Ik draai al een tijdje Opera. Hij crasht af en toe wel zonder reden, maar verder werkt ie perfect thuis.
Wordt steeds beter
alleen nog wat irri dingetjes zoals hoge resources enzo, maar de final wordt zeker sweet
Verwijderd
Bij quick reply niet en bij post reply welKrul schreef op 19 December 2002 @ 00:41:
[...]
Ik heb geen problemen met ' " etc. Ligt misschien aan je windows instellingen (keyboard). Ik gebruik trouwens en engelse versie, wellicht gebruik jij een nederlandse oid.
Hmm, hoe heb je dat? Ik heb dat niet. Ik heb het gewoon over beta1 geinstalleerd en heb de bannerTom S. schreef op 18 December 2002 @ 21:10:
Tot nu toe ben ik tevreden, hij is crasht niet meer "zonder reden", dat de vorige beta wel deed. Ook leuk; de eerste 14 dagen heb je geen banner als je je niet registreert.
Ik vind het wel klote dat tot je Opera niet registreert, je altijd de startup-schermpje hebt. Wel klote
edit:
[warez_mode]Naja, tot de final uitkomt, gebruik ik wel een illegale serial]/warez_mode]
[warez_mode]Naja, tot de final uitkomt, gebruik ik wel een illegale serial]/warez_mode]
[ Voor 11% gewijzigd door Darkvater op 19-12-2002 20:32 ]
Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
beta2 roelt echt, werkt perfect, en zo'n beetje alle features zijn uitgewerkt 
quikreply is hier idd paars
quikreply is hier idd paars
PSN: DutchTrickle PVoutput
Voor mensen die Wand (password manager) uit willen schakelen; zet in opera6.ini onder het kopje [User Prefs] "Enable Wand=0"
Zo dus.
code:
1
2
| [User Prefs] Enable Wand=0 |
Zo dus.
They made me do it.
Bijzonder irritant dat pagina's zo langzaam laden, zal het niet gebruiken totdat het gefixed is
Mozilla, Opera, IE of wat dan, het kan allemaal wel. Maar voor mij is er maar één browser op dit moment en dat is Avant Browser
Nee, dit is geen spam, want ik heb er niets mee te maken..
Nee, dit is geen spam, want ik heb er niets mee te maken..
[ Voor 3% gewijzigd door Br@m op 21-12-2002 10:42 ]
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
Verwijderd
Idd, bij beta 2 lijkt het dat de pagina's slomer laden...vooral de t.net frontpage. Erg jammer.ubermaestro schreef op 21 december 2002 @ 01:59:
Bijzonder irritant dat pagina's zo langzaam laden, zal het niet gebruiken totdat het gefixed is
Verwijderd
mijn eerste reactie
te veel poes pas
en duurt te lang voordat de pagina er is
en met de mie staat hij er in anderhalve seconden
das mijn EERSTE reactie
te veel poes pas
en duurt te lang voordat de pagina er is
en met de mie staat hij er in anderhalve seconden
das mijn EERSTE reactie
Geen merkbaar snelheidsverschil, maar goed mijn internet verbinding is dan ook snel.
Het selecteren van tekst op de tweakers.net frontpage lukt weer
. Ik selecteer altijd alles wat ik lees, is een beetje een afwijking, maar vrij veel gotters doen dit
.
Alles wat je selecteert wordt grijs -> das niet zo heel mooi. Weet iemand waar je dit op een ander kleurtje kan zetten
Mijn aangegeven bug is ook gefixed: mijn webicoon refresht netjes om de 3 seconde van beeldje (het is gewoon een gif filetje). De vorige beta bepaalde @random de refreshtijd.
Window -> list all is weg
. In beta1 werkte dit niet, dus is het nu maar weggehaald, terwijl dit juist handig is om plaatjes te bekijken. Nouwja, dan maar opera 6 ernaast gebruiken.
Nog een vraagje: Net zoals in IE kan je in Opera "lock taskbars" uitzetten, met de bedoeling dat je met je adresbalk bovenaan kunt schuiven. Dit lukt mij dus niet. Ik kan bijv wel het zoom balkje links naast mijn adres bar zetten, maar niet mijn hele adres bar naast het knopje help. Ik wil namelijk een zo groot mogelijke pagina hebben, dus een zo klein mogelijk menu. Helaas kan je dit in IE dit wel efficient doen.
Verder is Opera 7 beta2 goed te pruimen (alleen got is iets wat verneukt).
Het selecteren van tekst op de tweakers.net frontpage lukt weer
Alles wat je selecteert wordt grijs -> das niet zo heel mooi. Weet iemand waar je dit op een ander kleurtje kan zetten
Mijn aangegeven bug is ook gefixed: mijn webicoon refresht netjes om de 3 seconde van beeldje (het is gewoon een gif filetje). De vorige beta bepaalde @random de refreshtijd.
Window -> list all is weg
Nog een vraagje: Net zoals in IE kan je in Opera "lock taskbars" uitzetten, met de bedoeling dat je met je adresbalk bovenaan kunt schuiven. Dit lukt mij dus niet. Ik kan bijv wel het zoom balkje links naast mijn adres bar zetten, maar niet mijn hele adres bar naast het knopje help. Ik wil namelijk een zo groot mogelijke pagina hebben, dus een zo klein mogelijk menu. Helaas kan je dit in IE dit wel efficient doen.
Verder is Opera 7 beta2 goed te pruimen (alleen got is iets wat verneukt).
[ Voor 19% gewijzigd door dr snuggles op 22-12-2002 18:20 ]
Je kan de adresbalk wel naar de mainbar slepen (ok, het is ff kloten, maar het kan wel), echter je hebt dan te maken met een ander bugje, dat je bij nieuwe pagina's er niets meer in kan typen. Wat je ook kan doen (en wat mijn inziens lekkerder werkt) is de buttons die je van de mainbar gebruikt slepen naar je adres bar en dan je mainbar uitzetten.Nog een vraagje: Net zoals in IE kan je in Opera "lock taskbars" uitzetten, met de bedoeling dat je met je adresbalk bovenaan kunt schuiven. Dit lukt mij dus niet. Ik kan bijv wel het zoom balkje links naast mijn adres bar zetten, maar niet mijn hele adres bar naast het knopje help. Ik wil namelijk een zo groot mogelijke pagina hebben, dus een zo klein mogelijk menu. Helaas kan je dit in IE dit wel efficient doen.
Tja... wel wat verbeteringen, maar wat kan ik zeggen? Netscape/Mozilla blijft heersen 
(en niet fake ms-zooi met een ander schilletje)
(en niet fake ms-zooi met een ander schilletje)
Aurë Entuluva!
Hebben jullie ook het probleem dat bij GoT je elke keer moet inloggen?? Dat had ik met Opera 6 niet. Ondanks Wand (dit is echt fantastisch) vind ik het errug irritant.
Geen problemen mee. Kijk eens bij "Preferences -> Privacy" of je cookie settings goed staan...Krul schreef op 22 december 2002 @ 20:05:
Hebben jullie ook het probleem dat bij GoT je elke keer moet inloggen?? Dat had ik met Opera 6 niet. Ondanks Wand (dit is echt fantastisch) vind ik het errug irritant.
They made me do it.
Main bar is uiteraard al uitKrul schreef op 22 December 2002 @ 20:03:
[...]
Je kan de adresbalk wel naar de mainbar slepen (ok, het is ff kloten, maar het kan wel), echter je hebt dan te maken met een ander bugje, dat je bij nieuwe pagina's er niets meer in kan typen. Wat je ook kan doen (en wat mijn inziens lekkerder werkt) is de buttons die je van de mainbar gebruikt slepen naar je adres bar en dan je mainbar uitzetten.
Opera 7 ziet er veelbelovend uit; nog niet alles geimplementeerd om het ook geschikt te maken voor webbased-applicaties, maar een hele grote stap in de goede richting.
Net echter even beta 2 geinstalleerd, en daar zit dus een soort van 'nagscreen' ingebouwd
slechte stap imho...
Net echter even beta 2 geinstalleerd, en daar zit dus een soort van 'nagscreen' ingebouwd
Intentionally left blank
crisp ::: die kan je toch uitzetten
Dus dan heb je er helemaal geen last meer van imho...
Daarnaast blijf ik de banner irri.. vinden, mede doordat de andere browsers dit niet hebben e.d.
Daarnaast blijf ik de banner irri.. vinden, mede doordat de andere browsers dit niet hebben e.d.
Je kan niet de hele 'bar' slepen, maar wel de onderdelen, buttons maar ook het textvak voor de urls. Het gaat niet altijd in eenkeer, maar het kan welwwillem schreef op 22 december 2002 @ 20:21:
[...]
Main bar is uiteraard al uit. Maar die adressbar krijg ik voor geen moglijkheid verleept hoor.
ik vind opera geweldig eruit zien, maar kwa werken ben ik nog aan IE gewend.
Die fading effects in opera vind ik wel gaaf eruit zien, bookmarks ook..
ik wissel nog wel eens af en toe tussen Opera en IE. Helaas zijn een aantal sites niet Opera compatible
als in andere opbouw dan dat je die in IE hebt.
Die fading effects in opera vind ik wel gaaf eruit zien, bookmarks ook..
ik wissel nog wel eens af en toe tussen Opera en IE. Helaas zijn een aantal sites niet Opera compatible
als in andere opbouw dan dat je die in IE hebt.
Die kan je dus niet uitzetten;Woudloper schreef op 23 december 2002 @ 10:22:
crisp ::: die kan je toch uitzettenDus dan heb je er helemaal geen last meer van imho...
nagscreen:

schermpje wat je krijgt als je "do not show this dialog again" aanvinkt en op start drukt:

De reclamebanner ala, hoewel dat er weer voor zorgt dat je browse-scherm wel erg klein wordt op een kleine monitor.
Zolang er echter gratis alternatieven zijn (bv Mozilla) denk ik dat Opera in zijn eigen voet schiet om met nog meer van dit soort 'geintjes' mensen aan te sporen te betalen voor Opera...
Daarbij blijft Opera puur een browser, terwijl Mozilla en IE ook te gebruiken zijn als platform voor webapplicaties (bijvoorbeeld de GoT Tracker
[ Voor 18% gewijzigd door crisp op 23-12-2002 11:28 ]
Intentionally left blank
verrek zeg... dat was me nog niet opgevallen....
Ik had hem alleen geïnstalleerd en was er ff mee aan het stoeien geweest om een paar websites te bekijken hoe ze werkten e.d. Met andere woorden: * Woudloper had het vinkje nog niet aangevinkt...
Dat is dus erg vervelend
Ik hou het dus nog maar gewoon bij Internet Explorer (en zijdelings Mozilla).
Ik had hem alleen geïnstalleerd en was er ff mee aan het stoeien geweest om een paar websites te bekijken hoe ze werkten e.d. Met andere woorden: * Woudloper had het vinkje nog niet aangevinkt...
Dat is dus erg vervelend
Jammer van die spy-ware die ze ook promoten (UCMore, iets dat search zou versnellen)Br@m schreef op 13 november 2002 @ 16:23:
[...]
Moet je eens Avant Browser proberen..![]()
http://www.avantbrowser.com
Wat betreft Opera 7, ik blijf nog lekker bij 6.05
[ Voor 22% gewijzigd door Freee!! op 23-12-2002 12:03 ]
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Als Opera zo doorgaat blijft het een project in de marge. Wie gaat er nou betalen voor een web-browser? Overigens zijn de regcodes bijna net zo makkelijk te vinden als die voor Winzip, dus een echt probleem vormt het nag-screen ook niet.
...maar ik heb een bel op mijn fiets
GOT werkt bij mij perfect op Opera 6.05 wat gaat er bij jou precies mis?Jammer van die spy-ware die ze ook promoten (UCMore, iets dat search zou versnellen)
Wat betreft Opera 7, ik blijf nog lekker bij 6.05, jammer dat ik GoT daar niet goed mee kan benaderen (blijft hangen in de aanmelding)
Net wat ik schreef, blijft hangen op aanmelding.Nijntje schreef op 23 December 2002 @ 12:40:
[...]
GOT werkt bij mij perfect op Opera 6.05 wat gaat er bij jou precies mis?
Bij login vul ik mijn username (Mr. Liu) en mijn password in, druk op login en ik zie hetzelfde scherm (inclusief wat ik heb ingevuld). Ik heb dit echt meerdere keren geprobeerd met steeds hetzelfde resultaat

[ Voor 1% gewijzigd door Freee!! op 23-12-2002 12:48 . Reden: Typo ]
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
vaag, ik heb er nooit problemen mee gehad
Vandaag ook maar eens Opera 7.0 Beta 2 geinstalleerd.
Voordelen:
- mooie layout
- alle voordelen die eerdere versies al hadden
Nadelen:
- nog steeds geen iFrame ondersteuning
- nog steeds de tabeltags niet 100% in orde, waardoor op sommige pages alles hartstikke scheef wordt
- andere vage problemen waarvan ik de oorzaak niet weet (krijg bijvoorbeeld een zwarte achtergrond op FoK!)
Dat was het wel zo'n beetje. Ik gebruik em ff hier op het werk omdat ik heel eenvoudig alle sites in een keer weg kan klikken als de baas komt, maar thuis houd ik het fijn bij IE6.
Voordelen:
- mooie layout
- alle voordelen die eerdere versies al hadden
Nadelen:
- nog steeds geen iFrame ondersteuning
- nog steeds de tabeltags niet 100% in orde, waardoor op sommige pages alles hartstikke scheef wordt
- andere vage problemen waarvan ik de oorzaak niet weet (krijg bijvoorbeeld een zwarte achtergrond op FoK!)
Dat was het wel zo'n beetje. Ik gebruik em ff hier op het werk omdat ik heel eenvoudig alle sites in een keer weg kan klikken als de baas komt, maar thuis houd ik het fijn bij IE6.
Je moet wel Opera cookies laten accepteren vanaf gathering.tweakers.net. File -> preferences -> privacy -> enable cookies -> accept only cookies from selected servers -> edit server filters -> add. Uiteraard even 3rd party cookjes op disable zetten.Mr. Liu schreef op 23 December 2002 @ 12:47:
[...]
Net wat ik schreef, blijft hangen op aanmelding.
Bij login vul ik mijn username (Mr. Liu) en mijn password in, druk op login en ik zie hetzelfde scherm (inclusief wat ik heb ingevuld). Ik heb dit echt meerdere keren geprobeerd met steeds hetzelfde resultaat![]()
. Met IE [CENSUUR] lukt het wel.
wwillem schreef op 23 december 2002 @ 13:33:
[...]
Je moet wel Opera cookies laten accepteren vanaf gathering.tweakers.net. File -> preferences -> privacy -> enable cookies -> accept only cookies from selected servers -> edit server filters -> add. Uiteraard even 3rd party cookjes op disable zetten.
Bij mij wil het maar niet werken
Verwijderd
Opera heeft veel handige functies toch vind ik sommige dingen jammer...tabellen worden niet allemaal goed weergegeven en sommige sites werken niet helemaal goed. Refresh tags kent opera volges mij niet want nedstat slaat compleet op hol als ik een homepage open waar een refresh functie in zit...verder issie top en blijf hem zeker uitproberen..en ach waarom niet afwisselen met IE en Mozilla?
Iemand al gelukt om eurdora (5.1) mail te importeren in opera (Version 7.0 Build 2349) ?
Hier lukt 't niet, ook geen foumelding ofzo.
Probeer dan even:Sponz schreef op 25 December 2002 @ 03:00:
Iemand al gelukt om eurdora (5.1) mail te importeren in opera (Version 7.0 Build 2349) ?
Version 7.0
Build 2577
(Is gewoon Beta 2 welke je hiero kunt downen.)
[ Voor 1% gewijzigd door Richard op 25-12-2002 12:04 . Reden: Haakje vergeten ]
20*350ZO45°
Tis aan een kant een verbetering met 6.05, maar er zitten nog ZOVEEL bugs in. Zeker als je wat ingewikkelde CSS gaat gebruken is Opera 7 nergens. Zelf bladzijden die je nog wel goed in 6 kon bekijken laten het dan afweten.
Wat me wel opviel is dat de XSLT-engine erg snel is. Is die van Opera zelf, of gebruiken ze die van MS???
Wat me wel opviel is dat de XSLT-engine erg snel is. Is die van Opera zelf, of gebruiken ze die van MS???
Iemand trouwens een panel voor Tweakers en Fok voor in de hotlist?
Wat denk je? Denk je nou echt dat je geld kunt vragen voor een browser, laat staan als je er IE (=gratis) in hebt zitten met een ander frontje?Klaus_1250 schreef op 25 december 2002 @ 12:14:
Tis aan een kant een verbetering met 6.05, maar er zitten nog ZOVEEL bugs in. Zeker als je wat ingewikkelde CSS gaat gebruken is Opera 7 nergens. Zelf bladzijden die je nog wel goed in 6 kon bekijken laten het dan afweten.
iOS developer