Toon posts:

Dit moet wel de vetste R9700 zijn !!

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De mensen van [H]ardocp kwamen hiermee aanzetten: :9~ :9~ :9~

Afbeeldingslocatie: http://home.conceptsfa.nl/~djansen/tyanr9700.jpg

The TACHYON G9700 PRO - with onboard hardware monitoring (fan, voltage, temperature, etc.), a specially designed overclocked driver that will allow users to lock in speeds unattainable with the other guy's card - try 400MHz core speed! Our designers have specially designed an efficient heatsink to cool the card. We've also used a slightly tweaked board layout and guess what, our card works on ALL AGP8X chipsets - unlike the other guy's.

Hmmm, wat zal ik doen. Zal ik mijn gigabyte R9700 verkopen en dan deze kopen of zal ik toch maar voor de AIW gaan..... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt veel op het leadtek idee kwa koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Gewoon je Gigabyte houden :X !!!

Merk je echt niets van hoor, boeie aan die 1000 extra 3DMarks ... |:(

Ziet er wel gaaf uit die kaart, maar Hercules is imo net zo mooi :P --> ik vind dat blauw bagger, hadden ze beter metallic ofzo kunnen maken :)

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De hercules is ook blauw hoor. Ik ben met je eens dat de kleur niet super is. Maar het gaat me meer om de HW monitoring. Ik heb altijd nog de hoop dat ik de temperatuur en toerental van me 9700 op mn LCD'tje kan laten zien.

Maar ik heb toch waterkoeling op mijn radeon dus eigenlijk is het maar onzin om dan een kaart met een vette koeler aan te schaffen. Toch denk ik nog wel na over een AIW. De Radeon9700 AIW is qua features de vetste videokaart allertijden. En nu die net zo snel ik geklokt als de "gewone" 9700 is die helemaal de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
'the other guy's card'?
Hmm, Engels is duidelijk niet het sterkste punt van die fabrikant :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:38

charrel

Cortisol4life..

Dit gaat toch wel me volgende kaartje worden denk ik, nog ff wachten tot de volgende geforce uitkomt om ff de prijs wat te laten zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:49
Mhhhz ik vind em niet zo mooi. maar als ze zeggen dat dat ding nu eindelijk op 8 x agp stabiel loopt is dat wel leuk(veel snelheids winst is er tenopzichte van 4x agp natuurlijk niet )

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devil N schreef op 13 november 2002 @ 11:45:
'the other guy's card'?
Hmm, Engels is duidelijk niet het sterkste punt van die fabrikant :|
wat is er fout aan deze zin dan???
Bij de weg, TYAN is een amerikaans bedrijf dus die hebben de engelse taal aardig onder de knie dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tyan maakt ook goede moederborden dus de videokaarten zullen ook wel oke zijn :D

Ziet er errug mooi uit , maar zijn ze ook in Nederland te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:13

freshy98

Atari

hmm, deze ziet er wreed uit. zat er aan te denken om een Hercules 3D Prophet 9700 Pro te halen op de HCC dagen, maar deze lijkt me ook wel wat :D maaruh, hoe zit het met de beeldkwaliteit van dat ding? laatst die test gelezen op Toms Hardware Guide en daar zat nog al verschil tussen de geteste kaarten.

ik ga iig ff die test lezen :) en als iemand weet waar ik 'm kan halen.......lemme know!

link naar de page, niet van hardocp dus:
http://www.tweakup.dk/art...d8757a20bc9a518346355ef11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 16:59

Scighera

swim-bike-run

http://www.theinquirer.net/?article=6207

"TYAN SAID IT isn't late to the party with a Radeon 9700 Pro card it will introduce next week because it designed its own unit rather than just reselling ATI's own card."

"The card will be pitched at around $350 or so."

Hmm. om nou E500+ voor een videokaart uit te geven gaat mij iets te ver

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakup.dk/images/article/31/12.jpg
mooi doosje :9

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakup.dk/images/article/31/11.jpg
Drivers op een 700MB CDR |:(

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakup.dk/images/article/31/6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakup.dk/images/article/31/9.jpg
De koeler

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakup.dk/images/article/31/10.jpg
GPU-tje

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakup.dk/images/article/31/stdspeed.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakup.dk/images/article/31/ocspeed.jpg
default clock en licht geOC-ed, verschil tussen deze twee was 600 3d-marks

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakup.dk/images/article/31/ut2003bench.jpg
vergelijking in UT2003

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakup.dk/images/article/31/7.jpg
ook een stroomvreter...

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat dat driver cd'tje gewoon voor testdoeleinden is :)

Zal wel errug zijn als ze die dingen zo meeleveren :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Waarom moet zo'n koeler er nou mooi uit zien?
Mat zwart is een paar procent efficienter met koeling.

Ik snap dat soort dingen niet, een computer moet gewoon heel erg snel kunnen rekenen, en als dat betekent dat hij er lelijk uit ziet -> so be it.

Met een stillere computer heb ik geen probleem, 2 grote fans die minder hard draaien? prima. Stoffilter om te voorkomen dat het te stoffig wordt? ook goed.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 09:12
Resistor schreef op 13 november 2002 @ 14:26:
Waarom moet zo'n koeler er nou mooi uit zien?
Mat zwart is een paar procent efficienter met koeling.

Ik snap dat soort dingen niet, een computer moet gewoon heel erg snel kunnen rekenen, en als dat betekent dat hij er lelijk uit ziet -> so be it.

Met een stillere computer heb ik geen probleem, 2 grote fans die minder hard draaien? prima. Stoffilter om te voorkomen dat het te stoffig wordt? ook goed.
Met zon' speciale koeler erop ziet ie er niet enkel cool uit, maar is ie veel beter overclockbaar...

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Geef mij deze dan maar:
Afbeeldingslocatie: http://www.ati-news.de/Bilder/News/Sapphire/ultimate-cooler.jpg
:9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

Aikon, heb je daar een link van naar de page?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Nope, dit is de naam: Sapphire Radeon 9700 Pro Atlantis Ultimate. Zoek daar eens op ofzo.
Kheb het trouwens uit het grote Radeon topic, daar staat ook geen link, maar je kan het daar wel vragen eventueel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 16:40

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Xenon schreef op 13 november 2002 @ 14:33:
[...]

Met zon' speciale koeler erop ziet ie er niet enkel cool uit, maar is ie veel beter overclockbaar...

Maar waneer die koeler nou zwart was geweest was ie nog beter overclockbaar (in mijn tijd standaard natuurkunde). Dat is wat ie bedoelde.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Heatpipe :9~

Nu nog de koeler in matzwart omdat dat toch beter warmte uitstraalt.

Waarom denk je dat alle koellichamen die je in de electrowinkel kan kopen zwart geanodiseerd of blank zijn?

-hmz-
Ik ben te langzaam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:48
Resistor schreef op 13 November 2002 @ 14:48:
[...]

Waarom denk je dat alle koellichamen die je in de electrowinkel kan kopen zwart geanodiseerd of blank zijn?
Drogreden... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Nieuw woordje geleerd? :P
Maar tis wel zo, zwart straalt meer warmte uit dan elk andere kleur. Neemt ook meer warmte op, daarom liever een wit t-shirt in de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Hier zal wel een reden te vinden zijn: nieuws: Bouw je eigen koperen heatsink

Samenvatting zwart-andere kleur discussie: Zwart neemt beter warmte op maar staat het ook beter af, en aangezien het in mijn computerkast donker is ga ik voor de 2e reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

Aikon schreef op 13 november 2002 @ 14:43:
Nope, dit is de naam: Sapphire Radeon 9700 Pro Atlantis Ultimate. Zoek daar eens op ofzo.
Kheb het trouwens uit het grote Radeon topic, daar staat ook geen link, maar je kan het daar wel vragen eventueel. :)
damn, staat nog niet in de pricewatch :-) wel wreed.
heb nu een Vapochill die toch al weer wat meer lawaai aan het maken is.
zo'n heatpipe kaart is dan toch wel tof. maaruh, wat koelt ie eigenlijk?
lijkt mij enigzins dat ie minder zal presteren dan een koeler van Hercules of die van Tyan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

Ik vin eigenlijk de koeling van het geheugen aan de bovenrand vrij inefficient bedacht :? de koelribben staan aan die kant zo geplaatst dat de lucht er overheen geforceerd wordt ipv tussen de ribben door. die 2 haakse gangen zijn daar niet echt efficent mee. 'k vinnet eigenlijk best wel jammer dat daar niet op doorgedacht is :(

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

ben ik met je eens firefox, was me nog niet eens opgevallen.
ik heb zelf een gat in de zijkant van m'n kast die lucht naar binnen zuigt, over die kaart heen dus. zeer inefficient idd.
die Sapphire Radeon 9700 Pro Atlantis Ultimate heeft het dus beter voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Tom Weustink schreef op 13 november 2002 @ 15:26:
[...]

damn, staat nog niet in de pricewatch :-) wel wreed.
heb nu een Vapochill die toch al weer wat meer lawaai aan het maken is.
zo'n heatpipe kaart is dan toch wel tof. maaruh, wat koelt ie eigenlijk?
lijkt mij enigzins dat ie minder zal presteren dan een koeler van Hercules of die van Tyan.
Denk dat het wel meevalt. Die 9700 Pro loopt toch op een bepaalde snelheid anders is het geen 'Pro', dan zal deze er dus ook wel op lopen.
En deze heeft veeel meer oppervlakte, en dan vooral aan de bovenkant. Warmte gaat omhoog dus dat is veel efficienter. Als je dan een beetje airflow in je kast hebt is het behoorlijk effectief denk ik. :)
En zo'n 4cm fannetje wat beetje tegen verkeerd geplaatste koelribben aanblaast is ook niet alles hoor ;)
Resistor schreef op 13 november 2002 @ 14:59:
Samenvatting zwart-andere kleur discussie: Zwart neemt beter warmte op maar staat het ook beter af, en aangezien het in mijn computerkast donker is ga ik voor de 2e reden.
Kweenie wat het er mee te maken heeft dat het donker is in je kast. Als iets zwart is betekend dat dat het alle kleuren reflecteerd, en alle kleuren geeft zwart. Meng maar eens alle kleuren verf ofzo.
En doordat het alle kleuren reflecteerd/uitstraalt straalt het ook beter warmte/energie uit. Simpel uitgelegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-09 19:19
*ahem, alle kleuren bij elkaar is nog altijd WIT,
Zwart ABSORBEERD alle kleuren (reflecteerd dus niets).

Daar klopt dus niets van.. 8)7

Simpel neergesabeld... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Aikon schreef op 13 november 2002 @ 16:12:

[...]

Kweenie wat het er mee te maken heeft dat het donker is in je kast. Als iets zwart is betekend dat dat het alle kleuren reflecteerd, en alle kleuren geeft zwart. Meng maar eens alle kleuren verf ofzo.
En doordat het alle kleuren reflecteerd/uitstraalt straalt het ook beter warmte/energie uit. Simpel uitgelegd :)
Wit reflecteert alle kleuren, zwart absorbeert ze (de energie dus). Denkfoutje ;)
Als het donker in de kast is, is er geen lichtenergie (laat ik het zo maar noemen)

Zwarte verf is niet goed, omdat er dan een extra laag op het heatsink zit, maar zwart geanodiseerd is wel goed.

-edit-
Dit is al de tweede keer dat ik te langzaam ben.
Wil iemand mij even overklokken :+

-liever een edit dan een overbodige post-
Aikon schreef op 13 november 2002 @ 16:26:
Ja das waar ook :D Met licht werkt dat andersom natuurlijk |:(
Maar dan snap ik ff niet hoezo zwart sneller energie uitstraalt dan wit, ook al klinkt het wel logisch op de een of andere manier :P

En nee geen zwarte verf gebruiken om je heatsink zwart te krijgen nee :D
Heb jij ooit een heatsink licht zien geven? ik niet.
Zwart straalt makkelijker infrarode energie uit, en infrarode verf ken ik niet.
Zwart zit er dus het dichtste in de buurt.

[waar zit ik, ik ben zwaar offtopic mode]
De reden dat ze geen zwarte verwarmingsradiatoren maken is omdat het niet mooi staat in huizen.
[/waar zit ik, ik ben zwaar offtopic mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Maar dan snap ik ff niet hoezo zwart sneller energie uitstraalt dan wit, ook al klinkt het wel logisch op de een of andere manier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Aikon schreef op 13 november 2002 @ 16:26:

omdat alles altijd 2 kanten opwerkt, dacht ik?
Makkelijk absorberen = makkelijk afgeven
Makkelijk afstoten = makkelijk vasthouden?

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere kaart dit Tyan, maar jammer genoeg kan ik hem niet betalen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe hard loopt ie nou als hij zwaar geOC'ed wordt. Wat is dan de gpu/memory in mHz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
idd :9~ :9~ :9 :9

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 23:09

Termy

valt er nog wat te fragge?

de soort straling die een voorwerp uitstraalt heeft met z'n temperatuur te maken. het hoeft niet per se IR te zijn. alles met warmte straalt nl uit. zo werkt zo'n oorscan thermometer ook. en btw, infrarood zit dus net voor rood, niet zwart. zwart is sowieso niks dus hoe je daar nou bij komt?

ik denk btw dat het sowieso alleen gruwelijke bullshit is. zelfs al zou het echt zo werken dan is het met deze lage temperaturen toch niet te merken.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neogenic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-03-2022
Vast niet deze Gigabyte kaart of wel...?

http://www.ati-news.de/Bilder/News/Gigabyte/r9500.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
ding zit scheef, lekker gaar gedaan dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neogenic
Damnit geen 9700 maar een 9500 sorry hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Is het niet zo dat je met zo'n koeler hooguit 5 mhz meer eruit kunt persen. Zeg eens 10, dan is het verder alleen iets dat mooi uitziet, en die 3% snelheidswinst, nou ja, om daar extra voor te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwart is gewoon beter ( natuurkunde ) Het zou ook beter zijn als de verwarming bij je thuis zwart zou zijn . wit is juist anti warmte, en als ik een 3dkaart zou ontwerpen had ik er gewoon een 70 of 80 mm koeler op gedaan . die 40 mm koelers slaan nergens op ,
Mijn kaartje heeft aan 2 kanten een 80 mm koeler , dat is gewoon beter als je max wil OC dan doe je er gewoon een 80 mm delta erop , dat werkt ps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het jammer dat de Gigabyte R9700 geen hardwaremonitoring meer heeft. Mijn oude Gigabyte Radeon 8500 had dat wel. Eigenlijk verwachtte ik dat de r9700 van hen dat ook zou hebben. Of misschien doen ze dat pas wanneer de 9700 met DDR2 geheugen eraan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neogenic
Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 20:31:
zwart is gewoon beter ( natuurkunde ) Het zou ook beter zijn als de verwarming bij je thuis zwart zou zijn . wit is juist anti warmte, en als ik een 3dkaart zou ontwerpen had ik er gewoon een 70 of 80 mm koeler op gedaan . die 40 mm koelers slaan nergens op ,
Mijn kaartje heeft aan 2 kanten een 80 mm koeler , dat is gewoon beter als je max wil OC dan doe je er gewoon een 80 mm delta erop , dat werkt ps
Volgens mij ben je in de war met warmte door licht. Zoals je vast met natuurkunde hebt gehad bestaat 'wit' licht uit het totale kleurenspectrum. Zwart absorbeert (bijna) alle kleuren uit het lichtspectrum waardoor het meer en sneller lichtwarmte opneemt dan bv. wit dat vrijwel alle kleuren weerkaats dus zo veel minder lichtwarmte opneemt. Aangezien in de systeemkast (vrijwel) geen lichtwarmte aanwezig is gaat jou verhaal volgens mij niet echt op maar goed please correct me if I'm wrong.
Een radiator is denk ik meer uit veiligheidsoverweging wit aangezien ze waarschijnlijk gloeiheet zouden worden en zwart is ook niet echt estetische verantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 16:40

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Tjongejonge.. de middelbare school is blijkbaar ook niet meer wat ie is geweest...

Waarom is zwart zwart en wit wit? Wit is wit omdat al het licht word gereflecteerd. Het reflecteerd de straling in plaats van het te absorberen. Zwart is zwart omdat het juist de straling opneemt.

Waneer een zwart lichaam en een wit lichaam echter beiden even heet wordt gemaakt zul je zien dat de zwarte eerder afgekoeld is omdat deze meer straling uitzendt. Hiervoor geld dus precies het omgekeerd. Zwart zend makkelijker straling uit.

Het werkelijke effect hiervan is echter niet zo heel erg groot omdat koel lichamen niet worden gekoeld door het uitzenden van straling, maar vooral door de luchtstroom die er langs loopt.

Het helpt trouwens niet om de boel dan maar zwart te gaan verven. Het aangebrachte laagje verf zal eerder als een mini isolatie laag werken waardoor de winst meer dan teniet wordt gedaan.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, dit is het " Videoplanken & Beeldkanonnen" forum en niet het natuurkunde klaslokaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

AARG, ik zit me er een beetje in te verdiepen he, maar er zjin nu zoveel videokaarten :(
ik wil gewoon de aller aller beste, kag/mag iemand mij hier vertellen welke dat nou is? prijs boeid totaal niet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

connected

tja daarnet deed ie nog :P

wow hijs wel supermooi ja maar ik w8 nog ff op de NV30 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NV30 komt pas volgend jaar. Duurt nog wel erg lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

We een geblaat over kleuren e.d.
Het leukste van deze kaart is dat hij claimed samen te werken met alle moederborden, dus geen gezeik meer met je Radeon 9700 Pro op een Asus kt400 bord enzo.

Boeien hoe de kaart eruit ziet.

• freshy98

freshy98

Atari

Ik denk er toch serieus over om voor die Tyan te gaan (als ie al in NL komt) en als ie nog niet op de HCC dagen is dan wacht ik wel. Prijzen op de HCC dagen de laatste jaren scheelt toch bijna niets met dat in de winkel.

• freshy98

freshy98

Atari

Ok, ff op de site van Tyan gekeken. Kaart is "Coming soon".
http://www.tyan.com/products/html/graphics_cards.html

edit:
mja, wat is 'soon'???

[ Voor 0% gewijzigd door freshy98 op 14-11-2002 09:29 . Reden: wat is 'soon'? ]

• Aikon
  • Niet online
Zie T.net voor een nieuwspost over deze kaart :)
Reageer normaal, of reageer niet.

• freshy98

freshy98

Atari

idd, dat was ik nog vergeten te melden. thnx Aikon ;-)

Verwijderd

wat kost ie ongeveer?

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 16:59

Scighera

swim-bike-run

E500,- of iets meer
($350 in USA)

Ik vraag me af hoe de 2D is i.v.m. de Build by ATi

www.triathlete.nl

• freshy98

freshy98

Atari

scighera, weet je zeker dat ie rond de 500 Euro gaat kosten? dacht dat de Dollar erg dicht bij de Euro lag? Denk dat het dan hooguit 375 Euro gaat worden.

edit:
heb ff actuele koers gezocht. scheelt dus bijna helemaal nada nix. zo goed als 1 op 1. ik blijf er dus bij dat ik denk dat die kaart hier ongeveer 375 Euro gaat kosten. http://teletekst.nos.nl/cgi-bin/tt/nos/page/544

• Devil N
  • Laatst online: 05-09 20:08
Tom Weustink schreef op 14 November 2002 @ 13:04:
scighera, weet je zeker dat ie rond de 500 Euro gaat kosten? dacht dat de Dollar erg dicht bij de Euro lag? Denk dat het dan hooguit 375 Euro gaat worden.

edit:
heb ff actuele koers gezocht. scheelt dus bijna helemaal nada nix. zo goed als 1 op 1. ik blijf er dus bij dat ik denk dat die kaart hier ongeveer 375 Euro gaat kosten. http://teletekst.nos.nl/cgi-bin/tt/nos/page/544
Hier komt er ook nog eens een vette smak BTW bovenop.

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-09 21:36

edward2

Schieten op de beesten

Just for the record, mij Club 3d loopt tot ca. 375/360, zonder mods, ik las dat die Tyan maar tot 344 liep? (Deense review)

Niet op voorraad.

• Frenkpie
  • Laatst online: 26-09 10:24

Frenkpie

"Crocs Rule !"

je HOEFT nie te reageren. en er hoeven niet alleen maar positieve reply's te zijn. maar zoiets is gewoon irritant.

ontopic. nice kaartje man ! :9~
maar na 2 jaar issie al bijna nix meer waard jammergenoeg... daarom eik ook weer sonde van t geld

• freshy98

freshy98

Atari

Devil N: 375 + 19% = 446.25 Euro. valt dan nog reuze mee voor zo'n kaart met zo'n koeling.

edward2: hij is op 344MHz getest, wat ik begrepen heb is dat de kaart makkelijk 400MHz moet kunnen halen. waarom dat niet getest is weet ik ook niet. mijn Deens is niet meer wat het geweest was.
maar vind het zelf ook een vaag verhaal, maar denk wel dat ie 400MHz kan halen met die koeling.

btw: ik ga ff een mail sturen aan 'smgbenelux'. zij zijn 1 van de 2 importeurs van Tyan (volgens de site van Tyan dan). ff vragen wanneer ie komt en of er eventueel een prijs indicatie is. ik zal de replaai hier posten uiteraard.

• freshy98

freshy98

Atari

Frenkpie
nice kaartje man ! :9~
maar na 2 jaar issie al bijna nix meer waard jammergenoeg... daarom eik ook weer sonde van t geld
welke kaart is na 2 jaar nog wel iets waard???
ik heb 2 1/2 jaar geleden mijn Asus V7700 Pure gekocht (GeForce 2 GTS / 32MB) voor 810 Gulden bij een groothandel. was toen vet goedkoper dan waar ook.
mag blij zijn als ik 'm nu kan verkopen voor maximaal 50 Euro (komt omdat er zwaardere koeling op is gekomen).

dus wat je ook koopt van computer onderdelen, na 2 jaar kom je er bijna niet meer vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

Nou, heb een mail terug gehad. laat die 500 Euro en 375 Euro maar zitten. Je kunt waarschijnlijk 600 Euro voor dat ding gaan neerleggen.

Hier de belangrijkste gedeelted uit de mail:

"TYAN verwacht de Tachyon G9700Pro in december
te gaan leveren.

Mijn verwachte eindgebruikersprijs voor deze kaart
zal rond de € 600 inklusief BTW zijn."

Ik vind het echt een absurd hoge prijs voor zo'n kaart ook al heeft ie dat soort koeling en monitoring enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tom Weustink schreef op 15 november 2002 @ 08:33:
Nou, heb een mail terug gehad. laat die 500 Euro en 375 Euro maar zitten. Je kunt waarschijnlijk 600 Euro voor dat ding gaan neerleggen.

te gaan leveren.

Ik vind het echt een absurd hoge prijs voor zo'n kaart ook al heeft ie dat soort koeling en monitoring enzo.
600 pleuro :? 8)7

Dan blijft ie mooi in de doos in de winkel B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-09 23:45
http://www.theinquirer.net/?article=6244

Alle PCB's van alle ATI kaarten zijn gelijk, dus deze heeft weinig speciaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

The Source, volgens die deense site (meen ik) maakt Tyan de PCB's zelf. en zodoende zijn ze ook wat aangepast (monitoring ed.)

edit:
ff die link van je gelezen. is wel vaag. ben benieuwd wat Tyan hier op terug te zeggen heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roedie
  • Laatst online: 30-09 14:33
The Source schreef op 15 November 2002 @ 08:48:
http://www.theinquirer.net/?article=6244

Alle PCB's van alle ATI kaarten zijn gelijk, dus deze heeft weinig speciaal.
Deze kaart heeft wel een ander(aangepast) design. Zal voornamelijk in de monitoring zitten van fans voltages en temperaturen.

tyan is wel een degelijk server fabrikant dus ik neem aan dat ze kwaliteit onderdelen gebruiken als ze een goede naam willen behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

Heb ff wat heen en weer gemailed met smgbenelux over de prijs. Ik gaf aan dat The Inquirer aangaf dat ie waarschijnlijk 350 Dollar zal gaan kosten, en dit was het antwoordt van smgbenelux.

"Helaas kunnen wij niet instaan voor de vermeldingen in The Inquirer.
Volgens mij is het een roddel web-site met wat vage bronnen.
En daarvan worden quotes aangehaald in slechte web-sites
in nederland.

Ik kan U verzekeren dat elke importeur/distributeur meer betaald aan
TYAN voor deze kaart dan The Inquirer vermeld.

Mogelijk dat de prijs wat vriendelijker zal zijn als de kaart werkelijk
beschikbaar komt."

Ik denk niet dat ik ga wachten op die kaart, denk toch wel dat ie te duur voor mij zal zijn. Wil heus wel veel geld uitgeven aan een PC onderdeel maar koop nu liever een Club3D met extra koeling ofzo.
Of gewoon de Hercules :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Dat is belachelijk, zelfs voor een r9700. Voor dat geld koop ik liever een 9700AIW. Volgens mij gaat die Tyan geen succes worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

in 2 woorden --> te duur :O

De Hercules kaart is top en ook de Club 3D is een goede kaart, stuk goedkoper en VEEL gameplezier :P (met veel euro's nog in je zak)

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roedie
  • Laatst online: 30-09 14:33
lijkt me erg sterk. Zo zullen ze er niet veel verkopen denk ik als de prijs zo hoog is, denk meer 50 euro hoger dan een normale 9700pro ofzo.

Lijkt me ook sterk van dat mailtje dat de prijs die inquir meld goedkoper is als de inkoopprijs gaat worden van de distributeur. Dacht het ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

ja, dat had ik dus ook.
ik ga dus ook gewoon voor een andere. Hercules, Club3D of Crucial (350MHz memory) en dan eigen zware koeling erop.
memory heatsinks plus een koeler.
lijkt me dan nog goedkoper dan die Tyan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tom Weustink schreef op 15 november 2002 @ 08:33:

te gaan leveren.

Het is een mooie kaart, maar dit is me gewoon te duur. Hij zal wel net wat beter presteren en beter te klokken zijn maar 150 euro meer daarvoor geven is mij teveel geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

da's dus ook mijn mening. en hij schijnt dus niet standaard op 400MHz te lopen volgens Tyan, maar hij is er toe in staat doormiddel van de koeling die gebruikt wordt.
las ook dat FIC begin volgend jaar een kaart uitbrengt die al wel meteen overclocked is.
schijnt ook zo duur te worden.

ik houdt het wel bij een "normale" 9700 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Tom Weustink schreef op 20 November 2002 @ 09:27:
da's dus ook mijn mening. en hij schijnt dus niet standaard op 400MHz te lopen volgens Tyan, maar hij is er toe in staat doormiddel van de koeling die gebruikt wordt.
las ook dat FIC begin volgend jaar een kaart uitbrengt die al wel meteen overclocked is.
schijnt ook zo duur te worden.

ik houdt het wel bij een "normale" 9700 Pro
hoef je ook geen speciale drivers te gebruiken maar gewoon de ATi drivers B)

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vette kaart :9~ ! Wat ik alleen niet begrijp is dat die ribbels op de memsink linksboven dwars op de luchtstroom staan :? . Hierdoor wordt de luchtstroom geblokkeerd. Zal wel makkelijker te produceren zijn ofzo (Leadtek heeft hetzelfde "probleem").

[off-topic miereneuk mode]
Heatsinks worden niet ge-anodiseerd, maar gegalvaniseerd ;) . En geloof het of niet, zwarte stralers stralen beter dan witte of welke andere kleur dan ook. Als je het niet gelooft, ga maar een lesje warmteleer volgen en niet blaten omdat het je stug lijkt oid }) .
[/off-topic miereneuk mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
Als je alles tegen elkaar afweegt vindt ik dat er maar 1 kaart is die eruit springt namelijk de 9700 kaart van Hercules, ik denk ook dat dat een kaart is waar aankomende HCC dagen flink op wordt gelopen. (kwaliteit,snelheid,prijs,overklokbaarheid,en nog een aantal features)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Lijkt een beetje op de Leadtek koeler op de Ti4200. Opzich niks bijzonders dus. Doe mij maar het koelsysteem van de NV30 :) Ziet er veel relaxer uit :P

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

Ik weet waar ik nu voor ga. De Saphire 9700 Pro en de Zalman ZM80-HP koeler plus wat heatsinks voor het RAM.

Verwijderd

Topicstarter
Doe mij maar het koelsysteem van de NV30 Ziet er veel relaxer uit
Ik vind het koelsysteem van de nv30 dus megabagger. Het is ontzettend groot en schijnt ook nog eens veel lawaai te maken. Het wordt tijd dat ze eens wat aan die warmteproductie gaan doen.
Pagina: 1