100Mbit netwerk red maar 500KB/sec?

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-05 17:10

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Hej,

Ik zit hier met een raar probleem.

Ik red over mijn Netwerk maar 500Kb/sec tussen mijn server en mijn PC

Specs server:
http://got.duck.ath.cx/system/?usr=4

Specs PC
http://got.duck.ath.cx/system/?usr=1

Ik dacht eerst, dat het aan de server zou liggen, maar dat leek me sterk.
In de server staat GEEN DMA aan, want dat ondersteund het mobo niet, maar dan vind ik 500KB/sec nog laag.

Ik heb CAT5 netwerk kabels, via een safeway switch..
Wie weet hoe dit komt?

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

wat voor een server is het? als het niet zo'n krachtige processor heeft kan het dat de nic teveel processorkracht nodig heeft om 100 Mbit/s te halen.

• E-RIC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:59
Is het dan half of full duplex? Bij half duplex kan het heel langzaam gaan (heb ik zelf ondervonden met m'n ex-halfgare-edimax switch (heb nu een nieuwe die wel goed werkt). Hij werkte alleen op 10Mbit half duplex en ik haalde met geluk 300Kbyte/s)

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
zandpaddo schreef op 15 november 2002 @ 18:22:
wat voor een server is het? als het niet zo'n krachtige processor heeft kan het dat de nic teveel processorkracht nodig heeft om 100 Mbit/s te halen.
de specs staan in de post ;)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-05 13:20
Heb je de laatste realtek drivers geinstalleerd?
Volgens mij moet die server wel enkele MB's per seconde kunnen halen.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-05 17:24

Metzie

Nyaano !

Koop eens een intel of 3com netwerkkaart. Die werken een stuk beter als die crap realtek dingen.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• FatalError
  • Laatst online: 06-05 13:20
ik blijf me eraan ergeren ;)
Realtek is NIET crap, tenminste.. de 8139C en nieuwer zijn echt prima kaartjes met n weinig hogere cpu belasting als Intel en 3Com kaarten.
Bovendien halen ze, net als merkkaarten, gewoon 11.5 mbyte/s in een voldoende snel systeem (snelle p1 of p2).

Het niet hebben van DMA ondersteuning is '1000x' zo erg belastend als een realtek ipv intel/3com kaartje nemen.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:38

Quarin

Ondertitel... wasda?

Ik heb idd geen enkel probleem met mijn realtek netwerk kaartjes, nou ja een beetje dan. In deze computer zitten een intel en een realtek en in de ander alleen een realtek. Als ik intel-->realtek doe dan draait hij alleen op 10mbit maar bij realtek-->realtek loopt het gewoon goed op 100mbit en haalt hij dat ook gewoon. Heel misschien heeft het daarmee te maken (ik denk het eigenlijk niet omdat hij het ook echt niet deed bij 100mbit en bij jou wel)

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Ik heb nu andere netwerk kabels neer gelegd, maar geen resultaat, ik haal steeds maar 500Kb/sec

FullDuplex brand op de switch, dus dat lijkt me dan OK.

Waar kan ik zo de nieuwste drivers vinden?

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:18

Klippy

Still Game

zandpaddo schreef op 15 November 2002 @ 18:22:
Denk ik ook, wordt toch krap denk ik.

Ik heb hier een P75 met 24MB EDO staan en dat gaat ook niet al te rap ;)
rond de 400-500KB/s.

Ik denk idd dat die PC gewoon wat oud wordt voor dit soort dingen.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-01 23:44
Het kan inderdaad goed aan je server liggen, omdat die niet zo rap is. Wat het ook nog zou kunnen zijn is je bekabeling. Als jij allerlei standaarden (a en B) door elkaar heen gebruikt, en eigen "standaarden" KAN het problemen geven in combinatie met andere standaarden. Dat heeft te maken met de twist die in de kabel zit. de meeste kabels zijn tegenwoordig gemaakt voor de B standaard.

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
nou, ik heb net even de drivers ge-update, geen resultaat, maar de CPU load wordt 100% als ik iets ga over kopiëren, dus PC is te sloom.....

Dan maar wachten tot na de HCC, dan heb ik een snellere server :)

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-05 23:30
Heb ik ook gehad met een vriend van mij in netwerk, soms zelfs niet hoger als 100 kb/s. Maakte ons niet veel uit. Maar vorige lan (1 op 1, crosscable) haalden we 'opeens' 8 MB/s, was niets veranderd aan onze systemen.

Ik denk zelf dat je netwerkkaart hem 'toch' op 10 mbit gooit, half duplex oid. Dat is iig wel voor de hand liggend.

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:51
Raar hoor, ik kon via netwerk op 12x fikken met een P166 met 64 MB intern (oftewel m'n 12x Plex 12/10/32A zat toen in mijn P166). Ook met 2 Realtek RTL8139 kaartjes, oftewel een P166 is echt niet te langzaam hoor om een beetje datastroom te trekken via netwerk. Een 10 Mb ISA kaartje in die bak trok bij mij al meer dan jouw 500K per seconde.

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Toewan schreef op 16 November 2002 @ 23:30:
Raar hoor, ik kon via netwerk op 12x fikken met een P166 met 64 MB intern (oftewel m'n 12x Plex 12/10/32A zat toen in mijn P166). Ook met 2 Realtek RTL8139 kaartjes, oftewel een P166 is echt niet te langzaam hoor om een beetje datastroom te trekken via netwerk. Een 10 Mb ISA kaartje in die bak trok bij mij al meer dan jouw 500K per seconde.
ik vind het ook raar, want ik denk dat je 3 jaar geleden niet max 500KB/sec trok en nu 3 jaar later halen we ineens 66MB of meer per seconde?

Ik heb alles op Full Duplex staan en dan raar dat het nog niet werkt..

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-05 23:30
Snow_King schreef op 17 November 2002 @ 12:00:
[...]

ik vind het ook raar, want ik denk dat je 3 jaar geleden niet max 500KB/sec trok en nu 3 jaar later halen we ineens 66MB of meer per seconde?

Ik heb alles op Full Duplex staan en dan raar dat het nog niet werkt..
66 MB/s :?

100Mbit / 8 = 12,5 mB/sec
66 / 12,5 = 5,28 * 100 mbit = 528 MBit om 66 mb/s te halen.

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
RedHat schreef op 17 November 2002 @ 12:03:
[...]

66 MB/s :?

100Mbit / 8 = 12,5 mB/sec
66 / 12,5 = 5,28 * 100 mbit = 528 MBit om 66 mb/s te halen.
nee, dan heb ik het even over HDD speeds, ik denk niet dat de mobo's en hdd's van 3 jaar geleden maar 500KB/sec konden verwerken, toch zeker wel 4 a 5 MB/sec.

Ik was trouwens Vrijdag en Zaterdag bij een mede Gotter van ons en daar haalde we over het netwerk met mijn PC 8MB/sec naar zijn server
http://got.duck.ath.cx/system/?usr=3 specs van zijn server.

Dus het ligt echt aan mijn server..

Verwijderd

Ik heb een linux bak als server draaien met een IBM PR 200 CPU (2x75) en die haalt FTP binair (14Mbit)

Server: Realtek 8319b
andere PC : Sweex met BC001 chip
en daar tussen een sweex switch die overgins wel goed snel zijn want we hebben ze op het werk ook en daar trekken ze 8 MByte

O ja, en als ik ftp in ASCII dat haal ik nog 3 Mbit

hoe dit kan?

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 13:21

Mary Wana

keyboard nut

Die realtec nic`s presteren neit zo geweldig als je een trage cpu hebt :) Koop es een Nic van een betere merk, gewoon 3com en je bent klaar :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Realteks werken wel degelijk prima met trage CPU's, mijn 2de bak hier een P1 133 MHZ, 5400 RPM HD, met een realtek kaart haalt over 100mbit netwerk makkelijk 7 MB/s

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

dat heb ik nou ook als ik iest van me pc naar me server kopieer haal ik max 1mb/sec op een 100mbit netwerk. krijg het ook maar niet opgeslost :(

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Pluisje schreef op 17 november 2002 @ 20:15:
dat heb ik nou ook als ik iest van me pc naar me server kopieer haal ik max 1mb/sec op een 100mbit netwerk. krijg het ook maar niet opgeslost :(
heel raar ja, ik w8 wel tot ik die cellie 1Ghz heb....

• ikke_
  • Laatst online: 01-05 17:04
Je hebt toch geen winroute draaien ofzo? Die trekt alle CPU dicht, hier op een p2-400MHz haal ik nog maar 5.5MB/s en als winroute uitstaat:9.2MB/sec
Dit is dus winroute waar geen rules op deze local netwerk kaarten staan!

Dus misschien kan je zien welk programma je CPU zo belast?
Probeer in ieder geval de laatste realtek drivers en het diag progje of ie wel echt op 100Mbit staat!

• dvherk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-10-2024
Als alle systemen in je netwerk op Full-duplex staan wil het regelmatig 'fout' gaan. Zet hoogstens alleen je server op FULL-duplex en al je clients enzo op HALF.
De techniek achter HALF en of FULL is in mijn ervaring bullsh*t... Werkt gewoon niet....
Heb getest tussen client en server alles met FULL alles HALF en de combi.... De test met alles FULL daar duurde de copy actie 10X !!!!! zolang t.o.v. de andere opties. Deze waren btw even snel.
Mijn idee/tip/advies : alleen servers op Full (liefst auto negotiate) en de client gewoon op half. Het heeft toch geen zin om op FULL te zitten. Data overdracht is toch vaak als een 'hand-shake' wachten op antwoord alvorens te sturen en dan is HALF voldoende.
Suc6.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:36
dvherk schreef op 17 November 2002 @ 23:13:
Als alle systemen in je netwerk op Full-duplex staan wil het regelmatig 'fout' gaan. Zet hoogstens alleen je server op FULL-duplex en al je clients enzo op HALF.
De techniek achter HALF en of FULL is in mijn ervaring bullsh*t... Werkt gewoon niet....
Heb getest tussen client en server alles met FULL alles HALF en de combi.... De test met alles FULL daar duurde de copy actie 10X !!!!! zolang t.o.v. de andere opties. Deze waren btw even snel.
Mijn idee/tip/advies : alleen servers op Full (liefst auto negotiate) en de client gewoon op half. Het heeft toch geen zin om op FULL te zitten. Data overdracht is toch vaak als een 'hand-shake' wachten op antwoord alvorens te sturen en dan is HALF voldoende.
Suc6.
Liefst alles Full, of gewoon alles half. Als je een switch hebt zet je alles op Full, dat werkt het beste. Als jij wilt weten wat collisions op een switch zijn, moet je een 3COM 3C905TX nemen op Full duplex en dan een goedkoop Winbond kaartje op Half zetten.
Half en Full doorelkaar in 1 netwerk werkt gewoon niet, en dan krijg je dit soort grappen. Auto werkt ook lang niet altijd, bovengenoemde winbond kaart stelt zichzelf half in op een netwerk vol met Full devices.
Replies van "Alleen je servers op full duplex zetten en de rest op half" is gewoon bullshit, koop de goedkoopste echte switch die je kunt vinden, sla de handleiding (vodje :?) open en lees de FAQ in dat ding:
Q: My Network is slow and has loads of packet loss
A: make sure your network is running completely Full Duplex or Half duplex, don't mix.

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
ikke_ schreef op 17 november 2002 @ 22:46:
Je hebt toch geen winroute draaien ofzo? Die trekt alle CPU dicht, hier op een p2-400MHz haal ik nog maar 5.5MB/s en als winroute uitstaat:9.2MB/sec
Dit is dus winroute waar geen rules op deze local netwerk kaarten staan!

Dus misschien kan je zien welk programma je CPU zo belast?
Probeer in ieder geval de laatste realtek drivers en het diag progje of ie wel echt op 100Mbit staat!
ik heb wel winroute ja, ik zal die engine eens even uit zetten..

edit:

wtf?
Ik red 1,8MB/sec als deze uit staat, dat is 3x zo snel!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-05 11:40
Router post 2+3+4 geen 100MBIT
Zeer lage snelheid in netwerk (XP en 98)
mega TRAAG! netwerk :(

Er zijn dus meer mensen met dit probleem, waaronder ik dus. tot nu toe geen oplossing gevonden, ik zal me maar neer moeten leggen bij een snelheid van 1.6 - 1.8 mb/ps op een full 100Mbit netwerk met een router/switch in het midden

[ Voor 0% gewijzigd door sPENKMAN op 18-11-2002 12:24 . Reden: nog een linkje ]

Eve char: Warock <TEST>

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:10
Download Netcps en test daar mee, daarmee sluit je een heleboel uit zoals trage hdd enz.
Heb je kabels zelfgemaakt en heb je dit wel goed gedaan? Want als je met netcps 1 kant in wel een goede score haalt dan heb je waarschijnlijk gewoon de kabel verkeerd gemaakt en gewoon de paren naast elkaar gelegd, terwijl pin 1 en 2 en pin 3 en 6 een paar moet zijn. Dit had iemand anders in de post en ik denk dat dit de reden is.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Wimpy006 schreef op 18 november 2002 @ 19:29:
Download Netcps en test daar mee, daarmee sluit je een heleboel uit zoals trage hdd enz.
Heb je kabels zelfgemaakt en heb je dit wel goed gedaan? Want als je met netcps 1 kant in wel een goede score haalt dan heb je waarschijnlijk gewoon de kabel verkeerd gemaakt en gewoon de paren naast elkaar gelegd, terwijl pin 1 en 2 en pin 3 en 6 een paar moet zijn. Dit had iemand anders in de post en ik denk dat dit de reden is.
ik heb de kabels gekocht, maar ik zoek het proggie ff op!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-05 11:40
nou zou ik wel even willen weten of hij zijn probleem heeft gevonden :P

Eve char: Warock <TEST>

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Router post 2+3+4 geen 100MBIT
Zeer lage snelheid in netwerk (XP en 98)
mega TRAAG! netwerk :(

Er zijn dus meer mensen met dit probleem, waaronder ik dus. tot nu toe geen oplossing gevonden, ik zal me maar neer moeten leggen bij een snelheid van 1.6 - 1.8 mb/ps op een full 100Mbit netwerk met een router/switch in het midden
[/quote]

Ik heb hetzelfde probleem.
Ik haal maar 2-3MB/s op een 100mbit netwerk en switch.

Netwerkkaarten: Realtek (C versie meen ik)
Switch: Target 100mbit full duplex switch (8 poorts)
Verder gewoon cat-5 utp kabels etc.

Computers zijn, athlon 1ghz, p2 400 en p2 233 en allen hebben udma66 of hoger.
Dus dat moet genoeg zijn lijkt me.
Naja, ik heb nog niet de drivers geupdate. (draai nog de standaard realtek drivers die in win2k zitten) Dus misschien dat dat een verandering teweeg kan brengen.

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:13
ik heb het ook en het ligt niet aan het netwerkkaartje, want als ik op een grote LANparty zit haal ik wel gewoon 10mB/s, kan het liggen dat UTP kabels langs boxen of adapters gaan?

• Twarp
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Alles hangt van je systeem af, realtec vragen veel van het systeem in het algemeen omdat ze zelf geen processor aan boord hebben. Als je veel of trage software heb draaien of je IRQ's staan een beetje brak dan kost dat meteen een hoop snelheid. Als optie zou ik zeggen neem een snellere nic of draai snellere software die beter een balan kan vinden tussen de hard en software.

Meh ...

Verwijderd

Zet die auto negotiate eens uit op beide computers en forceer ze allebei naar full duplex 100 mbit/sec. Negotiate tussen netwerk kaarten van verschillende merken gaat heel vaak fout.
Ze blijven aan het onderhandelen en switchen tijdens de transfers wat natuurlijk ten koste gaat van je snelheid. Heb het (met een collega expert) zelf ooit doorgemeten en het bleek dat tussen de 70% en de 80% van deze data onderhandeling was.

Verwijderd

heb ook 2 realtek 8139 kaartjes en haalde met windows shares maar 30 kb/s, ook na een nieuwe install. Toen IPX geprobeerd ipv TCP/IP, werd het 3 MB/s! Waardoor dat komt, geen idee... Maar misschien eens te proberen?

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Ok, het is dus niet opgelost.

De CPU load schiet naar 100%
Als ik winroute uit zet dan haal ik 1,8MB/sec maar meer echt niet.

Naja, zondag gaat mijn server naar een P3 500 ofzo met DMA OB dus dan moet het allemaal werken! :)

• dvherk
_JGC_ schreef op 18 November 2002 @ 08:59:
[...]

Half en Full doorelkaar in 1 netwerk werkt gewoon niet, en dan krijg je dit soort grappen. Replies van "Alleen je servers op full duplex zetten en de rest op half" is gewoon bullshit,
[...]
Heb Servers allemaal op full en de rest op 10Mbps half, die 10Mbps half werkt echt geweldig. Praktijk ervaring en toepassing dus...
Netwerken is niet alleen puur die feitjes uit een Faq... , maar een bepaalde 'feeling' kan een behoorlijke doses toegevoegde waarde hebben.
En natuurlijk heb je de 'theoretische' kennis nodig.

btw: Die servers draaien allemaal Win2k AD, met o.a mail, web, file enz.... Alle clients zijn XP pro's. Zonder performance problemen worden alle services uitgevoerd. Zelfs als iedereen op de file server aan het werken is, piek dus. Het aantal mensen op dat momnet ligt voor 1 server op gemiddeld rond de 120.

• Twarp

Twarp

just grin...

dvherk schreef op 20 November 2002 @ 22:59:
[...]

Heb Servers allemaal op full en de rest op 10Mbps half, die 10Mbps half werkt echt geweldig. Praktijk ervaring en toepassing dus...
Netwerken is niet alleen puur die feitjes uit een Faq... , maar een bepaalde 'feeling' kan een behoorlijke doses toegevoegde waarde hebben.
En natuurlijk heb je de 'theoretische' kennis nodig.
Jammer dat jij je feeling niet heb O-) want als je op een hub je server op full zet en de rest op half heb je collisions tot en met of je NIC wordt op half geforceerd 8)7 Het kan zijn dat je een switch heb en ook dan laat je feeling je weer in de steek, dan konden de workstations ook op full duplex.

Hoe dan ook, vandaag is het tijd om weer in contact te komen met een aantal technische feitjes om je feeling een beetje aan te scherpen met de werkelijkheid.

_/-\o_

Meh ...

Verwijderd

traagheid v/d server heb ook een keer zoiets gehad..was met een bepaald prgramma dat plaatjes van de server vroeg...dit duurde een eeuwigheid....Sterkere server gekocht 2.0 Ghz.. en probleem was verholpen :7 !

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 november 2002 @ 11:11:
traagheid v/d server heb ook een keer zoiets gehad..was met een bepaald prgramma dat plaatjes van de server vroeg...dit duurde een eeuwigheid....Sterkere server gekocht 2.0 Ghz.. en probleem was verholpen :7 !
heb ik ook maar gedaab :)

• ArchRAIDen
  • Laatst online: 08-04 16:29
topicstarter: die safeway switch.... ondersteund die wel 100 mbit/sec?

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
ArchRAIDen schreef op 23 November 2002 @ 18:52:
topicstarter: die safeway switch.... ondersteund die wel 100 mbit/sec?
jep, das een 100Mbit Switch

• Mentalist
  • Laatst online: 02:42

Mentalist

[avdD]

Hoeft niet aan die specs te liggen lijkt me...

Ok, hier staat een IDT C6 225Mhz die in games zich ongeveer als P166 gedraagt en bij office als P1 233MMX (ik twijfel nog een beetje waar het leechen van die machine onder valt). Zit een Intel 100mbit kaart in : als ik (bijna) geen achtergrondtroep draai trek ik met +/- 4MB/s data van m'n apache *D

Als ik dan een Mp3tje met Sonique 1.90 aanzet (met Sonique gewoon op de desktop, niet geminimaliseerd, dus met die héééle interface in beeld. Goed voor 70% cpu verbruik >:)) dan haal ik nog altijd zo'n 1,3MB/s. In beide gevallen CPU naar 100%. Of UDMA aanstaat weet ik niet, het mobo ondersteund UDMA33 maar ik betwijfel of die 1,6GB quantum schijf waar ik met 4MB/s data van kan trekken over m'n netwerk ook UDMA33 ondersteund ;) (moet ik dat weer opzoeken.. :X)

En ja, dat doet die server dan nog met Win95 >:)

Zet eens zoveel mogelijk zooi uit zodat je cpu verbruik onder de 10% zakt en probeer het nog eens.

Ik heb hier nog wel een cheap-ass netwerkkaartje trouwens, uit de realtek-prijsklasse (bc-001 ding ofzo), ik zal nog eens kijken hoe snel die is in C6 ;)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• dvherk
Twarp schreef op 22 November 2002 @ 11:01:
[...]
Het kan zijn dat je een switch heb en ook dan laat je feeling je weer in de steek, dan konden de workstations ook op full duplex.
Waarom altijd mensen op woorden AFZEIKEN, je bent er om elkaar te helpen volgens mij. Bevalt een bepaalde post je niet. Lees hem dan niet of ga verder met de volgende.
Wat betreft de hub of switch. Je heb idd gelijk _/-\o_ dat hier een switch wordt gebruikt. Lijkt me niet meer als logisch voor een bedrijfskritsch netwerk. Over de snelheid van werkstations, je kan een beetje normale switch per poort instellen ;)

• dvherk
Speedener schreef op 20 November 2002 @ 09:57:
kan het liggen dat UTP kabels langs boxen of adapters gaan?
Lijkt me wel ;) Is nooit bevorderend. Met STP ipv UTP zou het al een stuk minder kunnen zijn. Haal de prik eens van die kabels (waarmogelijk) en probeer het nog eens.

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
ik heb nu linux op mijn server en hij heeft nu een ander mobo + een 400Mhz celeron en ik haal nu 9 a 11 MB/sec

Alles is nu dus ok!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik heb nog een veel vager probleem.

Specs:

Workstation:
Asus A7v133 met AMD tb 1400
786mb ram
Maxtor 40gb 7200rpm
Realtek 8139 100mbit

Server:
Asus Tusl2-c met cellie 1300
512mb ram
Maxtor 40gb 7200rpm
Realtek 8139 100mbit

Switch: 100mbit

Kabels: Cat 5

Het probleem:

Als ik een file van mijn server naar mijn workstation trek gaat dat met een dikke 10MB p/sec. Blaas ik echter een file van mijn workstation naar mijn server dan blijft ie hangen rond de 500kb p/sec met af en toe uitschieters naar 1,5MB.

De grootte van de files maakt niet uit. Firewalls staan op beide comps uit.
De server draait een dhcp. Ik heb ook al beide nic's een vast ip gegeven maar dat veranderd niks.

In mijn workstation zit echter wel nog een 2e NIC, 3Com 3C595C, voor mijn @home verbinding.

Heeft iemand dit meegemaakt of weet iemand de oplossing?

/edit

CPU belasting is trouwens verwaarloosbaar. Is ongeveer 5 procent :)

[ Voor 7% gewijzigd door max op 27-11-2002 20:09 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Snow_King schreef op 27 November 2002 @ 19:53:
ik heb nu linux op mijn server en hij heeft nu een ander mobo + een 400Mhz celeron en ik haal nu 9 a 11 MB/sec

Alles is nu dus ok!
Ben je tegelijkertijd van OS én van hardware gewisseld of draaide Linux eerst ook al :?

Vergeet trouwens niet je specs te updaten ;)

• Twarp

Twarp

just grin...

dvherk schreef op 27 november 2002 @ 17:27:
[...]

Waarom altijd mensen op woorden AFZEIKEN, je bent er om elkaar te helpen volgens mij. Bevalt een bepaalde post je niet. Lees hem dan niet of ga verder met de volgende.
Wat betreft de hub of switch. Je heb idd gelijk _/-\o_ dat hier een switch wordt gebruikt. Lijkt me niet meer als logisch voor een bedrijfskritsch netwerk. Over de snelheid van werkstations, je kan een beetje normale switch per poort instellen ;)
Zolang je maar geen onzin uitkraamt dan hou ik mijn mond wel, anders help je de ander echt niet. Hij leest onzin posts wel omdat ie geholpen wil worden en onzin helpt hem niet.

Maar om je even te helpen ;) zet je Workstations ook maar op Full duplex gaat het nog sneller. (wel met switch he geen switching hub)

Meh ...

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:31
Eerlijk gezegt heb ik full-duplex nog nooit lekker aan de praat gekregen. Niet met dure kaarten (intel/3com) en niet met goedkope kaarten (realtek/olicom). Ik doe alles op half duplex en ben tevreden met wat ik krijg (8 a 9 MB/s via een hub).

Even wat betreft realtek kaarten, nooit meer voor mij. Intel is een fractie duurde maar veel beter. Betere ondersteuning, hogere snelheden, minder wazige problemen (oftewel geen wazige problemen).

• Twarp

Twarp

just grin...

Domino schreef op 28 november 2002 @ 14:55:
Eerlijk gezegt heb ik full-duplex nog nooit lekker aan de praat gekregen. Niet met dure kaarten (intel/3com) en niet met goedkope kaarten (realtek/olicom). Ik doe alles op half duplex en ben tevreden met wat ik krijg (8 a 9 MB/s via een hub).
:Z
Tja HUB he daar doet full duplex het niet op, ook niet op een switching hub, alleen maar op een "echte" switch. O-)

Meh ...

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:31
Kan wel zijn, maar ik heel wat switches voorbij zien komen in mijn vakgebied (inderdaad IT).
Intel 400/500 series, 3coms, noem het maar op, het heeft nooit echt goed gewerkt (in ieder geval geen merkbaar snelheidsverschil).

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Fire_escape schreef op 27 November 2002 @ 20:05:

Specs:

Workstation:
786mb ram
Maxtor 40gb 7200rpm
Realtek 8139 100mbit

Server:
512mb ram
Maxtor 40gb 7200rpm
Realtek 8139 100mbit

Het probleem:

Als ik een file van mijn server naar mijn workstation trek gaat dat met een dikke 10MB p/sec. Blaas ik echter een file van mijn workstation naar mijn server dan blijft ie hangen rond de 500kb p/sec met af en toe uitschieters naar 1,5MB.

De server draait een dhcp. Ik heb ook al beide nic's een vast ip gegeven maar dat veranderd niks.

In mijn workstation zit echter wel nog een 2e NIC, 3Com 3C595C, voor mijn @home verbinding.

/edit

Ik trap deze nog eens omhoog. Niemand een idee?

• Appesteijn
  • Niet online
Fire_escape schreef op 27 november 2002 @ 20:05:

Het probleem:

Zoiets heb ik dus ook. Zie thread: luie server? Maar helaas nog geen oplossing. Ga vandaag iig een andere netwerkkaart proberen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

erm ,............. je kabel ?

ik heb het gauw doorgelezen maareuh is dat een doe het zelf kabel ?
zo ja hoe lang is die en heb je de aderparen bij elkaar gehouden

Iperf

• MrLurch
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2025

MrLurch

Can't find the any key

Sluit je pc's op een geaard stopcontact aan. Dat wil nog wel eens helpen.

Er zijn 3 soorten mensen: mensen die kunnen tellen en mensen die niet kunnen tellen!

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06-2025
Deze test programma's, zoal hierboven netcps, maar ook netio, zijn eigenlijk meer benchmark programma's. Met netio haal ik ongeveer 11,5 MB/s en met netcps zo'n 10,1 MB/s. Maar in reallife, dus als ik bijv een .wav van 3 gig kopieer, dan haal ik zo'n 6,5 MB/s. Maak niet uit of ik het van mijn pc naar de server of andersom doet.
Maar ik moet wel zeggen dat als je thuis met netcps/netio deze waardes haalt je wel kan zeggen dat het netwerk, hardwarematig gezien, normaal werkt en dat problemen met snelheden aan de software kant gezocht moeten worden.
Snelheden van pc naar pc, 1 op 1, heb ik eigenlijk nog nooit echt hoger gezien/gehoord dan 6-7 MB/s, maar van 1 op n moet de volledige 100 mbit(incl overhead) wel te halen zijn.
(Mijn hardware: 3Com 905CTX kaartjes met draytek router)

Verwijderd

tja, ik heb dus ook een langzaam netwerk van 2 pc's. op deze p4 (zie sig) heb ik windows xp home en realtec 8139 10/100 on board, op de andere pc (p2-233mhz, 32 ram) staat windows 98se en daar zit een pci kaartje in, een repotec 1624w 10/100. ik heb er een cat5 cross kabel tussenliggen van plm 15 meter. deze is door de plaatselijke pc boer gemaakt. ik heb om het netwerk te krijgen gewoon de wizard van windows gebruikt. allebei de computers maken gebruik van het adsl modem in de p4. de duplex-modus staat bij allebei op auto, want het instellen van wat voor waarde dan ook verandert de 100mbps meteen in 10mbps. het werkt dus helemaal perfekt (internetten, bestanden delen), maar de snelheid komt (volgens taakbeheer van xp) zelden boven de 0,5% van 100mbps uit. met als gevolg dat internetten op de p2 met hangen en wurgen nog wel gaat, maar het kopieren van bestanden die groter zijn dan een paar honderd kb levert consequent een time-out op. ik heb alles al geprobeerd, maar weet geen oplossing. het enige wat ik nog kan bedenken is maandag mijn kabel eens laten doormeten bij een pc zaak, maar als ik dat zelf doe (draadje voor draadje met een multimeter) lijkt hij in orde.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

als die aderparen niet goed bij elkaar gehouden worden wil dat wel eens uitmaken

(merk je dus niet met een kabeltester of multimeter ........ maar met je ogen! even goed in de faq naar die kleurtjes kijken) en als je het niet goed kan zien gewoon opnieuw knijpen

[ Voor 3% gewijzigd door Fish op 30-11-2002 18:09 ]

Iperf

• NoBody
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Metzie schreef op 15 november 2002 @ 18:54:
Koop eens een intel of 3com netwerkkaart. Die werken een stuk beter als die crap realtek dingen.
ik heb op CampZone 2 bijna 2 dagen 24/7 lopen leechen met 8 mb/s met mijn realtekje op een celeron 700 (niet al te krachtig dus)... ik denk niet dat jij met je 3com/intel daar ver bovenuit zal komen :)

Hoi

Verwijderd

fish schreef op 30 november 2002 @ 18:08:
als die aderparen niet goed bij elkaar gehouden worden wil dat wel eens uitmaken

(merk je dus niet met een kabeltester of multimeter ........ maar met je ogen! even goed in de faq naar die kleurtjes kijken) en als je het niet goed kan zien gewoon opnieuw knijpen
de volgorde van de aders is goed, waar kan het dan nog aan liggen???

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

NoBody schreef op 30 November 2002 @ 18:49:
[...]

ik heb op CampZone 2 bijna 2 dagen 24/7 lopen leechen met 8 mb/s met mijn realtekje op een celeron 700 (niet al te krachtig dus)... ik denk niet dat jij met je 3com/intel daar ver bovenuit zal komen :)
Met zwakke cpu hebben we het niet over een celly 700.. Da's nog snel.

Met niet zo'n snelle cpu hebben we het over een P1 van minder dan 233Mhz. Of zelfs 486 machines.. En dan is een 3Com of Intel echt wel beter hoor ;)

Verwijderd

ik heb vandaag de kabel helemaal door laten testen in een computerzaak, en die kabel is dus prima. heb ook al verscheidene drivers geprobeerd, maar nog steeds hetzelfde probleem. ik ben erachter dat het ook langzaam kan worden als je meerdere protocollen draait, maar dat heb ik ook niet. iemand nog een idee?

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:23

Specs:

Workstation:
786mb ram
Maxtor 40gb 7200rpm
Realtek 8139 100mbit

Server:
512mb ram
Maxtor 40gb 7200rpm
Realtek 8139 100mbit

Het probleem:

Dat is dus precies wat ik ook heb tussen mn windows 98 laptop en XP PC. heb er ook al een topic over lopen, maar heb nog geen reacties. Maar aan deze topics te zien zal ik dat ook wel niet krijgen want niemand is er blijkbaar al uit.

Catch a smile out there!

• Twarp

Twarp

just grin...

Specs:

Workstation:
786mb ram
Maxtor 40gb 7200rpm
Realtek 8139 100mbit

Server:
512mb ram
Maxtor 40gb 7200rpm
Realtek 8139 100mbit

Het probleem:

/edit

Wat voor OS gebruik je op de beide PC's.
Haemorrhage schreef op 02 December 2002 @ 19:11:
[...]

Dat is dus precies wat ik ook heb tussen mn windows 98 laptop en XP PC. heb er ook al een topic over lopen, maar heb nog geen reacties. Maar aan deze topics te zien zal ik dat ook wel niet krijgen want niemand is er blijkbaar al uit.
Wat dacht je van wachtwoordverificatie? dat kost nogal wat performance als dat niet lekker loopt. Die XP bak controleert alles nl.

Meh ...

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-05 14:43

Copyman

Dode muis

Ik heb dus ook een netwerk thuis, van 2 PC's met daartussen een draytek vigor 2200E broadband router (@Home Emmen). De firmware versie van deze router is 2.1. Deze blijkt problemen te hebben met de Filter IN;

Firmware 2.1a voor Vigor2200(E/X/W) Let op: de filter functie in deze firmware (b)lijkt niet correct te functioneren!

Firmware 2.2 voor Vigor2200(E/X/W) Let op: De filter IN functie in deze firmware is uitgeschakeld om wille van de doorvoersnelheid.

Maar nu even mijn probleem: voordat deze router er tussen zat downloadde ik meestal met 150kb/s, nu zit dat op diezelfde sites nog maar op 50 a 60kb/s. Ook mijn interne netwerk is traag geworden. Filetransfers van zo'n 150kb/s met een 100MBIT intern netwerk, full duplex en 2x Realtek RTL8139. Kopieeren van ee 5MB MP3 kost me al 2 minuten tijd. :?

Iemand die dit probleem eerder met een Draytek heeft gehad en na installen van Firmware 2.2 niet meer? Of kan dit ergens totaal anders aan liggen?

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Verwijderd

mijn probleem is opgelost. ik heb de netwerkkaart van de p2 (gloednieuw) vervangen door zo'n 10 mbit combo kaartje uit de prehistorie (gratis uit een grabbelbak op de hcc, ik heb er nog 10) en nou doet hij het wel.

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Twarp schreef op 03 december 2002 @ 08:52:
[...]

Wat voor OS gebruik je op de beide PC's.
Workstation: Win2000
Server: Win2000 Server

Verwijderd

haj,

heb hier ook vele vage dingen met realtek dingen gehad,
heb in m'n pc (PIII 900, 256 sd, 40 gb udma66 5400rpm) een 3com 10mbit combo 3C900B en een realtek 8139/810x op 10/100

als ik met een groepje vrienden lan met vaste ip's, geen dhcp enzo dan trek ik met m'n realtek maar een half mb ofzo, met m'n 3com toch wel 1 mb

als ik naar CEL, plaatselijke 'grote' lan ga, haal ik met m'n 3com 1.2 mb/s (maximum van 10mbit) en met m'n realtek 'gewoon' 12.5 mb/s >:) (maximum van 100mbit), ze hebben daar dikke hp en 3com switches en een dhcp, ip op automatisch dus

op CEL zet ik alles op automatic, op vriendenlan ook, als ik het nl daar niet doe, kan ik het netwerk niet eens op!!!
we hebben daar btw een brakke sitecom hub die niet langer dan een uur of 10 kan aanstaan, anders crasht ie half, gewoon ff de prik eraf halen tijdens het eten :Y) :(
Pagina: 1