[WC] het begin van m'n waterkoeling

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 947 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 22:51
ok, ik en Wabs (zwerft hier ook ergends rond op dit forum) hadden bedacht om waterkoeling te gaan gebruiken, nadat mensen hier op het forum, en op andre plaatsen best wel leuke OC resultaten ermee behaald hadden.

het doel: onze athlon xp's waterkoelen, onze chipset waterkoelen, en onze gf4's waterkoelen, dit allemaal in een Chieftec miditower.

nu hadden we alleen geen zin om voor €200 een waterkoelingset aan te schaffen, dus wij nadenken hoe we goedkoop aan onderdelen konden komen.

kopere blokjes leken het grootste probleem, dus wij kijken hoe mensen hun eigen WC blokjes maakte, en kwamen tot de conclusie dat we een stel kanaaltjes in een blok koper van 7x7x1.5 gingen boren, van bovenaf, en dan een koperen plaatje eronder/erop solderen, zodat ie dicht wordt.
de vraag was: WAAR HAAL JE KOPER VANDAAN?

het antwoord:
ga 3 uur zoeken/bellen op www.telefoongids.nl naar staalbedrijven/groothandels in Haarlem e.o.
kom je uiteindelijk uit bij een bedrijf in beverwijk, dat voor 4 euro wel blokjes van 6x6.1.5 had liggen (7x7 hadden ze niet)

dus wij op een woensdagmiddag naar Beverwijk toe. halen wij daar koperen blokjes,

2x 6x6x1.5, + plaatjes voor erop/eronder (CPU)
4x 4x4x1.0 + plaatjes voor erop/eronder (GPU/mobo)

komen we daar bij een of ander super gr00t bedrijf, worden we naar hal 6 gestuurt, en toen weer naar 8. (van de 14)
wij koper halen, die gast zaagt het allemaal op maat.
wij afrekenen,

PRIJS: 15 euro:9:D:D:D

ok, toen de radiator,
wij naar de sloop toe, doorverwezen worden naar de andere sloop. ik daar vragen, hoe dat werkt enzo, op zo'n sloop (ook maar de 1e keer dat ik daar kom) die gast zegt: sl00p eruit wat je moet hebben, en reken het af :P

dus wij op die sloop rondkijken, kwamen we erachter dat een kachelradiator (die moest gebruikt gaan worden) op de meest onmogelijke plaats in een auto zit ( ergends achter je dashboard...) dus dan zou je eerst het hele dashboard eruit moeten slopen :'(

dus wij opzoek naar een auto waar dat niet het geval was.....

na 1u zoeken, heej, kijk nou, een alpha romeo, die hebben we nog niet bekeken, wij die moterkap open, zien die fan van die radiator zitten, TRAP TRAP, weg fan, loopt er een of andere luchtkoker daar achter, naar een onmogelijke plek....
ik loop weer verder, trapt die wabs bij een andere alpha die fan eraf, heej, de rad. zit er recht onder, die had ie alleen ook kapot getrapt |:(
dus wij weer terug naar die 1e alpha, heej, wat nou als we dat luchtkanaal eruit slopen 8)7
dus wij nog een paar trappen, heej, daar ligt een radiator :D:D:D, slangen door snijden, kon je dat ding er gewoon uit trekken, dus nog 2 radiatoren eruit gehaald (bij andere alpha's). (ook een voor jeanious, die er ook 1 wou hebben) ik de rad. van een polo, ( die we er al eerder uit gesloopt hadden, maar niet super was) en een alpha radiator in m'n rugzak, de andere 2 afrekenen, 19 euro.

ok, dat was dus 4.75 per radiator :D:D:D

hebben we ondertussen ook nog gefixt dat een vriend van me koperen blokjes kan FREZEN (op z'n werk), wordt weer wat mooier dan boren :D

toen kwamen de pompjes, wij in H'lem een paar aquarium winkels af voor pompjes, niemand een chill model, wat niet in het water zelf hoeft te hangen, totdat, we bij een dierenwinkel komen, die ze wel kan bestellen, zelfde idee als de Eheim, maar dan de helft van de prijs, en ook DOODSTIL

€ 27.50 voor het pompje

wabs heeft ze vandaag opgehaald :D

tot zover dus het inslaan van de benodigtheden:

kosten:

koper: 7.50 (cpu, northbridge, gpu)
radiator: 4.75 ps
pompje 27.50 ps

totaal: 39.75 euro PP

zie je wel, WC hoeft niet zo duur te zijn :P

Foto's van de radiator/koper/kast komen zondag

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
ok, nu nog ff een paar vragen aan jullie:

1. is WC voor m'n northbridge echt nodig, ík heb een asus mobo (a7v333) en daar zit standaard een passiefe Northbridge koeler op, hij wordt nu 22 graden STRESSED

2. is een reservoir echt nodig? de meningen lopen hier namelijk nogal over uiteen op GoT

3. hoe kan ik ervoor zorgen dat m'n pompje (220v) gelijk met m'n pc aan/uit gaat?

4. kan ik de waterblokjes beter STRAK frezen of van boven boren, boren zou namelijk veel meer resonantie geven, en is dit nou echt zoveel beter voor je koeling?

update:

5. hoe kan ik het beste m'n pc koelen, alles achterelkaar hangen, dus bijv. cpu-mobo-gpu (en zoja, in welke volgorde)
of kan ik beter y splitsingen ertussen zetten, dat de slang zich dus opslplitst naar m'n gpu/cpu/mobo? zodat ze geen last hebben van elkaars warmte

[ Voor 22% gewijzigd door -JB- op 22-11-2002 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
Maar moet je geen fans hebben voor op je radiator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:27
Lekker goedkoop ja, maar slangen heb je nog nodig en aansluitingen. Leuk getypt allemaal, haha.
Veel succes ermee

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kewl! nu nog pics...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Laatst online: 16:27
-JB- schreef op 22 November 2002 @ 19:08:
ok, nu nog ff een paar vragen aan jullie:

1. is WC voor m'n northbridge echt nodig, ík heb een asus mobo (a7v333) en daar zit standaard een passiefe Northbridge koeler op, hij wordt nu 22 graden STRESSED

2. is een reservoir echt nodig? de meningen lopen hier namelijk nogal over uiteen op GoT

3. hoe kan ik ervoor zorgen dat m'n pompje (220v) gelijk met m'n pc aan/uit gaat?

4. kan ik de waterblokjes beter STRAK frezen of van boven boren, boren zou namelijk veel meer resonantie geven, en is dit nou echt zoveel beter voor je koeling?
1. nee, als jouw Northbridge te warm wordt dan is het nodig, maar je kunt ook een kleine stille koeler erop zetten.

2. Nee, een reservoir koelt niet extra, maar voor bijvullen kan het handig zijn. Als je geen reservoir neemt: zrog dat je pomp goed waterdicht is.

3. Met een relais kan het, maar je kan ook de knop op een stekkerdoos aanzettem zodat de pomp aangaat en dan de pc aanzetten.

4. Zoveel verschil in koeling zit er niet in denk ik, maar als ik jouw was zo ik ze laten freezen, mooier en geen mogelijke resonantie (van resonantie had ik nog niet gehoord).

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 10:48

.Frank

Frank.

Als je met resonantie turbulentie bedoelt: ja, hoe meer hoe beter. Hoeveel het in de praktijk scheelt weet ik echter zo niet.

Verder: je kan ook een systeem bouwen zonder radiator (niet aanbevolen, maar voor alleen GPU en Chipset kan het wel), en daarbij is een reservoir vereist. Dit omdat als je geen reservoir én geen radiator hebt, het weinige water alle warmte opneemt en zodoende te snel te warm wordt. In deze zin heeft een reservoir dus wel een koelende werking. En verder natuurlijk het voordeel van het makkelijk bijvullen van je waterpeil.

Ikzelf ga nu een WC bouwen mét radiator en zonder reservoir. Als het te heet wordt zet ik een fannetje dat op mijn rad zit aan.

Ik zou daar trouwens nog wel ff naar kijken: een fan voor op je rad. Ik weet niet of je daar al aan had gedacht, maar dat scheelt een hoop warmte, en als je zonder reservoir werkt zou het best wel eens een vereiste kunnen zijn. Neem dan bij voorkeur een zo groot mogelijke fan: die zijn stiller en koelen een groter oppervlak op je rad.

Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
Maar moet je geen fans hebben voor op je radiator?
tuurlijk :D komen 1 of 2 12cm 12v fan's op
Lekker goedkoop ja, maar slangen heb je nog nodig en aansluitingen. Leuk getypt allemaal, haha.
Veel succes ermee
slangen moeten idd ook nog komen, maar dat komt wel goed
kewl! nu nog pics...
sunday is your day
1. nee, als jouw Northbridge te warm wordt dan is het nodig, maar je kunt ook een kleine stille koeler erop zetten.

2. Nee, een reservoir koelt niet extra, maar voor bijvullen kan het handig zijn. Als je geen reservoir neemt: zrog dat je pomp goed waterdicht is.

3. Met een relais kan het, maar je kan ook de knop op een stekkerdoos aanzettem zodat de pomp aangaat en dan de pc aanzetten.

4. Zoveel verschil in koeling zit er niet in denk ik, maar als ik jouw was zo ik ze laten freezen, mooier en geen mogelijke resonantie (van resonantie had ik nog niet gehoord).
1, ok thnx
2, ok, thnx
3, :D zal dan wel een relais worden (ening idee wat dat gaat kosten?)
4. ik zat zelf ook aan frezen te denken, ff kijken of andere hier nog tips over hebben

(owja, heb je nog wat voor vraag 5 :P (update))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Dit gaat idd een goedkoop wc-projectje worden ja :)

Heb je al pics van het spul :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*bookmarkt*

ff volgen deze draad,

is idd goedkoop, klinkt met de minuut beter om WC te nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm ja zo heeft diegene na jou nix meer aan de vertrapte onderdelen uit die Alfa's... :(

1 Geef je nu je mobo temp op voor je NorthBridge? Zit de opnemer op dezelfde plek dan? Als je genoeg airflow in je kast hebt kan een passieve volstaan, ikzelf heb een Zalman NB32j erop gezet.
2 Nodig niet, wel reuze handig, kun je ook bij elkaar knutselen, van pvc bv zoals vele voorbeelden op GoT al gepasseerd zijn, vooral t bijvullen en niveau in de gaten houden en ook vloeistof hoeveelheid vergroting zie ik als grote pluspunten
3 Door een Innovatek pumpControl-O-Matic bv, iets soortgelijks moet zelf te maken/verkrijgen zijn bij een micro-electronica winkel.
4 Frezen
5 Voordeel van splitten is dat alle blokken dezelfde watertemp binnenkrijgen (zegt nix over de feitelijke hoogte van die temp) nadeel, je hebt een betere pomp nodig, ook hier is veel over te vinden op GoT of via Google.
O ja volgorde, ik had tot nog toe gpu-cpu-hd, dat wordt dalijk cpu-gpu-hd, maar ook andere kast, koelere lucht naar binnen (pc op de grond nu) koelblokken liggen reeds gelapt klaar, AS3 gekocht, etc dus teveel wijzigingen om t verschil dalijk aan 1 iets te wijten

Ben benieuwd naar de foto's :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2002 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
Verwijderd schreef op 22 november 2002 @ 23:43:
Hmmm ja zo heeft diegene na jou nix meer aan de vertrapte onderdelen uit die Alfa's... :(
jah, waren alleen maar de radiaal fan's van de radiators die gesneuveld zijn :P
1 Geef je nu je mobo temp op voor je NorthBridge? Zit de opnemer op dezelfde plek dan? Als je genoeg airflow in je kast hebt kan een passieve volstaan, ikzelf heb een Zalman NB32j erop gezet.
euh, in asus pc-probe staat mobo-temp, al kan het m'n kast temp ook wel zijn :S, eigenlijk nooit bij nagedacht....
4 Frezen
5 Voordeel van splitten is dat alle blokken dezelfde watertemp binnenkrijgen (zegt nix over de feitelijke hoogte van die temp) nadeel, je hebt een betere pomp nodig, ook hier is veel over te vinden op GoT of via Google.
O ja volgorde, ik had tot nog toe gpu-cpu-hd, dat wordt dalijk cpu-gpu-hd, maar ook andere kast, koelere lucht naar binnen (pc op de grond nu) koelblokken liggen reeds gelapt klaar, AS3 gekocht, etc dus teveel wijzigingen om t verschil dalijk aan 1 iets te wijten
ok, dat wordt dus idd frezen

en over het splitsen, als 21graden idd de temp van m'n northbridge is dan ga ik alleen m'n cpu/gpu koelen, en dan doe ik gewoon cpu --> gpu (of andersom :? )

anders denk ik dat ik ga splitsen, ik heb een 580w pompje, gaat die dat trekken :?

en pic's komen eraan

[ Voor 4% gewijzigd door -JB- op 23-11-2002 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

niet duur.. mijn WC was ook goedkoop.. 2 radiators voor 25 euro.. nieuw in doos.. dat waren echt hele mooie :)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
hehehe, ik kom ook nog ff langs (ja ik weet dat het half drie is :P) Ik heb de pompjes binnen :) pompt prima en ook lekker stil jah, (580l/h) meteen ff aangesloten op rad met een meter slang die ik erbij heb gehaald en het werkt allemaal perfect :)

Fan's tja, waar gaan we die halen? Toch maar bij Eurosound of Riton? wordt niet goedkoop d8 ik zo.

Frezen? dat zorgt dan toch juist NIET voor turbulentie? en dat was toch juist de bedoeling!? zucht, ik volg het niet meer.

Ik moet mijn Rad nog ff modden, (aansluitingen komen nu uit de zijkant en moeten uit de bovenkant komen)

Iemand een idee waar ik in de buurt van Haarlem (of goedkoop via de post) doorzichtige slangen kan krijgen?) Zou handig zijn! Die ik nu heb is goen, das niet zo mooi :P

Ik ga nu slapen, morgen weer een dag, ik ben nog steeds moe van al dat schoppen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
Wabs schreef op 23 November 2002 @ 02:33:
Fan's tja, waar gaan we die halen? Toch maar bij Eurosound of Riton? wordt niet goedkoop d8 ik zo.
euh, zal wel online bestellen worden, maar ik gok idd op iets van 15 euro per fan, ik denk dat ik voor de YStech ga (135cfm :D:D:D) en er daar 2 van natuurlijk :D
Frezen? dat zorgt dan toch juist NIET voor turbulentie? en dat was toch juist de bedoeling!? zucht, ik volg het niet meer.
water dat last heeft van turbulentie warmt theoretisch beter op, loopt hier ook ergends een topic over. maar volgends mij heeft dat in de praktijk maar heel weining invloed op je temeraturen, en aangezien frezen veel mooier/makkelijker is, gaan we wel frezen.
Ik moet mijn Rad nog ff modden, (aansluitingen komen nu uit de zijkant en moeten uit de bovenkant komen)
jah, da's idd een probleem, ik zal hier morgen ff wat pic's van die dingen posten, maar denk je dat dat te doen is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanious
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-01-2023
Jo Jelle, ik ga zeker wel een res maken (je weet wel bij Riton die plexi buis stukken :*).

Die rad helpt echt, ik heb het pompje ff een kwartier in de wastafel gelegd, met warm water (ongeveer 40 a 50 graden) gelegd en toen ik na een kwartiertje terug kwam, was het flink afgekoeld (graadje of 15).

Tip: laat ook eerst ff je rad flink doorstromen, komt nogal veel smurrie uit.

Probleem no1: Me CPU is eindelijk Goldfinger-ready en ik moet ff een manier vinden om me waterblok vast te zetten aan me CPU en kijken hoe groot ie moet worden.

Probleem no2: De chipset zit bijna direct onder de heatsink van de CPU, dus moet ik een beetje gaan passen en meten denk ik.

Probleem no3: Hoe ga ik in godsnaam die buisjes uit me rad omleggen, zodat ie wel zou passen in de breedte van mijn kast (komt bovenop te liggen met een klein zelfgemaakt behuizinkje)

Probleem no4: ff zien te zorgen dat ik goede slangen koop en ff goed waterdicht maak (bij de output van het pompje lekte het een beetje, ongeveer een druppel per 10 minuten of zo)

Maar dat komt allemaal wel, eerst ff wat meten en koper (eeh kopen) :)

Asus A8N32-SLI Del. | AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo @ 2,7 GHz @ Zalman 9500 | Corsair TwinX 2048 PC 3500LLPRO @ 450 (2-2-3-6) | 1,6 TB Maxtors | 1x Club3d GF7800GTX 256 MB DDR3 (430/1200 @ 500/1400) | Samsung 205BW en 26" Mycom LCD TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPool
  • Laatst online: 24-08 09:12
Hey zou je de naam en telefoon nummer vandat bedrijf ff kunnen mailen of posten? Ik zoek namelijk al een tijdje koper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeadPool schreef op 24 November 2002 @ 16:50:
Hey zou je de naam en telefoon nummer vandat bedrijf ff kunnen mailen of posten? Ik zoek namelijk al een tijdje koper :)
me2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ook :) , ik woon vlakbij beverwijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
mmmmmmm, ga naar http://www.telefoongids.nl

en zoek op bedrijven die iets met koper doen, in de regio haarlem

beetje doorklikken, en je komt een leuke lijst dingen tegen, BEL MAAR RAAK, en vraag of ze hebben wat je zoekt :P

ok, ik zal jullie een hoop moeite besparen :D :

Motorenco BV
(jah, moterenco is 1 woord :P)
Parallelweg 103
1948NL Beverwijk
0251-226741

www.motorenco.nl

ze zitten vlak achter het station,

als je het station uit komt naar rechts,
na een paar min. lopen onder het spoor door (weer naar rechts)
dan kom je bij een grote weg (Parallelweg), daar ga je links
aan je linkerhand de McDonalds, stukje doorlopen
aan je rechterhand zit moterenco (op #103 dus)

gewoon naar binnen lopen en zeggen wat je nodig hebt, dan wordt je doorgestuurd naar hal 7 ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 november 2002 @ 17:14:
ik ook :) , ik woon vlakbij beverwijk
damn ik niet :P

nog eentje gevonden:

U kunt Metaalwinkel vinden op
Koperslagerstraat 12-14
3077 MD Rotterdam
Nabij het Feijenoordstadion, tegenover Gamma

De openingstijden:
van maandag t/m vrijdag 's morgens van 8.30 tot 13.00 uur en 's middags van 13.30 tot 17.30 uur.
Zaterdag zijn wij geopend van 10.00 uur tot 15.00 uur.

tel. winkel 010-4148381,
fax. 010- 4124955
e-mail: info@metaalwinkel.nl
(A.u.b. uw tel.nummer vermelden bij e-mail aanvragen)

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IA fixen voor socket a en p4? :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Pics?

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
mm, camerea wil ff nie werken :S :'(
ik zal kijken of ik morgen pics kan posten (dan heb ik ook m'n pompje in huis, hebben jullie daar ook meteen foto's van :D)
IA fixen voor socket a en p4? )
euh, leuk ideejte, maar een 6x6x1.5 cm blok weegt 600g, wordt een duur geintje om te verzenden.......
bovendien kan je hier ff kijken:

http://www.wilkogazu.nl/ (limburg)
http://www.staalmarkt.nl/ (verschillende plaatsen in midden/zuidnederland

en anders kijk je toch ff op www.telefoongids.nl

trefwoord--> koper
plaats --> jouw woonplaats
dan ff op ok klikken
catagorietje selecteren, en bellen maar :D

[ Voor 62% gewijzigd door -JB- op 24-11-2002 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Blijft leuke he, het zoeken naar koper, oohjah, mijn rad moet nog een fan krijgen (die Sunnon maar doen?)

de vraag is nu deze: Is dit een opstelling die gaat werken of gaan er dan dingen mis?
(Ik heb ook nog een 80 mm in mijn zijpaneel die boven mijn videoplank lucht naar binnen blaast.)
alle fans die ik nu heb (nog geen 120mm) draaien op 7 volt

reacties graag!

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~borgeld/comp/radopstel.jpg

wat ik dus wil doen is mijn voeding omkeren >:) dat mijn 92 mm fan door de voeding heen blaast. goed idee of niet? Ik weet dat het niet heel hard zal blazen maar het is toch beter dan niks. Aangezien er toch geen hete proc meer in de kast is hoeft ie niet veel warmte af te voeren :)

edit:
oohjah, is een Chieftec midi tower (zo'n dragon :Y) )

[ Voor 35% gewijzigd door Wabs op 24-11-2002 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
airflow is ook wel ok

1 12cm (135cfm >:) ) outtake
4 8cm intake (ik gok dat die zo'n 35cfm per fan zijn (kan ook meer wezen.......)

maar is denk wel netjes zo :D

ik denk dat ik straks een beetje overkill aan outtake ga krijgen......... met 270 cfm aan outtake >:) , en zo'n 150 cfm aan intake :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Najah, Ik heb 5 intake (ook 1 in zijpaneel) dus dat is 160 cfm of zo en ze draaien op 7 volt en dan is het dus minder. Dan kopt het denk ik allmeaal wel! :D Moet nu alleen ff zorgen dat mijn radiator goed past :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

........waar blijven de pics ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Ik heb zelf geen Cam of zo, PartyBoy heeft wel een WebCam, dus Jelle, maak ff pics!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanious
En ik heb wel een werkende webcam maar nog geen koper :P

Asus A8N32-SLI Del. | AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo @ 2,7 GHz @ Zalman 9500 | Corsair TwinX 2048 PC 3500LLPRO @ 450 (2-2-3-6) | 1,6 TB Maxtors | 1x Club3d GF7800GTX 256 MB DDR3 (430/1200 @ 500/1400) | Samsung 205BW en 26" Mycom LCD TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
ok, hier de beloofde pic's:

m'n pompje: (ff de liniaal ernaast, voor de vergelijking (liniaal is 15cm))
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~breeu039/CM/jelleimg34.JPG

de radiators (de linker is de gene die ik ga gebruiken, de rechter is het model van Wabs/Jeanious)
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~breeu039/CM/jelleimg35.JPG

close up van m'n radiatortje:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~breeu039/CM/jelleimg36.JPG

en een plaatje van het koper van wabs en mij, je ziet blokken koper en afdekplaatjes (voorals ze gefreest zijn :P )
het zijn blokjes voor cpu/gpu/northbridge
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~breeu039/CM/jelleimg37.JPG

al deze gein gaat in deze kast komen:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~breeu039/CM/jelle010.jpg

met deze indeling:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~breeu039/CM/indeling_kast_paint.JPG
zo, dan hebben jullie ook weer wat om naar te kijken :D

[ Voor 14% gewijzigd door -JB- op 25-11-2002 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik zou onderaf lucht de kast in blazen en bovenaan alleen afzuigen, niet door elkaar heen, daarnaast tel t aantal cfm ns op van wat je naar binnen hebt blazen en van wat je naar buiten toe hebt, of dat een beetje in evenwicht is.
Echt stil zal dit niet worden en misschien ook niet zo koel omdat je de radiator met warme lucht koelt (ondanks overkill aan fans)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-JB- schreef op 25 november 2002 @ 18:02:

[afbeelding]

de radiators (de linker is de gene die ik ga gebruiken, de rechter is het model van Wabs/Jeanious)
[afbeelding]

[afbeelding]

en een plaatje van het koper van wabs en mij, je ziet blokken koper en afdekplaatjes (voorals ze gefreest zijn :P )
[afbeelding]

[afbeelding]

met deze indeling:
[afbeelding]
nice shit vooral dat koper, wat was je daarvoor eigenlijk kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 18:35:
Hmm ik zou onderaf lucht de kast in blazen en bovenaan alleen afzuigen, niet door elkaar heen, daarnaast tel t aantal cfm ns op van wat je naar binnen hebt blazen en van wat je naar buiten toe hebt, of dat een beetje in evenwicht is.
Echt stil zal dit niet worden en misschien ook niet zo koel omdat je de radiator met warme lucht koelt (ondanks overkill aan fans)
ik ben net ff wezen rekenen (alweer, en ik kom er op uit dat ik op 12v 160cfm intake heb, en 270 outtake 8)7

naja, ik ga die 12cm dingen toch nooit op 12v laten draaien (is namelijk 45db (per stuk)

en de lucht die uit m'n kast door m'n radiator komt is misschien één graad warmer als de buitenlucht, zal niet echt veel boeien denk ik.... (als ik nu meet, voordat m'n airflow langs m'n CPU is geweest, dan zit ik op 21 graden, kamertemp is 19, als ik straks m'n CPU/GPU/NorthBridge op de WC heb zittten blijft er weinig warmte over denk ik.... dus daar maak ik me niet zo druk om.
nice shit vooral dat koper, wat was je daarvoor eigenlijk kwijt?
euh, met nog een complete set afdekplaatjes erbij. 15 euro, dat is dus om 2 pc's compleet water te koelen (cpu/gpu/nothbridge)

[quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Wow foute airflow alert :o
Zal je voeding vooral lekker vinden :o

Ben iig wel benieuwd naar dat reservoir, aangezien ik ook een Chieftec heb :)

[ Voor 39% gewijzigd door BlizzarD op 25-11-2002 19:00 ]

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van die airflow klopt inderdaad totaal niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Veel plezier met je straaljager ;)

Petje af voor dit trouwens... Nog geen 50 euro man :D

Maar niet iedereen heeft een freesmachine natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
BlizzarD schreef op 25 November 2002 @ 18:59:
Wow foute airflow alert :o
Zal je voeding vooral lekker vinden :o

Ben iig wel benieuwd naar dat reservoir, aangezien ik ook een Chieftec heb :)
hoezo foute airflow? (als ik m'n onderste voorkant intakefan idd ook op intake zet :?, ok, beetje overkill, maar dat boeit nie :D

ze draaien toch nooit allemaal op 12v.

80mm's staan nu altijd allemaal op 7v

en die 12's komen denk standaard op 5v te staan met dit hebbudingetje(http://www.vantecusa.com/nxp101.html)

en het reservoir: het wordt gewoon een vierkant ding, zelf gelijmt, van plexi. met (als het lukt) een uitstekend stuk dat m'n 3.5" sloten vult :D

ennuh, hoezo m'n voeding, als je goed kijkt wordt dat ook een intake :D

[ Voor 8% gewijzigd door -JB- op 25-11-2002 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Voeding moet duidelijk outtake zijn.
Verder nog veels te veel fans, waar denk je dat allemaal voor nodig te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Paar posts naar beneden staat een pic van mijn kast (paint plaatje), Met mijn voeding omgekeerd (maar nog wel als outtake) gaat dit werken of vindt mijn voeding dit niet zo taf als ik zo iets ga doen})?

Als het kan dan heb ik dnek ik een mooie manier gevonden om mijn kast koel te houden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
Aikon schreef op 25 November 2002 @ 19:36:
Voeding moet duidelijk outtake zijn.
Verder nog veels te veel fans, waar denk je dat allemaal voor nodig te hebben?
voeding op outtake zetten zal niet echt zin hebben (kijk jij ff waar hij z'n lucht vandaan kan krijgen, er zitten alleen gaten aan de voor/achterkant, niet aan de zij/boven/onderkant :'(

en er zitten idd te veel fan's in, maar die 5 case-fans zitten er al in, en die voor m'n hd en die boven/onder m'n videokaart hebben zeker wel nut (koelen hd/mobo/videokaar ramsinks) die voor onder/achterboven kan ik er idd uit mikken, maar waarom zou ik, ze zitten er nu toch al in..... en op 5/7v hoor ik ze echt niet hoor :P als ik ze eruithaal dan wordt er alsnog lucht aangezogen door die gaten (voor m'n 12cm fan's (die dan op 5v nog steeds samen 140cfm zuigen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeg nou ff wat je voor dat koper kwijt was a.u.b. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madtraxx: t staat in de eerste post -en- hij heeft zelfs al op je vraag gereageerd, toch ns langs H.Anders/Pearle etc?

15€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 20:06:
Madtraxx: t staat in de eerste post -en- hij heeft zelfs al op je vraag gereageerd, toch ns langs H.Anders/Pearle etc?

15€
idd :D (en dat is dus voor 2 pc's) = 6 waterblokjes

ik kwam daar, en die gast keek ff hoeveel ik had, en zei: ach, euh, doe maar 15 euro ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 20:06:

15€
ROFLOL idd zal morgen me ogen eens op laten meten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
LOL @ madtraxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~borgeld/comp/radopstel.jpg

kan dit nou wel of niet (voeding op zun kop.... >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou moeten kunnen alleen sommige cases vragen dan wel om wat dremel werk om de voedingstekker erin te kunnen steken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
-JB- schreef op 25 November 2002 @ 20:00:
[...]

voeding op outtake zetten zal niet echt zin hebben (kijk jij ff waar hij z'n lucht vandaan kan krijgen, er zitten alleen gaten aan de voor/achterkant, niet aan de zij/boven/onderkant :'(

en er zitten idd te veel fan's in, maar die 5 case-fans zitten er al in, en die voor m'n hd en die boven/onder m'n videokaart hebben zeker wel nut (koelen hd/mobo/videokaar ramsinks) die voor onder/achterboven kan ik er idd uit mikken, maar waarom zou ik, ze zitten er nu toch al in..... en op 5/7v hoor ik ze echt niet hoor :P als ik ze eruithaal dan wordt er alsnog lucht aangezogen door die gaten (voor m'n 12cm fan's (die dan op 5v nog steeds samen 140cfm zuigen >:)
Hij kan ze lucht echt wel krijgen hoor, je hoeft echt geen gaten daarvoor te maken. Je kast is, ook al compleet dicht, zo lek als een mandje. Als je begrijpt wat ik bedoel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
weet iemand trouwens waar je een beetje knappe doorzichtige slangen kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
dremelen hoef ik gelukkig niet, kan, net al gekeken :P :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-JB- schreef op 25 November 2002 @ 20:32:
weet iemand trouwens waar je een beetje knappe doorzichtige slangen kan krijgen?
welke dikte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou echt de airflow wat meer horizontaal laten lopen en niet zowel voor als achterin de kast intakes plaatsen....dan blijft de lucht denk ik een beetje hangen in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
das de bedoeling penaa |:( , want dan wordt het door de 120mm bovenin er uit gezogen (door de radiator!) aangezien een 120mm fan even veel lucht verplaatst als 4 80mm fans klopt het geheel wel! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
Aikon schreef op 25 November 2002 @ 20:31:
[...]

Hij kan ze lucht echt wel krijgen hoor, je hoeft echt geen gaten daarvoor te maken. Je kast is, ook al compleet dicht, zo lek als een mandje. Als je begrijpt wat ik bedoel :+
gaten maken |:( 8)7 :X |:(

HET IS EEN CHIEFTEC. daar kan ik dus al 5 casefan's in kwijt :P

nix gaten boren dus
welke dikte?
volgends mij 12mm (binnenkant) of ander een ander maat, maar ik wil ze wel TRANSPARANT HEBBEN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet wel waar je 10mm kan krijgen maar 12 zou ik niet weten

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/goed_op_de_grond_klein.jpg

dit hier is 8x12mm heb hier nog een metertje of 4 van liggen

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
waar dan, ik heb namelijk echt geen flauw idee waar je dat soort gein kan krijgen 8)7

offtopic:
mm, 14 posts in 23min :+

[ Voor 25% gewijzigd door -JB- op 25-11-2002 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-JB- schreef op 25 november 2002 @ 20:40:
waar dan, ik heb namelijk echt geen flauw idee waar je dat soort gein kan krijgen 8)7

offtopic:
mm, 14 posts in 23min :+
check pic hierboven dit heb ik bij een caravan winkel vandaan daar word het namelijk in gebruikt voor de watervoorziening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
15 posts in 25 min? :P gaat lekker zo, maar waar heb je die slangen dan gekocht? wat voor winkel? en waar woon je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in rotterdam bij kampeerwinkel en caravan blablabla Vervat
woon btw ook in r'dam kan je trouwens ook in me profile zien ;)
[Verwijderde gebruiker]

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
hmmm, Haarlem, als je er nog niet achter was :P Dus dan gaan we hier maar even zoeken naar een camping winkel of zo iets!

BTW, Ik heb net even een emmer met heet water (60graden of zo) gepakt. Dat water stroomt nu door mijn Rad heen en ik ben even aan het kijekn hoe lang het duurt voordat het op kamer temperatuur is.

Er blaast nu een fan (20cm of zo) voor in de zomer doorheen en er komt een hoop WARME lucht vanaf :*)

gaat wel lekker dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanious
duurde bij mij ongeveer een kwartiertje of 20 minuten ZONDER fan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 20:57:
in rotterdam bij kampeerwinkel en caravan blablabla Vervat
woon btw ook in r'dam kan je trouwens ook in me profile zien ;)
[Verwijderde gebruiker]
:D:D:D, slangen-handelaar gevonden (schouws in haarlem)

meteen wat verloop stukjes gefixt en wat andere onderdeeltjes om m'n radiator op m'n pompje te kunnen aansluiten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
heeej, volgens mij was ik daar ook vandaag :P

Nu alleen alles LEK DICHT krijgen |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-JB- schreef op 25 november 2002 @ 18:02:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

met deze indeling:
[afbeelding]
Is het bijdoel van WC niet dat je ook minder geluid produceert, deze config zal waarschijnlijk koelen als de nete, maar hij zal iets minder koelen met veeel minder herrie? misschien het afwegen waard. Kben bezig met zelf blokjes te maken(tminste kheb het idee), alleen ik heb me zinne gezet op dubbele radiator van klax. maar dat word krap in me chieftec zo een zonder 10 cm boven ze voeding maar wel 4 5 inch bays. Iemand daar ideeën voor?????
Complimenten voor iedereen die zich met WC bezig houd, vooral degen die het maken en zelfs nog verkopen, handig als het me zelf niet lukt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die doorzichtige kabeltjes heh..

Ik heb ze van zo'n waterkanon gejat..(waar je mensen mee nat kan spuiten :+ )

Heb het alleen voor rounded ide gebruikt :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Doorzichtige kabels (slangen...?) hebben we al gevonden! :*) (Schouws ijzerhandel, in Haarlem)

Maar nog bedankt voor de tip.

Jah eht ziet er allemaal heel extreem uit met 6 casefans en dergelijke maar 1 of 2 casefans maakt niet heeel erg veel uit hoor en op 5 of 7 volt zijn ze toch onhoorbaar :-D

Alleen mijn GF4 en mijn CPU cooler maken nog hoorbare herrie, en natuurlijk HD en DVD Rom enz maar daar valt niet super veel aan te doen.

Ik hbe BTW mijn Radiator lekker gemod, (op de foto's de rechter radiator van de twee) de aansluitingen aan de zijkant van de rad zouden niet in de case passen dus die zijn er af gezaagd, mooi pluggie voor gevonden (op een test flesje voor aftershave 8)7 !) en die er in gelijmd met PVC lijm, zo vast als een huis! en natuurlijk Waterdicht!

En in de bovenkant 2 gaten van elk 12 mm geboord en daar slangen nippels in geschroefd, it met behulp van PVC lijm ook MUUR vast! }) PVC-LIJM RULEZ!!!! _/-\o_
en nu is alles nog waterdicht ook!

Ik kan niet wachten op mijn blokkies :Z :O

dat gaat nog een paar weken duren jammer genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Laatst online: 23-11-2024
bij perfect-systems in oldenzaal hebben ze alles voor waterkoeling ook de blanke slangen die ik verder nergens anders vinden kon.

kijk op http://www.perfect-systems.nl

klik op coolers-water en daar staat alles wat je zoekt

maar wat dat koelblok betreft, is het niet veel mooier om er een plexigazen deksel erop te zetten(zie koelblok van Imhotep) alleen een paar gaatjes boren draad tappen schroefje erin, klaar. wel ff een o-ringetje erin maken
krijg je ook niet die soldeer randen enzo.

[ Voor 38% gewijzigd door OliverBB op 27-11-2002 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
jah, plexi, had ik ook al aan gedacht, maar het wordt zo moeilijk met aansluitingen/bevestigen........
en volgends mij zijn die soldeer randen best wel weg te werken als je hem netjes opschuurt. daarna een beetje polijsten :P

ik zal zometeen ff wat pic's posten van het ontwerp van de blokjes :D

oja, en nog bedankt voor je link, is idd wel een chille site :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
-JB- schreef op 25 November 2002 @ 20:37:
[...]

nix gaten boren dus
je zou ook normaal kunnen reageren als ik je probeer te helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
Aikon schreef op 27 november 2002 @ 14:48:
[...]

je zou ook normaal kunnen reageren als ik je probeer te helpen
ik bedoelde het niet om je af te zeiken ofzo hoor, nu ik het zelf weer lees kan ik me voorstellen dat je het wel zo opvatte, ennuh, hulp is altijd welkom, dus houd je vooral niet in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killop
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-12-2021

Killop

It never hurts to help

-JB- schreef op 25 November 2002 @ 20:37:
[...]

nix gaten boren dus

[...]

volgends mij 12mm (binnenkant) of ander een ander maat, maar ik wil ze wel TRANSPARANT HEBBEN.
www.emergo.nl
Moet je alleen ff een email sturen om te bestellen.
Ga ik ook mn 10x14 slangen vandaan halen

What are we gonna do tonight?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
ok, hier ff een plaatje van de blokjes die ik wil gaan maken, m'n cpu-blok staat al zo goed als vast, of jullie moeten een veel beter ontwerp weten.

en m'n gpu/northbridge blok moet ik nog ff kijken, ik zou graag van jullie ff horen wat jullie de beste vinden :D ik denk dat het de 1e gaat worden (zelfde idee als m'n cpu blok)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~breeu039/CM/blokjes.JPG

alvast bedankt voor de hulp

de blokjes moeten met een frees gemaakt worden, dus kom niet met te ingewikkelde CNC ontwerpen. die kan ik namelijk toch niet maken

[ Voor 16% gewijzigd door -JB- op 27-11-2002 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
:*

Kzou design 1 of 4 nemen, het boeit toch niet zo heel veel allemaal. en die andere 2 lukt je toch niet, wordt het allemaal veel te klein voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spiraal nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 20:39:
ik weet wel waar je 10mm kan krijgen maar 12 zou ik niet weten

[afbeelding]

dit hier is 8x12mm heb hier nog een metertje of 4 van liggen
ik heb ook waterkoeling gebouwd. daarop zitten plastic slangen (doorzichtig van 12mm)
gewoon bij de hornbach (doe-het-zelver, maar dan een hele grote hier in tilburg).. kostte ook geen drol

ik wil nog koper. de maat waarmee ik mijn koeleing heb gebouwd had aluminium liggen en habben dara blokjes van gemaakt. die is dus niet waterdicht te krijgen icm me 1000l/u eheim pomp. alu is niet te solderen namelijk :( :( :(

maar probeer eens aan geschikte koperblokjes te komen... jij met geluk zo te zien :|

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ontwerp 3 lijkt mij het beste. Volgens mij weet ik ook wel waar je het idee hebt opgedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oxigun schreef op 27 November 2002 @ 20:43:
[...]

ik heb ook waterkoeling gebouwd. daarop zitten plastic slangen (doorzichtig van 12mm)
gewoon bij de hornbach (doe-het-zelver, maar dan een hele grote hier in tilburg).. kostte ook geen drol

ik wil nog koper. de maat waarmee ik mijn koeleing heb gebouwd had aluminium liggen en habben dara blokjes van gemaakt. die is dus niet waterdicht te krijgen icm me 1000l/u eheim pomp. alu is niet te solderen namelijk :( :( :(

maar probeer eens aan geschikte koperblokjes te komen... jij met geluk zo te zien :|
me is tomorrow @ de metaalwinkel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
Spiraal nemen...
Ontwerp 3 lijkt mij het beste.
Kzou design 1 of 4 nemen
mm, welke gaat ut nou worden?

zo te zien toch 1....... nog meer mensen ideeën ?
maar probeer eens aan geschikte koperblokjes te komen... jij met geluk zo te zien
wie zoekt zal vinden, (kijk eerder in dit topic eens voor wat site's / methodes om aan koper te komen)
Volgens mij weet ik ook wel waar je het idee hebt opgedaan
waar vandaan dan :? (zie wel vaker van dat soort vage dingen langs komen, ik dacht, ik teken er ook ff een :P )

[ Voor 50% gewijzigd door -JB- op 27-11-2002 22:11 ]

Verwijderd

-Partyboy-

je bent weer lekker bezig :P

Trouwens zal je dat nog een keer lukken met dat koper die 4 blokkies plus deksels??? Anders mag je op mijn kosten wel wat halen voor mij, op sturen. Ik zoek me namelijk te pletter hier in Groningen... voor 2* 6 bij 6 blokkies....

• -JB-
Verwijderd schreef op 28 November 2002 @ 00:22:
-Partyboy-

je bent weer lekker bezig :P

Trouwens zal je dat nog een keer lukken met dat koper die 4 blokkies plus deksels??? Anders mag je op mijn kosten wel wat halen voor mij, op sturen. Ik zoek me namelijk te pletter hier in Groningen... voor 2* 6 bij 6 blokkies....
hoezo lekker bezig? ken ik jou?

en blokkies halen kost mij 2u tijd+ treinkaartje en een cheesburger (bij de mac daar :P)
als ik nog een keer héél veel tijd over heb dan wil ik nog wel een keer langs gaan, maar vraag het anders ff aan Jeanious, die moet er toch nog een :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanious
-JB- schreef op 28 november 2002 @ 22:27:
[...]

hoezo lekker bezig? ken ik jou?

en blokkies halen kost mij 2u tijd+ treinkaartje en een cheesburger (bij de mac daar :P)
als ik nog een keer héél veel tijd over heb dan wil ik nog wel een keer langs gaan, maar vraag het anders ff aan Jeanious, die moet er toch nog een :P
Ja idd, vraag maar ff aan mij ik moet er toch nog heen, als ik ooit tijd heb >:)
Hee maar jelle als jij nou een cheeseburger van me krijgt, ga jij dan effe naar Beverwijk :P ik heb nog wel een paar bonnen (10 voor €7,- >:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold
  • Niet online
wat denk je hiervan?

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/waterblok3-1.jpg

zie mijn topic:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/657641/0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heersend. Mijn huisgenoot en ik gaan er ook zelf wat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-04 13:28
waarom eigenlijk? de meeste mensen (me2) gebruiken watercooling om het geheel wat stiller te krijgen.. ik denk niet dat je er uit je athlon xp'tje eXtra Performance uit gaat trekken.. Iig niet significant.. En stiller wordt ie ook niet echt, met het gros van fans die je eraan hangt.. btw die 8x8 fan aan de voorkant onderaan gaat niet werken (warme lucht stijgt), daar kun je dan beter een intake van maken IMO..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
vooronder gaat idd intake worden en:

je wilt zoveel airflow:

3 mogelijk heden:

1: weinig kleine fan's hoog voltage = KUT

2: veel kleine fan's laag voltage = STILL

3: weinig grote fan's laag voltage = STILL

klein = 60/80mm groot= 92/120mm

ik heb dus voor een combinatie van 2 en 3 gekozen :D

en in feite kan ik er idd 3 80mm's uit halen (die bij m'n hd/pci blijven zitten) maar waarom zou ik, ze zitten er toch al, en die 2x12 komt er gewoon bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik raad Partyboy en Wabs ten zeerste aan de faq eens te lezen over airflow. Want man, d'r klopt niks van! En adviezen lappen jullie gewoon aan je laars. Die gasten lullen niet zomaar wat als ze zeggen dat het niet klopt hoor..

- Voeding moet outtake zijn
- alle fans achter moeten ook outtake zijn
- voor idd intake
- 1 fan op je rad die intake is en de andere outtake??? Niet doen.

Zoals ik nu de plaatjes zie is het echt een puinhoop en zal je een casetemp van 40 graden hebben ofzo.. Alles blaast tegen elkaar in.

Afbeeldingslocatie: http://www.fewture.cistron.nl/img/indeling_kast_paint.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fewture.cistron.nl/img/radopstel.jpg

Over de vraag of je de fans op de rad als intake of outake moet zetten kun je discussieren. Met een aardig windje in je kast zou ik ze als intake zetten. Zeker als je alles op water hebt. Je trekt er dan altijd "buiten" lucht doorheen.
Je kan ook zeggen: doordat alles op water is is er geen warme lucht in de kast. Dus waarom zet je ze dan niet als outtake????

Testen dus!!!

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2002 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Laatst online: 23-11-2024
zou het verschil maken of die kachelradiator horizontaal of verticaal staat dan wel ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Fewture, Ik zat dus al te twijfelen of ik nou die 120mm fan lucht in zou laten zuigen en het er achter uit mijn compu er weer uit zou laten blazen of anders om. Aangezien warme lucht stijgt leek het mij wel slim om de outtake bovenop te maken en lucht van achteruit mijn kast ook naar binnen te blazen. Zo'n verschil kan het niet zijn denk ik zelf.

Maar als het uiteindelijk allemaal in elkaar zit gaan we natuurlijk wel testen! }) en dan zullen we zien wat het beste werkt! :*)
Ik neem al jullie reacties door en denk er ook echt wel bij na hoor! Ik sla ze niet allemaal in de wind!

Even een andere vraag, Bovenop mijn case komt dus of een intake of een outtake. Wat hebben de meeste mensen die nu WC hebben daar als gat gemaakt?
Gewoon rond met een fingergaurd?
Open laten (dus vierkant gat zonder iets er over)?
ander idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zelf mn rad nog inbouwen maar ik maak 2 gaten gewoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He Partyboy! zie dat jij een pompje gekocht heb in een dierenwinkel voor de helft van de prijs van een Eheim? kan je mij vertellen welk merk dat is?

p.s

Gisteren gebeld naar de koperboer in Beverwijk, koper blokje van 7cm x 6cm x 2cm kost 4.50euro (ff kijken of dat gaat passen op mijn MB)
Wat ik eigenlijk wil zeggen: Ik ga er maandag of later deze week heen en ik kan wel wat koper mee nemen voor wat mensen.
Ik woon zelf in de buurt van Gouda wordt dus wel ophalen voor jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Als je wat naar beneden scrollt dan kan je op een foto zien dat het een Rena Flow 600 is (580l/h)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dom... niet gezien.. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanious
Verwijderd schreef op 30 November 2002 @ 17:14:
Gisteren gebeld naar de koperboer in Beverwijk, koper blokje van 7cm x 6cm x 2cm kost 4.50euro (ff kijken of dat gaat passen op mijn MB)
Wat ik eigenlijk wil zeggen: Ik ga er maandag of later deze week heen en ik kan wel wat koper mee nemen voor wat mensen.
Ik woon zelf in de buurt van Gouda wordt dus wel ophalen voor jullie!
Nou ik woon praktisch op de route :P Haarlem ff plekje afspreken? ik weet niet hoe je gaat? auto, trein, fiets >:) of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga met de auto, misschien morgen middag of van de week een keertje. Zal moeilijk plannen worden want ik ga vanuit me werk er naartoe als er een klusje in de buurt is of er moet een klusje uitvallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanious
Verwijderd schreef op 01 December 2002 @ 20:05:
Ik ga met de auto, misschien morgen middag of van de week een keertje. Zal moeilijk plannen worden want ik ga vanuit me werk er naartoe als er een klusje in de buurt is of er moet een klusje uitvallen
Anders is het ook niet zo'n probleem voor me om even de fiets te pakken (is maar 15 kilometer 8)7) of met de trein. Met die vertragingen en zo krijg ik vast me geld wel terug van de NS >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is allemaal wel heel leuk die wctjes enzo, maar er was hier laatst op tweakers zo'n preview van n mini wc... weet iemand of die al ergens te koop is???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanious
Je bedoelt zo'n CPUWC geval dat Rad en waterblok in één is?
Ik weet niet of je reviews gelezen hebt, maar dat ding is echt bagger.

offtopic:
100 ste post !!! Jippie

[ Voor 18% gewijzigd door Jeanious op 02-12-2002 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Die mini WC werd nog warmer dan een lcuhtkoeler! en even veel (of meer) herrie! dus die kopen lijkt me niet echt nuttig.... geld over de balk zoals ze dat noemen!

Ik ben vandaag maar weer opnieuw een poging gaan wagen om mijn Ge-modde radiator echt GOED waterdicht te krijgen!

Weet iemand hoe lang het duurt voordat Biosn Hard PVC Lijm droog is!? Het staat neit op het potje!? :(

Als dat gelukt is dan ga ik even een nieuwe testopstelling bouwen, aangezien ik nog geen CPU blokje heb moet de echt test (met temps) even w88 maar water pompen en zo gaat al super, als alles draait ga ik maar even bepalen waar ik mijn Reservoir ga plaatsen... (tussen mijn 2 CD-Rom's, IN een houder voor 3 HD's Of helemaal onderin aan de voorkant

Oohjah, nog een vraagje aan de ervaren WC-er, hoe haal je alle lucht uit het systeem? of komt de lucht vanzelf (als je begint met pompen) bovenin je reservoir te hangen?

offtopic:
Ik wil een DIGICAM of een goede WEBCAM, dan kan ik foto's maken van mijn voorderingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:02

Chiron

Moderator Discord
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/rgesink/chieftecairflow.jpg

zo dus, en je radiator boven in je kast naar buiten laten blazen

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Pagina: 1 2 Laatste