Toon posts:

[WC] probleem: Lucht in watercircuit

Pagina: 1
Acties:
  • 245 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de searchfunctie gebruikt maar geen resultaat gevonden.
Misschien spreken mensen hier uit ervaring vandaar....

Ik ga dus een blackice 2 in de top van de case plaatsen en er vlak onder in de tray voor 5 25 bays komt de waterpomp. (is servertower)
Het waterreservoir komt echter een 45 CM ONDER het radiator te staan.
Gaat de lucht wel makkelijk uit het radiator gaan als het circuit draait?
Eenmaal de lucht eruit is geen prob maar aangezien ik fervent lanner ben wordt de waterpomp regelmatig uitgeschakeld en daardoor zou er zich lucht opstapelen in het radiator. 8)7

Zijn er manieren om dit tegen te gaan? :?

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

ja neem een t-stuk met een slan van ongeveer 15 cm en een eindkap, bevestig het geheel in het hoogste punt van het circuit en de lucht zal naar het slangetje gaan.

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Verwijderd

Ik heb 2 slangen in mijn WC systeem, eentje onder en eentje boven. Deze lopen helemaal tot bovenin het systeem en zorgen zo dat het lucht naar boven loopt. Bij het opnieuw vullen is het nog steeds wel lastig om alle lucht er uit te krijgen daarom moet je hem gewoon een poosje laten draaien. En ik kantel de kast ook wel eens om alle lucht eruit te halen.

Voor pics kun je mijn casemod bekijken op de onderstaande url.

Verwijderd

Lucht gaat er vanzelf uit, maar heel langszaam, kast op zijn kant houden versnelt dit idd een stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie me toch niet direct men case kantelen op een LAN om de lucht eruit te halen daar het ne servertower is en toch wel een ferm scheetje weegt ;)

Btw ik kan de pics van je case niet bekijken zelfs niet met link te copy pasten. Andere url?

MayB da ik dan uwen uitleg wa beter snap want ik kan het me toch niet echt visualiseren nu. :?

Verwijderd

Topicstarter
Weet echt niemand dan een andere manier die heel effectief is ? :'(

Verwijderd

mogelijk een terugslagklepje monteren na je pompje of zo...
8) een automaterialenzaak kan je vast wel helpen... O-)

Verwijderd

Topicstarter
Bedoelde daarmee zoiets? =>
__
\
__/ als het water van links naar rechts gaat veren die 2 dingetjes mee. Als de flow stopt klappen ze toe. Is het dat dat je bedoelt?

Verwijderd

of iets soort gelijk...je heb ze in alle soorten en maten , geen piccie gevonden
:P
of een ander idee een voetklep op de aanzuiging in je waterreservior
hier heb ik een url van gevonden

http://www.aquariaveldhuis.nl/query2.php?B=15&C=109

O-) zat dingen zijn er mogelijk...

Verwijderd

Topicstarter
Kunde eigenlijk het principe daarvan is uitleggen? Da zijn klepkes die maar aan 1 kant opengaan ofzo?

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

klopt... die klepje's werken hetzelfde als in je slagaderen

code:
1
2
3
4
5
6
7
-------------------------------------------------
=>waterflow     \

| <= waterflow

Bij de bovenste stroomt het water er gewoon door want het poortje is open bij de tweede is de waterflow de andere kant op en dan gaat het klepje dicht en kan er dus geen water meer door....

Ik zou trouwens gaan voor de vallen zonder kogel... Die kogelterugslaggevallen die moet je namelijk op de goede manier monteren anders werken ze niet.. Ook gaat na een tijd de kogel een beetje slijten en dan gaat daar dus gewoon nog water langs enzo.. Het zal niet veel zijn maar toch een beetje ook kan die kogel vast gaan zitten en dan hebbie er nog niet veel aan...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 14:47:
Een dag je pomp laten draaien? Het scheelt bij mij niets meetbaars na een minuut of 10. Dus ik kan er niet mee zitten dat er nog een beetje lucht in me rad zit.

Rad zit bovenin mijn bigtower en reservoir op de bodem met een 600l/uur 10W pompje.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

et is altijd slim om helemaal BOVENAAN en helemaal ONDERAAN een dop of kraantje te maken, zo kan boven de lucht eruit en onder je water ververst worden. Fill&bleed heet et ofzo. Overweeg dit voordat je et inelkaarknutselt, het kan je erg veel gehannes schelen.

Verwijderd

AtomicShockwave schreef op 23 November 2002 @ 23:54:
et is altijd slim om helemaal BOVENAAN en helemaal ONDERAAN een dop of kraantje te maken, zo kan boven de lucht eruit en onder je water ververst worden. Fill&bleed heet et ofzo. Overweeg dit voordat je et inelkaarknutselt, het kan je erg veel gehannes schelen.
Dat wilde ik nog een keer maken, maar blijkt niet nodig, als ik de slang van mijn pomp aan mijn mond zet en blaas een paar keer hard, is mijn systeem zo goed als leeg.

Verwijderd

het ligt een beetje aan hoe je aansluitingen zitten

als je aansluitingen van je rad boven aan zitten komt de lucht automatisch in je slangen en word het zo naar het reservoir ofzo afgevoerd. als ze onderaan zitten blijft de lucht boven in je radiator hangen en blijf je de heletijd zo'n sijpelend water geluidje horen

Verwijderd

bij mij zit de intake van de rad 80 omlaag, de outtake een graad of 40 en deze loopt een beetje schuin, maar stat nog wel naar beneden gericht.
Ik denk dat het type rad ook gewoon veel uitmaakt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 14:47:
Je kast bewegen is het enige dat echt werkt. Ik heb dezelfde rad en bij mij is de lucht er na 1 minuut uit.
En dat slangetje waar over gesproken werd aan het begin gebruik je alleen met een circuit zonder reservoir... Als je een reservoir hebt is dat je ontluchting.

Een andere manier die 100% werkt is wachten :+ Maar je kast kantelen is echt een eitje. Ik heb een servertower en dat is prima te doen. Je hoort de lucht er meteen uitgaan.

Verwijderd

ik heb het zo ingebouwd in me kast en heb ook steeds het geluid van lucht wat door de pomp gaat

Afbeeldingslocatie: http://195.64.92.106/waterforum/images/IMGkk_1766.jpg

Afbeeldingslocatie: http://195.64.92.106/waterforum/images/IMGkk_1770.jpg
iemand een idee hoe ik dit eruit kan krijgen heb hem al gekanteld en van alles geprobeerd maar tot nu toe nog steeds hetzelfde probleem :(

edit:
ff 2de pic toegevoegd voor de duidelijkheid

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 12:22 ]

Verwijderd

Wat is wat, en hoe is je stroom? Zie ik 2 rads?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik weet wel een goede manier voor je om te ontluchten.

koop een tussen-stukje voor je slang, knip onderin je kast een slang doormidden, pak een bakje water doe daar die 2 slangen in.
Dan moet je ff een tijdje wachten tot dat de lucht uit je systeem is, verbind de 2 slangen doormiddel van het tussen stukje en 2 slangklemmen, dat werkt zeker

Ik zie alleen zo niet waar je vulpunt zit, maar eigenlijk moet je het zo maken dat je daar mee kan ontluchten, zo'n systeem heb ik ook en vind het fijn werken.

Verwijderd

waarom moet je eigenlijk bij een waterkoeling ontluchten?? maakt de lucht dan dat geheel warm ofzo??

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-02 07:35

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
lucht door je water koelt niet, dus verminderde koeling, en het maakt een klereherrie als het door je pompje gaat. Bovendien kan het membraan in je pomp scheuren als het te lang door blijft ratelen

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 02:52:
Wat is wat, en hoe is je stroom? Zie ik 2 rads?
bovenste is een rad en achterop is een reservoir hier zit wel een vuldop op maar het reservoir zit tot aan de nok toe vol.

zie 2de pic

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 12:23 ]

Verwijderd

Als je nou een res hebt op de bodem van je kast, en de rest hangt daar boven; rad enz. Werkt het dan nog steeds als ontluchting, omdat je res niet op het hoogste punt zit?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 12:16:
Als je nou een res hebt op de bodem van je kast, en de rest hangt daar boven; rad enz. Werkt het dan nog steeds als ontluchting, omdat je res niet op het hoogste punt zit?
durf het niet te zeggen heb nu me reservoir op het middelste punt in de opstelling
dus van boven naar beneden is het rad---reser---pomp---en dan weer omhoog naar me blok en vervolgens weer naar de rad

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 12:16:
Tuurlijk, als je maar zorgt dan de aansluitingen ervan beiden onder water zitten. Dit is ook ik ook het probleem bij madtrax. Zodra er bij hem lucht in het reservoir komt kan dit in de bovenste slang komen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 13:18:
[...]

Tuurlijk, als je maar zorgt dan de aansluitingen ervan beiden onder water zitten. Dit is ook ik ook het probleem bij madtrax. Zodra er bij hem lucht in het reservoir komt kan dit in de bovenste slang komen.
ik heb dus ook al geprobeerd om een tijd zonder de dop erin te draaien maar alsnog lucht in de slangen

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 13:33:
[...]

ik heb dus ook al geprobeerd om een tijd zonder de dop erin te draaien maar alsnog lucht in de slangen
hoelang is een tijd ? ik denk als je het 2 weken doet dat het echt wel gelukt is het duurt gewoon erg lang dat ontluchten

Verwijderd

PilatuSSS schreef op 25 November 2002 @ 19:24:
[...]

hoelang is een tijd ? ik denk als je het 2 weken doet dat het echt wel gelukt is het duurt gewoon erg lang dat ontluchten
LOL ik d8 nou dat is er na 2dagen wel uit niet dus ;) thnx

Verwijderd

Madtraxx: De middelste aansluiting is voor de slang, heeft ook een tuutje eraan binnenin zodat water er op een bep manier invalt (zonder luchtbellen te creeeren dus), de 2 zijdoppies zijn om bijvullen en niveau te kijken, helemaal tot de nok afvullen verstoort de werking van t reservoir, gewoon ergens halverwege dat binnenste pijpje, uiteindelijk zou alle lucht in je res terecht moeten komen, zeker ook met de pomp die je hebt, dus ik denk eerder dat je deze mod nodig hebt
http://www.stud.uni-hanno...computer/pc_wak_eheim.htm (zo beter? ;) )

O ja, reservoir kan in dit geval heus op een lager punt hangen omdat t een luchtzak is, zolang je pomp maar de eerste is na res

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 11:42 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 20:13:
Madtraxx: De middelste aansluiting is voor de slang, heeft ook een tuutje eraan binnenin zodat water er op een bep manier invalt (zonder luchtbellen te creeeren dus), de 2 zijdoppies zijn om bijvullen en niveau te kijken, helemaal tot de nok afvullen verstoort de werking van t reservoir, gewoon ergens halverwege dat binnenste pijpje, uiteindelijk zou alle lucht in je res terecht moeten komen, zeker ook met de pomp die je hebt, dus ik denk eerder dat je deze mod nodig hebt http://www.stud.uni-hanno...er/Computer_wak_eheim.htm

O ja, reservoir kan in dit geval heus op een lager punt hangen omdat t een luchtzak is, zolang je pomp maar de eerste is na res
ok dan ga ik hem toch maar op het middelste gat zetten kwam juist zo netjes uit bijna recht onder elkaar :( thnx iig

btw dead link in je post
Pagina: 1