Toon posts:

256 ddr ok 512 sd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ga dus zondag naar hcc en ik wou daar nog streepje ram halen ik hem nu dus 256 sd 133. wat kan ik nu beter doen 256 ddr kopen of er nog 256 sdram bijin planten??

en ik heb dus een ecs k7s5a mobotje en ik wou mijn cpu (1800+) ff laten unlocken op de beurs. heeft dut zin en kan ik dus mijn snelheid aanpassen @ een ecs bordje in het boekje staat er niets over

Verwijderd

Kijk gewoon even op de site van de fabrikant van je mobo en kijk wat er allemaal past op je mobo. En als je je cpu laat unlocken kun je de multiplier aanpassen.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

bij een xp1800+ zou ik ddr nemen :)
niet ddr en sdram samen tegelijk draaien he ;)
en meestal kan je in de bios wel het 1 en ander aanpassen wat afentoe niet in de manual staat :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
Gewoon sd erbij.. je ga denk ik geheugen kopen omdat je te kort kom.. 512 sd zonder swap sneller dan 256 met constant geswap.

Verwijderd

Topicstarter
hmm ja ik weet dat het niet samen kan maar het gaat dus om 256 ddr of 512 sd

• Kolonel_E
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 20:51
Je bent kwa snelheid denk ik beter uit met 256mb ddr ipv. een upgrade naar 512 sdram....
Misschien dat wanneer je veel Photoshop of andere geheugen vretende progs gebruikt een totaal van 512 mb pas handig is(kan iemand hier duidelijkheid inbrengen?).....

En op welke beurs wil je je cpu laten unlocken? Als je de hcc bedoelt, daar kan het niet....tweakers doet het zoals vorig jaar _niet_ meer....

Kwa overclocken is dat ecs bordje gewoon wat beperkt, hij pakt niet altijd alle multipleiers enzo, en er bestaat ook nog een zogeheten overclockbios....
Kijk anders eens in deze topics voor wat meer info erover:

XP 1700+ op Elitegroup K7S5A clocken
ECS K7s5a Overclock bios
Wat doet een ECS K7S5A met een unlocked AMD
[rml][ OC] Iemand K7S5A[/rml]
ECS k7s5a

Verwijderd

Topicstarter
hmm zijn er geen andere bedrijfjes die dat doen dan @ hcc

• Kolonel_E
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 20:51
Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 19:50:
hmm zijn er geen andere bedrijfjes die dat doen dan @ hcc
Tot zover ik weet niet.....kijk anders hier ook nog ff...misschien dat ze 't dara nog weten :) ....

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 19:28:
ik ga dus zondag naar hcc en ik wou daar nog streepje ram halen ik hem nu dus 256 sd 133. wat kan ik nu beter doen 256 ddr kopen of er nog 256 sdram bijin planten??
en ik heb dus een ecs k7s5a mobotje en ik wou mijn cpu (1800+) ff laten unlocken op de beurs. heeft dut zin en kan ik dus mijn snelheid aanpassen @ een ecs bordje in het boekje staat er niets over[/quote]
niet doen, ook de overclockbios heeft geen mogelijkheid om een multiplier in te stellen, dus daar zul je met dit mobo nix mee opschieten :)

ik persoonlijk zou, zeker gezien de prijs, gewoon 256 sdram bijplanten, aan 512sdram heb je imo meer als 256 ddr, vooral omdat 256 vaak net ietsje te krap is :)

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

voor de prijs van 256 mb geheugen kun je misschien een KG-7 of een KR7 of een KX7 op de kop tikken, heb je veel meer aan dan dat xtra geheugen op je ECS bordje ;)

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

casemodderpoel schreef op 20 november 2002 @ 20:19:
voor de prijs van 256 mb geheugen kun je misschien een KG-7 of een KR7 of een KX7 op de kop tikken, heb je veel meer aan dan dat xtra geheugen op je ECS bordje ;)
Uh, voor al die plankjes heb je sowieso DDR nodig, dus dat is geen besparing :z

En dan nog, de KX7 is zonder meer sneller, maar ik herinner me benches waarin de KR7 naar een tikje sneller is dan de K7S5A en de KG7 (AMD760) finaal door de K7S5A ingemaakt werd :o

Ondertussen is de performance van de K7S5A achterhaald, maar toen het net uitkwam was het de snelste plank op de markt (betere AGP implementatie dan de AMD760 en een betere mem controller dan de KT266- pas met de KT266A heeft Via de SiS735 weer ingehaald :) )

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1