Toon posts:

Logitech Z-560/Z-680

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.528 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elroy schreef op 09 April 2003 @ 15:12:
Ah,

Ik bel net op en dan krijg ik weer een newby aan de telefoon.
Nu kan ik de hele set om gaan ruilen ipv dat ze alleen de decoder opsturen.
Had ik ook !!
Ik heb nog niet eens bericht er over gekregen he , ik moet natuurlijk wel eerst een bewijs hebben. Eerder kan ik hem niet omruilen :'(
Phusebox schreef op 10 april 2003 @ 15:30:
[...]

ja en ik heb ook gewacht
ik heb hem gisteren gekocht!!!!

ff met het hoofdkantoor gebeld; die waren wel behulpzaam
krijg een nieuwe pod eind april
Wat is als ik vragen dan het telefoon nummer van het hoofdkantoor ??
Dan bel ik daar ook maar is naar toe !!

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-10 21:51
Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 21:13:
www.merchandize.nl heeft versie 1.12 op voorraad, en ze hebben GEEN ruis.

Quote Merchandize "sinds vorige week is het ruis probleem opgelost.

Onze leverancier heeft me verzekerd dat dit een ruisvrije versie
betreft, we hebben er al een stuk of 30 uitgeleverd en ik heb nog geen
enkele klacht ontvangen over deze versie

Met vriendelijke groet,
Johan de Jong
Merchandize"

Kheb hem net besteld :) En laagste prijs van de pricewatch :) :)
Hmm Ik heb hem de 7e al besteld en het geld stond op de 8e op hun rekening, nog steeds niets gehoord.
En op de site zeggen ze dat ze juist nooit voorraad hebben en alles pas bestellen bij hun levenancier zodra ze het geld binnen hebben, beetje tegenstrijdige berichten.
Heb nog niet eens een betalingsbevestiging (wel bestellingsbevestiging) gekregen van ze, jij wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Meijer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:49

Vincent Meijer

You better believe it!

Ik heb gister bij Yorcom mijn Z-680 set besteld en vandaag is ie binnen gekomen. En warempel....ik heb versie 1.1.2!!! Ik ga 'm straks verder aansluiten en dan laat ik weten hoe het met de ruis staat. Hoewel ik dit natuurlijk niet verwacht :)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

w000t ik heb ff die kleine standaard boxjes van de Z-560 vervangen door de 80 watt stereoboxen van mn stereo, en t geluid is echt veel beter zo :D (veel helderder, meer volume)

Is de geluidskwaliteit van een Audigi eigenlijk merkbaar beter dan van een 'normale' discman ? Op mn pc heb ik namelijk onboard ac'97 en dat verschil merk ik wel vergeleken met mn discman :)

[ Voor 12% gewijzigd door Sport_Life op 11-04-2003 13:12 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eMAeRCe schreef op 11 April 2003 @ 13:08:
Is de geluidskwaliteit van een Audigi eigenlijk merkbaar beter dan van een 'normale' discman ? Op mn pc heb ik namelijk onboard ac'97 en dat verschil merk ik wel vergeleken met mn discman :)
Geluidskwaliteit van een Audigy 2 is nog eens zoveel beter als dat van onboard ac'97 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 14:55:
[...]

Geluidskwaliteit van een Audigy 2 is nog eens zoveel beter als dat van onboard ac'97 :)
K tnx toch maar ff aanschaffen dan 8)

[ Voor 17% gewijzigd door Sport_Life op 11-04-2003 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Heb net een mailtje ontvangen van merchandise,
Eindelijk konden ze me een betalingsbevestiging geven en vertelden dat ze de setjes midden volgende week verwachten.

balen maargoed nu weet ik waar ik aan toe ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eMAeRCe schreef op 11 april 2003 @ 15:11:
[...]

K tnx toch maar ff aanschaffen dan 8)
Best dom om dit te doen na 1 mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:33
markclausing schreef op 08 april 2003 @ 18:19:
Heb hem net een paar dagen. Ik moet zeggen dat het geluid erg hard kan en ook heel laag. Wel lijk ik de "midden hoge" tonen zeg maar een beetje te missen. Een beetje een gat tussen de woofer en de satellites. Maar morgen krijg ik een audigy ipv mijn huidige AC'97 die ik nu gebruik.

De woofer gaat wel ongelooflijk laag zeg, ik hoor een bass waar ik die vroeger nooit hoorde (inspire 5300). Op de laagste stand is ie het mooist vind ik. (6ch. direct, op dolby pro logic moet ie hoger en bij S/P DIF weet ik niet meer wat mooist is).
Daar heb ik dus ook last van zeg maar van die midden hoge tonen. Die subwoofer gaat idd wel erg laag maar ik mis een bepaalde frequentie. Vandaar misschien dat die sataliete ook zo weinig bewegen. En dat ze die subwoofer gewoon zo overdreve hebbe gedaan. Ik heb um trouwens optische aan mun xbox hange en 6 ch anologe aan mun pctje.

[ Voor 5% gewijzigd door Wazzup! op 11-04-2003 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Verwijderd schreef op 11 april 2003 @ 18:20:
[...]

Best dom om dit te doen na 1 mening :)
Als er andere of dezelfde meningen zijn hoor ik dat natuurlijk graag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Meijer

Vincent Meijer

You better believe it!

Ik heb mijn speakers dus net aangesloten. Geluid is perfect. Alleen is er bij mij nog wel een standaard ruis te horen onafhankelijk van de input of het volume, maar wel een stuk minder dan mijn eerste set met controlpod 1.03. Wat me ook nog opviel is dat er nog steeds een tik over de speakers te horen is als je switcht van input. Komt een beetje goedkoop over. Verder niks dan lof. Bas gaat echt knal hard. Ik heb de subwoofer wel een heel stuk naar beneden geregeld anders worden m'n buren echt gek :) Nu alleen nog ff zorgen dat m'n Audigy goed wordt aangestuurd...

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:48
de subwoofer staat bij mij op 3 lagen schuimrubber (van dat spul om tegen de muur te plakken en geluid te isoleren). Dat scheelt aardig wat vibraties van mijn houten vloer in een A'dams grachtenpand.

Hij staat altijd vrij hard maar nooit klachten gehad over volume, misschien hoor ik de klachten wel niet.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Rhodan schreef op 10 april 2003 @ 17:18:
[...]

Txs, loop op het moment ook te denken om maar weer eens wat te gaan investeren in het geluid.
Heb nu een Asus a7v266-e met onboard sound in combinatie met een Cambridge soundsworks 4.1 van 4 jaar oud, op zeg wel aardig, maar de laatste tijd kijk ik best veel dvd op de pc, ook luister ik best veel muziek, games doe ik wel, maar niet vaak meer.
Denk dat ik maar een Audigy 2 met een megaworks 550 aan ga schaffen. Die 680 klinkt allemaal mooi en aardig, maar dat ruis vehaal, zint me voor geen meter.
Any comments uiteraard welkom, pc staat trouwens wel in de woonkamer, moet dus wel een beetje krachtig zijn. O-)
Voor muziek in het algemeen, kan je inderdaad beter de 550 nemen.
De z680 gaat wel een beetje harder.
Verder is de 550 ook zon 100Euro goedkoper.
Wat ruis heeft elke speaker wel een beetje, ook de 550, maar ik merk het amper. (Ondanks mijn erg stil systeem.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Laatst online: 14:52
Txs, Cyb, ga volgende shoppen, als ze de z680 en 550 hebben opgesteld, dan ga ik zo nog wel ff beluisteren, maar voor nu is mijn keuze, de 550 in combi met audigy 2.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 15:43
Kon het zo snel niet in dit topic vinden: Hoe zie je nou welke versie controlpod je hebt? Ik heb hem nu opgesteld bij ons in de zaak en de ruis is me nog niet opgevallen. Wil nou wel ff weten welke versie ik binnen heb :) ( bepaalde toetsencombinatie ofzo??)

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Cyber_
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06-2021
Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 18:58:
[...]

Je kan eigenlijk wel aannemen dat er nu alleen nog nieuwe versies worden verkocht.

Om het te checken moet je de control panel op standby zetten.
En dan tegelijkertijd de meest linker boven knop + de meest rechter boven knop in te drukken !! En na 5 sec komt het versie nummer er te staan !!
Dat is de enigste manier om te checken welke versie het is !!
Gewoon ff alles doorlezen, het staat er echt tussen ;)

-=System Specs=- | Shit does not happen, it's made by an asshole.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 15:43
Heee Tenx :) Ik was weer eens scheel ofzo 8)7

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Cyber_
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06-2021
Nou na veel lezen, zoeken, wikken en wegen heb ik er dan vandaag toch ook maar de Z-680 gekocht.
Even snel naar Yorcom gereden en voor €365,- was hij van mij (ook nog een van de goedkoopste in pricewatch)

Thuis gekomen snel aangesloten, vriendin begon al "die subwoofer is wel erg groot"..... Ja en? Een wasmachine is ook erg groot :P

Ok alles even snel geplaatst (definitieve plaats moet nog komen). Stekker erin en aan die hap, POD ligt mooi blauw op. Gelijk even naar de versie gekeken en ja wel ik heb de 1.1.2. Gauw ff de PS2 met optical kabel aangesloten en Lords Of The Ring erin gestopt..........En god wat is dat geluid mooi zeg. Nou ben ik geen audiofiel dus er zullen ongetwijfeld mensen zijn die het niet eens zijn met mij. Maar iedereen die gewoon GOED geluid wil hebben doet hier zeker geen verkeerd koop mee.

Ook heb ik nog even naar het geruis geluisterd en ik weet niet hoe erg het was met de 1.0.3. versie maar in de 1.1.2 zit bijna geen ruis. Als ik het volume vol open gooi hoor ik wel wat ruis, maar dan heb ik mijn oor wel 10cm van de speaker af..... Wat dus nooit gebeurt.......

En oja ik gebruik hem dus nu gewoon als surround set in de huiskamer.....en das een ruimte van zo'n 5 bij 6.

-=System Specs=- | Shit does not happen, it's made by an asshole.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakod3x schreef op 11 April 2003 @ 22:05:
Kon het zo snel niet in dit topic vinden: Hoe zie je nou welke versie controlpod je hebt? Ik heb hem nu opgesteld bij ons in de zaak en de ruis is me nog niet opgevallen. Wil nou wel ff weten welke versie ik binnen heb :) ( bepaalde toetsencombinatie ofzo??)
Ja je zet de control pod op standby!
Dus dat er een rood lichtje gaat branden.

Dan druk je 5 sec op inputknop + settingsknop = en dan komt het versie nummer er te staan !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

IS er hier ook iemand die de Z-560 en de Z-680 heeft ? Of gewoon beide geluisterd? Ben wel benieuwd of dat verschil nou in de praktijk echt zo groot is qua geluid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
eMAeRCe schreef op 12 april 2003 @ 23:04:
IS er hier ook iemand die de Z-560 en de Z-680 heeft ? Of gewoon beide geluisterd? Ben wel benieuwd of dat verschil nou in de praktijk echt zo groot is qua geluid :)
Ik heb, voordat ik de z-680 kocht, anderhalve maand de z-560 gehad. Deze heb ik toen voor dezelfde prijs aan een vriend verkocht. :7
Ik vind dat er kwa geluidskwaliteit geen verschil zitten tussen beide sets. De woofer is bij beiden meer als genoeg (teveel zelfs, misschien dat de z-680 meer bass kan produceren, maar dat is in beide sets niet aangenaam om uit te testen; teveel dus). De satelietjes zijn inwendig precies hetzelfde. Logischerwijze verwacht je geen veranderingen van geluidskwaliteit. Het voordeel van de z-680 is dat ie 5.1 geluid kan produceren en dat is voor mij doorslaggevend geweest. (ander verschil is dat je meerdere apparaten tegelijk op kunt aansluiten en afstandbediening). 5.1 geluid maakt een wereld van verschil voor dvd´s en sommige games ten opzichte van 4.1 geluid. Is dit echter niet belangrijk voor jou, dan kun je net zo goed de z-560 nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Trunksmd schreef op 13 April 2003 @ 14:07:
[...]

Ik heb, voordat ik de z-680 kocht, anderhalve maand de z-560 gehad. Deze heb ik toen voor dezelfde prijs aan een vriend verkocht. :7
Ik vind dat er kwa geluidskwaliteit geen verschil zitten tussen beide sets. De woofer is bij beiden meer als genoeg (teveel zelfs, misschien dat de z-680 meer bass kan produceren, maar dat is in beide sets niet aangenaam om uit te testen; teveel dus). De satelietjes zijn inwendig precies hetzelfde. Logischerwijze verwacht je geen veranderingen van geluidskwaliteit. Het voordeel van de z-680 is dat ie 5.1 geluid kan produceren en dat is voor mij doorslaggevend geweest. (ander verschil is dat je meerdere apparaten tegelijk op kunt aansluiten en afstandbediening). 5.1 geluid maakt een wereld van verschil voor dvd´s en sommige games ten opzichte van 4.1 geluid. Is dit echter niet belangrijk voor jou, dan kun je net zo goed de z-560 nemen.
Ah tnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie snapt dit:

http://www.audiomidi.com/...oduct.cfm?Product_ID=3421
http://www.musik-service....s_ProActive_51_System.htm
http://www.3dsoundsurge.com/press/pr2625.html

Alesis heeft de z680 in hun assortiment, alleen heet het dan geen z680 meer en staat er ook geen logitech meer op, maar heet het Alesis ProActive 5.1. VAAG!!

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2003 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Verwijderd schreef op 13 april 2003 @ 18:40:
Wie snapt dit:

http://www.audiomidi.com/...oduct.cfm?Product_ID=3421
http://www.musik-service....s_ProActive_51_System.htm
http://www.3dsoundsurge.com/press/pr2625.html

Alesis heeft de z680 in hun assortiment, alleen heet het dan geen z680 meer en staat er ook geen logitech meer op, maar heet het Alesis ProActive 5.1. VAAG!!
Na een beetje googlen kwam ik erachter dat de Alexis een soort OEM versie is van de Logitech Z-680 :
Alesis Introduces Proactive 5.1
We missed this one from back in December. Alesis had announced a new THX-certified 5.1 speaker system, the Alesis ProActive 5.1. The system is identical to the Logitech Z680 as the design was OEMed by Logitech to Alesis, who typically is targeting the pro audio and music industry markets. The Alesis Proactive 5.1 is going for an estimated street price of $399.00. For specifications and more you can check out the full press release. Thanks to Andwele for the pointer.

[ Voor 32% gewijzigd door Sport_Life op 13-04-2003 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:52
ZiegoM schreef op 08 April 2003 @ 21:55:
Ik zie zo'n z-560 eigenlijk ook wel zitten na alle goede reviews en natuurlijk de hele goede bang for your buck. Ik heb veel (maar niet alle) pagina's gelezen in dit topic maar ik heb niet kunnen vinden of de 560 nou ook last heeft van die ruis die sommigen bij de 680 ervaren.

Dus: Heeft de 560 ook last van ruis?
En is het verschil in geluid (iig wel in prijs) tussen de 560 en 680 groot eigenlijk??
Ik heb zelf heb een z560 en dat geouwehoer over de ruis bij deze versie wordt alleen maar veroorzaakt door de uitsoot van de geluidskaart. Dus als je gewoon een redelijk goede geluidskaart hebt, dan zul je bijna geen ruis hebben. Ik raad het wel erg af om een creative geluidskaart te gebruiken. Behalve de Audigy 2, die raadt ik wel aan. Alles daaronder is dus gewoon knaak van creative :).
IK heb hier een Turtle beach liggen van 4.5 jaar oud en ik krijg met dit kaartje, beter geluid en de ruis is echt STUKKEN minder !. Met mijn 5.1 live van creative kreeg ik echt gewoon een dikke piep als ik het geluid vol open draaide.
Als je een set koopt dan zou ik deze cker weten kopen !!. Geluid is echt subliem en enorm hard. Ik kan gewoon mijn volume knop vol open draaien, zonder dat het geluid misvormt, echt fantastisch ik ben zeer tevreden :D.

[EDIT]

Als ik geluid volume knop vol open draai dan moet ik echt met me oor tegen de speaker als ik de ruis echt wil horen.

TIP: Plaats je geluidskaart nooit onder/boven je videokaart, dit veroorzaakt (meer) ruis

Houd je volume in windows/linux ect ect... alltijd op 70% hierdoor heb je het minste ruis.

[EDIT2]
Ik snap niet waarom sommige lui geen middentonen hebben, bij mijn setje heb ik die duidelijk wel en zijn behoorlijk lomp :D :z

[ Voor 16% gewijzigd door STIMPPYYY op 13-04-2003 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eMAeRCe schreef op 13 april 2003 @ 18:59:
[...]

Na een beetje googlen kwam ik erachter dat de Alexis een soort OEM versie is van de Logitech Z-680 :

[...]
Daar was ik zelf nog niet achtergekomen 8)7 :z :Z >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Verwijderd schreef op 14 april 2003 @ 03:02:
[...]

Daar was ik zelf nog niet achtergekomen 8)7 :z :Z >:)
Moeilijk he, Engels... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je in deze prijsregionen en kwaliteitzone zit zou ik meteen doorgaan naar videologic... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de Z-680 versie 1.12 nu eigenlijk al in Belgie verkrijgbaar?

Want ik heb de set 2 maand geleden besteld bij m'n lokale pc-boer en ze hebben 'em precies nog niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
  • Laatst online: 14-03 00:07
iemand die een z560 of 680 kwijt wilt? :)

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Meijer

Vincent Meijer

You better believe it!

Ik heb gister de speakers van m'n Z-680 set in m'n kamer opgehangen. In alle hoeken heb ik een speaker gemonteerd en boven m'n monitor de centerspeaker opgehangen. Het geluid is echt overdonderend. Erg mooi. Alleen is de bas wel erg nadrukkelijk aanwezig. Ik heb 'm nu op de laagste stand staan op de controlpod en soms vind ik 'm dan nog te hard staan :) Ik kan 'm natuurlijk in windows ook nog bijregelen. Heeft iemand nog een tip hoe je de subwoofer moet plaatsen en hoe je eenvoudig kan voorkomen dat de trillingen naar mijn beneden buren worden doorgegeven?

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
meijern schreef op 14 April 2003 @ 17:09:
Ik heb gister de speakers van m'n Z-680 set in m'n kamer opgehangen. In alle hoeken heb ik een speaker gemonteerd en boven m'n monitor de centerspeaker opgehangen. Het geluid is echt overdonderend. Erg mooi. Alleen is de bas wel erg nadrukkelijk aanwezig. Ik heb 'm nu op de laagste stand staan op de controlpod en soms vind ik 'm dan nog te hard staan :) Ik kan 'm natuurlijk in windows ook nog bijregelen. Heeft iemand nog een tip hoe je de subwoofer moet plaatsen en hoe je eenvoudig kan voorkomen dat de trillingen naar mijn beneden buren worden doorgegeven?
Geluids-demping vraagje

:) suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

subwoofer niet in hoeken van de kamer zetten en een beetje meer van de muur af :) dat moet genoeg helpen.
lijkt me trouwens dat die logitech set dan niet erg goed in balans is als de bass al overheerst bij laag volume, heb er zelf nooit last van, maar dat kan komen omdat mijn sub al duurder is dan die hele logitech set bij mekaar :+

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hey hebben jullie ook wel eens het gevoel van...
dat als je Logitech Z-680 op FULL POWER zet...het toch een beetje terughoudend is? bij sommige films lijkt het net niet hard genoeg te zijn vind ik dan....ghehehe

in afwachting van je reactie (by the way...lekker uitgemolken deze topic...kijk nu weer es terug na een lange tijd hehehe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 april 2003 @ 16:06:
als je in deze prijsregionen en kwaliteitzone zit zou ik meteen doorgaan naar videologic... :D
Jij hebt het over dit beestje:

Afbeeldingslocatie: http://www.videologic.com/images/jpg/Products300/VL-60664.jpg

http://www.videologic.com...duct.asp?Product=VL-60664

Beetje erg goedkoop! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 10:21
Verwijderd schreef op 14 april 2003 @ 20:32:
dat als je Logitech Z-680 op FULL POWER zet...het toch een beetje terughoudend is? bij sommige films lijkt het net niet hard genoeg te zijn vind ik dan....ghehehe

in afwachting van je reactie (by the way...lekker uitgemolken deze topic...kijk nu weer es terug na een lange tijd hehehe)
ehm... niet hard genoeg?
sick...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet hoe duur die is, maar over dat model heb ik t duidelijk niet.
ik bedoel meer de Videologic Digitheatre DTS :D

Afbeeldingslocatie: http://www.avland.co.uk/videologic/digitheatredts/dtssilver.jpg

maar ach ik geef niet om surround, ik heb dan liever een Klipsch ProMedia 2.1 :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeXtOuRiuS schreef op 14 april 2003 @ 16:35:
iemand die een z560 of 680 kwijt wilt? :)
Check Funcomputer.de/ http://www.funcomputer.de...0560&start=0&artnr=19026&

LOGITECH Z-560 1x Subwoofer 188W 4x Satelliten 53W
• € 199,99 :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 20:00:
subwoofer niet in hoeken van de kamer zetten en een beetje meer van de muur af :) dat moet genoeg helpen.
lijkt me trouwens dat die logitech set dan niet erg goed in balans is als de bass al overheerst bij laag volume, heb er zelf nooit last van, maar dat kan komen omdat mijn sub al duurder is dan die hele logitech set bij mekaar :+
Dit is helemaal niet zo, want anders zouden de reviews niet zo lovend zijn over dit setje :).

Ik zelf heb een z560, dus ik heb geen ervaring met de z680, maar aangezien de z560 woofer iets krachtiger is denk ik wel dat dit onzin is. Ik heb hier absoluut geen last van. En als hij te hard zou staan kan je dit makkelijk met software regelen.
Ik zou niet weten hoe hard die z680 gaat, maar dat setje kan een geluid produceren van 150 db (las ik neem ik aan in de PU, dattie net zo hard geluid produceerde als straaljager ofzo), dit lijkt me toch wel hard genoeg :).
Btw die van mij gaat echt super hard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 09:17
Ik zelf heb een z560, dus ik heb geen ervaring met de z680, maar aangezien de z560 woofer iets krachtiger is...
Is dat niet andersom?
las ik neem ik aan in de PU, dattie net zo hard geluid produceerde als straaljager ofzo
Een straaljager? Op een flinke afstand zeker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 22:00:
[...]
ik weet niet hoe duur die is, maar over dat model heb ik t duidelijk niet.
ik bedoel meer de Videologic Digitheatre DTS :D
[afbeelding]
maar ach ik geef niet om surround, ik heb dan liever een Klipsch ProMedia 2.1 :)
Voor die 650 euro heb je een volwaardige yamaha 6.1 versterker en 6 speakers van jbl/mission/canton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 april 2003 @ 22:16:
[...]

Voor die 650 euro heb je een volwaardige yamaha 6.1 versterker en 6 speakers van jbl/mission/canton.
ehm... nu ga je ineens over op home theatre. :/
wat wil je... 600 euro voor een lekker compact "top of the bill" PC set of 600 euro voor een gebinnersset home theatre die je never nooit kwijt kan waar je computer staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen 600 euro uitgeven, dat wil ik. Bovendien komt mijn mopje (z680) morgen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Gisteren heb ik 'm opgehaald: De Z680. Ondanks dat ik al een zieke set op m'n kamer had staan wilde ik eigenlijk toch wel eens de Z680 proberen omdat ie ZO goed moest zijn.

Ik heb de controlpod versie 1.1.2 en blijkbaar heb ik last van het probleem dat hij flink tikt bij het overschakelen van DVD-mediabestanden. Echt irritant. Voor de rest kan ik maar 1 ding zeggen: 8)7 8)7 ZIEK!! 8)7 8)7 Dit gaat gewoon helemaal nergens meer over en daar hou ik wel van.... terugbrengen doe ik 'm sowieso voor een andere controlpod en misschien hou ik 'm toch maar want het is werkelijk heel indrukwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
heb ik ook.
bij allebei me z 680 setjes...

Volgens Logitech is dit normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Toink schreef op 15 April 2003 @ 09:02:
Gisteren heb ik 'm opgehaald: De Z680. Ondanks dat ik al een zieke set op m'n kamer had staan wilde ik eigenlijk toch wel eens de Z680 proberen omdat ie ZO goed moest zijn.

Ik heb de controlpod versie 1.1.2 en blijkbaar heb ik last van het probleem dat hij flink tikt bij het overschakelen van DVD-mediabestanden. Echt irritant. Voor de rest kan ik maar 1 ding zeggen: 8)7 8)7 ZIEK!! 8)7 8)7 Dit gaat gewoon helemaal nergens meer over en daar hou ik wel van.... terugbrengen doe ik 'm sowieso voor een andere controlpod en misschien hou ik 'm toch maar want het is werkelijk heel indrukwekkend.
terugbrengen voor een nieuwe controlpod? en je hebt al de nieuwe versie?
dat *klik* doet ie bij mij ook als je input-switcht
is normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
  • Laatst online: 06-08 09:29
Is id normaal en wend wel.

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké ... nu snap ik er niets meer van ...

Ik heb gisteren nog eens een mailtje naar mijn pc-boer gestuurd, met de vraag of ze nieuws hebben over mijn bestelde Z-680 (al 2 maanden).

Nu kreeg ik daarjuist een mailtje terug dat de set niet meer verkrijgbaar is !! :X
Voor de duidelijkheid, ik woon in Belgie (rond Gent).

Weet iemand hier meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
Ik weet alleen dat wij ze nog steeds op voorraad hebben. Wij is Hastec o.a. distribiteur van Logitech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank u Vtec, maar ik ben er niet veel mee ... Wat ik eigenlijk zou willen weten, is of de leveranciers in Belgie de Z-680 al hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEvRV
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 00:32
_/-\o_ Vtec kan jij mij geen Z-680 verkopen?! _/-\o_ ipv dat ik het duurder in mn buurt moet kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
DEvRV schreef op 15 April 2003 @ 14:34:
_/-\o_ Vtec kan jij mij geen Z-680 verkopen?! _/-\o_ ipv dat ik het duurder in mn buurt moet kopen?
Solly, kan helaas niet :)

Quetzal_51: ik kan helaas niet zien over andere leveranciers hem ook hebben, echter had jij het er over dat de set niet meer leverbaar zou zijn en dat lijkt me dus sterk aangezien wij hem nog gewoon binnenkrijgen via Logitech.

[ Voor 34% gewijzigd door VTec op 15-04-2003 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, kheb gebeld naar m'n pc-winkel en ze zeggen dat het waarschijnlijk een foutje bij de leverancier is.

Kga em wel via een online-shop kopen of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil hem nou ook wel is hebben. Hij schijnt weer overal leverbaar te zijn maar mijn stomme online winkeltje nog steets niet :S Heb nou wel genoeg van dat alsmaar wachten en wachten en wachten :S ggggggggrrrrrrrrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
Verwijderd schreef op 14 april 2003 @ 22:04:
[...]

Check Funcomputer.de/ http://www.funcomputer.de...0560&start=0&artnr=19026&

LOGITECH Z-560 1x Subwoofer 188W 4x Satelliten 53W
• € 199,99 :)
bedoel eigenlijk dat als iemand geen zin meer heeft in een z560 of 680 hij hem wel aan mij kan verkopen :) 400 euro is wel een beetje te veel voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar dat Funcomputer.de de Z-680 niet verkoopt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 17:57:
Raar dat Funcomputer.de de Z-680 niet verkoopt ...
Ik zou hem toch in Nederland kopen ivm gewicht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 18:35:
Ik zou hem toch in Nederland kopen ivm gewicht. :)
Als je het zo bekijkt, is het beter voor mij om de set in Belgie te kopen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb em bij computerconcurrent besteld... heb em morgen in huis... hoop ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
denken jullie dat de prijzen van die speakers zullen dalen? zojah wanneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Speakers zijn over het algemeen nogal waardevast, en tweakers kunnen niet in de toekomst kijken. Dus gewoon halen die set..... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mindfactory.de is ie 340 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
dominator schreef op 15 april 2003 @ 21:47:
Speakers zijn over het algemeen nogal waardevast, en tweakers kunnen niet in de toekomst kijken. Dus gewoon halen die set..... :P
hmm jah :) +- 400 euro is een beetje te veel voor mij :) maar misschien dat ik de z560 ga aanschaffen :)

was maandag naar de mediamarkt gegaan om hem te halen maar daar was ie 299 euro!!!! jah daag

dus dat wordt dan denk ik online bestellen of een andere halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm in Belgie is de set dus blijkbaar nog niet echt goed verkrijgbaar ...
Kheb 3 winkels geprobeerd; 1 kan er helemaal niet aanraken, en bij de andere 2 zal het nog wel een paar weken duren ...

Ik hoop voor mijn (en Logitech zijn }) ) gezondheid dat dit spelletje niet te lang meer duurt ... ik wacht nu al sinds januari of zo :|

Indien er Belgen zitten in dit topic, graag info over shops waar je de Z-680 vlot kan krijgen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
In Nederland. Rij dan ff naar Nederland en haal hem gewoon daar, dan ben ej van dat geouwhoer af :)

ik ben zelf geen belg hoor, maar in Nederland bestellen of halen is toch echt het makkelijkst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er geen Nederlandse shops die voor een goed prijsje (rond de 15-20 €) bestellingen aan huis doen voor Belgen?

Naar Nederland rijden is namelijk niet mogelijk voor mij, en met zo een zware doos in het openbaar vervoer is ook niet ideaal ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Laatst online: 03-10 11:37

MrScratch

I am rubber, you are glue

Weet iemand of je de z-680 ook met een universele afstandsbediening kunt bedienen? Dit in verband met de wildgroei aan ab's die menigeen wel bekend voor zal komen.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 14:05:
Zijn er geen Nederlandse shops die voor een goed prijsje (rond de 15-20 €) bestellingen aan huis doen voor Belgen?

Naar Nederland rijden is namelijk niet mogelijk voor mij, en met zo een zware doos in het openbaar vervoer is ook niet ideaal ...
bij alternate kan je hem halen en er staat op de site dat ze nu ook in belgie bezorgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajo
  • Laatst online: 14:11
Ik heb hem ook binnen gekregen vandaag.
Versie 1.1.1.2 staat er. bij Yorcom dus.

De Subwoofer is wel erg aanwezig, zoals eerder in deze topic omschreven staat.
Net even Saving Private Ryan gekeken icm Z-680, was wel even onder de indruk, eigenlijk doet de Sub al het werk als je het mij vraagt, maar goed.

Kabeltjes aanwezig: Voor Speakers 3x 4,5m en 4x3m 1x1,5m, Optische kabel voor X-Box staat er in de handleiding,moet je wel zo'n special ding voor xbox erbij kopen las ik net.
1x Coaxiale kabel voor het Digitale gebeuren, zoals op mijn Sony DVD DVP NS305.
1 x 6 kanalen kabel voor b.v. in de Audigy 2.
Dit alles goed verpakt.

Ja ben tevreden over dit product, alleen mijn buren denken daar anders over ;)

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb em nu al +-10min voluit...Maar die subwoofer word zo warm dat ik me handen er bijna aan verbrand...Hebben meer mensen dit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 09:20:
Zojuist de technische helpdesk van Logitech Nederland aan de lijn gehad en ik kan hier nu alles eens mooi opsommen.

Logitech is wel degelijk het probleem aan het verhelpen op dit moment, en kan de gerepareerde versie van de Z-680 eind januari terug leveren.

Mensen die de speakers al gekocht hebben kunnen makkelijk controleren of ze last hebben van het probleem: op de control pad moet je gedurende 5 seconden de knoppen 'input' en 'settings' induwen en dan verschijnt op het lcd'tje de rom-versie. Is dit 1.03, dan heb je een defect exemplaar, is dit 1.1 of hoger, dan is er niets aan de hand.

Defecte exemplaren kunnen ingeruild worden in de winkel.

Als je van plan bent om de Z-680 te kopen, kun je dus best wachten tot eind januari, begin februari, dan ben je zeker dat je correct werkende speakers hebt.
De meeste winkels kunnen nu de speakers niet geleverd krijgen, en de exemplaren die ze nog op stock hebben zijn misschien defect.
Wat niets aan de hand!? Ik heb versie 1.1.2, en heb wel degelijk last van een ruis die door alle speakers even hard wordt weergegeven, hoorbaar op een afstand van 3 meter, door het geluid heen van een hard blazende pc.

Het geluid van films, games mp3's wordt errug goed weergegeven, maar bij afspelen van een audio cd, wordt het geluid soms errug schel (heel licht krakend, lijkt wel) weergegeven bij hogerer en lagere tonen.

....iemand een verklaring hiervoor

Nogmaals ik heb dus niet de 1.03, maar de 1.1.2, heb de check zojuist gedaan.

En als ik het setje op stand by heb staan, produceert de subwoofer een lichte zoem. Is dit normaal.

Heeft iemand met een recent gekocht setje dezelfde probs als ik?

By the way k vind het vreemd van die audio muziek, dat dat ook niet helder wordt weergegeven.

.....Ik gebruik trouwens direct input 6 ch (terwijl ik 5 speakers heb, kan het niet veranderen??)

Ik wee nie hoe je hem digitaal aan moet sluiten op m'n audigy 2....

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 20:51:
[...]

Wat niets aan de hand!? Ik heb versie 1.1.2, en heb wel degelijk last van een ruis die door alle speakers even hard wordt weergegeven, hoorbaar op een afstand van 3 meter, door het geluid heen van een hard blazende pc.
Omruilen, Dat heb ik duidelijk niet...dus je hebt nog de "oude" versie :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bajo schreef op 16 april 2003 @ 17:41:

1 x 6 kanalen kabel voor b.v. in de Audigy 2.
Dit alles goed verpakt.

Ja ben tevreden over dit product, alleen mijn buren denken daar anders over ;)
kheb ook z-680 set en ook een audigy 2 platium, probleem is, ik heb wel wat kabels bijgekregen van die moordset, alleen past maar 1 kabel (van die gekleurde stekkertjes) in me audigy 2, in die pci kaart van audigy 2 zijn er stuk of 6 kleine tulpjes en 1 firewire aansluiting. kwil digitaal aansluiten aan me comp, hoe moet dat?

btw, momenteel gebruik ik ff andere kabels, van die 3 stekkertjes. en audigy 2 insteeksloten is van goud, niet gekleurt en hoe moet ik nou weten welke groene in moet stoppen? of roze of zwart.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
.....Ik gebruik trouwens direct input 6 ch (terwijl ik 5 speakers heb, kan het niet veranderen??)
Wat bedoel je hier mee ? software of 6 speakers ofzo ?:)

[ Voor 12% gewijzigd door STIMPPYYY op 16-04-2003 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajo
Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 21:06:
[...]

kheb ook z-680 set en ook een audigy 2 platium, probleem is, ik heb wel wat kabels bijgekregen van die moordset, alleen past maar 1 kabel (van die gekleurde stekkertjes) in me audigy 2, in die pci kaart van audigy 2 zijn er stuk of 6 kleine tulpjes en 1 firewire aansluiting. kwil digitaal aansluiten aan me comp, hoe moet dat?

btw, momenteel gebruik ik ff andere kabels, van die 3 stekkertjes. en audigy 2 insteeksloten is van goud, niet gekleurt en hoe moet ik nou weten welke groene in moet stoppen? of roze of zwart.
Als het goed is staat op de audigy2 welke aansluiting voor wat is, en op de Controlpod precies hetzelfde, als je nou zorgt dat elk kabeltje gelinkt wordt met elkaar, dmv die bijgeleverde tulpies zal hij werken.

(Ik heb Audigy 1, dat is dus anders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op 16 april 2003 @ 21:13:
[...]

Wat bedoel je hier mee ? software of 6 speakers ofzo ?:)
De set is toch 5.1 en geen 6.1, en toch geeft de pod 6 channel direct als input weer??

Of aangezien audigy 6.1 is, moet ik misscien een stekkertje uit mijn audigy 2 rukken?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
ja ik denk dat je POD de woofer meetelt aangezien dat ook een speaker is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yehhhhhh, computerconcurent is super, heb ik maandagavond besteld heb em om 19u aangesloten en geen (overweldigende) ruis, wel een heeeeel kleinbeetje met je oor zo'n 10cm er vanaf. Heb de 1.1.2 versie! compleet met verzenden 381euro en TOP geluid!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ik begin trouwens nu echt te twijfelen over die Z560.
Is deze set ook opnieuw uitgebracht zonder ruis. Ik d8 te mene dat het bij deze versie aan de uitstoot van je geluidskaart ligt (dat hij daarom ruist), maar waarom hebben de mensen van een z680 hier dan geen last van (bij de nieuwe versie), dat snap ik dus echt niet.
Maar volgens mij is het heel normaal dat speakers ruizen als je het volume knopje vol open draait. Volgens mij valt dit alleen te filteren d.m.v. een gate.

[ Voor 8% gewijzigd door STIMPPYYY op 16-04-2003 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyb schreef op 16 February 2003 @ 01:50:
Precies, ruis van een geluidskaart is anders dan het ruisprobleem van de Z680.
Maar geluidskaart ruis is (dacht ik) wel volume afhankelijk, des te hoger je de mastervolume zet, des te hoger de ruis.
SNR bij de Audigy is idd beter dan bij de SBLive, en nog beter bij de Audigy2
Nou, ik heb audigy 2 en ik kan je vertellen dat ik wel degelijk ruis heb op een afstand van 1.5 (á 2 m).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bajo schreef op 16 April 2003 @ 21:30:
[...]

Als het goed is staat op de audigy2 welke aansluiting voor wat is, en op de Controlpod precies hetzelfde, als je nou zorgt dat elk kabeltje gelinkt wordt met elkaar, dmv die bijgeleverde tulpies zal hij werken.

(Ik heb Audigy 1, dat is dus anders)
hmzz, aan de pci slotje van audigy 2 staat er van links naar rechts, eerste iets van die speaker aanduiding in gegraveert, 2e psies zelfde, 3e ook, 4e microfoon, 5e weetikveel, 6e digitaal output, kdenk dus dat het laatste is, die digital output maar probleem is dat er geen enkele kabel past van me control pad naar die 6e aansluiting in die pcislot. kheb maar 2 digital output van me control panel ene 6 channel direct waar nu aangesloten is, en andere digital ene normale tulp en andere opticale aansluting. en die meegeleverde kabels hebben 2 zelfde kanten.

moet ik soms iets van een aparte kopelling bijkopen ofzo? dat vindt ik dan wel vaag hoor, alsof die speakerset niet aan me dure audigy 2 dacht ofzo. maargoed, kzie verder hier

edit/

maardus, in die pci slotje staat geen rear/front/sub. zoals in die control pad staat.

edit/

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajo
Hmm.. volgens mij zijn er hier meerdere personen die de Audigy 2 en de Z-680 aan de praat hebben gekregen, denk dat je even de search moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markclausing schreef op 09 april 2003 @ 15:10:
Hmm heb net me audigy2 geinstalleerd. Dat is een wereld van verschil !! Veel mooier en warmer geluid.

Ik heb absoluut geen ruis.
versie 1.12 van de pod btw.
heb ook audigy 2, maar wel ruis??!
Hoe heb jij hem dan aangesloten??!

..want hoe ik hoe ik aud 2 digitaal moet verbinden met z 680 is onduidelijke?!

Heb trouwens net iemand gesproken en de ruis zou absoluut niet aan de pod moeten liggen maar aan de versterker (geintegreerd in de sub) Want ruis wordt ook veroorzaakt op mute en zonder input van een apparaat, concluderend dat het probleem aan de versterker/sub zou moeten liggen.

...Dus..

EDIT:
Iemand nog suggesties

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 22:11:

..want hoe ik hoe ik aud 2 digitaal moet verbinden met z 680 is onduidelijke?!
ja, kweet ook nie zo psies hoe het moet, we hebben de kabels niet voor volgens mij, kheb er 3, ene voor 6 channel speaker en andere coax en optical kabels, en passen gewoon neit in die audigy 2 kaart.iemand nog aan praat gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Verwijderd schreef op 16 april 2003 @ 21:58:
[...]

Nou, ik heb audigy 2 en ik kan je vertellen dat ik wel degelijk ruis heb op een afstand van 1.5 (á 2 m).
Wat wil je daarmee zeggen? Ik heb niet gezegd dat je als je een A2 hebt, dat je dan geen ruis meer hebt.
Bij een Audigy2 is de ruis die door de geluidskaart wordt veroorzaakt, lager dan bij bijv. een SBlive5.1.
Bijna elke speaker heeft ook een bepaalde hoeveelheid ruis die door de speakerset zelf wordt veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
ik wil mijn andere 4 boxen van mijn cdspeler met versterker, op mijn computer aansluiten.

Hoe werkt dit ? ik denk dat het zo moet ?

2 kabels van de z560 die naar je geluidskaart gaan (zwart en groen) samenvoegen tot 1 kabel die naar de ingang loopt.
en dus heb ik nog 1 ingang/uitgang (kweet niet precies of het in of uitgang is) over, deze kan ik dan gebruiken voor mijn versterker ?
dus de uitgang van mijn geluidskaart naar ingang van mijn versterker.

Werk dit ?! zo nee kan iemand dan ff vertellen hoe het wel zou moeten werken ?
Ik wil btw wel boxen van mijn versterker appart kunnen regelen. dus los van mijn z560 boxjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Laatst online: 16:48
waarom zoveel vragen over aansluiten van een audigy2 op de z680? staat toch allemaal in de handleiding van je audigy2?????

maar goed, voor digitale aansluiting heb je dus een (mono) 3.5" jack naar 1 tulp nodig. die doe je in de spdiff van de pod. met de luxere audigy's kan je ook de optische kabel gebruiken.

De 3 jacks kleurencombinatie ga ik niet eens opzoeken, maar uit mijn hoofd heb ik het zo:

1. left/right
2. front/rear
3. center/sub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ik snap ook niet wat het probleem is; hebben die audigy kaarten geen optische uitgang? anders is het toch wel goedkope rotzooi...
op mijn terratec kaartje van 2 jaar oud heb ik zelfs een optische uitgang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
Zo ver ik weet komen de kleuren van de meegeleverde kabels (die van de Z-680) overeen met de kleuren van de geluidskaart. Het moet iig erg simpel zijn om de Z-680 op de Audigy 2 aan te sluiten en deze combinatie hebben wij ook gebruikt om de Z-680 te demonstreren op de HCC. En mochten de kleuren niet overeenkomen (ik bedenk met net dat bij mijn Audigy II alles in de gouden kleur is) dan toch moet het niet te ingewikkeld zijn, lijkt me. Helaas heb ik de combi alleen hier niet staan om precies te zeggen hoe het moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Afbeeldingslocatie: http://dmzweb3.europe.creative.com/htmlhelp/audio/audigy2/images/audigy_2_connectivity.gif

Afbeeldingslocatie: http://dmzweb3.europe.creative.com/htmlhelp/audio/audigy2/images/audigy_2_cncts_speakers.gif

Afbeeldingslocatie: http://dmzweb3.europe.creative.com/htmlhelp/audio/audigy2/images/audigy_2_cncts_speakers_2.gif

Connecting to Speaker Systems

If you have an analog 5.1 or 6.1 speaker system such as the Creative Inspire 6.1 6600 or Creative Inspire 5.1 5300 speakers,connect the speakers from the Front Line-In, Rear Line-In, Center/Subwoofer In (5.1) or Center/Rear Center/Subwoofer In (6.1)to jacks labeled Line_Out 1 (Front Line-Out), Line-Out 2 (Rear Line-Out) and Line-Out 3 (Front Center/Rear Center/Subwoofer).

If you have an analog 4.1 speaker system such as the Creative Inspire 1600, connect the speakers to the jacks labeled Line_Out 1 (Front Line-Out), Line-Out 2 (Rear Line-Out). The Line-Out 3 is not ultilized.

If you have an analog stereo speaker system such as the Creative Inspire 2700, connect the speakers to the Line_Out 1 (Front Line-Out), Line-Out 2 (Rear Line-Out) nor the Line-Out 3 are not ultilized.

If you have an analog stereo speaker system such as the Creative Inspire 2700, connect the speakers to the Line_Out 1 (Front Line-Out), Line-Out 2 (Rear Line-Out) nor the Line-Out 3 are not ultilized.

If you have a digital speaker system such as the Creative Inspire 5700, or SoundWorks Digital (2.1) speaker, connect from the Digital Audio In to the Digital Out on the Sound Blaster Audigy 2 card. Note: DVD-Audio can not be played back via digital speakers.

You can upmix your stereo sources (such as CD Audio, MP3,WMA, MIDI, and Wave) to 6.1 or 5.1 channels by using Creative Multi-Speaker Surround (CMSS) technology. To upmix, you need to enable the CMSS feature in Creative EAX console. Refer to the Creative EAX Console online Help.

Connecting External Consumer Devices

If your receiver has a Dolby Digital SPDIF-In, connect it to the Digital Out jack on the sound card with a 3.5mm mono stereo to RCA adaptor.

Note: DVD-Audio cannot be played back via digital speakers.

If your receiver has discrete Line-In jacks for Front Right, Front Left, Rear Right, Rear Left, Center, and Subwoofer, connect Front Right and Front Left to the Line-Out 1 on the sound card with a 3.5mm (stereo) to RCA "Y" adaptor cable; connect Rear Right and Rear Left to the Line-Out 2 jack with another 3.5mm (stereo) to RCA "Y" adaptor cable; connect the Center/Subwoofer In to the Line-Out 3 on the Sound Blaster Audigy 2 card, with a 3rd 3.5mm (4-pole or stereo) to RCA "Y" adaptor cable. Connect the white RCA plug to the Center input and Red RCA plug to the Subwoofer input on the receiver.

Zoeken is ook een kunst... ik had er volgens mij wel een dikke minuut voor nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar met een audgy 2 is het al helemaal geen ene kunst om het ff aante sluiten :P
kan digitaaaaaaaaal :D dus een kwestie van 1 stekkertje erin te douwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah kwestie bullshit, het kan digitaal ja, weet ik ook wel, maar ik heb kabels bijgekregen van die z 680 en geen 1 past om het digitaal aan te slutien aan me audigy 2, dus blijkt hierzo dat je gewoon een verloopkabel bij moet kopen, dat vindt ik gewoonweg KUT van z680, lijkt wel of ze nie aan dure audigy 2 kaart dacht om die digitaal aan te sluiten, en kabel BIJ te LEVEREN. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Digitaal is voor sommigen ook geen oplossing, want dan heb je bij de meeste games niet meer dan 2 kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Waarom heb je dan niet meer als 2 kanalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:44

JWO

omdat de meeste geluidskaarten met uitzondering van de Nforce 2 geen dolby digital kunnen encoden, die sturen slechts een 2 kanaals PCM signaal uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 16:32:
maar met een audgy 2 is het al helemaal geen ene kunst om het ff aante sluiten :P
kan digitaaaaaaaaal :D dus een kwestie van 1 stekkertje erin te douwen :P
Ja welke kabel.

..... beschrijf a.u.b.

By the way, heeft iemand het telefoonnr. van de Nederlandse Logitech support/helpdesk?

...Anybody...??

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2003 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
zit geen mini jack digitale kabel bij dacht ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ik heb nu een DMX Xfire 1024. Werkt perfect met de Z560 , Geen ruis of wat dan ook :)
Het enige probleem is dat : Als ik het volume vol open gooi dan hoor ik echt een hele felle piep (best duidelijk).
Weet iemand misschien hoe dit komt ?
Ik heb dit probleem ook met een 5.1 live Soundblaster gehad, maar niet met een Turtle Beach van 4 jaar oud.
Ik heb trouwens ff naar topics hierover gezocht maar kon er nix op vinden :(

[EDIT]
Me piep is bjina opgelost (draajde van cd-rom speler zat er niet goed in) maar ik hoor hem nog heel klein beetje als ik geluid vol openzet (afstand 1/1.5 m)

Btw ik zat me af te vragen.
Is het mogelijk om de controllerpad van de z680 op de z560 te bouwen ?
Het lijkt me best logisch als dat zou kunnen :)

[ Voor 28% gewijzigd door STIMPPYYY op 18-04-2003 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb nu een Gamecube gekocht en wil hem nu aansluiten op de Logitech Z-680.
mijne Playstation 2 zit al met optical cable op de controlpod. ik neem van aan da je dus die analoge kant moet gebruiken...

iemand zijn cube al eens op de Z-680 aangesloten?
lemme know.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.