Mijn systeem (zie specs) loopt regelmatig tijdens het gamen en fraggen. Mijn 300 Wat AOpen is nogal te zwak voor een zware GeForce 4 Ti 4400 128MB, op de 12V-lijn staat maar 11,6V. Ofwel koop een tweedehandse GeForce 2 GTS, die kaart vreet minder vermogens dat de GeForce 4 en mijn AMD TB 800MHz kan die kaart beter vooruit trekken. Anders ga ik een Enermax 433Wat voeding kopen om genoeg voeding voor mijn GeForce 4 te hebben. 3D Prophet GeForce 2 GTS kost +/- 60 euro en Enermax 433Wat kost +/- 140 euro.
Verwijderd
Je kan beter je voeding upgraden dan je grafische kaart downgraden lijkt mij. Maar er zijn toch ook wel goedkopere 400 watt voedings?
Maar je hebt al een Ti4400 
Koop dan alleen een nieuwe voeding. Volgens mij is Enermax niet de enige oplossing. Ook andere merken die veel goedkoper zijn, zullen het goed doen.
Koop dan alleen een nieuwe voeding. Volgens mij is Enermax niet de enige oplossing. Ook andere merken die veel goedkoper zijn, zullen het goed doen.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Ben je serieus van plan een Gf4 in te ruilen voor een Gf2??
En die 11,6v is trouwens niet eens zo heel erg hoor, wat is de waarde van de 5v? Als die minder dan 5% afwijkt is er de kan het best zo zijn dat het ergens anders aan ligt (drivers of een hitteprobleem bijvoorbeeld). Zoek dat eerst goed uit voordat je (misschien) onnodig geld uitgeeft.
En die 11,6v is trouwens niet eens zo heel erg hoor, wat is de waarde van de 5v? Als die minder dan 5% afwijkt is er de kan het best zo zijn dat het ergens anders aan ligt (drivers of een hitteprobleem bijvoorbeeld). Zoek dat eerst goed uit voordat je (misschien) onnodig geld uitgeeft.
Als ik die GeForce 2 GTS koopt, dan gaat die GeForce 4 naar de volgende pc, dat kan langduren met het sparen... De bottleneck in games is mijn CPU, AMD TB 800MHz trekt de nieuwe games niet vooruit, in ut2003 zal ik het verschil tussen geforce4 en 2 niet merken, altijd 20 à 30 fps :((( .
ff achter een andere voeding zoeken.
ff achter een andere voeding zoeken.
Verwijderd
Je hebt zelfs een 400 watt voeding voor 39 Euro bij Informatique!!!.Waarom een vette Ti4400 naar een G2GTS??
.Gewoon een voedingje kopen dus.
Ik heb al mijn eigen voeding zien opfikken, dus ik ben nogal voorzichtig met voedingen. Die ene keer is de mobo mee opgefikt... Ik woon in Antwerpen, daar zijn er minder soorten en merken van voedingen. En internetwinkels bestaat niet echt in België (toch ni zo goed georganiseert zoals in Nederland met pricewatch en al) en ik heb geen auto(alleen in Antwerpen en daar zijn hoogstens 2 winkels die tweaker-compartible zijn). Mijne GeForce 4 ti 4400 draait onefficient op zo'n slak CPU, die kaart is echt te snel voor mijn pc. Nog een detail, ik heb een lan met 3 gamers, dus als ik die kaart ni nodig heb dan kan die ff uitlenen.
-pruttel elcheapo 400wat voeding kost 30 euro, is dat ding te vertrouwen? Zie ook voedingtest van Tomshardware.
-Enermax voeding EG465AX-VE 433W dual Fan Active PFC kost 138 euro.
Ik heb net ni genoeg geld voor zo'n voeding, nog ff sparen...
-pruttel elcheapo 400wat voeding kost 30 euro, is dat ding te vertrouwen? Zie ook voedingtest van Tomshardware.
-Enermax voeding EG465AX-VE 433W dual Fan Active PFC kost 138 euro.
Ik heb net ni genoeg geld voor zo'n voeding, nog ff sparen...
[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2002 22:12 ]
Verwijderd
Je kan dan beter je kast meenemen naar een winkel zodat zei het inzetten dus als de mobo fikt is het hun schuld.Mijn MOBO+384 MB DDR was namelijk ook doorgefikt door een kut voeding dus ben nu heeeeeeeeeeel voorzichtig.
Voor Counter-Strike en Diablo II is een GeForce 2 GTS ook snel genoeg, de GeForce 4 Ti wordt nuttig als ik een snellere CPU heb en als de games (UT2003, RTCW,...) afgeprijst worden zodat ik ze legaal kan kopen. Ik steun als echte gamer graag game-makers, maar als ze te duur zijn, dan speel ik een oudere spel die ik al heb bv. CS en diablo 2. Als ik de GeForce 2 GTS koop, dan laat ik GeForce 4 Ti 4400 paar maanden roesten in de originele doos totdat ik nieuwe mobo en cpu koop.
Ik twijfel tussen direct een GeForce 2 GTS kopen of ff sparen voor de enermax voeding.
Ik twijfel tussen direct een GeForce 2 GTS kopen of ff sparen voor de enermax voeding.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2002 22:25 ]
Als ik jou was zou ik dan toch voor die voeding gaan, die moet je met je volgende systeen sowieso upgraden, terwijl in het geval van die GTS je die kaart na de upgrade niet meer kan gebruiken. En met een TB @ 950 (volgens je sig) is een Ti4400 toch echt wel een stukje sneller dan een GTS.
Die Thunderbird is niet meer overgeklokt wegens stabiliteitsproblemen in games (sinds upgrade naar een stroomvretende GeForce 4), nu op 800MHz.Pollewob schreef op 23 november 2002 @ 22:39:
Als ik jou was zou ik dan toch voor die voeding gaan, die moet je met je volgende systeen sowieso upgraden, terwijl in het geval van die GTS je die kaart na de upgrade niet meer kan gebruiken. En met een TB @ 950 (volgens je sig) is een Ti4400 toch echt wel een stukje sneller dan een GTS.
Als ik een GeForce 2 GTS koop, zou die voor altijd in dit systeem komen en GeForce 2 GTS is perfect voor een TB 800MHz. De volgende computer krijgt die GeForce 4.
Ik denk dat toch maar ff ga sparen voor een Enermax voeding...
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2002 23:17 ]
Waarom heb je hem in eerste plaats gekocht. Kon je ook wel vertellen dat een GF4400 niks meer in prestatie zal leveren dan een GTS op een 800mhz CPU.
Had eerst een gf2mx voor mijn pii450mhz gekocht en die werkte niet vanwege te zwakke voeding.. gelukkig kon ik nog terug brengen naar winkel. Toen een 2de handse Voodoo5 5500agp gekocht en die werkte, maar nog met een achterstand vanwege langzame CPU(450mhz maar).. Later had ik een nieuwe computer gekocht(1200mhz t-bird) en mijn Voodoo kaartje leek net alsof hij eindelijk vrij gelaten was na een jaar gevangenisschap ofzo
dat ding liep echt lekker.....
Als ik jouw was zou ik even een goedkope voeding kopen en dan serieus gaan sparen voor een grotere upgrade(mobo, cpu, mem).
Had eerst een gf2mx voor mijn pii450mhz gekocht en die werkte niet vanwege te zwakke voeding.. gelukkig kon ik nog terug brengen naar winkel. Toen een 2de handse Voodoo5 5500agp gekocht en die werkte, maar nog met een achterstand vanwege langzame CPU(450mhz maar).. Later had ik een nieuwe computer gekocht(1200mhz t-bird) en mijn Voodoo kaartje leek net alsof hij eindelijk vrij gelaten was na een jaar gevangenisschap ofzo
Als ik jouw was zou ik even een goedkope voeding kopen en dan serieus gaan sparen voor een grotere upgrade(mobo, cpu, mem).
Je mag die Ti4400 wel ruilen met mijn GTS, krijgt die Ti4400 een plekje onder m'n Enermax 
Maar serieus, ik zou echt een andere voeding kopen ipv zo'n zwaar verouderde videokaart. Ook al benut je 800mhz bij lange na niet de volle snelheid van de Ti4400, hij zal altijd beter wezen als een GF2. En je hoeft toch geen 140 euro voor een voeding neer te gaan leggen? Ik zie al een Enermax 450watt voor een 90 euro in de pricewatch bv, of anders een goedkoper merk? Voor die 50 euro die je je bespaart ... haal een Athlon XP, ben je helemaal klaar
Maar serieus, ik zou echt een andere voeding kopen ipv zo'n zwaar verouderde videokaart. Ook al benut je 800mhz bij lange na niet de volle snelheid van de Ti4400, hij zal altijd beter wezen als een GF2. En je hoeft toch geen 140 euro voor een voeding neer te gaan leggen? Ik zie al een Enermax 450watt voor een 90 euro in de pricewatch bv, of anders een goedkoper merk? Voor die 50 euro die je je bespaart ... haal een Athlon XP, ben je helemaal klaar
[ Voor 10% gewijzigd door Speedy op 24-11-2002 12:25 ]
Verwijderd
Als ik jou was zou ik niet voor een Enermax voeding gaan, maar voor een Q-tec. Komt in de testen uitstekend naar voren en voor nog geen 60 euro heb je een 550 WATT. Ik hem zelf ook en hij bevalt uitstekend in combinatie met een Ti4600.
Pagina: 1