallen, dus daar kan het gewoon niet aan liggen.
Een lcd-display (liquid crystal display) kan niet tegen kou: de fysische en chemische reacties kunnen vertragen (en je scherm dus in de war sturen), maar als het daarna weer werkt is het geen probleem volgens mij. Ik heb er zelf geen last van maar ik ken wel gevallen van gsm's die dit probleem hebben. Maak je dus geen zorgen ;) :P

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Verwijderd schreef op 16 februari 2003 @ 10:35:
Je hoeft niet echt te zeuren om een nieuw, je mag hem ook gewoon terug geven binnen een bepaalde tijd. Maar mijn ervaring met Alternate is dat ze niet echt lastig zijn.

HP trouwens ook niet, die van mij heeft af en toe een kaartlees probleem en ik krijg gewoon een nieuwe camera toe gestuurt.

One of the animals has left its cage today.

Verwijderd

mrknowitall schreef op 16 February 2003 @ 20:30:
[...]

HP trouwens ook niet, die van mij heeft af en toe een kaartlees probleem en ik krijg gewoon een nieuwe camera toe gestuurt.
Hmm, dat heeft ie van ons eigenlijk de hele tijd...Dan moet je het kaartje even los halen en weer opnieuw erin doen en dan leest ie hem wel meteen... Ik las op de HP site dat de nieuwste firmware update dit probleem zou moeten verhelpen. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, eerst maar eens een nieuwe halen!

• mrknowitall

mrknowitall

Hardware junkie

Verwijderd schreef op 16 February 2003 @ 21:26:
[...]

Hmm, dat heeft ie van ons eigenlijk de hele tijd...Dan moet je het kaartje even los halen en weer opnieuw erin doen en dan leest ie hem wel meteen... Ik las op de HP site dat de nieuwste firmware update dit probleem zou moeten verhelpen. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, eerst maar eens een nieuwe halen!
Nope, dat helpt bij mij niet echt, gewoon een paar keer aan en uit zetten.
Maar vreemd genoeg heb ik het in Australie niet één keer gehad, dus het zou aan de temperatuur kunnen liggen :?

• CME86
Nog even over dat lcd, waarom blijft die kleine lcd in dat zoek oog het dan wel doen?
Die zou toch ook niet tegen de kou kunnen, tevens heb ik nooit last van kaartlees errors dus die cams met problemen moet je gewoon terug sturen.

offtopic: in ComputerTotaal van deze maand was de Hp850 de beste prijs/prestatie.(700euro)
Hij was 2de (en de cannon g3 3de egehehehehehehehe die was 1100 euro)
de nikon 4300 had een half puntje meer (1ste plaats). Maar was 200 euro duurder

• CME86
Weet iemand tevens tot hoeveel mb aan SD erin kan?

Verwijderd

Celmis schreef op 17 februari 2003 @ 15:23:
Weet iemand tevens tot hoeveel mb aan SD erin kan?
Officieel geloof ik 128, maar op dpreview.com hebben ze de camera getest met 256 mb. De controller zit geloof ik op het kaartje zelf dus volgens mij kan gewoon gewoon elke sd kaart in de camera. Op dpreview hebben ze het in het verhaal over de 850 zelfs al over 512 mb!

• CME86
Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 17:42:
[...]

Officieel geloof ik 128, maar op dpreview.com hebben ze de camera getest met 256 mb. De controller zit geloof ik op het kaartje zelf dus volgens mij kan gewoon gewoon elke sd kaart in de camera. Op dpreview hebben ze het in het verhaal over de 850 zelfs al over 512 mb!
het is wel te hopen dat hij meer dan 128 aan kan.
128 is toch niks voor een vakantie op 4MP ***, das namelijk op die knake kaart die je erbij krijgt 6 foto's (16 mb).

Ik vroeg me tevens nog af of er bijvoorbeeld een programmat'je is dat in de firmware te zetten is waarmee je bv om de 1min automatiche een foto kunt maken.
Dat zou namelijk erg mooi zijn voor een zons oncdergang ed. alleen hoef je er dan dus niet de hele tijd bij te blijven zitten.
IS het misschien mogelijk foto's direct op de pc te zetten, dus direct na het schieten via de usb. (je houd dus zegmaar de usb erin en geen SD kaart)

Verwijderd

Celmis schreef op 07 December 2002 @ 21:14:
[...]

bij de mijne zat heel veel (ook tv kabels enzo) maar mijn batterijen waren 1800 NiMH _/-\o_
Heb jij de versie met docking station gekocht? Mn vriendin dus niet en daar zaten niet-oplaadbare batterijen bij en geen tv kabel :(
Celmis schreef op 17 February 2003 @ 18:33:
[...]

Mocht dat niet kunnen kun je natuurlijk ook gewoon meerdere kaartjes kopen. Ok, moet je wel even uitkijken dat je die kleine dingen niet kwijtraakt, maar voor de rest boeit het weinig of je 1x512 of 4x128 hebt.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 19:00 ]

• CME86
Verwijderd schreef op 17 februari 2003 @ 18:57:
[...]

Heb jij de versie met docking station gekocht? Mn vriendin dus niet en daar zaten niet-oplaadbare batterijen bij en geen tv kabel :(

[...]

Mocht dat niet kunnen kun je natuurlijk ook gewoon meerdere kaartjes kopen. Ok, moet je wel even uitkijken dat je die kleine dingen niet kwijtraakt, maar voor de rest boeit het weinig of je 1x512 of 4x128 hebt.
Ow, lekker oude post van mij, maar ik heb inderdaad die met dock.
en over die kaartjes, ik heb er namelijk al een van 256 in bestelling die ik dan ook in mijn pda (dell axim x5 (die ook in bestelling is)) kan gaan gebruiken. Dus vandaar.

• mrknowitall

mrknowitall

Hardware junkie

Celmis schreef op 17 February 2003 @ 18:33:
[...]

128 is toch niks voor een vakantie op 4MP ***, das namelijk op die knake kaart die je erbij krijgt 6 foto's (16 mb).
Ik heb er 256 MB in zitten, goed voor 120 plaatjes, dat werkt dus. In mijn nieuwe cam zit sinds vandaag 1 GB Microdrive, zou eens moeten kijken of die HP daar ook mee wil werken.

• CME86
welke cam heb je nu?. Slurpt die microdrive geen (geld en) stroom?

• mrknowitall

mrknowitall

Hardware junkie

Celmis schreef op 17 February 2003 @ 20:49:
welke cam heb je nu?. Slurpt die microdrive geen (geld en) stroom?
Een Nikon 5700, stroom heb ik nog geen idee van, maar ik heb een 1 GB Microdrive, extra batterij en tasje bij topvision gekocht. Was ik hetzelfde kwijt als alleen een Microdrive bij Konijnenberg.

Microdrive kost daar € 208,-- inclusief BTW. Tweede reden voor een micodrive is dat het geheugen voornamelijk met schrijven veel sneller uit de test komt dan CF. De derde dat de Nikon RAW images kan schieten van 7 MB stuk ;).

Ik hoop dat de stroom consumptie niet tegenvalt anders zou ik nog voor een 3e batterij moeten gaan of zo'n penlite-batterypack

• MrHighStone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-02-2023
Ja... En toen wilde ik een HP 850 aanschaffen, is de actie (al lang) voorbij :(

Een file op de A12 is nooit grappig...

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-02 18:00

M_V

Hebben jullie dat nou ook meegemaakt. Ik heb ook een camera ingestuurd voor die inruilactie, mooi mijn pleuro's gekregen, maar je zou ook nog een leuk accessoire krijgen, voor een camera was dat een fototas.

Maar wat krijg ik nou gisteren toegestuurd: een pak fotopapier............. WAT MOET IK DAAR NOU MEE? Ik heb niet eens een printer......

• CME86
Rudy_V schreef op 26 February 2003 @ 12:06:
Hebben jullie dat nou ook meegemaakt. Ik heb ook een camera ingestuurd voor die inruilactie, mooi mijn pleuro's gekregen, maar je zou ook nog een leuk accessoire krijgen, voor een camera was dat een fototas.

Maar wat krijg ik nou gisteren toegestuurd: een pak fotopapier............. WAT MOET IK DAAR NOU MEE? Ik heb niet eens een printer......
haha, dan waren waarschijnlijk de tassen op.
Ik heb al maanden geleden een helemooie tas gekregen.
Alleen is die tas wel erg strak om je cam heen.

Verwijderd

Ik heb ergens gelezen, maar weet niet meer waar 8)7. Dat de HP 850 geen sd 128 mb kaartjes ondersteund?

Heeft iemand daar ervaring in, voordat ik zo'n mega duur kaartje aanschaf.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 mei 2003 @ 15:48:
Dat de HP 850 geen sd 128 mb kaartjes ondersteund?

Heeft iemand daar ervaring in, voordat ik zo'n mega duur kaartje aanschaf.
:? Doen het hier anders prima hoor... en zo duur zijn die dingen tegenwoordig ook niet meer toch?
Pagina: 1 2 Laatste