Maxtor D740X lawaai.... is dat normaal?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 495 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Maxtor D740X 80gb 7200rpm schijf en hij klinkt als een soort F16 die klaar staat om op te stijgen. Ik heb helaas de uitvoering met gewone kogellagers, maar dan nog.... is het normaal dat ie zoveel geluid maakt?

Hij zit in een Thermaltake Xaser2 5000A kast met 5 casefans. Nou, daar hoor je m dus dik bovenuit loeien. Verder hoor je m zachtjes wat klikken als ie bezig is, maar dat lijkt me vrij normaal, dat deden eerdere schijven van mij ook. Als je m aanzet hoor je m ook echt op toeren komen als een startende straaljager en bij het uitzetten hoor je m nog zeker 10 seconde nadraaien, en dan heb je eindelijk rust.

Ik heb al tevergeefs geprobeerd uit te vinden hoeveel lawaai deze schijf behoort te maken, maar ik kom niet verder dan het gegeven dat de versie met Fluid Dynamic Bearings erg stil is. Maar laat ik nou de Ball Bearing versie hebben....
Hopelijk kunnen mensen hier die dezelfde schijf hebben of m ergens gehoord hebben mij vertellen of dat lawaai normaal is. Ik word er namelijk behoorlijk gek van eigenlijk. 8)7

Heb al even gemaild met Maxtor, maar toen kreeg ik een standaard mail terug dat ik m kon opsturen naar Ierland. Dat is allemaal leuk en aardig, maar dan moet ik wel eerst zeker weten dat het niet zo hoort, dat geluid. Straks stuur ik een prima schijf op, zullen ze ook niet echt blij mee zijn bij Maxtor....

Ik hoop dat iemand van jullie mij hiermee kan helpen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb diezelfde schijf dus ook, soms maakt hij een heeel erg hard geluid en anders gewoon hard zoals het hoord. Dat hij soms heel veel geluid maakt is een heel bekend probleem.
Maar die van jouw doet dit dus altijd, als hij echt te veel lawaai maakt:
OPSTUREN die handel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 23:50
Ik heb die van mij op de kop in de computer gemonteerd en nu is het geluid een stuk minder

De schijf ligt nu met z'n orignele bovenkant in het geluidsissolerende schuim.... :-)

maar volgens mij maakt hij uberhaupt minder lawaai op de kop

hoe bepaald je dat een schijf te veel lawaai maakt ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als hij opeens een ander geluid maakt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Ik heb dezelfde, maakt idd een pokkeherrie.
Heb hier ook nog een 40 GB Maxtor (ook 7200 rpm) en die hoor je dus echt NIET.

Vind het maar raar :|

edit: Naja, pokkeherrie... ik hoor 'm flink kraken als ie bezig is en hij maakt gewoon constant een zoemgeluid. Dat had ik met die 40GB dus niet, vandaar dat ik het pokkeherrie vind. Zou eigenlijk eens moeten kijken hoeveel 't scheelt als ik 'm uit zet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liosnel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-08 14:00
Hmmm de 40 gig versie hoor ik niet boven m'n fans uit komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:40
Ik heb er twee gehad, maar ze de deur uit gedaan omdat ze een vreselijke herrie maakten. Is dus redelijk normaal.

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchderk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2022
Ik heb ook de 40gig versie en die hoor ik er wel duidelijk bovenuit. Hiervoor had ik een IBM 40 gig. Die heb ik weggedaan vanwege de herrie. Maar die Maxtor is niet veel beter

Hop doet leven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, bedankt voor alle snelle antwoorden. Simpel gezegd maakt mijn schijf een inderdaad een pokkeherrie, maar volgens mij heeft ie nooit anders gedaan. Ik begin me er alleen steeds meer aan te ergeren..... Hij komt echt duidelijk boven m'n 5 fans uit..... Koop je speciaal een Zalman voeding om de zaak stil te houden, gaat die Maxtor schijf ff flink voor je loeien..... maar ik begin nu wel te twijfelen of ik m wel terug moet sturen, best kans dus dat dit normaal is....

Blijft wel vreemd voor een fabrikant als Maxtor, die deze schijven als high-end consumer weet ik veel wat voor schijf aanprijst... Je zal maar een kantoor hebben met 20 pc's met allemaal zo'n schijf erin, ik zou echt gillend wegrennen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 11:28
hmm ik heb dus ook zo'n schijf, en ook met pokke herrie
nix aan te doen dus :)
denk dat ik maar Cuda 5jus ga halen als de SATA versie met 8mb dr is :)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10-2024
Ik heb hier twee van die schijfjes in mijn systeem hangen van 60 GB en de mijne zijn echt fluisterstil...alleen bij het kopieren van een groot aantal files hoor ik hem een heel klein beetje maar dan moet ik echt langs de pc gaan zitten.

als er echt iets niet klopt gewoon teruggaan! (garantie?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb hem dus ook. Constante fluittoon en gekraak bij het lezen en schrijven, echt niet normaal :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obruut
  • Laatst online: 13:50
Ik heb ook de Harddisk gehad, je hoort de schijf inderdaad beitelen op de platters :s, Ik heb nu een 60Gb 7200rpm FluidBearing schijf, echt lekker STIL! :-)

Read error : 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon muziek hard aanzetten, als ik mijn pc opstart, dan komt het geluid van mijn Maxtor ook boven het geluid van mijn server (Wat een sootje onderdelen op een plank geschroeft aan de wand is), maar ok, alles went, dus muziek ietsjes harder en alles is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol
  • Laatst online: 04-09 22:02

vehpol

Go Go Gadget!

Ik heb de LiquidBearing versie,en die hoor ik bij het opspinnen even een tijdje en als hij keihard aan het lezen en schrijven is (dus niet bij normaal gebruik) dan hoor getik en gekraak (zoals bij een HD eigenlijk altijd wel het geval is, dus niets om me zorgen om te maken). Maar dat is natuurlijk geen antwoord op je vraag :) Garantie heb je in ieder geval!

Ceci n'est pas une signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06 15:06
die ballbearing versie maakt idd veel herrie.. ik werk bij een computerzaak waar we voorheen veel van die krengen verkochten, maar ik vin het geluid ook maar irritant en niet om aan te horen.. de nieuwe fluid bearing is (zoals je waarschijnlijk al aan de reacties zag) errug stil...

If it ain't broke, fix it till it is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oei, ik vrees dat ik dus gewoon zolang ie er niet echt mee ophoudt, opgescheept zit met dit lawaaierige beest..... Ik had m vrij snel gekocht, toen moesten volgens de winkel nog Fluid Bearings komen, maar ze zeiden dat dat niet veel uit zou maken. Ik dus die Ball Bearing drive gekocht... kan mezelf wel uit het raam storten gewoon, had beter even kunnen wachten achteraf...
Ik stel voor dat je met een kleine bijbetaling je Ball Bearing schijf kan omruilen voor een Fluid Bearing schijf.. maar ja, dat zal er wel niet inzitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunn0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-09 09:06
ik heb bij een maatje van me 2 van die krengen geinstalleerd en die hoor je nauwelijks.. en ze hebben ook gewoon kogellagers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
liosnel schreef op 15 November 2002 @ 15:29:
Hmmm de 40 80 gig versie hoor ik niet boven m'n fans uit komen...
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stunn0r schreef op 16 november 2002 @ 00:14:
ik heb bij een maatje van me 2 van die krengen geinstalleerd en die hoor je nauwelijks.. en ze hebben ook gewoon kogellagers
ja hier ook ook met kogel lagers de 60 gb versie en de mijne is behoorlijk stil

zal ik dan geluk hebben?

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
  • Laatst online: 08-09 05:30
Ik heb 2 schijvne in één pc, allebij 20 gb. Ik hoor ze niet kraken, maar één schijf hoor ik duidelijk 'fluiten'. De andere is muisjestil :+

Allebij kogellagers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

80 gig hier , zelfde als topicstarter, mijn schijf zingt, je bent niet de enige :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Ik heb deze schijf ook en hoor 'm bij het opstarten en afsluiten van de pc en soms bij het kopieren (licht 'krakend' geluid). Verder issie redelijk stil, maar ik heb Acoustic Management op quiet staan. Misschien moeten mensen die geluidsoverlast :) hebben, deze instellingen even checken en evt. aanpassen.

Systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook twee d740x 60 gig waarvan 1 non-fluid: fluittoon werd ook steeds erger...

heb nu de non-fluid in Silentdrive gehangen en rust is eindelijk terug...wat een stilte! hoor alleen als apparaat op hd flink bezig is het normale gekraak...

Via dtemp lees ik uit dat hij bij langdurige zware belasting 51 graden wordt, de andere zonder silentdrive (fluid bearing) is tot 10 graden koeler. Ik geloof dat de kritieke temperatuur ergens tegen de 60 graden ligt. Kijk ook maar even naar recent silentdrive-topic hier bij GOT op 7-11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga toch morgen maar eens met de winkel bellen, want het blijft natuurlijk een beetje raar. Op de site van Maxtor staat dat er Silent Drive Technology ofzo op zit en dat ie erg stil is. Nou, daar merk ik dus helemaal niks van en ik heb het gevoel dat ie over een maand ofzo nog meer lawaai zal maken, want als die lagers zoveel geluid maken dan moeten ze haast wel verder gaan slijten en dan wordt het alleen maar erger. Met een beetje mazzel wil de winkel me wel een nieuwe geven......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paknaald
  • Laatst online: 07:14
Je hebt gelukkig (of niet, hoe je het maar bekijkt) dat je hem uberhaupt aan de praat hebt gekregen. Een aantal weken terug had ik hetzelfde bij een 40 gb D740x; maar die wenste nog niet eens in de BIOS te verschijnen. Het geluid, een hoge snerpende fluittoon met het volume van een flinke aanstaande stereo deed mij onmiddelijke beseffen dat ik een defecte had. Opgestuurd naar Gistron en een nieuwe ontvangen.
Advies: stuur op; hij is m.i. vrijwel zeker defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m inmiddels al bijna 8 maanden, hij doet het altijd perfect. Alleen volgens mij wordt dat geluid langzaam steeds harder, maar wel heeeeeel geleidelijk. Anders was ik me er al eerder aan gaan ergeren. Je zou bijna gaan denken dat er nogal wat slijtage aan die lagers aan het optreden is en dat ie daardoor langzaam steeds meer herrie gaat maken. Het is echt zo'n soort fluittoon, je moet het volume bij spelletjes redelijk opendraaien om er overheen te komen.... Maar het gekke is dat ie verder niks vreemds doet, m'n pc is al die tijd hartstikke stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
Ik ben vanmorgen met mijn schijfje naar norrod gegaan en daar gooien ze hem nu op de testbank :D

wel balen dat ze geen vervangende schijf op voorraad hebben, nu moet ik wachten op 21 november :'(. gelukkig wel op tijd (als er iets aan mankeert) voor de lan-party van 23 november :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een D740X, de 80 Gb lquid versie, ik hoor hem ook nog redelijk, ik zit nu met kast open maargoed. Als ik een map open dan ratelt tie als een gek, wel iets minder dan mijn ballbearing 40 gb maar toch, voor een liquid vind ik hem niet echt stil! Maargoed ik heb hem dan ook al 5 maanden voor een zacht prijsje van 129 euro :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pablo_p
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-05 22:14
Ik ben nu minder op snelheid aan het tweaken, maar vooral op lawaai. En bij maken mijn hd's meer lawaai dan de rest van mijn computer.

Op http://www.storagereview.com/ kan je met klikken op "database", dan selecteren "Idle Noise" en dan op Sort drukken en erg handig overzicht krijgen.

De MAxtor 740X maakt daar een goede 46 dB aan herrie.

Ikzelf ga op de HCC dagen maar een IBM 180 GXP van 60 GB kopen, die is en razendsnel, én stil, én betaalbaar.

(P.S. Je kan ook een aantal interessante hd's selecteren en dan compare doen, kan je optimaliseren naar herrie/prestatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
Mijne was een 540X :? en die maakt al meer herrie als twee pc's naast elkaar :'(

En ik heb het niet over lezen en schrijven want dat was wel stil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd even gekeken op Storagereview.com en daar vond ik het volgende bij de review:

"Again, our review sample features ball rather than fluid bearings. Even so, this D740X is quiet when idle. Though it can't quite compare to the Seagate Barracuda ATA IV (all of which ship with fluid bearings), idle noise should be undetectable in all but the quietest systems."

Nou, ik heb al geen superstil systeem (wel een stille Zalman voeding, maar die 5 casefans van 21dB verpesten de zaak), maar die schijf zoemt er luid bovenuit en dan is ie nog niet eens aan het schrijven, dan komt er nog dat gekraak bovenop. Ik denk dat ik toch maar eens zal moeten bellen met Exile, daar komt ie namelijk vandaan.

Heeft iemand van jullie ervaring met iets terugsturen naar Exile, zijn zij een beetje makkelijk daarin? Ik zit ook met het feit dat ik nooit een backup kan maken van die 80gb, want mijn 2e schijf is maar 20gb.... dat wordt dus weer lachen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:06

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb er twee van 40GB in RAID draaien en het gekrijs van die motoren is inderdaad erg hinderlijk :{ Ik overweeg om ze allebei te verkopen en te vervangen door stillere.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03-2024

MadMax

Dammax

Heb ook 2 van die 80 GB 7200 rpm schijven maar heb totaal geen last van eventueel geluidsooverlast die ze kunnen veroorzaken. Ik heb er nog een SCSI-schijf in hangen en die overtreft in zijn eentje het geluid van de twee Maxtor-schijven.

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 15:10
Draai eens een smart attribute checker en/of een drivetemp test. Ik heb een D740X liquid om zeep geholpen door te hoge temperaturen. Het toenemen van lawaai tot ondraaglijke volumes (pc staat in woonkamer) was een eerste teken aan de wand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
ja die van mij (80 gb) maakt een hoge fluit toon. die harde schijf maakt een herie, nog irritanter dan me cpu cooler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die Maxtor ingeruild voor een 'stille' IBM. Alle maxtors die in in mijn bezit heb gehad maakten een irritante geluidje, in mijn geval een hoge zoemtoon. Om van het schriifgeluid af te komen (meestal verzoorzaakt door resonantie met je kast) zou je kunnen overwegen om je HD te laten rusten op binnenbanden. Je moet dan natuurlijk wel genoeg ruimte hebben:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb hier ook 2 Maxtor D740x 80GB schijven die ik wel wat stiller wil maken, ondanks performance verslechtering met SilentDrive (of hoe heette dat Maxtor tooltje? :? ) :)
Maar op de site van Maxtor is dit niet meer te downloaden :(
Heeft iemand nog een mirror? :?

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:47
Ik heb twee D740x van 80GB, en dan de Fluid Baring versie. Deze maken ook een pokkeherrie.
Juniorrules schreef op 19 november 2002 @ 18:06:
...met SilentDrive (of hoe heette dat Maxtor tooltje? :? ) :)
Dat is amset
Juniorrules schreef op 19 november 2002 @ 18:06:Maar op de site van Maxtor is dit niet meer te downloaden :(
Heeft iemand nog een mirror? :?
Het staat nogsteeds in het image-file van PowerMax. Start van deze floppy, sluit powermax af en typ amset in, werkt bij mij ook.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Juniorrules schreef op 19 november 2002 @ 18:06:
Ik heb hier ook 2 Maxtor D740x 80GB schijven die ik wel wat stiller wil maken, ondanks performance verslechtering met SilentDrive (of hoe heette dat Maxtor tooltje? :? ) :)
Werkt niet. Dat heeft alleen invloed op de beweging van de koppen. Het toerental van de motor blijft gelijk, dus het gillende lawaai vermindert niet.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aan de koeling kan het lijkt mij niet liggen, heb een fan recht op die schijf staan. En m'n kast is superkoel verder. Ik vrees dat dit zo'n geval is waar je gewoon pech kan hebben. De ene schijf van dit type maakt kennelijk gewoon meer lawaai dan de andere. Jammer, want ik ben er voor de rest erg tevreden mee.

En het heeft absoluut geen zin om met zo'n programmaatje de schijf stiller te maken, want ik hoor m toch al nauwelijks schrijven boven dat enorme gezoem van die schijf uit. Misschien moet ik maar gewoon zo'n Seagate kopen over een tijdje, ben ik overal vanaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-09 09:19

Scighera

swim-bike-run

mijn 60GXP hoor eerder dan de DH740x met kogelagers. Ik hoor hem pas als ik hem afsluit en de schijf vaart gaat minderen en als ik extreem veel data aan het verplaatsen ben en ondertussen een defragentatie aan het uitvoeren ben

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels op aanraden van DaCoTa maar eens active SMART geinstalleerd, kon ik meteen die temperatuur checken. De temperatuur van m'n schijf is 25 graden, dus daar lijkt me niet al teveel mis mee. En voor de rest zijn alle waarden groen en is de schijf OK. Er is dus verder (helaas, kon ik mooi een nieuwe krijgen) niks kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb week geleden ook een Maxtor D740X ontvangen. Deed het prima tot twee dagen terug. Pc ziet hem nog wel, maar Windows is van mening dat de schijf niet geformatteerd is. Tevens maakt hij z'n ratelen niet af. Kort rateltje, stilte, kort rateltje, stilte, etc. Net alsof hij blijft haken. Wat denken jullie? Dood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 15:50:
Heb week geleden ook een Maxtor D740X ontvangen. Deed het prima tot twee dagen terug. Pc ziet hem nog wel, maar Windows is van mening dat de schijf niet geformatteerd is. Tevens maakt hij z'n ratelen niet af. Kort rateltje, stilte, kort rateltje, stilte, etc. Net alsof hij blijft haken. Wat denken jullie? Dood?
laat die powermax tool erover heen gaan.

burn in test en weet ik het allemaal
doe je 3 cycles van burn in test, als daar geen errors uitkomen is er niks mis mee..zegt maxtor dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
Ik kan morgen een nieuwe schijf ophalen. Nu een 30 GB want 20 Gb konden ze blijkbaar niet meer bestellen.

* LollieStick is weer helemaal blij als deze tenminste goed is :)

edit:

Volgens Norrod was de schijf wel "factory-certified" maar was er hoorbaar iets mis mee. De schijf kwam boven mijn CPU koeler uit en dat voor 5400 RPM ATA100. Mijn andere schijf, ook Maxtor 5400 RPM, ATA100 vertoont geen enkel probleem. Deze is ook 10x stiller als de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

tja tis dat ze toen bekend stonden als ongeveer de snelste IDE schijven.. en ik ben toch al jaren gewend maxtor te kopen.

kheb er nu 2 van 60gb.. maar jammer van de herrie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09-2022

marshal

Reality beats fiction by far

een kleine kick van dit topic.
Mijn D740X begint nu ook ernstige geluiden te maken. Ik heb de winkel al gemaild, hopelijk kan ik hem terug sturen. voor degene die wil klik hier voor het geluid

heb de schijf die herrie maakt ook even los gehad en m'n andere d740x maakt lang zoveel herrie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
  • Laatst online: 13:33
ik heb hier ongeveer hetzelfde geluid, ben er ook niet echt blij mee maar het wordt niet erger dus ben er nog niet mee naar de winkel geweest. Als ik er nog eens een keer kom ga ik iig eens informeren of dit normaal is ja/nee en of garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshal

marshal

dat geluid is niet normaal, ik heb nog eenzelfde schijf en die maakt veel minder herrie. Bij maxtor kun je hem volgens mij al claimen voor een dergelijk geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

marshal schreef op 12 January 2003 @ 21:14:
een kleine kick van dit topic.
Mijn D740X begint nu ook ernstige geluiden te maken. Ik heb de winkel al gemaild, hopelijk kan ik hem terug sturen. voor degene die wil klik hier voor het geluid

heb de schijf die herrie maakt ook even los gehad en m'n andere d740x maakt lang zoveel herrie niet.
Dat geluid herken ik. Dat maakten ze toen ze nog niet gekoeld werden en regelmatig tussen de 50C en 60C bleken te zitten :{ Tegenwoordig blijven ze onder de 45C stressed en hoor ik dat geluid ook niet meer. Overigens wordt dat geluid versterkt door de PC behuizing c.q. het harddisk frame. Ik heb ze in rubbers opgehangen en het lawaai is VEEL minder. Ook dat gegil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Als hij pas sinds kort dit geluid maakt gaat hij dus kapot, terug naar de winkel ermee dus.

Vraagje: Hoe hard klinkt dit nou ongeveer als je het vergelijkt met de stem van een mens o.i.d.? Het klinkt hier als een F16.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:07

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Ik las hier ook iemand die em ondersteboven had en die minder lawaai maakte? kan dat zomaar dan? Dan ligtie toch niet meer op die balletjes en slijtie toch harder?
Of kraam ik nu onzin uit :)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
Exirion schreef op 12 januari 2003 @ 21:25:
[...]

Dat geluid herken ik. Dat maakten ze toen ze nog niet gekoeld werden en regelmatig tussen de 50C en 60C bleken te zitten :{ Tegenwoordig blijven ze onder de 45C stressed en hoor ik dat geluid ook niet meer. Overigens wordt dat geluid versterkt door de PC behuizing c.q. het harddisk frame. Ik heb ze in rubbers opgehangen en het lawaai is VEEL minder. Ook dat gegil.
De behuizing versterkt hier idd ook het geluid, en ik heb tegenwoordig een nieuwe case met een fan die over de schijven heen blaast, hiervoor werden de schijven idd vrij warm. Ik heb ook met rubbers zitten klooien maar vond dat niet veel helpen eigenlijk...
En als ik op het geluid ga letten is het idd wel irritant, gelukkig zit er 3 jaar garantie op :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Het zal wel duidelik zijn dat zoveel geluid niet hoort, maar even een vergelijking tussen m'n Seagate Barracuda IV 60Gb en m'n Maxtor D740X 60Gb.

Geluid: Seagate is onhoorbaar, Maxtor hoor ik alleen onder zware belasting(grote bestanden kopieren ed.). Dan maakt ie een zacht ratelend geluid.

Warmte: Seagate is koud(iig nooit boven de 30 graden), Maxtor is altijd minstens 30 en na intensief gebruik handwarm. Ik heb hier 2 casefans op 7 volt achter m'n schijven hangen, goede airflow dus.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 29-06 18:44
ahhhhhh eng,
toen ik dat mp3tje afspeelde dacht ik dat je het stiekem bij mijn computer had opgenomen :)
ik heb dus ook dat irri geluid,
owja leuke manier om die rotte herrie te testen, is windows op standby zetten (dan gaat bij mij alles lekker door, behalve mijn hd)
since ik een heatpipe op mijn Gkaartje heb hoor ik alleen mijn voeding nog (dubbele fan), en dan deze herrie van mijn hd,
weet iemand een goede goedkope manier om er van af te komen?
(op z'n kop hangen... werkt dat nou echt wat iemand hier gepost had)
(en als exile op schiet heb ik deze week een stille maxtor diamondmax 9 binnen, standaard met fdb :) joepieeeee :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

ixl85 schreef op 12 januari 2003 @ 22:13:
ahhhhhh eng,
toen ik dat mp3tje afspeelde dacht ik dat je het stiekem bij mijn computer had opgenomen :)
ik heb dus ook dat irri geluid,
owja leuke manier om die rotte herrie te testen, is windows op standby zetten (dan gaat bij mij alles lekker door, behalve mijn hd)
since ik een heatpipe op mijn Gkaartje heb hoor ik alleen mijn voeding nog (dubbele fan), en dan deze herrie van mijn hd,
weet iemand een goede goedkope manier om er van af te komen?
(op z'n kop hangen... werkt dat nou echt wat iemand hier gepost had)
(en als exile op schiet heb ik deze week een stille maxtor diamondmax 9 binnen, standaard met fdb :) joepieeeee :D )
Ding verpatsen(garantie tot aan de deur :+) en een seagate kopen ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

marshal, als ik jou was zou ik dat mp3tje verkopen aan microsoft.. die kunnen ze goed gebruiken in microsoft flighsimulator XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb twee maxtors 40 gig versie in raid hangen, enkmoet zeggen, wat een te wijs gekuid als je opstart, daar moet je toch ook van kunnen genieten, je hoort dat ewr power inzit. ik Blijf ze ookw el horen boven 3 casefan @ 7 V maar presatie is goed, als je er niet tegen kan moet je misschien liquid's kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
nah als die dingen echt een hoge fluittoon gaan produceren is echt niet fijn imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3U5
  • Laatst online: 29-11-2024
je kan eens met maxtor accountstic management spelen als je wilt.
de liquid versie doet het stilletjes hier, als je ze nieuwe hebt kun je mischien nog ruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Beus schreef op 13 januari 2003 @ 10:53:
Voor de 129825112486e keer: Accoustic Management heeft alleen effect op de koppen! Het toerental van de schijf verandert niet dus het heeft volstrekt niets te maken met het gefluit en gegil van harddisks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een liquid versie van de 80 GB.Ik heb mijn kast goed geisoleerd.Helpt heel erg!Ik hoor hem bijna niet, alleen als hij even druk bezig is hoor je em een beetje ratelen en scratchen.Voor de rest een lekker stil schijfje, maar als ik mn kast open heb dan ratelt tie ook lekker hard, en ik heb hem nog op silent mode gezet en dit is een liquid..Ik kan me wel voorstellen hoevel teringherrie die ballbearing maakt.

Ik heb er een 40 gb versie van, de ball bearing dus.Die maakt opzich niet zoveel herrie.Alleen soms heeft hij de neiging om lekker een hoge pieptoon te geven, erg irritant.

Maar ik raad je aan om je kast en je harddrive goed te isoleren, scheelt veel geluidsoverlast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijoe666
  • Laatst online: 05-07 14:01
We hebben hier op ons werk honderden van die schijven, allemaal zijn ze stil in het begin.
Na een maandje gedraaid te hebben begint de ellende, Wij sturen ze stuk voor stuk terug.
Het lijkt wel of er een slechte productie ronde geweest is, want ik hoor het overal over de luidruchtige maxtors.
Ik heb zelf een aantal maxtors van begin vorig jaar, die zijn nog steeds stil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BovenHond
  • Laatst online: 12-09 23:50
Precies, ik had vanwege het geluid een 5400 Diamondmax 16 schijf gekocht. En ja het was fluisterstil, maar een week of drie later was het mis. Peeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep geluiden. Niets aan te doen, dan je kast goed issoleren met noppenschuim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshal

marshal

Warmte kan het imo niet aan liggen, heb m'n kast nu helemaal open staan.

De hardheid van het geluid is moeilijk te zeggen.
Ik hoor het nu boven m'n speakers uit zij het wel zacht maar ik hoor het toch.
Ik denk dat ik m'n speakers op dit moment redelijk hard heb staan, ik voel iig m'n subwoofer dreunen.

Winkel heeft inmiddels teruggemaild en ze willen de schijf naar maxtor sturen maar als ze bij maxtor zeggen dat hij goed is dan kan ik voor alle kosten opdraaien.

Ik heb maxtor ook maar ff gemaild, kijken wat die te zeggen hebben.

Schijven zijn begin vorig jaar gekocht, zit momenteel in de laatste week van de garantie.

[ Voor 11% gewijzigd door marshal op 13-01-2003 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
Zit er niet nog 3 jaar (fabrieks)garantie op? Je kunt op de website van maxtor checken of er nog garantie op zit, als je hem begin vorig jaar gekocht heb zit er volgens mij nog 3 jaar op

warranty voor ATA schijven http://www.maxtor.com/en/support/service/warranty_ata.htm

[ Voor 24% gewijzigd door Emcee op 13-01-2003 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CME86
  • Laatst online: 15:45
in heb er 2 van 80 (7200) MET LIQUID en je hoort ze gewoon niet. super schijfjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshal

marshal

zit nog tot 2005 garantie op maar dan moet ik ze naar ierland sturen, nederland is volgens mij toch iets goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

mikevanrooijen schreef op 15 November 2002 @ 19:07:
Ik heb hier twee van die schijfjes in mijn systeem hangen van 60 GB en de mijne zijn echt fluisterstil...alleen bij het kopieren van een groot aantal files hoor ik hem een heel klein beetje maar dan moet ik echt langs de pc gaan zitten.

als er echt iets niet klopt gewoon teruggaan! (garantie?)
Klopt hier ook 4x60 gig van Maxtor en super stil allemaal maar ik heb wel Liqeud bearing ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Ik heb twee 6L080L4's (D740X, 80 GB, Liquid Bearing).
Deze vind ik dus echt niet stil (wel in draaien, maar niet bij het lezen), maarja: ik heb ze met amset op performance staan.

Ik zou die schijvenschijf dus echt meteen terugsturen en een nieuwe vragen.

[ Voor 4% gewijzigd door Xander op 13-01-2003 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Nix
  • Laatst online: 10-09 00:46

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Ik heb niet alles gelezen, maar ik heb een 80 gb variant, met balletjes. Die is tamelijk stil. Mijn fans (en helemaal geen extreem snelle/lawaaiige) komen er met gemak boven uit. Ik moest er een paar stilzetten om er achter te komen hoeveel geluid mijn hd maakte

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 21:31
Ik heb een half jaar geleden een Maxtor gekocht voor m'n mp3tjes, een 20 gig 5400 rpm, het lijkt wel een 15.000 rpm schijf. Hij gaat boven m'n 4 case fan's en een IBM 120 GXP uit. Ik hoop 'm volgende week te verkopen en dan zelf een WD met 8mb cache kopen.

Ik heb toen een Maxtor gekocht omdat iedereen er zo positief over was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Laatst online: 17:09

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik heb een maxtor 60GB 7200 (weet niet wat voor bearing) Maar deze hoor je NIET draaien!

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshal

marshal

Ik denk dat ik hem uiteindelijk ook terug ga sturen. Ik moet alleen nog nieuwe schijfruimte regelen, ik wil m'n gegevens nl. zoveel mogelijk behouden. Zat eraan te denken om 2x 80 Gb Diamondmax plus9 8mb cache te kopen bij gistron alleen blijken die ineens duurder te zijn dan dat in de pricewatch stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Laatst online: 24-08 17:50
Ik heb een 40Gb Maxtor en hoor toch duidelijk de fluittoon van het ronddraaien. Ik had nog wel allemaal stille koelers en dergelijke voor mijn PC gekocht, maar ik had er nooit bij stil gestaan dat HD's ook zoveel lawaai maken tegenwoordig.

Ook geloof ik niet die mensen die zeggen dat ze hun HD niet horen, want die fluittoon van 7200RPM krijg je maar moeilijk weg.

Zelf heb ik mijn kast geisoleerd. Het scheelt een beetje maar ik hoor mijn Maxtor nog steeds. Laatst vond ik wel deze oplossing: http://www.overclockers.com/tips454/
Hier hebben ze de harddrive gesandwiched tussen 2 zware platen aluminium. Het resultaat is een veel stillere HD en ook nogeens een veel betere koeling.
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.com/tips454/sandwich-parts.jpg

Ik heb gezocht naar platen aluminium, maar ik kan dit dus nergens vinden :'(
Bij bouwmarkten hebben ze alleen van dat hele dunne aluminium. Waar kan ik dus dik aluminium krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Vaag, ik heb tot nu toe nog geen enkel probleem met mijn 4 Maxtors, ik heb dan wel de duurste versies he, ik heb trouwens wel veel problemen gehad met IBMs :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Qorne schreef op 13 January 2003 @ 21:12:
Vaag, ik heb tot nu toe nog geen enkel probleem met mijn 4 Maxtors, ik heb dan wel de duurste versies he, ik heb trouwens wel veel problemen gehad met IBMs :'(
Iedere schijf was ooit de duurste versie :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

XanderH schreef op 13 januari 2003 @ 21:16:
[...]

Iedere schijf was ooit de duurste versie :).
LOL ik heb die Plus 9 DaimondMAx ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshal

marshal

die 40 gb van mij waren toen de duurste versie 144 euro per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Hier ook een Maxtor Diamondmax D740X 40Gb...totaal geen geluid. Het is een extreem stille P-IV zonder grote fans en dergelijke, dus elke zoekactie op de schijf hoor je, maar de idle noise is echt nauwelijks hoorbaar...alleen bij het uitschakelen hoor je een flinke tik en vervolgens een soort straalturbine die afkoelt, een geluid wat we alleen nog maar kenden van de Quantum Vuurballen...
trouwens is het je opgevallen, hoe het design van die D740X schijven 'gejat' is van de behuizingen van Quantumschijven? Net nadat Maxtor Quantum had overgenomen? En ineens klonk hun spin-down geluid ook heel anders - de goeie ouwe Diamondmax+60 hoorde je nauwelijks, die stond binnen 2 seconden stil...maar deze klinken anders, blijkbaar heeft Maxtor toch íets aan de techniek van Quantum gehad ;)

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWaanzin
  • Laatst online: 07:22

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

marshal schreef op 13 January 2003 @ 18:58:
Zat eraan te denken om 2x 80 Gb Diamondmax plus9 8mb cache te kopen bij gistron alleen blijken die ineens duurder te zijn dan dat in de pricewatch stond.
Is de 2mb cache versie.

Ik had dus ook 2 van die D740X 80gb schijven, maar heb ze dus maar verkocht en dus 2x die 8mb cache versie gekocht.
Wat een verschil qua geluid, die nieuwe schijven hoor je amper.
Heb nu ook nog 2 WD 80gb 8mb cache hd's besteld, eens kijken hoe die dingen in raid0 presteren (ik heb idd geld teveel, ahum, en ruimte te kort)

XBL: theArthurrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 17:31
Heb iemands dode IBM 120GXP 40GB ding vervangen door mn Maxtor D740X 40GB, zelf een 80GB Maxtor DiamondMax 9+ gehaald, ding hoor je niet, alleen geratel en als je computer uitgaat hoor je hem na 20 seconden tot stilstand komen. Gekrijs ben ik nu van af, lang leve de vloeistoflagers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impact
  • Niet online
Ik heb een half jaar geleden een 80 gig Maxtor D740X gekocht, maar ik heb toch echt het idee dat ie naarmate ie ouder is geworden ie ook meer herrie is gaan maken. Ik heb er niet zoveel last van omdat ik altijd wel muziek aan heb, en ik mijn pc snachts uit zet.
Maar als je een stil systeem wil hebben is het idd wel een herrieschoppertje op zich.

Hoewel de 40 gb versie wat stiller is hoor je die ook nog wel, en omdat ik die in mijn servertje had zitten heb ik hem vervangen door een 60 gig DiamondMax 9+. Die is wel echt een heel stuk stiller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Qorne schreef op 13 januari 2003 @ 21:39:
[...]

LOL ik heb die Plus 9 DaimondMAx ofzo :P
Tja, ik net zoals de TS een D740X (sorry, geen een maar twee). Ik denk dat de prijs niet echt uitmaakt.

Waarom zou een 40 Gig stiller zijn dan een 80 Gig?

[ Voor 10% gewijzigd door Xander op 14-01-2003 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Laatst online: 14:07

Scatman_II

R9500 Pro >:)

XanderH schreef op 14 January 2003 @ 16:33:
[...]

Tja, ik net zoals de TS een D740X (sorry, geen een maar twee). Ik denk dat de prijs niet echt uitmaakt.

Waarom zou een 40 Gig stiller zijn dan een 80 Gig?
2x zo klein he, minder luchtweerstand enzo :+

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Heb je 'm in silent mode gezet, er is een tooltje op maxtor.com te downloaden, helaas gaat het wel ten koste van je performance...

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Laatst online: 14-06 11:28
In silence mod hoor je alleen minder gekraak, maar het zoemen blijft... :(

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

blobber schreef op 19 januari 2003 @ 03:41:
Heb je 'm in silent mode gezet, er is een tooltje op maxtor.com te downloaden, helaas gaat het wel ten koste van je performance...
Een paar post hierboven:
Beus schreef op 13 januari 2003 @ 10:53:
de liquid versie doet het stilletjes hier, als je ze nieuwe hebt kun je mischien nog ruilen?
En mijn reactie:
Exirion schreef op 13 January 2003 @ 11:07:
Voor de 129825112486e keer: Accoustic Management heeft alleen effect op de koppen! Het toerental van de schijf verandert niet dus het heeft volstrekt niets te maken met het gefluit en gegil van harddisks.
Leest voordat u blaat :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Exirion schreef op 19 January 2003 @ 11:54:
[...]Leest voordat u blaat :{
Een beetje vriendelijker mag wel hoor, ik wou alleen maar een tip geven en ging om 4 uur 's nachts niet al die pagina's meer doorlezen :(

[ Voor 39% gewijzigd door blobber op 19-01-2003 14:15 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4MULA
  • Laatst online: 10-12-2023
Het lawaai vindt ik niet zo'n probleem van mijn D740X maar onderstaand plaatje toch wel. ^%$#*&...domme.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=45799

Iemand die weet hoe dit kan?

I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

blobber schreef op 19 januari 2003 @ 14:12:
Een beetje vriendelijker mag wel hoor, ik wou alleen maar een tip geven en ging om 4 uur 's nachts niet al die pagina's meer doorlezen :(
Een beetje logisch nadenken zou voldoende moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Exirion schreef op 19 January 2003 @ 15:43:
[...]

Een beetje logisch nadenken zou voldoende moeten zijn.
Ik ga logisch nadenken en jij verbetert je bedside manners ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

blobber schreef op 19 januari 2003 @ 16:00:
Ik ga logisch nadenken en jij verbetert je bedside manners ;)
:D

ok ok...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik vind het niet normaal dat ie zo veel herrie maakt. Ik heb deze schijf ook heel ff gehad, maar meteen terug gebracht naar de winkel.
Eigenlijk heel raar dat die krengen lawaai maken, want ik had voorheen de Quantum Firebal 30 GB en die was behoorlijk stil.
want ik ben nogal mierenneukerig op het geluid gebied omdat ik studio opnamens maak.

Ik heb laatst 3 verschillende schijven thuis gehad:
1- IMB
2- Western Digital
3- Maxtor

mijn conclusie:

IMB en WD zijn de stilste van de 3 en presteren goed, alleen de IBM maakt om de 30 of 45 min. ff een raar hoog geluidje. Ik ben er nog niet achter wat dat nou is.
Ik heb ook gehoord dat de Seagate erg stil is.

Maxtor ben ik niet over te spreken! Maakt veel te veel herrie, en zeker voor dit tijdperk. Ik vind het jammer dat Quantum niet meer bestaat :-(

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

River
Verwijderd schreef op 15 November 2002 @ 14:49:
Ik heb een Maxtor D740X 80gb 7200rpm schijf en hij klinkt als een soort F16 die klaar staat om op te stijgen. Ik heb helaas de uitvoering met gewone kogellagers, maar dan nog.... is het normaal dat ie zoveel geluid maakt?

Hij zit in een Thermaltake Xaser2 5000A kast met 5 casefans. Nou, daar hoor je m dus dik bovenuit loeien. Verder hoor je m zachtjes wat klikken als ie bezig is, maar dat lijkt me vrij normaal, dat deden eerdere schijven van mij ook. Als je m aanzet hoor je m ook echt op toeren komen als een startende straaljager en bij het uitzetten hoor je m nog zeker 10 seconde nadraaien, en dan heb je eindelijk rust.

Ik heb al tevergeefs geprobeerd uit te vinden hoeveel lawaai deze schijf behoort te maken, maar ik kom niet verder dan het gegeven dat de versie met Fluid Dynamic Bearings erg stil is. Maar laat ik nou de Ball Bearing versie hebben....
Hopelijk kunnen mensen hier die dezelfde schijf hebben of m ergens gehoord hebben mij vertellen of dat lawaai normaal is. Ik word er namelijk behoorlijk gek van eigenlijk. 8)7

Heb al even gemaild met Maxtor, maar toen kreeg ik een standaard mail terug dat ik m kon opsturen naar Ierland. Dat is allemaal leuk en aardig, maar dan moet ik wel eerst zeker weten dat het niet zo hoort, dat geluid. Straks stuur ik een prima schijf op, zullen ze ook niet echt blij mee zijn bij Maxtor....

Ik hoop dat iemand van jullie mij hiermee kan helpen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron_stultiens
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-09 19:32
je moet idd maar eens gaan zoeken op de site van maxtor voor dat accoustic management progje....en dan de schijf op quiet zetten

Ik heb zelf de d740x 40 gig en die hoor je idd bijna niet! :)

Mijn Systeem.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Het klinkt raar, maar bij mij kwam het door mijn casefan. Die had ik aangesloten op het moederbord en toen ging mijn hardeschijf ook hele rare geluiden produceren. Fan weer los gehaald en toen was alles weer gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
  • Laatst online: 00:33
Ik had ook zo'n maxtor, de 20 gb variant, en die maakte ook een pokke herrie, ik had toen ook een western digital 800 jb, die heel stil was, ik heb toen geprobeerd het acoustic management op stil te zetten, maar sindsdien maakt m'n wd hd veel meer herrie, de 20 gb hd heb ik verkocht inmiddels.

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naiko
  • Laatst online: 12-09 13:40
ik heb dus net hetzelfde voor met mijn XaserII

ik heb ook een maxtor 60gb (1.5 jaar oud) en precies of de hdd blijft maar razen, zelfs in idle toestand, en ook natuurlijk de pieptoon, om gek van te worden

het LEDje van mijn hdd brandt ook constant, pinkt nooit.

:/

[ Voor 13% gewijzigd door naiko op 26-01-2003 19:51 ]

PSN: nicovc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
Mijn d740x 80gb maakt sinds een aantal weken ook hoge pieptoongeluiden. Een mail naar Informatique is zojuist de deur uit gegaan.
Pagina: 1 2 Laatste