[Ervaringen] Het Grote Pioneer DVR-A05 topic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 354 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZAMoRANo schreef op 13 April 2003 @ 21:13:
Ik ben ook aan t overwegen of ik de A05 zal gaan kopen dus ik ben blij dat ik dit topic vond.

Mag ik opmaken uit de meest recente reacties hier dat men over het algemeen erg tevreden is met deze DVD-r brander na t flashen met de 1.30 (hacked) firmware?

Wat voor mij belangrijk is is dat ik met dit ding ook wil gaan rippen (voornamelijk backups maken van mn collectie originele dvd's, dus geen dvd-r's) aangezien ik ff geen ruimte meer heb voor nog een IDE apparaatje ;)
Heeft iemand ervaringen met deze drive wat betreft rippen?

Als t niet al te best gaat zal ik aan een extra dvd-rom drive met IDE-kaartje moeten.
De Rip-speed na de firmwarehack is nu redelijk te noemen (12x). Dit geld overigens alleen voor DVD-Rom. DVD-R nog steeds met 2x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:29
vergeet niet dat een IDE-controller (bijv een Promise) eigenlijk geen ATAPI devices aan kan. Dat houd dus in dat je een of meerdere hdd's moet verhuizen naar een aansluiting op die kaart, zodat je op je mainboard weer ruimte hebt voor een ATAPI-device.

Persoonlijk zou ik wel een losse lees-unit gebruiken en de brander alleen gebruiken voor schrijven. Al was het alleen maar dat de gemiddelde DVD van videoland er niet zo heel schoon meer uitziet en stof in de brander is het laatste wat je wilt.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
TD-er schreef op 14 April 2003 @ 11:22:
vergeet niet dat een IDE-controller (bijv een Promise) eigenlijk geen ATAPI devices aan kan. Dat houd dus in dat je een of meerdere hdd's moet verhuizen naar een aansluiting op die kaart, zodat je op je mainboard weer ruimte hebt voor een ATAPI-device.
Ja dat is idd dan de bedoeling maar ik denk dat ik daarmee toch nog ff wacht.
Persoonlijk zou ik wel een losse lees-unit gebruiken en de brander alleen gebruiken voor schrijven. Al was het alleen maar dat de gemiddelde DVD van videoland er niet zo heel schoon meer uitziet en stof in de brander is het laatste wat je wilt.
Hmm ja zo had ik t nog niet bekeken maar goed, een dvdtje van stof ontdoen is ook niet zo heel moeilijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Laatst online: 19:58
Heb sinds vorige week donderdag ook zo'n brander aangeschaft. (de 105 lekker goedkoop)
Heb al verschillende guides gevolgd om een kopietje te maken van een film en het lukt tot nogtoe aardig. (heb al een film van >4.7 Gb naar <4.7 gb gekregen en draaiende op mijn HDD. Echter toen ik gister mijn HDD ging opruimen en wat data ging branden was de DVD alleen nog leesbaar op mijn DVD brander. Op mijn DVD lezer duurde het heel lang voordat ie enkele gegevens wist te tonen, maarals je die probeerde te kopieeren ging dit niet. De lezer is ook een Pioneer. Weet iemand hier een verklaring voor? Ik heb de data gebrand met Nero. En de disk wel afgesloten. (geen multisessie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
* kick *

Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

wmeester schreef op 14 April 2003 @ 15:11:
De lezer is ook een Pioneer. Weet iemand hier een verklaring voor? Ik heb de data gebrand met Nero. En de disk wel afgesloten. (geen multisessie)
probeer je firmware eens te updaten van de pioneer
of misschien dat het merk dvd-r's wat je gebruikt niet lekker leesbaar zijn in andere lezers...

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wmeester:

Welk merk DVD-R heb je gebruikt en heb je bij Nero verify written data gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DDX schreef op 16 April 2003 @ 11:44:
[...]

probeer je firmware eens te updaten van de pioneer
of misschien dat het merk dvd-r's wat je gebruikt niet lekker leesbaar zijn in andere lezers...
en gebruik dan deze:

http://forum.rpc1.org/viewtopic.php?t=12883

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
Ik heb Nashua dvd-r gebruikt. En deze op 1x gebrand. Ik heb inderdaad wel eens van die verify written data gehoord, maar ik heb deze knop niet kunnen vinden. Maar ik zal iig ook eens een andere dvd-r gebruiken (ander merk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
die knop is een vinkje wat in het brand-venster (dus het venster wat je ziet tijdens het branden) zit, onder of boven het vinkje om na het branden de computer uit te zetten.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
oke, knop gevonden, en fouten ontdekt.
Heb op 2 speed een nashua gebrand. Met het blote oog kon je ook zo een streep in de dye zien. hmmmm.
Ben nu aan het branden op 1x kijken if dat beter gaat.
Toen ik de DVD trouwens afspeelde in mijn stand-alone dvd speler, had ik geen geluid. raar.

edit: was nu een film aan het kopieren

[ Voor 7% gewijzigd door wmeester op 17-04-2003 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Als je lichtere en donkere cirkels ziet (middelpunt cirkel = middelpunt DVD) dan is de intensiteit van de laser niet constant en is de brander dus defect. (of voedingsstekker maakt geen goed contact)
Als je andere patronen ziet, is de schijf gewoon bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
Nee, het was echt een vlekje, productie fout denk ik. Maar op 1x doet ie het iig goed. Filmpje speelt hartstikke mooi af op mijn dvd spelertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
Nou, die nashua's die ik hier heb zijn dus echt niet goed. Op 1x speed komen er ook nog fouten in.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online

DDX

vreemd, nashua's gaan hier perfect (op 2 speed in DVR-A03), zeker al zo'n 100 stuks gebrand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

wmeester schreef op 18 April 2003 @ 22:10:
Nou, die nashua's die ik hier heb zijn dus echt niet goed. Op 1x speed komen er ook nog fouten in.....
heb ik ook gehad!
bij mn brander heb ik gelijk 3 nashua 1x dvd-r gekocht en ze zijn ALLE 3 mislukt :(

Nu princo's en heb er 30 gebrand en allemaal gelukt (op foutjes van mijn kant na natuurlijk :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 18:38
Is er al een algemene indruk bekend v/d That's Write 1x DVD-r's??
Ik heb er nu 3 gebakken en alle 3 bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
ScooBY_DoO schreef op 21 April 2003 @ 21:59:
Is er al een algemene indruk bekend v/d That's Write 1x DVD-r's??
Ik heb er nu 3 gebakken en alle 3 bagger.
Ik heb op de HCC een tube van 50 stuks ervan gehad en die werden overal wel gelezen.
Leessnelheid viel hier en daar wel wat tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
Lezen is ook niet het probleem, alleen de zooi die ik gefikt heb is op het einde van bagger-kwaliteit. (lijkt wel princo-issue!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik brand ook altijd op that's write 1x, en heb pas de laatst last van gekregen dat er aan het einde van een film fouten en haperingen zijn.

kan iemand be-amen dat datawrite dvd-r 1x beter is dan de that's writes? ze zijn allebei van LEADTEC fabrikaat en zijn nagenoeg even duur bij opus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
1x Kan ik niks van zeggen, 4x ben ik wel zeer tevreden over.

Om terug te komen op die That's Wrong schijven.... ik heb er nu al 6 weggedonderd.
Allemaal Friends afleveringen.
Op m'n princo's doen ze het wel prima en op data-write ook.
Alleen die TW slikt ze dus niet!
Zit daar een wezenlijk verschil tussen? tussen een gewone film en een dvd met meerdere episodes?

[ Voor 73% gewijzigd door ScooBY_DoO op 23-04-2003 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online

DDX

tip/advies : Fujifilm DVD-r's
(2 maanden geleden ofzo gekocht bij opus) lezen erg slecht in dvd drives van computers
slechte keus dus voor backuppen data

terug naar verbatim dus maar weer voor data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
ScooBY_DoO schreef op 23 April 2003 @ 05:46:
1x Kan ik niks van zeggen, 4x ben ik wel zeer tevreden over.

Om terug te komen op die That's Wrong schijven.... ik heb er nu al 6 weggedonderd.
Allemaal Friends afleveringen.
Op m'n princo's doen ze het wel prima en op data-write ook.
Alleen die TW slikt ze dus niet!
Zit daar een wezenlijk verschil tussen? tussen een gewone film en een dvd met meerdere episodes?
Als je een geauthorde DVD hebt, kan die wel verschillen van een zelf gemaakte DVD.
Met name de autoring/brand functie van bepaalde Nero versies geven nogal problemen in stand-alone DVD spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Alle 4x media hier werkt op de A05: http://www.supermediastore.com/dvdr-4x.html
is alleen amerikaanse site... weet iemand een adres in Nederland om 4x dvd-r's te bestellen.

hier dus: http://www.opus.nl/produkten.asp?pid=13
Maar welke van deze 4x's werken op de A05? Weet iemand dat toevallig?

[ Voor 28% gewijzigd door dadj op 25-04-2003 01:40 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dadj schreef op 25 April 2003 @ 01:30:
Alle 4x media hier werkt op de A05: http://www.supermediastore.com/dvdr-4x.html
is alleen amerikaanse site... weet iemand een adres in Nederland om 4x dvd-r's te bestellen.

hier dus: http://www.opus.nl/produkten.asp?pid=13
Maar welke van deze 4x's werken op de A05? Weet iemand dat toevallig?
Ik heb laatst weer een spindel 4x speed Princo's van 100 bij www.cdrwinkel.com besteld. Deze gaan echt als een trein en nog geen 1 mislukt :)
De prijs is €175 en dat is niet duur. goedkoper dan bij ww.opus.nl

je kan deze gewoon onder rambours laten bezorgen :)
succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

ok kewl, ik hou t maar even op 25 stuks for now. :)

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaRy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07-2022
He mensen Zoals jullie weten zit er in die Aldi Pc Medion 8008XL (de laatste aanbieding) ook een pioneer 105. >:)

Nou heb ik er wel goeie ervaring mee alleen moet ik de Firmaware hebben die door medion geleverd werd. Heb de firmware veranderd door m 2*4 te laten branden en 12X rippen. alleen nou brand ie niet meer dus vandaar dat ik de oude firmware van de medion dvd brander moet hebben wie kan mij hier mee helpen

WIe kan mij hierbij helpen PLZZZZ :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:28

Nicap

Tsssk....

Heeft iemand die Princo 4x media al geprobeerd op de A05? Deze zijn nu erg voordelig bij opus, maar als ze net zoals bijv. de bulkpaq gaan skippen aan het einde van films, dan gaat het over natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Branden van die Princo's gaat goed.
(start: 21:47:48 Eind: 22:01:56 4136 MB) => (4136 MB / 847 sec = ) gem zo'n 4,9 MB/s
Lead-out duurt zo'n 37 sec :P

Nu nog even op zoek naar dat DVD-speed-programma om te kijken hoe goed de schijf gelezen moet worden.
PowerDVD heeft er in elk geval geen enkel probleem mee. Ik weet alleen niet precies welke scene op het fysieke eind staat, want dit is zo'n documentaire-DVD.
Meer info volgt dus nog...

Edit:
Ik heb met Nero CDspeed ff gekeken en die gaf het volgende resultaat (8-speed DVD-speler)
Afbeeldingslocatie: http://www.fmf.nl/~gijs/GoT/Princo4x_CD-speed.png
Die seekerror gaf 'ie aan het eind van de DVD, dus mischien was dat een gevolg van beroerd-ripwerk of een gevolg van deze Nero-versie ofzo. (image was verder zonder InstantCopy oid. vanaf een iso geschreven)

Kortom lees-snelheid is uitstekend te noemen.
Ik zal later nog een DVDtje helemaal tot aan de rand toe volschrijven om te kijken.

Edit2:
Ik heb de fout al gevonden ;)
Nero CDspeed ziet een DVD-recordable als een schijf met 4.38 GB aan data. Dat staat er niet op, dus kan hij op een gegeven moment ook niet verder lezen ;)

[ Voor 51% gewijzigd door TD-er op 29-04-2003 23:07 . Reden: cd-speed resultaat toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

K, bedankt voor de test. Ik krijg ze morgen dus test wel ff een film en kijk of die niet gaat skippen op het eind, zoals bij sommige cheape dvd's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

damnit, ik heb m'n princo 4x dvds binnen maar de gebrande DVD kan ik alleen op mn burner benaderen. Op mn A-open 1648/AMH DVD speler krijgt ie m niet te pakken :(
De 2x Datawrite schijven werkte wel gewoon... zucht

[ Voor 9% gewijzigd door dadj op 02-05-2003 03:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Hier doen ze het goed. Op de standalone ook. En met nero geen enkele error(verify written data).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

hm :( ze doen t ook wel want op de burner doen ze t prima. heb met cdcheck getest, was ook goed. alleen weigert mn Aopen 1648 t ding te lezen. ERG vervelend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hieronder een linkje naar de Pioneer-website waarin de Medion/Aldi-Pioneerbrander wordt vermeld:
http://www.pioneer-eur.co...pport/software#fdvdwriter
DynaRy schreef op 25 april 2003 @ 12:55:
He mensen Zoals jullie weten zit er in die Aldi Pc Medion 8008XL (de laatste aanbieding) ook een pioneer 105. >:)

Nou heb ik er wel goeie ervaring mee alleen moet ik de Firmaware hebben die door medion geleverd werd. Heb de firmware veranderd door m 2*4 te laten branden en 12X rippen. alleen nou brand ie niet meer dus vandaar dat ik de oude firmware van de medion dvd brander moet hebben wie kan mij hier mee helpen

WIe kan mij hierbij helpen PLZZZZ :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2003 04:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pioneer roxx :P

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit ook te denken om een dvd burner te kopen. Eind mei vakantie geld dus dat komt mooi uit :)
Ik zal um voornamelijk gaan gebruiken voor mp3 opslag + xbox games. IK weet dat - daar het beste voor is + dat dit een topper is wat ik van andere heb gehoord. Opus levert um voor 294 zie ik, mooie prijs niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
I.d.d. NIET een mooie prijs, de OEM versie is al vanaf 247€ verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Correctie, 244.- :) Bij het moment van verschijnen, nu bijna alweer een half jaar geleden was hij 295.- dan is 294.- toch geen mooie prijs meer?

http://www.tweakers.net/pricewatch/44709

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
Beter..... toch weer 3€ in 1h18 eraf...... zo doorgaan a.u.b. dan zijn ze over ruim 81h gratis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
ScooBY_DoO schreef op 09 May 2003 @ 23:02:
Beter..... toch weer 3€ in 1h18 eraf...... zo doorgaan a.u.b. dan zijn ze over ruim 81h gratis!
Ik denk dat je het iets realistischer moet bekijken.... In 1h18 is de prijs met 1.21% gedaald, dan kost het over 81h nog maar (1-0,0121)^81 = 37 % van de huidige prijs ~ 92 euro.
Lijkt me al een stuk realistischer >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
Als er elke uur 3€ vanaf gaat betekend dat voor mij dat er over 81h = 81x3=243€ af is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
TD-er schreef op 27 March 2003 @ 18:20:
Het probleem met die princo's is ook niet dat ze niet gebrand kunnen worden, of dat geen enkele speler ze kan lezen... Het probleem is met name dat de laatste 500 MB ongeveer vrijwel niet te lezen is en dus niet betrouwbaar is.
Geldt dit ook voor de 4x serie? Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik zit nog steeds (al een maand) te twijfelen of ik m zal kopen. Als ik een DVD brander koop is het zeker de 105, daar ben ik zeker van. Mn brander is naar de Opslagmedia-hemel en ik moet nu toch mn data/films kwijt.

Het enige waar ik mee zit is de vraag of het me waard is om DVD's te kunnen branden ipv VCD's ten koste van een slordige 200 euro meerprijs.

Decisions, decisions :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
ScooBY_DoO schreef op 10 May 2003 @ 19:57:
[...]

Geldt dit ook voor de 4x serie? Iemand ervaring mee?
Van de 4-speed heb ik hierboven lees-grafiekjes geplaatst (zijn tot morgen niet bereikbaar, omdat de server in groot onderhoud is)
Maar de Princo's 4-speed zijn van begin tot eind prima leesbaar (heb nog maar max 4300 MB gebrand op die princo's)
In mijn 8-speed LG DVDrom zijn ze op max 6.7 speed leesbaar, dus veel sneller dan de 1-speed That's

Ik heb trouwens gemerkt dat er 2 soorten 1-speed That's zijn.
Die met een wat fletsere bovenkant (lijkt alsof ze al vrij oud zijn) worden beter gelezen dan die er heel nieuw uitzien. Ik vermoed dat die fletsere verkocht waren per 5 met een doosje eromheen en die met een veel meer nieuw-plastic-grijs achtige verflaag zaten in een tube van 50 stuks.
Ik kwam er later pas achter, omdat die fletsere wel bij m'n ouders gelezen konden worden en die andere niet. (hebben een vrij brakke DVDrom drive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nog steeds (al een maand) te twijfelen of ik m zal kopen. Als ik een DVD brander koop is het zeker de 105, daar ben ik zeker van. Mn brander is naar de Opslagmedia-hemel en ik moet nu toch mn data/films kwijt.

Het enige waar ik mee zit is de vraag of het me waard is om DVD's te kunnen branden ipv VCD's ten koste van een slordige 200 euro meerprijs.

Decisions, decisions
Ik heb dat geld er al bijna weer uit, vraag asjeblief niet hoe, maar ut is wel zo ;)

Ps. dit is ook een erg tof programmaatje, beter als dvd2one of instant copy en free:
http://www.dvdshrink.org/where.html

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2003 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
TD-er schreef op 10 mei 2003 @ 23:14:
[...]

Van de 4-speed heb ik hierboven lees-grafiekjes geplaatst (zijn tot morgen niet bereikbaar, omdat de server in groot onderhoud is)
Maar de Princo's 4-speed zijn van begin tot eind prima leesbaar (heb nog maar max 4300 MB gebrand op die princo's)
In mijn 8-speed LG DVDrom zijn ze op max 6.7 speed leesbaar, dus veel sneller dan de 1-speed That's

Ik heb trouwens gemerkt dat er 2 soorten 1-speed That's zijn.
Die met een wat fletsere bovenkant (lijkt alsof ze al vrij oud zijn) worden beter gelezen dan die er heel nieuw uitzien. Ik vermoed dat die fletsere verkocht waren per 5 met een doosje eromheen en die met een veel meer nieuw-plastic-grijs achtige verflaag zaten in een tube van 50 stuks.
Ik kwam er later pas achter, omdat die fletsere wel bij m'n ouders gelezen konden worden en die andere niet. (hebben een vrij brakke DVDrom drive)
Ik heb die That's write 1x 50pack spindel teruggestuurd, stuk of 10 geprobeerd maar allemaal bagger.... was ook verheugd te lezen dat ze stoppen met de productie en overstappen naar volledig 1-4x, hopen dat die beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ik heb met die andere That's die ik gebrand heb geen problemen gehad. Bijkbaar heeft iedereen die zo'n schijfje van mij in handen heeft gekregen een vrij goede DVD-rom of stand-alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

heeft iemand een idee waarom ik mijn op 4x én 2x gebrande (4x) Princo's alleen in mijn dvd burner kan uitlezen? mn Aopen en Asus DVD readers krijgen de dvd's niet ingelezen. De DVDs zijn wel afgesloten want Nero vroeg of ie dat moest doen... ik snap er niets van. Een firmware update hielp ook niets. Zucht..

De 2x Datawrite doen het wel gewoon maar deze leveren ze bij bij cdfreaks niet meer ;(

[ Voor 5% gewijzigd door dadj op 12-05-2003 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dadj schreef op 12 May 2003 @ 14:09:
heeft iemand een idee waarom ik mijn op 4x én 2x gebrande (4x) Princo's alleen in mijn dvd burner kan uitlezen? mn Aopen en Asus DVD readers krijgen de dvd's niet ingelezen. De DVDs zijn wel afgesloten want Nero vroeg of ie dat moest doen... ik snap er niets van. Een firmware update hielp ook niets. Zucht..

De 2x Datawrite doen het wel gewoon maar deze leveren ze bij bij cdfreaks niet meer ;(
die worden nog wel bij www.conlines.nl geleverd. (heb er net 100 besteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
Je kan ook de 1x datawrite bestellen bij Opus en met 2x4all firmware op 2x fikken, zullen goedkoper zijn als die 2x schijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Heeft iemand de Datawrite DVD-R 4X al geprobeerd op de A05?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ScooBY_DoO schreef op 13 mei 2003 @ 11:39:
Je kan ook de 1x datawrite bestellen bij Opus en met 2x4all firmware op 2x fikken, zullen goedkoper zijn als die 2x schijven :)
die zijn dus niet meer te krijgen bij opus, ook de that's write 1x niet meer, omdat deze fabrikanten gestopt zijn met de productie hiervan.
deze zijn beide vervangen door de 1-4x versies die een stuk duurder zijn.
conlines heeft de 1x versies nog wel op voorraad.

p.s. ik bedoelde ook de 1x datawrite versie toen om de 2x gevraagd werd, omdat je (na firmware crack) deze 1x's op 2x kan branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dadj schreef op 13 May 2003 @ 13:08:
op dit: www.dvd2dvd-r.be/forum/ forum staan volgens mij goede ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
dadj schreef op 13 mei 2003 @ 13:08:
Ja al meerdere malen, prima schijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Word deze brander nou echt met de dag goedkoper?

Zondag keek ik en was ie 236 euro, nu is ie nog maar 226.
Dit geeft voor mij de doorslag, ik ga m bestellen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

ARGHHH
Eerder poste ik dit:
[b]damnit, ik heb m'n princo 4x dvds binnen maar de gebrande DVD kan ik alleen op mn burner benaderen. Op mn A-open 1648/AMH DVD speler krijgt ie m niet te pakken
De 2x Datawrite schijven werkte wel gewoon... zucht.
GOED! Ik dus dure 4x Datatracks besteld en NOG heb ik hetzelfde probleem!
Ik gebruik de nieuwste nero en heb de laatste firmware..
Wat me enorm irriteerd is dat nero me ALTIJD deze melding geeft: "you are about to create a multi-session write once DVD disc.. bla di bla.." Ondanks dat ik al heb ingesteld dat het NIET om een multi-session disc gaat. vervolgens laat ik hem alsnog zonder session burnen.
Is dit het probleem misschien?? ik hoop dat iemand een oplossing weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dadj schreef op 16 May 2003 @ 13:18:
ARGHHH
Eerder poste ik dit:

[...]

GOED! Ik dus dure 4x Datatracks besteld en NOG heb ik hetzelfde probleem!
Ik gebruik de nieuwste nero en heb de laatste firmware..
Wat me enorm irriteerd is dat nero me ALTIJD deze melding geeft: "you are about to create a multi-session write once DVD disc.. bla di bla.." Ondanks dat ik al heb ingesteld dat het NIET om een multi-session disc gaat. vervolgens laat ik hem alsnog zonder session burnen.
Is dit het probleem misschien?? ik hoop dat iemand een oplossing weet...
Probeer eens niet te branden met NERO maar met bijvoorbeeld RecordNow Max (STOMP). Een demo staat op hun site:

http://www.stompinc.com/index.phtml?stp

En hou ons even op de hoogte over die princo's 4x asjewil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Sommige OEM-licentiecodes van Nero staan het niet toe dat je Disc-at-Once kunt branden, of dat je de CD/DVD kunt afsluiten.
Mischien heb je daar wel last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

TD-er schreef op 16 May 2003 @ 14:52:
Sommige OEM-licentiecodes van Nero staan het niet toe dat je Disc-at-Once kunt branden, of dat je de CD/DVD kunt afsluiten.
Mischien heb je daar wel last van.
hmmmmmm... interesting! hoe kan ik dat checken/oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

zucht.. ik heb net met RecordNow Max geburned maar t zelfde probleem nog steeds...
overigens, het gaat gewoon om data, geen video

ik heb net pioneer gebeld en die zeggen te vaak problemen met Princo te hebben. zij raden Riteks, hitatchi en maxell aan.
Ik probeer nu maar wat Riteks dan.. als dat ook niet werkt is de drive niet in orde waarschijnlijk.

[ Voor 70% gewijzigd door dadj op 16-05-2003 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

ff een update, ik heb vandaag 4x riteks gehad en geprobeerd enda t werkte ook niet.. om een of andere vage reden doet geen een 4x disc het voor mij.. broken drive i guess... heel raarrrr

update; Het lijkt er op dat mijn regular dvd reader gewoon geen 4x dvd's kan lezen.. have to check to make sure...

[ Voor 25% gewijzigd door dadj op 26-05-2003 21:46 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net pioneer 105 besteld voor 226 bij opus moet morgen denk ik komen
ben benieuwd! spindeltje princo erbij besteld 4 speed dus maar hopen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
de 4-speed princo's doen het bij mij echt perfect. Ze worden ook opmerkelijk sneller gelezen dan andere merken die ik heb geprobeerd.
Zelfs een verify door Nero, van een 4.3GB gevulde DVD (leest dus dan in de brander) gaat op net iets meer dan 4-speed (12 mins), terwijl recordables normaal niet sneller dan 2 a 2.5 speed gelezen worden door de A05. (originele firmware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou kijk is aan heb ik nog goei gekozen ook ;) Had me al laten informeren hoor.
Wat is volgens jullie trouwens het beste programma om mee te branden. Dus niet alleen waarmee je 1:1 copy kan doen maar ook data etc. Ik ken bv. Nero maar zijn er ook beter??
Krijg er geen bij nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
K heb sinds t weekend ook mn A05 + Princo 1x4 DVD-R's binnen, gaat heel erg lekker allemaal voorlopig.

De Princo's worden idd erg goed gelezen.

Ik heb Nero, Record Max en Ulead Movie Factory al geprobeerd om te branden, en eigenlijk ging het met allemaal prima. Nero schijnt niet altijd 100% lekker te gaan en het heeft ook niet echt mijn voorkeur.

K zal ns kijken wat er nog meer is aan burnsoftware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke ik had ook programma sonic dvd ofzo gezien kweenie of dat wat is
als ik nu firmware upgrade wil doen dan pak ik die van de a05 voor de 105 of is daar speciale firmware voor (nog niet gezien btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
a05=105

de ene is retail, de ander OEM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dacht ik al maar denk vraag voor de ckerheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

copytodvd is voor mij op dit moment het beste programma
te downloaden op www.vso-software.fr

als je dvd2one al hebt verschijnt daar een plug-in naar copytodvd om je dvd direct weg te branden. werkt perfect!

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Laatst online: 14:51
Ik heb deze brander ook. Prima ding. Gebruik momenteel Princo 4x. Geen problemen mee. De 4x Datawrites zijn ook goed.
Wat wel raar is. 1 op de 10 DVD's die ik brand heeft rare vlekken. Het lijken net ongebrande plekken, omdat ze donkerder zijn dan waar gebrand is. Ik heb dit met verschillende media. Een andere brander heeft dit ook. Denk dat het aan de schijfjes ligt. Het is goed te zien als je de DVD onder een bureaulamp bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online

DDX

bericht op opus.nl :
Belangrijk nieuws voor gebruikers van Sony en NEC DVD-R/+R recorders: uit de praktijk blijkt dat sommige series van deze recorders niet goed compatible zijn met Princo 4x dvd-r media. Wij adviseren daarom (totdat er een nieuwe firmware update is) 1x-2x of That's Write 4x dvd-r te gebruiken. De drives zijn wel 100% compatible met dvd-rw, dvd+r en dvd+rw.
vraag me toch af of het niet gewoon met de Princo's te maken heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
DDX schreef op 24 mei 2003 @ 11:16:
bericht op opus.nl :

[...]

vraag me toch af of het niet gewoon met de Princo's te maken heeft...
Zou best kunnen hoor, maar vergeet niet dat de firmware in een DVDbrander bepaalde dingen "weet" over een hoop recordables. Het kan dus zijn dat die merken (NEC en Sony) deze Princo's niet in de firmware heeft zitten, maar Pioneer bijvoorbeeld wel.
Tot op heden heb ik met deze princo's dus helemaal geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
Princo's hier ook geen probleem meer, heb nu de 4x gehad, geen enkel probleem.
Kheb nu een spindel Nashua 1x, die doen het ook gewoon prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakutoRadiance
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 11:18
ik ga morgen zoon Pioneer a05 kopen, maar ik heb nog 1 vraagje.

Draaien de Princo's 4x dvd-r's goed zonder de Firmware te updaten? of moet ik dat wel doen?

EDIT:

!!EN!!

is SP1 echt nodig in XP om een dvd recorder te gebruiken?

EDIT2:

En welke firmware wordt er met de burner meegeleverd?

[ Voor 39% gewijzigd door TakutoRadiance op 29-05-2003 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Op die laatste vraag kan ik je geen goed antwoord geven, daar ik geen overzicht heb van wat er nu in de winkels ligt. De firmware in mijn burner is 1.00 en dat is de originele ;)

Bij mij werken de Princo's perfect, Mischien een beetje naïef gedacht, maar dan zou je dus verwachten dat ze met een nieuwere firmware dus ook goed moeten werken.

Ik heb op het Sonic-MyDVD-forum een hop tips gelezen dat een hoop problemen te verhelpen zijn met de installatie van SP1, maar ik kan dat dus niet bevestigen uit eigen ervaring, daar ik SP1 geïnstalleerd had staan toen ik de brander kocht.

Nog een laatste tip:
Kijk ff op de frontpage van tweakers. Ik weet niet over welke termijn dat gaat, het verhogen van de prijs per disc, maar de min-media schijnt dus 1 euro pst duurder te worden (heffingen voor de arme, bestolen film- en muziek-industrie). Voor die Princo's zou dat inhouden dat de prijs ruim 50% omhoog zou gaan.
* TD-er heeft heel toevallig net ongeveer 100 4-speed recordables ingeslagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
SP niet nodig, ik gebruikt NOOIT SP's voor windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het spijt mij om te mededelen dat dit topic dicht gaat. Maar jullie mogen wel een nieuw topic starten, mits jullie de nieuwste sticky hebben doorgenomen:
Belangrijk: wijziging beleid t.o.v. "Grote topics"

:)
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.