* Even di's wel voor CME omdat ik niets wil weten over geluidskaarten en die dingen... *
Nou...
Ik wil dus een muziek pc maken die super robust is, en dummyproof...
Er moet een LCD inkomen die tracks en zo aangeeft.
Verder komen er óf 4 of 8 knoppen op om de bediening te regelen.
volume hoeft niet komt namelijk op een versterker.
Nou... Ik heb gezocht en niet echt veel relevants gevonden...
Er is hier ooit een topique geweest waarin software stond die menu's op je karakter LCD liet zien die je via je compoort knoppen kon besturen.
Nou zit ik me af te vragen welk OS kan ik nu 't beste gebruiken daarvoor en hebben jullie nog ideeën voor software of niet functies.
Even wat ik nu heb.
De keuze tussen een P1 100 mobo zonder onboard of een AMD 400 mobo (jetway met SiS chipset) met all on board.
Ik heb een stel LCD's die ik wil gebruiken er komt een 2*20 LCD'tje in zonder backlight, aangezien die er niet op zicht wil ik die achter een dunne plexiglazen ruit zetten met boven en onder aan de lcd blauwe ledjes (misschien ook aan de zijkant of zow, moet ik even kijken). Zo wordt de LCD belicht, het is niet mega 1337 maar je ziet wat er op staat en daar gaat 't om!

Het gaat dus om de onderste LCD, de bovenste 1*16 en 1*8 wil ik misschien ook gebruiken maar dat is nog niet aan de orde, allemaal zijn 't hd44780 lcd's dus...
De knoppen die ik gebruik komen uit een HiCom telefoon (Siemens)
Het zijn deze knoppen:

Ik heb er nu al 4 in gebruik via ComonWinamp

Ik wil er misschien ook nog een cdrom in zetten zodat ie nog wat extra cd's af kan spelen maar hij moet 't eigenlijk gewoon van z'n hdd afspelen.
btw de cdrom die erin komt is een caddy
4x SCSI 

Voor wie het caddy systeem niet kent... (schaam je
)

Het werkt dus met diskettes

Waarom de CDcaddy? Nouw omdat als er CD's in moeten ik graag wil dat die een beetje beschermd worden, ik ken de mensen die er mee om moeten gaan

En buitendat ik had 'm toch maar liggen maar ik vind 'm über 1337!
Even voor de duidelijkheid, het moet dus gewoon een doos worden die alleen via de LCD en de knoppen werkt, niet dat ik eerst via een monitor programma's opstarten of zow...
Iemand tips ideeën?
of dat topic wat ik niet meer kan vinden... waarmee je zo mooi je mp3 player kon besturen via je LCD'tje
Nou...
Ik wil dus een muziek pc maken die super robust is, en dummyproof...
Er moet een LCD inkomen die tracks en zo aangeeft.
Verder komen er óf 4 of 8 knoppen op om de bediening te regelen.
volume hoeft niet komt namelijk op een versterker.
Nou... Ik heb gezocht en niet echt veel relevants gevonden...
Er is hier ooit een topique geweest waarin software stond die menu's op je karakter LCD liet zien die je via je compoort knoppen kon besturen.
Nou zit ik me af te vragen welk OS kan ik nu 't beste gebruiken daarvoor en hebben jullie nog ideeën voor software of niet functies.
Even wat ik nu heb.
De keuze tussen een P1 100 mobo zonder onboard of een AMD 400 mobo (jetway met SiS chipset) met all on board.
Ik heb een stel LCD's die ik wil gebruiken er komt een 2*20 LCD'tje in zonder backlight, aangezien die er niet op zicht wil ik die achter een dunne plexiglazen ruit zetten met boven en onder aan de lcd blauwe ledjes (misschien ook aan de zijkant of zow, moet ik even kijken). Zo wordt de LCD belicht, het is niet mega 1337 maar je ziet wat er op staat en daar gaat 't om!

Het gaat dus om de onderste LCD, de bovenste 1*16 en 1*8 wil ik misschien ook gebruiken maar dat is nog niet aan de orde, allemaal zijn 't hd44780 lcd's dus...
De knoppen die ik gebruik komen uit een HiCom telefoon (Siemens)
Het zijn deze knoppen:

Ik heb er nu al 4 in gebruik via ComonWinamp

Ik wil er misschien ook nog een cdrom in zetten zodat ie nog wat extra cd's af kan spelen maar hij moet 't eigenlijk gewoon van z'n hdd afspelen.
btw de cdrom die erin komt is een caddy

Voor wie het caddy systeem niet kent... (schaam je

Het werkt dus met diskettes

Waarom de CDcaddy? Nouw omdat als er CD's in moeten ik graag wil dat die een beetje beschermd worden, ik ken de mensen die er mee om moeten gaan
En buitendat ik had 'm toch maar liggen maar ik vind 'm über 1337!
Even voor de duidelijkheid, het moet dus gewoon een doos worden die alleen via de LCD en de knoppen werkt, niet dat ik eerst via een monitor programma's opstarten of zow...
Iemand tips ideeën?
of dat topic wat ik niet meer kan vinden... waarmee je zo mooi je mp3 player kon besturen via je LCD'tje
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020