(WC) waterblok ondwerp

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik ben al een tijdje bezig met een ondwerp voor een nieuw blok en heb nu een ondwerp (de verhoudingen kloppen niet helemaal)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/waterblok2-3.jpg

wat vinden julie hiervan?

(ps de dikte van de wanden moet 7mm zijn geen 5 in verband met de bevestiging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold
  • Niet online
aan koper komen lijkt me niet zo'n probleem zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/653720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er best mooi uit. Ik vraag me alleen af of met dit ontwerp al het opgewarmde water er ook weer netjes uit komt, omdat het water niet in een richting gedwongen wordt zoals bij bv. een spiraal-ontwerp. Ik denk dat tussen die koelvinnetjes het water gewoon stil blijft staan en dat daardoor de prestaties niet geweldig zullen zijn. Maar ik kan ook best ongelijk hebben hoor :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2002 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

ik snap totaal niet wat je wilt gaan maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold
  • Niet online
je kan gelijk hebben maar in dat geval kan ik de hoogte aanpassen (lees kleindermaker) en zo het water tussen de pinnetjes dwingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:22
Je schrijft ontwerp met een t. En zoals Repeat al zegt moet er een richting inzitten. Een weg die het water doorloopt. Anders is er geen goede flow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ziet er op zich netjes uit maar ik denk netals Repeat dat het water tussen die koelvinnetje's stil blijft staan... Of het geeft een hele erge turbulentie in het water.. Verder zou ik er wel voor zorgen dat het water door een bepaalde richting gedwongen wordt... Op deze manier is er een klein gedeelte van het water wat stroomt en de rest staat stil..

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold
  • Niet online
AtomicShockwave schreef op 27 November 2002 @ 13:25:
ik snap totaal niet wat je wilt gaan maken
een waterblok ;)
maar wat snap je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 13:23:
Ziet er best mooi uit. Ik vraag me alleen af of met dit ontwerp al het opgewarmde water er ook weer netjes uit komt, omdat het water niet in een richting gedwongen wordt zoals bij bv. een spiraal-ontwerp. Ik denk dat tussen die koelvinnetjes het water gewoon stil blijft staan en dat daardoor de prestaties niet geweldig zullen zijn. Maar ik kan ook best ongelijk hebben hoor :)
ik denk/weet dat warm water stijgt...dus dan zou het wel moeten werken...echter denk ik wel dat een spiraal vorm beter werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou wel in dit ontwerp op sommige plaatsen een schotje kunnen zetten van plexi. Dat je met stukje plexi een route erin maakt voor het water ofzow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold
  • Niet online
en wat als ik de deksel een stuk dichter bij de bodemplaat breng zeg 5 mm ertussen
en van dun (1mm)koper een spiraal uitzet en het water zo dwing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 13:30:
Je zou wel in dit ontwerp op sommige plaatsen een schotje kunnen zetten van plexi. Dat je met stukje plexi een route erin maakt voor het water ofzow.
ik zat aan 1mm dikke kopere plaatjes te denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 15:10
Coldplate kan je 1cm maken, dikker dan 1cm geeft niet echt veel meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cold schreef op 27 november 2002 @ 13:30:
en wat als ik de deksel een stuk dichter bij de bodemplaat breng zeg 5 mm ertussen
en van dun (1mm)koper een spiraal uitzet en het water zo dwing?
Ja dat zou best kunnen :) Maar je moet wel zorgen dat je de doorgangen niet te klein maakt anders hou je geen flow over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold
  • Niet online
de reden dat ik die pinnetjes wil gebruiken is omdat ik die makkelijk kan maken,
gewoon met een slijpschijf!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold
  • Niet online
The Undertaker schreef op 27 november 2002 @ 13:32:
ok bedankt
word aangepast in het volgende ondwerp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cold schreef op 27 November 2002 @ 13:32:
de reden dat ik die pinnetjes wil gebruiken is omdat ik die makkelijk kan maken,
gewoon met een slijpschijf!!
Dat wordt een werk dan als je dat mooi wilt krijgen :) Vooral aan de zijkanten van het blokje omdat zo'n slijpschijf altijd rond slijpt zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
DE link van diktes van coldplates ben ik even kwijt, staat wel ergens in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom heb je twee keer een waterblok in je tekening staan en 1 halve :? ? En een bodemplaat met gaatjes :? ? Het ziet er erg onoverzichtelijk uit 8)7 . Daarom begreep atomicshockwave waarschijnlijk ook totaal niet wat je nu wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:05
The Undertaker schreef op 27 November 2002 @ 13:34:
DE link van diktes van coldplates ben ik even kwijt, staat wel ergens in een topic
http://www.overclockers.com/articles305/

ik raad je aan om eens autocad erbij te pakken, maakt je tekeningen een stukkie duidelijker... kun je ook makkelijker iets laten zien als je materiaal gaat halen. Solidworks oid. is ook een optie.

[ Voor 84% gewijzigd door P5ycho op 27-11-2002 13:41 ]

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 13:34:
[...]

Dat wordt een werk dan als je dat mooi wilt krijgen :) Vooral aan de zijkanten van het blokje omdat zo'n slijpschijf altijd rond slijpt zegmaar.
ik maak eerst de sleuven voor de uitsteeksels en de zijkanten liggen iets dieper dat deel boek ik met een wat precisere zaag 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:05
Persoonlijk zou ik zo nooit een waterblok maken, veel te veel onderdelen en plaatsen waar het kan gaan lekken.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold
  • Niet online
:?
Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 13:39:
Waarom heb je twee keer een waterblok in je tekening staan en 1 halve :? ? En een bodemplaat met gaatjes :? ? Het ziet er erg onoverzichtelijk uit 8)7 . Daarom begreep atomicshockwave waarschijnlijk ook totaal niet wat je nu wil.
Gaten :?
pinnen zul je bedoelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold
  • Niet online
P5ycho schreef op 27 November 2002 @ 13:42:
Persoonlijk zou ik zo nooit een waterblok maken, veel te veel onderdelen en plaatsen waar het kan gaan lekken.
daarom moet je ook zogvuldig solderen en alles uitgebreid testen voor je het in gebruik neemt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08 22:16

Jack

MHz Matters

The Undertaker schreef op 27 November 2002 @ 13:32:
Psies,op Overclockers.com staat dat dikker dan 1cm coltplate niet echt aanmaakt
http://www.overclockers.com/articles305

code:
1
2
3
4
Material Calculated Heat Spreading Resistance, C/W  
Thickness of the Copper:
3.18mm     6.35mm     9.53mm     12.7mm 
0.147      0.096       0.084       0.080

dus zoals je ziet geeft meer dan 1cm dikte veel meer gewicht, en maar weinig extra performance....

ik zou er ook met een dun plaatje koper een spiraaltje in maken, dan weet je iig zeker dat je een fatsoenlijke flow in je blokkie hebt. Wel zorgen dat je niet een te dunne baan krijgt, omdat de flow weer afknijpt he :) (Als je de Maze3 tjekt, die heeft een mooie brede baan :9 )

voor de rest ziet het er goed uit!

(ik zou ook de peltier maar op 22 volt laten werken, omdat de laatste 2 volt alleen maar voor extra warmte zorgen en niet echt meer koeling :7 )

[fuk ik typ te langzaam ;) de link stond er intussen al...naja]

[ Voor 4% gewijzigd door Jack op 27-11-2002 13:50 ]

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold
  • Niet online
Siris schreef op 27 november 2002 @ 13:48:
[...]

Psies,op Overclockers.com staat dat dikker dan 1cm coltplate niet echt aanmaakt
http://www.overclockers.com/articles305

code:
1
2
3
4
Material Calculated Heat Spreading Resistance, C/W  
Thickness of the Copper:
3.18mm     6.35mm     9.53mm     12.7mm 
0.147      0.096       0.084       0.080

dus zoals je ziet geeft meer dan 1cm dikte veel meer gewicht, en maar weinig extra performance....

ik zou er ook met een dun plaatje koper een spiraaltje in maken, dan weet je iig zeker dat je een fatsoenlijke flow in je blokkie hebt. Wel zorgen dat je niet een te dunne baan krijgt, omdat de flow weer afknijpt he :) (Als je de Maze3 tjekt, die heeft een mooie brede baan :9 )

voor de rest ziet het er goed uit!

(ik zou ook de peltier maar op 22 volt laten werken, omdat de laatste 2 volt alleen maar voor extra warmte zorgen en niet echt meer koeling :7 )

[fuk ik typ te langzaam ;) de link stond er intussen al...naja]
ik heb nu een 24V ringkern tafo 1000Watt >:)
maar die >:) geeft na gelijkrichten en afvlakken 30V
ben met een schakeling bezig om het voltage te regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P5ycho schreef op 27 November 2002 @ 13:42:
TWEAKER!

Het is toch juist vet om zelf zo'n blok te maken. Is goedkoper en als het af is heb je veel meer voldoening omdat je het helemaal zelf gemaakt hebt :) En ik vind het leukste juist het bouwen, de temperaturen maken met geen reet uit.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2002 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
cold schreef op 27 november 2002 @ 13:52:
[...]

ik heb nu een 24V ringkern tafo 1000Watt >:)
maar die >:) geeft na gelijkrichten en afvlakken 30V
ben met een schakeling bezig om het voltage te regelen
8)7 8)7 Wat zal jouw energie rekening stijgen >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me een goed ontwerp, wel veel werk en ik zou de in en out zo ver mogelijk uit elkaar zetten en de pinnetjes tot het dak maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 13:53:
[...]

TWEAKER!

Het is toch juist vet om zelf zo'n blok te maken. Is goedkoper en als het af is heb je veel meer voldoening omdat je het helemaal zelf gemaakt hebt :) En ik vind het leukste juist het bouwen, de temperaturen maken met geen reet uit.
en oefening baart kunst :)
lage temps zijn ovigends wel leuk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold
  • Niet online
The Undertaker schreef op 27 november 2002 @ 13:55:
[...]

8)7 8)7 Wat zal jouw energie rekening stijgen >:) >:)
die tarfo trekt niet constant 1000 Watt dat licht er aan wat je er aan hangt ;)
Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 13:56:
Lijkt me een goed ontwerp, wel veel werk en ik zou de in en out zo ver mogelijk uit elkaar zetten en de pinnetjes tot het dak maken.
dat ben ik nu ook van plan >:)

op tweakers is altijd zinnege feedback :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cold schreef op 27 November 2002 @ 14:00:

dat ben ik nu ook van plan >:)

op tweakers is altijd zinnege feedback :)
Graag gedaan, ik denk dat 1 cm hoge pinnen meer dan genoeg zijn en dan de in en out in de hoeken maken.

• TrasherXL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-03 11:51

TrasherXL

Bicky burger for life

maak een maze met dezelfde "pilaartjes", dan water lang in blok + veel turbulentie == beste koel prestaties. Bovendien wordt door die pilaartjes het koel oppervlak net wat groter

ASUS Commando | Core2Duo E6600 @ 3Ghz air-cooled | Geforce 8800GTX | Raid-0 | 4 GB DDR2-800

Verwijderd

Volgens mij is het 'slijpen' van die pennen onbegonnen werk.
Als ik naga hoeveel werk het al is om met een decoupeerzaag door een plak koper te zagen...
Heb je niet de beschikking over een zaagtafel met een metaalzaag?

Misschien kun je beter een kant-en-klaar koperen ventilator-koelblokje met pennen of vinnen kopen, en er zelf een deksel en zijwanden op vast solderen.
Zoiets: http://www.dansdata.com/images/coolercomp/hedge400.jpg hoewel deze erg prijzig is. Ik heb wel eens een low-profile-versie gezien: koper met pennen.

Of boor gaatjes in de bodemplaat en sla daar koperstaafjes in.
Eventueel ook nog solderen.
(Doe dat absoluut met goede veiligheidsbril omdat er soms lucht onder de pennen zit die de staafjes met een luide knal afschiet als je de bodemplaat verhit).
Neem dik elektriciteitsdraad voor de pennen.
Dabit gebruikte geloof ik koperen lasdraad.

Voorbeeld: Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/beeh3.jpg

A propos: wat heb jij met de "[]b]d[/b]"? >:)
ondwerp = ontwerp
ovigends = overigens
kleindermaker = kleinermaken

• Jack

Jack

MHz Matters

Verwijderd schreef op 28 November 2002 @ 14:05:
Volgens mij is het 'slijpen' van die pennen onbegonnen werk.
Als ik naga hoeveel werk het al is om met een decoupeerzaag door een plak koper te zagen...
Heb je niet de beschikking over een zaagtafel met een metaalzaag?

Misschien kun je beter een kant-en-klaar koperen ventilator-koelblokje met pennen of vinnen kopen, en er zelf een deksel en zijwanden op vast solderen.
Zoiets: http://www.dansdata.com/images/coolercomp/hedge400.jpg hoewel deze erg prijzig is. Ik heb wel eens een low-profile-versie gezien: koper met pennen.

Of boor gaatjes in de bodemplaat en sla daar koperstaafjes in.
Eventueel ook nog solderen.
(Doe dat absoluut met goede veiligheidsbril omdat er soms lucht onder de pennen zit die de staafjes met een luide knal afschiet als je de bodemplaat verhit).
Neem dik elektriciteitsdraad voor de pennen.
Dabit gebruikte geloof ik koperen lasdraad.

Voorbeeld: [afbeelding]

A propos: wat heb jij met de "[]b]d[/b]"? >:)
ondwerp = ontwerp
ovigends = overigens
kleindermaker = kleinermaken
Als Cold fijn wil slijpen dan laat hem toch ;)
en het gaat er juist om dat je zelf iets maakt, dan gaaj toch nix kopen...
Als je slijpt dan bestaat je blok met pinnen uit 1 deel wat weer tot betere koeling zal leiden dan als je er pinnen in slaat... Dan is er een warmte barriere tussen de bodem en de pinnen.

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold
  • Niet online
okee nog effe een update met een verbeterd ontwerp en een bouwbeschrijving :)

Het idee is om de bodemplaat (75X60X20 mm) eerst met een slijpschijf van de pinnen te voorzien,
dit door over de hele lengte van boven naar onder en van links naar rechs sleuven te slijpen.
deze pinnen moeten dan ongeveer 12,5 mm diep zijn en zijn dan over het hele blok verdeeld.
aan de zijkanten haal ik met een grote ijzerzaag de pinnen weg en zaak ik het iets dieper
om een mooi recht oppervlak te hebben, (dit is met een slijpschijf niet mogenlijk) zodat daar de wanden
op gesoldeerd kunnen woren. deze wanden moeten ongeveer 7 mm dik worden omdat daar de gaten in komen
voor de montage aan het moederbord en de coldplate.

op de plek waar de in en uitgangen komen haal ik een pin weg om het water makkelijker te laten stromen
en verder word van een ongeveer 1mm dik kopere plaatje een soort spiraal gecreert om zo het water te lijden en
een zo groot mogenlijk contact oppervlak te maaken.
hierna moeten de gaten voor de aansluitingen in de deksel worden aangebracht, de aansluitingen gemonteerd en
dan kan de deksel er op worden gesoldeerd.
als de deksel er op zit moeten er nog een paar gaten worden geboord met een kolomboor (met een gewone handboor
krijg je dit soort gaten nooit echt recht)

pic verbeterde ondwerp:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/waterblok3-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wens je veel succes met de slijper!

Pennen in een bodemplaat werkt heel goed.
De beste luchtkoeler werkt ook met dat systeem: nieuws: Swiftech MCX462+ heatsink review

Er is een methode om het contact tussen pennen en bodem te verbeteren:
- boor de gaatjes iets kleiner dan de pennen
- leg de pennen een dag in een vrieskist.
- verhit de bodemplaat en doe in elk gaatje wat (zilver-) soldeer
- blijf de bodemplaat verhitten
- sla nu de pennen één voor één in de gaatjes
- bij het afkoelen worden de pennen (die zelf juist opwarmen) muurvast in de bodemplaat geklemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold
  • Niet online
ik heb net effe een nieuwe radiator gehaald voor 10 euro :)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/P1060001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/P1060002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/P1060003.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
  • Laatst online: 14-09 22:51
VOLKSWAGEN POLO :D :D :D

(die heb ik ook)

als ik jou was zou ik ff die radiator schoon maken :P

aantal tips:

zet de je doucheslang erop (zonder kop) en spuit die rad(iator) ff flink door, komt een hoop troep uit

haal dat verloopblok aan de ene kant eraf, en douw er een kopere pijp in (die er psies in past, pvc lijm erbij en klaar :D )

en maak um echt ff goed schoon, maar zet hem niet een paar dagen in water ofzo, want dat gaat ut alluminium oxideren (soort van roest, maar dan bij alluminium) en dat vind ie niet zo fijn (jah ervaring :( )

edit:

die van mij was 4.75 bij de slooop :P (niet helemaal volgends de regeltjes maarja)

[ Voor 96% gewijzigd door -JB- op 29-11-2002 16:42 ]

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold
  • Niet online
-JB- schreef op 29 november 2002 @ 16:38:
VOLKSWAGEN POLO :D :D :D

(die heb ik ook)

als ik jou was zou ik ff die radiator schoon maken :P

aantal tips:

zet de je doucheslang erop (zonder kop) en spuit die rad(iator) ff flink door, komt een hoop troep uit

haal dat verloopblok aan de ene kant eraf, en douw er een kopere pijp in (die er psies in past, pvc lijm erbij en klaar :D )

en maak um echt ff goed schoon, maar zet hem niet een paar dagen in water ofzo, want dat gaat ut alluminium oxideren (soort van roest, maar dan bij alluminium) en dat vind ie niet zo fijn (jah ervaring :( )

edit:

die van mij was 4.75 bij de slooop :P (niet helemaal volgends de regeltjes maarja)
ik hoeften hem niet zelf uit te bouwen
maar ik moet hem nog schoonmaken ja bedankt voor de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold
  • Niet online
wat vind je ovigends van mijn ondwerp voor het waterblok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Laatst online: 14-09 15:54

Mad_Demon

de dokter

Auw, die radiateur ;(
Ziet er best gehavend uit (ondanks dat hij nog schoon gemaakt moet worden)
Hopen dat ie nog waterdicht is, enne, deze is zo te zien van aluminium. Dat gaat reageren met koper, ga je dat voorkomen met waterwetter? ;)

Het ontwerp, tja, ik ben zelf niet echt een voorstander van dit soort dingetjes aangezien ik denk dat de kans groot is dat het water stil gaat staan. Een tijdje terug heeft er iemand een waterblok gemaakt uit een heatsink (met van die ronde fins) ik weet niet precies wat de resultaten daarvan waren, ik ga even voor je zoeken. :)

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold
  • Niet online
Mad_Demon schreef op 29 november 2002 @ 16:46:
Auw, die radiateur ;(
Ziet er best gehavend uit (ondanks dat hij nog schoon gemaakt moet worden)
Hopen dat ie nog waterdicht is, enne, deze is zo te zien van aluminium. Dat gaat reageren met koper, ga je dat voorkomen met waterwetter? ;)

Het ontwerp, tja, ik ben zelf niet echt een voorstander van dit soort dingetjes aangezien ik denk dat de kans groot is dat het water stil gaat staan. Een tijdje terug heeft er iemand een waterblok gemaakt uit een heatsink (met van die ronde fins) ik weet niet precies wat de resultaten daarvan waren, ik ga even voor je zoeken. :)
die beschadigingen lijken maar zo komt omdat er nog wat water tussen zit hij is opeen paar piepkleine deukjes niet bescadigt!
en dat oxideren ik zorg dat het koper niet in contact staat met aluminium :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon

Mad_Demon

de dokter

cold schreef op 29 November 2002 @ 16:49:
[...]

die beschadigingen lijken maar zo komt omdat er nog wat water tussen zit hij is opeen paar piepkleine deukjes niet bescadigt!
en dat oxideren ik zorg dat het koper niet in contact staat met aluminium :)
Hoe wil je dat doen? Als die twee metalen in 1 waterkring zitten krijg je galvanische corrosie (of een redox-reactie, hoe je het ook wil noemen)

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold
  • Niet online
Mad_Demon schreef op 29 November 2002 @ 16:50:
[...]

Hoe wil je dat doen? Als die twee metalen in 1 waterkring zitten krijg je galvanische corrosie (of een redox-reactie, hoe je het ook wil noemen)
zal toch wel mevallen ik heb nu zo'n sunfu (kloteding) blok met aluminum bodemplaat en kopere plaaten er op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon

Mad_Demon

de dokter

cold schreef op 29 November 2002 @ 17:00:
[...]

zal toch wel mevallen ik heb nu zo'n sunfu (kloteding) blok met aluminum bodemplaat en kopere plaaten er op
Wil je die Senfu gaan vervangen door dat nieuwe ontwerp dus?
Dan blijf je met het probleem zitten dat je twee verschillende metalen hebt ;)
Of heb ik iets gemist? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold
  • Niet online
Mad_Demon schreef op 29 November 2002 @ 17:09:
[...]

Wil je die Senfu gaan vervangen door dat nieuwe ontwerp dus?
Dan blijf je met het probleem zitten dat je twee verschillende metalen hebt ;)
Of heb ik iets gemist? :?
de metalen zijn het probleem niet het ding koeld gewoon bagger als ik burnk7 draai schiet de temp in 3seconden 10 a 13 graden omhoog en een temp van 50graden bij standaart settings van mijn cpu ide met een kamer temp van onder de 20 graden is ook bagger!!!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
Ontwerp = mooi, lijkt mij ook wel OK :P, misschien kan je hem iets hoger maken.......

er lopen de laatste tijd echt veel mensen rond die een pinnen-waterblok gaan maken :P

maar denk er idd wel aan dat je waterwetter moet gaan gebruiken (ik overigends ook)

edit:

ik denk trouwens wel dat je een hele beste pomp mag hebben, als je kijkt hoeveel VIERKANTE paaltjes dat water onderweg tegen komt.........

[ Voor 24% gewijzigd door -JB- op 29-11-2002 18:02 ]

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack

Jack

MHz Matters

-JB- schreef op 29 november 2002 @ 17:57:

ik denk trouwens wel dat je een hele beste pomp mag hebben, als je kijkt hoeveel VIERKANTE paaltjes dat water onderweg tegen komt.........
Het ziet er geod uit, maar het blokkie zal ook wel een behoorlijke weerstand hebben. Dit geeft nix als je pomp maar sterk genoeg is ja... Dus een beste pomp, zoals Partyboy zegt, zou niet verkeerd zijn :P

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ondwerp

MUhahahahhahahahahaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
ontwep