Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wat te doen met mijn oude Alpha P60120sB-60B SLOT1 heatsink?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier nog een joekel van een heatsink liggen, gekocht 3 jaar gelden, via ne gast op Anandtech bbs...(die gast die nu de site GOTAPEX.com heeft)...

Het was dus de eerste echt populaire heatsink van Alpha. Een slot1 heatsink van zo'n 12cm lang op 6 cm breed.. zwartkleurig alloy...

Ik gebruik deze heatsink al lang niet meer....maar wil er graag nog kleine heatsinkjes van maken...Voor mijn asus a7v8 KT400 moederbord ...

De fins ervan zijn nogal lang, maar voor de rest is ie echt prima (heb er toen ongeveer 30 euro voor betaald, zonder koeler!)

LInk met specificaties: http://www.micforg.co.jp/en/c_p60120sbe.html

FOTOtje van dit heerlijk ding: http://www.overclockin.co...lphaP125/AlphaP125-2.html

Iemand een idee om deze heatsink in stukken te snijden? Hoe doe ik het best? zonder de onderkant te beschadigen? Met dremel? IJzerzaag? Iemand al ervaring...

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 10:55
Ik heb een aantal heatsinks gezaagd met een ijzerzaag, het werkt wel maar gaat er niet mooi uitzien.

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-11 18:11

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Eerder tikte ik:
....Kan ik hem niet overnemen voor een schappelijk prijsje. Ben opzoek naar een loeier van zo'n koeler om en servertje passief te koelen (slot-1 cpu).....

En na even gemeten te hebben met de overbekende geo-driehoek >:) is het duidelijk dat ik dan 2 RAM slots vergeten kan, dus helaas hij is echt te groot :( 8)7

[ Voor 44% gewijzigd door Pantagruel op 25-11-2002 20:16 ]

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik denk dat je em het beste met een ijzerzaag kan zagen, met dremel gaat erg lang duren en kost veel schijfjes :)
dan kan je het misschien nog afwerken met een vijl.

Verwijderd

mij lijkt zagen ook het beste (heb al vaak met alu gewerkt) daarna de scherpe randjes eraf vijlen .. zorg dat je hem goed vast houd /zet tewijl je zaagt anders krijg je lelijke krassen..
na het vijlen heb je een zwarte koelen met een alu kleurig randje waar je heb had gezaagd. dit kun je eventueel met verf oid bij werken (hoe mooi dit wordt weet ik niet. ff voorzichtig proberen.)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 20:33:
mij lijkt zagen ook het beste (heb al vaak met alu gewerkt) daarna de scherpe randjes eraf vijlen .. zorg dat je hem goed vast houd /zet tewijl je zaagt anders krijg je lelijke krassen..
na het vijlen heb je een zwarte koelen met een alu kleurig randje waar je heb had gezaagd. dit kun je eventueel met verf oid bij werken (hoe mooi dit wordt weet ik niet. ff voorzichtig proberen.)
Mag ik daar aan toevoegen dat als je met alu gaat zagen, dat je dan ook bescherming voor je ogen moet dragen? Er is ergens nog een topic op GoT waar je de gevolgen van het niet dragen van bescherming nog kunt nalezen...

Verwijderd

je kunt ook gewoon een haakse slijper gebruiken.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 20:37:
je kunt ook gewoon een haakse slijper gebruiken.
Als je een dremel oid hebt haal je denk ik het beste resultaat, een haakse slijper is wel erg grof.

Verwijderd

mm als iemand met het voorstel komt om een ijzer zaag of een dremel te gebruiken ga ik ervan uit dat hij de veiligheids middelen in achtneemt: btw als je hem in wil klemmen in een bankschroef oid doe er dan ff een oude doek (neem niet je net nieuwe tweaker tshirt !!) en neem een grote ijzer zaag met die junnior dingen is niet recht te zagen.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 20:40:
en neem een grote ijzer zaag met die junnior dingen in niet recht te zagen.
Vage zin 7(8)7

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk is het wel jammer om hem kapot te zagen..NIET?

Tis een pracht van een heatsink...qua omvang alleen al... recht uit Japan

Jammer maar ja, ....

Misschien beter houden als 'souvenier'...naast mijn opgeblazen ABIT BH6 moederbord.....Rook en plop...cpu was echter nog ok...(had er 2.8 volt opgestoken voor een Celeron 600 @ 1 Giga, default voltage was geloof ik 1.8 of 2.0volt)

Misschien hou ik hem gewoon heel ! :-)

Verwijderd

je kunt er ook nog een koeler vooe een zelf bouw versterker van maken ..

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

koel er je northbridge mee :P

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• -JB-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 15:50
euh, ik heb ook nog zo'n soort blok liggen (had ik voor 10 euro, het ging mij toen alleen om het 4x4 papst fannetje dat erop zat :D

ik denk dat ik er wat memsinks voor m'n videokaart van ga maken >:)

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Haakse slijper gaat erg goed, vooral met een dunne snijschijf! Gaat als boter!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

-JB- schreef op 25 November 2002 @ 21:56:
euh, ik heb ook nog zo'n soort blok liggen (had ik voor 10 euro, het ging mij toen alleen om het 4x4 papst fannetje dat erop zat :D

ik denk dat ik er wat memsinks voor m'n videokaart van ga maken >:)
Erm... dit blok werd over het algemeen gebruikt met 2 Delta 60HP fans er op :X

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
Ja! De northbridge....ga ik doen...

Dat zilveren heatsinkje eraf smijten..(jammer asus, twas een mooi heatsinkje, maar die Alpha is stukke beter materiaal en groter)

Effe nu nog arctic adhesive bestellen (die gelijdend plakkende lijm)

En zagen...

met ijzerzaagje? hopelijk kan ik het met een klein ijzerzaagje

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
even doorbordurend op dit onderwerp... wat is een beetje Brute verkrijgbare P3 (slot 1 SeCC 2) heatsink?

zijn deze dingen nog ergens te krijgen? zoek een passieve heatsink voor mn P3 600...
(of een zalman erop modden :P)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn alpha cooler is zeer geschikt voor slot1 pentium II en III....

Maar jammer ik verkoop hem niet :)....

Probeer eens een topic te openen...met de vraag wie er zijne van de hand doet...

greetz

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Boeie schreef op 26 November 2002 @ 20:16:
even doorbordurend op dit onderwerp... wat is een beetje Brute verkrijgbare P3 (slot 1 SeCC 2) heatsink?

zijn deze dingen nog ergens te krijgen? zoek een passieve heatsink voor mn P3 600...
(of een zalman erop modden :P)
Deze Alpha blokken zijn AFAIK de bruutste Slot 1 koelers die er zijn :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Pagina: 1