Thuisnetwerk werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb alle stappen van de "handleiding" gevolgd, maar het lukt me niet :(
Ik krijg helemaal geen reaktie van m'n andere PC. Soms kan ik wel de naam van de Pc zien, maar daar houdt het dan ook mee op.

Ik ben nu bezig winME eraf te gooien, was ik toch al niet kapot van. Hopen dat het met 98 wel lukt?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Lees eerst even een paar topics hier, misschien datje daar wat aan hebt..
bijvoorbeeld:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/64140
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/62717
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/61645

Als je dan iets specifieker kan zijn wat er niet goed gaat en wat wel, ben je al halverwege.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Soms kan je de naam van de pc zien???
is je kabeltje wel in 1 geheel

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Heb je je HD's wel gedeelt dan? (in my computer) rechtermuisknop op c: en dan share ofzo..
Als je dat gedaan heb kan het zijn dat een een firewall ofzo te goed werkt. :)

• DeeJayV
  • Niet online
nou, ik ben in ieder geval al blij dat m'n kabel nog heel is. Vandaag 30 meter naar de zolder getrokken, door allerlei kleine gaatjes :)
Ik ben net klaar met win98 installeren...dus

• DeeJayV
  • Niet online
pingen lukt nog niet

hij gaf eerst wel de naam van de host
maar toen:
"geen toegang tot \\hostnaam
kan de computernaam of share-naam niet vinden. controleer deze bla bla bla....:(

volgens mij ligt t gewoon aan dat winME met al die brakke drivers....

ik probeer het morgen nog eens met 2xwin98

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 02 november 2000 23:26 schreef DeeJayV het volgende:
pingen lukt nog niet[/quote]owkee.. (nou, niet okee eigenlijk..)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>hij gaf eerst wel de naam van de host
maar toen:
"geen toegang tot \\hostnaam
kan de computernaam of share-naam niet vinden. controleer deze bla bla bla....:([/quote]Da's dus je netbios/beui sessie die niet goed loopt.

Installeer je nic nog es met TCP/IP moet je die op je bak op z'n eigen adres kunnen pingen.
Kijk met ipconfig in DOS box of-ie er wel in staat.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>volgens mij ligt t gewoon aan dat winME met al die brakke drivers....

ik probeer het morgen nog eens met 2xwin98[/quote]Maakt nix uit.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Deelt je netwerkkaart op een van de pc's een irq?
zo ja, dan zorg ervoor dat dat opgelost wordt.

• DeeJayV
  • Niet online
pingen naar eigen pc gaat wel, naar andere pc krijg ik 4x timeout....
en de andere pc pingt ook alleen zichzelf.
ipconfig geeft de goede waarden 10.0.0.1 en 10.0.0.2 standaardgateway is leeg (?)

ik heb nu tcp/ip
ipx/spx en netBeui erop staan, maar geen van alle werkt?

netwerkkaart bindingen: alles aan (die drie)
netwerkkaart geavanceerd: staat ook network adress tussen, deze ook maar invullen?

domeinnaam op allebei de pc's hetzelfde
op de client zoekvolgorde DNS 10.0.0.1 en op de host eerst 10.0.0.1 (klopt dit wel?) en dan die van m'n isp

ik heb ook nog een isdn adapter(inbeladapter) die tcp/ip gebruikt: zelfde instelling

wie helpt?
Pagina: 1