Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

12 volt, zonder PSU aan ?

Pagina: 1
Acties:

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10 21:48
Ik heb voor mn mod eigenlijk 12 volt nodig. Maar de voeding mag nog niet aan staan. Zit die ergens op het Mobo ? Op de atx stekker ofzo ? of WOL ?

En is de ground van de PSu wel te gebruiken zonder dat de voeding aan staat ?

Heb ff de search gebruikt, maar die had niks.

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 22:26
sorry hoor maar als de voeding niet aan mag kan er ook nooit 12V uitkomen

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 21:22
neej idd maar wel 5V :)

en daar is met een niet te moeilijk schakelingetje wel 12V uit te halen (maar geen enorm vermogen uiteraard ?)

wat wil je ermee doen btw ?

Repareren doe je zo.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ground is uiteraard wel te gebruiken als ie uit staat, 12volt geeft ie niet. Alleen de 5volt lijn blijft aan staan geloof ik.

• fleppuhstein
Sine schreef op 27 november 2002 @ 19:07:
neej idd maar wel 5V :)

en daar is met een niet te moeilijk schakelingetje wel 12V uit te halen (maar geen enorm vermogen uiteraard ?)

wat wil je ermee doen btw ?
Moet mn radio frequentie schakelaar al voeden, weet je gelijk warom mn voeding niet aan mag staan. Maar op die atx stekker dan ? het lijkt me dat als er een puls van de standaard aan knop komt dat er op het Mobo gesckaled wordt ipv in de voeding. maw er staat wel spanning ergens op het mobo maar waar ?

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

je kan 2 pins op de ATX stekker shorten om de voeding te 'kick-starten'.
heb ik ook gedaan, en met een sleutelschakelaar naar de voorkant van m'n kast gehaald (voor waterkoeling testen zonder mobo oid). dit zijn pin 4 en 6 (van links) op de eerste rij, als het goed is is pin 4 groen ofzo. :)

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• fleppuhstein
casemodderpoel schreef op 27 november 2002 @ 19:11:
je kan 2 pins op de ATX stekker shorten om de voeding te 'kick-starten'.
heb ik ook gedaan, en met een sleutelschakelaar naar de voorkant van m'n kast gehaald (voor waterkoeling testen zonder mobo oid). dit zijn pin 4 en 6 (van links) op de eerste rij, als het goed is is pin 4 groen ofzo. :)
Dat is de schakel draad dus maar staat daar spanning op ofzo ? Want als ik op mn power knop druk dan gaat er een *puls* naar het mobo en die schakeld in. Maar om af te sluiten stuur ik diezelfde puls maar er wordt eerst netjes afgesloten. Daarna pas uit geschakeld. Dus die verbinding tussen groen en wit(als ik goed gekeken heb) wordt in het mobo gemaakt. En om te schakelen moet er wel spanning zijn.
Pagina: 1