Enermax UC-12FAB

Pagina: 1
Acties:

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Medetweakers.. :)

Ik wil me bovenstaande fan aanschaffen, om in het toppanel van m'n case te plaatsen.. Alles goed en wel, maar toen ik de specs bekeek zag ik als geluidsniveau 34-38 dB. Dat lijkt me nogal luid.. Bovendien heb ik de search gebruikt, en ik zag reacties van mensen dat ie heel stil was, maar 34 dB noem ik niet echt stil..

Daarom graag een reactie van iemand die deze fan heeft, om duidelijkheid te scheppen :)

BTW, ik heb in m'n systeem al een Enermax 80mm fan uit dezelfde serie, en op de laagste stand is die echt heel stil.. Maakt de 120mm versie evenveel geluid?

Jupiler

Verwijderd

hij is niet echt heel super stil geluid van lucht verplaatsing hou je maar bestel er gelijk een zalman fanmate bij potmeter van de enermax helemaal laag en de fanmate ongeveer half zo start ie nog net op dat is stil heb ik er 3 van.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Of op 7V laten draaien, en daarbij de "onboard" potmeter? :)

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

of spaar door voor papst fans, ik heb er 2 van en die hoor je echt niet 8)

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Maar de airflow is toch een stukje minder.. Het wordt de belangrijkste (en eigenlijk enige) outtake fan (daarom zit ie ook in m'n toppanel), dus hij mag toch wat power hebben :)

[ Voor 9% gewijzigd door Steve op 23-11-2002 23:07 ]

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Of anders 2 van die papst's bovenaan.. Zou dat veel luider zijn?

Edit: Heb nog ff gechecked.. Een Papst met 67 CFM airflow en 32 dB geluid kost € 22. Een Enermax die op de laagste stand 34 dB geluid genereert en daarbij 66 CFM airflow heeft, kost € 15. En de Enermax kan je indien gewenst nog hoger zetten... Dus ik denk dat die Enermax toch voordeliger zou zijn.

[ Voor 72% gewijzigd door Steve op 23-11-2002 23:57 ]

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Een klein en subtiel schopje..

Wie heeft een idee?

En zouden 2 van die papst veel luider zijn dan 1 papst?

Verwijderd

Nee (kort maar krachtig)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 21:48:
hij is niet echt heel super stil geluid van lucht verplaatsing hou je maar bestel er gelijk een zalman fanmate bij potmeter van de enermax helemaal laag en de fanmate ongeveer half zo start ie nog net op dat is stil heb ik er 3 van.
Zet es wat punten enzo neer man. Als ik je post lees weet ik echt niet wat je bedoeld.
Jupiler schreef op 24 November 2002 @ 10:44:
Een klein en subtiel schopje..

Wie heeft een idee?

En zouden 2 van die papst veel luider zijn dan 1 papst?
Kan je toch ook zelf berekenen. Gewoon bij allebei het geluidsniveau opzoeken, en dan in je hoofd houden dat 3 db erbij 2 keer zo hard is.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 15:00 ]

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Beide papst's zijn 32 dB... Dus de 2 samen wordt 35 dB ofzo?
Pagina: 1