Hmmm.. Ik had het ding voornamelijk gekocht om DVD's te kunnen backup'en. Beetje sneu dan als het laatste deel van de film steeds niet te zien isTD-er schreef op 05 januari 2003 @ 22:12:
Ik heb met de Princo's alleen het probleem dat ze minder goed leesbaar zijn aan het eind, maar de recorder geeft bij de verify geen fouten aan.
Ik zag in de test-lijsten geen That's staan.
De That's 1x (spindel van 50) doen het prima, maar ook hier geldt dat ze in de stand-alone minder goed leesbaar zijn tegen het eind van de film.
Verify geeft nooit problemen aan en data DVD's kunnen in vrijwel elke speler goed gelezen worden, tot het eind.
het is wel te zien, maar heel soms staat het beeld eventjes stil. Bij de Princo's heb ik gehoord van kennissen dat vrijwel geen enkele speler het laatste stukje kon lezen.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Ik heb een mail naar Opus gestuurd waarin ik de problemen beschrijf:
Ze vertelden bij Opus dat er binnenkort een nieuwe firmware uitkomt waarvan ze nogal veel verwachten... Nu hoop ik niet dat ze de 1.21 bedoelen, want die haalt dus nix uit..
Vandaag kreeg ik een mail dat ze contact op zullen nemen met Pioneer.. Het zal mij benieuwen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| Ik heb de door jullie geleverde Pioneer DVD-A05 drive nu ca. 1 week in mijn bezit. Van de 11 princo DVD's welke ik heb gebrand zijn er slechts 3 gelukt. Na veel gezoek op het internet blijkt dat deze drive ERG kieskeurig is qua gebruikte media. En als ik zeg kieskeurig, lees dan dat het apparaat blijkbaar alleen de duurdere media kan schrijven. Dit is natuurlijk onaanvaardbaar, temeer aangezien de DVR-A03 en DVR-A04 wel alles goed kunnen schrijven, zoals blijkt uit een onderzoekje, gedaan door een scandinavische collega van jullie: http://www.mobiltech-media.com/a05_testresults.txt Zie ook de thread bij tweakers.net welke ik heb geopend: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/16632338#16632338 In het begin is iedereen nog redelijk enthousiast, totdat blijkt dat het apparaat niet zo als beloofd functioneerd. Ik verwacht nu van jullie als leverancier, dat jullie er zorg voor dragen dat deze meldingen op de een of andere manier Pioneer bereiken. Persoonlijk zal ik ook een poging doen dit bij Pioneer aan te melden, maar daar verwacht ik niet teveel van, gezien ervaringen met pioneer van mede gedupeerden. Misschien heb je nog een tip hoe ik dit aan kan pakken en bij wie wij het beste bij Pioneer terecht kunnen? Jullie kunnen aan de oorzaak niets aan doen natuurlijk, behalve ons een beetje helpen door bij Pioneer een beetje druk op de pan te zetten. |
Ze vertelden bij Opus dat er binnenkort een nieuwe firmware uitkomt waarvan ze nogal veel verwachten... Nu hoop ik niet dat ze de 1.21 bedoelen, want die haalt dus nix uit..

Vandaag kreeg ik een mail dat ze contact op zullen nemen met Pioneer.. Het zal mij benieuwen.
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 20:32 . Reden: Opmaak ]
En hebben ze al van zich laten horen>?? ik ben zeeeer benieuwd
Nope.. Maar zodra ze dit wel doen, post ik het hier ofcourse.. Misschien wel handig als meer mensen hier dit ook doen bij hun leverancier, zodat er van meer kanten druk komt...
IK heb ze ook mail gestuurd, en tevens gevraagd naar de Fuji's.
Die schijnen ook goed te werken dus ik denk dak die maar ga proberen tot de verbatim's weer op voorraad zijn bij opus
Die schijnen ook goed te werken dus ik denk dak die maar ga proberen tot de verbatim's weer op voorraad zijn bij opus
vandaag ook maar aantal Fuji's besteld om uit te proberen
maar Nashua's bevallen me perfect
(2speed en als een van de weinige leesbaar in mijn philips dvd player (standalone))
maar Nashua's bevallen me perfect
(2speed en als een van de weinige leesbaar in mijn philips dvd player (standalone))
Waar heb je die nashua's besteld en hoe duur?
Nog een link gevonden:
http://www.pioneer-eur.co..._id=442&taxonomy_id=43;92
Nog een link gevonden:
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 22:13 ]
Mmmkay ik was dus van plan om de Pioneer A05 te kopen ivm veel opslag van series,films en natuurlijk algemene backups..
Maar de media problem weerhouden mij er toch van.
Kan iemand eens een korte samenvatting geven van de A05 status tot nu toe?
Oa:
- met welke media kan de A05 goed overweg, zijn goed leesbaar *en* hebben een goede prijs/kwaliteit verhouding?
- komt er binnenkort nog een betere firmware aan, of is die al geweest?
Ik heb de draad doorgelezen, maar de helft is al erg verouderd..
Maar de media problem weerhouden mij er toch van.
Kan iemand eens een korte samenvatting geven van de A05 status tot nu toe?
Oa:
- met welke media kan de A05 goed overweg, zijn goed leesbaar *en* hebben een goede prijs/kwaliteit verhouding?
- komt er binnenkort nog een betere firmware aan, of is die al geweest?
Ik heb de draad doorgelezen, maar de helft is al erg verouderd..
Ik las ook dit verhaaltje hier:
http://forum.firmware-fla...0&postorder=asc&start=125
Oh jah, en Quark.. Ik dacht er net zo over als jij qua backup enzo, maar ben op dit moment helemaal niet zo blij met het ding.. Maar misschien komt dat nog binnenkort
http://forum.firmware-fla...0&postorder=asc&start=125
En daar wordt je ook niet vrolijk van. Zowel als A04 eigenaar in de toekomst als A05 eigenaar op dit moment... Als deze persoon weet waar hij over praat natuurlijk..I'm afraid you will be disappointed with all new firmware if all you expect from it is 2x burning. Not the 1.21 and presumably no other upcoming firmware will change much, simply because 2x speed was Pioneer's own "optimization" and it appears they just cut it out for 1x disks they do not feel are good enough for 2x.
Only 1x and 4x are open standards, 2x is not. Read here:
http://www.pioneeraus.com...vd-r_writing_speed_cl.htm
The A05 is a 4x burner so most (if not all) future efforts will be directed to 4x writing, not 2x writing. There are also reports that by the end of 2003, 8x should be on the market.
I personally expect very little future effort in the 2x arena from both the drive makers and the disc makers - it is viewed as an obsolete technology now. The "old" drives like A04 work fine at 2x with a number of old cheap 2x discs - unless you upgrade the firmware. If you do upgrade the firmware, you can write 2x on new 1-4x discs (big deal...) but some of the old 2x brands may not work at 2x anymore. It is an individual choice of each user if to upgrade or not; Pioneer should only better explain the consequences, which they didn't.
For the A04, I personally would suggest: Use all your existing stock of the old 2x disc brands before upgrading the firmware; then upgrade and switch to the new disc brands. Upgrading mid-stream may render a part (or all) of your existing disc stock unusable.
The 4x discs are already on-par pricewise with many 2x brands so the disc makers have no incentive to invest into R&D for 2x writing (which on top of everything is not a standard) when they can direct their efforts to 4x writing.
I'd venture to say a year from now you won't find a 2x disc on the market and if, then it will cost considerably more than 4x discs. 1x will stay, 4x will drop in price and increase in selection, 2x will disappear once the disc makers upgrade their machinery.
In fact you can see all the new discs marked as "1x-4x", that gives a clear indication where thing are headed. In other words, waiting for the A05 read old 2x discs as the A04 did before is losing battle. And also an unnecessary one; once the 4x discs drop down in price to (or below) the 2x discs, who would want to burn at 2x anyway? They are already at $2 - 2.50 a pop (the Riteks G04, for example) so give it a few months and the prices will drop low enough.
Oh jah, en Quark.. Ik dacht er net zo over als jij qua backup enzo, maar ben op dit moment helemaal niet zo blij met het ding.. Maar misschien komt dat nog binnenkort
Ik kan hier als (tevreden) A04 eigenaar niet veel van zeggen. Echter zie ik wel in mijn omgeving dat de A03/A04 serie veel flexibeler is als de A05.
Vooral de 1.21 firmware schijn weer ouderwets bagger te zijn
. Dit is met de A03/A04 serie ook al een keer voorgevallen.
Vooral de 1.21 firmware schijn weer ouderwets bagger te zijn
opus.nlVerwijderd schreef op 07 January 2003 @ 21:53:
Waar heb je die nashua's besteld en hoe duur?
Nog een link gevonden:
1,39 ex btw ps
Die nashua's doen het prima waren het niet dat ik ze dus onder GEEN beding op 2x krijg, ook niet met een nieuwe versie Nero.
Nero geeft zelf al aan dat 1x de max is, terwijl de schijven worden verkocht onder het mom van 2speed max.
Dus maar w88 tot volgende week op de verbatim's........
Nero geeft zelf al aan dat 1x de max is, terwijl de schijven worden verkocht onder het mom van 2speed max.
Dus maar w88 tot volgende week op de verbatim's........
opus verkoopt ze als 1speedScooBY_DoO schreef op 08 January 2003 @ 17:24:
Die nashua's doen het prima waren het niet dat ik ze dus onder GEEN beding op 2x krijg, ook niet met een nieuwe versie Nero.
maar met firmware update (2* hack voor alles) zijn ze prima te branden op de A03 en A04
helaas geen ervaring met de A05...
Verwijderd
ik heb ook de opus dvd's en het is klets dat deze niet door de firmware word onderstuent want als je de code opzoekt is deze TDK....... en deze staat ook in de firmware.
Ik heb er al een 40 gebrand met de A05 en tot nu toe 2 coasters beide met firmware 1.21
i heb ook arita en thats write geprobeerd maar deze werken mider goed in dvdspeler.
Ik had overigens wel problemen met afspelen aan het einde van de dvd's bij mijn eerste 10 princos maar toen plakt ik er nog labels op. zonder labels geen problemen meer
Ik heb er al een 40 gebrand met de A05 en tot nu toe 2 coasters beide met firmware 1.21
i heb ook arita en thats write geprobeerd maar deze werken mider goed in dvdspeler.
Ik had overigens wel problemen met afspelen aan het einde van de dvd's bij mijn eerste 10 princos maar toen plakt ik er nog labels op. zonder labels geen problemen meer
Ik had die schijven bij Mycom vandaan en niet bij Opus.
Bij Mycom staan ze alszijnde 2x, sorry voor het misverstand.
En om op DDX z'n reply terug te komen, ik heb een A05 dus dat klopt wel.
Zijn er trouwens inmiddels mensen die de FUji's hebben geprobeerd op de A05?
Deze staan niet op de door pioneer aanbevolen lijst.
Opus claimt dat deze schijven goed weken maarja, ik heb liever wat extra zekerheid van de mensen hier die ze zelf gebruiken.
Ik zou als shop zijnde ook zeggen dat m'n spullen goed zijn, niet waar!?
Bij Mycom staan ze alszijnde 2x, sorry voor het misverstand.
En om op DDX z'n reply terug te komen, ik heb een A05 dus dat klopt wel.
Zijn er trouwens inmiddels mensen die de FUji's hebben geprobeerd op de A05?
Deze staan niet op de door pioneer aanbevolen lijst.
Opus claimt dat deze schijven goed weken maarja, ik heb liever wat extra zekerheid van de mensen hier die ze zelf gebruiken.
Ik zou als shop zijnde ook zeggen dat m'n spullen goed zijn, niet waar!?
[ Voor 48% gewijzigd door ScooBY_DoO op 08-01-2003 19:31 ]
Verwijderd
k heb ook nashua bij opus vandaan, zitten in dvd hoes er staat op record once format 2.0 en zijn 1x speed
Idd, moet je bij Mycom op de site kijken (of de link in mijn eerdere post)Verwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 19:44:
k heb ook nashua bij opus vandaan, zitten in dvd hoes er staat op record once format 2.0 en zijn 1x speed
daar staat toch DUIDELIJK max speed 2x.
Opzich prima schijven maar 55min. sucks.
en wat is reactie van mycom dan ?ScooBY_DoO schreef op 08 januari 2003 @ 20:40:
[...]
Idd, moet je bij Mycom op de site kijken (of de link in mijn eerdere post)
daar staat toch DUIDELIJK max speed 2x.
Opzich prima schijven maar 55min. sucks.
(lijkt me logisch dat je ze hierover even belt...)
*Stel* dat ik nu de A05 zou kopen, wat zou dan mijn beste aankoop zijn voor media?
4x is blijkbaar de de snelheid waar alle fabrikanten zich op (gaan) richten, dus het zal een 1x-4x schijfje moeten zijn.
Welke 4x merken zijn goede kwaliteit en goed brandbaar met de A05?
4x is blijkbaar de de snelheid waar alle fabrikanten zich op (gaan) richten, dus het zal een 1x-4x schijfje moeten zijn.
Ik ken maar 1 type media die en 4x certified is en in nederland leverbaar: Pioneer.QuarK schreef op 10 januari 2003 @ 10:16:
*Stel* dat ik nu de A05 zou kopen, wat zou dan mijn beste aankoop zijn voor media?
Kosten wel een paar centen, 30 pleuro's de 5. Wil je iets minder snel ga dan voor Nashua of Mitsui (of zo iets
Mmmm da's niet echt goedkoop.. En de meest geschikte (en betaalbare) 2x schijfjes?
Kijk even in de pricewatch naar de bekende merken (tdk/nashua/imation enz.). Meestal een prijs van 2 a 3 euro.
Oh dat valt dan toch wel mee... dan snap ik het probleem met de A05 niet echt.
Als mensen voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten..
Als mensen voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten..
Mijn ervaring is dat princo's niet meer goed werken met de nieuwe 1.21 firmware.Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 15:11:
www.opus.nl
de princo 2 speed voor 1.35 ofzo werken perfect
Het waren zowiezo niet zo'n top producten. Duurde lang (erg lang) voordat ze herkend waren in een DVD-ROM, backups van films waren schokkerig.
Het hele gedoe is dat pioneer toezicht wil houden op de kwaliteit van de media, dmv een tabel in de firmware. Ik juich dat alleen maar toe, maar ja dan kan je niet meer voor een duppie op de eerste rij zitten. Ik betaal liever een kwartje met de zekerheid die dat dan bied. (bij wijze van spreken natuurlijk
Jep, die kwaliteitsbewaking klinkt me ook goed.
Ik wil toch kwaliteitsbackups hebben, net zoals al mijn cd-r's, daar koop ik ook niet de goedkoopste zooi voor.
Ik denk dat ik de A05 binnenkort ga halen met een aantal verschillende kwaliteitsmerken dvd-r's om wat te experimenteren.
Ik wil toch kwaliteitsbackups hebben, net zoals al mijn cd-r's, daar koop ik ook niet de goedkoopste zooi voor.
Ik denk dat ik de A05 binnenkort ga halen met een aantal verschillende kwaliteitsmerken dvd-r's om wat te experimenteren.
[ Voor 4% gewijzigd door QuarK op 10-01-2003 18:00 ]
heb nu ook maar een aantal verschillende besteld bij Opus. white label, Princo en That's. Ben benieuwd of het wat is.
Films daarintegen hoeven niet op 100% veilige DVD-R's worden gebrand. Als daar zo nu en dan een bitje omvalt is dat niet erg..Jep, die kwaliteitsbewaking klinkt me ook goed.
Ik zou toch graag zelf de keuze houden.. Of ik wel of geen goedkope media wil gaan gebruiken..
^^^ Dit is het punt, DDX en niet dat bitje...
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 19:04 ]
och daar valt bitje om in de index/menuVerwijderd schreef op 12 January 2003 @ 16:03:
[...]
Films daarintegen hoeven niet op 100% veilige DVD-R's worden gebrand. Als daar zo nu en dan een bitje omvalt is dat niet erg..
film is het wat minder erg idd
maar het kan dan ook op punten gebeuren die wel erg zijn
de speed hier getest en ze vligen er doorheen geen probs mee
Speed getest?? Hebben we het nog steeds over hetzelfde?de speed hier getest en ze vligen er doorheen geen probs mee
Over welke media heb je het nu?
Ik heb de princo's besteld en gefikt.... tot nog toe allemaal prima op 2x en werken allemaal perfect op m'n A05
Welke friemelware heb jij nog in die a05 staan? laat me raden 1.00?ScooBY_DoO schreef op 20 January 2003 @ 00:33:
Ik heb de princo's besteld en gefikt.... tot nog toe allemaal prima op 2x en werken allemaal perfect op m'n A05
Dan zou ik als ik jou was nooit upgraden naar 1.21 want dan kun je die princo's gewoon in de afvalbak gooien.
Ja, inderdaad!! Daar ben ik dus ook achter nu.. Maar met versie 1.00 kwamen er ook fouten op die dingen, alleen meld Nero dit niet netjes..Welke friemelware heb jij nog in die a05 staan? laat me raden 1.00?
Dan zou ik als ik jou was nooit upgraden naar 1.21 want dan kun je die princo's gewoon in de afvalbak gooien.
Ik gebruik de Bulkpaq van Opus op spindel, en ik heb er nu 1 die niet goed werkt (niet bekend of 't aan de disc lag, of aan de bronsource, moeten we nog even uitzoeken)
Deze discs zijn nog goedkoper (26 euro per 25 op spindel oid) Echt een toppertje
Pioneer DVR-A05, firmware 1.21
Deze discs zijn nog goedkoper (26 euro per 25 op spindel oid) Echt een toppertje
Pioneer DVR-A05, firmware 1.21
[ Voor 8% gewijzigd door Jester op 21-01-2003 14:28 ]
- hardware always changes.. -
Misschien is het handig om bij het werken/niet werken van de fikker/media, de versie van de firmware er bij te vermelden...
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 14:14 ]
Ik heb nu 4 dvd's van 2 speed van Datawrite geprobeerd ( van Funprice) maar geeneen lukt. Op zowel firmware 1.00 als nu op 1.21 (terwijl op de site van funprice staat dat ze goed werken met de 105)
Ook slechte ervaring met traxdata (oem) gekocht op een beurs.
Goede ervaring met White label en met Imation DVD-RW. Beide laten zich trouwens perfekt afspelen op mijn pioneer dvdspeler 444.
Ook slechte ervaring met traxdata (oem) gekocht op een beurs.
Goede ervaring met White label en met Imation DVD-RW. Beide laten zich trouwens perfekt afspelen op mijn pioneer dvdspeler 444.
Nee nog niet, ik zal ze eens bellen, kijken wat ze te melden hebbenDDX schreef op 20 januari 2003 @ 00:48:
was er nog een reactie van mycom geweest over de '2speed' nashua's trouwens ?
Nope gebruik 1.21 en ALLE princo's werken perfect.Domino schreef op 20 januari 2003 @ 09:33:
[...]
Welke friemelware heb jij nog in die a05 staan? laat me raden 1.00?
Nu zo'n 20 gefikt en allemaal prima op 2x.
Dus ik snap niet waar jullie zo'n problemen mee hebben.
Zijn er ook mensen die de Datawrite schijven van Opus hebben (gebruikt)?
Is dit een beetje kwaliteit of is het net niks?
Is dit een beetje kwaliteit of is het net niks?
Ik heb toevallig van het weekend op de beurs in eindhoven datawrite gekocht.
Doe het goed, zowel in mijn A04 als de A05 van een maat van me. Waren nog verrekte goedkoop ook. 110 euro de 100, double speed.
Doe het goed, zowel in mijn A04 als de A05 van een maat van me. Waren nog verrekte goedkoop ook. 110 euro de 100, double speed.
Verwijderd
Ik heb sinds een week of 3 deze Pioneer en heb al eerste de Princo 2x DVD-Rs gekocht. Ik denk dat ik van de 50 gebrande DVD-Rs er zo'n 20 a 30 als onderzetter kan gebruiker. Het gebrande gedeelte ziet er af en toe wazig uit, is ligter van kleur e.d. Sommige mislukte spelen zelfs niet af op de PC! Ik heb firmware 1.21 en gebruik(te!) Record MAX 4.5. Ik heb geprobeert op 1 speed te burnen maar RM 4.5 schreef um gewoon op 2 speed, echt wazig.
Gister heb ik de nieuwste NERO geinstalleerd (is nog geen week oud) en ben daar de images mee aan het branden gegaan op 2 speed, op Princo. Tot zover heb ik sindsdien geen mislukte meer gehad! Maar heb er nu pas 7 gebrand, vanavond ga ik er nog een aantal meer branden in de hoop dat het voor mij opgelost is.
Misschien dat dit voor iemand anders ook een oplossing is?
Gister heb ik de nieuwste NERO geinstalleerd (is nog geen week oud) en ben daar de images mee aan het branden gegaan op 2 speed, op Princo. Tot zover heb ik sindsdien geen mislukte meer gehad! Maar heb er nu pas 7 gebrand, vanavond ga ik er nog een aantal meer branden in de hoop dat het voor mij opgelost is.
Heb je wel een 'verify written data' gedaan? Vaak lijkt alles goed te zijn gegaan, maar zijn er toch problemen met de laatste 1Gb van de disc. Ik dacht ook dat ik een lading films goed had gecopieerd, blijken ze het allemaal te doen tot ongeveer 1.15 minuten...Tot zover heb ik sindsdien geen mislukte meer gehad!
Verwijderd
weet niet of dit al ergens staat maar kon het jullie niet onthouden..
kijk op dvdrhelp.com en download maar eens dvd2one kan je binnen een half uur een dvd5 naar een dvd9 converten
net lotr gedaan en echt je ziet geen kwaliteits verlies
kijk op dvdrhelp.com en download maar eens dvd2one kan je binnen een half uur een dvd5 naar een dvd9 converten
het stond al wel ergensVerwijderd schreef op 09 februari 2003 @ 00:08:
kijk op dvdrhelp.com en download maar eens dvd2one kan je binnen een half uur een dvd5 naar een dvd9 convertennet lotr gedaan en echt je ziet geen kwaliteits verlies
DVD2one
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Sorry hoor maareh, met films als oa lotr, green mile ed zie ik toch echt wel kwaliteitsverschil. De maker van het programma mikt zelf op een 20 tot 25% kleinere omvang voordat het ten koste gaat van (merkbare) kwaliteit.Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 00:08:
kijk op dvdrhelp.com en download maar eens dvd2one kan je binnen een half uur een dvd5 naar een dvd9 convertennet lotr gedaan en echt je ziet geen kwaliteits verlies
Verwijderd
nou nou je ziet echt bijna geen vershil..
lotr zie ik geen verschil... en met mn oceans 11 een heeeeeeeeeeel klein beetje maar dat was omdat is daar alle menus enzo bij liet.
lotr zie ik geen verschil... en met mn oceans 11 een heeeeeeeeeeel klein beetje maar dat was omdat is daar alle menus enzo bij liet.
Vreemde gewaarwording, een film van 2.5 uur (of zelf 3 uur) omzetten zonder merkbaar kwaliteitsverschil. En bij een film van 1.5 uur wel kwaliteitsverschil zien.
Ik zeg niet dat het de moeite niet waard is, maar vooral bij lange(re) films moet je aan kwaliteit inboeten.
Ik zeg niet dat het de moeite niet waard is, maar vooral bij lange(re) films moet je aan kwaliteit inboeten.
Hmmm.. Ik heb ook nog maar eens een princo of 2 geprobeerd met nero 5.5.10.0 maar no luck.. Ze zijn alletwee met het grofvuil mee nu.. Ben nu versie 5.5.10.7b aan het downen, es kijken wat die doet..Verwijderd schreef op 05 februari 2003 @ 15:08:
Ik heb sinds een week of 3 deze Pioneer en heb al eerste de Princo 2x DVD-Rs gekocht. Ik denk dat ik van de 50 gebrande DVD-Rs er zo'n 20 a 30 als onderzetter kan gebruiker. Het gebrande gedeelte ziet er af en toe wazig uit, is ligter van kleur e.d. Sommige mislukte spelen zelfs niet af op de PC! Ik heb firmware 1.21 en gebruik(te!) Record MAX 4.5. Ik heb geprobeert op 1 speed te burnen maar RM 4.5 schreef um gewoon op 2 speed, echt wazig.
Ik brand Princo 1x zonder problemen met 5.5.10.7bVerwijderd schreef op 10 February 2003 @ 20:58:
[...]
Hmmm.. Ik heb ook nog maar eens een princo of 2 geprobeerd met nero 5.5.10.0 maar no luck.. Ze zijn alletwee met het grofvuil mee nu.. Ben nu versie 5.5.10.7b aan het downen, es kijken wat die doet..
Deze versie schijnt erg veel problemen met dvd-branden opgelost te hebben. Ik heb 5.5.10.0 echter nooit geprobeerd zelf.
vergeet er niet bij te vermelden dat LOTR-1 op 2 DVDs staat en die ga je neem ik aan niet samen voegen.Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 14:48:
nou nou je ziet echt bijna geen vershil..
Ik denk dat LOTR1 maar hooguit 5% in grootte is afgenomen, want er staan 2 gelijke films (qua tijdsduur, 1:40 uur nogwat) op elke schijf en nog een stuk of 8 audio-tracks.
Weet iemand ook of deze 2 speed DVD's goed werken op de A05? Ze zijn te koop voor Eur 39,- per 25 stuk en dat is best acceptabel.

En heeft iemand al goedkope 4 speed DVD's gesignaleerd? En met goedkoop bedoel ik in dit geval onder de 2.50 Euro's..

En heeft iemand al goedkope 4 speed DVD's gesignaleerd? En met goedkoop bedoel ik in dit geval onder de 2.50 Euro's..
Loop eens wat beurspagina's af en kijk op de deelnemerslijsten naar Sonic. Die hebben datawrite. Double speeds waren laatst 110 euro de 100. 4speeds ik geloof 25 euro de 10 (kan ik vanaf zijn).Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 17:28:
Weet iemand ook of deze 2 speed DVD's goed werken op de A05? Ze zijn te koop voor Eur 39,- per 25 stuk en dat is best acceptabel.
[afbeelding]
Beurspagina'sLoop eens wat beurspagina's af en kijk op de deelnemerslijsten naar Sonic.
Die arita's heb ik nog niet geprobeerd.Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 17:28:
[afbeelding]
Maar ff op je 2e vraag...
Bij Opus stond een week of 2 geleden een aanbieding van 4-speed media voor rond de 2 euro pst. Nu staat er alleen nog de Datawrite 25-pack-spindel a 72 euro (=2,88 pst) en uiteraard de Pioneers maar die zijn zo'n 2x zo duur.
http://www.pcdump.com/ , daar staan data en locaties.Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 11:53:
[...]
Beurspagina'sEn 110 euro de 100 voor double speed is een deal wat mij betreft, hoewel 100 stuks wel erg veel is in 1 keer
...
Sonic Computers is een duits bedrijf vlak bij oberhausen. Die bieden de DVD recordables voor een prikkie aan.
Ik heb nu een spindle Arita's 2speed gekocht (25 voor 37,- zie pricewatch) en deze werken ook perfect onder firmware 1.21
Nieuwe firmware (1.30):
http://wwwbsc.pioneer.co....ev00001r_e.html#firmware1
Lijkt niet veel veranderd te zijn zie ook:
http://forum.firmware-fla...php?t=12277&highlight=a05
http://wwwbsc.pioneer.co....ev00001r_e.html#firmware1
Lijkt niet veel veranderd te zijn zie ook:
http://forum.firmware-fla...php?t=12277&highlight=a05
Princo 2x zijn dus niet betrouwbaar. Hoe zit het met de Princo 1x? Is het laatste stuk daar wel van te lezen?
En Nashua 1x en 2x zijn wel betrouwbaar?
Verbatim en de andere dure dvd-r's zullen wel goed zijn, maar die vind ik eigenlijk iets te duur.
En Nashua 1x en 2x zijn wel betrouwbaar?
Verbatim en de andere dure dvd-r's zullen wel goed zijn, maar die vind ik eigenlijk iets te duur.
Nashua 1x erg goede ervaringen mee. Duurt alleen erg lang.. Ook arita 2x doen het perfect.. Princo SUCKS!
heeft iemand enig idee waar ik nashua op spindle kan kopen ?
collega van mij heeft een 50pack voor +/- 50 euro gekocht op de pcdumpdag
helaas heeft hij geen naam/adres van dit bedrijf
Venator_X: ja je kan zonder problemen data branden
collega van mij heeft een 50pack voor +/- 50 euro gekocht op de pcdumpdag
helaas heeft hij geen naam/adres van dit bedrijf
Venator_X: ja je kan zonder problemen data branden
[quote]QuarK schreef op 21 March 2003 @ 18:52:
Princo 2x zijn dus niet betrouwbaar. Hoe zit het met de Princo 1x? Is het laatste stuk daar wel van te lezen?
quote]
Wat een heerlijk PERSOONLIJK geneuzel weer over die Princo's.
Ik en 4 van mijn maten hebben allemaal een A05 en die Princo's geven geen enkel probleem.
Zowel de 1x als de 2x met alle firmwares geen enkel probleem.
@ DDX:
Bij Opus kun je voor 10€ meer een That's write spindeltje kopen, die zijn net zo goed als die Nashua's
quote]
Wat een heerlijk PERSOONLIJK geneuzel weer over die Princo's.
Ik en 4 van mijn maten hebben allemaal een A05 en die Princo's geven geen enkel probleem.
Zowel de 1x als de 2x met alle firmwares geen enkel probleem.
@ DDX:
Bij Opus kun je voor 10€ meer een That's write spindeltje kopen, die zijn net zo goed als die Nashua's
[ Voor 3% gewijzigd door ScooBY_DoO op 27-03-2003 16:02 ]
Verwijderd
Misschien kennen jullie de site nog niet, maar ik bestel meestal mijn cd's en nu ook mijn DVD's bij www.cdrwinkel.com
Hier heb ik nu een spindel Princo's 4x speed 100stuks gekocht.
Vriend van mij heeft ook een Pioneer A05, en brand ze zonder problemen... en dat in 15min
Hier heb ik nu een spindel Princo's 4x speed 100stuks gekocht.
Vriend van mij heeft ook een Pioneer A05, en brand ze zonder problemen... en dat in 15min
Het probleem met die princo's is ook niet dat ze niet gebrand kunnen worden, of dat geen enkele speler ze kan lezen... Het probleem is met name dat de laatste 500 MB ongeveer vrijwel niet te lezen is en dus niet betrouwbaar is.
helaas, lezen niet ok in mijn dvd spelerScooBY_DoO schreef op 27 March 2003 @ 16:02:
@ DDX:
moet echt nashua hebben
En hoeveel mensen met jou zijn het met die mening eens?TD-er schreef op 27 maart 2003 @ 18:20:
Het probleem met die princo's is ook niet dat ze niet gebrand kunnen worden, of dat geen enkele speler ze kan lezen... Het probleem is met name dat de laatste 500 MB ongeveer vrijwel niet te lezen is en dus niet betrouwbaar is.
Hier iig niemand die er problemen mee heeft.
Dat jij er problemen mee heb betekend toch niet per definitie dat iedereen dat dan heeft?
Is toch een vrij bekend probleem, die met een bepaalde serie van princo optrad.ScooBY_DoO schreef op 27 March 2003 @ 19:45:
[...]
En hoeveel mensen met jou zijn het met die mening eens?
Hier iig niemand die er problemen mee heeft.
Dat jij er problemen mee heb betekend toch niet per definitie dat iedereen dat dan heeft?
Effe een kleine update, er is een firmware ge-released welke RPC-1 heeft (maakt je A05 / 105) regio vrij en ook maakt hij het mogelijk om Ritek 1x DVD-r's op 2x te schrijven.
Binnenkort zal een 2x4all en een 4x4all firmware verschijnen, welke er voor moeten zorgen dat je op elke media 2 en 4x kan schrijven.
Ik zal nog geen link posten, omdat ik niet weet of dat mag of niet.
Binnenkort zal een 2x4all en een 4x4all firmware verschijnen, welke er voor moeten zorgen dat je op elke media 2 en 4x kan schrijven.
Ik zal nog geen link posten, omdat ik niet weet of dat mag of niet.
Kijk voor de hacked versie van deze firmware o.a. op deze site:
http://forum.rpc1.org/viewtopic.php?t=12632
Het verschil in OEM en RETAIL zit hem meestal in het feit dat je er bij een OEM versie alleen een plastic zakje omheen krijgt, terwijl als je hem retail koopt.. Dan krijg je hem in doos met 2 media erbij (ofzoVerwijderd schreef op 31 maart 2003 @ 12:03:
Wat is het verschil tussen de oem versie en de retail versie van deze brander?
Ik denk niet dat er een 4x4all komt, er zit namelijk fysiek verschil in de dye tussen een 1 of 2speed DVD-R en een 4speed DVD-R.
Verwijderd
Ik probeer mijn DVR-105 (A05) te updaten met firmware 1.30. Als ik Upgdvd start, krijg ik de melding "Available target is not found". Ook al haal ik andere IDE apparaten los, de melding blijft.
Verwijderd
Ik ga dalijk een DVR-A05 oem bij opus bestellen.
Welke 2x media raden jullie aan want ik zie door de bomen het bos niet meer.
Welke 2x media raden jullie aan want ik zie door de bomen het bos niet meer.
Verwijderd
Ik heb problemen met het flashen. Ik heb de software gedownload van de pioneer site, zoals die ook in het begin staat aangegeven,. Dubbelklik dat .exe bestand, dan pakt die uit, en wanneer ik dan dat volgende .exe bestand uitpak, dan zegt die source directory not found.
Wat doe ik verkeerd
Wat doe ik verkeerd
Ik kan je hier niet in helpen. Ik heb de 1.30 hacked geinstalleerd en dit liep als een zonnetje, er zit een .bat file bij welke je kan draaien.Verwijderd schreef op 01 April 2003 @ 23:46:
Ik heb problemen met het flashen. Ik heb de software gedownload van de pioneer site, zoals die ook in het begin staat aangegeven,. Dubbelklik dat .exe bestand, dan pakt die uit, en wanneer ik dan dat volgende .exe bestand uitpak, dan zegt die source directory not found.
Wat doe ik verkeerd
Ook is er een nieuwe firmware beschikbaar, de zogenaamde 2x4all. Dit betekend, dat je met deze firmware op alle 1-speed media 2-speed kan schrijven.
Deze firmware wordt nog getest, maar steeds meer tests laten zien dat deze goed werkt
Deze firmware is ook genoemd in de FAQ :
Deze firmware wordt nog getest, maar steeds meer tests laten zien dat deze goed werkt
Worrrrrrrrrrrrrrrks like a charm.
Princo 1x gefikt op 2x en draaien als een tierelier!
Princo 1x gefikt op 2x en draaien als een tierelier!
Heppum geinstalleerd. De ´normale´ 2speeds gaan goed. Ik ga zo de nashua 1 speed op 2speed proberen. I´ll keep you posted...sorted.bits schreef op 02 April 2003 @ 10:46:
Ook is er een nieuwe firmware beschikbaar, de zogenaamde 2x4all. Dit betekend, dat je met deze firmware op alle 1-speed media 2-speed kan schrijven.
Verwijderd
Heeft iemand die riteks 4x al eens geprobeerd, ik heb op meerdere forums gelezen dat ze werken.
kosten hiet ongeveer 75 euro voor 25 stuks dus €3,- per stuk
kosten hiet ongeveer 75 euro voor 25 stuks dus €3,- per stuk
Ik krijg een error met de gehackte firmware in Prassi Primodvd 2.0 : Data Job Untitled1: Error -10 at Sector 16 - Command:2A Sense:05 ASC:2C ASCQ:00
any help ?
any help ?
Source disk naar de knoppen?
Nieuwere versie primo proberen?
Andere media proberen?
Nero proberen?
Andere media proberen?
Nero proberen?
Ik zal nog ff een nieuwe primo proberen maar toch vreemd.ScooBY_DoO schreef op 03 april 2003 @ 23:33:
Source disk naar de knoppen?
Andere media proberen?
Nero proberen?
Andere media werken ook niet en nero werkt goed.
Source disk kapot ? hoop het niet.. gebeurde na het flashen
edit:
Stomp Recordnow MAX werkt wel
lag dus aan prassi..
Stomp Recordnow MAX werkt wel
lag dus aan prassi..
[ Voor 10% gewijzigd door quez op 05-04-2003 19:04 ]
Verwijderd
Ik heb met die 2x4all (1.30) firmware al een heleboel DVD-movies gebackuped met Princo & ThatsWrite DVD's.
Bijde DVD merken zijn 1x speed, maar ik brand ze op 2x speed. Nog geen 1x een probleem gehad.
Super Firmware
PS, Xbox games gaan ook perfect met de firmware
Bijde DVD merken zijn 1x speed, maar ik brand ze op 2x speed. Nog geen 1x een probleem gehad.
Super Firmware
PS, Xbox games gaan ook perfect met de firmware
Verwijderd
Ok, ik heb vandaag mijn brander binnen gekregen, en ben direct aant branden geslagen.
Ik heb een hoop afleveringen van mijn favo serie in vcd formaat omgezet naar vcd-dvd(audio van 44 naar 48 khz converteren) En menuutje en chapters gemaakt. En daarna met nero gebrand in udf 1.02 mode.
Gebruikt medium Ritek 4x 25 pack spindel.
Brand perfect op 4x (1,3 gig in +- 5 min).
In mijn cyberhome gepleurd en draaide perfect!!!!
Alles in sync en het menu werkt perfect!!!
/me is a happy man
Nu nog svcd proberen.
Ik heb een hoop afleveringen van mijn favo serie in vcd formaat omgezet naar vcd-dvd(audio van 44 naar 48 khz converteren) En menuutje en chapters gemaakt. En daarna met nero gebrand in udf 1.02 mode.
/me is a happy man
Nu nog svcd proberen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 01:28 ]
Heb je hier een simpele guide voor, vooral dat menu maken is een ramp bij mij tot nu toe.Verwijderd schreef op 08 april 2003 @ 01:27:
Ok, ik heb vandaag mijn brander binnen gekregen, en ben direct aant branden geslagen.
/me is a happy man
Nu nog svcd proberen.
Verwijderd
KIJK HIER!!!!!:
http://forum.rpc1.org/vie...s=0&postorder=asc&start=0
nu kun je op max 12 speed een dvd rippen met je pioneer dvr-a05
Verwijderd
Alleen DVD-Rom, dvd-r noway, gewoon op 2x.Verwijderd schreef op 08 april 2003 @ 19:12:
KIJK HIER!!!!!:
Maar dan nog kun je 'm dus sneller branden dan dat de Pioneer 'm zou kunnen lezen. Blijft vervelend, als je geen losse DVD-speler er bij hebt.Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 20:41:
ja hehe, een dvd-r die rip je niet die kopieer je, alleen een dvd-rom rip je
Verwijderd
Duidelijk dat de meeste stand-alone dvd spelers niet alleen de nieuwste maar ook de oudere tot terug naar 2 of 3 jaar de DVD- slikken. DVD+ blijft een gok vooral bij de stand-alone. JVC standalone vreet + als - maar met de + heeft ie duidelijk een stuk meer moeite is mijn ervaring.....Alpha-sphere schreef op 16 November 2002 @ 12:06:
Das wel mooi 100 euro goedkoper dan die van sony! Relaxed....... Maar wat ik me nou af vroeg is wat een stand alone DVD speler nu slikt? DVD-r of DVD+r?
Verwijderd
als je het topic van de link die ik gaf goed leest dan zie je dat ze bezig zijn ook de limitatie van dvd-r lezen er af te halen.TD-er schreef op 08 april 2003 @ 21:04:
[...]
Maar dan nog kun je 'm dus sneller branden dan dat de Pioneer 'm zou kunnen lezen. Blijft vervelend, als je geen losse DVD-speler er bij hebt.
Verwijderd
Ik gebruik ulead movie factory en daarmee is het supersimpel, drag en drop zeg maar.Domino schreef op 08 April 2003 @ 11:10:
[...]
Heb je hier een simpele guide voor, vooral dat menu maken is een ramp bij mij tot nu toe.
Je kan ook photoshop en TSCV gebruiken maar dit is en stuk moeilijker.
hier is een guide.
http://www.personal.psu.edu/users/r/d/rdm186/guide1/
Succes!
Ben op het moment aant uitvogelen hoe ik een interactief menu maak, maar das best pittig.
Ik ben ook aan t overwegen of ik de A05 zal gaan kopen dus ik ben blij dat ik dit topic vond.
Mag ik opmaken uit de meest recente reacties hier dat men over het algemeen erg tevreden is met deze DVD-r brander na t flashen met de 1.30 (hacked) firmware?
Wat voor mij belangrijk is is dat ik met dit ding ook wil gaan rippen (voornamelijk backups maken van mn collectie originele dvd's, dus geen dvd-r's) aangezien ik ff geen ruimte meer heb voor nog een IDE apparaatje
Heeft iemand ervaringen met deze drive wat betreft rippen?
Als t niet al te best gaat zal ik aan een extra dvd-rom drive met IDE-kaartje moeten.
Mag ik opmaken uit de meest recente reacties hier dat men over het algemeen erg tevreden is met deze DVD-r brander na t flashen met de 1.30 (hacked) firmware?
Wat voor mij belangrijk is is dat ik met dit ding ook wil gaan rippen (voornamelijk backups maken van mn collectie originele dvd's, dus geen dvd-r's) aangezien ik ff geen ruimte meer heb voor nog een IDE apparaatje
Heeft iemand ervaringen met deze drive wat betreft rippen?
Als t niet al te best gaat zal ik aan een extra dvd-rom drive met IDE-kaartje moeten.
Dit topic is gesloten.