Hoi,
kep het volgende vage probleem:
Ik heb ADSL met 4xip van Planet Internet
(werkt als een trein) maar als ik aan het internetten ben kan ik niet meer over mijn LAN surfen (andere computers benaderen
).
Ik zal de config ff vertellen.
ADSL >>> HUB >>> pc 1 t/m 4
pc1 t/m pc4 hebben het VPN (Virtual Privat Network geinstalleerd staan) en de NIC hebben de vage ip's 10.0.0.xxx. Als ik het internet op ga dan hebben mijn pc's de ip adressen 213.10.35.xxx. Overal staat TCP/IP geinstalleerd.
Dus resume als ik geen verbinding heb met Planet Internet dan kan ik gewoon alle pc's zien in mijn Netwerkomgeving en ook de gesharede drives benaderen MAAR als ik 1 maal heb ingebeld via mijn inbelverbinding kan ik niet meer over mijn LAN
beschikken.
Kep 2 vragen.
1. WAAROM?
2. Het moet toch kunnen dat je wel over je LAN beschikt tijdens je ADSL sessie
Thanks for any replies
kep het volgende vage probleem:
Ik heb ADSL met 4xip van Planet Internet
Ik zal de config ff vertellen.
ADSL >>> HUB >>> pc 1 t/m 4
pc1 t/m pc4 hebben het VPN (Virtual Privat Network geinstalleerd staan) en de NIC hebben de vage ip's 10.0.0.xxx. Als ik het internet op ga dan hebben mijn pc's de ip adressen 213.10.35.xxx. Overal staat TCP/IP geinstalleerd.
Dus resume als ik geen verbinding heb met Planet Internet dan kan ik gewoon alle pc's zien in mijn Netwerkomgeving en ook de gesharede drives benaderen MAAR als ik 1 maal heb ingebeld via mijn inbelverbinding kan ik niet meer over mijn LAN
Kep 2 vragen.
1. WAAROM?
2. Het moet toch kunnen dat je wel over je LAN beschikt tijdens je ADSL sessie
Thanks for any replies
www.tradealliance.nl