[WC] het begin van m'n waterkoeling

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 948 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Fewture, Ik zat dus al te twijfelen of ik nou die 120mm fan lucht in zou laten zuigen en het er achter uit mijn compu er weer uit zou laten blazen of anders om. Aangezien warme lucht stijgt leek het mij wel slim om de outtake bovenop te maken en lucht van achteruit mijn kast ook naar binnen te blazen. Zo'n verschil kan het niet zijn denk ik zelf.

Maar als het uiteindelijk allemaal in elkaar zit gaan we natuurlijk wel testen! }) en dan zullen we zien wat het beste werkt! :*)
Ik neem al jullie reacties door en denk er ook echt wel bij na hoor! Ik sla ze niet allemaal in de wind!

Even een andere vraag, Bovenop mijn case komt dus of een intake of een outtake. Wat hebben de meeste mensen die nu WC hebben daar als gat gemaakt?
Gewoon rond met een fingergaurd?
Open laten (dus vierkant gat zonder iets er over)?
ander idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zelf mn rad nog inbouwen maar ik maak 2 gaten gewoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He Partyboy! zie dat jij een pompje gekocht heb in een dierenwinkel voor de helft van de prijs van een Eheim? kan je mij vertellen welk merk dat is?

p.s

Gisteren gebeld naar de koperboer in Beverwijk, koper blokje van 7cm x 6cm x 2cm kost 4.50euro (ff kijken of dat gaat passen op mijn MB)
Wat ik eigenlijk wil zeggen: Ik ga er maandag of later deze week heen en ik kan wel wat koper mee nemen voor wat mensen.
Ik woon zelf in de buurt van Gouda wordt dus wel ophalen voor jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Als je wat naar beneden scrollt dan kan je op een foto zien dat het een Rena Flow 600 is (580l/h)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dom... niet gezien.. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanious
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-01-2023
Verwijderd schreef op 30 November 2002 @ 17:14:
Gisteren gebeld naar de koperboer in Beverwijk, koper blokje van 7cm x 6cm x 2cm kost 4.50euro (ff kijken of dat gaat passen op mijn MB)
Wat ik eigenlijk wil zeggen: Ik ga er maandag of later deze week heen en ik kan wel wat koper mee nemen voor wat mensen.
Ik woon zelf in de buurt van Gouda wordt dus wel ophalen voor jullie!
Nou ik woon praktisch op de route :P Haarlem ff plekje afspreken? ik weet niet hoe je gaat? auto, trein, fiets >:) of zo?

Asus A8N32-SLI Del. | AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo @ 2,7 GHz @ Zalman 9500 | Corsair TwinX 2048 PC 3500LLPRO @ 450 (2-2-3-6) | 1,6 TB Maxtors | 1x Club3d GF7800GTX 256 MB DDR3 (430/1200 @ 500/1400) | Samsung 205BW en 26" Mycom LCD TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga met de auto, misschien morgen middag of van de week een keertje. Zal moeilijk plannen worden want ik ga vanuit me werk er naartoe als er een klusje in de buurt is of er moet een klusje uitvallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanious
Verwijderd schreef op 01 December 2002 @ 20:05:
Ik ga met de auto, misschien morgen middag of van de week een keertje. Zal moeilijk plannen worden want ik ga vanuit me werk er naartoe als er een klusje in de buurt is of er moet een klusje uitvallen
Anders is het ook niet zo'n probleem voor me om even de fiets te pakken (is maar 15 kilometer 8)7) of met de trein. Met die vertragingen en zo krijg ik vast me geld wel terug van de NS >:)

Asus A8N32-SLI Del. | AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo @ 2,7 GHz @ Zalman 9500 | Corsair TwinX 2048 PC 3500LLPRO @ 450 (2-2-3-6) | 1,6 TB Maxtors | 1x Club3d GF7800GTX 256 MB DDR3 (430/1200 @ 500/1400) | Samsung 205BW en 26" Mycom LCD TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is allemaal wel heel leuk die wctjes enzo, maar er was hier laatst op tweakers zo'n preview van n mini wc... weet iemand of die al ergens te koop is???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanious
Je bedoelt zo'n CPUWC geval dat Rad en waterblok in één is?
Ik weet niet of je reviews gelezen hebt, maar dat ding is echt bagger.

offtopic:
100 ste post !!! Jippie

[ Voor 18% gewijzigd door Jeanious op 02-12-2002 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Die mini WC werd nog warmer dan een lcuhtkoeler! en even veel (of meer) herrie! dus die kopen lijkt me niet echt nuttig.... geld over de balk zoals ze dat noemen!

Ik ben vandaag maar weer opnieuw een poging gaan wagen om mijn Ge-modde radiator echt GOED waterdicht te krijgen!

Weet iemand hoe lang het duurt voordat Biosn Hard PVC Lijm droog is!? Het staat neit op het potje!? :(

Als dat gelukt is dan ga ik even een nieuwe testopstelling bouwen, aangezien ik nog geen CPU blokje heb moet de echt test (met temps) even w88 maar water pompen en zo gaat al super, als alles draait ga ik maar even bepalen waar ik mijn Reservoir ga plaatsen... (tussen mijn 2 CD-Rom's, IN een houder voor 3 HD's Of helemaal onderin aan de voorkant

Oohjah, nog een vraagje aan de ervaren WC-er, hoe haal je alle lucht uit het systeem? of komt de lucht vanzelf (als je begint met pompen) bovenin je reservoir te hangen?

offtopic:
Ik wil een DIGICAM of een goede WEBCAM, dan kan ik foto's maken van mijn voorderingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:41

Chiron

Moderator Discord
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/rgesink/chieftecairflow.jpg

zo dus, en je radiator boven in je kast naar buiten laten blazen

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

zijn die radiators ook van koper of is dat alu..

ennuh heb je nog doorzichtige slangen over? iig mail / icq me ffies.. ik weet inmiddels wel wat zaakies in haarlem / heemstede die goed spul hebben wat ik gebruikt heb..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ener-G schreef op 03 December 2002 @ 03:16:
[afbeelding]

zo dus, en je radiator boven in je kast naar buiten laten blazen
Precies ja, maar dan de voeding ophoog doen en de rad met een schuinduct laten afzuigen. Zo zuigt je powersupply ook nog lucht door je rad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
  • Laatst online: 16-09 02:06
RESETTIM:

we hebben doorzichtige sileconenslang gevonden bij schouws in haarlem (gedempte oude gracht)

Ener-G:

we hebben alleen geen chieftec full-tower, maar een miditower.... :'(

maar ik vat de logica van jullie airflow ideeën niet :(

jullie willen gewoon een logische airflow hanteren, (voor in, achter uit) dat is idd een goed idee.
maar als ik dan 270cfm aan outtake aan de bovenkant krijg................... dan wordt al die lucht toch naar boven gezogen......
of zit ik hier nou fout?

jeanious heeft ook 2 outtkae fan's in z'n zijpaneel zitten. en een 12cm fan bovenin. als hij die aan zet ZIE je die 8cm langzamer gaan draaien.... dit kan toch niet de bedoeling zijn 8)7

(correct me if i'm wrong)

Wabs:

leen anders mijn webcam ff, die schiet wel aardige plaatjes.....

[ Voor 4% gewijzigd door -JB- op 03-12-2002 10:01 ]

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanious
Wabs schreef op 03 December 2002 @ 01:07:
.....

.....

Oohjah, nog een vraagje aan de ervaren WC-er, hoe haal je alle lucht uit het systeem? of komt de lucht vanzelf (als je begint met pompen) bovenin je reservoir te hangen?

.....
Ik heb begrepen dat je daarvoor in de top van je systeem een T-stukje moet proppen om daar de lucht in op te vangen met een kraantje oid.
Maar volgens mij kan je het ook wel met je reservoir doen, maar dan moet je die helemaal bovenin doen. CMIIAW ;)
-JB- schreef op 03 December 2002 @ 10:00:
jeanious heeft ook 2 outtkae fan's in z'n zijpaneel zitten. en een 12cm fan bovenin. als hij die aan zet ZIE je die 8cm langzamer gaan draaien.... dit kan toch niet de bedoeling zijn 8)7

(correct me if i'm wrong)
I certainly will :P

het is namelijk zo dat die twee in de zijkant INtakes zijn (blazen mooi koude lucht op me GF4 en me CPU) :*)).
Zoals je op NWD 13 hebt gezien LIJKEN de fans langzamer te draaien, maar dat komt omdat je door de 120mm keek :Z (stroboscoop effect, heb je gehad met natuurkunde hoofdstuk 1 :P)

BTW dit is een schematische tekening van de fan:
http://www.nidec.com/ta450acbdim.html
En de specs:
http://www.nidec.com/ta450acb.html
Het is een Torin TA450AC A30135-10 (105 CFM) Het bedrijf Torin is kennelijk later overgegaan in Nidec (productiedatum is 3/9/88)

PS: Mochten er nog een paar mensen zijn (net als Thijs Kau) die bereid zijn om het koper op te laten sturen (uiteraard K.O), mail me ff. Niet al te veel graag ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Jeanious op 03-12-2002 13:14 . Reden: nog een quote en PS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanious
[schopmode]
*schopje!*
[/schopmode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woei netjes voor dat geld... :D
[kheb zin in vakantie :d]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou hem zo maken:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/maurosnl/GOT/chieftecmidi.jpg

Oranje is de rad
Groen is de duct (zorgt voor optimale koeling en minimaal geluid)
Blauw zijn fans.

Enige dat ik heb gemod hier is de voeding wat ophoog geplaatst.

// let wel op dat je 51/4 drives blijven passen en de lucht gaat er vanzelf uit, zelfs al zet je je reservoir op de bodem. Beetje scheefhouden versnelt het proces.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2002 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
ik heb net ook een nieuwe indeling bedacht, ik ga zo wel weer ff m'n paint skillz showen >:)

edit:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~breeu039/CM/indeling_kast_paint.JPG

en hier is m'n nieuwe indeling dan: m'n voeding komt naar voren, die 5.25" sloten gebruik ik toch niet, en dan heb ik alle plek voor m'n radiator :D

[ Voor 71% gewijzigd door -JB- op 06-12-2002 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Huh? Je voeding staat nu toch nog op de standaard plek? :? ik volg je niet....

Ik ga zelf ff kijken of ik mijn voeding ergens anders kan modden (maar niet in mijn 5,25 sloten!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
voortaan beter lezen :P
ik heb net ook een nieuwe indeling bedacht
hij zit daar dus nog niet, maar komt er waarschijnlijk wel, ik vind het namelijk echt een TOP oplossing, en misschien ga ik dan ook wel die grote radiator van me modden, en die gebruiken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je voeding blaast dan aan de voorkant naar buiten en je moet de 51/4"rails slopen om je voeding daar te krijgen. Vindt mijn oplossing een stuk eleganter.

// je hebt trouwens echt niet zoveel airflow door je rad nodig als je een beetje aardige kachelrad hebt.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2002 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
mmm, de voeding gaat naar binnen blazen (lucht gaat toch meteen weer naar buiten door m'n rad.) bovendien komt er amper lucht uit. het is ook makkelijker met de aansluitingen (die doorgelust worden naar de achterkant)
en m'n radiator heeft idd niet zo heel veel lucht nodig, daarom komen die fan's ook standaard op 5/7v te draaien, op 12v wordt je echt doof :D op 5v zijn ze 20db/60cfm en op 7v zal het iets van 90cfm/32db zijn :D

het wordt inderdaat ff heel krap in m'n 5.25" rails, ik weet niet zeker of het past, anders kom ik een milimeter te kort :( vanavond ga ik ff kijken of ie past )

en ik heb geen fan onderin m'n voeding, dus dan hou ik geen airflow door m'n rad. meer over.... en bovendien, als ik die voeding een beetje netjes bevestig dan wordt het volgends mij best wel strak, ff een nieuw stalen plaatje achterin, en draaien maar.

[ Voor 3% gewijzigd door -JB- op 06-12-2002 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Je tweede indeling vind ik niet erg goed.. Alle fans blazen tegen elkaar in.

En een 120mm fan die @ 20 dB 60 CFM blaast? Waar!!11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
alle lucht gaat naar boven :D
en die 12cm: een sunon, ik ga hem bij eurosound in haarlem kopen, kijk anders even op de site van sunon zelf, de zwaarste 12v 12cm fan is het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Misschien op het schema wel, maar in de praktijk zal dat tegenvallen denk ik.. De lucht van de intake's links en rechts botst op elkaar, en zo sterk is de zuigkracht van de bovenste fans nu toch ook niet..

Weet je zeker dat hij 20 dB is op 5V? Dat is bijna onhoorbaar.. En zeker bij een 120mm fan hoor je toch redelijk goed de luchtverplaatsing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
er viel me iets vreemds op, je zei dat je pomp ongeveer 500watt was? ik heb hier een 2 liter eheim pomp staan die 1000liter per uur pompt op 30watt... ik vind 500 wel erg veel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Wat ik nog niet goed begrijp.. De buisjes in je waterblok, waarop je de slangen bevestigt... Waar haal je ze, en hoe bouw je ze in je blok in??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een paar zware 12cm papst fans (4412/2) maar die maakt mij teveel herrie al laat ik hem op 5V lopen. Komt denk ik doordat het zware fans zijn en dus de lager veel belasten en dus meer geluid maken. 10W is voor een pompje meer dan zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
OK ff uitleg, Pompje (ik heb de zelfde) is 580 l/h (7W ;) ) Dus geen 580 Watt :*)

verder heb ik al die Sunon 120mm gekocht en op 5 volt zal het geen 20Db zijn (is wel erg weinig) maar het si wel HEEEEEL STIL! (28 Db??zo iets gok ik)

GVE, Ik vind jouw plan eigenlijk een top idee! (Voeding verhogen, rad er onder) Ik ga morgen wel even kijken of dat makkelijk te doen is! Maar dat meot wel lukken!

En een koper buisje kan je toch makkelijk solderen op een koper Waterblokje? dat kan niet echt moeilijk zijn! en dat kan je op zo veel plaatsen kopen dat ik het niet eens ga noemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

En ben je zeker dat ie 60 CFM luchtverplaatsing heeft? Want een 67 CFM 120mm PAPST = 32 dB @ 12V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

He, thanks dudes, jullie hebben met de aanleiding gegeven om ook met zoiets te beginnen.

Het enige dat ik echt zal "kopen" is het blokje, die nieuwe inkoopactie, omdat het echt niet zal gaan om dat zelf te maken.

Ik heb het geluk dat er hier vlak achter me een Mercedes-garage is, ik ken die people goed, dus ik ga wel ff vragen of ze nog een mooie radje hebben. Ben daarnet al eens gaan kijken in een grote container met autoz00i daar, maar op het eerste zicht geen radje.. En ik had geen zin om die met olie besmeurde onderdelen te gaan doorzoeken ;)

In 't stad zal ik effe kijken of er nog een goedkoop pompje is, en een reservoir laat ik ineenknutselen door een plexibedrijf wat verder in m'n straat.

Ik denk dat ik voor zo'n € 60-70 klaar ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wabs schreef op 07 December 2002 @ 01:58:
OK ff uitleg, Pompje (ik heb de zelfde) is 580 l/h (7W ;) ) Dus geen 580 Watt :*)

verder heb ik al die Sunon 120mm gekocht en op 5 volt zal het geen 20Db zijn (is wel erg weinig) maar het si wel HEEEEEL STIL! (28 Db??zo iets gok ik)

GVE, Ik vind jouw plan eigenlijk een top idee! (Voeding verhogen, rad er onder) Ik ga morgen wel even kijken of dat makkelijk te doen is! Maar dat meot wel lukken!

En een koper buisje kan je toch makkelijk solderen op een koper Waterblokje? dat kan niet echt moeilijk zijn! en dat kan je op zo veel plaatsen kopen dat ik het niet eens ga noemen :P
Thx :) Ik heb ook al aardig lopen passen en meten. Mijn idee was: om je systeem stiller te krijgen moet je alle lucht zo goed mogelijk benutten, meeste voedingen hebben zelfs een temp geregelde fan, dus als je rad water wordt gaat je voeding vanzelf harder draaien. Ben benieuwd of het past!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Passen gaat hopelijk wel lukken. Gaan we morgen weer even naar kijken, even de achterkant rond mijn voeding er uit zagen, ergens een ,etalen plaatje maken om het gat op te vullen en dan de voeding daar aan schroeven! MOET LUKKEN >:)

dat die fan 60 CFM blaast op 5V weet ik niet, maar op 12V blaast ie 135CFM (ja echt waar, en ik weet dat dat veel is !)

dus 60 CFM is een gok, maar die zit er denk ik niet ver naast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wabs schreef op 24 November 2002 @ 22:59:
Blijft leuke he, het zoeken naar koper, oohjah, mijn rad moet nog een fan krijgen (die Sunnon maar doen?)

de vraag is nu deze: Is dit een opstelling die gaat werken of gaan er dan dingen mis?
(Ik heb ook nog een 80 mm in mijn zijpaneel die boven mijn videoplank lucht naar binnen blaast.)
alle fans die ik nu heb (nog geen 120mm) draaien op 7 volt

reacties graag!

[afbeelding]

wat ik dus wil doen is mijn voeding omkeren >:) dat mijn 92 mm fan door de voeding heen blaast. goed idee of niet? Ik weet dat het niet heel hard zal blazen maar het is toch beter dan niks. Aangezien er toch geen hete proc meer in de kast is hoeft ie niet veel warmte af te voeren :)

edit:
oohjah, is een Chieftec midi tower (zo'n dragon :Y) )
vooral dat stukkie van je voeding omgedraait vind ik erg slim van je,.....(zodat je voeding ook helpt met je verdamper) goed werk, :-) ga zo door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
mm, ik ga morgen maar ff mijn sunon halen :D
maar ik twijfel eraan hoe goed je voeding helpt met koelen, omdat die fan echt maar heel weinig lucht verplaatst

nou maakt dat voormij niet uit, omdat ik de standaard chieftec voeding heb, en dan zitten er geen gaten in de boven/onderkant.
dus mijn voeding gaat zoiezo naar voren, en neej, dat past inderdaat net niet vanzelf, maar met een beetje modden moet dat wel gaan lukken (ik hoef maar 1mm extra te hebben :( )

owja, nog een vraagje:

weet iemand of het beter is om je fan's door je radiator heen te laten zuigen, dus fan's boven rad.

of kan je beter je fan's door je rad. heen laten blazen en dus m'n fan's onder m'n rad hangen?

[ Voor 20% gewijzigd door -JB- op 08-12-2002 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanious
Toch vind ik het best veel 135 CFM, aangezien mijn Torin 230 VAC fan 105 CFM is. Maar het zou misschien best kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
ik ga er morgen 1tje halen (die andere komt nog wel) en dan zal ik het nog ff psies navragen >:)
maar ik weet zo goed als zekers dat het was:

135cfm @ 46.5 dba

60cfm @ 24.0 dba (kan ook 26 zijn geweest)

• Jeanious
Heb je ondertussen al wat gevonden?

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:34
In mijn kast komt gewoon de radiator tegen de bovenkant, en de lucht uit de kast gaat gewoon door 'n fan naar boven ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

heeft 1 van jullie of meerdere nog intresse in waterwetter ik heb hier nog 2 flessen. 1 is niet geopend. de linkse en uit de rechter is zoals je ziet een klein beetje gebruikt. contact me maar als je intresse hebt..

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.nl/images/waterwetter.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Hoeveel vraag je voor een flesje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 14:42

Mad_Demon

de dokter

De echte doe-het-zelver :)
-Partyboy-, ga zo door :)

In welke dierenwinkel in Haarlem heb je die pomp besteld/gekocht? Dat zaakje dat in de Cronjé zit?

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
JAH _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ heel graag, ik heb echt nog WaterWetter nodig, het is rood kleurig zie ik? licht dat spul ook op onder uv of nie (sorry, nog niet echt in verdiept)
en hoeveel liter water kan je doen met 1 zo'n flesje?

maar zeg maar wat je ervoor moet hebben, of mail anders ff:

[ Voor 13% gewijzigd door -JB- op 19-03-2011 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
Mad_Demon schreef op 15 December 2002 @ 11:10:
De echte doe-het-zelver :)
-Partyboy-, ga zo door :)

In welke dierenwinkel in Haarlem heb je die pomp besteld/gekocht? Dat zaakje dat in de Cronjé zit?
tuurlijk doe het zelfer 8) :Y) B) >:)

euh, het was daar in een zijstraat van de gedempte oude gracht, bij het stedelijk gymnasium daar. ze moeten ze wel bestellen, maar bij ons had ie ze binnen 2 dagen in huis :D

het is een Rena Flow 600C met een waterverplaatsing van 580 l/u, foto van het doosje staat hier wel eerder ergens in het topic. kosten: 27.50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanious
@ Mad_Demon:
offtopic:
Zozo, groenteboertje @ 1148 (grote hout toch?)
COLLEGA!!!
(Ik ben zelf Groentboertje @ 1348 (zandvoortselaan @ zaterdagochtend of middag :P)

@ iedereen:
Wat waren ook alweer de afmetingen van een P4 Socket 478?
Ga toch maar een P4tje aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-JB- schreef op 15 December 2002 @ 11:10:
JAH _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ heel graag, ik heb echt nog WaterWetter nodig, het is rood kleurig zie ik? licht dat spul ook op onder uv of nie (sorry, nog niet echt in verdiept)
en hoeveel liter water kan je doen met 1 zo'n flesje?

maar zeg maar wat je ervoor moet hebben, of mail anders ff:

je11e@hotmail.com
Zou @ vervangen voor at, enne tis hier geen marktplaats he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgil
  • Laatst online: 29-08 02:10

Virgil

We're not alone

Mooi.
Ook goedkoop.
Maar ik kan het goedkoper.

Pomp: Oude aquariumpomp op zolder. Ik dacht dat dat iets van 500 l/h was.
Slangen: Gratis op te halen bij m'n buurman.
Koper: VBI in Huissen hier dichtbij kan ik ze komen ophalen. Gratis.
Radiator: Oude VW Golf bij mijn oom die een garage heeft. Ook gratis dus.
Reservoir: Nog niet bekend. Wordt wel gratis :)`

-edit

Kosten dus 0,00 Euro.
Ik haal alles op met de fiets en mijn rugzak dus :)

[ Voor 12% gewijzigd door Virgil op 15-12-2002 13:58 ]

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon

Mad_Demon

de dokter

-JB- schreef op 15 December 2002 @ 11:14:
[...]

tuurlijk doe het zelfer 8) :Y) B) >:)

euh, het was daar in een zijstraat van de gedempte oude gracht, bij het stedelijk gymnasium daar. ze moeten ze wel bestellen, maar bij ons had ie ze binnen 2 dagen in huis :D

het is een Rena Flow 600C met een waterverplaatsing van 580 l/u, foto van het doosje staat hier wel eerder ergens in het topic. kosten: 27.50
Ik heb de Rena Flow 400C :D Ik had de 600 gezien maar ik wilde iets met een reservoir maken. Hij is officieel 370L/uur maar ik heb m een beetje opgetweakt naar 555L/uur door de intake doorgang te vergroten (uit te boren :P )
Jeanious schreef op 15 december 2002 @ 13:07:
@ Mad_Demon:
offtopic:
Zozo, groenteboertje @ 1148 (grote hout toch?)
COLLEGA!!!
(Ik ben zelf Groentboertje @ 1348 (zandvoortselaan @ zaterdagochtend of middag :P)

@ iedereen:
Wat waren ook alweer de afmetingen van een P4 Socket 478?
Ga toch maar een P4tje aanschaffen.
offtopic:
Nee, soendaplein ;) Wij zijn dat filiaal met dat hele relaxte laas/los perron ;)

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
SeRRveR schreef op 15 December 2002 @ 13:57:
Mooi.
Ook goedkoop.
Maar ik kan het goedkoper.

Pomp: Oude aquariumpomp op zolder. Ik dacht dat dat iets van 500 l/h was.
Slangen: Gratis op te halen bij m'n buurman.
Koper: VBI in Huissen hier dichtbij kan ik ze komen ophalen. Gratis.
Radiator: Oude VW Golf bij mijn oom die een garage heeft. Ook gratis dus.
Reservoir: Nog niet bekend. Wordt wel gratis :)`

-edit

Kosten dus 0,00 Euro.
Ik haal alles op met de fiets en mijn rugzak dus :)
owkay, het kan idd goedkoper, maar dat komt omdat jij geluk hebt met dingen die je al hebt/mensen die je kent, maar WC van 0 euro is idd wel netjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
offtopic:
Jeanious en ik werken bij zandvoortselaan, is ook niet slecht met laden en lossen hoor, de hele vrachtwagen kan bij ons ook binnen staan :*)
en? wat vind je van het kerstpakent >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon

Mad_Demon

de dokter

Wabs schreef op 15 December 2002 @ 14:56:
offtopic:
Jeanious en ik werken bij zandvoortselaan, is ook niet slecht met laden en lossen hoor, de hele vrachtwagen kan bij ons ook binnen staan :*)
en? wat vind je van het kerstpakent >:)
offtopic:
Bij ons ook :*)
Ik vind het kerstpakket wel leuk, wel minder eten dan vorig jaar, en die tas, tja, aan m'n zusje gegeven :P Het pakket is wel duurder dan vorig jaar, dus de bonnen zijn goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

zat hier ook weer te denken om een systeem te gaan waterkoelen. nu merkte ik dat ik voor me P3, 2 GPU blokken voor fl 35,= wel erg goedkoop uit was :) naja plus een radiator dan die diegene die voor mij het gefreesd had heeft gehad.

kortom mijn vraag is gaan jullie het zelf frezen of laten jullie het doen? ennuh bij dat bedrijf hebben ze daar meer koper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanious
Ik zag laatst nog ergens een schemaatje met afmetingen van socket A, 423, en 478. Ik kan hem met geen mogelijkheid meer vinden. Weet iemand deze afmetingen uit zijn hoofd (van de bevestigingsgaten om de socket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
Jeanious schreef op 16 December 2002 @ 16:00:
Ik zag laatst nog ergens een schemaatje met afmetingen van socket A, 423, en 478. Ik kan hem met geen mogelijkheid meer vinden. Weet iemand deze afmetingen uit zijn hoofd (van de bevestigingsgaten om de socket.
uit zijn hoofd:? 8)7 |:( :+

kijk anders ff in de search

ik ga denk ik een plexi plaatje over m'n blok heen leggen, en die op mobo schroeven met de bevestigings dingen die er nog zitten van m'n zalman :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
gevonden :+

Afbeeldingslocatie: http://www.dansdata.com/images/coolercomp/holes250.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanious
Jongen, die search leverde weinig makkelijks op.

Loop ik ff 20 minuten het topic van Imhotep door te spitten, geef jou de link, ga jij met de eer lopen strijken :( Flauw hoor. Maar goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
en weer een kleine update:

ik heb ervoor gezorgt dat m'n voeding nu voor-onder bevestigt kan worden (moet er alleen nog even in geschroeft worden :)

pics:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~breeu039/caseloos3.JPG

en de pc waar ik nu achter zit te gotten :P

(dit is het systeem uit m'n specs)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~breeu039/caseloos2.JPG

meer pics:

http://home.planet.nl/~breeu039/caseloos1.JPG

http://home.planet.nl/~breeu039/caseloos4.JPG

ik heb ook meteen de bovenkant eraf gehaald, zodat ik daar over een tijdje (na je IA van KOD) de gaten kan gaan maken voor m'n 2 12cm fan's :)

todo:

morgen weer ff een nieuwe spiegel halen voor op m'n bodem (deze is nu te groot i.v.m. m'n voeding)

en dan zondag alles weer in m'n kast plaatsen.

volgende week een reservoir maken,

de week daarop koper laten frezen,

wc inbouwen :)

fan's inbouwen

plaatjes posten op GoT B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spiegel kan je toch op maat maken?
Hoe is de stevigheid van je kast?
Gaat je voedingfan intake worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
MMmz dit is best wel goedkoop. Ik ben ook bijna klaar met WC maar wel duurder uit, een blokje van 49,00 rad van 25,00 (wel in rekken enzo te vinden gesorteerd, hoef ik niet zelf eruit te slopen, maar wel prijzig... in dacht eerst voor 20 euro of zo, maar ja helaas anders ben ik morgen nog niet klaar met zoeken...) Koper.

Slangen ook nog geld... pompje 22 euro sicce nova 800L/uur. reservoir gratis zelf gemaakt. Ben ik voor iets over € 100 klaar. Maar jij wel erug lekker goedkoop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Ik heb ook alles binnen nu (waterjacket onderweg) voor ongeveer dezelfde prijs als jullie :)

Blokje Maze3 replica: € 30
Pomp Sicce Nova: € 18
Dikke rad uit Mercedes: € 0 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 23:43:
Spiegel kan je toch op maat maken?
Hoe is de stevigheid van je kast?
Gaat je voedingfan intake worden?
spiegel heb ik vandaag op maat laten maken (heb alleen weer geen rekening gehouden met een paar uitstekende pop-nagels aan de achterkant, dus nu is ie weer 4mm te lang :(, naja, verzin ik wel wat op.....

m'n kast is hardstikke stevig (met de bovenplaat erop dan :+ ) ik heb er alleen voor-onder maar een gat uit gezaagd. binnenkort achter ook nog een uitsparing maken voor m'n rad (die komt 2cm naar buiten te hangen) en een uitsparing in m'n mobo-plaat voor m'n slangen :)

voedingfan blijft lekker outtake, die voeding is héél stil, en er komt amper lucht uit, maar de lucht die eruit komt is erg warm, en dat wil ik niet in m'n kast hebben, ik weet dat het niet ideaal is voor m'n airflow, maar verlopig hou ik hem nog ff outtake :)
Ik heb ook alles binnen nu (waterjacket onderweg) voor ongeveer dezelfde prijs als jullie
nice :), bij mij schiet het ook steeds meer op

hoe doen jullie het trouwens met de koeling van het pompje, deze wordt namelijk best wel heet....

zetten jullie hem in het reservoir of staat er en fan voor, of wordt ie gewoon lekker heet zonder koeling?

[ Voor 19% gewijzigd door -JB- op 04-01-2003 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Mad_Demon schreef op 15 December 2002 @ 15:08:
[...]

offtopic:
Bij ons ook :*)
Ik vind het kerstpakket wel leuk, wel minder eten dan vorig jaar, en die tas, tja, aan m'n zusje gegeven :P Het pakket is wel duurder dan vorig jaar, dus de bonnen zijn goedkoper
laten we een beetje ontopic blijven? ik volg dit topic met name omdat ik zelf ook aan het bouwen ben

offtopic:
mijn moeder heeft ook me tas gekregen :P (1521 @ Zuivel)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon

Mad_Demon

de dokter

-JB- schreef op 04 January 2003 @ 22:15:
[...]

nice :), bij mij schiet het ook steeds meer op

hoe doen jullie het trouwens met de koeling van het pompje, deze wordt namelijk best wel heet....

zetten jullie hem in het reservoir of staat er en fan voor, of wordt ie gewoon lekker heet zonder koeling?
Voor zover ik bij de meeste mensen zie zonder koeling, maar die hebben andere pompen. Wat je kan proberen is een soort van heatsink maken/kopen om de warmte af te voeren. Hoe heet word ie eigenlijk? Heet als in: "ik brand m'n vingers" of heet als in "Ik kan m nog vast pakken, maar niet lang"? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Ik heb een Sicce Nova, heb 'm nog niet inline kunnen laten lopen (heb nog geen slangen), dus ik weet niet hoe heet hij wordt. Als hij echt te warm wordt zet ik hem gewoon in een klein reservoir, echt niet moeilijk.

Heb trouwens nog een ander vraagje.. Op termijn wil ik ook m'n Northbridge, videokaart en HDD gaan waterkoelen, maar liefst niet in één keten, want het ene zal het andere nodeloos opwarmen. Nu zou ik bijvoorbeeld een Y-stukje kunnen gebruiken, de ene slang gaat naar de CPU en Northbridge, de andere naar videokaart en HDD, maar dan zit ik met redelijk veel slangen.. Hoe zouden jullie het oplossen?

[ Voor 56% gewijzigd door Steve op 04-01-2003 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
daar heb ik ook een tijd over na gedacht, totdat ik hier op GoT een post tegen kwam van iemand die ff had uitgerekend hoeveel watt je nodig hebt om je water 1 graden op te warmen......... het antwoord was : VEEL (1000w ofzo)

ik weet niet meer hoe veel, maar genoeg om niet moeilijk te gaan doen met y-stukjes enzo :)

edit:

en ook al zou het meer schelen, dat je cpu je water 1 graden op warmt, dan wordt je volgende onderdeel misschien gekoeld met 24 graden water, ipv 23 graden, dat zal weinig uit maken :)

als je je er echt zorgen om maakt, denk dan ff na over de volgoorde, bijv:

mobo-cpu-gpu-hd :)

[ Voor 34% gewijzigd door -JB- op 04-01-2003 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Hoeveel ongeveer?

Want ik verwacht dat m'n Northbridge met de gewone heatsink 25° wordt. Ik zet er enkel een waterjacket op als ik zeker ben dat hij nog lager kan.

Een P IV 2.4 @ 3.2 Ghz verstookt toch veel warmte hoor, zo'n 60-70W gok ik.

Als ik nu in dezelfde keten zet: m'n CPU (70W), Northbridge (20W ofzo), videokaart (worden redelijk warm, 40W?) en HDD (ook redelijk wat warmte), dan zal m'n HDD warmer worden dan wanneer hij niet gekoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
dat zou ik eerlijk gezegt niet weten, maar dat is heel typerend voor jouw setup.....

ik zelf heb een 80mm fan voor m'n hd hangen, (chieftec kast) en dat ding wordt echt alles behalve heet, hij voeld zelfs koud aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Ik heb er nu een 120mm fan voor hangen (Enermax kast), hij voelt erg koud aan :D

Maar het is de bedoeling dat m'n PC zo min mogelijk herrie gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
in dat geval 12cm fan --> @ 5v :P

add me anders ff @ msn, anders wordt dit topic ook een beetje verneukt:

(ook voor andere mensen die vragen hebben :P)

[ Voor 8% gewijzigd door -JB- op 19-03-2011 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Ik zou @ vervangen door (at) als je geen spam wilt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik merk dat me temp van mijn procc na toevoegging van een gf4 blokje iets is gestegen, 2 graden, maar dat kan best zo zijn doordat iki nu 1 outtake minder heb (case temp is ook hoger) maar misschien ook wel omdat de radiator net alles kan koelen (denk dat het eerder optie 1 is)
ik snap niet waarom je je hdd zou koelen, als ik alle 4 zou koelen zou ik procc als eerste doen, de rest maakt denk weinig uit, maar procc is elke graad belangrijk, bij bijvoorbeeld je videokaart gaat t erom dat ie koelblijft, 30 of 32 graden maakt dan toch nix uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Nee akkoord, maar voor de HDD en northbridge maakt het toch wel uit. Northbridge voor overclocken, HDD voor levensduur.

Zet dan je HDD eerst zou je denken. Maar een HDD producteert redelijk veel warmte, dus dat zou m'n chipset en videokaart niet tegoed komen.

En met Y-stukjes kunnen alle onderdelen op een lage temp komen.. Alleen heb je wat meer slangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jupiler schreef op 05 January 2003 @ 00:55:
Nee akkoord, maar voor de HDD en northbridge maakt het toch wel uit. Northbridge voor overclocken, HDD voor levensduur.

Zet dan je HDD eerst zou je denken. Maar een HDD producteert redelijk veel warmte, dus dat zou m'n chipset en videokaart niet tegoed komen.

En met Y-stukjes kunnen alle onderdelen op een lage temp komen.. Alleen heb je wat meer slangen.
Maakt allemaal heel weinig uit hoor! Zowel volgorde als serieeel of parallel schakelen maakt bar weinig uit. Ik zou altijd voor serieel gaan, geeft nl veel minder kans op lekkage. Je CPU zal het water nl nog geen graad opwarmen en de rest bijelkaar wellicht nog een graad.

Dit is allemaal al vaak zat gemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Jupiler schreef op 04 January 2003 @ 23:13:
Hoeveel ongeveer?

Want ik verwacht dat m'n Northbridge met de gewone heatsink 25° wordt. Ik zet er enkel een waterjacket op als ik zeker ben dat hij nog lager kan.

Een P IV 2.4 @ 3.2 Ghz verstookt toch veel warmte hoor, zo'n 60-70W gok ik.

Als ik nu in dezelfde keten zet: m'n CPU (70W), Northbridge (20W ofzo), videokaart (worden redelijk warm, 40W?) en HDD (ook redelijk wat warmte), dan zal m'n HDD warmer worden dan wanneer hij niet gekoeld is.
ik denk dat mijn setup wat warmer wordt ivm 2 CPU's P3 en P4 kortom ik denk dat jij geen probs moet krijgen.. en nog wat die P4 als die te heet wordt al 60/70 graden dan gaat ie trager werken zoals je misschien weet kortom jij hebt geen zorgen zou ik zeggen..

en dan nog iets.. het water stroomt zow snel dus het heeft nauwelijks kans om echt warm te worden. anders zou hij nog warmer worden zoals de kamer temp kortom np...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Oké, wist niet dat het water zo weinig opwarmde. Is een rad waar 2x 120mm fans op passen dan ook niet wat overkill voor 99% van de WC'ers :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jupiler schreef op 05 January 2003 @ 13:56:
Oké, wist niet dat het water zo weinig opwarmde. Is een rad waar 2x 120mm fans op passen dan ook niet wat overkill voor 99% van de WC'ers :?
Nee, een grote rad heeft weinig airflow nodig om het water al goed te koelen, een kleine prutsrad heeft meestal veel flow nodig en presteert nog steeds slechter dan een grote.

één 12cm fan @5/7V met een duct is echt genoeg!

Check: http://www.overclockers.com/articles673/index04.asp voor een goed voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Jupiler schreef op 05 January 2003 @ 13:56:
dat heb ik ook hoor 2x 120mm fanz op me rad. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Ja, ik binnenkort ook.. Maar wel op 4.5V en op een 10-tal cm van het rad, om elke vorm van herrie te vermijden ;)

Offtopic: (max) 30° met WC vind ik nogal veel... Mijn P III 800 @ 1000 MHz wordt max 23° met luchtkoeling (Zalman 92mm fan / bracket + alu Volcano 7/9 heatsink), kampertemp 20°.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jupiler schreef op 05 januari 2003 @ 16:04:
Ja, ik binnenkort ook.. Maar wel op 4.5V en op een 10-tal cm van het rad, om elke vorm van herrie te vermijden ;)

Offtopic: (max) 30° met WC vind ik nogal veel... Mijn P III 800 @ 1000 MHz wordt max 23° met luchtkoeling (Zalman 92mm fan / bracket + alu Volcano 7/9 heatsink), kampertemp 20°.
Grapjas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Ik meen het hoor..

Waarom waterkoeling als je 'm makkelijker koeler kunt houden met luchtkoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Mja een Tbred @ 2000 Mhz op 25 graden houden is vrij moeilijk met luchtkoeling. Met een P3 is dat niet zon probleem nee.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
@ Partyboy: Waarom neem je zoveel fans in je computer als je ook waterkoeling hebvt op de meeste warme onderdelen? Ik zou zo min mogelijk fans willen om de herrie te beperken.

En ontwerp 3 van je koelblokjes heeft geen zin, want dan wordt maar het halve blokje gekoeld.

[ Voor 22% gewijzigd door -DarkShadow- op 05-01-2003 16:41 ]

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
er gaan er idd ook een paar uit :P, maar wat erin zit gaat @ 5v, en dan hoor je het gewoon niet, ik heb nu (met 5 8cm fan's) een schakelaar voor 12/7/5/0v
12 = teringherrie
7 = héél stil
5 = onhoorbaar
0 = zelfde als 5v :)

ik heb véél fan's op een laag voltage, dat geeft evenveel airflow als weinig fan's op een hoog voltage, en een stuk minder herrie :Y)

wat er nu nog over gaat blijven zijn de fan's op m'n rad, m'n voedingfan, een 8cm voor m'n hd, een 8cm achterin, en misschien nog een 8 cm tussen m'n pci's B)

[ Voor 20% gewijzigd door -JB- op 05-01-2003 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
met een aantal fans op je radiator op 5/7 V. en één in je kast moet het ook lukken, dat scheelt 4 fans.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Knappe man die dit voor elkaar krijgt met luchtkoeling!

Ontopic: PB, wanneer komt mijn blokje nou? :P ooh w8, ik moet mijn voeding eerst ook nog gaan verplaatsen, voor de 2e keer :*)
Ik heb zo een gevoel dat mijn rad best koud water creeert! IJsblokjes maken? ;) Ik ga ergens komende week maar slangen kopen! wat ik nu heb is neit genoeg :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Ik kan het zelfs bewijzen met screenshots B)

En heb bijna geen herrie trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jupiler schreef op 05 januari 2003 @ 20:11:
Ik kan het zelfs bewijzen met screenshots B)

En heb bijna geen herrie trouwens.
de waarden die je mobo aangeven kloppen meestal voor geen z#k....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Ok, geen herrie (dus een grote fan op weinig volt, je zei zelf al 92 mm) maar dan kan je nog steeds geen 23 graden halen, helemaal niet als ie 25% overclocked is!

.......maar dit maakt allemaal niet veel uit, zullen we het maar even ontopic houden, dat is wat fijner!

PB wanneer gaan we reservoir bouwen? ;) (plexi rulez!)

over 2 weken gaan we mijn kast ff dremelen, als ik het dan nog niet al zelf heb gedaan, volgende week geen tijd want dan zit ik midden in een PW week :(:'(:(

[ Voor 51% gewijzigd door Wabs op 05-01-2003 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Een P III heeft ook een interne sensor, daar baseer ik me op (die temp ligt trouwens meestal in de buurt van de temp die het mobo aangeeft).

[ Voor 4% gewijzigd door Steve op 05-01-2003 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Wabs schreef op 05 januari 2003 @ 20:36:
Ok, geen herrie (dus een grote fan op weinig volt, je zei zelf al 92 mm) maar dan kan je nog steeds geen 23 graden halen, helemaal niet als ie 25% overclocked is!
En waarom niet? Vcore op standaard, grote heatsink en een stille 92mm fan. Een P III is geen warmtebeestje hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Ontopic! open maar een nieuwe thread als je dit wil uitpraten, maar niet deze vervuilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Doen we ;)

Ga je het plexi op maat laten maken door een bedrijf? Ga je er een bakje van maken of verschillende plexi plaatjes tegen elkaar lijmen? En zoja, hoe maak je het dan waterdicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Laatst online: 23-11-2024
gooide ff 2 topics door elkaar

[ Voor 87% gewijzigd door OliverBB op 05-01-2003 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-JB- schreef op 05 januari 2003 @ 16:41:
er gaan er idd ook een paar uit :P, maar wat erin zit gaat @ 5v, en dan hoor je het gewoon niet, ik heb nu (met 5 8cm fan's) een schakelaar voor 12/7/5/0v
12 = teringherrie
7 = héél stil
5 = onhoorbaar
0 = zelfde als 5v :)

ik heb véél fan's op een laag voltage, dat geeft evenveel airflow als weinig fan's op een hoog voltage, en een stuk minder herrie :Y)

wat er nu nog over gaat blijven zijn de fan's op m'n rad, m'n voedingfan, een 8cm voor m'n hd, een 8cm achterin, en misschien nog een 8 cm tussen m'n pci's B)
Heb je geen last dat je dan de lagers meer gaat horen dan de airflow?

//offtopic: Jupiler: 23 graden stressed is echt onzin. Idle zou kunnen met een kamertemp van een graad of 15. Maar open ff een eigen topic want je vervuild dit topic aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
We gaan een vierkant bakje lijmen met Aceton (dat schijnt te werken, ik weet hier de details niet van) maar die wordt zo gemaakt dat ie precies in zo'n HD rekje van een chieftec kast kan, en dus plexi op maat (voor zo'n 15 euro) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
de plexi onderdelen worden op maat geleverd, en het wordt met aceton gelijmd, de aansluitingen gaan gebeuren met plexi buisjes die ook in het reservoir gelijmd worden :Y)

idee komt een beetje van resettim:
Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.nl/flightcase/thumb/TN_DSCF6111.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.nl/flightcase/glow/TN_DSCF0005.JPG

het ontwerp wordt vierkant, zo'n 9x11x12cm :)

we gaan het zo doen dat je het reservoir door de 3.5" floppy bays ziet zitten :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
-JB- schreef op 05 januari 2003 @ 22:59:
de plexi onderdelen worden op maat geleverd, en het wordt met aceton gelijmd, de aansluitingen gaan gebeuren met plexi buisjes die ook in het reservoir gelijmd worden :Y)

idee komt een beetje van resettim:
[afbeelding] [afbeelding]

het ontwerp wordt vierkant, zo'n 9x11x12cm :)

we gaan het zo doen dat je het reservoir door de 3.5" floppy bays ziet zitten :Y)
Die vind ik wel orgineel. FF vragie, ik vind misschien ook wel leuk om te maken: Als je lijmt met assaton, blijft het plexi dan lang genoeg beetje vloeibaar om te plakken? En blijft het dan stevig zitten? Stel je kast valt een keer stevig uit je handen op weg naar een LAN party, HD beschadigt misschien, maar als je reservoir compleet uit elkaar valt, dan ben je nog minder blij. FF een keer laten vallen met water erin als ie klaar is? Is het niet handiger gewoon dikker plastic te nemen, dan modelbouwplasticlijm te nemen en dat nog extra vast te schroeven met kleine zilverkleurige schroefjes? Dan zie je het amper, extra stevigheid, en makkelijker lijmen. (die modelbouwlijm lost ook plastic op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
hmmm, ik heb nog geen ervaringen met het lijmen van plexi, maar ik heb gehoord dat de verbindingen sterker zijn dan het plexi zelf, ik heb hier ondertussen wel wat aceton liggen, dus ik zal zometeen wel ff wat gaan prutsen :)

hmmm, als het met aceton niet lukt omdat het te dun is, dan haal ik wel wat modelbouwlijm :)

ik ben trouwens van plan om een bakje (afgesloten) met aceton en een paar stukkies plexi te laten staan voor een nachie, dan lost het plexi helemaal op, en wordt het goedje wat dikker, en zo makkelijker om mee te werken :)

Pagina: 1 2 Laatste