[Ervaringen] Het Grote Pioneer DVR-A05 topic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 353 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Alles over deze brander, compatibiliteit met verschillende media, prijzen, ervaringen etc. etc.

Op het moment van schrijven is deze drive 295,94 incl.
pricewatch: Pioneer 4x2x DVR-A05 (Retail)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1040047968.jpg

Reviews:
- http://www.cdrinfo.com/Se...ioneer+DVR%2DA05&Series=0
- http://www.dvdwriters.co.uk/reviews/pioneer/dvr105p1.htm
- http://news.com.com/2100-1040-962457.html

Firmware (1.30/Compatibiliteit:
- http://wwwbsc.pioneer.co....device_e/dev00001r_e.html
- http://wwwbsc.pioneer.co....ev00001r_e.html#firmware1

-

[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2003 11:21 . Reden: Firmware ]

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:49
Ik hoop alleen dat ze hem ook kunnen leveren voor die prijs, zelfs de a03/a04 is niet zo goedkoop.
(Heb hem zelf ook besteld)

Je plaatje is f*cked b.t.w. ;)

• TD-er
  • Laatst online: 03-09 09:15
Mischien ook niet onaardig om erbij te vermelden welke software erbijgeleverd wordt, of dat er ook OEM-versies rondzwerven. Dat vind ik nogal belangrijk, daar er nog niet zoveel software pakketten in de winkel te krijgen zijn.

Aanvulling:
Hoe zit dat met dubbelzijdige DVD-R media (9.4GB dus). Moet je dat zien als 2 schijfjes op elkaar geperst, of staat er in het file-systeem van beide ook informatie van wat er op de andere kant staat (lijkt me niet practisch, maar goed) ?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• vassago
  • Laatst online: 19:49
Tenzij je vrijwel alleen data DVD's schrijft dan maakt dat weinig uit en is het het verschil in prijs niet waard.
(40 eur of zo)

Verwijderd

Maakt deze drive veel herrie? Want de pioneer readers doen dit namelijk wel en daar heb ik eigenlijk geen trek in :)

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:58
Herrie? mijn gewone cd brander maakt meer herrie als de dvd brander.

Verwijderd

TD-er schreef op 14 November 2002 @ 21:31:
Aanvulling:
Hoe zit dat met dubbelzijdige DVD-R media (9.4GB dus). Moet je dat zien als 2 schijfjes op elkaar geperst, of staat er in het file-systeem van beide ook informatie van wat er op de andere kant staat (lijkt me niet practisch, maar goed) ?
Beide kanten staan totaal los van elkaar, kan ook niet echt anders, of je zou voor een bepaalde directory je dvd om moeten draaien enzo :)

dubbelzijdige dvd's zijn niets meer dan twee diskjes aan elkaar vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-09 12:57
Domino schreef op 14 November 2002 @ 23:54:
Herrie? mijn gewone cd brander maakt meer herrie als de dvd brander.
Herrie??? De pioneer a06/106 (slot-in) kwamen als stilste uit de test op t.net ... Mijn a06 maakt echt absoluut geen herrie. (En m'n a04 ook niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Mijn 106 is ook erg stil hoor ;)

Ik heb dus ook mijn A05 besteld bij Opus :)
Is deze prijs niet goed dan??

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ken schreef op 15 November 2002 @ 00:41:
Mijn 106 is ook erg stil hoor ;)

Ik heb dus ook mijn A05 besteld bij Opus :)
Is deze prijs niet goed dan??
Hebbum ook besteld, kan ik eindelijk mijn gedownloade meuk een beetje op een normale manier backup-en.. En de prijs is erg goed lijkt mij, hoop ook dat Opus hem voor deze prijs kan leveren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raziel schreef op 15 November 2002 @ 00:01:
[...]

Herrie??? De pioneer a06/106 (slot-in) kwamen als stilste uit de test op t.net ... Mijn a06 maakt echt absoluut geen herrie. (En m'n a04 ook niet).
tja als stiltste.. een straaljager at 10 meter is ook stil vergeleken met 1 at 1 meter...

Ik ben nu gewoon een kenwood 72x gewend en die hoor je dus echt niet ook al leg je oor er tegenaan. Op die manier stil bedoel ik dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Dan ben je gewoon een zeikert ;)
Die multibeam producten zijn stiller omdat de tracks met meerdere lasers uitgelezen worden, was iets met een prisma ofzow. Helaas gaan ze ook zeer snel kapot, en ze worden ook niet meer gemaakt. Dus mag je nog niet klagen, je hebt een goed product, dat lekker snel is, en relatief stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier staat de brochure over deze MEW! driver:

http://www.pioneerelectro...R-A05_Brochure_300dpi.pdf

En hierom zeg ik dat het een MEW AND IN-PROVED!! drive is :) :

http://www.meritline.com/pion4xdvoemf.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me wel af of de prijs die Opus beloofd gehaald gaat worden.

http://news.com.com/2100-1040-962457.html

Ik heb namelijk niet heel veel sites gezien waar hij zo goedkoop wordt aangeboden. Als ik in de Shopsurvey kijk lijkt het me een betrouwbare zaak, ben dus benieuwd. Ik denk dat als ze dit niet waar kunnen maken, ze een flinke duik gaan nemen in de Shopsurvey, net als bijvoorbeeld Hardwarezone....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Opus is een zeer betrouwbare zaak, bestel er al joaren mijn cd-r's en dvd-r's.
Hoe ze omgaan met harware weet ik niet maar lijkt me geen zaak die je probeert te flessen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
Ja, Opus is een goede zaak. Snelle en goede service.

En over de herrie waar jullie het over hadden, ik heb ergens gelezen dat ze bij dit nieuwe model, itt voorgaande pioneer branders de fan hebben weggelaten, dus hij maakt minder lawaai.

Zie ook hier:

http://www.dvdwriters.co.uk/reviews/pioneer/dvr105p1.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Swoosh schreef op 15 november 2002 @ 23:29:
Ja, Opus is een goede zaak. Snelle en goede service.

En over de herrie waar jullie het over hadden, ik heb ergens gelezen dat ze bij dit nieuwe model, itt voorgaande pioneer branders de fan hebben weggelaten, dus hij maakt minder lawaai.

Zie ook hier:

http://www.dvdwriters.co.uk/reviews/pioneer/dvr105p1.htm
Ik heb ook nog een normale lezer in mijn systeem. De brander gebruik ik puur voor branden, en dan moet hij wel heeel veel lawaai maken wil ik me er echt aan storen. Ik vind het wel irritant als het systeem de hele tijd lawaai maakt, maar zo nu en dan als ik een DVD'tje brand noproplemo.. Daarbij is het ook voor de goede zaak zallik maar zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Das wel mooi 100 euro goedkoper dan die van sony! Relaxed....... Maar wat ik me nou af vroeg is wat een stand alone DVD speler nu slikt? DVD-r of DVD+r?

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
DVD-R heeft licht de voorkeur. 97% tegen 95% heb ik ooit gelezen.
DVD-RW en DVD+RW zijn beduidend minder compatible met stand alone DVD spelers.

Verder moet je maar effe zoeken. Is genoeg over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 23:03
Das wel mooi 100 euro goedkoper dan die van sony! Relaxed....... Maar wat ik me nou af vroeg is wat een stand alone DVD speler nu slikt? DVD-r of DVD+r?
Ik heb zelf goeie ervaringen met DVD-R, pakt bijna overal behalve na de firmware update van Pioneer v1.33, dan pakken veel standalone's de DVD's niet meer. Die firmware is niet terug te draaien. Ik hoorde van minder goeie ervaring met DVD+R (nog geen ervaring mee). Maakt me nu niet zoveel meer uit...... heb de Pioneer kunnen verkopen aan een collega die er geen moeite mee had en heb nu die Sony

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier staat ook nog een heel stuk over het verschil tussen DVD-R en DVD+R

http://www.burnworld.com/dvd/primer/index.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fuck... Nu begin ik weer te twijfelen...

nieuws: Zelfgebrande DVD+R's compatibeler dan DVD+RW's

75% is wel redelijk weinig.. Als dit het nieuws is, zal DVD+R(W) wel een heel stuk sneller erg populair gaan worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 15:30:
Fuck... Nu begin ik weer te twijfelen...

nieuws: Zelfgebrande DVD+R's compatibeler dan DVD+RW's

75% is wel redelijk weinig.. Als dit het nieuws is, zal DVD+R(W) wel een heel stuk sneller erg populair gaan worden..
ik twijfel ook denk dat ik mijn order maar annuleer.
Hoe duur zou de sony op hcc kosten ? en zouden ze hem wel op voorrad hebben daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Ik heb nergens problemen mee, maar als je denkt dat DVD+R voor jou doeleinden beter is zal ik je niet tegenhouden. Maar voordat je overhaast de Sony gaat aanschaffen lees hier op GoT eens wat voor problemen er wel niet met dat ding zijn. (Hij schijnt erg snel kapot te gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, daar heb je helemaal gelijk in. Vanwege de problemen met die drive heb ik ook dit topic geopend, om te zien hoe het hiermee staat. De A05 is natuurlijk een 3e generatie drive van Pioneer, waaruit zo goed als alle kinderziektes zijn verdwenen.

Het is jammer dat de overige DVD-R(W) DVD+R(W) combo drives zo laat gaan uitkomen, anders was er iets meer keuze geweest. Ik denk inderdaad toch dat ik bij de A05 blijf, vanwege de kwaliteit... Op dit moment blijft het gewoon nog steeds een gok, ondanks dat Sony 2 formaten beheerst. De gok bij de Sony is alleen of hij het wel- of niet goed doet.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maupie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-12-2024
Wat een onzin zeg dat het een gok is of ie het wel of niet doet.
Als ie het niet doet heb je toch gewoon garantie.
Bovendien lijkt het me dat de Sony veel populairder is dan de Pioneer gezien het aantal reactie's op de topics

Mooi is een woord van 3 letters .......AMD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Dit komt ook doordat de Pioneer nog niet leverbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maupie schreef op 19 november 2002 @ 09:31:
Wat een onzin zeg dat het een gok is of ie het wel of niet doet.
Als ie het niet doet heb je toch gewoon garantie.
Bovendien lijkt het me dat de Sony veel populairder is dan de Pioneer gezien het aantal reactie's op de topics
En kijk misschien even naar de datum wanneer het topic gestart wordt. En tuurlijk heb je gewoon garantie. Maar als je nu het enthousiasme die bij elke nieuwe aankoop gepaard gaat er bij iedere post op het Sony forum afhaald, blijft er niet veel goeds meer over van de reacties op die Sony. En ik wil niet een aparaat kopen, waarvan bij voorbaat al gezegd moet worden dat er niets aan de hand is vanwege de garantie.... Ik wil gewoon iets wat direct werkt...

Trouwens, maupie, ben jij niet diegene die write errors heeft op z'n dru500a?? :)

En kijk ook eens in deze laaaaiend enthousiaste reacties op de nieuwste firmware:
meuktracker: Sony DRU500A 1.0d;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Ikzelf zit momenteel te twijfelen of ik de Pioneer a05 ga halen, of de Sony DRU-500a. Pioneer is me altijd goed bevallen, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat Sony dat niet zal doen.

Ik moet zoiezo een DVD-R brander hebben, maar vraag me af of ik +R ook nodig zal hebben. Dus een combi drive kan handig zijn, maar niet noodzakelijk zoals het er nu naar uit ziet.

Ik heb paar dagen terug naar princo gemailed, en die melden mij binnen 15minuten dat de prijs klopte.

Hier trouwens nog een review:
http://www.hardware.info/reviews.php?id=340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Als je een DVD-R nodig hebt, zo ik niet eens kijken naar een combo -R/+R.
De +R media zijn te duur in vergelijking met -R, dus die zul je niet of nauwelijks gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

zijn er al 4 speed dvd's te koop ? (denk er ook over om misschien a05 of sony500 te kopen voor thuis)

trouwens iemand ervaring wat beste dvd-r's zijn om te gebruiken ? (ik heb het liefst merk ivm betrouwbaarheid)

op werk hebben we de A03 van pioneer, maar verbatim dvd-r's die ik vandeweek gebrand heb kan ik niet afspelen in mijn philips 960 dvd speler
vaag merk (opus 45pack spindle maandje geleden) werken wel prima....

alleen koop ik liever geen spindle (toevallig 1 geleend van collega)

(firmware update philips dvd-960 ? (leest geen dvd-r's))

https://www.strava.com/athletes/2323035

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of iemand deze al kent, maar voor de zekerheid:

http://www.dvd-cloner.com/

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 November 2002 @ 00:53:

wat doet dit programma dan?
veranderd hij ook de bitrate, of is dit simpel 1 op1 kopie?

Verwijderd

Topicstarter
Na verder doorgelezen te hebben, vermoed ik dat deze een 1 op 1 copie maakt. Er staat namelijk ergens dat je voor een DVD-9 copie 2xDVD-5 nodig bent... Da's inderdaad mooi niet zo mooi... Zijn er eigenlijk ook programma's welke wel de bitrate e.d. veranderen zodat een DVD-9, zij het met mindere qualiteit, op een DVD-5 past?

Verwijderd

Zijn er eigenlijk ook programma's welke wel de bitrate e.d. veranderen zodat een DVD-9, zij het met mindere qualiteit, op een DVD-5 past?
Is overbodige trailers, menu's en andere meuk weglaten ook al niet voldoende om hem op 4,7 gb te persen :?

• DDX
  • Nu online

DDX

Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 11:37:
[...]

Is overbodige trailers, menu's en andere meuk weglaten ook al niet voldoende om hem op 4,7 gb te persen :?
talen weglaten
ondertitels weglaten
(en bijv alleen dts erop zetten)

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:53
Verwijderd schreef op 21 November 2002 @ 00:53:

Ik heb dit programma geprobeerd met mijn DVR-A05 brander... maar hij geeft aan dat er bestanden niet gekopieerd kunnen worden... terwijk ik nog zeker 10Gb vrij heb op deze schijf. :(

Ik wil graag een backup maken van een DVD, welk programma ken ik daar voor het beste gebruiken :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 10:59:
Na verder doorgelezen te hebben, vermoed ik dat deze een 1 op 1 copie maakt. Er staat namelijk ergens dat je voor een DVD-9 copie 2xDVD-5 nodig bent... Da's inderdaad mooi niet zo mooi... Zijn er eigenlijk ook programma's welke wel de bitrate e.d. veranderen zodat een DVD-9, zij het met mindere qualiteit, op een DVD-5 past?
staat dacht ik wel op doom9.net.
het probleem is dat alle handelingen met apparte kleine programmatjes moeten, en dat je er voor moet gaan rekenen, omdat je de bitrate moet bepalen.
volgens mij is er nog geen programma dat met 1 druk op de knop alle handelingen doet. of is dat er wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Ik heb deze vandaag binnengekregen van Opus

Ik ga deze zo testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Mijn eerste princo 2x DVD-r is gelukt in 28 min (data DVD) :)
De pioneer 106 DVD drive kan deze ook lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
ken schreef op 22 november 2002 @ 00:50:
Ik heb deze vandaag binnengekregen van Opus

Ik ga deze zo testen :)
Opus heeft ze toch pas vanaf de 25e?
Dat was voor mij de reden dat ik 'm nog niet daar besteld had en dus eerst even op de HCC wilde rondkijken.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maupie
Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 09:48:
[...]

En kijk misschien even naar de datum wanneer het topic gestart wordt. En tuurlijk heb je gewoon garantie. Maar als je nu het enthousiasme die bij elke nieuwe aankoop gepaard gaat er bij iedere post op het Sony forum afhaald, blijft er niet veel goeds meer over van de reacties op die Sony. En ik wil niet een aparaat kopen, waarvan bij voorbaat al gezegd moet worden dat er niets aan de hand is vanwege de garantie.... Ik wil gewoon iets wat direct werkt...

Trouwens, maupie, ben jij niet diegene die write errors heeft op z'n dru500a?? :)

En kijk ook eens in deze laaaaiend enthousiaste reacties op de nieuwste firmware:
meuktracker: Sony DRU500A 1.0d;
Héhé,

Waar een firmware upgrade allemaal niet goed voor is.
Beter dan die upgrades van die pioneer zodat ie in ene comptabiliteits problemen met diverse media veroorzaakt. (1x branden terwijl de media 2x is). Da's cool. Dank u Pioneer. Dacht het niet.

De sony is na de firmwar upgrade helemaal toppie.
Voor de rest is niet de drive de gok. Maar voorlopig is de media de gok.
Dus.

Wat betreft - of +. Jongens.... Tjek nou gewoon effe www.vcdhelp.com daar kan je zien of je stand-alone dvd - of + of R of alleen -/+ rw of gewoon alles vreet.

Maar wees gewaarschuwd:Voor beide drive geld, let op de media die je koopt.
Zoals je bij meer topics kan lezen hebben verschillende mensen met dezelfde media andre resultaten. Er is er een die fikt op princo en pleurt ze in z'n PS2. Nou ik hoef niet met Princo bij mijn ps2 aan te komen. Die zegt gewoon bekijk het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

TD-er schreef op 22 November 2002 @ 11:48:
[...]

Opus heeft ze toch pas vanaf de 25e?
Dat was voor mij de reden dat ik 'm nog niet daar besteld had en dus eerst even op de HCC wilde rondkijken.
Dacht ik ook, maar ik kreeeg gisteren een paketje :)

Zag dat het mijn brander is :)
Even testen of mijn princo's in mijn Ps2 werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maupie
Laat het weten, dat zou betekenen dat er een nieuwe generatie Princo's zijn die het wel doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion

Scorpion

ken schreef op 22 november 2002 @ 12:38:
[...]

Dacht ik ook, maar ik kreeeg gisteren een paketje :)

Zag dat het mijn brander is :)
Even testen of mijn princo's in mijn Ps2 werkt
prassi niet vergeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ik heb 'm ondertussen ook binnen.
Resultaten tot nu toe:
- Nashua DVD-RW (2-speed) was in de PS2 van mijn broertje te lezen (had geen tijd om ook andere media mee te nemen naar m'n ouders)
- DVD-cloner liep bij mij vast bij het maken van de disk-image (CPU-load op 100%, gedurende de hele nacht)
- Nero (laatste versie) ziet de drive als 1-speed en de response van het systeem is vrij beroerd bij lezen en schrijven. Waarschijnlijk omdat de drive niet in DMA-mode staat te ploeteren
- Nero is nu een DVD-r aan het kopieren en het lijkt goed te gaan (zit op 75% schrijven) op een Thats-write DVD-r (1-speed, daar de brander volgens nero niet meer aan kan, dus is 2-speed dan een beetje zonde)
- de bijgeleverde software (Sonic MyDVD) is om het zachtjes te zeggen nog niet helemaal af. Probeer maar eens volgens de wizard iets te doen en dan een stapje terug.

Het klinkt mischien allemaal wel een beetje negatief, maar ik ben best wel tevreden met de set. Ik vind het alleen jammer, dat nog niet erg veel bekend is over de verschillende software pakketten/media/instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ken en TD'er hebben jullie de brander al binnen via Opus? Bij mij zeggen ze namelijk dat Pioneer de shipping datum heeft verschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Ik heb deze idd bij Opus besteld

Mijn brander werkt prima met Nero (speed 2x met Princo's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ik heb 'm niet bij Opus gehaald/besteld, maar op de HCC gekocht.
Bij Opus hadden ze alleen maar media staan en geen recorders. (ben alleen bij hun stand in zaal 11 geweest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
De drive wordt door Nero toch wel gezien als 4-speed. Dat hangt ervanaf wat voor schijfje erin zit. Met CDs had ik daar "vroeger" nooit last van, want dan zei Nero wel dat 'ie de snelheid omlaag gooide, maar nu manifesteert de drive zich blijkbaar al als een tragere drive, wanneer er een trage recordable in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Klopt als een bus. De pioneer kijkt namelijk wat voor een DVD erin zit (media-ID) en matched die tegen een tabel in de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds afgelopen Zondag (HCC) in bezit van deze Pioneer.

Bevalt goed alleen de brandsnelheid krijg ik tot nu toe met geen enkel media
op 4 X :'(

Is het iemand wel gelukt op 4x zo ja welke media en welk Burn prog.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion

Scorpion

Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 22:09:
Ik ben sinds afgelopen Zondag (HCC) in bezit van deze Pioneer.

Bevalt goed alleen de brandsnelheid krijg ik tot nu toe met geen enkel media
op 4 X :'(

Is het iemand wel gelukt op 4x zo ja welke media en welk Burn prog.
gebruik je wel dvd-r's die voor 4x zijn bestemd? ik heb zelf namelijk nog geen 4x dvd-r's omdat die gewoon nog tering schaars en duur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
bij de drive zit toch een 4x-disc. Probeer die anders eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Niet als je een bulk versie koopt, en die is wel minimaal 50 euro goedkoper als de retail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion

Scorpion

:) niet bij die van mij idd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ja, maar dan mis je die geweldige software bundle die bij de retail versie zit :)

Over die software bundle gesproken. de registratie van Sonic MyDVD gaat niet zo geweldig.
Hij connect netjes naar de registratie site en vult alvast het serienummer in. Daarna geeft die sit aan dat dat nummer niet klopt en het mailtje van een medewerker aldaar zegt hetzelfde. Ik heb ze screenshots toegestuurd om te bewijzen dat het echt wel correct is ingevuld. Nog geen antwoord op gehad.

Iemand anders ook dergelijke "problemen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Geweldige software bundel? Wat zit er allemaal bij dan (behalve MyDVD en Instant CD/DVD)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Domino schreef op 26 november 2002 @ 12:07:
Geweldige software bundel? Wat zit er allemaal bij dan (behalve MyDVD en Instant CD/DVD)?
Nix en die 2 pakketten zijn ook al niet echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Wou ik ook maar een zeggen. Voor de 50 euro die de retail versie extra kost heb ik wel een abdere bestemming ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er al goede/slechte ervaringen met het ding? Mijn bestelling is uitgesteld, ik kan hem nog annuleren als het moet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Van mij hoor je geen slecht woord over de pioneer series. Je moet alleen van te voren voor jezelf uitmaken of je DVD-R of DVD+R nodig hebt.

Ik heb de A04 (met 2x 4 all firmware), en een maat van me de A05 (nog geen gehackte firmware voor, helaas). Beide werken zoals het hoort, geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spais
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-08 22:56

Spais

The Spais Melange

Hier werkt ie ook pfect! Heb al 7 dvd-r's en paar keer een dvd-rw gebrand.. Alles netjes op 2x.. (Prince schijfjes van Opus).. Heb de 4x meegeleverde dvd-r van pioneer zelf nog niet gebruikt.. Zowel de -r als -rw schijfjes werken perfect in al mn spelers hier (2 standalone's en 3 dvd-rom spelers).. Dus ik heb gelukkig geen +R nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de A04 (met 2x 4 all firmware), en een maat van me de A05 (nog geen gehackte firmware voor, helaas). Beide werken zoals het hoort, geen problemen
Huh? Gehackte firmware? Wat wordt er dan gehacked? Ik wist niet eens dat er (behalve 2speed rippen) een restrictie op het ding zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Ik kan *alle* DVD-R media op 2speed schrijven. In tegenstelling tot de originele firmware die alleen bepaalde schijven op 2speed laat schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okaye, zijn er al ervaringen met de A05 specifiek? Ik ben benieuwd naar gerbruikers ervaringen. Als deze dezelfde kant op gaan als de SONY DRU500 bedenk ik me namelijk wel 2x... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spais
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-08 22:56

Spais

The Spais Melange

Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 10:51:
Okaye, zijn er al ervaringen met de A05 specifiek? Ik ben benieuwd naar gerbruikers ervaringen.
Hoe bdoel je? Lees het topic eens door zou ik zeggen.. Er zijn volgens mij al gnoeg mensen die zeggen dat ze deze hebben (incl. me) en die er geen probs mee hebben.. Of zijn er nog specifieke dingen die je wil weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bdoel je? Lees het topic eens door zou ik zeggen.. Er zijn volgens mij al gnoeg mensen die zeggen dat ze deze hebben (incl. me) en die er geen probs mee hebben.. Of zijn er nog specifieke dingen die je wil weten?
Hmm... Kijk eens wie de topicstarter is.. Maar uit jou reactie blijkt dus dat er helemaal geen problemen met het ding zijn... Duz nix noppes nada nul problemen??? da's dan mooi!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online

DDX

zijn er ook al firmware updates zodat je 1 of 2 speed cert. media op 4 speed kan branden ?
anders ga ik maar gewoon een A03 voor thuis kopen
want als ik uiteindelijk toch maar op 2 speed max kan branden, (geen zin om *4 te betalen per disc) heeft A05 weinig nut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Nee, 4speed discs hebben een andere dye als 1speed of 2speed discs. Dus je zult nooit je goedkope media op 4speed kunnen branden.

• TD-er
de A03 is toch niet tot nauwlijks goedkoper dan de A05 :?

Oh en vergeet niet de firmware te upgraden als je een A03 neemt, want mocht je later toch snellere media willen branden (al was het maar op 2-speed) met de oude firmware, dan gaat de kop defect.

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 23:03
Domino schreef op 18 December 2002 @ 19:13:
Nee, 4speed discs hebben een andere dye als 1speed of 2speed discs. Dus je zult nooit je goedkope media op 4speed kunnen branden.
Ze kijken niet naar de dye maar naar de Manufactorer ID op de disk. Dat is de truuk van de firmware hacks. De nieuwe firmwares zijn beter beveiligd en dus moeilijker te hacken.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

• DDX
  • Nu online

DDX

TD-er schreef op 19 december 2002 @ 08:33:
de A03 is toch niet tot nauwlijks goedkoper dan de A05 :?

Oh en vergeet niet de firmware te upgraden als je een A03 neemt, want mocht je later toch snellere media willen branden (al was het maar op 2-speed) met de oude firmware, dan gaat de kop defect.
A03 kan je kopen op ebay voor 150 dollar +/-
A05 zit op 250

scheelt toch best wel
vooral als je daarna toch alleen op 2spd gaat burnen
naja ik wacht wel ff af, voorlopig brand ik wel op m'n werk (hebben we een A03)

• Domino
RudiVader schreef op 19 December 2002 @ 08:57:
[...]

Ze kijken niet naar de dye maar naar de Manufactorer ID op de disk. Dat is de truuk van de firmware hacks. De nieuwe firmwares zijn beter beveiligd en dus moeilijker te hacken.
Dat zeg ik ook niet. Maar de nieuwe 4speed gecertificeerde media hebben wel degelijk een andere dye.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Da's mooi ruk!! Moet ik een voor het eerst in een maand ofzo overwerken, staat de postbode, na 5 weken wachten, voor de (gesloten) deur met m'n brander!! Kan ik tot maandagmiddag 13:30 wachten tot ik um op kan halen... Dat zuigt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HEUH! Ik heb de drive binnen en zo te zien werkt hij perfect!! Heb 3*DVD-R 1*DVD-RW 1*CD-R 1*CD-RW uitgeprobeerd en geen enkel probleem..

Ook nog, bij mijn zoektochten naar DVD-Backup software een (potentieel) wel heel handig proggie gevonden:

http://www.dvd2dvd-r.de/index.php

Dit proggie maakt het mogelijk een DVD-9 met enkele muisklikken te copieren/converteren naar DVD-5, waarbij AC-3/PCM/DTS spoor intact blijft.. Het proggie zoekt zelf uit of de video stream opnieuw moet worden geconverteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al iemand de nieuwe firmware voor de Pioneer geprobeerd?

Hier staat ie op de Pioneer site van japan..

http://wwwbsc.pioneer.co..../device_e/fset_dev_e.html

Ik zelf heb 'm nog niet getest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op 28 December 2002 @ 13:53:
Al iemand de nieuwe firmware voor de Pioneer geprobeerd?

Hier staat ie op de Pioneer site van japan..

http://wwwbsc.pioneer.co..../device_e/fset_dev_e.html

Ik zelf heb 'm nog niet getest..
URL-tje was niet helemaal lekker overgekomen....
<klik>
de vernieuwingen...
DVD-R/RW Writability Improvement
DVD-R/RW Playability Improvement
CD-R/RW Writability Improvement
CD-R/RW Playability Improvement
Surpport 2X writing on New Prodisc DVD-R Media
Oftewel lekker vaag allemaal ;)

Maar een belangrijke mededeling:
Once updated to version 1.21, this drive will not revert to older firmware versions.

Link naar de firmware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 13:46
Naja, veel post over de niet 105 brander.. vrij onhandig dus.
Ik heb ook de TEAC DV-W50E, deze ziet er identiek uit als de 105. Heb echter wel problemen met de media. Voor de TEAC zijn helaas nog geen firmware update's beschikbaar :(

Ik kan in ieder geval de TX (www.traxdata.info, niet hetzelfe als normale TraxData's) niet branden. Deze doen het wel op de 104. De NASHUA's DVD-r werken wel op de pioneer, maar omdat ze op zijn heb ik ze niet kunnen testen in de TEAC (pioneer heeft nieuwe firmware)

Is het mogelijk dat er ergens een site oid wordt gemaakt waar te zien is welke media wel of niet werken op welke snelheid bij de Pioneer? (of andere branders)

- hardware always changes.. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venkmen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 22:56

Venkmen

Gohan becomes Super Saiyan II

Ik heb een gerucht vernomen dat deze drive ook DVD+R(W) discjes kan fikken. Heeft iemand hier al ervaring me? het misschien geprobeerd? _/-\o_
Het gerucht is afkomstig van onze Pioneer vertegenwoordiger hij vertegenwoordigt alleen wel audio dus geen compu stuff 8)7 :?

[ Voor 1% gewijzigd door Venkmen op 29-12-2002 01:07 . Reden: spellings foutjes ]

[Dyslexie is my ID]
Venkmen heeft ff geen inspiratie voor zijn sig.!
|Specs|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online

DDX

Venkmen schreef op 29 december 2002 @ 00:47:
Ik heb een gerucht vernomen dat deze drive ook DVD+R(W) discjes kan fikken. Heeft iemand hier al ervaring me? het misschien geprobeerd? _/-\o_
Het gerucht is afkomstig van onze Pioneer vertegenwoordiger hij vertegenwoordigt alleen wel audio dus geen compu stuff 8)7 :?
denk dat het onzin is, maargoed zou natuurlijk in theorie kunnen
dat ze intern een firmware hebben zodat het wel kan
(als test misschien?)
maargoed als dat er al is zullen ze het niet uitbrengen ivm licenties die ze dan moeten gaan betalen over alle verkochte drives lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.cdrinfo.com/Se...ioneer+DVR%2DA05&Series=0 geeft als negatief punt dat de A05 maar op 2x DVD's ript. Wat jullie ervaring.

Ik twijfel nog steeds voor een aanschaf tussen de:

A-Open DVRW2412PRO
Sony DRU-500A
Pioneer A05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
ik heb nog geen DVD's geripped met de brander, daar heb ik een gewone (8-speed LG) speler voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HHHmmppff Ik heb de nieuwe firmware er maar opgezet, omdat ik steeds niet werkende DVD's kreeg (het laatste 1/3 deel van de film gaat eerst haperen, daarna helemaal niet meer). Nu krijg ik alleen maar coasters met NERO en PRINCO... Ben het nu aan het proberen met RecordNow Max.. Hopenlijk gaat dit nu beter, anders ben ik one NOT happy camper...

Ik had deze speciaal genomen tov. de Sony DRU-500. Aangezien ik niet zo'n hoge pet op heb van Sony en een goede doorontwikkelde stabiele brander wil. Als dit zo door blijft gaan, ga ik nog spijt krijgen..

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
mischien een troost dat die Princo's bij mij ook niet geweldig draaien, zo tegen het eind van de schijf. en ik heb de firmware nog niet geupgrade.
Die Princo's zijn ietwat minder van kwaliteit en ik ben blij dat ik er maar 10 van gekocht heb.

En om je nog iets meer op te vrolijken...
Ik was gisteren bij het onderdelenhuis en daar hebben ze Maxell DVD-r's in doosjes van 5 stuks. Ze kosten maar 12,95 euro........... per schijfje. Die verkoper vond ze tegenwoordig goed betaalbaar |:(
Het laat zich raden dat ik nog geen ervaring heb met die Maxells ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 14:46:
HHHmmppff Ik heb de nieuwe firmware er maar opgezet, omdat ik steeds niet werkende DVD's kreeg (het laatste 1/3 deel van de film gaat eerst haperen, daarna helemaal niet meer). Nu krijg ik alleen maar coasters met NERO en PRINCO... Ben het nu aan het proberen met RecordNow Max.. Hopenlijk gaat dit nu beter, anders ben ik one NOT happy camper...

Ik had deze speciaal genomen tov. de Sony DRU-500. Aangezien ik niet zo'n hoge pet op heb van Sony en een goede doorontwikkelde stabiele brander wil. Als dit zo door blijft gaan, ga ik nog spijt krijgen..
Dan zou ik eerst een fatsoenlijke DVD-r's gaan halen. Maat van me heeft precies hetzelfde probleem gehad, ik heb hem toen een paar Nashua's gegeven en hij heeft nooit nergens geen problemen meer mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ze kosten maar 12,95 euro........... per schijfje.
Hahaha ik dacht eerst nog dat de prijs wel meeviel (nog niet echt laag maar toch) totdat ik verder las :)... Ik lees dat bulqpak DVD's ook goed op de Pioneer moeten kunnen.. Ook vreemd is dat princo's data wel goed gaan.. Ik kan ze perfect lezen op mijn DVD-116..

En hoe zijn de That's write DVD-R's??? Die zijn namelijk iets betaalbaarder nog als de Nashua.. Vroeger had ik wel aardig goede ervaringen met de Thats write CD-R.

pricewatch: Thats Write DVD-R 4,7GB 2x, 50 stuks (Spindel)

Hier zijn ze omgerekend 1.28 Euro per stuk..

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
In dit topic : [rml][ dvd-r] bulkpaq ?[/rml] staat een bericht van iemand die problemen heeft met de bulqpac's. In hoeverre dit op jou situatie betrekking heeft weet ik niet. Verder nog geen negatieve geluiden gehoord over die schijfjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op deze link http://www.mobiltech-media.com/a05_testresults.txt kun je het volgende resultaat lezen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
Checklist compiled by gathered info from Testers and retailers.
Each media test is 10 recording cycles on same media with verification process.
This was done in purpose of gathering information important for other users,
and as a failure report to Pioneer in open complaint.

This test was undertaken by 7 volunteer testers at our expense.

Unit: Pioneer A05/105 FW Rev 1.00 with Reference copying an A03 and A04 unit
Recorded media containing DVD-Video. Writing app Veritas Recordnow Max with
write/verify option enabled. If error level is low, amount of failed media is noted.

Media           Speed       Failed During 10 Cycles?    Error-Free on A03/A04   Type of error

Imation DVD-R       1X      NO              YES         N/A
Imation DVD-R       2X      YES             YES         Power Calibration
Imation DVD-RW      1X      NO              YES         N/A
TDK DVD-R           1X      NO              YES         N/A
TDK DVD-R           2X      YES             YES         Power Calibration
Whitelabel 2X       1X      YES             YES         CRC
Whitelabel 2X       2X      YES             YES (2bad reported) CRC +/or Power Calibration
DATAWRITE 2X        1X      NO              YES         N/A
DATAWRITE 2X        2X      YES             YES         CRC +/or Power Calibration
USDM 2X         1X      NO              YES         N/A
USDM 2X         2X      YES             YES         Power Calibration
Bulkdvd dvd-r       1X      YES             YES         CRC
Bulkdvd dvd-r       2X      N/A             YES         N/A
Bulkdvd dvd-rw      1x      YES             YES         CRC + some media not readable in dvd-rom afterwards
PIONEER DVD-RW 2X       1X      NO              N/A         N/A
PIONEER DVD-RW 2X       2X      YES             N/A         CRC
PIONEER DVD-R       1X      NO              YES         N/A
PIONEER DVD-R       2X      NO              YES         N/A
Traxdata DVD-R      1X      YES             YES             CRC
Traxdata DVD-R      2X      YES             YES (1 bad reported)    Power Calibration
Eproformance DVD-R 2X   1X      NO              YES         N/A
Eproformance DVD-R 2X   2X      YES             YES         CRC + Power Calibration
Samsung DVD-RW      1X      NO              YES         N/A
Samsung DVD-R       1X      NO              YES         N/A
Samsung DVD-R       2X      N/A             N/A         N/A
Vivastar Unbranded      1X      YES             YES         CRC
Vivastar Unbranded      2X      YES             NO (All Fail)       Media not recognised
Bulkpaq Purpletop       1X      YES             YES         CRC , Rec dye looks blurry on some copies
Bulkpaq Purpletop       2X      YES             YES (1 bad reported)    Power Calibration
Bulkpaq Greentop 2X 1X      NO              YES         N/A
Bulkpaq Greentop 2X 2X      YES (2 bad reported)        YES         CRC
Verbatim DVD-R      1X      NO              YES         N/A
Verbatim DVD-R      2X      YES (1 fail)            YES         CRC
Verbatim DVD-RW     1X      NO              YES         N/A
Mitsui Gold DVD     1X      NO              YES         N/A
Mitsui Gold DVD     2X      YES             YES         Power Calibration
Fuji Film DVD-R     1X      NO              YES         N/A
Fuji Film DVD-R     N/A     N/A             N/A         N/A
T.Yueden            1X      NO              YES         N/A
T.Yueden            2X      YES (1 fail)            YES         CRC
Princo DVD-RW       1X      YES             YES         CRC
Infiniti DVD-R      1X      NO              YES         N/A
Infiniti DVD-R      2X      YES             NO (1 fail)     CRC +/or Power Calibration
Neo Premium DVD-R       1X      NO              YES         N/A
Neo Premium DVD-R       2X      YES             YES         Power Calibration
ACME DVD-R      1X      YES             YES         Media not recognised
ACME DVD-R      2X      N/A             N/A         N/A
Intenso DVD-R       1X      NO              YES         N/A
Intenso DVD-R       2X      YES             YES         Power Calibration
Paradox DVD-R       1X      YES             YES         CRC
Paradox DVD-R       2X      YES             NO          CRC +/or Power Calibration
Zero Defex 1X DVD-R 1X      NO              YES         N/A
Zero Defex 1X DVD-R 2X      N/A             NO          CRC
Zero Defex 2X DVD-R 1X      NO              YES         N/A
Zero Defex 2X DVD-R 2X      NO              YES         CRC only on A04 ( odd? )

Dit is een testrapport welke nog naar Pioneer moet worden verstuurd... Het lijkt erop dat het ding alleen goed werkt met duurdere media :( :( :( Dat zuigt behoorlijk!.

Zie ook deze link:

http://www.cdrinfo.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=7754

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 18:38
Ik heb ook vandaag een topic geopend, ik was deze derhalve ook niet tegengekomen.
In mijn post staat dat ik Nashua 2x dvd-r's gekocht heb bij Mycom a 2,5€/stuk.
In geen geval wil ie deze branden op 2x. Zowel niet met Prassi primo als met Record Max.
Ook na de firmware update niet.
Ligt dit nou echt aan de nashua schijven?
Ik gebruik voor cd-r ook Nashua en die doen het ook prima.
Of moet je voor deze A05 echt aan de duurdere schijven zoals verbatim oid?

Link naar m'n topic misschien handig:Heeft iemand Nashua dvd-r 2x?
Hoop dat iemand meer weet intussen na de firmware update want ik vind dit behoorlijk zuigen voor zo'n duur (3e generatie) apparaat!!
Ja hij is 4x certified maar branden ho maar.... voorlopg alles nog op 1x.

Er staat overigens nergens op de dvd of op de hoes dat ie 2x certified is alleen bij die shop claimen ze van wel http://silverapp1.mycom.n...tType=1&sectionID=167
Kijk ik nu op de site van opus zie ik daar de delfde staan met exact dezelfde afbeelding, zal ik dan genaaid zijn met 1x ofzo?

[ Voor 18% gewijzigd door ScooBY_DoO op 04-01-2003 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester
Hier een media-rapport:

schijven van Opus en van eigen dealer, getest in Pioneer 105 en Teac DV-W50 (beide 4/2x dvd-rw, identieke drives eigenlijk)

code:
1
2
3
4
5
6
DVD        Pioneer     TEAC
Tx2x          X          X
Princo2x     2x         2x
DataSafe2x   1x         1x
Bulkpaq2x    2x         2x
Nashua2x     2x          -

getal achter merk = max speed dat op de cd staat
X = error
- = niet getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester
ScooBY_DoO schreef op 04 January 2003 @ 23:15:
Ik heb ook vandaag een topic geopend, ik was deze derhalve ook niet tegengekomen.
In mijn post staat dat ik Nashua 2x dvd-r's gekocht heb bij Mycom a 2,5€/stuk.
In geen geval wil ie deze branden op 2x. Zowel niet met Prassi primo als met Record Max.
Ook na de firmware update niet.
Ligt dit nou echt aan de nashua schijven?
Ik gebruik voor cd-r ook Nashua en die doen het ook prima.
Of moet je voor deze A05 echt aan de duurdere schijven zoals verbatim oid?

Link naar m'n topic misschien handig:Heeft iemand Nashua dvd-r 2x?
Hoop dat iemand meer weet intussen na de firmware update want ik vind dit behoorlijk zuigen voor zo'n duur (3e generatie) apparaat!!
Ja hij is 4x certified maar branden ho maar.... voorlopg alles nog op 1x.

Er staat overigens nergens op de dvd of op de hoes dat ie 2x certified is alleen bij die shop claimen ze van wel http://silverapp1.mycom.n...tType=1&sectionID=167
Kijk ik nu op de site van opus zie ik daar de delfde staan met exact dezelfde afbeelding, zal ik dan genaaid zijn met 1x ofzo?
Die Nashua's zijn er in 2 versies te krijgen, 1x en 2x... bij 2x staat dat op de verpakking, of je kunt het zien met de Nero CD-speed -> CD-info (geeft ie ook de max. brandsnelheid aan, en de fabrikant..)

Ik heb iig een Nashua op 2x gebrand in een 105 met nieuwste firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Er zijn inderdaad verschillende soorten nashua dvd-r's in omloop. Alhoewel de eerste serie ook 2x compatible was waren ze niet opgenomen in de tabel die in de firmware van de pioneer drive zit. Derhalve worden deze ook maar op enkele snelheid gebrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online

DDX

ik ga altijd voor nashua tegenwoordig
een van de weinig die ook leest in mijn standalone dvd speler
en branden perfect op 2 speed in de pioneer A03
had alleen wel 2forall update nodig (standaard pioneer firmware kan max 1spd doen)

en daarnaast ook nog eens een van de goedkoopste..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
M.a.w. ik ben dus genaaid door Mycom?
Op de site en in de winkel stond en vetelden ze mij 2x, op de hoes/dvd staat nergens iets aangegeven alszijnde 2x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online

DDX

ScooBY_DoO schreef op 05 January 2003 @ 11:05:
M.a.w. ik ben dus genaaid door Mycom?
Op de site en in de winkel stond en vetelden ze mij 2x, op de hoes/dvd staat nergens iets aangegeven alszijnde 2x.
ik denk gewoon overgenomen van nashua door mycom
en niet zelf even getest ?

in ieder geval staat op nashua.nl dat ze 2 speed zijn....
maar misschien hebben ze geen licentiekosten betaald aan pioneer om in het officiele firmware opgenomen te worden als 2 speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jester schreef op 05 January 2003 @ 00:02:
Hier een media-rapport:

schijven van Opus en van eigen dealer, getest in Pioneer 105 en Teac DV-W50 (beide 4/2x dvd-rw, identieke drives eigenlijk)

code:
1
2
3
4
5
6
DVD        Pioneer     TEAC
Tx2x          X          X
Princo2x     2x         2x
DataSafe2x   1x         1x
Bulkpaq2x    2x         2x
Nashua2x     2x          -

getal achter merk = max speed dat op de cd staat
X = error
- = niet getest
Die princo 2x heb je daarop ook een verify data gedaan? 99% zeker dat hij er namelijk niet doorkomt. Het is mij na veel zoekwerk wel duidelijk geworden dat Princo's (waarvan ik er 20 bijbesteld had :() niet werken met de A05. Het voermoeden bestaat dat Pioneer dit met opzet in de firmware heeft verwerkt samen met andere DVD-R merken... Dit is dus slechts een gerucht, maar toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ik heb met de Princo's alleen het probleem dat ze minder goed leesbaar zijn aan het eind, maar de recorder geeft bij de verify geen fouten aan.
Ik zag in de test-lijsten geen That's staan.
De That's 1x (spindel van 50) doen het prima, maar ook hier geldt dat ze in de stand-alone minder goed leesbaar zijn tegen het eind van de film.
Verify geeft nooit problemen aan en data DVD's kunnen in vrijwel elke speler goed gelezen worden, tot het eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 13:41:
[...]

Die princo 2x heb je daarop ook een verify data gedaan? 99% zeker dat hij er namelijk niet doorkomt. Het is mij na veel zoekwerk wel duidelijk geworden dat Princo's (waarvan ik er 20 bijbesteld had :() niet werken met de A05. Het voermoeden bestaat dat Pioneer dit met opzet in de firmware heeft verwerkt samen met andere DVD-R merken... Dit is dus slechts een gerucht, maar toch..
Ik sta dus net op het punt om die Princo's te bestellen.... is dat gezien de txt hierboven dan af te raden om op 2x te fikken met de 105/A05??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online

DDX

ook mijn ervaring met princo even :

-niet leesbaar op philips 960 dvd speler
-in diverse pc dvd spelers spontane spindowns en slecht lezen

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.