Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[cm][el]mp3box mod (in progress)

Pagina: 1
Acties:

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 18:34

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Topicstarter
* Even di's wel voor CME omdat ik niets wil weten over geluidskaarten en die dingen... *

Nou...

Ik wil dus een muziek pc maken die super robust is, en dummyproof...
Er moet een LCD inkomen die tracks en zo aangeeft.

Verder komen er óf 4 of 8 knoppen op om de bediening te regelen.
volume hoeft niet komt namelijk op een versterker.

Nou... Ik heb gezocht en niet echt veel relevants gevonden... :(

Er is hier ooit een topique geweest waarin software stond die menu's op je karakter LCD liet zien die je via je compoort knoppen kon besturen.

Nou zit ik me af te vragen welk OS kan ik nu 't beste gebruiken daarvoor en hebben jullie nog ideeën voor software of niet functies.

Even wat ik nu heb.
De keuze tussen een P1 100 mobo zonder onboard of een AMD 400 mobo (jetway met SiS chipset) met all on board.

Ik heb een stel LCD's die ik wil gebruiken er komt een 2*20 LCD'tje in zonder backlight, aangezien die er niet op zicht wil ik die achter een dunne plexiglazen ruit zetten met boven en onder aan de lcd blauwe ledjes (misschien ook aan de zijkant of zow, moet ik even kijken). Zo wordt de LCD belicht, het is niet mega 1337 maar je ziet wat er op staat en daar gaat 't om!

Afbeeldingslocatie: http://www.wielgoesonline.net/eigen/lcds.jpg

Het gaat dus om de onderste LCD, de bovenste 1*16 en 1*8 wil ik misschien ook gebruiken maar dat is nog niet aan de orde, allemaal zijn 't hd44780 lcd's dus...

De knoppen die ik gebruik komen uit een HiCom telefoon (Siemens)
Het zijn deze knoppen:
Afbeeldingslocatie: http://www.wielgoesonline.net/eigen/siemensknoppen1.jpg

Ik heb er nu al 4 in gebruik via ComonWinamp
Afbeeldingslocatie: http://www.wielgoesonline.net/eigen/mp3knopjes.jpg

Ik wil er misschien ook nog een cdrom in zetten zodat ie nog wat extra cd's af kan spelen maar hij moet 't eigenlijk gewoon van z'n hdd afspelen.

btw de cdrom die erin komt is een caddy :9 4x SCSI :D
Afbeeldingslocatie: http://www.wielgoesonline.net/eigen/caddydrive.jpg

Voor wie het caddy systeem niet kent... (schaam je :P )
Afbeeldingslocatie: http://www.wielgoesonline.net/eigen/caddydiskleeg.jpg
Het werkt dus met diskettes :D :9

Afbeeldingslocatie: http://www.wielgoesonline.net/eigen/caddydiskmetcd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.wielgoesonline.net/eigen/caddydisk.jpg

Waarom de CDcaddy? Nouw omdat als er CD's in moeten ik graag wil dat die een beetje beschermd worden, ik ken de mensen die er mee om moeten gaan ;( :/

En buitendat ik had 'm toch maar liggen maar ik vind 'm über 1337! :D

Even voor de duidelijkheid, het moet dus gewoon een doos worden die alleen via de LCD en de knoppen werkt, niet dat ik eerst via een monitor programma's opstarten of zow...

Iemand tips ideeën?
of dat topic wat ik niet meer kan vinden... waarmee je zo mooi je mp3 player kon besturen via je LCD'tje :9 :9 :9

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 14:41

jwbagger

,.-~'`'~-.,

opzich is DOS dan genoeg om je mp3tjes mee af te spelen...
kan me herinneren dat de software waar jij het over hebt (wee alleen ook niet meer welk topic dat was ;( ) DOS-based was namelijk. ook zat daar dus zo'n mooi menusysteempje in enzo...

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Topicstarter
jwbagger schreef op 22 november 2002 @ 14:47:
opzich is DOS dan genoeg om je mp3tjes mee af te spelen...
kan me herinneren dat de software waar jij het over hebt (wee alleen ook niet meer welk topic dat was ;( ) DOS-based was namelijk. ook zat daar dus zo'n mooi menusysteempje in enzo...
Ja dat topique kan ik dus ook niet meer vinden, en googlen levert alleen win of linux op...

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

als je dan toch zo'n sysje bout, koop dan een shuttle of via epia.

koop op de rommelmarkt een oude cdspeler of vhs-recorder, pleur alles eruit et voila, genoeg ruimte voor een sysje.

ik heb geen idee wat je budget is, maar als je voor een hoge 1337 factor wil gaan, koop dan:

- VIA Epia Mobo met zo'n 800mhz procje
- 256mb ram (meer dan genoeg)
- Highpoint Raid HPT372
- 2x WD800JB (vet snel! helemaal in raid, dan heb je 160GB, lijkt me genoeg :P )

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:57
beetje overdreven om voor een muziekbox HD's met 8 mb cache te gaan kopen, ik zou gaan voor een stille 5400 RPM drive.

verder is het volgens mij ook wel mogelijk om een oud toetsenbord te slopen, en die te gebruiken voor de knopjes.

Is wel makkelijk... ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Ramon op 22-11-2002 14:56 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:38
Was het niet GiantDisk of zoiets onder Linux, die heel goed was voor dit soort dingen?

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Topicstarter
casemodderpoel schreef op 22 november 2002 @ 14:53:

koop op de rommelmarkt een oude cdspeler of vhs-recorder, pleur alles eruit et voila, genoeg ruimte voor een sysje.

ik heb geen idee wat je budget is, maar als je voor een hoge 1337 factor wil gaan, koop dan:

- Highpoint Raid HPT372
- 2x WD800JB (vet snel! helemaal in raid, dan heb je 160GB, lijkt me genoeg :P )
Budget?

Laten we zeggen.... € 0,- of zo min mogelijk.
het is voor bij ons op scouting, en ik wou 't opbouwen uit oude hardware van mij, en daarbij hebben we dus ook een AMD 400 met alles onboard...

Wat jwbagger ook al zei er is software die 't binnen dos ook kan fixen.
Er komt een Maxtor 8,1 gb hdd in (of een 20gb moet ik kijken...)
Het moet gewoon zo simpel mogelijk zijn, je drukt op 't knopje en je hoort muziek. je moet via 't lcd kunnen navigeren tussen de verschillende tracks...

Ik weet dat er software voor is, maar ik kan die niet vinden :( :/

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-11 16:49
Je kunt ook naar een dos-player zoeken. mpxplay is al enkele malen langs geweest. Daarmee kun je een LCD aansturen. knoppen weet'k niet, maar dat moet ook wel lukken, met een gesloopt keyboard lijkt mee :) (waar je dan desnoods de knoppen dan op soldeert)

kosten: € 0 :)

• tomvleeuwen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-08-2024

tomvleeuwen

Whiee!

Het lijkt mij wel leuk om er een IR-ontvanger in te bouwen.
Overigens werkt zo'n caddy alleen hufter proof als een niet-hufter de cd's erin doet.

[ Voor 33% gewijzigd door tomvleeuwen op 22-11-2002 15:07 . Reden: inmiddels wel bekent waarvoor te gebruiken ]

Online LED calculator

• ShadowrunR
zwahiel schreef op 22 November 2002 @ 15:00:
[...]
Ik weet dat er software voor is, maar ik kan die niet vinden :( :/
mpxplay dus (voor dos): http://mpxplay.tripod.com/

(Zie trouwens ook just dat er frontends voor bestaan, waardoor je het kunt aansturen met infrarood etc.)

[ Voor 20% gewijzigd door ShadowrunR op 22-11-2002 15:07 ]

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Topicstarter
ShadowrunR schreef op 22 november 2002 @ 15:05:
[...]

(Zie trouwens ook just dat er frontends voor bestaan, waardoor je het kunt aansturen met infrarood etc.)
heb ik allang, maar die heeft dus geen LCD ondersteuning en geen knoppen... :(

edit:
vindt net een page met plugins ;) :D

[ Voor 8% gewijzigd door zwahiel op 22-11-2002 15:09 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:57
zwahiel schreef op 22 november 2002 @ 15:08:
[...]

heb ik allang, maar die heeft dus geen LCD ondersteuning en geen knoppen... :(

edit:
vindt net een page met plugins ;) :D
Wat betekend 'LCD display handling' dan :?

oh ok :Y) :z

[ Voor 5% gewijzigd door Ramon op 22-11-2002 15:11 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 14:41

jwbagger

,.-~'`'~-.,

ShadowrunR schreef op 22 november 2002 @ 15:05:
[...]

yep, dat moet em zijn!

• JaltaH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-11 18:39

JaltaH

meh

Ik ben zelf ook bezig met een standalone MP3 speler. 8)
Gewoon met die goeie ouwe DOS, de beste software voor het afspelen van de MP3's is MPXPlay (ff zoeken met google voor de site), en voor een mooi menu kun je MPXF gebruiken... hiermee zijn playlists te maken en tijdens het afspelen is een equalizer ook geen probleem.
Met deze software is het wel mogelijk om de toetsen van je keyboard te gebruiken, voor spul aan een COM poort wordt het wat moeilijker.

Ik heb wel problemen gehad met mijn P1-100MHz, was net te langzaam voor het goed afspelen van MP3's, heb nu een P1-200MMX en het werkt perfect.
Dus de AMD zou goed moeten werken...

Die dus ja: http://mpxplay.tripod.com/ was te lang bezig met m'n reply.

[ Voor 7% gewijzigd door JaltaH op 22-11-2002 15:13 . Reden: link ]

Careful. We don't want to learn from this.

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Topicstarter
JaltaH schreef op 22 November 2002 @ 15:12:
Ik ben zelf ook bezig met een standalone MP3 speler. 8)
Gewoon met die goeie ouwe DOS, de beste software voor het afspelen van de MP3's is MPXPlay (ff zoeken met google voor de site), en voor een mooi menu kun je MPXF gebruiken... hiermee zijn playlists te maken en tijdens het afspelen is een equalizer ook geen probleem.
Met deze software is het wel mogelijk om de toetsen van je keyboard te gebruiken, voor spul aan een COM poort wordt het wat moeilijker.

Ik heb wel problemen gehad met mijn P1-100MHz, was net te langzaam voor het goed afspelen van MP3's, heb nu een P1-200MMX en het werkt perfect.
Dus de AMD zou goed moeten werken...

Die dus ja: http://mpxplay.tripod.com/ was te lang bezig met m'n reply.
Ik heb hier een lapdoos staan en die doet 't perfect met MPXplay (al een hele poos') da's een DX4 100 mHz, met onboard 16bits sound, played via win95 (8mb ram) via een NIC muziek voor mij hiero af...

Maar ik moet dus wel echt iets van COM ondersteuning hebben en dat laakt bij veel software... :/

• ShadowrunR
zwahiel schreef op 22 November 2002 @ 15:21:
[...]

Ik heb hier een lapdoos staan en die doet 't perfect met MPXplay (al een hele poos') da's een DX4 100 mHz, met onboard 16bits sound, played via win95 (8mb ram) via een NIC muziek voor mij hiero af...

Maar ik moet dus wel echt iets van COM ondersteuning hebben en dat laakt bij veel software... :/
Ja idd, ik run het ook op een 486 DX4, maar ga overstappen naar een PI 223, en dan in een mooi casje, en met een utp-aansluiting in de living, waarmee hij dan zou moeten booten vanaf de server (zonder hd dus). (Heb het systeem al volledig geruisloos gekregen, op een 4cm fan voor de voeding na) Raar trouwens dat het dan niet goed loopt op een PI 100mhz

• JaltaH

JaltaH

meh

Op die P1-100 draaide ook MPXF om een equalizer op het LCD scherm te toveren... dat vond ie niet zo leuk, CPU utilization was volgens MPXplay 230%... systeem liep om de 3 minuten vast.

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Topicstarter
mwah maar ik moet iets hebben waarmee ik via de COMpoort MPX kan besturen.. of een andere dos player

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Topicstarter
http://www.mparente.hpg.ig.com.br/configuracao.html
En helemaal op 't laatst staat een config voor MPX die de IR remote beschijft...
Zou ik daar niet iets op kunnen verzinnen dat ik dat fake zodat ik een com keypad kan gebruiken?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
[Serial Keypad]
; Serial Keypad setup
Enabled=False
; Config file to save keypad settings.
Codefile=keypad.ir
;Comport to Use
Comport=2
;BaudRate
BaudRate=9600
;Stop bits
Stopbits=8
; Buffer Length. When key is pushed,
; how many bytes of data does it send ?
BufferLength=1

• JaltaH

JaltaH

meh

Volgens mij hebben die serial keypads een keyboard controller in zich.
Je Siemens telefoon-knopjes zou je er dus niet direct aan kunnen hangen.

Is het geen optie om de controller uit een oud keyboard te slopen, die aansluiten en dan de telefoontoetsen daaraan hangen ?

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Topicstarter
JaltaH schreef op 22 November 2002 @ 15:43:
Volgens mij hebben die serial keypads een keyboard controller in zich.
Je Siemens telefoon-knopjes zou je er dus niet direct aan kunnen hangen.

Is het geen optie om de controller uit een oud keyboard te slopen, die aansluiten en dan de telefoontoetsen daaraan hangen ?
het probleem is echter dat die keyboard controllers vrij groot zijn...

Ik gebruik trouwens allen die knopjes, de printbanen snij ik door zodat ik gewoon kabeltjes op de knopjes kan solderen... :)

Verwijderd

Ik ben op het moment ook bezig om een MP3Player te maken...(het is een pentium 90) ik gebruik mpxplay en het draait als een trein..
als source gebruik ik mijn hd en daar zet ik via het netwerk mijn mp3s op (netwerk start alleen als ik een floppy erin druk)...

ik ben nu dus ook nog bezig met de controls voor mpxplay... er zijn meerdere mogelijkheden:
je kan via een IR sensor en een afstands bediening bezig gaan.
ook is er de mogelijkheid om via je gameport met een (oude) gamepad je mpxplay te controllen.
Geen van beide is tot nu bij mij gelukt.. ik weet ook niet waar het aan ligt maar ik ga het uizoeken...

Mpxplay ondersteunt ook lcd'z en daar ben ik ook mee bezig.. als ik meer weet meld ik het wel ff...

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 november 2002 @ 16:16:
Ik ben op het moment ook bezig om een MP3Player te maken...(het is een pentium 90) ik gebruik mpxplay en het draait als een trein..
als source gebruik ik mijn hd en daar zet ik via het netwerk mijn mp3s op (netwerk start alleen als ik een floppy erin druk)...

ik ben nu dus ook nog bezig met de controls voor mpxplay... er zijn meerdere mogelijkheden:
ook is er de mogelijkheid om via je gameport met een (oude) gamepad je mpxplay te controllen.
Geen van beide is tot nu bij mij gelukt.. ik weet ook niet waar het aan ligt maar ik ga het uizoeken...

Mpxplay ondersteunt ook lcd'z en daar ben ik ook mee bezig.. als ik meer weet meld ik het wel ff...
Die LCD ondersteuning heb ik al gezien ja... maar die controls daar gaat 't om... :(
Ik ga eens kijken of ik niet zo'n keyboard kan slopen en de knoppen kan door lussen als zijnde knopjes...

• JaltaH

JaltaH

meh

Naast een keypad kun je ook gebruik maken van infrarood ja, maar de ingebouwde IR functie van MPXplay of mPXF werkt voor geen meter.
Probeer het eens met een van deze TSR's:
ISRemote for DOS of DosGir

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Topicstarter
JaltaH schreef op 22 november 2002 @ 16:35:
Naast een keypad kun je ook gebruik maken van infrarood ja, maar de ingebouwde IR functie van MPXplay of mPXF werkt voor geen meter.
Probeer het eens met een van deze TSR's:
ISRemote for DOS of DosGir
da ok maar da's nou net weer niet de bedoeling...

Verwijderd

ik heb zelf een p133 staan met een soundblaster aw64 gold met digitale uitgang. deze loopt onder win 95 en boot binnen 15 seconden. en als je toch geen monitor gebruikt kun je dus net zo goed win 95 nemen.

• JaltaH

JaltaH

meh

da ok maar da's nou net weer niet de bedoeling...
Twas ook eerder voor Hendri-X-n ;)

Heb nog zitten zoeken met google, maar het lijkt wel of niemand ooit een keypad zelfgemaakt heeft met software voor dos... Ik weet niet of je enige programmeer skills hebt ?

[ Voor 14% gewijzigd door JaltaH op 22-11-2002 16:53 ]

Verwijderd

zwahiel schreef op 22 november 2002 @ 16:11:
[...]

het probleem is echter dat die keyboard controllers vrij groot zijn...

Ik gebruik trouwens allen die knopjes, de printbanen snij ik door zodat ik gewoon kabeltjes op de knopjes kan solderen... :)
Vrij groot???
In mijn tobo is het een chipje van 5x2 cm inclusief 3 5mm ledjes :D, de rest van de inhoud van mun tobo bestaat uit 2 doorzichtige plastic 'sheets' (zelfde structuur & stevigheid (geen dus)) met een paar goudkleurige printbanen erop die tegen elkaar komen als je de bovenste sheet indrukt op een punt waar de printbanen 'open' liggen, keyboard controller moet dus makkelijk te doen zijn...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2002 17:02 ]

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 November 2002 @ 17:02:
[...]

Vrij groot???
In mijn tobo is het een chipje van 5x2 cm inclusief 3 5mm ledjes :D, de rest van de inhoud van mun tobo bestaat uit 2 doorzichtige plastic 'sheets' (zelfde structuur & stevigheid (geen dus)) met een paar goudkleurige printbanen erop die tegen elkaar komen als je de bovenste sheet indrukt op een punt waar de printbanen 'open' liggen, keyboard controller moet dus makkelijk te doen zijn...
maar in dat van mij niet... :'(

Da's nog een oud...

edit... je moet win95 ook zow aan en uit kunnen zetten... En dat kan niet zonder vga en monitor en keyboard... als je 'm namelijk zo abrupt uit zet begint ie te zeuren over scandisk en shit...

Er moet geen monitor aan hé... :(

[ Voor 20% gewijzigd door zwahiel op 22-11-2002 17:39 ]

• JER00N
  • Niet online
ik ben nu ook bezig met MPXplayer, op een P133 met 32mb ram, en een stuk of vier geluidskaarten/modems, maar ik krijg er geen geluid uit ;( bij Soundcard staat 'WSS' wat betekend dat en kan ik dat ook veranderen? in mpxplay.ini kan ik zo snel niets vinden..

Verwijderd

zwahiel schreef op 22 november 2002 @ 17:37:
[...]

maar in dat van mij niet... :'(

Da's nog een oud...

edit... je moet win95 ook zow aan en uit kunnen zetten... En dat kan niet zonder vga en monitor en keyboard... als je 'm namelijk zo abrupt uit zet begint ie te zeuren over scandisk en shit...

Er moet geen monitor aan hé... :(
dat is dus bullshit....

je kan scandisk uitzetten, en zolang je maar zorgt dat je hdd netjes is geparkeerd, kan je em zo uit gooien...

gaat hier al 2 jaar goed, met een klein webservertje dat elke week reboot (het blijft toch windows he :) )

Verwijderd

kijk trouwens eens op www.Jukebox.btinternet.co.uk ...

kost wel een paar centen (5 pond :P ) maar werkt perfect.... (ik heb het ook in me auto)

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
:D lache, geen OS op je computer, alleen maar muziek en een programmaatje voor DOS om dat af te spelen :D

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

dj_tsunami schreef op 22 november 2002 @ 20:36:
:D lache, geen OS op je computer, alleen maar muziek en een programmaatje voor DOS om dat af te spelen :D
Erm, DOS is ook een OS...

Verwijderd

DOS = Disk Operating System...

• shure-fan
  • Laatst online: 28-11 23:31
ik zelf heb ook een mp3speler gebouwd, dos-based met mpxplay alleen moet ik nog de bediening maken en misschien ir-remote, hij boot via hdd en daarna trekt hij de mp3tjes van het netwerk. Maar voor dat alles moet ik eerst nog een leuk kastje maken

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:22

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik gebruik een AMD 266 met 3D Now! met een sb128, 64mb, en 70 gieg (zie Sig).
Ik heb er een 4*20 lcd op zitten en draai WinAmp onder win98.
Om Win98 stabiel te krijgen heb ik Explorer.exe vervangen door girder. Dit progje kan infrarood signalen onvangen op de seriele poort omzetten in allerlei soorten commando's.
Ik gebruik win98 omdat ik ook DVD's wil spelen, en mijn DXR3 krijg ik alleen onder windows regio vrij.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/chrishogevonder/lekker%20makertje.jpg
Dit is een close-up van mijn bediening (sorry voor de brakke foto). Voor de knopjes (die de standaard winamp functies doen (prev, play, pauze, stop, next)) heb ik een oud keyboard gesloopt, die controller door gemeten (welke spoortjes zijn welke knoppen). Werkt samen Girder perfect.

Ik gebruik als winamp plug-in cd lcd plug-in van Markus Zehnder. Deze heeft ook menu's die bij mij benaderbaar zijn met de infrarood.
Als je autorun actief laat, dan zal winamp automatisch audio cd's afspelen (eventueel met TweakUI autoplay voor data cd's uitzetten). Dit werkt alleen niet als je explorer vervangt voor een ander prog.

Hij is bijna af, zodra hij helemaal klaar is wil ik een site bouwen, waar stap voor stap staat wat ik heb gedaan (inc schema's ed).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-11 23:03
ik heb een p90 met MpxPlay draaiend op FreeDos. Als display gebruik ik zo'n lief 9" monitortje.

woei!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Topicstarter
zow weekendje weg geweest, ik ga voor de MXP optie onder dos, ga maar zo'n toetsenbord slopen zodat ik de knoppen wel kan blijven gebruiken... (dus geen seriëel)

Verder moet ik nog wel even opzoek naar een TSR voor MXP zodat ik een menu op mijn lcd'tje ga krijgen (of zit die er al standaard bij?) moek nog ffjes kijken..

Het wordt dus een AMD 350 (me broertje heeft de 400 proc snel omgewisseld... :( ) met 64mb ram, 20 gb hdd en een onboard ESS Solo-1 geluidskaartje. Dit alles komt in een Aiwa (geloof ik) cassette speler waarmee ik de knopjes doorlus naar de toetsenbord controller.

Er zit zo'n geinig led dinkie in (ff de naam kwijt) die op de muziek beweegt, kijken of ik die niet over kan zetten... Dus...

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-11 20:56

Chop2000

Vroem

casemodderpoel schreef op 22 november 2002 @ 14:53:

- Highpoint Raid HPT372
lol waar heb je ingodsnaam een raid controller voor nodig en die 80gb schijven? voor een simpel mp3 ding!!!!!

niks

• Freaked
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:26

Freaked

..

Verwijderd schreef op 22 november 2002 @ 16:16:

Diskette voor netwerk? Kan je ff wat meer informatie geven, ik wil ook mijn netwerk aan de praat krijgen via dos O-)

..

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Freaked schreef op 04 december 2002 @ 21:53:
[...]

Diskette voor netwerk? Kan je ff wat meer informatie geven, ik wil ook mijn netwerk aan de praat krijgen via dos O-)
Kijk eens op www.bootdisk.com meer zeg ik niet :9

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Topicstarter
* kleine update! :) *

Ik heb 'm in een casette recorder gezet :) :D *D

Hij pas wel, met de voeding en hdd en zow, alleen heb ik 't lcd schermpje aan de praat... maar deze heeft geen backlight, dus daar ben ik nog iets voor aan het zoeken... :( :/

Hij werkt goed met MPXplay met als frontend MPXF :) :9 werkt perfect... Ik ben er net achter hoe je werkende programma's aan kan roepen zodat ik de slave van FastLinx op kan roepen :) zow kan ik toch ff wat mp3'tjes erop zetten via mijn laptop, de netwerk verbinding gaat ook ik ga zow opzoek naar de netwerkdrivers van mijn 3com kaartje (moeten zow te vinden zijn bij 3com.com lijkt me zow, al eerder daar dos drivers gevonden...

Het geheel start op in 12 seconden (en dan sta je al in 't menu van mpxf :) )

Heeft wel wat problemen met sommige mp3'tjes omdat ze corrupt zijn volgen mpxplay, dat kan ook wel kloppen!

Ik ga zow kijken waar ik de cd-rom in ga zetten omdat daar eigenlijk geen plaats meer voor in binnen de kast, maar sommige mensen willen er een cd-rom in hebben zodat snel mp3'tjes overgezet kunnen worden :) (ja hij's voor op scouting hé )

Dus maar goed hier wat pic's :)

Afbeeldingslocatie: http://www.wielgoesonline.net/eigen/mp3box/Image10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wielgoesonline.net/eigen/mp3box/Image4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wielgoesonline.net/eigen/mp3box/Image7.jpg

ow ja, dat LCD'tje is een 2*20 uit een Siemens ISDN telefoon

Verwijderd

Titel gewijzigd op aanvraag topicstarter

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:17
phat, maar wat staat er op je schermpjes?

• JaltaH

JaltaH

meh

Ziet er al goed uit, maar is die geluidskaart niet te hoog voor de kast ?

• Lycan
  • Laatst online: 25-08 23:12
word wel wat :)

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-11 09:06
ik ben ook wel benieuwd naar die geluidskaart, ik heb nl zelf ook zo'n cassetedeck en die is ook naar de klote. Anders bouw ik m hier ook in, is dat mini-at(x) of een fullsize moederbord?

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-11 21:15
Is het niet makkelijker en goedkoper gewoon een mp3-speler te kopen met id3tag? :+

Verwijderd

Triloxigen schreef op 05 December 2002 @ 21:09:
Is het niet makkelijker en goedkoper gewoon een mp3-speler te kopen met id3tag? :+
Idd je heb er meerdere van Creative Nomads heten die dingen volgens mij zo graat als een portabel Cd speler met 40 GB inhoud...Maar wel een kwoele mod

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11 19:45

JeroenT

hoi!

Jemig wat een lelijke kast joh! , anders koop je een mooi 19" rack (1u ofzo) en zet je daar mooi je displaytjes in + bedieningsknopjes ;)

imho een heel mooi project !

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Topicstarter
Verdicampo schreef op 05 december 2002 @ 16:11:
phat, maar wat staat er op je schermpjes?
Op 't eerste MPXF da's de frontend die ik gebruik op MPXplayer

En op de tweede "Coldplay - The Scientist" met daaronder een vu meter van 't geluid :)
JaltaH schreef op 05 December 2002 @ 16:57:
Ziet er al goed uit, maar is die geluidskaart niet te hoog voor de kast ?
arjandijk schreef op 05 december 2002 @ 20:31:
ik ben ook wel benieuwd naar die geluidskaart, ik heb nl zelf ook zo'n cassetedeck en die is ook naar de klote. Anders bouw ik m hier ook in, is dat mini-at(x) of een fullsize moederbord?
Geluidskaart is 2 cm te hoog :( Ik had nog voor een andere geluidskaart gekeken maar die gaf zo'n slecht geluid :( :r

Het is een mini ATX boardje van Jetway met een SiS chipset erop (eigenlijk een baggerbord omdat je er win95 nog niet eens fatsoenlijk op geinstalleerd krijgt :( ;(

Ik ga dat oplossen door de kap achter te buigen zodat 't scheef gaat achteren...

code:
1
2
        ____
 ______/

Op die fiets...

Er zit nu ook nog een SCSI kaartje in voor de externe CD-ROM die ik gemaakt heb van die Caddy :) :9 Jammer alleen dat die SCSI Bios de boel zow vertraagt bij 't opstarten van de pc... :( Maar daar vind ik wel iets op!
Waarom geen IDE cdrom? Sim-pel geen plaats in de kast, en ik heb (buiten een 2 speed) geen drive :( Dus dan maar die SCSI met caddy :9 :9 :9~

waar dat gat zit aan de rechterkant van de kast komt een scrolwiel om door te scrollen, momenteel alleen naar rechts en Enter (dus door) dat stukje heb ik al en hoef ik alleen nog maar in te bouwen... :) Achteruit is jammer dus :P

De knop dient tevens als algemene enter...
Ik heb wat fluor paint waarmee ik de symbolen nog eens extra op de toetsen ga maken, het geheel komt namelijk in een kast met een blacklight erlangs, dus dan vallen die symbolen extra op (maar deze functie is nog niet helemaal zeker! )

Als iemand me misschien kan helpen met de toetsenbord instellingen want daar snap ik even de ballen niet van... werkt 't nou met bepaalde weerstanden of hoe zit 't? (mijn multimeter is kapot dus ik kan ook even niets doormeten :( |:( )
Triloxigen schreef op 05 December 2002 @ 21:09:
nee en dit is veel leuker :) :P

[ Voor 6% gewijzigd door zwahiel op 05-12-2002 23:11 ]

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Topicstarter

Als iemand me misschien kan helpen met de toetsenbord instellingen want daar snap ik even de ballen niet van... werkt 't nou met bepaalde weerstanden of hoe zit 't? (mijn multimeter is kapot dus ik kan ook even niets doormeten)

• DiLDoG
  • Laatst online: 14-11 09:29
hier voor de weerstandjes
http://www.fynu.ucl.ac.be...derbist/html/resistor.htm

maar een multimeter zul je toch echt nodig gaan hebben denk ik

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Topicstarter
DiLDoG schreef op 07 December 2002 @ 10:04:
hier voor de weerstandjes
http://www.fynu.ucl.ac.be...derbist/html/resistor.htm

maar een multimeter zul je toch echt nodig gaan hebben denk ik
ja maar de codes van 't toetsenbord dus gewoon doormeten?

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Topicstarter
*kickje*

Nieuwe multimeter gekregen voor sinterklaas dus er weer vol tegenaan :)

• Scout77
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-01 21:22
Kijk eens op http://www.mp3projects.com staan vele mp3 spelers

Lekker belangrijk

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Topicstarter
Ik zit hier het hele tobo door te meten enzo, maar ik heb gezocht naar schema's van het toetsenbord maar ik kan nix vinden, behalve can CBM toetsenborden, maar ja die zijn anders... :(

Heeft iemand een tip hierover?

Pagina: 1