Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 15:42:
Ik begrijp je woede goed inderdaad maar zo is het nou eenmaal op deze aarbol, niet alleen maar bij GoT. Ik ben ook af en toe pisnijdig geworden toen er een aantal topics van mij werden gesloten.
Maar je hebt gelijk. De meeste mensen die hier veel weten hebben een verkeerde attitude!!! Dat is nou eenmaal een nadeel als je zo slim bent.
kuch, als jouw topics hier gesloten werden, voldeden ze gewoon niet aan de policy. Dat heeft niets met huiding te maken en het nadeel daarvan.
Waarom willen mensen op ons forum vragen stellen? Omdat er veel mensen zijn die het antwoord weten, de mensen met het "huiding" probleem dus... Waarom zitten die mensen op dit forum? Omdat ze hier kunnen discusseren met veel andere mensen met dezelfde interesse, die mensen zittten niet te wachten op veel van de probleempjes die veel mensen hier denken te kunnen posten, "want we zijn er toch om elkaar te helpen?". Als we dat wel toe zouden gaan staan, zouden die mensen vertrekken, zou het hier een schrale grote zooi worden waarin iedereen er is om geholpen te worden (We zijn er namelijk om elkaar te helpen) en waar de mensen die daadwerkelijk anderen goed kunnen helpen, mensen met veel kennis en die met plezier op het forumpje posten en discusseren zijn weg...
En dat willen we dus niet. We zijn er dus niet om elkaar te helpen, helaas. Daar is de (betaalde) helpdesk voor. Wij zijn een discussieforum, hopelijk op een wat hoger niveau.
Doordat we alle 'helpdesk' vragen toestaan, is het niveau al gemiddeld lager, er komen namelijk steeds meer mensen die aangetrokken worden door de vele mensen en de vele kennis die hier is, om even een probleem neer te leggen. Een probleem zoals "hoe zet ik mijn rear-speakers aan", iets wat je gewoon uit kan vinden door eens je programma echt te gebruiken en eens een handleiding te lezen. Waar veel mensen te belazerd voor zijn.
Ik werk ook op een helpdesk en daar bellen dat soort mensen wel heen (adsl helpdesk, je moest eens weten hoeveel mensen problemen hebben om @adsl-512 achter hun inlognaam te zetten, ook al staat het in de brief, te belazerd om te lezen) omdat dat gewoon een betaalde helpdesk is.
Die is er om je te helpen, niet GoT. Daar help ik dat soort mensen dus ook, op GoT gooi ik zo'n topic op slot, want het hoort hier niet. (punt). Niet om arrogant te zijn, want dat is mijn probleem helemaal niet, ik wil die mensen best helpen, maar niet op GoT. Ik heb op fok ook een acountje waar ik zo heel af en toe wat antwoord en op beginnersweb zou ik ook wel mensen willen helpen, want dat is inderdaad leuk. Maar dat zijn fora met een totaal ander doel dan ons forum (beginnersweb is klein, gaat nog dezelfde problemen krijgen als wij als ze groter worden, en erger want ze kunnen het niet in de hand houden zoals wij) en fok is gewoon een babbelforum waar je ook in een hoekje wat technisch kan lullen over pc's en audio en weet ik wat.
Ook de
wat moet ik kopen "discussie" die alleen maar bedoeld is voor mensen die niet snappen welke videokaart waarom beter is omdat ze dat nieuws niet volgen maar wel in een keer geadviseerd willen worden welke nou op dit moment de beste is voor 2d en 3d uiteraard en dan met het oog op de toekomst en niet meer dan 150 euro kostend... Dat soort mensen hoort die vraag gewoon niet op tweakers.net te stellen. In Videoplanken moeten we het over de verschillen tussen de pixelshader van Nvidia en Ati hebben, dat soort topics zijn er gelukkig dan af en toe ook. Maar ook in dat soort topics heb je mensne die dan heel lomp met de vraag "ok maar welke moet ik nou kopen?" tussndoor durven te komen, wat echt vreselijk irritant is.
Lees een review, laat je informeren in een winkel, lees topics over die kaarten en de technieken, kijk eens op de frontpage daar staat een best buy PC, kijk eens in de pricewatch. En als je echt dan het verschil tussen een radeon en een gforce niet snapt of wil/kan snappen, ben je dus niet echt een 'tweaker' en moet je je vraag op
www.beginnersweb.nl stellen. Ook de "zeg is deze config nou wel goed?" is gewoon niet gewenst, want tweakers kiezen zelf met zorg hun spullen uit. Dat sommigen daar geen tijd voor hebben, of nog erger: Geen zin, is toch echt volledig hun eigen probleem. Tweaker zijn is een hobby en die kost tijd en daar is dit forum voor. Niet voor mensen die zelf een pc maken wel grappig vinden maar geen zin hebben om er tijd in te steken en zelf een cheapste config in elkaar draaien met spullen die niet op elkaar werken (het liefst een P4 moederbord met een athlonXP, maar ook een socket7 moederbord dat helemaal geen XP's ondersteunt of socket 423 met 478 verwisselen, puur omdat je het niet weet). Herken je jezelf hierin? Stel dan geen PC zelf samen, maar mail een winkel en laat hun een PC voor je samenstellen. Die mensen zijn daarvoor, winkels en winkelpersoneel... Niet mensen van dit forum, ook al zijn die misschien gemiddeld wel ietsje beter ingelicht dan een verkoper...
Wil jij dat ook kunnen, dan kost dat tijd en dat kan iedereen en anders kan je het op
www.beginnersweb.nl vragen. Daar mag dat allemaal. Het computer!totaalforum is ook een goeie, waar redelijk veel mensen komen en waar je dat soort dingen wel kan vragen.
Hier niet want wij zijn er dus niet om elkaar te helpen

(op die manier).