Toon posts:

Heel vaag probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een vaag probleem waarvan ik denk dat ik hier wel verder kom. Ik zal het hier ff helemaal uitleggen:

Mijn computer doet dus niks. Hij start niet op en hij geeft geen beeld. (lichtje beeldscherm blijft oranje i.p.v. dat ie groen wordt). Nu heb ik er een andere videokaart ingezet, dit haalde niets uit. Ik heb de bios gereset, dit haalde niets uit. Maar toen deed ik gisteren de hardeschijf in een andere computer en toen bleek die andere computer exact hetzelfde probleem te geven. Ik dacht hee dit ligt aan de harde schijf. Maar een computer kan toch gewoon opstarten zonder harde schijf?? Dus ik dacht dat er misschien lompe kortsluiting in zat ofzo. Maar ik heb 'm doorgemeten en als het goed is geen kortsluiting o.i.d. Maar toen heb ik mijn nog steeds kapotte computer zonder HD erin aangezet, toen gaf ie hetzelfde probleem.
Nu weet ik dus niet of het wel of niet aan m'n HD ligt

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb je al geprobeerd alles eruit te halen,

dus alles behalva je geheugen, harddisk, mobo, CPU en (cooler :))

hest het zo eens, en prik daarna steeds geen component erbij, en kijk uiteindelijk wannerer het niet meer werkt :) simpel

owja, Begroeting onder posts & replies, (sommige mensen schijnen dit irritant te vinden :)) (waarom :?)

offtopic:
Drumme is cool he ;)

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 09:00

Scighera

swim-bike-run

Hij zou inderdaad moeten opstarten zonder HD;

Graag wat meer info over het systeem:
-nieuw / oud / zelfbouw, geupgrade

OPlossingen/Ooorzaken:
-Ledjes/ reset verkeerd aangesloten op mainboard (hdd-led verkeerd om geeft dit probleem :X )
-kijk in het biosboekje of het bios automatisch detecteerd of er een videokaart in de AGP of PCI zit.
-Sommige mainboards weigeren te starten als er geen Fan op "fan1" van het mainboard is aangesloten.

btw.

Welcome op GoT ;)

www.triathlete.nl

Verwijderd

Topicstarter
Scighera schreef op 20 november 2002 @ 09:10:
Hij zou inderdaad moeten opstarten zonder HD;

Graag wat meer info over het systeem:
-nieuw / oud / zelfbouw, geupgrade

OPlossingen/Ooorzaken:
-Ledjes/ reset verkeerd aangesloten op mainboard (hdd-led verkeerd om geeft dit probleem :X )
-kijk in het biosboekje of het bios automatisch detecteerd of er een videokaart in de AGP of PCI zit.
-Sommige mainboards weigeren te starten als er geen Fan op "fan1" van het mainboard is aangesloten.

btw.

Welcome op GoT ;)
Ik ben er vergeten bij te vertellen dat het probleem is ontstaan nadat ik de 2 ram chips van elk 16 mb eruit heb gehaald en erin heb gestopt.

Het is een oud systeem: CPU = 166MHz. Het is zelfbouw maar niet door mij, door een kennis.
Verder zal ik het eens proberen zo straks.

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
geheugen lijkt met dan het probleem, kan je een ander reepje proberen :?

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

check dan even of je het
-RAM er wel weer opdezelfde plaats heb ingestoken (Simm 1+2)
-RAM goed hebt vastgedrukt / vastgeklikt

Heb je maybe met je vingers aan de chips zelf gezeten... Kunnen ze niet goed tegen ivm statische electriciteit

www.triathlete.nl

Verwijderd

Topicstarter
Scighera schreef op 20 November 2002 @ 09:20:
check dan even of je het
-RAM er wel weer opdezelfde plaats heb ingestoken (Simm 1+2)
-RAM goed hebt vastgedrukt / vastgeklikt

Heb je maybe met je vingers aan de chips zelf gezeten... Kunnen ze niet goed tegen ivm statische electriciteit
Ik heb RAM er op zomaar plaatsen ingestoken. Ik heb 4 van die sleuven. Hij zat in een en 2 en heb 'm teruggestopt in 1 en 4 ofzo ik wist niet dat dat uit zou kunnen maken. Het zit wel goed vastgeklikt dat weet ik zeker.
Het zou ook kunnen dat ik met m'n vingers aan de chip heb gezeten. En nog iets raars: ik heb het RAM net in een andere computer gestopt. Daar telt ie wel genoeg RAM bij het opstarten maar daar start windows niet op. Maar ik zal het iig eens op Simm 1+2 zetten en kijken of dat wat uithaalt.

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

je moet ze bij de oudere mobo's dacht van 1 naar 4 plaatsen; dus bij twee sims eentje op 1 en eentje op 2.

www.triathlete.nl

• apenstaartje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Over de statische elektriciteit: tegenwoordig kunnen ze er aardig tegen hoor. Ik heb zelf wel eens mn moederbord tijdelijk dood gekregen door er een simm in te zetten. Maar na wat wachten en opnieuw alles erin starte het zooitje weer op. Het zou op zich niet *stuk* mogen gaan van statische elektriciteit

En doet het mobo *helemaal* niets? Als je alleen je proc erin zet: krijg je dan een bios piep? Want als je die al niet eens krijgt...

geen zin zonder onzin

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

apenstaartje schreef op 20 November 2002 @ 09:35:
Over de statische elektriciteit: tegenwoordig kunnen ze er aardig tegen hoor. Ik heb zelf wel eens mn moederbord tijdelijk dood gekregen door er een simm in te zetten. Maar na wat wachten en opnieuw alles erin starte het zooitje weer op. Het zou op zich niet *stuk* mogen gaan van statische elektriciteit

En doet het mobo *helemaal* niets? Als je alleen je proc erin zet: krijg je dan een bios piep? Want als je die al niet eens krijgt...
het gaat hier om een P166, is wel wat ouder, ook qua ram :Y)

www.triathlete.nl

Verwijderd

Topicstarter
Scighera schreef op 20 November 2002 @ 09:32:
je moet ze bij de oudere mobo's dacht van 1 naar 4 plaatsen; dus bij twee sims eentje op 1 en eentje op 2.
Eej bedankt he hij doet weer iets :*) Alleen zijn de CMOS settings fout omdat ik die handmatig heb gereset eerst. Ik kan hem automatisch laten configureren. Kan ik dit het beste doen op optimale configuratie of fail safe configuratie van de bios?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van iemand anders gehoord eerst fail safe en dan optimal, is dit daadwerkelijk de juiste volgorde?

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

ja anders om betekend snelheidsverlies omdat Fail-Safe de meest conservatieve waardes zijn

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Verwijderd

Topicstarter
casemodderpoel schreef op 20 november 2002 @ 20:22:
ja anders om betekend snelheidsverlies omdat Fail-Safe de meest conservatieve waardes zijn
Ja ik heb fail safe reeds gedaan. Ik kan nu optimal doen, is de kans groot dat er dan iets mis gaat of wordt hij dan normaal gesproken alleen maar sneller? :)
Pagina: 1