Heb ook nog geen mail gehad. Maar ik wil jullie toch de nieuwste commercial op de radio niet onthouden. Vooral leuk om op de radio te horen als je in de regio Rotterdam woont (zeg maar 1 groot probleemgebied)
Als we nou eens namens iedereen hier een mail sturen ofzo? Is daar niet iets op te verzinnen?
Als Chello nou de snelheid omhoog doet, en de ping wat sneller (Ik heb hier 35 ms naar www.chello.nl, dat vind ik toch wel hoog).
Als Chello nou de snelheid omhoog doet, en de ping wat sneller (Ik heb hier 35 ms naar www.chello.nl, dat vind ik toch wel hoog).
[ Voor 43% gewijzigd door eX0duS op 29-11-2002 19:53 ]
Idd misschien een actie en de down snelheid hoger?eX0duS schreef op 29 November 2002 @ 19:49:
Als we nou eens namens iedereen hier een mail sturen ofzo? Is daar niet iets op te verzinnen?
[ Voor 22% gewijzigd door schnumi op 29-11-2002 20:24 ]
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
ja en wat d8 je van news groeps ? als ze die nu eens goed maakte.... hoorde je me amper klagen ... en dan wil ik het ze nog wel vergeven voor zomaar ff 89 euro weg tescrijven van me rekening in 1e maand gratis internet ....

Als je UPC kabel hebt kun je toch geen @home nemen of zie ik dat verkeerd??
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
klopt .... mja ik kan niet w8en totdat ik dat Baby XL fast kan krijgen hier .... teminste fatsoenlijke news groeps servers ( toch ? )schnumi schreef op 29 november 2002 @ 20:29:
Ach, op mijn werk is de standaard dat inkoop per jaar ca. 5% duurder wordt.Sjah schreef op 28 November 2002 @ 22:08:
Nou toen ik 4 jaar terug lid werd was het 89 piek, dus in vier jaar hebje het over een stijging van 22%. Vind ik forser dan inflatiecorrectie rechtvaardigd.
Dus 1,05^4 = 21,55%
Zo gek nog niet dus.
Ikzelf heb eigenlijk weinig te klagen over Chello. 1 groot probleem in het half jaar dat ik er nu zit, bijna geen downtime en een download die altijd max 187,5 kB/s is (op de juiste sites dus).
Het is mij het geld nog steeds waard.
eh ja eigenlijk wel, per 1 januari ga ik van 50kb naar 75kb.. (xs4all)psychotic schreef op 28 November 2002 @ 22:20:
Ach, schale troost, de rest zal snel volgen. Met KPN voorop, wat denk je, dat ze gratis de downloadsnelheid met 50% verhogen
en het kost me niks extra..
A wise man's life is based around fuck you
Als Eneco je kabelbedrijf is die z'n netwerk opengesteld heeft voor UPC om chello te leveren en nu druk bezig is om het netwerk ook klaar te maken voor @home, ben je idd een gelukkigeschnumi schreef op 29 november 2002 @ 20:29:
heb jij effe geluk._JGC_ schreef op 29 November 2002 @ 22:13:
[...]
Als Eneco je kabelbedrijf is die z'n netwerk opengesteld heeft voor UPC om chello te leveren en nu druk bezig is om het netwerk ook klaar te maken voor @home, ben je idd een gelukkige
Alles word duurder, ik heb kabel via de Uni (kun.nl), vroeger was dat 45 Gulden das geen 22 euro
, (voor onbeperkt inet en supersnel
) maar die zijn ook omhoog gegaan naar 38 euro, omdat UPC het contract niet wou verlengen @ 22 euro. (dat was natuurlijk ook erg weinig maar toch.
Tsja, gezien de aansluitkosten en de maandelijkse kosten is ADSL voor mij nog absoluut geen alternatief, zeker niet omdat ik zeer tevreden ben over Chello.
Een BBNed (bijv. TweakDSL) 1/512 ADSL lijn kost 68 euro per maand (ik kies deze verbinding omdat de lagere download ongeveer wordt gecompenseerd door de hogere upload), voor het geld van een Chello lijn haal ik bij TweakDSL (en de anderen hanteren vergelijkbare prijzen) nog niet eens het simpelste 512/256 pakket.
Ik heb nu bijna 4 jaar Chello (eerst Gelrevision) en in het begin was het inderdaad niet al te best. Maar in de afgelopen twee jaar heb ik alles bij elkaar misschien in totaal 1 dag storing gehad en de snelheid is altijd prima.
Een BBNed (bijv. TweakDSL) 1/512 ADSL lijn kost 68 euro per maand (ik kies deze verbinding omdat de lagere download ongeveer wordt gecompenseerd door de hogere upload), voor het geld van een Chello lijn haal ik bij TweakDSL (en de anderen hanteren vergelijkbare prijzen) nog niet eens het simpelste 512/256 pakket.
Ik heb nu bijna 4 jaar Chello (eerst Gelrevision) en in het begin was het inderdaad niet al te best. Maar in de afgelopen twee jaar heb ik alles bij elkaar misschien in totaal 1 dag storing gehad en de snelheid is altijd prima.
helaas nog geen alternatief
wou dat ik @home had
al met al: opta had gelijk afgelopen week, en de gemeenten zijn hiervoor mede verantwoordelijk (dat zijn de echte geldwolven geweest)
Digital Media Junkie
Maar wel domme geldwolven. Amsterdam heeft zijn kabelnet voor eenmalig 800 miljoen gulden verkocht. Hadden ze veel meer voor kunnen krijgen.
Upc is gewoon een enorm BAGGERBEDRIJF !!!!!
Ik woon in de buurt van Oostplein (Rotterdam centrum) en rond spits mag ik blij zijn als ik 5 kb/s haal met mijn verbinding...................
Daarnaast hebben we regelmatig dat internet het "zomaar" weer niet doet.
En jawel, dan ga je maar weer eens bellen, waarna je de volgende wijze oplossingen krijgt te horen :
Haal de stekker van het modem er 5 minuten uit (5 minuten ook.......) en doe em er daarna weer in.
Werkt het nog niet?? , dan ligt het aan de instellingen van de computer.........
Als je zo'n helpdesk-medewerker dan probeert duidelijk te maken dat het modem van chello zelf een ip aanmaakt en niet windows dan heb jij er als klant niks van begrepen..........
Heeft u geen fire-wall aan staan meneer?
Nou.......dan ben ik dus echt uitgepraat...............
En het meest vreemde is : een dag later werkt dat verrekte internet dan ineens weer.........., nou ja......., soms duurt het ook een week of 2..........
En dan abo geld terugvragen, dat kun je beter laten zitten, want dan ben je aan belkosten (ja.....het helpdesk "wij lossen uw problemen op" nummer is nie gratis) meer kwijt dan dat je aan geld krijgt teruggestort.
Het lijkt wel zo'n rukkerig tv-spelletje, daar houden ze je namelijk ook aan de lijn totdat ze genoeg beltegoed bij je weg hebben gezogen.........
Het is echt jammer dat er geen geode alternatieven zijn in Rotterdam voor mij, aangezien we hier alleen mobiel bellen en dus geen telefoon-abo hebben en dus geen adsl kunnen nemen.
Zucht......dit moest ik nou effe kwijt...........
Ik woon in de buurt van Oostplein (Rotterdam centrum) en rond spits mag ik blij zijn als ik 5 kb/s haal met mijn verbinding...................
Daarnaast hebben we regelmatig dat internet het "zomaar" weer niet doet.
En jawel, dan ga je maar weer eens bellen, waarna je de volgende wijze oplossingen krijgt te horen :
Haal de stekker van het modem er 5 minuten uit (5 minuten ook.......) en doe em er daarna weer in.
Werkt het nog niet?? , dan ligt het aan de instellingen van de computer.........
Als je zo'n helpdesk-medewerker dan probeert duidelijk te maken dat het modem van chello zelf een ip aanmaakt en niet windows dan heb jij er als klant niks van begrepen..........
Heeft u geen fire-wall aan staan meneer?
Nou.......dan ben ik dus echt uitgepraat...............
En het meest vreemde is : een dag later werkt dat verrekte internet dan ineens weer.........., nou ja......., soms duurt het ook een week of 2..........
En dan abo geld terugvragen, dat kun je beter laten zitten, want dan ben je aan belkosten (ja.....het helpdesk "wij lossen uw problemen op" nummer is nie gratis) meer kwijt dan dat je aan geld krijgt teruggestort.
Het lijkt wel zo'n rukkerig tv-spelletje, daar houden ze je namelijk ook aan de lijn totdat ze genoeg beltegoed bij je weg hebben gezogen.........
Het is echt jammer dat er geen geode alternatieven zijn in Rotterdam voor mij, aangezien we hier alleen mobiel bellen en dus geen telefoon-abo hebben en dus geen adsl kunnen nemen.
Zucht......dit moest ik nou effe kwijt...........
There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't
De prijs omhoog gooien... * TRON zucht...
De kwaliteit is bar en bar slecht hier in A'dam Noord. Helpdesk nooit bereikbaar. Een paar keer per dag je i-net-verbinding ff weg. Nou al zijn het 'maar' 2 eurootjes, ze kunnen dat niet maken vind ik.
Dl @ 180 kBs kunnen ze zo laten vind ik... maar die upload, van max 16 kBs, die mag wel omhoog!
De kwaliteit is bar en bar slecht hier in A'dam Noord. Helpdesk nooit bereikbaar. Een paar keer per dag je i-net-verbinding ff weg. Nou al zijn het 'maar' 2 eurootjes, ze kunnen dat niet maken vind ik.
Dl @ 180 kBs kunnen ze zo laten vind ik... maar die upload, van max 16 kBs, die mag wel omhoog!
Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)
Verwijderd
Ik werd razend toen ik dat mailtje kreeg - en heb meteen een woedende e-mail naar Chello gestuurd. Daarna heb ik een klachtmail gestuurd naar de NLIP (Ned. vereniging van internetproviders) met de consumentenbond en Tros Radar als CC.
Hier in Rotterdam werden wij in 2001 gedwongen om van bArt - dat ook via de kabel actief was, ƒ75,- p/m kostte en een uitstekende gratis helpdesk had - naar Chello over te stappen, waarna Chello de prijzen stapsgewijs heeft verhoogd. Na déze prijsverhoging komt de totale prijsstijging neer op 46%!
Dit is de tekst van het mailtje dat naar de NLIP is ngegaan:
Hier in Rotterdam werden wij in 2001 gedwongen om van bArt - dat ook via de kabel actief was, ƒ75,- p/m kostte en een uitstekende gratis helpdesk had - naar Chello over te stappen, waarna Chello de prijzen stapsgewijs heeft verhoogd. Na déze prijsverhoging komt de totale prijsstijging neer op 46%!
Dit is de tekst van het mailtje dat naar de NLIP is ngegaan:
Sinds eind 2000 heb ik internet via de kabel - en dat had ik aanvankelijk via bArt internetservices voor de prijs van ƒ75,- per maand. bArt internet stond bekend als de beste internetprovider van Nederland.
In mei 2001 was ik min of meer gedwongen om naar UPC's Chello over te stappen, zogenaamd omdat bArt internet zich op alleen nog maar de zakelijke markt wilde gaan richten en niet meer op de particuliere markt.
Getuige deze verwijzing was dat een verkeerde voorstelling van zaken, bArt is nog altijd op de particuliere markt actief.
Toen ik naar Chello was overgestapt, bleef het tarief van ƒ75,- tot 1 jan. 2002 bestaan. Daarna werd het tarief verhoogd naar ƒ100,- of €45,35 p/m. Reeds in mei 2002 verhoogde Chello het tarief onaangekondigd naar €47,95, ik moest dit via mijn bankafschift vernemen. Zojuist kreeg ik een mailtje dat Chello het tarief per 1 januari 2003 zal verhogen naar €49,95 p/m; (dat is meer dan ƒ110,-)
Ik citeer uit de aankondiging:
Elk jaar gaan veel prijzen omhoog als gevolg van de gestegen kosten. Helaas zijn wij ook genoodzaakt het tarief van uw chello-abonnement met 2 euro te verhogen. Vanaf 1 januari 2003 zal uw chello-abonnement € 49,95 per maand gaan kosten
Maar ook dan behoort chello nog steeds tot de allersnelste providers in zijn prijsklasse
Kabelinternet-aanbieder Casema biedt precies hetzelfde product voor de prijs van €29,95 en voert geen prijsverhoging door, helaas is Casema niet in Rotterdam actief. Maar het geeft wel aan dat monopolist Chello excessief hoge prijzen hanteert en grof misbruik maakt van het feit dat het een monopolie heeft verworven.
Ik heb sterk de indruk dat bArt door Chello is uitgekocht met de doelstelling om een monopolie te verkrijgen zodat de tarieven ongestoord verhoogd konden worden; iets wat ze sindsdien ongegeneerd doen. Ik voel mij door UPC bedonderd en overweeg mijn abonnement bij deze provider z.s.m. op te zeggen.
Ik verzoek u om UPC op de vingers te tikken over deze gang van zaken.
Hoogachtend,
Verwijderd
Planetr Internet schroeft ook zijn prijzen met een euro'tje of 2 weer omhoog. En wat kunnen we er tegen doen
helemaal niks
UhhhhVerwijderd schreef op 30 november 2002 @ 10:21:
Kabelinternet-aanbieder Casema biedt precies hetzelfde product voor de prijs van €29,95 en voert geen prijsverhoging door, helaas is Casema niet in Rotterdam actief.
Casema biedt daar kabelinternet met "Maximum snelheid 150/32 kbit/s" aan. Dat is dus ~19 kb/s down en wel 4 kb/s up (en dan reken ik in Casema's voordeel, maar zij ronden ook af in het voordeel van de klant).
Edit:
Zeker ADSL basic?Verwijderd schreef op 30 november 2002 @ 10:42:
Planetr Internet schroeft ook zijn prijzen met een euro'tje of 2 weer omhoog. En wat kunnen we er tegen doenhelemaal niks
Die prijs verhoging heeft planet juist uitgesteld, voor bestaande abonnees.
[ Voor 30% gewijzigd door Jake op 30-11-2002 10:54 ]
Ik weet wat je bedoelt en ik heb er ook wel eens van gehoord.Verwijderd schreef op 29 November 2002 @ 11:56:
Ahum. ik weet dat dat verhaal 2 kanten heeft, verklaar mij dan eens even waarom ik eerst gewoon snel kon downloaden en uploaden dus 100K+down en 15k up en dat dat van de een op de andere dag(is al wel zeker 1.5 jaar geleden hoor) over was en download keurig naar 15k terug valt als je gaat uploaden met 15k.
[...]
Dit is trouwens een reactie op ''Ook''
Ik heb het zelf nooit zo gemerkt alleen, als ik full speed upload dan zakt m'n download wel in, maar niet tot stipt 15/16 KB/s.
Als dat in jouw regio zo is dan is dat idd naatje en erg lullig van Chello om dat zo aan te pakken, hier in Amsterdam heb ik er echter geen last van dus!
Wees consequent, maar niet altijd
Verwijderd
pff, stelletje matenaaiers, het lijkt wel alsof ik savonds met een 28k8 modem zitten te i'netten
Ook en Prozzie: Feit is dat je alijd 15% van je upload gereserveerd moet houden voor de uitgaande bevestiging van je inkomende datapakketjes om te voorkomen dat je download inzakt, wat bij 16k max up neerkomt op zo'n 3k en dat is heel normaal. Wat denk ik wel zo is, is dat Chello de boel misschien net iets anders instelt waardoor je uiteindelijk effectief net iets minder overhoudt. In de goeie ouwe Quicknet-tijd was hier een limiet op 14k nog mogelijk bij de geleverde 16k, sinds Chello moet dat 12 à 12.5 zijn om de download niet te laten beïnvloeden. Zie ook hier voor uitleg.Ook schreef op 30 November 2002 @ 14:35:
[...]
Ik weet wat je bedoelt en ik heb er ook wel eens van gehoord.
Ik heb het zelf nooit zo gemerkt alleen, als ik full speed upload dan zakt m'n download wel in, maar niet tot stipt 15/16 KB/s.
Als dat in jouw regio zo is dan is dat idd naatje en erg lullig van Chello om dat zo aan te pakken, hier in Amsterdam heb ik er echter geen last van dus!
Chrisstructor: ik leef met je mee, mooi verhaal. Keesrdm: goeie zet, hoop dat het helpt maar betwijfel het. Zoals gezegd kunnen de isp's hier een hoop maken, het werkt net even anders dan de NS..
Ook mijn negative ervaringen zijn hier ergens op het net te vinden maar het heeft weinig zin om die aan dit topic toe te voegen. Samenvattend lijkt het me goed om te concluderen dat Chello het grootste k*bedrijf in Nederland is welke er behoorlijke mafiapraktijken op nahoudt. De vraag is hoe dat te stoppen is.
Niet vergeten: de uiteenlopende resultaten en beoordelingen van de mensen hier worden veroorzaakt door het feit dat een hoop kwalitatief verschillende providers/netwerken gewoon zijn opgekocht, en dat communicatie en onderling afstemmen binnen het bedrijf nog steeds tot de grootste problemen behoort (daarbij natuurlijk de belasting per hub etc.). Bellen naar een slecht presterende en duurbetaalde helpdesk van zo'n instelling is dan ook niet slim (beter is om je lokale kabelboer te bellen, ook al is dat wat zielig omdat de meeste kabelmaatschappijen zelf ook niet blij zijn met UPC als baas), en als je de beoordelingen en ervaringen van de gebruikers meeneemt denk ik dat voor wat betreft die 2 euro, je jezelf het meest compenseert en vooral Chello het hardst treft door vooral niet meer te bellen naar het 0900-nummer en gewoon te accepteren dat er af en toe uitval is en dat je inderdaad nog (!) net onder de 50 euro zit. Op die manier spaar je al gauw 2 euro uit en het leeft een stuk rustiger, is mijn ervaring. Het lijkt me sterk dat Chello dan ineens gaat denken dat door de feedback die uitblijft het netwerk probleemloos draait, maar laat ze daar zelf maar eens achter komen. Ok, feedbackforms zijn er ook nog (welke aap dat heeft verzonnen als terugkoppelingsvorm voor een ISP is mij een ráádsel..:?) dus massaal insturen die hap dan maar. Komen ze er dan nog niet achter dan kan heel Nederland alsnog besluiten om bij wijze van protest een keertje niet te betalen, maar helaas zal de kudde dat toch wel blijven doen..
bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory
Verwijderd
Nou daar zat ik op te wachten, die prijsverhoging... in een andere thread al mijn frusts geuit, de gem. 1,2 x isdn snelheid en dan nog eens dít :(!
Vandaag eindelijk de alg. voorw. zwartopwit ontvangen, dus kan ik artikel 22.2 gebruiken: mijn abo opzeggen vanwege deze verhoging
nog vraag hierover aan de mede cHELLo-ers: ik heb 2 maanden gratis internet, kan ik nu (na precies 3 weken abonnee te zijn - slecht he), mijn abo per datum van ingang vd prijsverhoging (is jan '03), opzeggen? of moet ik eerst 3 betaalde maanden voldoen om het abo op te kunnen zeggen? want dan ben ik pas in april verlost van chello (nov+dec is dan gratis, jan t/m mrt '03 zijn de 3 betaalde maanden)
@chrisstructor: hier west-ijsselmonde ... heb hier precies hetzelfde
en idd geen goedkope alternatieven.. als ik mn contract kan ontbinden ga ik daarna over op hcc adsl... zonde van de basic-installatiekosten (basic install = 60 euro... pff... en dat voor aansluiten kabelmodem, 15m utp overhandigen en meer niet...)
Vandaag eindelijk de alg. voorw. zwartopwit ontvangen, dus kan ik artikel 22.2 gebruiken: mijn abo opzeggen vanwege deze verhoging
nog vraag hierover aan de mede cHELLo-ers: ik heb 2 maanden gratis internet, kan ik nu (na precies 3 weken abonnee te zijn - slecht he), mijn abo per datum van ingang vd prijsverhoging (is jan '03), opzeggen? of moet ik eerst 3 betaalde maanden voldoen om het abo op te kunnen zeggen? want dan ben ik pas in april verlost van chello (nov+dec is dan gratis, jan t/m mrt '03 zijn de 3 betaalde maanden)
@chrisstructor: hier west-ijsselmonde ... heb hier precies hetzelfde
edit:
Toevoeging 01-12-02
net nog 2 tests gedaan op de upc testserver: 19:06 was 0.2x isdn (1,9 KB/s) en zonet 21:12 1,0x isdn (8,2 KB/s) ... dus mensen in groot regio R'dam: neem aub geen upc chello, neem niet de gok zoals ik deed ("misschien dat het in míjn oude van dagen wijk wel snel en probleemloos gaat" - dat gaat het dus NIET!)
- btw. rond 21:10 kokn ik tweakers.net niet eens openen, en de testpagina van upc idem niet eens opvragen... pff... ik dacht dat wanadoo isdn traag was (reden dat ik ben overgestapt op chello.... maar dít slaat echt alles - wat een achteruitgang voor 2x meer kosten!!!!
)
Toevoeging 01-12-02
net nog 2 tests gedaan op de upc testserver: 19:06 was 0.2x isdn (1,9 KB/s) en zonet 21:12 1,0x isdn (8,2 KB/s) ... dus mensen in groot regio R'dam: neem aub geen upc chello, neem niet de gok zoals ik deed ("misschien dat het in míjn oude van dagen wijk wel snel en probleemloos gaat" - dat gaat het dus NIET!)
- btw. rond 21:10 kokn ik tweakers.net niet eens openen, en de testpagina van upc idem niet eens opvragen... pff... ik dacht dat wanadoo isdn traag was (reden dat ik ben overgestapt op chello.... maar dít slaat echt alles - wat een achteruitgang voor 2x meer kosten!!!!
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 21:23 ]
Weet iemand trouwens hoe ik mijn chello abonnement (zowel telefoon als internet) makkelijk terug kan laten zetten naar een kpn belbasis (voor Adsl) abonnement met nummerbehoud ?
Ik neem aan dat ik niet de eerste ben (en ook niet de laatste) die dit wil doen !
Ik neem aan dat ik niet de eerste ben (en ook niet de laatste) die dit wil doen !
die tonnen die ze aan reclame uitgeven kunnen ze beter investeren in hun netwerk dan weer extra geld te vragen voor abbo
like @home (ik heb @home) zie ik hun niet/amper reclame maken
dis zal wel 1 van de voorbeelden zijn om te kunnen bezuinigen
like @home (ik heb @home) zie ik hun niet/amper reclame maken
dis zal wel 1 van de voorbeelden zijn om te kunnen bezuinigen
Verwijderd
Moet er wel ADSL van Versatel beschikbaar zijn.. 
In februarie 2003 krijgen we hier (Numansdorp, 3281) eindelijk ADSL van KPN. Ik ga maar gewoon overstappen op xs4all Fast ADSL. Tenzij er ook direct linesharing beschikbaar is voor andere ADSL boeren. Helaas staat er bij de rest (bbnet, versatel, babyXL, demon enz.) nog niet in de planning wanneer we hier ook via hun kunnen gaan internetten
In februarie 2003 krijgen we hier (Numansdorp, 3281) eindelijk ADSL van KPN. Ik ga maar gewoon overstappen op xs4all Fast ADSL. Tenzij er ook direct linesharing beschikbaar is voor andere ADSL boeren. Helaas staat er bij de rest (bbnet, versatel, babyXL, demon enz.) nog niet in de planning wanneer we hier ook via hun kunnen gaan internetten

Verwijderd
Ik heb ook chello en zag een interessante aanbieding van zonnet breedband family. Ik wou mezelf aanmelden, maar kwam er achter dat het alleen voor analoge telefoonlijn is...
Ik heb zelf ISDN.
Is er iets dat ik kan doen om als nog zonnet breedband family te krijgen?
Is er iets dat ik kan doen om als nog zonnet breedband family te krijgen?
Verwijderd
Zoals al eerder goed opgemerkt kun je in je eentje tegen een bedrijf als UPC weinig beginnen. Je hebt in principe maar twee opties; je kunt de verhoging accepteren en verder modderen of je kunt je abbo opzeggen en indien mogelijk een alternatief zoeken. De beste remedie tegen dit soort praktijken blijft de massale actie. Eigenlijk zou er een landlijke actie opgezet moeten worden waarin UPC gemaand wordt deze verhoging niet door te zetten en eerst een naar alle redelijkheid goede verbinding en service voor AL zijn klanten neer te zetten. Ik geloof dat UPC ongeveer 2 miljoen Chello klanten heeft en dit maal een verhoging a €2,- levert een slordige 4 miljoen euro per maand op. Voor een dergelijke actie zouden er dan minimaal 90000 deelnemers nodig zijn want dan zou UPC er door de verhoging op achteruit gaan (90000x49,95=4495500 eurotjes). Een dergelijk actie zou dan gesteund moeten worden door de consumentenbond en/of Radar waarbij actiedeelnemers zich via hun website aan kunnen melden voor de actie. Ook zouden alternatieve internetproviders (indien die er zijn) uit verschillende gebieden zich aan kunnen melden om groepen Chello klanten over te nemen tegen een fikse groepskorting. En als UPC dan geen gehoor zou geven aan die actie dan massaal opzeggen die handel en dan maar afwachten hoe ze met die situatie om zouden gaan waarbij UPC ook nog in zeer korte tijd een groot bedrag aan borg voor het modem zou moeten overmaken. Ik denk dat de monopolist dan wel wat meer respect voor zijn klanten zou hebben.
denk dak binnenkort over ga stappen naar xs4all
wordt de STANDAARD packet loss nogal irritant worden, ook de zwaar verouderde com21 modem (standaard vertraging van 25ms)....
Hoe kan ik trouwens zien of ook ik een prijsverhoging krijg zonder in m'n mailbox te kijken? (ben al heeeeeeeeeeel lang m'n paswoord kwijt..)
wordt de STANDAARD packet loss nogal irritant worden, ook de zwaar verouderde com21 modem (standaard vertraging van 25ms)....
Hoe kan ik trouwens zien of ook ik een prijsverhoging krijg zonder in m'n mailbox te kijken? (ben al heeeeeeeeeeel lang m'n paswoord kwijt..)
[ Voor 30% gewijzigd door Stacium op 02-12-2002 14:55 ]
It seemed like a good idea at the time