Verwijderd schreef op 21 April 2003 @ 13:51:
Ik heb dus sinds vrijdagmiddag ook mijn Z-680 binnen, alhoewel ie blijkbaar nog niet zo goed verkrijgbaar is in Belgie als in Nederland.
Een vlugge inspectie toonde mij dat het de juiste versie is, de 1.12 dus.
Zodra ik heel de set geinstalleerd had, begon ik direct te testen met vanalles en nog wat.
- klassieke muziek (soundtrack Lotr): klinkt goed, maar mocht nog ietsje overweldigender zijn ... maar is volgens mij dan ook dé stresstest voor je boxen.
- deep house (Charles Webster): héél goed; de traditioneel hoge en lage tonen van house komen er heel goed door ... al mis ik heel misschien wat middentonen.
- hardrock (Metallica): ook heel indrukwekkend, al moet ik hier de sub wat lager zetten, anders is het wat overkill wat mij betreft
- softrock (Beth Orton): het impressionantste wat ik tot nu toe gehoord heb ... de stemmen komen zo levensecht over, en vooral de akoestische gitaar klinkt heel warm en vol
- DVD (Lotr Fellowship): niet voor niets één van de beste surroundtests voor je boxen; de gevechts-scène in Balin's Tomb is knéttergek ... ik voelde letterlijk de voetstappen van de Grottrol uit de sub komen, met tegelijk de heldere stemmen uit de center en de surroundeffecten - het komt er allemaal heel overtuigend, en vooral LUID uit ...
Voor de rest nog wat opmerkingen:
- subwoofer zet ik voor muziek maximum op 20 %, voor films 40 %, anders is het té
- centerspeaker ruist nogal opvallend vind ik, niet storend, maar toch abnormaal
- de bekende klikjes als je van effect wisselt, toch iets wat Logitech makkelijk eruit kon gehaald hebben
- afstandsbediening voelt een beetje goedkoop aan
- centerspeaker kan niet gekanteld worden bij mijn weten
En dan ten slotte nog een opmerking naar Creative toe ... :
- Weer een typische Creative-stoot, een speciale optische uitgang maken, en dan maken dat zo een kabel enkel bij Creative sets zit ...
Over dit laatste heb ik nog een vraagje: is het de moeite waard om een optische kabel apart te kopen? Want als ik het goed versta, is dit enkel een nadeel als je EAX-enabled games speelt ... en aangezien ik haast niet game, geeft dit niet voor mij.
Indien het de moeite is, wil ik dit mij zeker kopen. Zal wel 30 à 40 € zijn in een electrozaak zeker? En hoe moet ik deze kabel omschrijven als ik in de winkel sta?