Och.. laat ik mijn gezicht eens af en toe ook zien(ik voyeureer mee, want vind jullie verhalen prachtig, maar helaas kan ik het zelf niet meer opbrengen veel de fs'en vanwege tijdproblemen!)
Bron: NU.nl'Vliegtuigongeluk Luxemburg misschien schuld piloot'
Uitgegeven: 23 november 2002 16:16
Laatst gewijzigd: 23 november 2002 16:16
HAMBURG/LUXEMBURG - Het ongeluk met een Fokker 50 bij het vliegveld van Luxemburg op 6 november is mogelijk veroorzaakt door een fout van de piloot. Het Duitse weekblad Der Spiegel meldt in de uitgave die maandag verschijnt, dat uit onderzoek zou zijn gebleken dat de motoren in een stand stonden die uitsluitend is bedoeld voor op de grond.
Door het ongeluk kwamen twintig mensen om het leven onder wie vijftien Duitsers.
Raadsel
De onderzoekers staan volgens Der Spiegel evenwel nog steeds voor een raadsel hoe de fout kan zijn gemaakt. De overschakeling naar de 'lege' bodemstand voor de motoren is nauwelijks per ongeluk te maken omdat de knop daarvoor is afgeschermd om vergissingen te voorkomen.
'Pure speculatie'
Een woordvoerder van de luchtvaartmaatschappij Luxair deed het bericht zaterdag af als 'pure speculatie'. De onderzoekers hebben nog geen informatie over hun bevindingen vrijgegeven, aldus de zegsman.
[ Voor 4% gewijzigd door 456 op 23-11-2002 17:22 . Reden: typoos ]
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd