BvK P4 schreef op zondag 11 december 2005 @ 16:04:
had niet gedacht dat het beeld er ZO mooi uitziet met een
projector..loop daar schijnbaar een beetje op achter.
@ lowfi en Jag: zou misschien 1 van jullie een paar foto's willen maken bij daglicht? Hoe het beeld er dan uitziet? In een donkere ruimte ziet het er iig perfect uit naar mijn mening, maar bij daglicht ben ik ook wel benieuwd.
@ Jag: mooie ophangbeugel heb je btw!
Ik had hier gisteren al een lange reply op getypt, maar die kon ik niet posten omdat de draadloze netwerk verbinding van die computer wegviel

. Nu maar vanaf mijn eigen pc:
Ik wil best wel een foto bij daglicht maken om je een idee te geven, maar eigenlijk heb je niet zoveel aan die foto's. Het geeft niet echt een realistisch beeld, dat geldt ook wel een beetje voor de foto's die jij zo mooi vond. Door een wat langere sluitertijd te kiezen lijkt het net alsof de
projector meer lichtopbrengst geeft. Maar idd, high definition groot geprojecteerd ziet er erg goed uit, overdonderend gewoon om voor het eerst te zien

.
Overdag zonder lichtopbrengst ziet het er gewoon niet goed uit, op een foto al helemaal niet. Je moet gewoon kunnen verduisteren. Bij presentaties kan het nog een beetje, maar bij films zeker niet. En ik weet van mijn werk dat zelfs met professionele data
projectoren zoals de Barco R6 en nog veel duurder, dat er gewoon verduisterd wordt: concurreren met zonlicht is onbegonnen werk

.
Projector mocht ff poseren voordat ie opgehangen werd
Wat je beter kan doen, is gewoon een afspraak maken bij een winkel (waar ze alleen
projectoren verkopen zoals beamerland.nl of thuisbioscoop.nl). Dan kan meerdere
projectoren naast elkaar zien en ben je er meestal snel uit. Je kan dan ook meteen een schermgrootte uitzoeken en een type scherm (wit of grijs). Dan kan je ook -en dit wil je als tip meegeven- een totaalprijs maken voor alles bij elkaar:
projector, scherm, ophangbeugel en kabels. Die dingen zijn los echt
reteduur om te kopen, zit gewoon ziekelijk veel marge op zoals altijd met accessoires. En die marge kan er mooi vanaf bij prijsonderhandelingen.
Het hele pakket, gekocht bij thuisbioscoop.nl
Gewoon vantevoren even een mailtje sturen met welke
projectoren je graag zou willen zien, dan ben je er zo uit (en kan je
projectoren ook horen, ik heb oa voor de ae500 gekozen omdat ie heel stil was, en zo'n ding hangt altijd boven je hoofd).
En wat betreft die ophangbeugel: die bestaat gewoon uit vier draadeinden. Best een goed oplossing. Niet maximaal stevig, maar stevig genoeg.
En ik had de mazzel dat er al een kabelgoot liep waar ik mijn component video kabel doorheen kon trekken en de kabel was met 10m ook echt precies lang genoeg
.