GF4 4200 geoxideerd door hoge temp???

Pagina: 1
Acties:

• Adjo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 13:33

Adjo

my first vectrex...

Topicstarter
Heren,

ik wil even jullie opinie: de ventilator van mijn GF4 4200Ti van Inno 3D heeft het na amper 2 maanden begeven. Ik heb hem teruggestuurd naar de lverancier die meteen moeilijk begon te doen over de oor mij vermelde temperaturen

system: 38
CPU: 49

Heeft hem doorgestuurd naar de fabrikant en ze beweren beide dat de spoelen van de ventilator zijn geoxideerd als gevolg van veel te hoge temperaturen.

Nu lijken deze temps mij heel redelijk (het kan lager, maar ook veel hoger) Ik heb coolermaster CPU fan, en twee case fans.
Is dit nou een plausibel verhaal
Graag jullie advies / ervaringen

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 13:39

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik neem aan dat je GPU bedoelt? Dus de processor van de videokaart? Die mogen best 49ºC worden volgens mij... En het lijkt mij ook raar als die ventilatoren daar niet tegen kunnen. Dus als die spoelen echt geoxideerd zijn dan is dat een fout van de fabrikant van de ventilator.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Adjo

Adjo

my first vectrex...

Topicstarter
Nee ik bedoel de CPU (dus mijn proc.) De temp van mijn GPU kan ik niet meten (althans, daar heb ik geen tooltje voor)

Verwijderd

Lijkt me inderdaad niet echt absurd. Sterker nog 49 en 38 graden zijn nou niet echt om bang van te worden.

En binnen twee maanden is wel heel erg snel. Ik zou zeggen... NIEUW!!

Verwijderd

mag ik vragen waarom je eigenlijk die temperaturen hebt gezegd het ding is kapot en dat zou niet mogen simpel? als ik jouw was had ik gezegd "hier is kapot twee maanden oud!! NIEUW NU!" ofzoiets........

daarbij moet je even je verhaaltje veranderen want als ik dat lees maak ik er uit op dat je het over de ventilator van je videokaart hebt!!!! maargoed zal wel aan mij liggen!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 13:39

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Dus de ventilator op je GF4 zou het begeven hebben door de warmte van je CPU? Da's totale bull! Ik denk dat die ventilator gewoon van slechte kwaliteit was. Bij Abit mobo's zijn er complete volksstammen om nieuwe ventilatoren gaan vragen :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04-2025
Laat je niet naaien en ruil die hap om.

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kijk eens op de doos bij welke temp dat ding nog werkt, dan kun je t namelijk nog makkelijker ontkrachten.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
ik zou zeggen: vraag je geld terug en koop een ander merk!

• Twynn
  • Laatst online: 18-08 09:49
Hmm.. Ik had de verkeerde dubbele gesloten.. Nouja, deze mag dus wel naar VB toe :)

• Adjo

Adjo

my first vectrex...

Topicstarter
voor alle duidelijkheid (ik merk dat er wat verwarring is ontstaan bij o.a. NeedforSpeed):
de ventilator van mijn videaokaart schijnt geoxideerd te zijn en de leverancier en importeur wijten dit aan de temperatuur in de kast.
Deze was op het moment van de klacht rond de 40-45 als gevolg van de enorme warmte die de kaart afgaf (de CPU temp was op dat moment 58).
Hij draait het verhaal echter om en stelt dat de kaart zo warm word omdat de kast te warm is. Op dit moment zijn dit de waarden:

system 30
CPU (dus niet GPU): 42

(Er draait nu een ouwe Gforce 2 Ti in)

Hoe kan ik mijn leverancier overtuigen dat zijn verhaal, als het al waar is, geen hout snijdt?

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

mijn eerste GeForce (de Annihalator 256 PRO DDR van creative B) ) werd 73 graden en heeft het altijd gedaan als een zonnetje, dus ik snap het niet echt, de jouwe zou het gewoon moeten doen :?

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Wat een onzin zeg, die mensen hebben niets beters te doen dan vage smoesjes verzinnen?
Laat ze maar de echte oorzaak zoeken en je gewoon een nieuwe kaart geven... (en fatsoenlijke spoelen in dat ding zetten..hehe)
Ligt echt niet aan je kasttemperatuur, want dan zouden er zoveel kaarten dood moeten zijn :)

* 2Dutch zucht eens diep :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Wat een lul verhaal zeg, laat je niet afscheoen hoor :)

Mijn Gf3ti200 word ook iets van 55 graden....

Anders ff dit draadje emailen naar die gasten.
Pagina: 1