[Opera 7.0] Wat is je eerste reactie?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 553 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik vind het echt op het eerste gezicht een geweldige browser, alleen jammer dat ik mijn 6.x serial niet kan gebruiken, en de 7.x serial nog onderweg is met de post (Samen met mijn Opera muismatje, stickers en Opera CD.)

Echt shit als je met banners moet werken, als je er WEL voor betaald hebt.

Helaas is upgraden van 6.x naar 7.0 niet mogelijk, een nieuwe installatie is dus noodzakelijk.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
Ik ben hem net aan het uittesten. Ziet er erg mooi uit, lekker snel en zelfs de meest irritante bugs zijn er uit! Alleen ik zie wel weer een berg nieuwe renderbugs. Dingen die werkten in Opera 5.12+, IE 4+ en Mozilla werken dus niet in Opera 7. Maar het is pas een eerste beta....

[ Voor 0% gewijzigd door Klaus_1250 op 13-11-2002 11:14 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi dat je nu de knoppenbalk kan editten zonder dat in de ini-file te doen. Maar het voelt allemaal wat stroever aan. De pagina's lijken sneller te verschijnen. Maar dat moet nog even wat langer getest. Al ziet het er mooi uit. En weer handiger.
Zoals bijvoorbeeld "Open requested pop-up windows only".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:22
Ik ben geen Microsoft freak, maar ik vind Opera niet echt je van het. Ik weet niet waarom, kan ook geen duidelijke voor- of nadelen aangeven, maar de look and feel van Opera is me nooit bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Failure
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:00

General_Failure

Vrolijk Pasen!!!

Ik ben onder de indruk. De compatibiliteit en de snelheid zijn uitstekend. Een site als funda.nl, waarvan de zoekfunctie niet werkte, doet het nu. De dynamische menu's zoals op Fok!, die uitrollen als de muis eroverheen beweegt, werken (de frontpage van tweakers deed het uiteraard in Opera 6 al goed 8)). Ook de NS-site is perfect.
De enige site tot nu toe die het niet goed doet is die van de VU, maar dat scheelt niet eens veel en dat is dus een slechte site ;).
De rendering van t.net is ook veel sneller, zodat je niet meer 5 seconden hoeft te wachten tot je iets kan doen.

Door de hoge mate van instelbaarheid, tabbed browsing en natuurlijk de Mouse Gestures _/-\o_ kan ik iedereen aanraden om Opera 7 te gebruiken. Hoewel dit slechts een beta is, denk ik dat ik maar meteen overstap.

Me and my dear friend General Protection-Error will invade your computer with our mighty army of Bugs. We will avoid the Firewall at the Gates of your PC by entering through your Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Laatst online: 12-09 16:43

DaOverclocker

Overclocker for life...

Ik heb een password nodig om op de website van school te komen.
Moet ik dus een nummer + password invullen.

ga ik erheen, vul ik mijn nummer en pass in. (kzie ook geen onthoud password button stan oid) En ik druk op ok, zeg ie : parameter incorrect.
Nu kan ik alleen niet opnieuw op die site komen. elke keer staat die melding er. Ik krijg dus niet de kans om mijn wachtwoord opnieuw in te vullen, want misschien is die wel fout en daarom zegt ie dat ofzo.

Verder ziet het er leuk uit. Lekkere mooie 3D look
Ow ja nog iets, ik zie geen snelle 'kruisjes ' knop. Als ik een venster wil sluiten moet je rechter muisnknop op dat venster en dan sluiten doen. Is hier geen button voor oid?

edit:

opera opnieuw gestart, nieuwe kans voor wachtwoord, wil nog steeds niet, wachtwooord is dus iig wel goed

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Er moet nog het e.e.a. aan gebeuren op zo ongeveer alle fronten:
De mail cliënt heeft geen mogelijkheid de accounts gescheiden inbox-en te geven (op IMAP na dan) en iets simpels als het annuleren van het schrijven van een mail gaat via de CTRL+F4 (of rechtsklikken tabblad -> Close).

De browser rendert snel en geeft al dingen weer terwijl er nog informatie moet binnenkomen. Snel is prettig, maar het geknipper van de pagina maakt me wat onrustig. Jammer dat hij zelfs bij pagina's als tweakers.net nog render fouten heeft (tekst loopt uit tabellen).

De interface is stoer.. eigen tekeningen voor de knoppen e.d. zijn een goed idee. Alleen ik vind hem hier en daar nog wat storend / niet prettig (misschien lossen skins / themes dat op).

Al met al nog geen USD 20 (student) waard helaas

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Failure

General_Failure

Vrolijk Pasen!!!

Rechtsboven staat een klein kruisje waarmee je het window kan sluiten. Verder kan je ook op een willekeurige plaats in het venster rechterknop ingedrukt houden en dan de muis eerst naar beneden en dan naar rechts bewegen en de knop loslaten.

Me and my dear friend General Protection-Error will invade your computer with our mighty army of Bugs. We will avoid the Firewall at the Gates of your PC by entering through your Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Niet online
1e reactie: ziet er strak uit, en is veel sneller dan 6.05

Maar na 10 minuten surfen had ik al 3 crashes en pagina's die niet goed werden weergegeven. Dus gelijk maar weer terug gegaan naar 6.05. Ik wacht wel op de final :)

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tom S. schreef op 13 november 2002 @ 13:08:
1e reactie: ziet er strak uit, en is veel sneller dan 6.05

Maar na 10 minuten surfen had ik al 3 crashes en pagina's die niet goed werden weergegeven. Dus gelijk maar weer terug gegaan naar 6.05. Ik wacht wel op de final :)
had dus exact het zelfde,

maar het ziet er wel weer (h) uit, ik surf nu 1 jaar met opera, en het bevalt me zeer goed eigenlijk, explorer is ook wel goed, maar toch, de MS feel bevalt me niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
(jarig!)
Heb een hele tijd Opera gebruikt, maar de laatste tijd gebruik ik naar alle tevredenheid Avant Browser. Die werkt perfect, werkt wel met de engine van IE, maar dat is opzich geen nadeel, eerder een voordeel omdat iedere pagina netjes wordt weer gegeven. Het grote voordeel van Avant Browser is dat je ook tabs hebt, pop-up blocker, en lekker snel.

Ik heb nu vanmorgen die 7.0 geprobeerd, maar ik ben daar helemaal niet van onder de indruk... Ik blijf voorlopig lekker bij Avant Browser (Freeware) :)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

henri schreef op 13 november 2002 @ 12:57:
Ik heb een password nodig om op de website van school te komen.
Moet ik dus een nummer + password invullen.

ga ik erheen, vul ik mijn nummer en pass in. (kzie ook geen onthoud password button stan oid) En ik druk op ok, zeg ie : parameter incorrect.
Nu kan ik alleen niet opnieuw op die site komen. elke keer staat die melding er. Ik krijg dus niet de kans om mijn wachtwoord opnieuw in te vullen, want misschien is die wel fout en daarom zegt ie dat ofzo.
[...]

edit:

opera opnieuw gestart, nieuwe kans voor wachtwoord, wil nog steeds niet, wachtwooord is dus iig wel goed
Heet die site toevallig blackboard? :)
Heb ik ook nog steeds problemen mee helaas, 't is de enige site overigens waarvoor ik IE opstart.

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Nou, ik kan gewoon probleemloos op blackboard.thrijswijk.nl komen. Dus ik weet niet met welke school die van Blackboard gebruik maakt problemen hebben, maar met TH Rijswijk werkt blackboard perfect.

Edit: misschien bedoelde henri wel gewoon zijn school intranet. Daarom heb ik het intranet van mijn school even geprobeerd met Opera 7, maar dat gaat ook gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 09:00

Metzie

Nyaano !

Woei. Kwam net dus op de oper pagina, en zag dat beta 7 uit was. Heb net me preferences ingesteld, maar op een een of andere manier werken die niet helemaal.

Ik heb bij "browser layout" ingesteld dat ik de zoomknop, seach en pagina knoppen niet wil zien. (vinkjes uitgezet). Maar toch blijft hij die knoppen laten zien. Naja, beta zullen we maar zeggen. Als opera 7 nu echt goed wordt ga ik het zeker kopen.

Mag wel na 2 jaar trouw gebruik (sinds opera 5.0)

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 19:48

RMYuma

The disguise is complete!

Ik heb idd ook een aantal instellingen die niet gepakt worden. Zoals het openen van nieuwe windows BUITEN opera. Dat wil 'ie maar niet doen... Onder versie 6 ging dat gewoon prima.

| Specs Aurora24 | My music |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:28
Eerste reactie.........KLoote dat er ook een mailclient inzit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

EmBee schreef op 13 november 2002 @ 14:32:
Eerste reactie.........KLoote dat er ook een mailclient inzit
:?
alsof die niet in eerdere versies zit; je hoeft er geen gebruik van te maken natuurlijk

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stender83
  • Laatst online: 23-08 14:24
Ziet er goed uit, alleen zie ik geen tekst :( Wel van websites ofc. Maar niet van het menu, is witte tekst op witte achtergrond :/
En als ik dan een andere XP theme pak zie ik wel tekst bij de pulldown menu's boven aan, maar niet in het favorieten menu links..
Snapje? ;)
Beetje jammer dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, ik ben eigenlijk een beetje fanaat van Crazy Browser (IE engine, tabs, popup blocker), maar de Opera 7 beta is sneller. Ik blijf de interface een beetje onoverzichtelijk vinden evenals de menustructuur. En ik erger me dood aan die banner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
(jarig!)
Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 16:17:
Mja, ik ben eigenlijk een beetje fanaat van Crazy Browser (IE engine, tabs, popup blocker), maar de Opera 7 beta is sneller. Ik blijf de interface een beetje onoverzichtelijk vinden evenals de menustructuur. En ik erger me dood aan die banner.
Moet je eens Avant Browser proberen.. ;)

http://www.avantbrowser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Br@m schreef op 13 november 2002 @ 16:23:
[...]

Is zo goed als gelijk aan Crazy Browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Br@m schreef op 13 November 2002 @ 16:23:
[...]

Maar die werkt op de IE engine...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
(jarig!)
Rafe schreef op 13 November 2002 @ 16:30:
[...]

Maar die werkt op de IE engine...
Vind ík geen probleem.. :) IE werkt ook goed bij mij, maar de extra's die AB heeft, maakt hem zo lekker vind ik..

Maar we gaan een beetje off topic geloof ik, het ging over Opera.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Eerste reactie, beter dan 6. Heb hem er nu 5 min op staan, was overgestapt op mozilla, maar ga nu weer ff Opera gebruiken. Gebruikte Opera vanaf 3.6 tot 6.05. Tziet er allemaal top uit en werkt best snel.... all1 de stabiliteit nog ff testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste reactie, bah reclame, uninstall.
De website's laden bovendien trager dan in IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crap, 'k kan hem hier niet installen ;( Krijg de hele tijd 'invalid directory name specified'... Maar ik geef niet op, want Opera is me tot nu toe geweldig bevallen :)

Oh ja, sommige mensen vergeten een beetje dat dit een beta is. Daar kunnen nog bugs inzitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 09:00

Metzie

Nyaano !

Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 17:16:
Mijn eerste reactie, bah reclame, uninstall.
De website's laden bovendien trager dan in IE.
Dat ligt dan aan je pc. Want opera IS de snelste browser ter wereld. Bij mij in ieder geval wel. En de reclame kan je uitzetten door opera te cracken kopen

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Metzie schreef op 13 november 2002 @ 17:59:
[...]

Dat ligt dan aan je pc. Want opera IS de snelste browser ter wereld. Bij mij in ieder geval wel. En de reclame kan je uitzetten door opera te cracken kopen
Ja, maar dan moeten ze wel een beetje opschieten met de serial te sturen. Ik heb mijn 6.x geupgrade met de Opera Powerpack (Alle Opera distributies op CD, Muismat & Stickers + Upgrade naar 7.x) op 16-10-2002. Maar als ze die dan per briefpost gaan sturen, schiet het nog niet op, heb ik ervoor betaald, zit ik nog met die schijtbanner. ;(

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krul
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01 11:08

Krul

Holodoc

Eerste reactie: :9~
Tweede reactie: :9~ :9~
Maar idd. ik blijf ook nog even bij 6.05. Er zullen snel nieuwe beta's uitkomen verwacht ik en het zal ook wel even duren voordat we echt de final kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
(jarig!)
[...]

Dat ligt dan aan je pc. Want opera IS de snelste browser ter wereld. Bij mij in ieder geval wel.
En hoe denk je dat dat komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-12-2022

Hangloozz

{ @$%&# }

Br@m schreef op 13 november 2002 @ 18:23:
[...]

En hoe denk je dat dat komt?
omdat de helft van het DOM niet ondersteunt wordt? dan ben je zo klaar met renderen ;)

IMO: een echte nerdenbrowser.
De massa stapt echt niet over op zo'n ding.
Oftewel: nog steeds geen browser om serieus rekening mee te houden bij het devven van een site dat itt Mozilla...tenzij je een nerdenpage maakt natuurlijk :P

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 00:12
Precies. Snelle browser :? In IE staat alles meteen op je scherm, geen idee hoe ze zoiets willen versnellen. En volgens mij ligt de snelheid iets meer af van je verbinding dan van een paar optimalisaties (ontbrekeningen?) in de software. Voor de rest ziet 't er imho niet uit.
Die 'upgrade'-policy van ze slaat helemaal nergens op.
En dat je voor zoiets moet betalen is helemaal absurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-07 16:45
Goede browser, gamers.nl doet het nu ook goed, alleen vind ik die skins beetje lelijjk, ff kijken of ik die oude buttons terug kan krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Onjuist. Onder elke post van mij staan mijn specs dus je had zo kunnen zien dat het niet aan mijn pc ligt.

De tijd om tweakers.net te laden met een lege cache:
IE6 : iets minder dan 5 seconden.
Opera7: ongeveer 17 seconden.

En ook nog even tweakers.net na 5x refreshen:
IE6: <2 seconden
Opera7: 4 seconden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 19:09:
[...]

Onjuist. Onder elke post van mij staan mijn specs dus je had zo kunnen zien dat het niet aan mijn pc ligt.

17 seconden :?

Dan is er iets goed mis met je pc :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
ubermaestro schreef op 13 november 2002 @ 19:23:
[...]

17 seconden :?

Dan is er iets goed mis met je pc :{
Of met zijn verbinding. Ik heb ook even mijn cache leeggegooid, en ik kom ongeveer op zo's 2-3 seconden om T.Net te laden, met IE is dit zo'n 4-5 seconden met een lege cache.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 08:59

flexje

got-father

je kan zeggen wat je wil maar bij mij laadt Opera 7 toch echt vele maler sneller de pagina's dan IE, ik vind het een goeie browser, alleen , 2 dingen wat ik vaag vind, als ik een popup open kan ik em zeg maar niet verschuiven naar midden van het beeld , hij schuift em onder de navigation bar zeg maar , ten tweede , de bookmarks kan ik niet allemaal zien (lange bookmark lijst :P) schuift ook onder de status bar zeg maar

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
LoW.R1D3R schreef op 13 november 2002 @ 20:29:
je kan zeggen wat je wil maar bij mij laadt Opera 7 toch echt vele maler sneller de pagina's dan IE, ik vind het een goeie browser, alleen , 2 dingen wat ik vaag vind, als ik een popup open kan ik em zeg maar niet verschuiven naar midden van het beeld , hij schuift em onder de navigation bar zeg maar , ten tweede , de bookmarks kan ik niet allemaal zien (lange bookmark lijst :P) schuift ook onder de status bar zeg maar
Allemaal kinderziektes, zo kan je ook niet knippen / plakken in de adresbalk, dus moet je CTRL-C, CTRL-V-en, Go-knop aanvinken in opties werkt ook (nog) niet, Rechterklik op personalbar, uitschuifbalk van Show searches werkt niet enz.

Zie http://my.opera.com/forums tenzij je de volgende melding niet krijgt:
The server is too busy at the moment. Please try again later.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Failure

General_Failure

Vrolijk Pasen!!!

Tweakers laadt Opera dan wel veel minder snel dan IE, maar in tegenstelling tot Opera 6 kan je in ieder geval wel klikken voordat de pagina volledig geladen is wat een hoop ergernis scheelt.
Verder is de DOM-ondersteuning van Opera 7 veel beter waardoor het echt geen 'nerdenbrowser' meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 09:42
Eerste reactie? Dit is :~ en _/-\o_

Het veel beter tonen van diverse eerder genoemde websites en het beter ondersteunen van bepaalde CSS elementen (vnl. bij forms).

Mijn icon zegt al genoeg :P

• kvdveer
  • Laatst online: 07-11-2023

kvdveer

Z.O.Z.

1e tot en met de 8e reactie: Ze hebben weer top-werk neergezet. $20 heb ik helaas niet beschikbaar, dus zal ik het met een banner moeten doen - voor niets gaat de zon op.
De grote problemen lijken er uit te zijn, helaas nog steeds geen ondersteuning voor HTML-mail :? Ik ga nog even met die setting kloten. Kun je ergens de kleuren gewoon default-windows instellen? Ik hou niet zo van die OSX-look.

Localhost, sweet localhost

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Hangloozz schreef op 13 november 2002 @ 18:39:
[...]

omdat de helft van het DOM niet ondersteunt wordt? dan ben je zo klaar met renderen ;)
*kuch* euh hij ondersteund t dom model nagenoeg zo goed als ie (opera 7 dus :P)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Justice
  • Laatst online: 07-08 15:02
Het is jammer dat je de knoppenbalk nog niet kan verkleinen en dat je de tabs nog niet makkelijk kan afsluiten (wel met mouse gestures, wat perfect is eigenlijk, maar ik zou graag klikken met 3rd mousebutton ofzo) en dat de Browser Identifier standaard op IE ipv Opera staat. Al die hotbar, personal toolbar, mail shit hoeft er van mij niet in, dat neemt alleen maar schermruimte in beslag, hoewel de mailfunctie wel een stuk makkelijker te gebruiken lijkt dan IE kan Opera alleen nog maar je default outlook express account importeren lijkt het.

Human Bobby

• DaOverclocker
  • Laatst online: 12-09 16:43

DaOverclocker

Overclocker for life...

Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 19:09:
[...]

Vind ik nou ook, tgaat wel snel(geen 17 sec..:)), alleen gaat IE sneller.
En ik heb hier een p3-800 met 400 mb ram en een 10 mbit verbinding dus daar ligt het niet aan.
Het kan natuurlijk wel aan mijn instellingen liggen, en als iemand iets weet mag ie het gerust zeggen! ;)

Owja en die site heet trouwens idd Blackboard...

edit
Tweakers.net na 5x refreshen:

Bij mij precies dezelfde waardes!
/edit

systeem specs

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 21:40

bloasfist

Slot-A Crew

Ik wacht wel ff op de final. Ik wil wel de classic opera knoppen namelijk. Verder is ie NOG sneller. Dat geneuzel hierboven over dat ie langzamer is dan IE vind ik zeer raar. Opera is bij mij in ieder geval 2x zo snel als IE
Ik gebruik opera al sinds 5.x het is echt ideaal. Over die mailclient: eerst gebruikte ik die ook niet, maar aangezien ik toch 90% van de tijd een operavenstertje open heb staan is het veel makkelijken dan apart weer outlook (met alle bijbehorende virusdreigingen en lekken) op te starten.
Zoals eerder gezegd: ff wachten op de final en dan ga ik voor opera 7! (tot die tijd 6.05 en behelpen met IE bij sites die het niet doen).

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• ubermaestro
Ik wacht ook nog wel ff op de final, omdat ik de interface neit echt mooi vind and mn duimknop doet het ook niet meer, maar de rendering engine is iig goed :)

• Br@m
  • Niet online
(jarig!)
Mijn tweede reactie.. ;)

Deze plaatjes kloppen volgens mij niet. Heb ik alleen met Opera 7.0..

Afbeeldingslocatie: http://www.looy-prive.net/files/opera_top.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.looy-prive.net/files/opera_onder.jpg

En wat ook gigantisch irritant is, je kan niet eens met je toetsenbord (pijltjes toetsen of page down/up) naar beneden gaan in een pagina, moet persé met de scrolwieltje van je muis, of met de balk.. 8)7

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

achja in mijn ogen is en blijft opera de nr1 browser voor linux (neej geen flame tegen mozilla - verwanten)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Stender83
Br@m schreef op 14 November 2002 @ 17:00:
Mijn tweede reactie.. ;)

En wat ook gigantisch irritant is, je kan niet eens met je toetsenbord (pijltjes toetsen of page down/up) naar beneden gaan in een pagina, moet persé met de scrolwieltje van je muis, of met de balk.. 8)7
Hmm ligt dan ergens aan je instellingen denk ik, want ik kan het wel..

• Br@m
  • Niet online
(jarig!)
ORiON_JNFN schreef op 14 November 2002 @ 18:50:
[...]

Hmm ligt dan ergens aan je instellingen denk ik, want ik kan het wel..
Vreemd, ik heb hem gedeinstalleerd en weer geinstaleerd. En nu werkt wel alles goed.. :? :)
Ik mis nu niets meer ook. (zie mijn vorige reactie)

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:08
Heet die site toevallig blackboard?
Heb ik ook nog steeds problemen mee helaas, 't is de enige site overigens waarvoor ik IE opstart.
Same here, blackboard doet raar met momenten (in versie 6.04 van Opera die ik nu gebruik)

Denk dat ik ook ff Opera beta ga testen :)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Stender83
Br@m schreef op 14 november 2002 @ 19:09:
[...]

Vreemd, ik heb hem gedeinstalleerd en weer geinstaleerd. En nu werkt wel alles goed.. :? :)
Ik mis nu niets meer ook. (zie mijn vorige reactie)
Ach ja, ik zag dus eerst geen letters en nou wel :) Wonderen zijn de wereld nog niet uit.

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 12:50

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Ik gebruik al een tijdje Opera 6.05 en moet zeggen -> ben erg tevreden. Strakke/Functionele browser waar je lekker snel mee kunt werken (muis gestures roelen).
Dus ik zag Opera7 staan, ik denk : downen en installen!
Moet zeggen, dat ging allemaal goed. Opstarten ging echter al wat minder (eerst keuze menuutje was brak).
En toen schrok ik......Tering wat een teletubie uiterlijk! niet normaal...Bookmark lijst van hier tot tokio (waar je niets aan hebt). Window-instellingen van Opera6.05 kun je niet importeren..enz..
Dus laat ik met het eerst beginnen : is het mogelijk deze versie het uiterlijk van 6.05 te geven??

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Kapoen schreef op 14 november 2002 @ 19:22:

Same here, blackboard doet raar met momenten (in versie 6.04 van Opera die ik nu gebruik)
Bij mij doet blackboard het altijd niet, telkens de melding: "The parameter is incorrect." In Opera7 hetzelfde :'(

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is de eerste keer dat ik een een andere browser dan IE heb geinstalleerd. Opera 7 ziet er zeer netjes uit en pagina's laden lekker snel! Over het alegemeen ben ik er tevreden over maar ik zit met wat probleempjes:

Ik moet op GoT steeds opnieuw inloggen, hij wil de cookies maar niet onthouden. Enable cookies staat aan, automaticlly accept all cookies staat aan en accept cookies from all servers ook. Iemand nog een ander idee?

Een ander probleem is dat de standaard bookmarks steeds terug komen. Ik heb ze allemaal verwijderd maar als ik opera opnieuw opstart zijn ze weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist
  • Laatst online: 04-09 21:40

bloasfist

Slot-A Crew

CV_SmileY schreef op 14 November 2002 @ 22:21:
Ik gebruik al een tijdje Opera 6.05 en moet zeggen -> ben erg tevreden. Strakke/Functionele browser waar je lekker snel mee kunt werken (muis gestures roelen).
Dus ik zag Opera7 staan, ik denk : downen en installen!
Moet zeggen, dat ging allemaal goed. Opstarten ging echter al wat minder (eerst keuze menuutje was brak).
En toen schrok ik......Tering wat een teletubie uiterlijk! niet normaal...Bookmark lijst van hier tot tokio (waar je niets aan hebt). Window-instellingen van Opera6.05 kun je niet importeren..enz..
Dus laat ik met het eerst beginnen : is het mogelijk deze versie het uiterlijk van 6.05 te geven??
De mogelijkheid zit al wel in de preferences maar werkt nog niet. Dus misschien bij de volgende beta release. Nu zit je nog vast aan deze teletubbie look. Een van de redenen waarom ik nu nog 6.05 gebruik.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayer
  • Laatst online: 14-09 20:37

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

hanige link voor de meeste vragen over Opera 7b.

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 00:14:
Dit is de eerste keer dat ik een een andere browser dan IE heb geinstalleerd. Opera 7 ziet er zeer netjes uit en pagina's laden lekker snel! Over het alegemeen ben ik er tevreden over maar ik zit met wat probleempjes:

Ik moet op GoT steeds opnieuw inloggen, hij wil de cookies maar niet onthouden. Enable cookies staat aan, automaticlly accept all cookies staat aan en accept cookies from all servers ook. Iemand nog een ander idee?

Een ander probleem is dat de standaard bookmarks steeds terug komen. Ik heb ze allemaal verwijderd maar als ik opera opnieuw opstart zijn ze weer terug.
Haha, dan heb je ze op de verkeerde plek verwijderd :)

Als je Opera installeert kan je kiezen voor per user, of eentje. Je hebt voor per user gekozen, dus je favos enzo zitten onder (win2k) "documents and settings\username\application data\opera7" zoiets dergelijks. Als je daar het adresboek overschrijft met je oude, of het gewoon delete (opera..adr) ben je van het probleem af.

Bij mij werkt ie nu lekker perfect weer, veel beter dan Opera6.05. Veel meer sites doen het ook. Alleen sommige dingen doen het nog niet echt. CTRL+ALT+B (manage bookmarks) doet niks, etc. Naja, het is nog een beta. Wat me wel stoort is de look van de skin. Erg wit imho.

Maar als de final uit is.....$15 (upgrade :)) en ik ben weer zoet voor een tijdje.

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een link gevonden om te knoppen kleiner te maken.

http://www.philburns.com/Test/Min1.zip Nu heb al vanalles geprobeerd maar het wil maar niet lukken, weet iemand waar te extracten?

btw Darkvater, bedankt, ze zijn weg nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 08:37
beter: snellere pagina opbouw handige functies

minder: mail importeren werkt nog niet goed, de progress barr komt niet bovenaan als ik dat aanvink, kiddie uiterlijk, BANNER :r waarom kun je 6.05 niet gewoon upgraden, dan heb je dat iig l niet :{

ben er overigens behoorlijk posiief over, al lijkt dat door bovenstaande niet zo :)

ik kan ook geen text selecteren,das pas irritant, hoe moet ik nou iets lezen als ik niet niet blauw-wit kan maken ;(

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maverick schreef op 15 november 2002 @ 19:00:

ik kan ook geen text selecteren,das pas irritant, hoe moet ik nou iets lezen als ik niet niet blauw-wit kan maken ;(
Ja daar heb ik op sommige pagina's ook last van, hier op GoT niet maar bijv. op fok wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eranum
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:23

Eranum

geek!

Tja, ooit was ik een behoorlijk Opera gebruiker. Maar door wat ergernissen op Opera 6 (met name langzame laadsnelheid op een aantal sites waar ik vaak kwam) is Internet Explorer toch weer de bovenhand gaan voeren. Ik gehoopt dat ik met Opera 7 weer van Internet Explorer af zou stappen, maar helaas zal dat met deze versie nog niet lukken. Met een aantal dingen blijft de engine problemen houden wat erg jammer is, en dan de looks. Geinig die anim dingetjes in de menu's, maar vindt het er allemaal maar een beetje "plastic" uitzien. K, dat zou je kunnen oplossen door er een skin op te gooien, maar die zijn vaak nog baggerder (is da wel een echt woord) dan de originele skin.

Ik blijf dus nog ff bij IE...

tää on taas niin tätä

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Laatst online: 13-09 19:55

smallboy

N/A

ThePartyBorg schreef op 15 November 2002 @ 23:18:
Tja, ooit was ik een behoorlijk Opera gebruiker. Maar door wat ergernissen op Opera 6 (met name langzame laadsnelheid op een aantal sites waar ik vaak kwam) is Internet Explorer toch weer de bovenhand gaan voeren. Ik gehoopt dat ik met Opera 7 weer van Internet Explorer af zou stappen, maar helaas zal dat met deze versie nog niet lukken. Met een aantal dingen blijft de engine problemen houden wat erg jammer is, en dan de looks. Geinig die anim dingetjes in de menu's, maar vindt het er allemaal maar een beetje "plastic" uitzien. K, dat zou je kunnen oplossen door er een skin op te gooien, maar die zijn vaak nog baggerder (is da wel een echt woord) dan de originele skin.

Ik blijf dus nog ff bij IE...
Ik gebruik laatste tijd ook weer voornamelijk ie na veel opera gebruik, maar wel in de vorm van MyIE (mouse gestures, tabbed browsing, en een functie waarbij je got in address balk typt om gathering.tweakers.net te openen).
Ik irriteerde me nogal aan de laadtijden van tweakers.net in opera 6.05. Als de final van opera 7 uit is probeer ik hem wel...

Voor de geïnteresseerden: MyIE is hier te downloaden (ongeveer 250 kb, freeware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 17:40:
Ik heb een link gevonden om te knoppen kleiner te maken.
http://www.philburns.com/Test/Min1.zip
Erg toffe skin, knoppen veel kleiner, als die banner zometeen weg is en je een leuk kleurtje kan instellen dan is het erg handig :)

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetForce1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:17

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

Hoe zit het met de sites van de NS en 9292ov? Ik heb nl. nu Opera 5.11, en daar werken ze allebei niet zo lekker. Is dat al verholpen in Opera 6 (net gedownd), of zijn dat gewoon programmeer fouten, en worden die dus nooit verholpen (behalve dan als de site aangepast wordt)?

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
Ehh in opera 7 werkt dat goed.

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Justice schreef op 16 november 2002 @ 19:42:
[...]

Erg toffe skin, knoppen veel kleiner, als die banner zometeen weg is en je een leuk kleurtje kan instellen dan is het erg handig :)
Waar extract ik dat kreng?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

veel sneller dan 6.0x... maar aanmelden voor een hotmail account.... lastig. Probeer taal en landen maar eens dutch and netherlands te kiezen.... hij floept telkens terug naar engels....
Een bug van opera of een streek van hotmail ; ) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krul

Krul

Holodoc

Die menubalken, knoppen en hotlists zijn nu veel makkelijker te customizen. Kan nu gewoon met de muis. Je hoeft niet meer in de ini files te vroeten. Verder is hij erg snel, had niet verwacht dat ie nog sneller zou zijn dan 6.x. Heb wel een aantal crashes gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 01:41:
[...]

Waar extract ik dat kreng?
Dat doe je NIET, je plaatst die .zip in de buttons dir, en dan kan je 'm selecteren met "preferences -> browser look" en dan standard.zip veranderen door Mini.zip

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Justice schreef op 17 november 2002 @ 12:16:
[...]

Dat doe je NIET, je plaatst die .zip in de buttons dir, en dan kan je 'm selecteren met "preferences -> browser look" en dan standard.zip veranderen door Mini.zip
Het bedankt, ziet er een stuk leuker uit zo :) Zoals je al eerder zei, de banner weg en een leuk kleurtje en het is een top browser. Ik heb al wel een paar craches gehad maar achja, het is nog de beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Laatst online: 14-09 21:38
Eerder had ik nog met opera 6 dat als je een pagina opent met heel erg veel foto's dat hij dan erg traag werd en soms vastliep.
Opera 7 heeft dat niet en alles werkt gewoon super!!

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand mischien wanneer hij officieel uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 20:40:
Weet iemand mischien wanneer hij officieel uitkomt?
When it's done :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Voor diegene die het teletubby uiterlijk niet willen kan ik jullie verwijzen naar dit sticky topic

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richard schreef op 18 November 2002 @ 11:22:
Voor diegene die het teletubby uiterlijk niet willen kan ik jullie verwijzen naar dit sticky topic
Ik heb er een voor het gemak even geupload. Klik hier om de kleinere knoppen te downloaden.

Bij het typen van dit bericht kwam ik erachter dat ik in dit scherm aanhaalingstekens (") NIET kan typen. Met IE wel :?

Vandaag ben ik er ook achter gekomen dat dit forum er in opera 7 heel anders uitziet dan in IE, tabellen zijn groter. (of is het gewoon slechte html?)

Ik hoop dat alle kleine foutjes er in de volledige versie uit zijn. Maarja, daar is het trouwens een beta voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
Hmm dat slepen is ook iets te veel van het goede, al die windows uit opera slepen en al die links en plaatjes is zeer irritant :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zet je dat toch allemaal uit :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 19:04:
Dan zet je dat toch allemaal uit :|
Waar dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayer

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens bij file --> preferences-->windows en schakel het eerste vinkje uit, of is dat niet wat je bedoeld? En wat bedoel je eigenlijk met links en plaatjes :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
Als je sommige sites opent, en op een plaatje of link klikt, zie je dat je die kan verslepen, als je ze los laat opent opera gelijk die link, wat erg irritant is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Maverick schreef op 15 November 2002 @ 19:00:
Dit geldt voor mij idem dito. Als iemand weet hoe je dit moet fixen _/-\o_

Ik heb zelf al wat zitten prutsen. Je kan bij View->style->user kiezen. Dan wordt je tweakers.net lay-out totaal anders, maar je kunt wel weer de tekst selecteren. Dit is een beetje een prut oplossing.

Verders vind ik opera 7 nog wat sneller geworden, mooier en laadt bijv ns.nl en 9292ov.nl perfect (opera 6.04 liet 9292ov.nl ook goed op het scherm zien). Bankeren (internetsparen/telnet) via de postbank werkt nog niet goed. Cookies toegang gegeven, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richard schreef op 13 november 2002 @ 11:09:
Ik vind het echt op het eerste gezicht een geweldige browser, alleen jammer dat ik mijn 6.x serial niet kan gebruiken, en de 7.x serial nog onderweg is met de post (Samen met mijn Opera muismatje, stickers en Opera CD.)

Echt shit als je met banners moet werken, als je er WEL voor betaald hebt.

Helaas is upgraden van 6.x naar 7.0 niet mogelijk, een nieuwe installatie is dus noodzakelijk.
Ik heb em al geregistreerd (uiteraard) en vind op het eerste gezicht de layout werkelijk om te janken, die hadden ze nooit mogen veranderen. Verder nog geen wilde baanbrekende dingen gezien, ja de knoppen hier onder in mn posting zijn ook ranziger geworden.

Ik denk dat ik het maar eens op 6.x ga houden, newer = not always better.

Oh en: Never change a winning team.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2002 22:57 . Reden: Opera lalala ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fakir
  • Laatst online: 03-03 10:57
De sites die bij mij problemen gaven in 6.05 werken nu prima in beta7. Alleen laat het programma m'n gehele pc af en toe crashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Niet online

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Laatst online: 09:18
ben benieuwd

ik wacht nog even rustig af tot de final maar deze versie ziet er veelbelovend uit :)

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 08:37
ben 1b nu aant downen

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomas
  • Niet online
Ik heb hem al maar hij klapt er hier nog wel eens uit, wat natuurlijk geen goede zaak is.

Ook komt het vaker voor dat als ik de vensters minimaliseer en daarna weer terugzet dat ie gewoon niets meer doet.
Het beeld slaat op zwart en ik moet Opera opnieuw opstarten.

Aan de andere kant vind ik het wel een enorme verbetering over voorgaande versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fakir
  • Laatst online: 03-03 10:57
dat met die zwarte schermen heb ik ook wel eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
* kick *

Opera 7 beta 2 beschikbaar.

http://www.opera.com/pressreleases/en/2002/12/18/

Even gestest: Paar kniftige dingen erbij, w.o. de 'Wand' welke inloggevens van bepaalde sites onthoudt. Even op het icon klikken of ctrl-enter om alle gegevens automatisch in te laten voeren :)

[ Voor 50% gewijzigd door Jasper op 18-12-2002 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayer

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Skins zijn makkelijker aan te passen Ala Mozilla :)

Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Hij trekt bij het binnenhalen van een pagina vaak 100% cpu tijd :{ Raar bugje denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Niet online
Tot nu toe ben ik tevreden, hij is crasht niet meer "zonder reden", dat de vorige beta wel deed. Ook leuk; de eerste 14 dagen heb je geen banner als je je niet registreert.

Shift + F11 is ook wel leuke feature :)
Jasper schreef op 18 december 2002 @ 20:43:
Hij trekt bij het binnenhalen van een pagina vaak 100% cpu tijd :{ Raar bugje denk ik.
Dat is idd een hele vervelende bug, hopelijk fixen ze dat snel.

edit: GoT ziet er trouwens niet normaal uit. De invoervakken zijn paars ipv wit. En de lijnen waartussen de quotes staan zijn niet zichtbaar.

[ Voor 15% gewijzigd door Gardocki op 18-12-2002 21:13 ]

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Jasper schreef op 18 december 2002 @ 20:43:
Is deze bug

Volgens IIXII (Developer van Opera):
Problem has been identified and fixed for the next version. Happens when the RAM/Disk cache is checked/purged after page load completed.
Voor de rest echt een heerlijke Beta, met alle fixes waar ik probs mee had @ 7.0B1

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Richard schreef op 18 December 2002 @ 21:23:
[...]

Is deze bug

Volgens IIXII (Developer van Opera):
Mooi dat het bekend is. Hopen dat de volgende update snel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Inderdaad is dit fijn, voor dit soort grappen ga ik altijd direct naar HIER

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SigmundFreud
  • Niet online

SigmundFreud

Sic transit gloria mundi

Ik prefereer inmiddels Phoenix. Maar de CSS2-support van opera is stukken beter dan bij welke andere browser dan ook. Betekent onder andere dat ik page-break-inside kan gebruiken om de inhoud van cellen van een tabel bij printen netjes bij elkaar te houden. Kom daar maar eens om bij Internet Explorer.

...maar ik heb een bel op mijn fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier wat skins voor beta 2

Zoals Tom S al zei, de GoT layout is idd een beetje verneukt. En nog steeds kan ik geen aanhalingstekens in het invoervak typen :?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2002 23:54 ]

• Krul

Krul

Holodoc

Verwijderd schreef op 18 December 2002 @ 23:53: En nog steeds kan ik geen aanhalingstekens in het invoervak typen :?
Ik heb geen problemen met ' " etc. Ligt misschien aan je windows instellingen (keyboard). Ik gebruik trouwens en engelse versie, wellicht gebruik jij een nederlandse oid.
Pagina: 1 2 Laatste