Shunt schreef op 12 december 2002 @ 18:08:
[...]
geen fouten

helemaal noppes
mare ik heb het tog maar weer @ 133 draaien omdat hij nog trug in me broertjes pc moet

mare me oude mem was KUT twinmoss mem

deze liep dus niet op 166 mhz dan kreeg ik continu locups

en meer dan 300 fouten bij memtest was reden genoeg om het trug te sturen

niet dan

hehe zulk geheugen zieje niet overal. Ik heb ook nog een probleempje met mijn geheugen staat al in een topic maar ik denk dat ik een verkeerde titel heb gegeven waardoor iedereen denkt dat ik een OC noob ben hier komt m'n probleem:
Okee, hier ff wat specs: Het gaat om een Epox 8K3ae mobo. Er zit kingston DDR in 256 MB cas 2.5. Ingesteld op normal timings, het laagste. Het lijkt aan het geheugen te liggen. Dat is niet DDR333....
Ik zit met probleem: FSB komt niet boven 150.
Op FSB van 155 geeft windows XP prof volgende fout:
Controleer op virussen en of de HD goed is geconfigureerd.
Ik denk hierbij dus aan te snelle PCI. PCI draait op 38, AGP op 77. Of geheugen...
Bij de volgende standen ook gekke dingen, dit lees ik af onder post:
Bij mem=auto detect achtig iets in bios.
FSB=155 mem=auto memclock=310 mem=DDR2100
FSB=156 mem=auto memclock=414 mem=DDR3200
FSB=156 mem=166 memclock=414 mem=DDR3200
FSB=156 mem=133 memclock=414 mem=DDR3200
Ik vind het raar dat ik zosnel al problemen zou hebben met de HD. Dit bord schijnt het op een FSB van 200 ook goed te doen, en dan komen de PCI en AGP snelheid nog hoger, ik dacht 40 / 80.
Maar het allergekste: er lijkt een overgang te zitten tussen een FSB van 155 en 156 en hoger. Kijk dat mem, opeens draait het niet meer synchroon. Het had op 312 moeten lopen..... Zit er een bug in bios (nieuwste versie) of stel ik iets verkeerd in. Of kan het geheugen het niet aan.... Op een FSB van 166 waarop PCI en AGP weer netjes lopen start het systeem ook niet op. Ik kom achter de bovengenoemde waarden door de insert toets in te houden bij booten, dan laat hij wel de waardes zien zoals ik ze had ingesteld. Ik heb het geheugen al 0,30 volt opgekrikt zelfs dat helpt niet. Ik draai nu op 150, geen fouten in membench, alles erg stabiel. Lijkt me gek als 5 mhz meer onstabiel wordt en bij 6 mhz geen beeld meer, en insert nodig...
Het is iig niet m'n processor want ik heb die op een MP van 13 draaien uit m'n hoofd. NOrmaal 11,5 dach ik. Ik lig in ziekenhuis nu verkeersongeluk dus ik kan het niet nakijken. Als ik de MP naar die lage 11,5 zet dan wil die ook niet booten. Het moet wel aan het geheugen liggen met dat vage probleem.... Ik hoop dat iemand kan helpen. Ik gebruik trouwens nieuwste bios. En dit bij een epox dat had ik niet verwacht! Op m'n ouwe ECS bord ging het op een asynchrone bus op 133/166 goed. Geen fouten. Duz...