Toon posts:

hoe krijg mijn cdrom speler weer open

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn cdromspeler gaat niet meer open. tijdens de reset ook niet. lampje brand wel (dus ook stroom).

hoe krijg ik hem toch open zonder de cdromspeler te beschadigen!

Verwijderd

Als het goed is zit er ergens op de voorkant een klein gaatje. Duw met een pen die in als de pc aanstaat. Het is een soort mechanische override waardoor hij open zou moeten gaan in theorie maar ook kapot kan gaan in theorie.

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Er zit een gaatje aan de voorkant, ga daar es met een paperclip in, dan zou die wel weer moeten opgaan

/edit
Jammer

[ Voor 0% gewijzigd door GGS_206 op 20-11-2002 18:32 . Reden: te laat ]

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
lampje gaat branden maar gaat niet open!!! andere suggesties???

Verwijderd

Je cd-rom is naar de klote. Ik adviseer een hamer en een schroevendraaier. Sloop de frontje eraf dan kun je zo de lader er met een schroevendraaier uitschuiven.

Als je garantie hebt loop dan langs de winkel ... zij halen de cd er wel uit. :)

Verwijderd

Welk merk/model cdromspeler heb je? Is wel handig om te weten.

Bij het ene model is een paperclip voldoende, bij het andere voldoet een moker prima.

• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:38

DatraxZ

TrueCrypts Everything

gewoon even openvijzen , kan geen kwaad hoor (heb dit ook al moeten doen bij een dvdr van me, de hele tray was scheefgezakt in de behuizing)

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

DatraxZ schreef op 20 November 2002 @ 18:48:
gewoon even openvijzen , kan geen kwaad hoor (heb dit ook al moeten doen bij een dvdr van me, de hele tray was scheefgezakt in de behuizing)
hoe krijg je dat voor mekaar :?

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 18:31:
Als het goed is zit er ergens op de voorkant een klein gaatje. Duw met een pen die in als de pc aanstaat. Het is een soort mechanische override waardoor hij open zou moeten gaan in theorie maar ook kapot kan gaan in theorie.
Ik zou dit trucje niet uithalen als de CD op snelheid is. Kun je lachen (ja ik heb het geprobeerd :D). Gewoon met de stroom eraf een paperclipje in dat gaatje duwen en de lade opentrekken.

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

_sNaRs_ schreef op 20 November 2002 @ 23:00:
[...]

Ik zou dit trucje niet uithalen als de CD op snelheid is. Kun je lachen (ja ik heb het geprobeerd :D). Gewoon met de stroom eraf een paperclipje in dat gaatje duwen en de lade opentrekken.
of gewoon je hele cdrom drive open schroeven,

zou de cdrom speler van de topique starter een Aopen zijn :?

• mr_petit
  • Laatst online: 10:22

mr_petit

opperprutser

pffffffff......
:X hoe dit moet staat gewoon in de GEBRUIKSAANWIJZING hoor! :X

"man is not truly one, but truly two,"

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

En hoeveel mensen denk je die een handleiding hebben, als ik op werk een pc verkoop zit er noooit een handleding van cd/dvd spelers bij. Als je hem retail in de winkel hebt gekocht dan idd wel, maar is nooit gezegt dat iemand die heeft. Dus is niet zo vreemd dat hij dat niet wist.

Canon Digital Ixus V3

• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:38

DatraxZ

TrueCrypts Everything

casemodderspoel

ik weet het niet , was van een cdtje aan kopieren en ineens komt daar een zeer vreemd geluid uit me dvdr (iets in de aard van kraak,schuur ....) ik dadelijk op de 'open' knop zitten duwen , drive wou niet meer open.. dan maar even een schroevendraaier erbij gehaald , verschoot wel even toen ie open lag , gans de tray en deel van het binnenwerk scheef.. >:)
met wat kracht terug goedgekregen en nu doet ie het weer. (is een goedkope samsung drive)

Verwijderd

En hoe met een slot-in :)

• mr_petit
  • Laatst online: 10:22

mr_petit

opperprutser

RawPeanut schreef op 21 November 2002 @ 02:46:
En hoeveel mensen denk je die een handleiding hebben, als ik op werk een pc verkoop zit er noooit een handleding van cd/dvd spelers bij. Als je hem retail in de winkel hebt gekocht dan idd wel, maar is nooit gezegt dat iemand die heeft. Dus is niet zo vreemd dat hij dat niet wist.
handleiding downloaden?
Das toch wel het eerste wat je doet (samen met de drivers) als je OEM zooi koopt... |:(

"man is not truly one, but truly two,"

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:27
PC uit, eject knop indrukken en houden, PC aan. Dat werkt in 99% van de gevallen.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-02 17:19
Paperclip moet gewoon lukken, mits deze door het gaatje kan, zelfs als is je motortje doorgefikt krijg je hem open, wel dan blijkbaar hard duwen. Mocht ie dan nog niet opengaan, dan zit er wel iets gruwelijk scheef erin en is openschroeven de enige optie :)
Pagina: 1