Wanneer meer regulars?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Kom op nou :). Jullie praatte daarnet over een soort formulier wat bepaalt of je naar binnen mag of niet. Een soort selectie.

Dat is eigenlijk (pure) racisme. Iemand beoordelen op zijn leeftijd en skills. Ik wist zelf ook nog geen bal af van computer. Hell, ik keek al verbaassd toen ik het woord 'fdd' zag. Nu weet ik veel meer over computer, de benodige hardware, software en ik kan zelfs helpen met problemen oplossen (Plus ik beheer de 1337 taal 8)).

En trouwens, als jij een dingetje invult voor een nieuw email adres, en ze vragen of je ouder dan 50 bent (Anders kom je er niet in), dan zeg je toch ook niet: "Ach kut, ik ben 25. nog eventjes wachten!". Nee, je klikt gewoon op '50'. Geef maar toe ;).

Dus zo'n selectie forum zou in principe niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alfredt schreef op 25 november 2002 @ 20:38:
Maar over NOS gesproken, Nelske is er in elk geval zwaar tegenstander van, vraag BBB maar :)
Mjah, ItSnows is mijn huidige slijmtarget. :+.

/me *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alfredt schreef op 25 November 2002 @ 20:38:
Regulars in LA? nee joh... dan is er geen biet meer aan in deze tweede <censuur>

Maar over NOS gesproken, Nelske is er in elk geval zwaar tegenstander van, vraag BBB maar :)

Oh....... :? zou toch wel erg radicaal zijn van iemand die mede over het concept heeft nagedacht of niet?

Weet jij meer dan ik namelijk. Jotti en ik waren destijds van mening dat NOS al eigen regulars had/heeft, waardoor dit niet zichtbaar ingevoerd hoeft te worden, aangezien het acher de schermen al aanwezig is. Hoe je aan bovenstaande komt, is me dan ook een compleet raadsel :)

edit:

en als je over den duvel spreekt :+

edit2: ItSnows geen pushmessages meer sturen, terwijl ik aan het replyen ben |:( :+

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nelske schreef op 26 November 2002 @ 15:37:
Weet jij meer dan ik namelijk. Jotti en ik waren destijds van mening dat NOS al eigen regulars had/heeft, waardoor dit niet zichtbaar ingevoerd hoeft te worden, aangezien het acher de schermen al aanwezig is. Hoe je aan bovenstaande komt, is me dan ook een compleet raadsel :)
Jij ook altijd net weer ietsje eerder dan ik? :P.

Was een speculatie van mij, jij of nego was tegen, dus ik gokte jij... Achteraf gezien heb ik fout gegokt overigens. ;). :>.

/me liefkijk * O+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nelske schreef op 26 november 2002 @ 15:37:

[...]

Oh....... :?

Wat ik bedoelde is hetgeen je in het tweede deel zegt. namelijk dat het niet zichtbaar hoeft/moet. We zeggen dus hetzelfde :)

naja en natuurlijk wat BBB zegt :)

[ Voor 4% gewijzigd door ArthurMorgan op 26-11-2002 15:41 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 15:39:
en als je over den duvel spreekt :+
BOE! :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
Zegguhm, nep HK-ers, reply eens op mijn inteluctele (< :z) post :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[nohtml]
Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 15:39:
[...]

Jij ook altijd net weer ietsje eerder dan ik? :P.

Was een speculatie van mij, jij of nego was tegen, dus ik gokte jij... Achteraf gezien heb ik fout gegokt overigens. ;). :>.
Neuh, zoals ik al zei vond ik het destijds in ieder geval sowieso geen echte oplossing voor NOS. Op dit moment zijn er andere dingen voor NOS te bespreken, waardoor een discussie over regulars in NOS niet aan de orde is.
Ik mocht dat woord natuurlijk niet in de mond nemen met jouw nick of wel? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 15:47:
Neuh, zoals ik al zei vond ik het destijds in ieder geval sowieso geen echte oplossing voor NOS. Op dit moment zijn er andere dingen voor NOS te bespreken, waardoor een discussie over regulars in NOS niet aan de orde is.
Volgens mij moet ik me eens gaan verdiepen in dat NOS beleid oid... Hoe zit het overigens met dat ene wat we vorige week bespraken?

/me wil groen kruisje! :(. :P.
Ik mocht dat woord natuurlijk niet in de mond nemen met jouw nick of wel? :+
/me is lief engeltje! O+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[nohtml]
Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 15:51:
Volgens mij moet ik me eens gaan verdiepen in dat NOS beleid oid... Hoe zit het overigens met dat ene wat we vorige week bespraken?
Door persoonlijke omstandigheden is daar helaas wat vertraging in ontstaan. Vanavond zal er echter het eea besproken worden en zal er dus ook meer bekend worden, zodat er daadwerkelijk stappen genomen kunnen gaan worden. Iets wat ook wel hard nodig is. :)
/me is lief engeltje! O+.
......als ie slaapt ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 15:58:
Door persoonlijke omstandigheden is daar helaas wat vertraging in ontstaan. Vanavond zal er echter het eea besproken worden en zal er dus ook meer bekend worden, zodat er daadwerkelijk stappen genomen kunnen gaan worden. Iets wat ook wel hard nodig is. :)
/me wacht geduldig ( :X ) af... :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-10 22:14

Arno

PF5A

* Arno wordt (as usual) weer vreselijk nieuwsgierig :P :+

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Regulars.... dat zijn toch die mannetjes met groene kruisjes en een grote bek? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

m-m schreef op 26 November 2002 @ 16:24:
Regulars.... dat zijn toch die mannetjes met groene kruisjes en een grote bek? :+
8)
Switch schreef op 26 November 2002 @ 15:38:
Kom op nou :). Jullie praatte daarnet over een soort formulier wat bepaalt of je naar binnen mag of niet. Een soort selectie.
En terecht volgens mij. Als je hier zelf niet weet hoe je te gedragen, dan hoeven wij je ook niet. Zelfs al weten mensen een antwoord niet, van je fouten moet je leren. Zo'n quiz kan natuurlijk 100 keren gedaan worden en 100 fout gaan, maar inmiddels leer je (wellicht onbewust) er wel een beetje van :).
Dat is eigenlijk (pure) racisme. Iemand beoordelen op zijn leeftijd en skills. Ik wist zelf ook nog geen bal af van computer. Hell, ik keek al verbaassd toen ik het woord 'fdd' zag. Nu weet ik veel meer over computer, de benodige hardware, software en ik kan zelfs helpen met problemen oplossen (Plus ik beheer de 1337 taal 8)).
Ik neem aan dat het niet gaat over specifieke vragen, zoals: "Hoe kun je onder Windows je achtergrond aanpassen", om maar even een extreem voorbeeld te noemen, omdat gewoon niet iedereen dit weet. Doordat hier zoveel verschillende groepen mensen komen, met allemaal andere interesses, kun je geen vragen maken over computers zelf. Wel kun je vragen maken over hoe men zich dient te gedragen. Vragen als: "Wat is een OW". Dit zijn dingen die ze horen te weten als ze de FAQ hebben gelezen :).
En trouwens, als jij een dingetje invult voor een nieuw email adres, en ze vragen of je ouder dan 50 bent (Anders kom je er niet in), dan zeg je toch ook niet: "Ach kut, ik ben 25. nog eventjes wachten!". Nee, je klikt gewoon op '50'. Geef maar toe ;).
Dit is volgens mij niet echt van toepassing. Er wordt naar kennis en fatsoen gevraagd, niet naar feiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en om zulke replys is ruudje dus een plusje :+ en andere dus niet.
en terecht, ben het helemaal met compubiter eens.
owja ook nog: erkend regular zijn is eigenlijk alleen maar een erkenning dat je gewoon ziekelijk veel hier rondhangt, en ook nog eens inhoudelijk goede posts doet.
Dat is eigenlijk (pure) racisme. Iemand beoordelen op zijn leeftijd en skills
maar racisme is toch echt iets heeeeeeel anders, ik geloof niet dat het hier ook maar een klein beetje met racisme te maken moeten hebben, of alle modjes en plusjes moeten zuiver arier zijn en alleen dan mag je er bij? neh das bullshit natuurlijk :P

ik denk dat je bedoeld discriminatie, en ja dat is het wel, maar waarom is dat verkeerd als je je meer inzet voor de mede tweaker dan anderen.

edit:
kan je met edit geen enters weghalen als je ook andere dingen weizigd? waaaazig

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 16:43 . Reden: entertje removed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
Compubiter schreef op 26 november 2002 @ 16:31:
En terecht volgens mij. Als je hier zelf niet weet hoe je te gedragen, dan hoeven wij je ook niet. Zelfs al weten mensen een antwoord niet, van je fouten moet je leren. Zo'n quiz kan natuurlijk 100 keren gedaan worden en 100 fout gaan, maar inmiddels leer je (wellicht onbewust) er wel een beetje van :).
Alsnog, een selectie voordat je jezelf GoT-member mag noemen is wel erg overdreven, net als op die FXP board. "Fill in this form, and the webmaster will email you if you have got acces to <bla>FxP!". Ik vindt dat we wel mogen verwachten dat je aardig wat kennis hebt over computers.
Ik neem aan dat het niet gaat over specifieke vragen, zoals: "Hoe kun je onder Windows je achtergrond aanpassen", om maar even een extreem voorbeeld te noemen, omdat gewoon niet iedereen dit weet. Doordat hier zoveel verschillende groepen mensen komen, met allemaal andere interesses, kun je geen vragen maken over computers zelf. Wel kun je vragen maken over hoe men zich dient te gedragen. Vragen als: "Wat is een OW". Dit zijn dingen die ze horen te weten als ze de FAQ hebben gelezen :).
Ok, ik dacht dat 't hier puur om computer kennis ging, en niet over de GoT FAQ. Een soort toets afleggen, nog steeds een gaar idee :/.
Dit is volgens mij niet echt van toepassing. Er wordt naar kennis en fatsoen gevraagd, niet naar feiten.
Erm, ik bedoel maar zo: Als er een leeftijdslimiet van +30 op zou zitten, en jij was 20, dan zou je toch ook +30 invullen? Want anders kom je er niet in. Dus zoiets is onvertrouwelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 16:41:
en om zulke replys is ruudje dus een plusje :+ en andere dus niet.
en terecht, ben het helemaal met compubiter eens.
O+
offtopic:
Geslaagd :? Cijfers waren nog niet bekend ;)
owja ook nog: erkend regular zijn is eigenlijk alleen maar een erkenning dat je gewoon ziekelijk veel hier rondhangt, en ook nog eens inhoudelijk goede posts doet.
:X
maar racisme is toch echt iets heeeeeeel anders, ik geloof niet dat het hier ook maar een klein beetje met racisme te maken moeten hebben, of alle modjes en plusjes moeten zuiver arier zijn en alleen dan mag je er bij? neh das bullshit natuurlijk :P

ik denk dat je bedoeld discriminatie, en ja dat is het wel, maar waarom is dat verkeerd als je je meer inzet voor de mede tweaker dan anderen.
We zijn inmiddels aanbeland op het punt waar het weer over het niveau gaat :P. En in principe zou je bijvoorbeeld de vergelijking kunnen maken met school. Er wordt een test gedaan voordat je wordt toegelaten tot een bepaalde school/universiteit, je examen of Cito-toets. Tuurlijk wordt er onderscheid gemaakt, omdat je gewoon op een bepaalde manier hebt laten zien dat je geschikt bent om dit aan te kunnen. Anders zul je toch naar een andere school moeten. Als mensen niet kunnen laten zien dat ze geschikt zijn om op GoT zich te kunnen redden zouden ze dan naar Beginnersweb kunnen :).
Betreffende de toelatingstest natuurlijk :P.
Switch schreef op 26 november 2002 @ 16:46:
Ok, ik dacht dat 't hier puur om computer kennis ging, en niet over de GoT FAQ. Een soort toets afleggen, nog steeds een gaar idee :/.
Zie mijn stukje hierboven ;). Het wordt gedaan als een soort "sollicatiegesprek" :P.
Erm, ik bedoel maar zo: Als er een leeftijdslimiet van +30 op zou zitten, en jij was 20, dan zou je toch ook +30 invullen? Want anders kom je er niet in. Dus zoiets is onvertrouwelijk.
Daar kun je wel over liegen, omdat je weet wat ze graag als antwoord willen. Maar als iemand aan jou vraagt: "Wat voor straf staat er op het posten van warez" en jij hebt nooit de FAQ gelezen kun je dat antwoord alleen maar goed hebben als je gokt :).

[ Voor 21% gewijzigd door Compubiter op 26-11-2002 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

|:(
Selectie op kennis racisme noemen is misschien wel het domste wat ik deze maand gehoord heb....
Er zijn dan een hele boel scholen / universiteiten / werkgevers flink illegaal bezig.... Stel je voor zeg, dat je iedere halve zool niet voor een baan als kernfysicus kan weigeren omdat het discriminatie op kennis zou zijn.
GoT is geen café, GoT is een plaats waar mensen over computergerelatereede zaken praten, met een eis aan het niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
en toch ben ik er op tegen om op kennis te selecteren. Op gedrag en policykennis is prima, graag zelfs.
Maar op kennis is een slecht idee. Goede gebruikers met weinig kennis zijn ook welkom, mits ze zich ook gewoon aan de policy houden en gebruik maken van de knowledgefaq's en de search/google. Iemand die weinig kennis heeft is niet direct een n00b. En zolang W&L en DPC gewoon echte onderdelen zijn moeten mensen die daar voor komen ook gewoon lid kunnen worden.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
m-m schreef op 26 november 2002 @ 16:51:
|:(
Selectie op kennis racisme noemen is misschien wel het domste wat ik deze maand gehoord heb....
Er zijn dan een hele boel scholen / universiteiten / werkgevers flink illegaal bezig.... Stel je voor zeg, dat je iedere halve zool niet voor een baan als kernfysicus kan weigeren omdat het discriminatie op kennis zou zijn.
GoT is geen café, GoT is een plaats waar mensen over computergerelatereede zaken praten, met een eis aan het niveau.
Ik had 't in het algemeen over leeftijd. Maar wat jij zegt is idd wel waar, maar alsnog. Een mens kan veranderen toch? Zoals ik al zeg op 't forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
Alfredt schreef op 26 November 2002 @ 16:57:
en toch ben ik er op tegen om op kennis te selecteren. Op gedrag en policykennis is prima, graag zelfs.
Maar op kennis is een slecht idee.
Volgens mij heb je het over hetzelfde als de anderen hoor.
Alfredt schreef op 26 November 2002 @ 16:57:
Iemand die weinig kennis heeft is niet direct een n00b. En zolang W&L en DPC gewoon echte onderdelen zijn moeten mensen die daar voor komen ook gewoon lid kunnen worden.
Maar iemand die weinig kennis heeft haalt toch niet het beoogde niveau? W&L en DPC fora zijn er ook buiten GoT neem ik aan, voor de technische kennis kom je hier?
Switch schreef op 26 November 2002 @ 16:59:
[...]

Ik had 't in het algemeen over leeftijd. Maar wat jij zegt is idd wel waar, maar alsnog. Een mens kan veranderen toch? Zoals ik al zeg op 't forum.
Wanneer ze verandert zijn mogen ze best nog eens die test doen en registreren toch? :)

Nog even iets van mij: Got hoeft toch geen allesomvattend forum te wezen? Mensen die kennis hebben van computers EN geïnteresseerd zijn in wetenschap kunnen posten in W&L (bijvoorbeeld). Je zal altijd mensen blijven uitsluiten met elke beslissing die je neemt, anders is het geen beslissing.

[ Voor 64% gewijzigd door Justice op 26-11-2002 17:08 ]

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Switch schreef op 26 november 2002 @ 16:59:
[...]

Ik verwerp alleen de opmerking dat t racisme is.. Om daadwerkelijk mensen te gaan testen ofzo, lijkt me nogal een catastrofaal. Ik kwam op GoT zonder enige kennis van overclocken bijvoorbeeld, heb er veel over gelezen in topics en de FAQ maar nu weet ik dr toch heel wat meer van dan eerst. Zelfde geldt voor een boel dingen op GoT... Terwijl ze me in het begin prima hadden kunnen 'weigeren' ofzo.
Pagina: 1 2 Laatste