[W98] systeemregister bij elke boot corrupt

Pagina: 1
Acties:

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 22:57
wij hebben hier enkele nieuwe pc's die allemaal hetzelfde probleem vertonen. bij elke boot geeft windows aan dat het register is beschadigd. na een reboot gaat alles wel gewoon door en werkt het vervolgens ook redelijk (op vastlopers na).

ik denk dan meteen aan geheugen problemen, maar na een test wees uit dat dit het niet was. de pc's zijn geleverd door een bedrijf die ze heeft geinstalleerd dmv een image. misschien wringt hier de schoen.

wie weet raad?

chaozz.nl | RetroGameCouch

• Red_Head
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:10

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

heb ik zelf ook veel gehad dat, de image na verloop vantijd corrupt raakt.

zelf heb ik geen oplossing voor kunnen vinden misschien ik het mogelijk om er een register cleaner over heen te halen,

of wat ik heb gedaan ff met het handje van een computer die goed werkt en daar een nieuwe image van maken.

en al heb je geen computer die goed werkt zal je een van de computers ff opnieuw moeten in stalleren en daar een image van maken

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Als het geheugen en de -timings etc goed zijn misschien een afsluitprobleempje? Bekijk dit even: http://covenant-itr.hypermart.net/shutdown.htm

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 22:57
F_J_K schreef op 12 November 2002 @ 09:47:
Als het geheugen en de -timings etc goed zijn misschien een afsluitprobleempje? Bekijk dit even: http://covenant-itr.hypermart.net/shutdown.htm
ik begin inderdaad steeds meer te vermoeden dat het afsluiten verkeerd gaat. ik heb de patch van MS geinstalleerd, en FastReboot staat nu op 0.. we zullen zien of het de oplossing is voor het probleem. anders ga ik toch sterk de virusscanner verdenken (InoculateIT6 Client)..

chaozz.nl | RetroGameCouch

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ken ik ook uit praktijksituaties...9 van de 10 keer was het de netwerkkaart die probs veroorzaakte...of de bekabeling. Het klinkt gek, maar zeker bij win95 was dit echt de veroorzaker van het probleem

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 07:30
9 van de 10 keer was het de nerwerkkaart
Really? Behoorlijk rotmerk netwerkkaarten, of rotmoederborden waar je ze op prikt, of supeeeerrrrbelabberde drives :o

maaruh weg met de flames en terug naar de case. Heb je al geprobeerd om alle windows update's erop te zettten? Onlangs hadden we hier een pc welke na elke reboot verrot werdt, problemen met opstarten enz enz.... had uiteindelijk te maken met de harde schijf ism windows. 1 updateje gedownt, opgelost! Ze brengen ze niet voor niets uit. Ik wil niet zeggen DAT het DAADWERKELIJK je probleem oplost maar just give it a try ok?
Suc6!

[ Voor 0% gewijzigd door Gody op 12-11-2002 16:49 . Reden: typfouten ]

Pagina: 1