Toon posts:

[Win98] Registerproblemen bij opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bijna elke keer als ik windows opstart krijg ik een foutmelding te zien dat windows geen toegang heeft gekregen tot het systeemregister en dat ik de computer opnieuw moet opstarten.

Bij het opnieuw opstarten krijg ik dan zo'n mooi blauw scherm te zien dat weergeeft een kopie te maken en het register weer terug te zetten. Vervolgens doet de pc het gewoon goed.

Als ik afsluit en weer opnieuw opstart, slaat hij dat blauwe scherm over maar dan verschijnt die foutmelding weer. Wat moet ik doen om dit op te lossen.

Ik heb windows opnieuw geinstalleerd maar het mag niet baten. De foutmelding kwam vrijwel direct weer op mijn scherm.

hlp.

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Dit heb ik ook met Win95 gehad een tijd.

Misschien kan je proberen om op te starten van de Win98 installatie cd en dan een repair te laten uitvoeren. Dit hielp bij Win95. Mja, je hebt al een nieuwe installatie gedaan...misschien toch het proberen waard.

En anders, ja......bij mijn Win2K installatie bleek het een kapotte HD te zijn. Dus check je HD voor de zekerheid ook nog eens.

Als het helemaal niet lukt, wat je ook probeert, dan zou ik upgraden naar Win2K of WinXP.

Verwijderd

Wat voor componenten zitten er in je machine?

• HDD OK? (Scandisk)
• Geheugen OK? (http://www.memtest86.com/)
• Sluit je machine wel goed af?(Afsluit-patch DLen)

Verwijderd

Had dat niet te maken met een té snelle afsluiting van je pc, zodat win98 niet een poperly shutdown kan doen? Volgens mij is hier wel een patch voor op de website van MS...

• Croccifixio
Hou er bij MemTest wel rekening mee dat het eeuwen kan duren bij een uitgebreide test.
Ik heb die test ook eens laten draaien en het duurde 48 !!! uur en hij was nog niet klaar (P2-266).

Oh ja, ik weet ook niet zeker of die MemTest wel 100% te vertrouwen is. Er werd aangegeven dat er niks fout was met mijn geheugen, maar ik bleef in Win2K problemen houden met BSOD's. Later heb ik de reepjes 64MB en 128MB omgedraaid en vanaf dat moment loopt 'ie retestabiel (afgezien een BSOD met WinTV af en toe; 'kmode exception not handled').

Verwijderd

Topicstarter
De pc is de laatste tijd wel altijd opvallend snel afgesloten, dus daar zal het probleem wel eens kunnen zitten. welke handelingen moet ik nu precies doen om dit weer te fixen, welke patch oid?

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 11:56 schreef Sinisa het volgende:
De pc is de laatste tijd wel altijd opvallend snel afgesloten, dus daar zal het probleem wel eens kunnen zitten. welke handelingen moet ik nu precies doen om dit weer te fixen, welke patch oid?
http://www.microsoft.com/windows98/downloads/contents/wurecommended/s_wufeatured/win98se/

Verwijderd

Topicstarter
Het afsluiten gaat nog steeds megasnel, maar ik heb dat ding niet meer gezien. Dus hopen dat ie het nu weer goed doet. Anders maar een nieuwe pc kopen :P

Verwijderd

hier had ik ook een topic over geplaats:

zoek ff bij gebruikersnaam op : X_Treme>GR<

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Move to WOS + titelfix :)

• Beurlap
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 13:42

Beurlap

Kak!

Ik heb dat probleem ook gehad bij een dual boot win98/XP. Kheb winXP opnieuw geinstalleerd en nu doet win98 het weer goed. Klinkt misschien een tikkie vaag, maar twerkt wel..bij mij dan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik startte mijn pc op en daar wassie weer. Opmerkelijk verschijnsel is dat ie telkens te voorschijn komt als ik de keer daarvoor IE heb gestart of in ieder geval op internet ben geweest.

De keren waar ik daarvoor naar verwees hebben dus niets te maken gehad met IE. Kan hier het probleem niet liggen?

Nieuwe versie van IE downen oid?

• Croccifixio
Ik zou het in ieder geval proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Nu inmiddels IE 6 er over heen gegooid maar hier lijkt dus een fout te zitten. Als ik een nieuw adres intyp komt deze in mijn adresbalk keurig bovenaan te staan. Normaal moet het volgens mij zo zijn dat dat adres nog steeds bovenaan moet staan als je opnieuw je browser opent.

Dit is dus niet het geval. Vanochtend kreeg ik dus weer die irritante foutmelding nadat ik gisteravond weer op internet ben geweest.

Zit er dan geen fout in het afsluiten van internet explorer of zoiets, of kan dat niet?
Pagina: 1