Toon posts:

[OC] MSI Geforce 3

Pagina: 1
Acties:
  • 17 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben nu in het bezit van een msi geforce 3, neen geen ti.... Dus ik een beetje dat ding overclocken alleen heb ik nu een raar verschijnsel :P standaard waardes van dag dat ding waren 200/460, en nu zit ik op 230/508. Alleen nu heb ik al een beetje met 3dmark2001SE dat ik soms een hapering heb, dus hij hangt eventjes. Hoe verder ik ga hoe meer ik dat tegen kom. Wat is dit? Moet het geheugen lager geklokt worden of de engine? Er zit al zo'n groot koelblok op.

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

de engine, je geheugen kan het niet bijbenen

[ Voor 67% gewijzigd door collission op 25-11-2002 17:15 ]

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 17:05:
Hey,

Ik ben nu in het bezit van een msi geforce 3, neen geen ti.... Dus ik een beetje dat ding overclocken alleen heb ik nu een raar verschijnsel :P standaard waardes van dag dat ding waren 200/460, en nu zit ik op 230/508. Alleen nu heb ik al een beetje met 3dmark2001SE dat ik soms een hapering heb, dus hij hangt eventjes. Hoe verder ik ga hoe meer ik dat tegen kom. Wat is dit? Moet het geheugen lager geklokt worden of de engine? Er zit al zo'n groot koelblok op.
hier kom je alleen door zelf ff uitproberen achter.
heb je btw de clocks in een keer naar die speeds gegooid??
anders weet je natuurlijk bij welke snelheden die dit niet deed

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel eventjes met die waardes lopen spelen, maar met mijn kaart maakt eerder uit hoe snel ik de engine zet, geheugen merk ik niet zoveel verschil van, met 3dmark dan tenminste.

Verwijderd

Topicstarter
casemodderpoel schreef op 25 November 2002 @ 17:15:
de engine, je geheugen kan het niet bijbenen
Beetje laat }:O Alleen, dus als ik 't geheugen sneller zet? Is dat een oplossing?

Danku

Verwijderd

Topicstarter
Okay, ik ga wel even met het geheugen kloten:s

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 07:45
wat zijn de verdere specs van je pc?
zou wel handig zijn om te weten :) en bij welke tests hapert i dan?

zou wel makkelijk zijn hè :>

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Verwijderd

Topicstarter
Okay hier komt 't:

900@1053Mhz
256intern
geforce 3 226/540 met ramsinks en al;) Foto als jullie dat willen
19" iiyama
a7v-133
40 gig van seagte

en ik test met 3dmark2001 dan krijg ik zo'n hapering. En als ik 't geheugen verder zet geen artifacts maar dan is 't beeld niet meer normaal dan lijkt me beeld wel een soort van mislukt ijsje van macdonald's

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-02 08:08
Mijn Asus GF3 draaide altijd goed op 230 / 530 en opeens kreeg ik alleen maar verticale lijnen. Reset en alles weer ok. Het werd steeds erger. Mem naar 520 en weer stabiel, voor even, nu op 510 alles goed. Ik heb niets gemod en het is een Asus V8200 (GF3 Classic) Ultra Deluxe

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet het met een msi geforce 3 (starforce 822) doen, kan jij gta3 vloeiend @ 1600x1200@32 bits spelen ik wel, maar soms een hele kleine hakkeling, misschien gaat dat wel weg met meer geheugen?

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 10:41

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik heb het hier laatst al gepost: je moet je geheugenkoelers vastlijmen met Arctic Adhesive. Mijn Gainward GF3 ging van 500 MHz naar 575 MHz mem speed :7

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
Ja, er zit nu geen koelerpasta tussen die euh hoe heten die dingen geheugen en ramsinks, thanks voor den tip!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 10:41

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Bij mij zat er standaard een soort schuimachtig tape tussen de chips en de ramsinks, niet echt geweldig als je ziet wat een verschil die Arctic Adhesive maakt :X

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Artic Adhesive is geen wondermiddel! Ik had/heb het probleem dat mijn MSI GF3 Ti 200 met de mem settings niet verder wou dan 501. Ik dus de geheugenkoelers er af gehaald..... Lappen...... Artic Adhesive er op en......... 501 maximale stabiele mem speed. CORE van de kaart is gekoeld door een Gelapte crystal orb van Thermaltake met AS III er tussen. Achterop de kaart zit een 8cm FAN die de hitte wegzuigt. Case temp is meestal 24 a 25 graden (in de case zitten meer fans dan een turbine motor).

Wat ik wil zeggen is dat Artic Adhesive duur is en niet altijd het gewenste resutaat heeft. Maar mischien heb ik wel pech en een "slechte" kaart te pakken.

Verwijderd

Dit is voornamelijk een kwestie van proberen. Frequenties wijzigen, en benchen. Niet elke combinatie is snel.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.