[OC] Athlon XP1800+ Tbred Overclocking!

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.016 views sinds 30-01-2008

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Shunt schreef op 12 december 2002 @ 16:49:
dam zeg ik heb ffe me broertjes pc 2100 mem in me sysje zitten omdat ik het mijne voor garnatie op moet sturen
was ik vergeten om de fsb van 166 af te halen en wat gebeurt er tot mijn verbazing zonder probs boot hij naar windows :P
uch, heb je membench gedraaid? Ik wil wel weten hoeveel fouten. Waarom is het eingelijk voor garantie weg? Heb je wat gekloot met de voltagesettings ofzo? :P :) :X

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:11

MaDLiVe

.-Observer-.

hehehe mijn xp2200+ ook op 2100Mhz draaien

hoe zit het nou met die 5:2:1 divider? GEwoon vanaf 166Mhz aanzetten?
Want op 4:2:1 @166 start mijn pc niet goed op (hangups) waarschijnlijk omdat de pci freq te hoog staat. Zet ik hem op de 5:2:1 divider doet mijn pc helemaal niets.

[ Voor 42% gewijzigd door MaDLiVe op 12-12-2002 17:18 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• noltha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07 12:38

noltha

Hantam!

Chakotay schreef op 12 december 2002 @ 15:31:
[...]

Lijkt me inderdaad een beetje prematuur, maar een 2400+ haalt hoogst waarschijnlijk de 2600+ wel... Dat haalt mn 1800+ zelfs bijna :)
Gewoon zeer goeie verwachtingen. ;)

Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 04:42
Yes, mijn cputje is binnen moet hem nog inbouwen maar wou jullie toch ff laten zien. Core is vrij gunstig toch???

[afbeelding]

[ Voor 7% gewijzigd door twit op 12-12-2002 18:03 ]

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

eliminator007 schreef op 12 December 2002 @ 18:02:
Yes, mijn cputje is binnen moet hem nog inbouwen maar wou jullie toch ff laten zien. Core is vrij gunstig toch???

[afbeelding]
Het is iig een tbred :D

oc'en maar!

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:05

Shunt

Boe

pierre-oord schreef op 12 December 2002 @ 17:00:
[...]

uch, heb je membench gedraaid? Ik wil wel weten hoeveel fouten. Waarom is het eingelijk voor garantie weg? Heb je wat gekloot met de voltagesettings ofzo? :P :) :X
geen fouten :+ helemaal noppes :D
mare ik heb het tog maar weer @ 133 draaien omdat hij nog trug in me broertjes pc moet :P
mare me oude mem was KUT twinmoss mem :r deze liep dus niet op 166 mhz dan kreeg ik continu locups :'( en meer dan 300 fouten bij memtest was reden genoeg om het trug te sturen :P niet dan :D

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Shunt

Shunt

Boe

eliminator007 schreef op 12 december 2002 @ 18:02:

[afbeelding]
een weekje 41 :P zet er pc 2700 mem bij en OCENNNNN :P

K*T post ipv edit :P

[ Voor 4% gewijzigd door Shunt op 12-12-2002 18:09 ]

Game PC

• twit
Shunt schreef op 12 december 2002 @ 18:09:
[...]

een weekje 41 :P zet er pc 2700 mem bij en OCENNNNN :P

K*T post ipv edit :P
Heb pc2700 ram en msi kt3 ultra aru die onofficieel de 166mhz ondersteund maar moet koelen met een zalman 6000cu ...

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• Shunt

Shunt

Boe

eliminator007 schreef op 12 December 2002 @ 18:14:
[...]

Heb pc2700 ram en msi kt3 ultra aru die onofficieel de 166mhz ondersteund maar moet koelen met een zalman 6000cu ...
hmmz ik zou wel een andere koeler pakken :P laats nog een goede gezien in een review

Game PC

• pierre-oord
Shunt schreef op 12 december 2002 @ 18:08:
[...]

geen fouten :+ helemaal noppes :D
mare ik heb het tog maar weer @ 133 draaien omdat hij nog trug in me broertjes pc moet :P
mare me oude mem was KUT twinmoss mem :r deze liep dus niet op 166 mhz dan kreeg ik continu locups :'( en meer dan 300 fouten bij memtest was reden genoeg om het trug te sturen :P niet dan :D
hehe zulk geheugen zieje niet overal. Ik heb ook nog een probleempje met mijn geheugen staat al in een topic maar ik denk dat ik een verkeerde titel heb gegeven waardoor iedereen denkt dat ik een OC noob ben hier komt m'n probleem:

Okee, hier ff wat specs: Het gaat om een Epox 8K3ae mobo. Er zit kingston DDR in 256 MB cas 2.5. Ingesteld op normal timings, het laagste. Het lijkt aan het geheugen te liggen. Dat is niet DDR333....

Ik zit met probleem: FSB komt niet boven 150.
Op FSB van 155 geeft windows XP prof volgende fout:
Controleer op virussen en of de HD goed is geconfigureerd.
Ik denk hierbij dus aan te snelle PCI. PCI draait op 38, AGP op 77. Of geheugen...

Bij de volgende standen ook gekke dingen, dit lees ik af onder post:
Bij mem=auto detect achtig iets in bios.

FSB=155 mem=auto memclock=310 mem=DDR2100
FSB=156 mem=auto memclock=414 mem=DDR3200
FSB=156 mem=166 memclock=414 mem=DDR3200
FSB=156 mem=133 memclock=414 mem=DDR3200

Ik vind het raar dat ik zosnel al problemen zou hebben met de HD. Dit bord schijnt het op een FSB van 200 ook goed te doen, en dan komen de PCI en AGP snelheid nog hoger, ik dacht 40 / 80.

Maar het allergekste: er lijkt een overgang te zitten tussen een FSB van 155 en 156 en hoger. Kijk dat mem, opeens draait het niet meer synchroon. Het had op 312 moeten lopen..... Zit er een bug in bios (nieuwste versie) of stel ik iets verkeerd in. Of kan het geheugen het niet aan.... Op een FSB van 166 waarop PCI en AGP weer netjes lopen start het systeem ook niet op. Ik kom achter de bovengenoemde waarden door de insert toets in te houden bij booten, dan laat hij wel de waardes zien zoals ik ze had ingesteld. Ik heb het geheugen al 0,30 volt opgekrikt zelfs dat helpt niet. Ik draai nu op 150, geen fouten in membench, alles erg stabiel. Lijkt me gek als 5 mhz meer onstabiel wordt en bij 6 mhz geen beeld meer, en insert nodig...

Het is iig niet m'n processor want ik heb die op een MP van 13 draaien uit m'n hoofd. NOrmaal 11,5 dach ik. Ik lig in ziekenhuis nu verkeersongeluk dus ik kan het niet nakijken. Als ik de MP naar die lage 11,5 zet dan wil die ook niet booten. Het moet wel aan het geheugen liggen met dat vage probleem.... Ik hoop dat iemand kan helpen. Ik gebruik trouwens nieuwste bios. En dit bij een epox dat had ik niet verwacht! Op m'n ouwe ECS bord ging het op een asynchrone bus op 133/166 goed. Geen fouten. Duz...

Verwijderd

Topicstarter
pierre-oord schreef op 12 december 2002 @ 18:18:
[...]

hehe zulk geheugen zieje niet overal. Ik heb ook nog een probleempje met mijn geheugen staat al in een topic maar ik denk dat ik een verkeerde titel heb gegeven waardoor iedereen denkt dat ik een OC noob ben.
Ow joh..dus dat ben je niet?

:+ :+ ;)
hier komt m'n probleem:

FSB=155 mem=auto memclock=310 mem=DDR2100
FSB=156 mem=auto memclock=414 mem=DDR3200
FSB=156 mem=166 memclock=414 mem=DDR3200
FSB=156 mem=133 memclock=414 mem=DDR3200
Zoals jij het post gaat bij 156 de 4/5 div voor het mem werken. :? :? En als je DDR266 of DDR333 instelt veranderd er dus niks :?

Zet "Autodetect DIMM/PCI clock" uit en zet je mem op DDR266. Boot met 133Mhz fsb. Kijk of alles klopt in Sandra.

Zet em daarna op 133/166 en daarna op 166/166.

• twit
wohoo!!! net ff eerste test gedaan. 10x 166mhz met std voltage op 31 grade stressed!! Ik weet het er zit veel meer in maar ik denk dat mijn geheugen (noname) niet veel verder als dit zal gaan dus ik moet nu met multiplier aan de gang. Is nou al duidelijk tot welk voltage de tbred's sowieso moeten kunnen?? 1.75 volt mogelijk of net zo link als bij een northwood?

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

niemand enig id wat mijn probleem kan zijn.

Here is it:

Ik heb mijn tbred 2200+ stabiel draaien op 160x12.5 (abit kd7-r/pc2700samsung)

Ik krijg hem niet stabiel op 166 want hij wil geen 1/5 divider draaien. Hij post niet als ik hem op 1/5 divider instel.

Vcore: 1,775
Vmem: 2.85

Verwijderd

Een vriend van mij heeft ook een Tbred gekocht maar die doet het niet op zijn bord... Hij heeft een Msi k7t 266 pro2 hoort ie het wel bij hem te doen of is het normaal dat ie bij hem het niet doet. Als het normaal is dat ie het bij hem het niet doen ga ik heb kopen, maar doet ie het wel op mijn Soyo K7V Dragon Plus?

• twit
Oei oc pogingen zijn helaas al snel gestaakt. Boven de 170mhz fsb wil geheugen niet (windows geeft error bij boot) en bij multiplier van 11 krijg ik niet eens post met vcore op 1.7...

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

eliminator007 schreef op 12 december 2002 @ 19:01:
Oei oc pogingen zijn helaas al snel gestaakt. Boven de 170mhz fsb wil geheugen niet (windows geeft error bij boot) en bij multiplier van 11 krijg ik niet eens post met vcore op 1.7...
wel geheugen V omhoog gegooit en vcore?

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 19:00:
Een vriend van mij heeft ook een Tbred gekocht maar die doet het niet op zijn bord... Hij heeft een Msi k7t 266 pro2 hoort ie het wel bij hem te doen of is het normaal dat ie bij hem het niet doet. Als het normaal is dat ie het bij hem het niet doen ga ik heb kopen, maar doet ie het wel op mijn Soyo K7V Dragon Plus?
Sommige mobo's vereisen met en tbred een bios update.

Check de website van de manufacter voor details.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 19:00:
In dit topic staat al dat MSI mobo's er moeite mee hebben..

Verwijderd

Umm dus volgens deze tabel kan ie derop?

http://www.soyousa.com/kb/kbdesc.php?id=16

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Hee Fewture! Weet je nog dat ik mn CPU had getoast.

Ik denk dat ik erachter ben. Ik heb gister mn WC opnieuw geinstalled. Nieuw reservoir en slangen.

Nu blijkt mn blok niet goed meer op de socket te klemmen. Socket heeft al veel koelers op zich gehad en heeft een beetje slijtage. (Met een gewone CPU-Cooler doet tie het trouwens goed)

Maar hij klemt wel tegen de core, maar met te weinig druk. Als ik hem opstart en terwijl mn pc in de bios bij de PC-Healt en het blok hard aandouw, dan valt de temp van 55 naar 32. 33 Was de temp die ik normaal hoor te halen. :(
Spelinkje van 0,01mm, maar wel genoeg om je CPU dood te laten gaan tijdens heftig klokken dus :?

Mn blok zit er dus idd niet lekker op. Ik ga hem nu dan ook ff met schroeven vastdraaien! >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Stinger666 op 12-12-2002 19:18 ]

• Shunt

Shunt

Boe

hmmmz zet jij je blok vast op je socket :P
dat zou ik dus echt nooit doen ik heb gewoon een blokje dat over het soket heen valt en dan met 4 bouten vast zetten :D

Game PC

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 11:01
Stinger666 schreef op 12 December 2002 @ 19:17:
Hee Fewture! Weet je nog dat ik mn CPU had getoast.

Ik denk dat ik erachter ben. Ik heb gister mn WC opnieuw geinstalled. Nieuw reservoir en slangen.

Nu blijkt mn blok niet goed meer op de socket te klemmen. Socket heeft al veel koelers op zich gehad en heeft een beetje slijtage. (Met een gewone CPU-Cooler doet tie het trouwens goed)

Maar hij klemt wel tegen de core, maar met te weinig druk. Als ik hem opstart en terwijl mn pc in de bios bij de PC-Healt en het blok hard aandouw, dan valt de temp van 55 naar 32. 33 Was de temp die ik normaal hoor te halen. :(
Spelinkje van 0,01mm, maar wel genoeg om je CPU dood te laten gaan tijdens heftig klokken dus :?

Mn blok zit er dus idd niet lekker op. Ik ga hem nu dan ook ff met schroeven vastdraaien! >:)
Ringetjes er tussen duwen.

BlaBlaBla

Verwijderd

Topicstarter
Je zit hier in DOC hoor.. niet in PMG.. Haal er een op en probeer het zou ik zeggen ;)

• Shunt

Shunt

Boe

fewture mag ik je icon sig jatten ? dat van XP 1800+ Ownage ?
of nog beter alle die hard amd xp 1800+ ocers dat in de icon sig zetten :+

[ Voor 39% gewijzigd door Shunt op 12-12-2002 19:31 ]

Game PC

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
weten een van julie al of er ook 1900 en 2000 zijn met t-bred core.
of denken julie dat die even ver komen als de 1800 :? (denk t wel)

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

• twit
MaDLiVe schreef op 12 December 2002 @ 19:01:
[...]

wel geheugen V omhoog gegooit en vcore?
Dit valt me toch tegen. Heb er ff alleen een 256mb reepje samsung original pc2700 ingegooid (chips en sticker van samsung is original toch) gewoon op std timings. Krijg ik een max fsb van 175mhz eruit geperst met een multiplier van 10x. Dan heb ik geheugen op 2.8v vcore op 1.6 (max mobo om een of andere rede nadat ie ziet dat het tbred is ...). Het hoogste wat ik haal is 170mhz x10.5 maar ook dat gaat moeizaam en is niet wat ik gehoopt had eigenlijk. Iemand zo tips, vooral vcore omhoog zou veel helpen denk ik...

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

eliminator007 schreef op 12 December 2002 @ 19:41:
[...]

Dit valt me toch tegen. Heb er ff alleen een 256mb reepje samsung original pc2700 ingegooid (chips en sticker van samsung is original toch) gewoon op std timings. Krijg ik een max fsb van 175mhz eruit geperst met een multiplier van 10x. Dan heb ik geheugen op 2.8v vcore op 1.6 (max mobo om een of andere rede nadat ie ziet dat het tbred is ...). Het hoogste wat ik haal is 170mhz x10.5 maar ook dat gaat moeizaam en is niet wat ik gehoopt had eigenlijk. Iemand zo tips, vooral vcore omhoog zou veel helpen denk ik...
Die vcore moet dus omhoog he, al bij al wel een redelijke prestatie met zo een vcore.

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

erikdeprik schreef op 12 December 2002 @ 19:29:
weten een van julie al of er ook 1900 en 2000 zijn met t-bred core.
of denken julie dat die even ver komen als de 1800 :? (denk t wel)
Jeps deze zijn er.

• twit
Ja hoe zat dat nou. de l11 bruggen verbinden of zo??? Vertel mij hoe ik aan een vcore van zeg 1.75 of zo kom ???

• Shunt

Shunt

Boe

welk bordje heb je ??

Game PC

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Nieuwe TBred XP1800+ AJUGA Stepping :) week 47
Halen de 2Ghz met lucht op 1.85V . Niet slecht toch ;)
Ben benieuwd wat de 1800+ Tbred B gaat doen

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• Shunt

Shunt

Boe

ik haal met wc (en lucht) met een week 41 of was het nu 42 2 ghz @ 1.7 v })

Game PC

• twit
Msi kt3 ultra zoals al eerder gezegd. Maar ik heb ooit wat gelezen over l11 brug verbinden of zo. Kan iemand hier niet wat meer over vertellen zodat ik weet wat het doet en hoe het werkt????

• Shunt

Shunt

Boe

eliminator007 schreef op 12 December 2002 @ 20:14:
[...]

Msi kt3 ultra zoals al eerder gezegd. Maar ik heb ooit wat gelezen over l11 brug verbinden of zo. Kan iemand hier niet wat meer over vertellen zodat ik weet wat het doet en hoe het werkt????
kerel je mag zelf ook wel wat zoek werk verichten hoor :/ got is natuurlijk handig maar we zijn hier geen help desk ;)
hint een paar pages trug is het antwoord al eens gegeven ;) weet zelf ook niet psies waar meer :+

Game PC

• twit
Ja ben al aan het zoeken maar is nogal verschillend. Ik zie het meeste dat ik de middelste gewoon kan verbinden met potlood(good old athlon days :P ) en dat ik dan 1.75 zou moeten krijgen. Is dit ooit door een gotter gedaan?

• Shunt

Shunt

Boe

eliminator007 schreef op 12 december 2002 @ 20:23:
Ja ben al aan het zoeken maar is nogal verschillend. Ik zie het meeste dat ik de middelste gewoon kan verbinden met potlood(good old athlon days :P ) en dat ik dan 1.75 zou moeten krijgen. Is dit ooit door een gotter gedaan?
hmmz volgens mij zou het gewoon handiger zijn als je een ander mobo zou nemen :D mijn mobo kan standaart al 1.9 V aan :P

Game PC

• twit
Ja wat heb ik nou aan zo'n reply. Als het toch kan met een simpele mod waarom dan niet. Mijn mobo kan 1.85 aan maar niet met een tbred!!!!! Dan schakelt hij zelf over naar andere volt settings en dus wil ik met een potlood gaan proberen. Zo raar is dat toch ook weer niet?

• Shunt

Shunt

Boe

eliminator007 schreef op 12 december 2002 @ 20:26:
Ja wat heb ik nou aan zo'n reply. Als het toch kan met een simpele mod waarom dan niet. Mijn mobo kan 1.85 aan maar niet met een tbred!!!!! Dan schakelt hij zelf over naar andere volt settings en dus wil ik met een potlood gaan proberen. Zo raar is dat toch ook weer niet?
dam zeg dit was met een knip oog bedoeld met zo iets van mij lijkt het te veel werk om zo iets te gaan onderhouden ;)
ik ga zelf niets aan me proc doen want dat betekent geen garantie meer :P
mare potloot werk niet meer ;) al niet meer bij de eerste XP's
mare ik heb ook iets gelezen dat als je bepaalde pootjes bij elkaar bind met een stukje koper dat je dan ook een bepaalde voltage kan krijgen :/

Game PC

• twit
Ok ik heb een site gevonden met wat info hierover. Tenminste die geven aan welke open en dicht zijn bij een b core (1.65volt) en een a core (1.5 volt) als ik die plaatjes bekijk zou ik 3 bruggen dicht moeten doen en 1 open laten maar ik doe liever pas als ik zeker weet dat het klopt.

het gaat om deze site:http://www.beachlink.com/candjac/TbredDecode0.htm

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 18:29:
[...]

Ow joh..dus dat ben je niet?

:+ :+ ;)

[...]

Zoals jij het post gaat bij 156 de 4/5 div voor het mem werken. :? :? En als je DDR266 of DDR333 instelt veranderd er dus niks :?

Zet "Autodetect DIMM/PCI clock" uit en zet je mem op DDR266. Boot met 133Mhz fsb. Kijk of alles klopt in Sandra.

Zet em daarna op 133/166 en daarna op 166/166.
Nee, m'n 486 liepen al harder, pentiums gingen ook zonder problemen 75@100 en 200@233 (of was die laatste nou 166@200 ben ik kwijt is m'n server)
m'n cely liep 466@581 (ik kreeg met goeie koeling en voltage verhoging van 0,5 volt ofzo een post op iets van 900 mhz met een fsb van 100... maar nooit stabiel helaas. (Wat was die mP 800 of 900 mhz ik weetut niet meer maar ik heb pc nog wel)

agoed ik zal hierover maar ophouden ;)

Alles klopt wel als ik die net iets hogere FSB niet neem. Bios geeft het geod aan geheugen werkt goed had ik al eens nagekeken in sandra. Maarbij die net iets hogere stap gaat het geheugen asynchroon lopen. Ik heb al veel geprobeerd maar ik begrijp het niet. Ik zou bijna oudere biossen gaan proberen.... Naja maandag ben ik thuis eerst kast zagen modden dan bouwen en weer clocken tips blijven welkom!

• Stinger666
Die ringetjes heb ik al tussen de veren van mn blok gedaan. Dit helpt wel.

Ik zit nu met een omgevingstemp van 25+ graden. Lekker de kachel aan :)
Ik loop nu met mn XP1800+ AUIGA 0242 @ 167*12. 2400+ stabiel!
Alleen wel met 2,0V. Dit vind ik niet ok! :( Met lucht haalde ik 2400+ met 1,85V
Ik snap er geen bal meer van. Mn mem timings staan niet echt strak. 2-3-3-6-1.
Ik haal met deze setup met mn WC een temp van 60 graden idle en 63 stress.
Dit vind ik echt niet gaaf. Zou mn blokje het niet trekken of is mn tempsens naar de kl*te :?
Mobo temp van 30 graden.

Heb ik nou toch brak geheugen (Samsung/Samsung DDR333 PC2700 CL2,5) omdat ik niet verder kom dan 185 FSB (+0,5V op mn geheugen bij 2-3-3-6-1 en dan nog blijven hangen in de post :?

Mn WC setup is van Cooltech. (reservoir-pomp-radiator-cpu-reservoir)

Ik krijg de neiging om mn WC te verkopen en er een Swifttech MCX462+ (met fan naar keuze) op te gooien. Ik zie hier mensen temps mee halen die net zo goed zijn als met een WC namelijk.

Slechte OC dag voormij ondanks het leuke resultaat, maar de temps zijn veel te hoog :(

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:05

Garrett

Watercooler

Idd.... zit nu op 2035 mhz (11x185) met 55C idle en 61C stressed op een Volcano 7+ @ 7 volt
cpu krijgt nu 2.00 volt btw

[ Voor 16% gewijzigd door Garrett op 12-12-2002 23:18 ]

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 10:16

Markao2000

it's all about the beats

Hier gaat het ook net verkeerd:
XP1800+ AIUGA week 41 loopt nu met luchtkoeling op 1955 MHz, 170 MHz fsb x 11,5
Op een Asus A7V8X. Volgens mij zit er meer in, maar ik moet me eerst eens verdiepen in al die extra instellingen die ik nu heb met dat nieuwe bord. Mem voltage e.d. kon ik vroeger nooit regelen op m'n msi bordje.

Oerbrood!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:54
Vraagje, maar waar halen jullie die T-Bred 1800+ nou vandaan? Had er eerst 1 besteld,maar werd afgebeld, omdat men het toch niet had. Nu zie ik bij de online-shops nooit T-bred erbij staan oid.

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 10:16

Markao2000

it's all about the beats

toastingnow schreef op 13 december 2002 @ 13:06:
Vraagje, maar waar halen jullie die T-Bred 1800+ nou vandaan? Had er eerst 1 besteld,maar werd afgebeld, omdat men het toch niet had. Nu zie ik bij de online-shops nooit T-bred erbij staan oid.
FF mailen met Eynstein.
info@eynstein.nl geloof ik, redelijke prijzen ook nog.

Oerbrood!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:54
Chevalric schreef op 13 december 2002 @ 13:19:
[...]

FF mailen met Eynstein.
info@eynstein.nl geloof ik, redelijke prijzen ook nog.
Tnx, en anders even naar een paar anderen nog mailen.

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
eliminator007 schreef op 12 December 2002 @ 20:47:
Ok ik heb een site gevonden met wat info hierover. Tenminste die geven aan welke open en dicht zijn bij een b core (1.65volt) en een a core (1.5 volt) als ik die plaatjes bekijk zou ik 3 bruggen dicht moeten doen en 1 open laten maar ik doe liever pas als ik zeker weet dat het klopt.

het gaat om deze site:http://www.beachlink.com/candjac/TbredDecode0.htm
Uhh..wat wil je dan dat wij je vertellen?? Ik kan je niet meer zeggen dan dat er op die site staat hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Chevalric schreef op 13 december 2002 @ 12:43:
Hier gaat het ook net verkeerd:
XP1800+ AIUGA week 41 loopt nu met luchtkoeling op 1955 MHz, 170 MHz fsb x 11,5
Op een Asus A7V8X. Volgens mij zit er meer in, maar ik moet me eerst eens verdiepen in al die extra instellingen die ik nu heb met dat nieuwe bord. Mem voltage e.d. kon ik vroeger nooit regelen op m'n msi bordje.
Hoe hoge FSB kan je halen met dat mobo? Ik heb er ook een, en krijg em niet op 200... Aan mn geheugen ligt het niet, das Corsair XMS 3200 C2...

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

Hmmz, ik zal in de kerstvakantie ook eens zien hoe ver mijn nieuwe XP2600+/333MHz wil op mijn nieuwe Asus A7N8x... T zal redelijk moeten lukken, geen waterkoeling of phasechange, maar gewoon luchtkoeling :).

Maar ff on topic: wil de southbridge nog wel naar behoren werken op deze hoge fsb snelheden? Ik heb op mijn oude TX97-XE met p166 wel eens de fsb zo ver gehad dat de hele idecontroller van de kaart was :). Natuurlijk bestonden er in die tijd ook geen verschillende dividers, maar toch...

edit:

frikkin' typo's

[ Voor 4% gewijzigd door TGEN op 14-12-2002 19:17 ]

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 13 December 2002 @ 22:46:
[...]

Uhh..wat wil je dan dat wij je vertellen?? Ik kan je niet meer zeggen dan dat er op die site staat hoor..
mare mag ik je icon sig nu lenen of niet :/

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Shunt schreef op 12 December 2002 @ 19:29:
fewture mag ik je icon sig jatten ? dat van XP 1800+ Ownage ?
of nog beter alle die hard amd xp 1800+ ocers dat in de icon sig zetten :+
Deze had ik ff gemist..

uhh.. Liever niet.. ;) Vond em wel grappig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Laatst online: 23:09

Q-bone

Dusss...

verzin zelf eens wat mensen :P doe het in het frans of so, i la xp1800+ supreme..
weet ik veel, verzin maar wat

Privite

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 14 December 2002 @ 19:22:
[...]

Deze had ik ff gemist..

uhh.. Liever niet.. ;) Vond em wel grappig..
K*T :P
mijn idee was dus om iedereen die zon beest heef deze te geven :D marjah :P
Q-bone schreef op 14 December 2002 @ 19:24:
verzin zelf eens wat mensen :P doe het in het frans of so, i la xp1800+ supreme..
weet ik veel, verzin maar wat

Privite
zo beter dan ?

AMD XP 1800+ OWNZJA kijken of die past :P

[ Voor 29% gewijzigd door Shunt op 14-12-2002 19:30 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Shunt schreef op 14 December 2002 @ 19:28:
[...]

K*T :P
mijn idee was dus om iedereen die zon beest heef deze te geven :D marjah :P

[...]

zo beter dan ?

AMD XP 1800+ OWNZJA kijken of die past :P
Zo issie goed ja... dan ziet iedereen dat het een rip-off van mij is.. En dat vind ik prima. :D :D :D :+

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 19:33:
[...]

Zo issie goed ja... dan ziet iedereen dat het een rip-off van mij is.. En dat vind ik prima. :D :D :D :+

;)
mooi :P zometeen ffe kijken of ik niet nog een betere kan bedenken :P

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stinger666 schreef op 12 December 2002 @ 23:06:
Die ringetjes heb ik al tussen de veren van mn blok gedaan. Dit helpt wel.

Ik zit nu met een omgevingstemp van 25+ graden. Lekker de kachel aan :)
Ik loop nu met mn XP1800+ AUIGA 0242 @ 167*12. 2400+ stabiel!
Alleen wel met 2,0V. Dit vind ik niet ok! :( Met lucht haalde ik 2400+ met 1,85V
Ik snap er geen bal meer van. Mn mem timings staan niet echt strak. 2-3-3-6-1.
Ik haal met deze setup met mn WC een temp van 60 graden idle en 63 stress.
Dit vind ik echt niet gaaf. Zou mn blokje het niet trekken of is mn tempsens naar de kl*te :?
Mobo temp van 30 graden.

Heb ik nou toch brak geheugen (Samsung/Samsung DDR333 PC2700 CL2,5) omdat ik niet verder kom dan 185 FSB (+0,5V op mn geheugen bij 2-3-3-6-1 en dan nog blijven hangen in de post :?

Mn WC setup is van Cooltech. (reservoir-pomp-radiator-cpu-reservoir)

Ik krijg de neiging om mn WC te verkopen en er een Swifttech MCX462+ (met fan naar keuze) op te gooien. Ik zie hier mensen temps mee halen die net zo goed zijn als met een WC namelijk.

Slechte OC dag voormij ondanks het leuke resultaat, maar de temps zijn veel te hoog :(
Ik denk dat je koelblok er niet strak op zit. Vooral kijkend naar je OC results en je temps.

Ik kan 10x200 draaien @ 1.7V met mijn WC systeem met exact dezelfde week en stepping als die van jou! Gewoon een Maze2 als waterblokje. Temps zijn dan stressed 33 graden ofzo. 10.5x200 @ 1.95V geeft 36 stressed. En 220x10 @ 2.2V geeft lang stressen 45-49 graden. Mijn maze2 kan dus niet veel meer aan!
Maar ik vind het al prima. 10.5x205 @ 2.0V geeft 38graden. 2150Mhz draait erg lekker ! Vooral met die FSB. Super stabiel, heb er uptime van een week mee gehaald, maar ging toen toch maar reboeten, omdat ik weer even wilde tweaken.

Dus kijk goed hoe je blok zit, want er zit iets fout!

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2002 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

kdacht al :D :D :P

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

Btw shunt.. als je je garantie zo cherished... dan ga je ook niet overclocken, want dan ben je em kwijt. De winkel hoeft t niet door te hebben als je em doorfikt, maar je bent dan wel frauduleus bezig. Ik persoonlijk ben totaal niet geboeid door procgarantie, mobogarantie of geheugengarantie, maar een monitor wil ik wel graag met garantie... een Pyama VMP 454 is niet goedkoop :).

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_freak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

tweak_freak

#######->

Er is toch ook een manier om je XP te unlocken via een paar pins op de achterkant van je mobo met elkaar te verbinden??

(hebik ergens in een topic gelezen maar kan topic niet terug vinden :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

TGEN schreef op 14 december 2002 @ 20:04:
Btw shunt.. als je je garantie zo cherished... dan ga je ook niet overclocken, want dan ben je em kwijt. De winkel hoeft t niet door te hebben als je em doorfikt, maar je bent dan wel frauduleus bezig. Ik persoonlijk ben totaal niet geboeid door procgarantie, mobogarantie of geheugengarantie, maar een monitor wil ik wel graag met garantie... een Pyama VMP 454 is niet goedkoop :).
als je ffe mijn history door kijkt zie je dat ik al ongeveer sinds start van mijn GOT tijd al vet oc ;) ik ben begonnen met een amd K6 ;) van daar een amd Thunder bird :)
die heb ik verkloot (maar tog nog garantie op kunnen claimen :P )
maar mijn mem is een ander verhaal ;)
dat was al brak voor ik het in mijn kist stopte ;) hij kon niet eens stabiel op 166 mhz lopen :D en het was wel PC 2700 mem dus dat zou hij gewoon moeten doen :+
dit gaat dus gewoon trug naar winkel niets froude :D
btw voor mijn proc ben ik niet echt bang :/ ffe winkel bellen en ik heb een ander :D

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
ken schreef op 12 december 2002 @ 20:08:
Nieuwe TBred XP1800+ AJUGA Stepping :) week 47
Halen de 2Ghz met lucht op 1.85V . Niet slecht toch ;)
Ben benieuwd wat de 1800+ Tbred B gaat doen
Mijn xp1800+ tbred aiuga week 42 doet 2ghz gemakkelijk op 1.75 volt met lucht!

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Strider schreef op 14 December 2002 @ 20:41:
[...]

Mijn xp1800+ tbred aiuga week 42 doet 2ghz gemakkelijk op 1.75 volt met lucht!
Jij heb een swiftech.. Ik heb ze al gezien die bijna 2Ghz doen met een koeler van 5 dollar ;) Das pas leip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Verwijderd schreef op 14 December 2002 @ 20:59:
[...]

Jij heb een swiftech.. Ik heb ze al gezien die bijna 2Ghz doen met een koeler van 5 dollar ;) Das pas leip.
Idd leip :)

Maar als je bedenkt dat ik op 2162 gewoon door 3dmark kom zonder problemen ;)

check 3dmark url voor bewijs, maar die heb je denk al vaak genoeg gezien ;) :Y)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Strider schreef op 14 December 2002 @ 21:06:
[...]

Idd leip :)

Maar als je bedenkt dat ik op 2162 gewoon door 3dmark kom zonder problemen ;)

check 3dmark url voor bewijs, maar die heb je denk al vaak genoeg gezien ;) :Y)
Betere week he.. Ik heb waterkoeling nodig om op die snelheid te benchen. Zegt genoeg over het verschil in ocbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

fewture heb jou mobo nu wel of geen 6 divider ?
want als ik @ 200 mhz wil posten pikt volgens mij me vidkaard dat niet :/

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Shunt schreef op 14 December 2002 @ 21:16:
fewture heb jou mobo nu wel of geen 6 divider ?
want als ik @ 200 mhz wil posten pikt volgens mij me vidkaard dat niet :/
Ik heb een KT400...tuurlijk zit daar geen 1/6 div op.. Dat weet iedereen nu toch wel? :? Mijn pci is dus 40Mhz @ 200Mhz fsb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je HD lekker vinden zo'n 40MHz pci.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 21:22:
Zou je HD lekker vinden zo'n 40MHz pci.
40Mhz is niks man :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

en een agp bus van 80 :x ik geloof niet dat mijn geforce dat fijn zal vinden maar slikken zal hij })

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op mn KR7A heb ik 195Mhz gedraaid.. geen 5:2:1 div. 195 / 4 = 48.75Mhz. Das aardig wat. Netwerk kaart werkte nog steeds (IBM kaartje). SCSI kaart weigerde vanaf 180Mhz ofzo..

HD had nergens last van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

hmmz mijn oude maxtor 40 gb hdd had al last van een fsb van 140 :X

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 18:19
Ik heb ook mijn XP1800 eens op lucht gezet, met een vulcano 7 blok (alu) en delta fan (kwee niet welke maar maakt niet veel herrie en koelt redelijk) en ik kwam tot 11x176 = 1936 Mhz :) da's op 1.8 vcore en erg hoge temp :( Toch maar lekker vapo en dan op 2201,98 op 12x183 @ 1.92 vcore :) Het nadeel van een vapo is dat je 2 min moet wachten voordat je pc aangaat :( en ik moet nog beter isoleren, na 3 dagen was mijn cpu wit van de aanslag :( en da's vast niet goed. Je wilt niet waten hoe mijn tbird eruit zag na 1 maand draaien met vapo niet goed geisoleerd, compleet geoxideerd en koper oxide :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 14 December 2002 @ 21:51:
Op mn KR7A heb ik 195Mhz gedraaid.. geen 5:2:1 div. 195 / 4 = 48.75Mhz. Das aardig wat. Netwerk kaart werkte nog steeds (IBM kaartje). SCSI kaart weigerde vanaf 180Mhz ofzo..

HD had nergens last van..
Je loopt sowieso een verhoogte kans op data corruptie indien de schijven op de gewone ide controllers staan.

Mijn gewone ide controllers hadden er af en toe last van maar mijn raid controller niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MaDLiVe schreef op 14 december 2002 @ 22:42:
[...]

Je loopt sowieso een verhoogte kans op data corruptie indien de schijven op de gewone ide controllers staan.

Mijn gewone ide controllers hadden er af en toe last van maar mijn raid controller niet.
Klopt..had ik ook op m'n KR7A. M'n huidige bord heeft echter geen raid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Ik heb mijn Tbred 1700 binnen AIUGA0245. Maar hij wil niet echt ver. Op standaard voltage (1,5 V) komt ie niet verder dan 1666.

Tips? inbranden op hoger voltage 1,75 ofzo?

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat heb je tot nu toe gedaan dan schuriken? mp omhoog gegooit?
voltage omhoog is idd een goed plan.. niet te hoog beginnen en temps in de gaten houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken

Shuriken

Ja ik heb MP naar 13 gegooit op 1,7 V maar dat werkte ook niet.

Als MP niet hoger kan moet ik ff op nforce2 board wachten. Met mijn nforce1 draait wel op 166 Mhz. Maar mijn AGP vind dat niet zo fijn.

[ Voor 53% gewijzigd door Shuriken op 16-12-2002 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:58

Rico

Wie dit leest is gek....

Denk dat je maar tot 12.5MP kunt gaan.
Voltage wat hoger en dan je FSB omhoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Heejuh Nostra ik hem mn temps nu goed. Ligt gewoon puur aan afstellen van geheugen en CPU en FSB, hoe hoog mn Voltage dan staat. :)
Loopt nu wel okey hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

== Sorry for using English, I can't write in Netherlands language effectively ==
Fewture, hebt u tried using CPU COOL to change FSB to 200 and PCI 33 MHz?
KT400 has some problems with 1/6 divider. Het kunt run niet synchornously CPU/RAM 200/200. Please try running it ASYNCHORNOUSLY i.e. CPU 200/RAM 205 to see if KT400 can handle that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 december 2002 @ 10:20:
== Sorry for using English, I can't write in Netherlands language effectively ==
Fewture, hebt u tried using CPU COOL to change FSB to 200 and PCI 33 MHz?
KT400 has some problems with 1/6 divider. Het kunt run niet synchornously CPU/RAM 200/200. Please try running it ASYNCHORNOUSLY i.e. CPU 200/RAM 205 to see if KT400 can handle that.
There is no 1/6 divider on KT400 ;) Clockgen supports it, but the chipset does not.

I've put a heatsink on the southbridge and better koeling on the north. I can boot 200/200 and do all kinds of things, but no games. 201/201 = no problem :? Bofore cooling the southbridge I had HD corruption every single time. So I had to change the fsb with SETfsb. Now I can boot without corruption.. :)
Mem will not go higher than 205 CAS 2/3/6/3/4way/2CMD (Turbo). Nostra will come over and bring his mem, lets see what happens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 17 december 2002 @ 11:35:
[...]

There is no 1/6 divider on KT400 ;) Clockgen supports it, but the chipset does not.

I've put a heatsink on the southbridge and better koeling on the north. I can boot 200/200 and do all kinds of things, but no games. 201/201 = no problem :? Bofore cooling the southbridge I had HD corruption every single time. So I had to change the fsb with SETfsb. Now I can boot without corruption.. :)
Mem will not go higher than 205 CAS 2/3/6/3/4way/2CMD (Turbo). Nostra will come over and bring his mem, lets see what happens..
LOL als ik dan ook ff kom mag je me radeon modden B-)

Tha 1337 GoT ers Together :D

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

btw heb net ff yorcom gemailt maar die hebben alleen week 41 tigers, welke winkel heeft nu nieuwere? 1steen reageerd niet......

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fewture, het is goed dat u kan run 201 MHz synchornously (with PCI divider 1/5?).
Ik bestel OCZ PC3500 op de internet and waiting for the shipment.
Unfortunately, the current version of CPU COOL (www.podien.nl) could not set FSB on my m/b A7V8X.
If I could set FSB to 200 MHz by programming ICS clock generator, I would have tested running it asynchronously (mem by SPD PC3500, CPU at 200 MHz, PCI at 33MHz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: CPU COOL is made by www.podien.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 December 2002 @ 14:20:
Fewture, het is goed dat u kan run 201 MHz synchornously (with PCI divider 1/5?).
Ik bestel OCZ PC3500 op de internet and waiting for the shipment.
Unfortunately, the current version of CPU COOL (www.podien.nl) could not set FSB on my m/b A7V8X.
If I could set FSB to 200 MHz by programming ICS clock generator, I would have tested running it asynchronously (mem by SPD PC3500, CPU at 200 MHz, PCI at 33MHz).
Running a-sync will not benefit your system..and wil almost certainly slow it down. Only P4's like that. So 200/200 would be the better choice (or 250/250 ofcourse >:) )

I run 201 @ 1/5. No other choice. 210 is also possible, but lots of mem errors and far from stable. Then again I've only got PC2700.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:26
het effe een vraagje, Heb een 1700+ ( dit lijkt me goede topic )

en ik ben een beetje gaan overclocken.

ik kom alleen niet verder dan 11.5x168 of 11x 175

mijn vcore is 1.9

waarom kan ik niet verder, Vcore verder opwerken werkt ook niet, en de temp is idle 46 graden.

Doe het trouwens wel allemaal met Lucht cooling

Zalman CNPS 3100+ CU ofzo

[ Voor 13% gewijzigd door BasvanS op 17-12-2002 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag bij Computerland in Nijmegen een 1800+ T-Bred gekocht. Ik heb een Gigabyte 7VAX moederbord en 512MB 333MHz TwinMos geheugen. Ik post dit nu op 1860MHz :) *kijkt blij*

Ik zit alleen met iets raars. Hij boot niet op 11x166(divider 1/2/5)=1826 maar wel op 12x155(divider 1/2/4)=1860.

Mijn voltage staat op 1,8v
Core = AIUGA 0241
Temperatuur = 45-50 Graden Celcius

Ik heb hem nu draaien op 10,5x175(divider 1/2/5)=1838

Iemand tips?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2002 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

hmmmz, oke jongens op de bovengaande vraagen, voltage meer omhoog en betere cooling? misschien probeer eens hogere fsb 180 met lage mp
en net anders om zo kan je kijken hoe hoog ie wil en hie hoog je geheugen kan.

zelf nog even een vraagje.....
wat is beter te kopen met oog op overclocken:
amd 1800+ week 41
amd 1700+ week 47 ??? was is beter te overclocken ? want we gaan natuurlijk voor de 2 gig met waterkoeling moet dat lukken alleen met welke lukt dat het beste ??

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
Week 47 is volgens mij een AIUHB !!! of AIUHA doen doen doen !!
EEn gast op xtremesystems had een week 47 (wel xp 2600) met gemak @ 2.8 Ghz

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken

Shuriken

Ik heb mijne inmiddels rond de 1800 Mhz gekregen. Ik wacht nog even op mijn nieuwe board voor de max. overclock.

beter cooling Qbone? mwah ik denk dat qua luchtkoeling je niet veel beter kan bij mij. Swiftech 462 is echt wel max :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

ewhwhhw oke als je het zo bekijkt, ik heb waterkoeling, dus dat is wel effectiever maar voor lucht is dat idd wel een aardig blok koper:)
ja maar die week 47 is dus een 1700 en die 41 een 1800, dus is dat verschil van 66 mhz recht te trekken dooe de nieuwere week ?

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
zeker wel, dat ding is 6 weken ouder dan moeten er betere yields enzo zijn dus betere cores, dat komt volgens mij wel goed als je die 1700+ koopt

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

k dan dan gaan we daar voor :) als ie niet boven de 2000Mhz wil is het jouwn schuld :) whehahha nee jullie horen van mij :) ik koop trouwens gelijk die 1800 omdat ik er 2 nodig heb :)

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 11:26

TheFruitNerd

iets met fruit

Ik heb het hele draadje doorgelezen, maar ik kon geen MSI 745 Ultra vinden.
Heeft iemand het toevallig met dit plankje geprobeerd?
Mijn MSI 745 wil met een 'gewone' Athlon redelijk ver komen.
Op dit moment stabiel tot een FSB van 153 met 256MB cas 2.5/3/3 Twinmos geheugen.

[ Voor 4% gewijzigd door TheFruitNerd op 18-12-2002 00:52 ]

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Q-bone schreef op 17 December 2002 @ 19:42:
k dan dan gaan we daar voor :) als ie niet boven de 2000Mhz wil is het jouwn schuld :) whehahha nee jullie horen van mij :) ik koop trouwens gelijk die 1800 omdat ik er 2 nodig heb :)
Ik zou voor een 1800 gaan.. ik heb resultaten gezien van een 1700+ week 47. Niet echt spannend.. niet echt slecht ook. Met water en 2,2 haal je de 2200Mhz met die 1800+. Met die 1700+ denk ik niet.

Edit:
Maar het zou wel kunnen natuurlijk.. beetje gokken is het. Ik had de 1800+ genomen iig.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2002 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg mijn(vandaag gekochte) 1800+ echt niet hoger dan 1860MHz(12x155@1,82v 52ºidle/63ºStressed), en echt 100% stabiel is hij ook niet. Ik kan de processor nog terug brengen naar de winkel en hem ruilen, of mijn geld terug vragen. Is iedere AIUGA 0241 hetzelfde? Er lag nog één AIUGA Core. Is 't het proberen waard om hem om te ruilen?

Ik heb een GlobalWin Fop38 met een Delta 60 HP (37CFM), ik heb er een heel dun laagje standaard koelpasta tussen zitten, en mijn voltage kan, zonder voltage-mod, niet hoger dan 1,82v.

Ik kan me voorstellen dat 2,2volt en waterkoeling een stuk zou schelen in de richting van de 2GHz. Waar loopt het mis? Bij de processor? Of bij de koeling/spanning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

probeer eens door alleen de mp te verhogen naar bvb 15 of zo te ocen ?
en wat voor mobo he je ? beetje meer info plz

Game PC

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.