[OC] Athlon XP1800+ Tbred Overclocking!

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.008 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Q-bone schreef op 16 november 2002 @ 16:50:
ja maar dan heb je wel een hogere fsb nodig en mijn samsung ddr333 wil echt niet hoger op cas2 dan 166 :( stom geheugen.
Op een KT400 plank heb je MP's van 5 tot 22.. lijkt me genoeg.

Met een Prometeia ga dit ding echt hard >:) Mijn max is nu 2117Mhz, maar dat komt door mn fsb denk ik. op 10x169 of 12,5x169 loopt hij vast. Tis dus gewoon de fsb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

valt me op dat bij die t-breds de temp sneller stijgt bij voltage verhoging dan bij de oude thunderbirds mijn 1400 draait 1599 fsb 139 en mp 11,5 en voltage 1,87v en die blijft 31 idle en 35 stressed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 november 2002 @ 17:04:
valt me op dat bij die t-breds de temp sneller stijgt bij voltage verhoging dan bij de oude thunderbirds mijn 1400 draait 1599 fsb 139 en mp 11,5 en voltage 1,87v en die blijft 31 idle en 35 stressed
Ja hallo! Das wel ff wat anders he! Ik heb 500Mhz overklok en hij is 36 graden. Lijkt mij dat de tbreds wel ff wat koeler zijn dan. Meer dan 2Ghz op 36 graden is dus echt wel ff koud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 november 2002 @ 17:06:
[...]

Ja hallo! Das wel ff wat anders he! Ik heb 500Mhz overklok en hij is 36 graden. Lijkt mij dat de tbreds wel ff wat koeler zijn dan. Meer dan 2Ghz op 36 graden is dus echt wel ff koud!
Ik doelde ook meer op de temperatuur stijging per voltage verhoging die ligt in mijn hogen ietsjes hoger verder perfecte overklock hoor klasse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 november 2002 @ 17:10:
[...]

Ik doelde ook meer op de temperatuur stijging per voltage verhoging die ligt in mijn hogen ietsjes hoger verder perfecte overklock hoor klasse!
Van 1,6V naar 1,95 en van 1533Mhz naar 2067Mhz = 10 graden erbij. Is minder als mn XP1600+ @ 1775Mhz. Die werd iets van 12 graden warmer ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:05

Garrett

Watercooler

Die Tbreds hebben zo'n zwart plaatje op de cpu met de core details en zo he? En niet meer op de core zelf.
Klopt dit? Zo is het herkennen van een Tbred kinderspel uiteraard :)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Ja dit klopt idd :)

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Garrett schreef op 16 November 2002 @ 17:30:
Die Tbreds hebben zo'n zwart plaatje op de cpu met de core details en zo he? En niet meer op de core zelf.
Klopt dit? Zo is het herkennen van een Tbred kinderspel uiteraard :)
Jep, klopt. Tbreds zijn zijn ook "rechthoekig" ipv vierkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 november 2002 @ 14:22:
[...]

Ga er maar vanuit dat ze allemaal unlocked zijn. Alle Tbreds dan he. Ik ben er nog niet 1 tegen gekomen die gelocked was. Als je mobo hem ondersteunt (bios update) dan kun je zo de MP veranderen.

[...]

Ik kon met mn KR7A 195 Mhz draaien! Gewoon nonstop, niks vastlopen.. nu niet meer. NVdisp error krijg ik.. of irg_not_less_or_egual. Ook op lage klokspeeds. dus bij 8 x 180 ofzo..

[...]

1/7?? Denk het niet..
dunno heb een msi kt266a pro2 zal dat kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 november 2002 @ 19:19:
[...]

dunno heb een msi kt266a pro2 zal dat kunnen?
Ik weet dat niet alle mobo's lekker werken met een Tbred. ALS hij werkt dan kun je waarschijnlijk ook de MP veranderen. Moet wel zeggen dat ik hier niet 100% zeker van ben. Aan de chipset zal het niet liggen, want ik heb ook een KT266A. Dus in principe zou hij op elk KT266A mobo moeten werken denk ik dan..

Edit: ik heb de gok gewoon genomen btw. Ik wist niet of hij het zou doen. Ik wist alleen dat er een bios (B5) was die hem ondersteunde en dat was voor mij genoeg om hem te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 November 2002 @ 20:16:
[...]

Ik weet dat niet alle mobo's lekker werken met een Tbred. ALS hij werkt dan kun je waarschijnlijk ook de MP veranderen. Moet wel zeggen dat ik hier niet 100% zeker van ben. Aan de chipset zal het niet liggen, want ik heb ook een KT266A. Dus in principe zou hij op elk KT266A mobo moeten werken denk ik dan..

Edit: ik heb de gok gewoon genomen btw. Ik wist niet of hij het zou doen. Ik wist alleen dat er een bios (B5) was die hem ondersteunde en dat was voor mij genoeg om hem te kopen.
heb jij nog een kt266 pro2 plankje liggen??

en zou je het voor mij eens willen proberen dan want op de website van MSI kan ik nix vinden en msi.nl antwoord niet......

EDIT: lamaar heb dit http://www.msi.com.tw/pro...%20&NAME=MS-6380%20Ver2.0 gevonden en voor zover ik weet heeft is die xp2100 ook een tbred dus zouden de langzamere het ook moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok even een kleine update:

Ik ben de hele tijd bezig met testen. Ondertussen is duidelijk dat 163Mhz fsb de absolute max is die stabiel draait. Ongeacht timings en dat soort dingen.
Ik heb erover zitten denken om de MP te fixen op 13 of 13,5 om zo hoger te komen. Daarvoor moet je bruggen openmaken (1tje om 13,5x te krijgen). Nu weet ik niet of dit omkeerbaar is. Als je gewoon weer Bison Elektro erover doet...zou dat werken?
Ik zit nu dus gewoon vast op 12,5 x 163Mhz (wat stabiel is dan he). Kan wel hoger, maar weet dan niet wat de bottleneck is. Proc of fsb? Dit omdat de fsb boven de 163Mhz erg vaag doet. Soms lekker stabiel en dan weer zo instabiel als wat. Erg onvoorspelbaar dus.
Misschien dat ik binnenkort een ander mobo heb. Dan zeker meer lekkers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
13066 >:)

kan misschien nog ietsie hoger..wordt aan gewerkt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door Fewture - Saturday 16 November 2002 02:34

Ja, ik ga niet mn hele waterblok eraf halen. Weet je hoeveel werk dat is? Ik heb het letter voor letter overgeschreven. Ik heb nog NOOIT de code AIUGA gezien,

>>>>> AHAAA! je bent het dus met me eens dat je deze core niet hebt gezien?! ;)

dat het een B core is hoor ik in dit topic voor het eerst. Wat ik nog weet is dat ik het een vage onbekende code vond toen ik hem overschreef. Ik heb ook het weeknr enzo opgeschreven.

>>>>> Mocht die code waar zijn, dan heb ik hem nog nooit gezien... Maar zelfs dan wil dit niet zegen dat het een B revisie is; alhoewel wel waarschijnlijk, daar de 2400+ met de B-revisie AIUCB heeft. (dus wat ouder).... In dat geval benm ik nog niet echt overtiigd dat je er alles uit hebt geperst. Er zal zeker zo'n 2200-2300 ecchte MHz-en uit moeten kunnen komen! :) :) :) :)

Er stond letterlijk: AIUGA0235MPMW. Het klopt 100%. Lezen kan ik wel Heb nog dubbelgechecked ook voordat de proc erin ging.

>>>> Je spreekt jezelf dus hier tegen. Net zij je dat je deze nog nooit gezien hebt in je leven.... Wat is het nu dan wel ?! :? ;) (zal wel de AIRGA zijn, red)

Als ik defaults laad in de bios geeft hij een 1800+ met een vcore van 1,5V. 1,5V heb ik ook nog nooit eerder gezien, alleen 1,65V voor tbreds.

>>>>> VCore van 1,5 Volt duidt wel degelijk aan op een rev-A Thourougbred!
en VCore van 1,65 Volt duidt op een Thourougbred -rev.B core.

Kijk maar eens op de officiele AMD specification bladen.
De TBred rev-A core komt op de AthlonXp1700+ t/m 2100+
De Tbred B-rev; alleen vanaf de AthlonXp1800+ en vergt een iets hogere corevoltage. (officieel dan he'! Maar dit kan natuurlijk afwijken ;) )

Dus als er iemand is die een AIUCB revisie (of de AIUGA???) heeft gevonden op een AthlonXp1800+, dan heeft die de Rev-B core en een werklijk prachtig exemplaar in handen. overclocken naar 2700+ of hoger misstaat zeker niet met een AthlonXP1800+...... Daarom zoek ik nog even door :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 11:37:
Door Fewture - Saturday 16 November 2002 02:34

Ja, ik ga niet mn hele waterblok eraf halen. Weet je hoeveel werk dat is? Ik heb het letter voor letter overgeschreven. Ik heb nog NOOIT de code AIUGA gezien,

>>>>> AHAAA! je bent het dus met me eens dat je deze core niet hebt gezien?! ;)
nee nee, hij heeft m wel degelijk gezien en het letterlijk overgeschreven, maar geen zin om het waterblok los te halen en NOG eens te bekijken of fotograferen omdat de tweakers hem niet geloven. Is iets heel anders.
offtopic:
owja, dit is geen usenet, zou je ten behoeve van de leesbaarheid misschien iets leesbaarder willen quoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Argh, netjes Fewture. Ik heb m'n AMD XP2200+ nu met veel moeite op 2000 (10,5x191@1,87V) Mhz gekregen en jij stampt er met een 1800+ ff dit uit :)

(mijn specs: abit kx7-333, xp2200+ (airga), corsair ddr400, leadtekgfs4)

Netjes gedaan (en ik ben pissed ;) ) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AIUGA is totaal iets anders als AIUCB (laatste is zekers te weten de core van de AthlonXP2400+) ??!! Dan spreken we toch over twee verschillende revisies... Laat staan de AIRGA core (die in de AthlonXP2200+ zit).

Er zijn twee redenen waarom ik dit graag wil weten.

Let me do my statement clear:
=====================

- ten eerste is het fijn om te weten of die CORE-CODE AIUGA werkelijk goed is of niet. de ene keer zegt de poster van wel, de andere keer zegt hij dat hij zeker weet van niet?! He', hoe moeten wij dit dan weten?

- ten tweede, mocht die code AIUGA kloppen, dan is het voor de poster fijn om te weten dat die helemaal nog niet zijn max uit zijn proc heeft gehaalt! Als het werkelijk een Thourgbred rev-B core is moet die VEEL SNELLER KUNNEN LOPEN ALS 2000MHZ, NL. WEL ZO'N 2200 tot 2300Mhz, onder veel problemen. (misschien moet hij wel wat multipliers op de core aanpassen, maar who cares...) ;)

- Ten derde, mocht die code dus toch kloppen, bevestigd dit het feit dat AMD NU AL REV-B cores VERSCHEEPT, ook naar de uitlopende proc-ratings; zoals AthlonXP1800+. Al sneller dan dat ze zelf officieel aangaven.
Goed voor de tweakers hier! :) :) :)

Dit laatste is tevens goed nieuws, want dit zou betekenen dat AMD stilletjesaan AL zijn lijnen aan het ombouwen is gegaan om die nieuwere TBred - B cores te maken :) , en dat de grootste problemen met die snelste processors (2600+ en 2700+ en meer) nu aan het oplossen zijn. :7

Meer en meer snellere cores zullen dan opwachting maken in de traagste varianten, maar wel met het overclockpotentieel van hun snelle broertjes. dara houden we toch allemaal van... DAAROM WIL IK ZEKERHEID! :P

I DREAM ON:
=========
Wordt deze AthlonXP1800+ rev-B core de nieuwe Intel Celeron 300A van het komende jaar?! Me hope so... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 12:46:
AIUGA is totaal iets anders als AIUCB (laatste is zekers te weten de core van de AthlonXP2400+) ??!! Dan spreken we toch over twee verschillende revisies... Laat staan de AIRGA core (die in de AthlonXP2200+ zit).

Er zijn twee redenen waarom ik dit graag wil weten.

Let me do my statement clear:
=====================

- ten eerste is het fijn om te weten of die CORE-CODE AIUGA werkelijk goed is of niet. de ene keer zegt de poster van wel, de andere keer zegt hij dat hij zeker weet van niet?! He', hoe moeten wij dit dan weten?

- ten tweede, mocht die code AIUGA kloppen, dan is het voor de poster fijn om te weten dat die helemaal nog niet zijn max uit zijn proc heeft gehaalt! Als het werkelijk een Thourgbred rev-B core is moet die VEEL SNELLER KUNNEN LOPEN ALS 2000MHZ, NL. WEL ZO'N 2200 tot 2300Mhz, onder veel problemen. (misschien moet hij wel wat multipliers op de core aanpassen, maar who cares...) ;)

- Ten derde, mocht die code dus toch kloppen, bevestigd dit het feit dat AMD NU AL REV-B cores VERSCHEEPT, ook naar de uitlopende proc-ratings; zoals AthlonXP1800+. Al sneller dan dat ze zelf officieel aangaven.
Goed voor de tweakers hier! :) :) :)

Dit laatste is tevens goed nieuws, want dit zou betekenen dat AMD stilletjesaan AL zijn lijnen aan het ombouwen is gegaan om die nieuwere TBred - B cores te maken :) , en dat de grootste problemen met die snelste processors (2600+ en 2700+ en meer) nu aan het oplossen zijn. :7

Meer en meer snellere cores zullen dan opwachting maken in de traagste varianten, maar wel met het overclockpotentieel van hun snelle broertjes. dara houden we toch allemaal van... DAAROM WIL IK ZEKERHEID! :P

I DREAM ON:
=========
Wordt deze AthlonXP1800+ rev-B core de nieuwe Intel Celeron 300A van het komende jaar?! Me hope so... 8)
Jij leest niet he!!!!! Waarom denk je dat ik niet verder kom dan 2045 stabiel?? Doeis een gokje.. Ik heb een KT266A plank.

Verder heb ik de code WEL gezien. Ik zag hem voor het eerst dat ik op MIJN proc keek. DAARVOOR had ik die code nog NOOIT gezien. Ik heb em dus niet verzonnen ofzo, ik heb em overgeschreven.

Nog 1 keer speciaal voor jou..komtie, let goed op.

Ik kan max 163Mhz fsb draaien. Dus ook op bijv 10x163 is 163 mijn max. Mijn MP kan max tot 12,5. Nu mag jij gaan uitrekenen hoeveel 12,5 x 163 is.

Ik raak een beetje gefrustreerd omdat je niet leest wat er staat ;) Ik zit op 2045 met 1,9V. Zou ik dan nog over hebben denk je? Die 2200Mhz haal ik wel hoor..eerst een ander mobo.

Edit: speciaal voor de gotters zal ik m'n waterblok er nog eens afhalen en 3x kijken wat de code is.. Helaas heb ik geen digicam :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 November 2002 @ 02:34:
Ja, ik ga niet mn hele waterblok eraf halen. Weet je hoeveel werk dat is? Ik heb het letter voor letter overgeschreven. Ik heb nog NOOIT de code AIUGA gezien, dat het een B core is hoor ik in dit topic voor het eerst. Wat ik nog weet is dat ik het een vage onbekende code vond toen ik hem overschreef. Ik heb ook het weeknr enzo opgeschreven.
Er stond letterlijk: AIUGA0235MPMW. Het klopt 100%. Lezen kan ik wel ;) Heb nog dubbelgechecked ook voordat de proc erin ging. Als ik defaults laad in de bios geeft hij een 1800+ met een vcore van 1,5V. 1,5V heb ik ook nog nooit eerder gezien, alleen 1,65V voor tbreds.

Ik heb em bij Yorcom vandaan. Ik zou zeggen bel ze op en vraag om die core. Zijn hele relaxte mensen.

Die code verklaart wel de oc resultaten. Zie post hierboven..ik kan nog hoger, maar 12,5 x 163Mhz is wat mn mobo max aankan.

Edit:

Jullie maken me toch aan het twijfelen.. ik zal binnenkort nog een keer kijken. Misschien morgen ochentend. Laat het hier wel weten.
Er bestaan wel 1800+ Tbred B cores...alleen hebben die een std voltage van 1.65..en jij hebt een std voltage van 1.5. Jij hebt dus een Tbred A en geen B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, de sfeer wordt grimmig.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 13:13:
[...]

Er bestaan wel 1800+ Tbred B cores...alleen hebben die een std voltage van 1.65..en jij hebt een std voltage van 1.5. Jij hebt dus een Tbred A en geen B.
Ik ga al kijken.. wel heel toevallig dat ik dan AIUGA opschrijf als ik het verkeerd lees of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 November 2002 @ 23:56:
Ok even een kleine update:

Ik ben de hele tijd bezig met testen. Ondertussen is duidelijk dat 163Mhz fsb de absolute max is die stabiel draait. Ongeacht timings en dat soort dingen.
Ik heb erover zitten denken om de MP te fixen op 13 of 13,5 om zo hoger te komen. Daarvoor moet je bruggen openmaken (1tje om 13,5x te krijgen). Nu weet ik niet of dit omkeerbaar is. Als je gewoon weer Bison Elektro erover doet...zou dat werken?
Ik zit nu dus gewoon vast op 12,5 x 163Mhz (wat stabiel is dan he). Kan wel hoger, maar weet dan niet wat de bottleneck is. Proc of fsb? Dit omdat de fsb boven de 163Mhz erg vaag doet. Soms lekker stabiel en dan weer zo instabiel als wat. Erg onvoorspelbaar dus.
Misschien dat ik binnenkort een ander mobo heb. Dan zeker meer lekkers!
Ja tuurlijk werkt dat! Geen probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 13:19:
[...]

Ja tuurlijk werkt dat! Geen probleem..
Nos, kan jij ff zeggen of je die bruggen openmaakt met een naald en een batterij? Werkt dat? En dan kan ik em dus weer dicht maken met Bison electro zeg jij? Weet je dat 100% zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 13:18:
[...]

Ik ga al kijken.. wel heel toevallig dat ik dan AIUGA opschrijf als ik het verkeerd lees of niet?
Wie zegt er dat AIUGA een Tred B is???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 13:22:
[...]

Wie zegt er dat AIUGA een Tred B is???
Ikke niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quote:

De sfeer wordt grimmig....

Unquote:

Niets hoor. Ik ben zeer happy en in mijn nopjes voor de poster dat die heel misschien het geluk heeft gehad om een AthlonXP1800+ met T-bred B core te vinden :) maar zeker zijn huisige overclockresultaten zijn om te smullen! >:)

Maar ik denk dat anderen ook graag zouden willen weten naar welke core ze het beste naar uit kunnen kijken. Hele volkstammen zijn bijv. ook op zoek naar C1 steppings van de Intel Pentium4-1,8A, vanwege overclockpotentieel. En wat dacht je van de oude trouwe pentium3-533a en Celeron300a modellen?! En bij AMD de TB1000 met TB1400 core. We willen gewoon duidelijkheid en een redelijke kans krijgen op een zo'n groot mogelijke overclock tegen een zo klein mogelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 13:21:
[...]

Nos, kan jij ff zeggen of je die bruggen openmaakt met een naald en een batterij? Werkt dat? En dan kan ik em dus weer dicht maken met Bison electro zeg jij? Weet je dat 100% zeker?
Jep...een 9volts batterij gaat niet werken... Maar wel een klein brommer accutje ofzo. Een 12V batterij in ieder geval. Ik zie geen reden waarom je hem niet meer zou kunnen dichten met bison electro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 13:24:
[...]

Jep...een 9volts batterij gaat niet werken... Maar wel een klein brommer accutje ofzo. Een 12V batterij in ieder geval. Ik zie geen reden waarom je hem niet meer zou kunnen dichten met bison electro?
Omdat je de onderliggende brug verbrand... Straks zit ik vast op 13,5 met een ander bord..dat zou echt naar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja klopt...XP's hebben een onderliggende brug, en Tbirds niet. Had ik niet aan gedacht. Maar toch denk ik dat het vrij weinig uitmaakt, of die brug nou boven ligt of onder.... De lasercuts in een XP hebben ook de onderliggende brug verbroken, en die zijn ook weer aan te sluiten dmv bison electro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 13:29:
Ja klopt...XP's hebben een onderliggende brug, en Tbirds niet. Had ik niet aan gedacht. Maar toch denk ik dat het vrij weinig uitmaakt, of die brug nou boven ligt of onder.... De lasercuts in een XP hebben ook de onderliggende brug verbroken, en die zijn ook weer aan te sluiten dmv bison electro!
Ok.. zou het zo zijn dat:
Wanneer ik 13,5 hardwarematig instel, dat hij dan nog steeds unlocked is maar herkend wordt als een 13,5x???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee...dan is ie locked...op 13.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AIUCB is wel degelijk een Tbred -B core. Ik heb die in meedere winkels gezien en in mijn handen gehad. Deze core zit standaard op al de geziene AthlonXp2400+ procs.

En ALLE procs vanaf de AThlonXP2400+ hebben de Tbred B core. Dat is zeker.

Nu ik heb op het internet net ook een andere core gevonden dan de Airga core (tbred A) van de AthlonXp2200+; nl. de AIUAB.
Dit gaat mij het volgende verklaren en het verschil tussen een tbred A en tbred b core laten zien: :)

Poster heeft wel degelijk het geluk gehad om een tbred B core te hebben op zijn AthlonXP1800+. (Mits die AIUGA code goed is dan, maar dat begint er dus wel op te lijken.) Joepie 8)

Conclusie:
=======
Dus alle tbred cores beginnende met AIRxx zijn oude tbred A cores

en alle tbred cores beginnende met AIUxx zijn de nieuwere tbred B cores;

(zoals AIUBA (gevonden op de AthlonXP2200+, AIUCB (gezien op AthlonXP2400+) en AIUGA (zou de nieuwste tbred b core zijn, volgnes AMD coderingsschema, gevonden op de AthlonmXP1800+)!

Ben nu best wel benieuwd welke core dien nieuwste AthlonXp2600+ en hoger hebben.... Kan iemand deze eens posten?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2002 13:47 . Reden: Oops.... ik raakte zelf in de war met die codes... ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
John_Hoek:

Hoe kom je aan die info? Heb je een link of iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat toch om het std voltage wat die dingen hebben!!! Denk eens na.....

Een Tbred 1800+ A core heeft 1.5 als std voltage
Een Tbred 1800+ B core heeft 1.65 als std voltage

Klinkt onlogisch...maar is toch echt waar...

Fewture's cpu heeft een std voltage van 1.5V ...DUS is het een A core

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Multiplier veranderen op de cpu heeft wel degelijk nut.

quote:

Wanneer ik 13,5 hardwarematig instel, dat hij dan nog steeds unlocked is maar herkend wordt als een 13,5x???

unquote:

je slaat de spijker op zijn kop! Ja, het is wel degelijk zo dat je de standaard multiplier dan wel vast zet op 13,5x. je proc wordt gewoonweg herkend als een echte AthlonXp2200+ ipv. AthlonXp1800+.

Als die tbred standaard al unlocked is dan blijft die gewoonweg unlocked. er vernanderd verder niets aan de proc.
Wel kan je moederbord waarschijnlijk softwarematig geen hogere Multipliers aan, en daarom moet je hardwarematig vonken en kleuren.

maar waarom zet je je proc niet op multiplier 15x; dan wordt hij herkend als een AthlonXP2400+. je hebt schijnbaar al een tbred b core, dus dat moet gewoon werken. (weet ik wel zeker, want je haalt al meer dan 2000++ mhz-en)

Dan kan je gewoon weer verder overclocken met hogere FSB's. Blijft je RAM en moederbord beter binnen specs, en je haalt het max. uit je proc. Als ik jouw was zou ik dit gewoon doen. En mochtje overstappen in de toekomst naar een nieuwe mamaplank, dan kan je gewoonweg weer de gehele FSb range instellen (nu, ja op de KT400 chipsetbordjes dan.).

Ikzelf draai nu nog een Athlonxp2100+ op 19x100mhz FSb op mijnn Abit KT7 plankje, dat niet eens 133mhz fsb ondersteund.... gewoonweg wat multipliers gekleurd. Ps. is overigens een AGOIA-6 Palomino core... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 13:45:
Multiplier veranderen op de cpu heeft wel degelijk nut.

quote:

unquote:

je slaat de spijker op zijn kop! Ja, het is wel degelijk zo dat je de standaard multiplier dan wel vast zet op 13,5x. je proc wordt gewoonweg herkend als een echte AthlonXp2200+ ipv. AthlonXp1800+.

Als die tbred standaard al unlocked is dan blijft die gewoonweg unlocked. er vernanderd verder niets aan de proc.
Wel kan je moederbord waarschijnlijk softwarematig geen hogere Multipliers aan, en daarom moet je hardwarematig vonken en kleuren.

maar waarom zet je je proc niet op multiplier 15x; dan wordt hij herkend als een AthlonXP2400+. je hebt schijnbaar al een tbred b core, dus dat moet gewoon werken. (weet ik wel zeker, want je haalt al meer dan 2000++ mhz-en)

Dan kan je gewoon weer verder overclocken met hogere FSB's. Blijft je RAM en moederbord beter binnen specs, en je haalt het max. uit je proc. Als ik jouw was zou ik dit gewoon doen. En mochtje overstappen in de toekomst naar een nieuwe mamaplank, dan kan je gewoonweg weer de gehele FSb range instellen (nu, ja op de KT400 chipsetbordjes dan.).

Ikzelf draai nu nog een Athlonxp2100+ op 19x100mhz FSb op mijnn Abit KT7 plankje, dat niet eens 133mhz fsb ondersteund.... gewoonweg wat multipliers gekleurd. Ps. is overigens een AGOIA-6 Palomino core... ;)
Volgens mij lees jij echt overal overheen.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>:) 2117 mhz :X (volgens mij :| )

Dat ik dat nog zou mee maken :9

offtopic/ Mijn XP 1800+ gaat maar tot 2000+ en daarna springt ie op 1702 mhz :? , iemand een idee wat het is /offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drake
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-09 18:46
Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 14:00:
>:) 2117 mhz :X (volgens mij :| )

Dat ik dat nog zou mee maken :9

offtopic/ Mijn XP 1800+ gaat maar tot 2000+ en daarna springt ie op 1702 mhz :? , iemand een idee wat het is /offtopic
Kun je ook a.u.b. een paar temperatuurtjes van je proc. doorsturen ?

Systeem Specificaties Workstation Systeem Specificatie Toshiba Portege M200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer om dit thema te vinden op:
http://www.forum-inside.de/cgi-bin/forum/forums.cgi?forum=1

in dit forum is het een hot item.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet bruggen doorbranden..ik wacht liever. Ik wil 11 x 200 draaien of 10 x 220. Ergens daartussen. Ik ga er verder niet meer op in.

Goed, ik heb het blok eraf gehad en de VOLLEDIGE code is als volgt:

AXDA1800DL T3C
AIUGA0235MPMW
9321187250180

Dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Drake3 schreef op 17 November 2002 @ 14:05:
[...]

Ga ff lekker lezen zeg! Damn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceCast
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-04-2023

IceCast

Summer Sux

Nice Results :)

[Athlon Xp 1600+][265mb 2100][Ecs K7S5A][Asus Geforce 4 Ti 4200 128Mb]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johnny boy.....let nou eens op wat andere mensen zeggen. En denk niet alles zelf te weten, want je hebt het echt bij het verkeerde eind.

Ik zal het speciaal voor jou nou 1 keer uitleggen. Komtie...nu ff goed opletten...

Als je de cpu hardware matig psies zo mod als een XP2200+, dan zal hij een vaste MP krijgen op Fewture zijn bord (Abit KR7a KT266a), op een KT400 chip zal de cpu unlocked zijn.
Fewture heeft een Tbred A...Want zijn std voltage is 1.5V ....1800+ Tbred B cpus hebben std voltage van 1.65V...

Conclusie.... Fewture heeft een 1800+ Tbred A met gewoon een goede core...

Case closed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:18
Volgende week heb ik hoogstwaarschijnlijk een Gigabyte GA-7VAX (KT400). :)
Een jaar geleden heb ik een XP1800+ gekocht... dus wat voor core heeft die dan waarschijnlijk?

Maar goed, ik zal eens kijken hoe ver die wil met luchtkoeling. >:)

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quote:

Volgens mij lees jij echt overal overheen.............

Unquote:

Ik begrijp deze opmerking allerminst? :?

Ik schijf gewoon dat een CPU multiplier aanpassen met de bruggen geen ander effect heeft dan je standaard (default) snelheid van je proc instellen. Voor de rest heeft het geen invloed op unlocken (wat al niet meer nodig is) en overclocken van je proc.

Verder ben ik het wel met je eens dat er volgens AMD een tbred A core zou moeten zijn, te minste als we AMD moeten geloven:

Quote:
Het gaat toch om het std voltage wat die dingen hebben!!! Denk eens na.....

Een Tbred 1800+ A core heeft 1.5 als std voltage
Een Tbred 1800+ B core heeft 1.65 als std voltage

Klinkt onlogisch...maar is toch echt waar...

Fewture's cpu heeft een std voltage van 1.5V ...DUS is het een A core
Unquote:

In die optiek ben ik 100% met jouw eens, dat het in principe een tbred A core zou moeten wezen, maar Fewtures heeft nu dan toch 100% bevestigd dat het een AIUGA revisie is.

Volgens het coderingsschema van AMD lopen de letters op naarmate de revisie beter/nieuwer is.

Aangezien het bewezen is dat de revisies AIUBA en AIUCB wel degelijk tbred b cores zijn, en die laatste letters lager in alfabet zitten, moet ik toch degelijk constateren dat AMD ons misleid heeft en wel degelijk de nieuwste tbred b cores ook op de AthlonXP1800+ plankt, en die bewust met 1,5Volt laat aansturen om overclocken wat lastriger te maken.

kan me dit bedenken dat ze bewust hebben gedaan, want:
Hense, als ze standaard tbred b voltages zouden toepassen en dit algemeen bekend wordt, koopt er niemand meer een Tbred 2600+ of hoger, en wil iedereen die Athlonxp1800+ hebben. Kannibalisme van hun eigen markt, dunkt me.

laten we nu maar afwachten wat kleuren brengt of een nieuw plankje. Dan zien we wel degelijk waartoe dit procje in staat is. Ik schat zo'n echte 2200mhz++.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drake
Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 14:09:
[...]

"Niet zo aangebrand graag"

Sorry hoor, maar het ging deze keer niet om jouw proctemps, maar om die van Hummel-X !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Drake3 schreef op 17 november 2002 @ 14:22:
[...]

"Niet zo aangebrand graag"

Sorry hoor, maar het ging deze keer niet om jouw proctemps, maar om die van Hummel-X !
Ow ok, dan neem ik het terug! Excuus! ;) Aangezien het mijn topic is en jij niet quote dacht ik dat je het tegen mij had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quote:

Als je de cpu hardware matig psies zo mod als een XP2200+, dan zal hij een vaste MP krijgen op Fewture zijn bord (Abit KR7a KT266a), op een KT400 chip zal de cpu unlocked zijn.
Fewture heeft een Tbred A...Want zijn std voltage is 1.5V ....1800+ Tbred B cpus hebben std voltage van 1.65V...

Unquote:

Ben ik geheel met je eens! :)
Maar aangezien fewture standaard geen multipliers boven de 12,5x?? kan instellen , en zijn ram/andere randappartuur gehinderd wordt door hoge FSB boven de 166++ mhz; is het wel degelijk handig om je multiplier wat hoger te zetten, zodat je mamaplanje dit als basis ziet en je weer gewoon je fsb kan opkrikken naar een hogere waarde. Bij mij werkte het zo in ieder geval wel.

Maar ik ben allerminst zeker wat die tbred A of tbred b revisie betrefd. Nogmaals, volgens AMD klopt dit, maar volgens het aloude bekende coderingsschema van AMD zeker niet.
Het is volsterkt onlogisch om een oude tbred A core een nieuwere revisie-code mee te geven als de bekende tbred b cores....

Persoonlijk hou ik het op een marketing truuk van AMD.
(Net zoals ATI deet met ondervoltage van het ram v/d Radeon 8500 kaarten, VIA met brak gemaakt KT133 chipsets en noem ze verder maar op.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 14:21:

Volgens het coderingsschema van AMD lopen de letters op naarmate de revisie beter/nieuwer is.

Aangezien het bewezen is dat de revisies AIUBA en AIUCB wel degelijk tbred b cores zijn, en die laatste letters lager in alfabet zitten, moet ik toch degelijk constateren dat AMD ons misleid heeft en wel degelijk de nieuwste tbred b cores ook op de AthlonXP1800+ plankt, en die bewust met 1,5Volt laat aansturen om overclocken wat lastriger te maken.

kan me dit bedenken dat ze bewust hebben gedaan, want:
Hense, als ze standaard tbred b voltages zouden toepassen en dit algemeen bekend wordt, koopt er niemand meer een Tbred 2600+ of hoger, en wil iedereen die Athlonxp1800+ hebben. Kannibalisme van hun eigen markt, dunkt me.
Het zou in principe kannibalisme zijn als iedereen zou overklokken, maar die 1% van hun markt die overklokt boeit hen toch vrij weinig. De meeste mensen die en AMD cpu kopen weten niet eens dat een 1800+ geen echte 1800Mhzen zijn. Dus van overklokken hebben ze al helemaal niet gehoord.

Over het coretype gesproken...
Fewture heeft AIUGA...
AIRGA is bijvoorbeeld een Tbred-A core... Scheelt ook maar 1 lettertje. Dus jou redenatie wat betreft die cores gaat niet echt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quote:

Over het coretype gesproken...
Fewture heeft AIUGA...
AIRGA is bijvoorbeeld een Tbred-A core... Scheelt ook maar 1 lettertje. Dus jou redenatie wat betreft die cores gaat niet echt op.

Unquote:

je weet dan schijnbaar niet geheel hoe die codering van AMD in elkaar steekt.

Men werkt van links naar rechts toe naar mate de revisie verbeterd. net als met gewone getallen;

ofwel in gewone mensentaal uitgelegd;)

A I R G A (Tbred A) 3e letter laag in alfabet, heeft hogere waarde dan de enalaatste letter, en die laatste letter doet er niet zo veel meer toe.

A I U A B (tbred B) 3e letter is hoger dan vorige code; dus dit is een nieuwere core. rest doet er dan in geheel helemaal niet meer toe.

A I U B A (tbred B) 3e letter is gelijk aan vorige (tbred B); echter eena-laatste letter is weer wat hoger en dus een iets betere rev tbred B. Klopt ook wel, want deze is te vinden op de AthlonXP2400+ en die vorige alleen op de AthlonXP2200+.

A I U G A (tbred B) 3e letter wijst weer op een tbred B; net als de vorige twee. echter enmalaatste letter is weer wat hoger als die van de vorige twee, dus in principe zou deze core nog nieuwer moeten zijn. Zou mij niet verbazen als deze ook op de athlonxp2600+ en 2700+ te vinden zouden zijn.

Kortom, deze laatste versie AIUGA verschilt inderdaad maar 1 letter van de AIRGA, maar zou in porincipe wel veel neiuwer moeten zijn, en dus een Tbred B. (waarom zou AMD uberhaupt nog investeren in een doodlopend tbred A spoor, dat slecht werkte?!) Is gewoonweg onlogisch, maar marketingtechnisch is het wel degelijk interressant om zelfde cores onder andere procspeeds te verkopen, en overclocken (gedeeltelijjk) tegen te houden met bijv. voltagetruukjes en fixed multipliers etc. Zeker nu de tbreds helemaal niet meer af fabriek gelockt zijn, kan ik me dit wel degelijk voortstellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.fewture.cistron.nl/img/2142Mhz.JPG
Klik!

Afbeeldingslocatie: http://www.fewture.cistron.nl/img/2154Mhz.JPG
Klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:05

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Wel raar dat je met een 25 Mhz hogere clock en 172 Mhz FSB lager scoort dan de reference 2600+ 8)7

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice! Very Nice! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drake3 schreef op 17 november 2002 @ 14:05:
[...]

Drake3 voeg me anders ff toe op msn of mail: hummel_x@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 14:09:
[...]

Hij bedoelde mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Basdoorn schreef op 17 november 2002 @ 15:22:
Wel raar dat je met een 25 Mhz hogere clock en 172 Mhz FSB lager scoort dan de reference 2600+ 8)7
Volgens mij duidt dat op foutjes van de proc..wat dus inhoudt dat dit aardig max is :(
Maaaaar, ik ben natuurlijk dik tevreden. Met wat mazzel kan ik straks lekker 10x210 draaien. Kan menig P4 een puntje aan zuigen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat voor mem heb je erin zitten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Laatst online: 14:05

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 15:36:
[...]

Volgens mij duidt dat op foutjes van de proc..wat dus inhoudt dat dit aardig max is :(
Maaaaar, ik ben natuurlijk dik tevreden. Met wat mazzel kan ik straks lekker 10x210 draaien. Kan menig P4 een puntje aan zuigen ;)
Misschien draait een KT400 hem wel stabiel hoor, het zou mij niks verbazen. Een KT266a was nooit voor dit soort geweld gemaakt ;). Succes op de HCC in ieder geval, met zo'n plankje te scoren.

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordofthelints
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01-2024

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

Frituur je je cpu niet met 2,21 volt v-core??? :|

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 15:41:
wat voor mem heb je erin zitten??
Corsair XMS2700. Maar die kan ik niet hoog laten draaien.. Reden staat op de eerste pagina.
Evil_ivanhoe schreef op 17 november 2002 @ 15:46:
Frituur je je cpu niet met 2,21 volt v-core??? :|
Met luchtkoeling zou ik het niet doen iig :D 2,2V is aardig veel ja >:) Ik ben ook een beetje gek, vandaar. Maar dit was DOC geloof ik dus dan kan het wel.. 8)7

Don't try this at home! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damn kan niet w8ten tot ik de mijne ga halen :D

maar je hebt geen probleem dus met pc2700 mem in een 266mhz bordje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Basdoorn schreef op 17 November 2002 @ 15:22:
Jah die scores kloppen niet helemaal ik had mijn cpu ook op 2400 Mhz dus 3000+ maar vergeleken met die 3000+ was het een 2900+ :? dus jah .....

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 16:03:
damn kan niet w8ten tot ik de mijne ga halen :D

maar je hebt geen probleem dus met pc2700 mem in een 266mhz bordje?
Nee, mem werkt prima alleen mn mobo hangt steeds boven de 163Mhz (was al eerder gezegd btw).. Micchien een ander bord op de hcc en anders een nForce2. Beetje afwachten. Heb niet echt geld voor een nForce2 namelijk.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe KT400 dan maar??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Laatst online: 25-07-2024
nee een n-force ,die een vaste pci/agp clock(zei iemand bij t-net bij een n-force mobo test )

he fewture ,was het niet zo dat je met l10 kon bepalen hoge of lage mp
dus idd de een open en de ander dicht, maar dan kon je toch nog mp's kiezen d8 ik.
deze link kon je all?
http://www.ocinside.de/in...ocketa/xp_painting_d.html

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over Voltages
http://139.95.253.213/SRV...258,Sxi=14,Case=obj(3609)

Hmm zelf ff aan elkaar plakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
erikdeprik schreef op 17 november 2002 @ 18:21:
[...]

nee een n-force ,die een vaste pci/agp clock(zei iemand bij t-net bij een n-force mobo test )

he fewture ,was het niet zo dat je met l10 kon bepalen hoge of lage mp
dus idd de een open en de ander dicht, maar dan kon je toch nog mp's kiezen d8 ik.
deze link kon je all?
http://www.ocinside.de/in...ocketa/xp_painting_d.html
Ik heb er ondertussen aardig wat over gelezen. De L10 truuk ken ik ja, maar ik wacht wel even op een nForce. Even wat centen bij elkaar en dan koop ik er een. Waarschijnlijk een keer een Epox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je je multiplier niet omhoog zetten op je KT266A bordje?

Dan kan je misschien hoger komen met een lagere max. FSB (wat ik begrijp dat je nu hinderd bij overclocken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 12.5 MP is het hoogst instelbare (werkende), als je een geunlockte cpu hebt op een KT133, KT133a, KT266, KT266a en KT333.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 14:11:
De 12.5 MP is het hoogst instelbare (werkende), als je een geunlockte cpu hebt op een KT133, KT133a, KT266, KT266a en KT333.
Bij mijn 8KHA+ kan ik hoger door de multiplier te kiezen die de helft is van degene die je wil hebben. Dus als ik 8x instel draait de CPU met een multiplier van 16 :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 14:11:
Ik dacht dat je juist de multipliers boven de 12,5 kon instellen door de L10 bruggen om te wisselen.. Weet ik alleen niet zeker meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

m-m schreef op 18 november 2002 @ 16:45:
[...]

Ik dacht dat je juist de multipliers boven de 12,5 kon instellen door de L10 bruggen om te wisselen.. Weet ik alleen niet zeker meer...
Dat is ook wat ik bedoel.. mijn XP2400 heeft idd de L10 bruggen 'andersom' :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 13:40:
Kan je je multiplier niet omhoog zetten op je KT266A bordje?

Dan kan je misschien hoger komen met een lagere max. FSB (wat ik begrijp dat je nu hinderd bij overclocken)
omg.. lees je wel wat er staat? Nee he! Je leest niet, dat kan gewoon niet anders :D :D nofi, maar kijk dan wat er allemaal in de draad staat.. Je vraagt dingen die op pagina 1 al voorbij zijn gekomen.

;)
m-m schreef op 18 November 2002 @ 16:45:
[...]

Dit is een optie, maar wel een permanente. Straks een nForce2 met MP's van 13 en hoger.. Nee dank je :+ Ik moet gewoon ff wachten op een ander bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 17:19:
Dit is een optie, maar wel een permanente. Straks een nForce2 met MP's van 13 en hoger.. Nee dank je :+ Ik moet gewoon ff wachten op een ander bord.
mwoa... Wil je weer <13 dan gum je het gemaakte lijntje uit en je trekt ff weer een nieuwe op de oude brug. Zo permanent is dat niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
m-m schreef op 18 November 2002 @ 18:23:
[...]

mwoa... Wil je weer <13 dan gum je het gemaakte lijntje uit en je trekt ff weer een nieuwe op de oude brug. Zo permanent is dat niet...
En die andere brug dan? Die moet je open maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 18:41:
[...]

ja dat zeg ik, die kan je later weer dicht maken met potlood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlowDesign schreef op 17 november 2002 @ 14:19:
Volgende week heb ik hoogstwaarschijnlijk een Gigabyte GA-7VAX (KT400). :)
Een jaar geleden heb ik een XP1800+ gekocht... dus wat voor core heeft die dan waarschijnlijk?

Maar goed, ik zal eens kijken hoe ver die wil met luchtkoeling. >:)
He dat mobo en die proc. heb ik ook, ik ben tot 2000+ gekomen en daarboven was ie niet helemaal stabiel dus bij mij dus mail me ff als jij em veel hoger krijgt. hummel_x@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
m-m schreef op 18 november 2002 @ 18:58:
[...]

ja dat zeg ik, die kan je later weer dicht maken met potlood.
Ja is dat wel zo? Nostra dacht ook van wel, maar wist het niet zeker. Ik moet 100% zekerheid hebben anders doe ik het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dacht dat met de nieuwere procs potlood niet goed genoeg stroom geleidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 20:11:
Dat gold alleen voor de L1 bruggen volgens mij, niet de L10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 20:03:
[...]

Ja is dat wel zo? Nostra dacht ook van wel, maar wist het niet zeker. Ik moet 100% zekerheid hebben anders doe ik het niet
100% zekerheid heb ik ook niet. Kijk anders even op [H] of icrontic ofzo. Desnoods open je daar een topicje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 20:11:
Daarom heb ik Bison Elektro :+

Maar ik wacht lekker. Ik ga niet kloten al het niet hoeft. Het is alleen voor de cijfers namelijk. Ik draai nu dik over de 2Ghz. 100Mhz meer merk ik niet hoor. Straks een nForce bord en blazen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Laatst online: 25-07-2024
Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 18:41:
[...]

dremel :+

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:18
Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 22:52:
[...]

Daarom heb ik Bison Elektro :+

Maar ik wacht lekker. Ik ga niet kloten al het niet hoeft. Het is alleen voor de cijfers namelijk. Ik draai nu dik over de 2Ghz. 100Mhz meer merk ik niet hoor. Straks een nForce bord en blazen maar.
Nu we het toch over Bison hebben...

Heeft Bison ook warmtegeleidende lijm om koellichamen aan geheugenchips vast te lijmen? :?

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet wel hoe het werkt..een dremel is de lompe manier. Maar je snapt denk ik niet dat ik niet aan de cpu ga kloten als ik binnenkort een ander mobo heb. Vind ik echt onnodig.
FlowDesign schreef op 18 November 2002 @ 23:17:
[...]

Nu we het toch over Bison hebben...

Heeft Bison ook warmtegeleidende lijm om koellichamen aan geheugenchips vast te lijmen? :?
Zoiets heet Arctic Silver Adhesive. Bison heeft zoiets niet denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m-m schreef op 18 November 2002 @ 16:45:
[...]

Het werkt wel..maar dan moet je ze hardwarematig instellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 03:38:
[...]

Het werkt wel..maar dan moet je ze hardwarematig instellen...
Als je de L10 omdraait heb je in de bios van 5 tot 12,5. Stel je 5 in dan krijg je 13x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 11:48:
[...]

Als je de L10 omdraait heb je in de bios van 5 tot 12,5. Stel je 5 in dan krijg je 13x.
Bij mij werkt het anders: als ik 8 instel (2400+ met omgedraaide L10) dan krijg ik 16, bij 9 krijg ik 18 etc :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Demoniac schreef op 19 November 2002 @ 11:52:
[...]
Bij mij werkt het anders: als ik 8 instel (2400+ met omgedraaide L10) dan krijg ik 16, bij 9 krijg ik 18 etc :P
Ja ik noemde maar wat cijfers.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HEHEHE FEWTURE :

nieuws: Low-end Athlon XP-prijzen zo goed als gehalveerd

DAS MOOI JAMMERS ;) VOOR HOEVEEL HAD JIJ JE XP1800 GEKOCHT? EN HOE KON JIJ CONTROLEREN OF JE TBRED CORE HAD? GEMAILD NAAR DE VERKOPER OFZO?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2002 18:51 . Reden: capslock sorry ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 18:51:
HEHEHE FEWTURE :

DAS MOOI JAMMERS ;) VOOR HOEVEEL HAD JIJ JE XP1800 GEKOCHT? EN HOE KON JIJ CONTROLEREN OF JE TBRED CORE HAD? GEMAILD NAAR DE VERKOPER OFZO?
dan edit je erbij "sorry capslock" maar dan maak je er niet ff kleine letters van?
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 18:51:
HEHEHE FEWTURE :

85 euro. Ga de regels maar ff lezen met je caps :(

Hey begint met een "N" en eindigt op "ewbie"... |:( Controleren of het een Tbred was...man man man 8)7

Edit: Jij leeft ervoor om anderen iets in te wrijven of niet? Laat ik nou 3 euro teveel betaald hebben!!! Jeetje.. Haal je hele reactie maar weg, want dit soort shit hoef ik niet in het topic ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:00

Tazzios

..

ik heb ook een Tbred alleen dan een 1700+ hij loopt nu op 1800Mhz en 1,7volt
hij was ook standaard unlocked, in de winkel deen tie 1950Mhz en 1,825 volt
dus het voltage kun je wel aardig verhogen{standaard is 1,5V aleen daarmee redde die de standaard snelheid al niet}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb vaandag ook mijn tbred 1800+ ontvangen ( yorcom - prima service en niet duur )

codes
axda18000lt3c
aiuga 0235 mpmv - dus week 35 jaar 02

het is Tbred core A

ben erg blij mee :)

MAAR VEGRGEET HET VOLGENDE NIET !!!!

Effective cooling for the processor is an important topic when you make the switch from Athlon XP with the Palomino core to the Athlon XP with the Thoroughbred core ("A" and "B" versions). Although the new Athlon XP has a marginally lower power intake, a higher performance CPU cooler is required nevertheless.

This can be explained by the following: because the CPU surface is 40% smaller, there is automatically less surface area available for heat dissipation. This begs the question of why AMD still doesn't use a heat spreader, as do the Intel Pentium 4 and the AMD "Hammer." For OEM manufacturers and those who buy new Athlon XP processors, the updated guidelines from AMD (valid since June 10, 2002) are:

zie verder

http://www6.tomshardware.com/cpu/02q4/021001/xp_2800-09.html

hier zie je ook het verschil tussen tbred A en B

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 22:27:
heb vaandag ook mijn tbred 1800+ ontvangen ( yorcom - prima service en niet duur )

codes
axda18000lt3c
aiuga 0235 mpmv - dus week 35 jaar 02

het is Tbred core A

ben erg blij mee :)

MAAR VEGRGEET HET VOLGENDE NIET !!!!

Effective cooling for the processor is an important topic when you make the switch from Athlon XP with the Palomino core to the Athlon XP with the Thoroughbred core ("A" and "B" versions). Although the new Athlon XP has a marginally lower power intake, a higher performance CPU cooler is required nevertheless.

This can be explained by the following: because the CPU surface is 40% smaller, there is automatically less surface area available for heat dissipation. This begs the question of why AMD still doesn't use a heat spreader, as do the Intel Pentium 4 and the AMD "Hammer." For OEM manufacturers and those who buy new Athlon XP processors, the updated guidelines from AMD (valid since June 10, 2002) are:

zie verder

http://www6.tomshardware.com/cpu/02q4/021001/xp_2800-09.html

hier zie je ook het verschil tussen tbred A en B

succes
ja ja ja... bla bla cooling blabla..

Overklokken die hap!!! Je hebt dezelfde als ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tazzios schreef op 19 November 2002 @ 20:03:
ik heb ook een Tbred alleen dan een 1700+ hij loopt nu op 1800Mhz en 1,7volt
hij was ook standaard unlocked, in de winkel deen tie 1950Mhz en 1,825 volt
dus het voltage kun je wel aardig verhogen{standaard is 1,5V aleen daarmee redde die de standaard snelheid al niet}
was et dan wel 100% zeker een tbred en niet een palomino?
waren er uberhaupt wel tbreds 1700?
mijn palomino 1700+ loopt trouwens wel op 1,5 V zonder problemen, zelfs als ik em zo hard als ie kan overclock, maar mn mobo trekt maar een fsb van 138 (x11 =1518 mhz) |:(
is de k7t turbo van msi dan echt zo gaar?
ff hard werken in de kerstvakantie en dan ook maar aan de nforce :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overklokken die hap!!! Je hebt dezelfde als ik.[/quote]

Fewture ,

Het was alleen informatief bedoeld.
Ik heb aan AMD vraag gesteld over AIUGA wel of geen T-bred B core
Het antwoord is als volgt

Thank you for contacting AMD's Technical Service Center. You can
determine what core you have by running our CPU Informational display
utility.

Download it at:

http://www.amd.com/us-en/...ources/0,,30_182_869_4348^871^2364,00.html

The cores will be identified by family, model, and stepping.

6.8.0 (rev a)
6.8.1 (rev b)

Regards,

Ryan Gardner
CPU Specialist
AMD
TSC

Het is een exe programma om cpu te kunnen indentificeren.
Ik heb nog mijn AMD 1800+ T-bred nog niet geinstaleerd , ben bezig met het bouwen van een nieuwe compu en wacht nog op andere hardware.

Wil je deze exe laten draaien en kijken wat voor core we hebben.Mogelijk is het toch core B. Als je AMD Athlon XP Processor Model 8 Data Sheet leest zie je toch twee cpuid , naamelijk nr 680 en 681 bij gelijke cpu ( 1800+ ) met core verschil.
CONCLUSIE

Wat we hebben is gebaseerd op T-bred core B of men is toch van plan om later lagere T-bred cpu-s op core B op de markt plaatsen.

Stel mij aub op de hoogte van de indentificatie test.
Thks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We waren er al lang uit dat het een A was hoor (zie je aan het voltage namelijk). Volgens mij komen er ook geen B's lager dan 2400+. Maar ik heb het progje gedraaid en het is een A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knal127
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 10:36

Knal127

Een raar geval...

Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 23:01:
[...]

Overklokken die hap!!! Je hebt dezelfde als ik.
Heb vandaag ook de 1800+ T-Bred binnen gehad via Yorcom, de code na de stepping is alleen iets anders, deze komt uit week 41 van dit jaar.
AIUGA0241VPEW. weet iemand al waar deze laatste 4 letters voor staan?

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drake
Fewture.....had jij nou wel/niet aan je mobo gesoldeert of de bracketdraadjemod gedaan, zodat jouw t-bred standaard unlocked is ? Ik kon het niet duidelijk uit dit topic halen, sorry !

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.