Toon posts:

Aanleggen + delen ASDL 6 pers.

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik deel een huis met 5 personen (totaal = 6). Waar moet ik rekening mee houden als we een ASDL aansluiting willen aanvragen (kosten e.d.). De snelste computer in huis is een pentium III, 500 Mhz. (Wordt waarschijnlijk binnen kort wel vervangen) en we beschikken over ISDN, 2 lijnen, 6 nummers.
Volgens internetten.nl is ASDL beschikbaar.

Alvast dankie voor het antwoord,

jJ

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Volgens mij is het ADSL, en ik raad je aan om eerst de FAQ eens te lezen, en daarna de search functie eens te gebruiken!

Hier komt iets hips te staan

Verwijderd

ADSL-routertje en een switch

• Pnhers
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-08 22:05

Pnhers

--

Welkom op GoT misschien een aanrader voor jouw om eerst de gewone faq te lezen

en dan als antwoord op jouw vraag Hoe deel ik internet?

verder veel plezier op GoT

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bang dat ik wat ASDl etc. echt een nitwit ben. Absoluut geen idee waar ik aan moet denken. Het zoeken naar echt algemene informatie wil me hier niet echt lukken.

Wie wijst de weg?

thanx Jeroen

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Wat voor ADSL ga je nemen? Als het Mxstream is kan je wellicht de modem upgraden naar een Pro. Even de modem in een hub steken is dan genoeg om alle pc'tje op die hub te gooien en daarmee direct toegang tot de modem te geven, die als router gaat fungeren. Ik geloof dat de USB/analoog variant ook reeds te 'behandelen' is, van de ISDN variant ben ik niet zeker.

Verwijderd

Wekkel schreef op 15 November 2002 @ 00:42:
Wat voor ADSL ga je nemen? Als het Mxstream is kan je wellicht de modem upgraden naar een Pro. Even de modem in een hub steken is dan genoeg om alle pc'tje op die hub te gooien en daarmee direct toegang tot de modem te geven, die als router gaat fungeren. Ik geloof dat de USB/analoog variant ook reeds te 'behandelen' is, van de ISDN variant ben ik niet zeker.
Dat nieuwe packet van Xs4all is kick ass 8 Mbit down >:) die kan je teminste delen voor 5 personen op een basic adsl lijn zou ik afraden dan wordt het veels te langzaam en voor iets meer ben je een heel stuk sneller

Verwijderd

Wekkel schreef op 15 November 2002 @ 00:42:
Er komen nieuwe modems aan. Direct met router functie kijk maar eens op de site van een willekeurige provider.

Daar staat ook uitgelegt of je de verbinding met meerdere computers mag delen. (sommige lite abbo's mogen dat niet)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 00:46:
[...]

Er komen nieuwe modems aan. Direct met router functie kijk maar eens op de site van een willekeurige provider.

Daar staat ook uitgelegt of je de verbinding met meerdere computers mag delen. (sommige lite abbo's mogen dat niet)
Een lite abbo lijkt me ook niet rendabel voor met 5 man erop te zitten dat wordt dan wel heel erg traag :(

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:12
Basic kan prima voor 5 personen hoor. Het lijkt me stug dat ze met z'n vijfen tegelijk stevig gaan zitten downloaden. Voor gewoon internetten (beetje browsen en mail ophalen) is basic in principe snel genoeg.

Verwijderd

Wannapuf schreef op 15 november 2002 @ 00:49:
Basic kan prima voor 5 personen hoor. Het lijkt me stug dat ze met z'n vijfen tegelijk stevig gaan zitten downloaden. Voor gewoon internetten (beetje browsen en mail ophalen) is basic in principe snel genoeg.
Precies en als je het leuk wil houden dan gooi je voor de zekerheid kazaa poorten dicht.

Als men al normaal een isdn lijn gewend is dan is dit alleen maar een voorruit gang en niemand zal bij normaal internetten me kaar in de weg zitten.

Behalve bij veelvuldig downloaden en helemaal met het uploaden van dingen.

Maar vergeet ook niet je datalimiet.

Met andere woorden voor een beetje meer heb je (in januari 768 kbit) 3x zoveel downstream en een wat aardigere upstream in vergelijk met adsl-lite varianten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 00:29:
we beschikken over ISDN, 2 lijnen, 6 nummers.
Klinkt als gestapeld ISDN, zou dit nog maar eens na laten kijken. Moet een enkelvoudige lijn zijn, anders wordt de aanvraag niet in behandeling genomen.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
Hoe deel ik Internet ?

Daar kun je je vraag wel mee beantwoorden, evt. icm de search :)

Succes !
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.