Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL]makkelijke PCB design software ?

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

w00Dy

Make soap, not war

Topicstarter
Ik heb nu Express PCB heel handig, gaat snel. Maar als ik het uitprint, print hij iedere keer het grid mee. Dus heb ik een PCB met van die vage punten :( Express PCB is zo'n progje van een bedrijf, je designed wat en je kan het opsturen zodat ze de prints voor je maken. Waarschijnlijk is het daarom dat de print functie zo'n beetje fucked up is :P

Nu zoek ik een even gemakkelijk progje, zonder teveel foefjes. Ik heb eagle geprobeerd, Layo1 PCB ook. Maar ik ben niet zo'n technisch tekenaar, ik heb dat nooit gehad op school. Dus liefst geen CAD progjes.

[ Voor 3% gewijzigd door w00Dy op 23-11-2002 22:41 ]

Verwijderd

Protel werkt wel goed.

Dit lijkt me echt weer zo'n "zoek en gij zult vinden" vraag (nofi)
Even pcb intikken in de search en er zullen vast wel topics uitrollen waar op deze vraag al een antwoord is gegeven.
Voorbeeld
Nog een voorbeeld

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2002 22:48 ]

• w00Dy
  • Nu online

w00Dy

Make soap, not war

Topicstarter
Ik zit hier al lang genoeg om te weten hoe de search werkt, en die heb ik wel degelijk gebruikt, hoe denk je anders dat ik bij Eagle, Layo1 enz terecht ben gekomen.
[/flame] :P

Protel heb ik ook al geprobeerd, ik geraak er niet uit wijs.

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 22:46:
Protel werkt wel goed.

Dit lijkt me echt weer zo'n "zoek en gij zult vinden" vraag (nofi)
Even pcb intikken in de search en er zullen vast wel topics uitrollen waar op deze vraag al een antwoord is gegeven.
Voorbeeld
Nog een voorbeeld
anders ga je hem protel aanraden... hij zegt MAKKELIJIK |:(

Probeer een andere versie van express pcb.

Ietsmakkelijker dan protel is Ultimate. als je hem koopt zit er een tutorial bij.. als je die 50 a5 kantjes ff doorleest kan je het hele programma.. werkt heel simpel (vind ik) :)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

als je ermee kan werken:

Multisim => ontwerpen en dan exporteren naar ultiboard...

Verwijderd

Protel sucks...

Layo1 is een gemakkelijk prog met veel mogelijkheden.

En Multisim?

De meest exotische componenten aan boord, maar een paar simpele weerstanden niet te vinden, sucks too...

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 00:36 ]

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 22:12

lordsnow

I know nothing

OrCad heb ik jaren geleden gebruikt, en later nog UltiBoard.

Vrij eenvoudig spul.

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-11 23:28

Chop2000

Vroem

pcb123

niks

• Professor_Botje
  • Laatst online: 22-11 18:28

Professor_Botje

Administrator

Ik gebruik ook Protel, maar wel een OUDE versie maar ik een hand omdraai heb ik mega schemas dus werkt echt goed.

je kan er ook meerlaagse print's mee ontwerpen maar voor singel layer is ij topy ik kan hem emailen als je wil ik kan je tevens er ook makkelijk mee leren werken... email mu maar als je intressen hebt.

Intel 80486 Dx4, 100@158MHz 4x 32Mb EDO FP mem, Quantum Bigfoot 8Gb 3200RPM 256KB/cach VESA-Localbus 2Mb Tseng Labs ET4000 Windows95usb www.Professor-Botje.nl

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Eagle, van cadsoft (www.cadsoft.de) is imho het beste voor het cadden van printjes. De uitgebreide bibliotheek maakt het erg makkelijk om even snel een printje te routen.

Maar eiegnlijk moet je gewoon een paar varianten downloaden en uitproberen. Welk progamma je het beste vind is erg persoonlijk.

Dit kun je trouwens zeer gemakkelijk met de search vinden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.