Toon posts:

Nieuwe HD -> WD800JB werkt niet... :(

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb via www.exile.nl een WD800JB besteld. Zaterdag binnengekregen, maar nou doet het ding het niet... :(
Via MSN contact opgenomen, die gaven me wat tips om het op te lossen. 't Ding werkt nog steeds niet.
Hebben jullie misschien een idee?
De schijf draait gewoon, maar bij het detecteren bij het opstarten van de computer blijft 'ie heel lang zoeken naar de Primary master, uiteindelijk komt er 'None' te staan. Zelfde verhaal als ik hem als slave instel, dan kan 'ie geen Primary slave vinden... |:(

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-03 23:04
1. Zit ie wel aan het einde van de kabel als master?
2. Kan je BIOS met nieuwe schijven omgaan?
3. Werkt ie in een andere PC?

UNOX: The worst operating system

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard ;)

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-03 15:11
Schijf = dood ? Oeps wacht effe zit de wd alleen op een controller dan is er een speciale jumper setting als ik me niet vergis. De juiste kabel ? Autodetect gedaan ?

Verwijderd

hoe groot is ie en welke ata heb je ata 66 100 of 133 ??

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Moet ie niet op de grijze aansluiting :?
Dus niet het uiteinde en check je jumpertjes ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
Heb 'm ook al in 't midden van de kabel gehad, jumpertjes op alle mogelijke standen.
Hij is 80 GB, welke ata weet ik niet...

• Korvaag
Bij ATA66 kabels moet de master op het uiteinde om reflecties in de kabel te voorkomen. Het hoeft geen problemen op te leveren als ie niet op het uiteinde zit maar het KAN wel.

Dus: Master op een ATA66 kabel altijd op het einde.. de slave in het midden.

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-03 16:36

Orac

Ik mis je papa.

Dus hij werkt wel in een andere PC?

Verwijderd

welke controller heb je dude probleem is denk ik heel simpel maar zonder info kan ik je niks geven qua oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Mijn 'Uiteraard' was een reactie op punt 1 van Sjoko, punt 2 en 3 stonden er toen nog niet...
2. Heb pas nog een schijf van 1,5 GB erin gehad, maar die moest nu het veld ruimen.
3. Heb hier maar één echte staan, andere is een hele oude 286. Vraag me af of een 80 GB daarin wel verantwoord is... ;)

• Korvaag
Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 21:37:
Mijn 'Uiteraard' was een reactie op punt 1 van Sjoko, punt 2 en 3 stonden er toen nog niet...
2. Heb pas nog een schijf van 1,5 GB erin gehad, maar die moest nu het veld ruimen.
3. Heb hier maar één echte staan, andere is een hele oude 286. Vraag me af of een 80 GB daarin wel verantwoord is... ;)
ghehe.. sorry.. ging wat mis... :)

Verwijderd

lukt niet 80 gig denk ik max is denk ik 40 gig maar ken de ide chipsets niet van 286

mishien zelfs 40 gig te veel voor dat ding man koop een cellie en mobo voor weinig

Verwijderd

Topicstarter
Aha, vandaar... :)

Waar kan ik vinden welke controller ik gebruik?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:37

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
aan welk mobo hang je hem? een BIOS update kan ook uitkomst bieden.

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
286 is gewoon een stofvanger op zolder, voor de sier.
Werkt nog wel, daar niet van... ;)

Verwijderd

Topicstarter
mobo??

Verwijderd

mobo = motherboard of moederboard MOBO

• Keesk
Een 286 ? En dan een 80 gb. Gaat volgens mij zelfs met een bios update niet lukken ... wat wel te proberen is zogenaamde overlay software die te downloaden is vanaf de site van WD.

[ Voor 0% gewijzigd door Keesk op 17-11-2002 21:42 . Reden: typo ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Post eens je volledige systeemspecs, zo schieten we geen ruk op :/

Wist je overigens dat WD schijven twéé Master jumperinstellingen hebben? De ene mét Slave en de andere zónder Slave. Let daar ook eens op..

Verwijderd

Topicstarter
ohzo, 't is een eh, Tempest II moederbord ('k heb een Packard Bell computer...)

• Orac
  • Laatst online: 27-03 16:36

Orac

Ik mis je papa.

Hmmm. Ik heb een WD 800JB als enige op primaire controller. Op de harddisk staan de jumper settings, daar kan ik nu dus niet meer naar kijken. Maar ik weet wel dat ik het jumpertje eraf moest halen in mijn situatie.

Verwijderd

maxtor heeft dat ook maar toch waarom zou je de moeite nemen en heb hier al heel lang 486 de deur uitgerosd en dat doe ik nu met pentium I machines 1 bewaar ik als linux firewall server maar voor de rest een is het over met die roest dingen nl

Verwijderd

Topicstarter
Jep, heb de schijf op beide master-instellingen gehad.

M'n specs:
PIII 450 mHz
Fujitsu 6,4 GB schijf
WinXP
Award bios

Verwijderd

Topicstarter
Heb de schijf er ook alleen in gehad, maar dat maakt ook niks uit...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 21:42:
maxtor heeft dat ook maar toch waarom zou je de moeite nemen en heb hier al heel lang 486 de deur uitgerosd en dat doe ik nu met pentium I machines 1 bewaar ik als linux firewall server maar voor de rest een is het over met die roest dingen nl
[zwaaroftopic] wat is er mis met p1 machine`s ik heb er thuis 4 staan waarvan er 3 als werkstation/mp3 pc`s gebruikt worden. [/zwaarofftopic]
die 80 gig schijf moet werken. heb je geen kenis met een pc kan je hem daar ff testen. en doet ie het daar niet is hij gaar. doet ie het daar wel probeer eens een los ide controlertje.

• Keesk

Verwijderd

Topicstarter
Denken jullie dat het nog zin heeft om m'n BIOS te flashen? Of maar terugsturen dat ding?

• Stalker
  • Laatst online: 14-02 10:45

Stalker

Leon 20 VT Topsport

Ik had dat probleem ook.
Ik heb het opgelost door hem op cable select te zetten.

Specs

Verwijderd

Topicstarter
En dat werkt ook niet...

Verwijderd

Ik heb vorig jaar een tijdje zo een 100gb schijf van western dig.gehad die werd eerst ook slecht of niet gevonden door mijn mobo.De site van WDC toen geraadpleegd daar werden enkelle alternative Jumpersettings op afbeeldingen getoond die totaal niet overeenkwamen met de settings zo als aangegeven op de schijf.Maar hij werkte toen wel direct prima.

Verwijderd

Topicstarter
Oké, zal daar ook ff kijken. Vroeg me al af waar al die andere pinnetjes voor waren... ;)

• Keesk
Hmm waarom heb je hier niet meteen gekeken ? En ... waarom is het modjes beleid zo onduidelijk ?

Verwijderd

Topicstarter
Niet aan gedacht... 8)7
Niks gevonden trouwens...

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik 'm maar terugsturen dan?

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Je zou ook PB even op kunnen bellen en vragen wat je Bios aan kan. Als het goed is hebben die wel een datasheet waarop ze dat kunnen zien.
Het is trouwens sowieso verstandig om eerst te kijken of een upgrade technisch mogelijk is, in plaats van het stomweg te proberen. Exile zou in dit geval kunnen zeggen: de schijf werkt naar behoren, dus niks terugsturen. Ik weet niet hoe hun service is, want ik heb nog nooit zaken met ze gedaan. Ze zouden 'm wel terug kunnen nemen, maar verplicht zijn ze het zeer zeker niet mijns inziens...

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-02 17:19
BalusC schreef op 17 November 2002 @ 21:41:
Post eens je volledige systeemspecs, zo schieten we geen ruk op :/

Wist je overigens dat WD schijven twéé Master jumperinstellingen hebben? De ene mét Slave en de andere zónder Slave. Let daar ook eens op..
Yohgurt, Weet je zeker dat je dit geprobeerd hebt, dit is het 9 van de 10 keer, als je een enkele hebt ( dus alleen een master) moet de jumper eraf trouwens.

PS, met een bx heb je een twijfel geval of het kan, maar met de nieuwste bios moet het gewoon voor 90% lukken meestal.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sorry, ik doe hem dicht. Dit topic is namelijk heel erg gaar :/

Probeer in ieder geval rustig de HDD jumper tabel, de mobohandleiding, de OM FAQ en in het bijzonder de FAQ Forumgedrag aandachtig door te lezen.

Anders kun je nog altijd een poging wagen op www.beginnersweb.nl :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.