[VGA koeler]ZM80-HP, krijg orig. fan niet van de kaart

Pagina: 1
Acties:

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:10
Ik heb een aopen Geforce 4 MX440, ik wil er een zalman ZM80-HP vga blok op knallen.

Enige probleem is dat die koeler met van die pinnetjes door gaatje heen vast zit, alleen die zitten aan het einde bij elkaar, met een nijptang is het me niet gelukt om ze dusdanig bij elkaar te zetten dat ik die fan/heatsink combo los krijg.

Kan dit zonder extreem geweld?

Ps, ik heb al met een hamer op het palletje geramd >:)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-02 21:53

Mad_Demon

de dokter

Het pennetje doorknippen en de koeler met een draaibeweging van de GPU halen :)

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• Makkelijk
enige manier is dus de grove :(
en wat dan op het moment dat ik de kaart later wil doorverkopen en mijn zalman wil overnemen anar volgende kaart? :)

[ Voor 66% gewijzigd door Makkelijk op 23-11-2002 22:35 ]

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

leg 'm in een vacuum gezogen (met je mond kan best) plastic zak en dan voor een kwartiertje in de vriezer, dan met een schroevendraaier ertussen en 1 keer draaien aan twee kanten ;)

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:27
DKasemier schreef op 23 november 2002 @ 22:34:
enige manier is dus de grove :(
en wat dan op het moment dat ik de kaart later wil doorverkopen en mijn zalman wil overnemen anar volgende kaart? :)
Dan schaf je nieuwe pinnetjes / hele goedkope nieuwe cooler aan :? Of zie ik het nou te simpel :X

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

casemodderpoel schreef op 23 november 2002 @ 22:37:
leg 'm in een vacuum gezogen (met je mond kan best) plastic zak en dan voor een kwartiertje in de vriezer, dan met een schroevendraaier ertussen en 1 keer draaien aan twee kanten ;)
wel ff oppassen voor mogelijke condens daarna :P
opzich niet zo erg maar ik kwam er ineens achter dat mn kaart behoorlijk nat was nadat ik em ook in de vriezer had gelegd voor het eraf halen van de koeler, ff laten drogen op de verwarming en het was weg :)

• Makkelijk
Verwijderd schreef op 23 november 2002 @ 22:48:
[...]

wel ff oppassen voor mogelijke condens daarna :P
opzich niet zo erg maar ik kwam er ineens achter dat mn kaart behoorlijk nat was nadat ik em ook in de vriezer had gelegd voor het eraf halen van de koeler, ff laten drogen op de verwarming en het was weg :)
waarvoor denk jij dat die (bijna) vaccuum gezogen zak is 8)7
maar waarom in de vriezer, krimpt dat plastic? er zit geen lijm op dit ding voor zover ik weet het :)

• Makkelijk
ik kick dit topic :+

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

die pinnetjes zul je kapot moeten knippen idd, dat diepvries proces is om die toelie tussen de heatsink en proc hard te maken, zodat et niet meer sterk is. dan kun je met een draaiende beweging die heatsink loskrijgen.

Verwijderd

Ik heb die pinnetjes gewoon met me nagels bij mekaar geknepen en toen erboor geduwd, de sink zat met een "sticker" vast op de core, ging bij mij heel simpel los.

En DKasemier waarom koop je een passieve heatsink, in mijn topic was ik nog stom bezig en MOEST ik er van jouw maar een fan boven hangen, Ga jij zeker doen he, Ik wens je veel STILTE met je aktief gekoelde zalman!
Pagina: 1