Toon posts:

(HCC) Wie wil een 9700 Vgpu volt mod??

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zoals de meeste weten op zondag 24-11-02 op de HCC bij Tweakers met mijn Prometeia-Li-Pro de hele dag.
Nou lijkt het me wel leuk om voor een aantal mensen die interresse hebben een GPUvolt mod op hun radeon te doen op de beurs.
Kan iedereen mee kijken hoe het moet en er misschien wat van leren.

Als je interresse hebt laat het hier dan even weten , zodat ik weet of het zin heeft om mijn soldeerbout mee te nemen.

De manier zoals ik het doe is de volt mod binnen 1sec. te plaatsen of te verwijderen. Zodat je niet altijd met de volt.mod moet draaien , en bv dit alleen doet bij benchen.

Wat je zelf mee moet nemen is een:( ik kan het ook meenemen maar dan vooraf melden graag)
1. 9700pro(lijkt mij wel noodzakenlijk)
2. een klein fan stekkertje, driepolig, het mannetje en het vrouwtje(vrouwtje met ongv. 15cm draat eraan)
3. een 8K weerstandje of een 10K VR(potmetertje)
4. en het besef dat het uiteraard op eigen risico gebeurd.

Het resultaat was bij mij met deze spullen een gpuVolt van ongv 1.725volt (standaard meet ik bij een hercules al 1.6v)@430/380(760)

Ook wil ik eventueel de ring op de core verwijderen en als je AS3 meeneemt dit dan ertussen doen zodat je in iedergeval de max koeling hebt van je koeler.

Ik zal er die dag natuurlijk maar een bepaald aantal kunnen doen, dus vol is vol.
Je kan niet vooraf inschrijven, dus gewoon meenemen.

En het is natuurlijk Tweaking :) GRATIS :)

Nou waar blijven de echte tweakers ??
Ik ga er in iedergeval al 1 doen op de beurs, wie volgt? :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2002 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 23:09

Termy

valt er nog wat te fragge?

enigszins offtopic, maar wel jammer dat je er alleen zondag bent, ik ga nl alleen morgen en kan zondag niet. zucht, geluk is ook niet met me :/

verder is het wel een leuk initiatief maar wat als het misgaat? zeggen "op eigen risisco" is leuk maar wat als je de boel daadwerkelijk sloopt?

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Jah dan werkte de videokaart nie meer (goed) >:)

Maja ik vergeef het je...
Tis nog vroeg in de ochtend he, de procs van onze hersenen moeten nog warm draaien 8)7 _/-\o_

[ Voor 59% gewijzigd door CH4OS op 22-11-2002 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:12

Harrie

NederVlaming

Jongens, we hebben hier wel te doen met A.P. Versteeg.... De tweakers opper-MODDER...
Dus niet zo na-ief....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eerst op mijn eigen Hercules 9700Pro mogen oefenen en die is in 1keer gelukt :) , maar een risico zit er altijd aan verbonden dus ik moet dit wel zeggen.
Als je je eigen PC gaat OC`n is er ook een risico aan verbonden, dus dan is ook de beslissing aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Termy schreef op 22 November 2002 @ 10:15:
enigszins offtopic, maar wel jammer dat je er alleen zondag bent, ik ga nl alleen morgen en kan zondag niet. zucht, geluk is ook niet met me :/

verder is het wel een leuk initiatief maar wat als het misgaat? zeggen "op eigen risisco" is leuk maar wat als je de boel daadwerkelijk sloopt?
Ik ben geen kliederaar :) , en als je er niet helemaal het vertrouwen in hebt kijk je eerst hoe ik het bij de andere kaarten doe, maar dan heb je wel het risico dat ik na een aantal kaarten zeg dat het genoeg is geweest voor vandaag. En als je dan thuis de 3Dmark scores van de mensen die er wel vertrouwen in hadden en het risico durfte te nemen de pan uit ziet schieten baal je.
Tweaken/ modden/oc`n, enzv neemt altijd een risico met zich mee.
Ik doe het gratis en voor jullie, ik kan dan niet het risico op me nemen want daar heb ik simpel gewoon niet de beurs voor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Laatst online: 15:12

Harrie

NederVlaming

Verwijderd schreef op 22 November 2002 @ 10:43:
[...]

Ik ben geen kliederaar :) , en als je er niet helemaal het vertrouwen in hebt kijk je eerst hoe ik het bij de andere kaarten doe, maar dan heb je wel het risicao dat ik na een aantal kaarten zeg dat het genoeg is geweest voor vandaag. En als je dan thuis de 3Dmark scores van de mensen die er wel vertrouwen in hadden en het risico durfte te nemen de pan uit ziet schieten baal je.
Tweaken/ modden/oc`n, enzv neemt altijd een risico met zich mee.
Ik doe het gratis en voor jullie, ik kan dan niet het risico op me nemen want daar heb ik simpel gewoon niet de beurs voor. ;)
Als het niet lukt kan je natuurlijk altijd die van jezelf weggeven >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
philippi14 schreef op 22 november 2002 @ 11:12:
[...]

Als het niet lukt kan je natuurlijk altijd die van jezelf weggeven >:)
Wat kan er nou niet lukken ? Solderen van 1 klein draadje(sorry) op het juiste kleine pootje.

Ik drink niet :) , ik ga zaterdagavond niet uit, dus ik ben zeer goed uitgerust en kan me dan heeeeel erg goed concentreren :( , en ik heb geen bibber ziekte of iets anders wat normaal doen in de weg zou zitten ;) .
Dus voor 99,9% save mod. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Lijkt me vrij logisch dat het op eigen risico gebeurd eigenlijk. Kvind het wel een leuk idee. :)

Niet dat ik een 9700 heb maar toch :P

enne draat -> draad :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 11:51
offtopic:
Iemand in Hoorn wonende die dat kan regelen voor een GF4ti4200? >:-)

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aikon schreef op 22 November 2002 @ 11:50:
Lijkt me vrij logisch dat het op eigen risico gebeurd eigenlijk. Kvind het wel een leuk idee. :)

Niet dat ik een 9700 heb maar toch :P

enne draat -> draad :X
er zit eigenlijk zeer weinig risico aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:34

Dark Angel

Corvette LS Power

Jammer dat je er niet vandaag was dat had je zo aan me ATI mogen prutsen :-)

btw hoe doe je het dat je mod zo uit kan zetten heb je er een stekker je van gemaakt die in je fan aansluiting past?

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dark Angel schreef op 22 november 2002 @ 23:07:
Jammer dat je er niet vandaag was dat had je zo aan me ATI mogen prutsen :-)

btw hoe doe je het dat je mod zo uit kan zetten heb je er een stekker je van gemaakt die in je fan aansluiting past?
Je neemt een fan stekkertje die je op je kaart plakt met dubbelzijdig tape, twee draadjes eraan. 1 draadje aan pootje 18 en 1 draadje aan aarde/massa van je kaart. Aan een mannetjes fan stekker maak je een 10K VR of een 8K weerstandje . Als je nu echt ver wil OC`n duw je het stekkertje met het 8K weeerst. erin en draaien maar. Wanneer je zegt, het is wel heel erg warm vandaag en je hebt het idee dat de volt mod wat teveel van het goede is, dan haal je hem er gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ja maar volgens mij heeft A.P. Versteeg een enorm budget(afgeleid uit de enorme mods en dubbele prometia om maar een voorbeeld te noemen), en maalt deze niet om een kaartje van zichzelf kapot meer of minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
REDFISH schreef op 23 november 2002 @ 00:15:
Ja maar volgens mij heeft A.P. Versteeg een enorm budget(afgeleid uit de enorme mods en dubbele prometia om maar een voorbeeld te noemen), en maalt deze niet om een kaartje van zichzelf kapot meer of minder.
Ik weet niet waar je deze onzin vandaan haald, ik geef wel degenlijk om mijn en een ander zijn spullen en zou er zeker niet aan beginnen als ik niet wist wat ik deed.
Maar het is en blijft iets zelf doen en daardoor is er een risico aanwezig.
Voor jouw informatie, ik heb mijn eigen case al gezien in levende lijve.
Toch ga ik onbetaald een dag op de HCC staan om met mede tweakers een leuke dag te hebben en misschien wat van mijn kunnen te delen.
Een dubbele prometeia heb ik nooit gehad en vind ik overkill.
Wat ik heb gehad en heb , is iets waar ik keihard voor moet werken.
Dus net zo iets als een kaart van een heleboel euro`s waar die persoon voor moet werken. Dus ik geef wel om een ander zijn spullen.
Tevens doe ik zondag alles gratis. Voor de mede tweakers

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2002 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smollys
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2024
Jongens wat een wantrouwen in "DE" man ,echt waar .
Wat hij doet en daar zijnde WIL doen is toch gewoon fun en teken van zijn wilskracht en zelfvertrouwen om de bibberaars en pezewevers onder ons ECHT verder te helpen.
Wel dit vind ik echt een top idee voor een beurs en mischien voor tweakers een echte atractie in plaats van de jaarlijks terugkerende zooi.

Mooi hoor a.p.versteeg,echt waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:43
Beste Meneer Versteeg

U mag mijn 9700 wel solderen hoor :+ zal ik ff een coldplate er voor mee nemen en me dremel?
dan gaan we mijn kaartje ff flink onderhanden nemen
heeft U ervaring met GF4 kaartjes ? :) neem ik een 4200 en 4600 mee

zal ik mijn kastje ook meenemen ? misschien kunnen we mijn koeling wat onder handen nemen ? Ik word er een beetje gek van dat mijn prommy bij -50 gaat piepen |:( dan kom ik misschien ook eens boven de 4 GIG }) PIV 2,8

de amd bak heeft keuren BTW ging bij een fsb van 220 op zijn plaat dus de 3 GIG heb ik met de 2400+ nog niet gehaald

_/-\o_ (8> B) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:34
stel dat je em perongeluk sloopt... wat dan?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Laatst online: 09:43
stel dat JE hem ZELF per ongeluk sloopt .... wat dan ?

we hebben het over A.P.Versteeg !!!!!
Mij vertrouwen heeft hij en zal hij zeker niet beschamen

wees blij dat iemand dit gratiz aanbied om te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

petervandamned schreef op 23 November 2002 @ 08:30:
Beste Meneer Versteeg

U mag mijn 9700 wel solderen hoor :+ zal ik ff een coldplate er voor mee nemen en me dremel?
dan gaan we mijn kaartje ff flink onderhanden nemen
heeft U ervaring met GF4 kaartjes ? :) neem ik een 4200 en 4600 mee

zal ik mijn kastje ook meenemen ? misschien kunnen we mijn koeling wat onder handen nemen ? Ik word er een beetje gek van dat mijn prommy bij -50 gaat piepen |:( dan kom ik misschien ook eens boven de 4 GIG }) PIV 2,8

de amd bak heeft keuren BTW ging bij een fsb van 220 op zijn plaat dus de 3 GIG heb ik met de 2400+ nog niet gehaald

_/-\o_ (8> B) O-)
hoeveel gigz heb je dan wel gehaald?
misschien toch al wat aardig mhz omhooggekrikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07-2024

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Jammer dat de meesten hier zo argwanend reageren. Persoonlijk vind ik dit een gaaf initiatief!! Helaas heb ik (nog) geen 9700. Maar ik ga zeker ff kijken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is het gewoon botte pech voor de eigenaar van de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed initiatief, jammer om te lezen dat er mensen zijn die zo reageren. Zelf heb ik geen 9700pro maar ik vind dit klasse dat iemand dit aanbied....
Beetje waardering mag wel vind ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Dit is de top in behulpzaam zijn. Hulde _/-\o_ aan A.P.Versteeg. (Er valt bij mij niets te modden... alhoewel..........)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Doe je ook GF 4 kaartjes versteeg want zo ja wil ik men 4400 wel gemod hebben :)

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
T-Minus schreef op 23 november 2002 @ 09:18:
Doe je ook GF 4 kaartjes versteeg want zo ja wil ik men 4400 wel gemod hebben :)
ik kon vanochtend niet reageren omdat ik 2 zoons op voetbal heb.
Over de vraag of ik ook GF4 kaarten wil doen, moet ik zeggen nee.
Gewoon omdat ik me morgen met de 9700Pro bezig hou en zo het minste risico voor de mensen maak, concentreren op een mod.Anders zou ik eerst wat meer met de GF4 nu bezig moeten zijn om het thuis uit te proberen op mijn eigen kaarten. Pas als ik zeker weet dat de mod. goed werkt en blijft werken doe ik iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik heb gloof ik nog een heleberg 10K instelpotmeters hier liggen nieuw!
zo'n 1000 stuks als je dit type kan gebruiken kan ik er zondag een zooi menemen kost niks heeft mij ook niks gekost!
ik heb zelf geen 9700pro helaas alleen een 8500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
cold schreef op 23 November 2002 @ 13:25:
ik heb gloof ik nog een heleberg 10K instelpotmeters hier liggen nieuw!
zo'n 1000 stuks als je dit type kan gebruiken kan ik er zondag een zooi menemen kost niks heeft mij ook niks gekost!
ik heb zelf geen 9700pro helaas alleen een 8500
hoeveel slagen draaien (voor het verstellen) 1x / 10x / 20x slags???
Maar als je zondag toch komt , zou ik er wel een paar willen hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2002 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold
  • Niet online
ik kom zondag!
en neem er wel een stel mee
1keer draaien 10K

[ Voor 80% gewijzigd door cold op 23-11-2002 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold
  • Niet online
waar ga je staan?
bel anders effe 0624756307

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
cold schreef op 23 November 2002 @ 14:01:
waar ga je staan?
bel anders effe 0624756307
Ik sta met mijn case de hele dag bij Tweakers :) op de stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold
  • Niet online
okee dan kom ik effe langs met een stel potmeters :)
hoelaat sta je daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom solderen aan de videokaart, als het ook met een ic-clip gaat?
Zie hier.
Er moet dus alleen een 10K multi-turn potje tussen pootje 8 en aarde gezet worden, met een ic-clip en een fan-plugje. (Multi-turn, en niet een 1x instelpotje!).
Makkelijk, en je raakt je garantie niet kwijt.
(Hoewel garantie claimen als je je kaart zelf molt niet acceptabel is (oplichting)).

Of hebben niet alle kaarten een chip met 'vrije' pootjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
cold schreef op 23 November 2002 @ 14:06:
okee dan kom ik effe langs met een stel potmeters :)
hoelaat sta je daar?
de hele dag bij Tweakers op de stand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 14:46:
[...]

de hele dag bij Tweakers op de stand
dan zie ik je morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-07 22:58
Ik weet wel toen a.p. versteeg nog een über n00b was hier op GoT en ik hem wel eens daar op gewezen had over een fout die ie maakte, en kijk nou eens joh ;)

Ik kom niet op de HCC, ik heb een Ti4400. Maar die clock ik wel gewoon over. Als ik een Radeon 9700/9900 koop dan doe ik er wel wat mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Laatst online: 22-09 21:00

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

hey versteegje je had er gewoon 10 euro voor moeten vragen dan vertrouwden ze je wel en gingen ze zeiken over de prijs omdat het toch maar 2 draadjes zijn. jongens kom op man niet zo zeiken het feit dat die jonge het gratis en voor niks doet zegt mij al genoeg... wat denk je, dat hij zijn eigen voor lul gaat zette op zon hcc beurs om iemand zijn kaart te mollen? volgens mij is het procentage noobs hier nu zo hoog dat ze niet eens weten wie versteeg is en wat hij allemaal wel niet gemaakt heeft.

Nee een beetje respect en belangstelling is vergezocht... wou ik even kwijt :)

amen!

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 21:02
DAMAGE schreef op 24 November 2002 @ 02:52:
hey versteegje je had er gewoon 10 euro voor moeten vragen dan vertrouwden ze je wel en gingen ze zeiken over de prijs omdat het toch maar 2 draadjes zijn. jongens kom op man niet zo zeiken het feit dat die jonge het gratis en voor niks doet zegt mij al genoeg... wat denk je, dat hij zijn eigen voor lul gaat zette op zon hcc beurs om iemand zijn kaart te mollen? volgens mij is het procentage noobs hier nu zo hoog dat ze niet eens weten wie versteeg is en wat hij allemaal wel niet gemaakt heeft.

amen!
AMEN ;)

En nog maar niks gezegd over ze casemod..... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
cold schreef op 23 November 2002 @ 14:47:
[...]

dan zie ik je morgen :)
Nog hartstikke bedankt dat je echt bent geweest, ik ga ze zeker even uit testen en laat weten of ze werken. Top >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DAMAGE schreef op 24 november 2002 @ 02:52:

amen!
Dank U

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Laatst online: 01-10 23:57

Convoy

g44p

resultaten mensen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ja het was idd heel mooi om te zien. Zelf wil ik me Radeon nog een tijdje standaard houden. Het heeft toch geen nut zolang ik geen nieuw mobo en geheugen heb.
Wel op HCC Dagen een Athlon XP 2000+ aangeschaft. Werkt lkkr snel en blijft koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Toppie Versteeg ik heb ook de EpoX gehaald :)
Morgen staat er dit op et programma -> Peltier en de EpoX inbouwen, ik hoop dat ik dan op de 100 % OC zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
T-Minus schreef op 24 november 2002 @ 22:56:
[...]

Toppie Versteeg ik heb ook de EpoX gehaald :)
Morgen staat er dit op et programma -> Peltier en de EpoX inbouwen, ik hoop dat ik dan op de 100 % OC zit :)
Laat even horen als je het haald, zou top zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 24 november 2002 @ 22:59:
[...]

Laat even horen als je het haald, zou top zijn. ;)
Komt goed :)

Btw welke bios draai jij :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

a.p.versteeg schreef op 24 November 2002 @ 23:01:
[...]

Laat even horen als je het haald, zou top zijn
Zeg kan je niet een hint naar EpoX geven dat ze de optie voor HT in de bios moeten inplanten zodat wel zelf kunnen bepalen of we die willen inschakelen :) >:)

[ Voor 14% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 24-11-2002 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

T-Minus schreef op 24 november 2002 @ 23:06:
[...]

Zeg kan je niet een hint naar EpoX geven dat ze de optie voor HT in de bios moeten inplanten zodat wel zelf kunnen bepalen of we die willen inschakelen :) >:)
moet dat uit dan :? wat heeft dat voor zin?

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 10:22

JayVee

shibby++!

Damn, waarom lees ik dit nu pas? Oh ja, internet was beetje kut op de UT laatste dagen! 8 )
Maar goed, ik was dit weekend weer eens bij mijn ouders in Alphen, had ik op de terugweg wel ff langs kunnen komen.

Maar aangezien ik er niet was en WEL graag een Voltmod wil (voor Doom III, mwuahahaha!)... EN aangezien ik ook Versteeg heet!!! O-)

Kan je misschien een beschrijving maken met wat je allemaal gemod hebt? Heb vandaag beetje gezocht en weet wel ongeveer wat er moet gebeuren. Kan je trouwens die VPU mod niet maken met Pins 18 en 20? Dat zie je ook vaak.
En hoe heb je die spacers weggehaald? Wil ik ook wel doen, heb ook de Hercie.

Oh ja, en de laatste vraag (tjeeetje wat is die jongen irritant }) ): Heb je die 430/380 gehaald met luchtkoeling?

//edit:
Verkeerd knoppie geklikt! B)

[ Voor 46% gewijzigd door JayVee op 24-11-2002 23:47 ]

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
T-Minus schreef op 24 november 2002 @ 23:06:
[...]

als je een 4PEA+ hebt draai je een andere als ik, ik heb hier een beta omdat we bezig zijn de optie 3/4 >:) in te planten(ook bij 533 proc). Als het lukt hoor je wel hoe en wat. En met Epox taiwan via Epox europe zijn we bezig voor een 4/6 div. >:) , maar of dit gaat lukken is nog heel erg de vraag. Het is al draaiende maar met een heleboel haken en ogen, en die moeten eerst opgelost worden anders gaat het feest niet door.

Bios 10-30-02 is de laatste. Op deze link zijn ze ook erg snel met bios update`s te plaatsen : http://www.epox.org/main1.shtml#newsitem1036158539,3683,

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:10

botoo

💀 too old to die young

Tom, klasse actie :)
Luister a.u.b. vooral naar degenen die het wel op waarde weten te schatten en niet naar de zeikerds die alleen maar zichzelf graag horen janken en waarschijnlijk niet eens een 9700 hebben, laat staan dat ze 'm willen modden.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tom, check je mail.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JayVee schreef op 24 november 2002 @ 23:43:
Damn, waarom lees ik dit nu pas? Oh ja, internet was beetje kut op de UT laatste dagen! 8 )
Maar goed, ik was dit weekend weer eens bij mijn ouders in Alphen, had ik op de terugweg wel ff langs kunnen komen.

Maar aangezien ik er niet was en WEL graag een Voltmod wil (voor Doom III, mwuahahaha!)... EN aangezien ik ook Versteeg heet!!! O-)

Kan je misschien een beschrijving maken met wat je allemaal gemod hebt? Heb vandaag beetje gezocht en weet wel ongeveer wat er moet gebeuren. Kan je trouwens die VPU mod niet maken met Pins 18 en 20? Dat zie je ook vaak.
En hoe heb je die spacers weggehaald? Wil ik ook wel doen, heb ook de Hercie.

Oh ja, en de laatste vraag (tjeeetje wat is die jongen irritant }) ): Heb je die 430/380 gehaald met luchtkoeling?

//edit:
Verkeerd knoppie geklikt! B)
Op de beurs heb ik het volgende gedaan, de ring spacer rond de GPU verwijderd(op de hoeken kan je er met een niet al te scherp aardappelschil mes tussen, als je dit op 2 hoeken gedaan hebt kan je hem er zo af wippen.) Dan alles goed schoonmaken en AS3 of AS alumina aan brengen en koeler naar wens weer plaatsen.
GPUvolt mod. doormiddel van 20 slags 10K VR op pootje achtien en door naar een massa.( kan pootje 20 zijn, maar makkenlijker is een dikke massa ergens op de kaart) de twee geplaatste draadjes zitten aan een fan stekker(vrouwtje) en de 10K VR aan een mannetje vast solderen. Je kan ook een vaste 8K weerstand aan het mannetje vast maken. Ik kwam met de 8K op 1,745 V.(standaard had de Herc al 1.6V) Ik draai met waterkoeling, en zonder Vmod draaide ik 405/360 stabiel.
Met lucht koeling weet ik het niet, maar de standaard koeler(herc) is van goede kwaliteit.
Met Vmod draai ik nu 430/380 3Dmark helemaal uit zonder problemen. Het voltage kan hoger en de OC ook dan, ik heb mensen met goeie lucht koeling ook op 1.95 volgens zeggen horen draaien. Dus 1.745 moet heel goed te doen zijn met lucht( mits de koeler goed is geplaats zonder ring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de foto gezien , thanks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 00:21:
[...]

Ik heb de foto gezien , thanks. :)
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

is het een geslaagde mod(S) geweest? laat het even weten met wat pics ofzo :) jammer dat ik vrijdag al op de hcc was, naja jammer, het was wel leuk daar niet van maar dan heb ik het moddings spectakel weer gemist :(

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03 12:11
waarom zou je eigenlijk die spacer verwijderen? is die te dik ofzo ?

lijkt mij juist meer oppervlak naar de koeler toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
johnny.xxx schreef op 25 november 2002 @ 03:58:
waarom zou je eigenlijk die spacer verwijderen? is die te dik ofzo ?

lijkt mij juist meer oppervlak naar de koeler toe
Die ring is hoger dan de core, dus de koeler maakt niet super contact met de core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Laatst online: 01-10 14:42
Dat is wel fijn om te weten voor mensen die een zalman 60-HP hebben denk ik (I)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

Hartstikke bedankt voor je uitleg: Paar dingen nog:
1) Nadat de spacer weg is... Moet het per se Arctic Silver zijn? Of is het gewoon net een beetje beter dan normale koelpasta?
2) Hoe moet je de koeler weer plaatsen? Ik neem aan dat je die pootjes eerst moet mollen om de koeler eraf te kunnen halen? Dan van die nieuwe dingetjes gebruiken? Hoe zorg je voor de juiste afstand?

3) Ik ben geen EL-er... Wat is een "20 slags 10K VR" ? Ik neem aan dat het een pot is?

4) waarom is massa op de kaart makkelijker dan gewoon pootje 20, die NAAST pootje 18 is!?

5) Woah, 400MHz zonder voltmod! Ik krijg hem niet verder dan 360, en dan krijg ik al fouten! Maar dat ligt dus aan het slecht contact van de koeler?

6) Wat vind je van deze mod? Die hebben dus pootjes 18 en 20 gebruikt.

Damn. Ik wil mijn kaart niet verkloten!!!! 8 )
Alvast hartstikke bedankt, was ik maar naar de HCC stand gegaan. Maar goed, nu kan ik het lekker zelf doen, ook leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

JayVee schreef op 25 November 2002 @ 11:34:
1) Nadat de spacer weg is... Moet het per se Arctic Silver zijn? Of is het gewoon net een beetje beter dan normale koelpasta?
2) Hoe moet je de koeler weer plaatsen? Ik neem aan dat je die pootjes eerst moet mollen om de koeler eraf te kunnen halen? Dan van die nieuwe dingetjes gebruiken? Hoe zorg je voor de juiste afstand?

3) Ik ben geen EL-er... Wat is een "20 slags 10K VR" ? Ik neem aan dat het een pot is?

4) waarom is massa op de kaart makkelijker dan gewoon pootje 20, die NAAST pootje 18 is!?

5) Woah, 400MHz zonder voltmod! Ik krijg hem niet verder dan 360, en dan krijg ik al fouten! Maar dat ligt dus aan het slecht contact van de koeler?

Alvast hartstikke bedankt, was ik maar naar de HCC stand gegaan. Maar goed, nu kan ik het lekker zelf doen, ook leuk!
ik kan je alleen antwoord geven op vraag 1 de rest laat ik over aan de expert. ik zou artic silver doen want normale koelpasta dat droogt heel snel op.. troep dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 00:00:
[...]

als je een 4PEA+ hebt draai je een andere als ik, ik heb hier een beta omdat we bezig zijn de optie 3/4 >:) in te planten(ook bij 533 proc). Als het lukt hoor je wel hoe en wat. En met Epox taiwan via Epox europe zijn we bezig voor een 4/6 div. >:) , maar of dit gaat lukken is nog heel erg de vraag. Het is al draaiende maar met een heleboel haken en ogen, en die moeten eerst opgelost worden anders gaat het feest niet door.

Bios 10-30-02 is de laatste. Op deze link zijn ze ook erg snel met bios update`s te plaatsen : http://www.epox.org/main1.shtml#newsitem1036158539,3683,
Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Laatst online: 14-06 11:28
en ? (ik heb um bij norrod gehaald btw draai nu 3,0)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JayVee schreef op 25 November 2002 @ 11:34:

antwoord:
1. het is op dit moment de beste koelpasta, mindere is ook oke maar je bent wel met een volt mod. bezig om verder te kunnen oc`n en dan is die het beste.
2.je moet niks mollen, die pootjes kan je aan de onderkant van de kaart met een fijne tang zo samen knijpen(zachjes) en dan duw je ze er zo uit.
3.dit is een potmeter van 10K met een verstelling van 20 rondjes draaien, dit is veel beter af te stellen op 8K.(moet wel even gebeuren met een multimeter.
als je geen multimeter hebt koop dan gewoon een 8K weerstandje en dan niet de 10K VR.
4.het is gewoon minder risico en makkenlijker op een grotere massa waar je niet zo snel iets stuk maakt door teveel warmte.
5.daar kan het ook aan liggen(warmte), maar het kan ook liggen aan het standaard voltage van de GPU. Deze hoort 1.5V tezijn en was bij mij al 1.6 standaard.(en mazzel met de GPU)
6.is het zelfde als ik heb gedaan, alleen meer risico met solderen.je ziet hier ook de plaatsen waar je de voltages kan meten.Het meest rechtse stekkertje is aangesloten op de meetpunten voor de GPU

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

Thx man! Nu is BIJNA alles duidelijk zelfs voor mij! >:)
Hoe zorg je voor de juiste afstand tussen koeler en GPU als de spacers weg zijn? Of zitten die pootjes dan nog wel strak genoeg om de koeler er goed op te persen?
thx thx thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JayVee schreef op 25 November 2002 @ 12:45:
Thx man! Nu is BIJNA alles duidelijk zelfs voor mij! >:)
Hoe zorg je voor de juiste afstand tussen koeler en GPU als de spacers weg zijn? Of zitten die pootjes dan nog wel strak genoeg om de koeler er goed op te persen?
thx thx thx!
zonder ring gewoon exact het zelfde terug plaatsen en het zit super en beter koelend.
Waarom die ring erop zit is nog niemand duidenlijk(mij in ieder geval niet).
Als je die pootjes / bevestegings pennetjes , weer terug door de kaart duwt moeten ze wel weer goed vast zitten. Kijk dus eerst even goed naar die pennetjes hoe het werkt en bevestig ze dan op de juiste manier. (ze blijven meestal hangen achter een randje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

Bedankt! Ga ik misschien wel doen, ik heb toch tentamenweek! >:)
Wat voor WC-blokje heb jij op je Radeon? Ik ben van plan volgend jaar nieuw mobo, proc, RAM te kopen, en misschien met waterkoeling...
Ik heb gehoord dat er een Gf4 Ti blokje bestaat die ook op de Radeon9700 past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JayVee schreef op 25 november 2002 @ 16:40:
Bedankt! Ga ik misschien wel doen, ik heb toch tentamenweek! >:)
Wat voor WC-blokje heb jij op je Radeon? Ik ben van plan volgend jaar nieuw mobo, proc, RAM te kopen, en misschien met waterkoeling...
Ik heb gehoord dat er een Gf4 Ti blokje bestaat die ook op de Radeon9700 past?
een GeF 3 blok past alsof hij ervoor gemaakt is. :)
Mijn blokjes zijn van het merk Innovatec of Klax ( is het zelfde)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:16

jjwa

CZ3 tentmuis

Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 18:38:
[...]
een GeF 3 blok past alsof hij ervoor gemaakt is. :)
is het zo dat dit voor alle GF3 WC blokjes (WC blokjes, klinkt alsof het van die dingen zijn die je met een haakje onder de pleerand hangt) geldt omdat die gaten in de kaarten nou eenmaal hetzelfde zitten?
zou wel handig zijn, kan je lekker uit alle GF3 blokken kiezen ipv alleen uit de volgens mij nog niet bestaande Radeon 9700 blokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Me 1e ervaring met die 4pea+ is alles behalve goed ten 1e boot hij extreem slecht op en ten 2e komt hij lang niet zover als men BD7II heb je tips Tom geef ze dan aub want hier word ik depressief van ;) :(

[ Voor 4% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 25-11-2002 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Laatst online: 01-10 14:42
Lama

[ Voor 97% gewijzigd door Makkelijk op 25-11-2002 22:23 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Nog steeds me probz niet opgelost :( ;( Tom kan je mij misschien ff die beta bios geven als laatste redmiddel :)
Als ie het dan nog niet naar behoren doet breng ik em terug :(

Kan je de bios aub mailen naar ... smokey_the_bandit@quicknet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
T-Minus schreef op 26 November 2002 @ 10:05:
Nog steeds me probz niet opgelost :( ;( Tom kan je mij misschien ff die beta bios geven als laatste redmiddel :)
Als ie het dan nog niet naar behoren doet breng ik em terug :(

Kan je de bios aub mailen naar ... smokey_the_bandit@quicknet.nl
Die beta heb je niks aan, ik zal je mijn tel nr. mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 13:38:
[...]

Die beta heb je niks aan, ik zal je mijn tel nr. mailen.
Ik bel je vanavond op als je tijd hebt want ik ben pas om 21.30 thuis :(
En je bent men laatste redmiddel :)

EpoX gemaild reactie ->

Je hebt in ieder geval een van de eerste borden van EpoX in Europa..

In ieder geval is hij uit de batch voor de media, en die worden errug goed gecontroleerd :_)

tja wat moet ik hiervan vinden :s

Verwijderd

AlPha.BeYoNdeR schreef op 24 november 2002 @ 00:44:
Ik weet wel toen a.p. versteeg nog een über n00b was hier op GoT en ik hem wel eens daar op gewezen had over een fout die ie maakte, en kijk nou eens joh ;)

Ik kom niet op de HCC, ik heb een Ti4400. Maar die clock ik wel gewoon over. Als ik een Radeon 9700/9900 koop dan doe ik er wel wat mee :)
Was maar waar een ATi Radeon 9900 Pro!!, maar ja als we die willen hebben dan is het wel Mid Februari 2003.,,,, :/
Pagina: 1