Door Fewture - Saturday 16 November 2002 02:34
Ja, ik ga niet mn hele waterblok eraf halen. Weet je hoeveel werk dat is? Ik heb het letter voor letter overgeschreven. Ik heb nog NOOIT de code AIUGA gezien,
>>>>> AHAAA! je bent het dus met me eens dat je deze core niet hebt gezien?!
dat het een B core is hoor ik in dit topic voor het eerst. Wat ik nog weet is dat ik het een vage onbekende code vond toen ik hem overschreef. Ik heb ook het weeknr enzo opgeschreven.
>>>>> Mocht die code waar zijn, dan heb ik hem nog nooit gezien... Maar zelfs dan wil dit niet zegen dat het een B revisie is; alhoewel wel waarschijnlijk, daar de 2400+ met de B-revisie AIUCB heeft. (dus wat ouder).... In dat geval benm ik nog niet echt overtiigd dat je er alles uit hebt geperst. Er zal zeker zo'n 2200-2300 ecchte MHz-en uit moeten kunnen komen!
Er stond letterlijk: AIUGA0235MPMW. Het klopt 100%. Lezen kan ik wel Heb nog dubbelgechecked ook voordat de proc erin ging.
>>>> Je spreekt jezelf dus hier tegen. Net zij je dat je deze nog nooit gezien hebt in je leven.... Wat is het nu dan wel ?!

(zal wel de AIRGA zijn, red)
Als ik defaults laad in de bios geeft hij een 1800+ met een vcore van 1,5V. 1,5V heb ik ook nog nooit eerder gezien, alleen 1,65V voor tbreds.
>>>>> VCore van 1,5 Volt duidt wel degelijk aan op een rev-A Thourougbred!
en VCore van 1,65 Volt duidt op een Thourougbred -rev.B core.
Kijk maar eens op de officiele AMD specification bladen.
De TBred rev-A core komt op de AthlonXp1700+ t/m 2100+
De Tbred B-rev; alleen vanaf de AthlonXp1800+ en vergt een iets hogere corevoltage. (officieel dan he'! Maar dit kan natuurlijk afwijken

)
Dus als er iemand is die een AIUCB revisie (of de AIUGA???) heeft gevonden op een AthlonXp1800+, dan heeft die de Rev-B core en een werklijk prachtig exemplaar in handen. overclocken naar 2700+ of hoger misstaat zeker niet met een AthlonXP1800+...... Daarom zoek ik nog even door