Logitech Z-560/Z-680

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 3.515 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 09:29
Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 19:34:
[...]
By the way, heeft iemand het telefoonnr. van de Nederlandse Logitech support/helpdesk?

...Anybody...??
010 - 243 88 98

En om de geluidskaart digitaal aan te sluiten moet je id apart een optische kabel aanschaffen (zit er standaad niet bij).

[ Voor 22% gewijzigd door VTec op 18-04-2003 09:35 ]

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
VTec schreef op 18 April 2003 @ 09:34:
[...]

010 - 243 88 98

En om de geluidskaart digitaal aan te sluiten moet je id apart een optische kabel aanschaffen (zit er standaad niet bij).
bij mij zat er toch echt wel een optische kabel bij waarmee ik mijn geluidskaart digitaal heb aangesloten
Verwijderd schreef op 18 april 2003 @ 01:44:
ok ik heb nu een Gamecube gekocht en wil hem nu aansluiten op de Logitech Z-680.
mijne Playstation 2 zit al met optical cable op de controlpod. ik neem van aan da je dus die analoge kant moet gebruiken...

iemand zijn cube al eens op de Z-680 aangesloten?
lemme know.
gewoon ff van je rood/witte tulpjes naar mini-jack en dat in je direct input stoppen van de controlpod... simple as that
gamecube is immers Pro Logic II

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
Phusebox schreef op 18 april 2003 @ 10:43:
[...]

bij mij zat er toch echt wel een optische kabel bij waarmee ik mijn geluidskaart digitaal heb aangesloten
Standaard zit er id een optische kabel die o.a. bedoelt is voor de DVD speler, echter schijnen er dus ook andere kabels te zijn die vanuit je geluidskaart naar de Z-680 kunnen gaan en die zit er niet bij. Althans, dat zegt Logitech:
Digitaal optisch voor dvd- of cd-speler, PlayStation®2, Xbox™*, of pc-geluidskaart (vereist optische kabel, apart verkrijgbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 09:17
Kun je op de 680 eigenlijk nog meer apparaten dan alleen je pc aansluiten?

Ik heb nu een speakerset waarop 3 apparaten aangesloten kunnen worden en met de afstandsbediening geswitchd kan worden. Kan dat met deze ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:26
OMG jullie lullen alleen maar over die Z680 en dan met een Audigy2 :C :O
optisch dit optisch dat :) gewoon aanlsuiten die zooi :x

maar is het nou mogelijk om die controllerpod van z680 op een z560 aan te sluiten ? :9 ;)

lijkt me wel l33t :D

[ Voor 13% gewijzigd door STIMPPYYY op 18-04-2003 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Jaded schreef op 18 April 2003 @ 11:43:

Ik heb nu een speakerset waarop 3 apparaten aangesloten kunnen worden en met de afstandsbediening geswitchd kan worden. Kan dat met deze ook?
is het nou zoveel moeite om zelf eens iets op te zoeken?
www.google.com
of www.logitech.com

have a blast.. ik ga hier niks meer voorkauwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op 17 april 2003 @ 22:53:
Ik heb nu een DMX Xfire 1024. Werkt perfect met de Z560 , Geen ruis of wat dan ook :)
Het enige probleem is dat : Als ik het volume vol open gooi dan hoor ik echt een hele felle piep (best duidelijk).
Weet iemand misschien hoe dit komt ?
Ik heb dit probleem ook met een 5.1 live Soundblaster gehad, maar niet met een Turtle Beach van 4 jaar oud.
Ik heb trouwens ff naar topics hierover gezocht maar kon er nix op vinden :(

[EDIT]
Me piep is bjina opgelost (draajde van cd-rom speler zat er niet goed in) maar ik hoor hem nog heel klein beetje als ik geluid vol openzet (afstand 1/1.5 m)

Btw ik zat me af te vragen.
Is het mogelijk om de controllerpad van de z680 op de z560 te bouwen ?
Het lijkt me best logisch als dat zou kunnen :)
Magnetische velden misschien :? weg van monitor, adapters en andere stroombronnen en computer geaard stopkontakt.. etcetc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
Jaded schreef op 18 april 2003 @ 11:43:

Yep, je kunt drie apparaten tegelijk aansluiten (vier zelfs):
Sluit vier audiobronnen tegelijk aan, zoals pc´s, videogames, draagbare audiospelers, en dvd- en cd-spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allright ... juist bericht gekregen dat m'n lokale pc-boer de Z-680 binnen heeft ...
Straks keer op mijn fietsje springen en gaan kijken of het de 1.12 is :)

Btw, zo een optische kabel, hoeveel kost dit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 16:20

Elroy

Zelda!!!

Ik heb maar even contact opgenomen met de zaak waar ik mijn setje gekocht heb, om hem om te ruilen.
Alleen krijgt hij van logitech maar geen nieuwe setjes.
Hij zegt dat hij al een maand zit te wachten op nieuwe setje.
Nu heeft hij al een nieuwe voor mij besteld, maar dat schiet volgens mij ook niet echt op.

Is het een goed idee als ik logitech binnenkort ga opbellen om te vertellen dat ze slecht leveren :P, en dat mijn setje maar niet omgeruild kan worden.
Ik neem aan dat ik gewoon de helpdesk moet bellen.
Of moet ik met een ander verhaal aankomen :?

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 12:47:
Allright ... juist bericht gekregen dat m'n lokale pc-boer de Z-680 binnen heeft ...
Straks keer op mijn fietsje springen en gaan kijken of het de 1.12 is :)

Btw, zo een optische kabel, hoeveel kost dit dan?
Er zit standaard al zo'n kabel bij of bedoel je voor je geluidskaart ? Zo ja: geen idee.

Standaard zitten er dus de volgende kabel bij:

- een digitale optische kabel
- een digitale coaxiale kabel
- een 3 stereoministekkers voor 2-, 4- of 6-kanaals pc-geluidskaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VTec schreef op 18 April 2003 @ 13:03:
[...]

Er zit standaard al zo'n kabel bij of bedoel je voor je geluidskaart ? Zo ja: geen idee.
Ik bedoel dus zo één voor m'n Audigy ... in de pricewatch vind ik ook niet direct iets.

Maar kan er nog iemand mooi opsommen in welke situaties een optische kabel nu beter is? Bij DVD-films of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmRuLeZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 17:52
Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 13:08:
[...]

Ik bedoel dus zo één voor m'n Audigy ... in de pricewatch vind ik ook niet direct iets.

Maar kan er nog iemand mooi opsommen in welke situaties een optische kabel nu beter is? Bij DVD-films of zo?
Ik denk dat een optische kabel in alle gevallen beter is. Het geluid via je optische uitgang van je kaart is digitaal, wat met zich mee brengt, DD, DTS en nog een paar andere signalen. Dit is vooral me films kijken makkelijk omdat de control pod die signalen kan decoderen. (verdelen over de 6 kanalen) Ook heb je met de optische uitgang nooit last van ruis, zoals bijv. bij de analoge uitgangen. (correctie me if wrong) Daarom houdt het bij mijn SB Live, met coaxiale (digitale) uitgang omdat het geluid dat uit de kaart komt precies het zelfde is als met een audigy 2 of wat voor kaart dan ook, met een digitale (zowel optisch als coaxiaal).

Een nadeel is dat de effecten van creative (EAX 1, 2 en avandce?) niet via de digitale uitgangen doorgegeven kan worden. De EAX van creative moet via analoge uitgangen gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op 17 april 2003 @ 10:41:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Connecting to Speaker Systems

If you have an analog 5.1 or 6.1 speaker system such as the Creative Inspire 6.1 6600 or Creative Inspire 5.1 5300 speakers,connect the speakers from the Front Line-In, Rear Line-In, Center/Subwoofer In (5.1) or Center/Rear Center/Subwoofer In (6.1)to jacks labeled Line_Out 1 (Front Line-Out), Line-Out 2 (Rear Line-Out) and Line-Out 3 (Front Center/Rear Center/Subwoofer).

If you have an analog 4.1 speaker system such as the Creative Inspire 1600, connect the speakers to the jacks labeled Line_Out 1 (Front Line-Out), Line-Out 2 (Rear Line-Out). The Line-Out 3 is not ultilized.

If you have an analog stereo speaker system such as the Creative Inspire 2700, connect the speakers to the Line_Out 1 (Front Line-Out), Line-Out 2 (Rear Line-Out) nor the Line-Out 3 are not ultilized.

If you have an analog stereo speaker system such as the Creative Inspire 2700, connect the speakers to the Line_Out 1 (Front Line-Out), Line-Out 2 (Rear Line-Out) nor the Line-Out 3 are not ultilized.

If you have a digital speaker system such as the Creative Inspire 5700, or SoundWorks Digital (2.1) speaker, connect from the Digital Audio In to the Digital Out on the Sound Blaster Audigy 2 card. Note: DVD-Audio can not be played back via digital speakers.

You can upmix your stereo sources (such as CD Audio, MP3,WMA, MIDI, and Wave) to 6.1 or 5.1 channels by using Creative Multi-Speaker Surround (CMSS) technology. To upmix, you need to enable the CMSS feature in Creative EAX console. Refer to the Creative EAX Console online Help.

Connecting External Consumer Devices

If your receiver has a Dolby Digital SPDIF-In, connect it to the Digital Out jack on the sound card with a 3.5mm mono stereo to RCA adaptor.

Note: DVD-Audio cannot be played back via digital speakers.

If your receiver has discrete Line-In jacks for Front Right, Front Left, Rear Right, Rear Left, Center, and Subwoofer, connect Front Right and Front Left to the Line-Out 1 on the sound card with a 3.5mm (stereo) to RCA "Y" adaptor cable; connect Rear Right and Rear Left to the Line-Out 2 jack with another 3.5mm (stereo) to RCA "Y" adaptor cable; connect the Center/Subwoofer In to the Line-Out 3 on the Sound Blaster Audigy 2 card, with a 3rd 3.5mm (4-pole or stereo) to RCA "Y" adaptor cable. Connect the white RCA plug to the Center input and Red RCA plug to the Subwoofer input on the receiver.

Zoeken is ook een kunst... ik had er volgens mij wel een dikke minuut voor nodig
OK, maar de kabel die van Pod/decoder (digitale invoer) naar je digitale uitgang van de audigy 2 kaart heb je toch maar 1 kabel voor nodig?

Is dat deze:

- 3.5 mm (mono) -naar-RCA-kabel

Of heb je er nog een kabel bij nodig, want ik vind dat dat plaatje het niet errug goed beschrijft.

...Enne met een hoorbare ruis (gesis) op een afstand van ongeveer 3 (á 4 ) m, is het dan de moeite om het setje om te ruilen of is het uberhaupt wel de moeite om hem daarvoor om te ruilen.
Alvast bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2003 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de Z680 is de beste, de machtigste, de earthumbing bleeding bass...
dit is echt een heel mooi speakersetje met plenti aansluitmogelijkheden en een geluidje om je vingers bij af te likken. De kabels mjah... ik vond ze nogal kort . ongeveer een meter of 5 voor de achterspeakers en voor front en center ongeveer 2 meter. Maar gewoon wat speakersnoer in de computershop halen en hatsjiekiedee. Trouwens ik zag die Z680 bij CompuZeel@nd alhiero al staan voor 359 en dat scheelt weer.
Nee echt, doe jezelf een plezier en koop deze fantastische, sublieme en best of the best speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kabel mono-jack naar rca-plug word niet standaard meegeleverd met de logitech Z680. Dit is niet zo vreemd, aangezien dit geen standaard kabel is. Creative heet deze aansluiting gemaakt voor het aansluiten van haar eigen sets. Dat creative deze kabel niet meeleverd is een marketing stunt om mensen een (dure) livedrive aan te smeren die wel de juiste standaard connectors heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

AmRuLeZ schreef op 18 april 2003 @ 14:47:
[...]
[knip]
Een nadeel is dat de effecten van creative (EAX 1, 2 en avandce?) niet via de digitale uitgangen doorgegeven kan worden. De EAX van creative moet via analoge uitgangen gebeuren.
Is dit bij alle geluidskaarten zo ? of zijn er ook kaarten die het geluid eerst encoden, en dan op de digi out gooien ?

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 19:30:
[...]

OK, maar de kabel die van Pod/decoder (digitale invoer) naar je digitale uitgang van de audigy 2 kaart heb je toch maar 1 kabel voor nodig?

Is dat deze:

- 3.5 mm (mono) -naar-RCA-kabel

Of heb je er nog een kabel bij nodig, want ik vind dat dat plaatje het niet errug goed beschrijft.

...Enne met een hoorbare ruis (gesis) op een afstand van ongeveer 3 (á 4 ) m, is het dan de moeite om het setje om te ruilen of is het uberhaupt wel de moeite om hem daarvoor om te ruilen.
Alvast bedankt.
Heeft iemand nog suggesties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmRuLeZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 17:52
Atgast schreef op 19 april 2003 @ 10:43:
[...]

Is dit bij alle geluidskaarten zo ? of zijn er ook kaarten die het geluid eerst encoden, en dan op de digi out gooien ?
dat is naar mijn weten onmogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 april 2003 @ 13:10:
[...]

Heeft iemand nog suggesties...
Neem effe de tijd om dit topic door te lezen ... al uw vragen worden beantwoord :)

Daar wordt het beter uitgelegd dan ik dat kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me setje nu ook al een paar dagen binnen.
En het bevalt me best op 1 punt na: me subwoofer kast kraakt soms. Heel irritant dus :(
Beetje jammer kga denk ik even kijken of ik een nieuwe kan krijgen.
Iemand anders er misschien ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Atgast schreef op 19 April 2003 @ 10:43:
[...]

De nForce chipset kan dat, 5.1 output encoden naar DD (DICE) op SPDIF uit.
Kost wel wat CPU tijd waarschijnlijk.

Maar als je 5.1 analoog hebt, kan je net zogoed analoog gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VTec schreef op 18 april 2003 @ 09:34:
[...]

010 - 243 88 98

Maar een audigy 2 heeft geen optische uitgang, dus kan ik hem ook niet optisch verbinden met de 680 Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Dat staat allemaal in de laatse 3 pagina's.

Heeft er iemand nog een z560 of is het allemaal z680 met Audigy2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus sinds vrijdagmiddag ook mijn Z-680 binnen, alhoewel ie blijkbaar nog niet zo goed verkrijgbaar is in Belgie als in Nederland.
Een vlugge inspectie toonde mij dat het de juiste versie is, de 1.12 dus.

Zodra ik heel de set geinstalleerd had, begon ik direct te testen met vanalles en nog wat.
- klassieke muziek (soundtrack Lotr): klinkt goed, maar mocht nog ietsje overweldigender zijn ... maar is volgens mij dan ook dé stresstest voor je boxen.
- deep house (Charles Webster): héél goed; de traditioneel hoge en lage tonen van house komen er heel goed door ... al mis ik heel misschien wat middentonen.
- hardrock (Metallica): ook heel indrukwekkend, al moet ik hier de sub wat lager zetten, anders is het wat overkill wat mij betreft
- softrock (Beth Orton): het impressionantste wat ik tot nu toe gehoord heb ... de stemmen komen zo levensecht over, en vooral de akoestische gitaar klinkt heel warm en vol
- DVD (Lotr Fellowship): niet voor niets één van de beste surroundtests voor je boxen; de gevechts-scène in Balin's Tomb is knéttergek ... ik voelde letterlijk de voetstappen van de Grottrol uit de sub komen, met tegelijk de heldere stemmen uit de center en de surroundeffecten - het komt er allemaal heel overtuigend, en vooral LUID uit ...

Voor de rest nog wat opmerkingen:
- subwoofer zet ik voor muziek maximum op 20 %, voor films 40 %, anders is het té
- centerspeaker ruist nogal opvallend vind ik, niet storend, maar toch abnormaal
- de bekende klikjes als je van effect wisselt, toch iets wat Logitech makkelijk eruit kon gehaald hebben
- afstandsbediening voelt een beetje goedkoop aan
- centerspeaker kan niet gekanteld worden bij mijn weten

En dan ten slotte nog een opmerking naar Creative toe ... :
- Weer een typische Creative-stoot, een speciale optische uitgang maken, en dan maken dat zo een kabel enkel bij Creative sets zit ...

Over dit laatste heb ik nog een vraagje: is het de moeite waard om een optische kabel apart te kopen? Want als ik het goed versta, is dit enkel een nadeel als je EAX-enabled games speelt ... en aangezien ik haast niet game, geeft dit niet voor mij.
Indien het de moeite is, wil ik dit mij zeker kopen. Zal wel 30 à 40 € zijn in een electrozaak zeker? En hoe moet ik deze kabel omschrijven als ik in de winkel sta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:18

JWO

is niet optisch maar coaxiaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Meijer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:37

Vincent Meijer

You better believe it!

Verwijderd schreef op 21 April 2003 @ 13:51:
Ik heb dus sinds vrijdagmiddag ook mijn Z-680 binnen, alhoewel ie blijkbaar nog niet zo goed verkrijgbaar is in Belgie als in Nederland.
Een vlugge inspectie toonde mij dat het de juiste versie is, de 1.12 dus.

Zodra ik heel de set geinstalleerd had, begon ik direct te testen met vanalles en nog wat.
- klassieke muziek (soundtrack Lotr): klinkt goed, maar mocht nog ietsje overweldigender zijn ... maar is volgens mij dan ook dé stresstest voor je boxen.
- deep house (Charles Webster): héél goed; de traditioneel hoge en lage tonen van house komen er heel goed door ... al mis ik heel misschien wat middentonen.
- hardrock (Metallica): ook heel indrukwekkend, al moet ik hier de sub wat lager zetten, anders is het wat overkill wat mij betreft
- softrock (Beth Orton): het impressionantste wat ik tot nu toe gehoord heb ... de stemmen komen zo levensecht over, en vooral de akoestische gitaar klinkt heel warm en vol
- DVD (Lotr Fellowship): niet voor niets één van de beste surroundtests voor je boxen; de gevechts-scène in Balin's Tomb is knéttergek ... ik voelde letterlijk de voetstappen van de Grottrol uit de sub komen, met tegelijk de heldere stemmen uit de center en de surroundeffecten - het komt er allemaal heel overtuigend, en vooral LUID uit ...

Voor de rest nog wat opmerkingen:
- subwoofer zet ik voor muziek maximum op 20 %, voor films 40 %, anders is het té
- centerspeaker ruist nogal opvallend vind ik, niet storend, maar toch abnormaal
- de bekende klikjes als je van effect wisselt, toch iets wat Logitech makkelijk eruit kon gehaald hebben
- afstandsbediening voelt een beetje goedkoop aan
- centerspeaker kan niet gekanteld worden bij mijn weten

En dan ten slotte nog een opmerking naar Creative toe ... :
- Weer een typische Creative-stoot, een speciale optische uitgang maken, en dan maken dat zo een kabel enkel bij Creative sets zit ...

Over dit laatste heb ik nog een vraagje: is het de moeite waard om een optische kabel apart te kopen? Want als ik het goed versta, is dit enkel een nadeel als je EAX-enabled games speelt ... en aangezien ik haast niet game, geeft dit niet voor mij.
Indien het de moeite is, wil ik dit mij zeker kopen. Zal wel 30 à 40 € zijn in een electrozaak zeker? En hoe moet ik deze kabel omschrijven als ik in de winkel sta?
Optisch heeft boven coxiaal weinig voordelen. Sommigen zeggen dat optisch beter klinkt dan coxiaal maar ik denk dat bijna niemand op dit forum het verschil kan horen. Als je een Audigy kaart heb zou ik deze gewoon via de coaxiale output op je Z-680 aansluiten. Als je de platinum versie kan je het ook optisch doen en deze kabel is meegeleverd met de speakers. En wat naar mijn mening de beste oplossing is is als je een Audigy 2 hebt deze zowel digitaal(coaxiaal) als analoog op je Z-680 aansluiten. Dan heb je het beste van alles. EAX sound in games via de analoge aansluitingen en Dolby Digital of DTS geluid via de digitale aansluiting bij DVD's.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hr15
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Heb sinds kort ook een probleempje met mijn Z-680 set

Zonder dat ik iets veranderd heb doen mijn links en rechtsvoor speakers niks mee (linksvoor wil nog wel eens uit mijn sub een beetje komen verder niks)

Wat kan dat zijn...?
Er is dus niks verandert qua hardware bedrading enz. alles zit nog gewoon goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Meijer

Vincent Meijer

You better believe it!

hr15 schreef op 21 april 2003 @ 16:08:

Zonder dat ik iets veranderd heb doen mijn links en rechtsvoor speakers niks mee (linksvoor wil nog wel eens uit mijn sub een beetje komen verder niks)

Wat kan dat zijn...?
Heb je de test knop op de afstandsbediening al geprobeerd? Doen dan wel alle speakers het?

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
koop de zx 680. ik was 1 van de eersten die em thuis had staan en het is absoluut een topsetje. gekocht op de hcc 2002, er waren er maar 8 in heel nederland op dat moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
markclausing schreef op 09 april 2003 @ 15:10:
Hmm heb net me audigy2 geinstalleerd. Dat is een wereld van verschil !! Veel mooier en warmer geluid.

Ik heb absoluut geen ruis.
versie 1.12 van de pod btw.
Wat had je eerst dan?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hr15
  • Nu online
meijern schreef op 21 April 2003 @ 19:01:
[...]
Heb je de test knop op de afstandsbediening al geprobeerd? Doen dan wel alle speakers het?
Heb ik idd al geprobeerd.

Ik hoor mijn front speakers (links en rechts) heeeel zachtjes als ik er met mijn oor voor ga staan.
De rest doet het wel gewoon hoorbaar vanuit mijn stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Nog ff hier proberen, misschien schiet het dan meer op :) :)

Ik net een paar dagen geleden een DMX Xfire kaartje gekregen. Als ik de volumeknop vol (begint ong op 45%)open draai van mijn Logitech Z560 dan krijg ik een zeer hoge piep. Ik heb trouwens bijna geen ruis, misschien net 10 % ofzo.
Ik heb de Fortissimo drivers geinstalleerd. Heb de officiele Terratec drivers ook geprobeerd, maar Fortissimo is gewoon beter .
Het vreemde is nog, als ik dus gewoon standaard windows XP drivers gebruik dan heb ik dus absoluut geen last van dit hoge gepiep. Ik wil deze drivers niet installeren vanwege geen ondersteuning van EAX, A3D en andere handig functies.
Ik heb echt alles geprobeerd om dit probleem op te lossen.
Ik heb de search gebruikt. Niks opgelverd.
Soundkaart in ander slot gedouwd.
FAQ doorgelezen.
Tv kabel ect ect.. eruit gertokken.
Stopcontact verwisseld. Geaarde en ongeaarde geprobeerd.
Alles is gemute. Behalve Hoofdvolume en Wave. Dit heeft geen zin als ik dit lager zet.
Ik heb het in topic van Logitecht z560 en z680 gevraagt. Daar kreeg ik 1 antwoord. Het zou aan de magnetische velden moeten liggen. Ik heb dus de monitor ect verder van de computer gezet.
Maar dit heeft helemaal geen zin. Dit is ook niet het probleem, want met standaard windows XP heb ik geen piep.
Voor de rest ben ik zeer blij met deze geluidskaart .

Ow ja ik draai: Windows xp home edtion NL (legaal)(build 2600)

voor verdere specs moet je even hier kijken :

http://specs.tweak.to/5949

Draai het op de oude computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Laatst online: 13-09 14:27
Onboard 6 channel C-media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
meijern schreef op 21 april 2003 @ 16:03:
[...]
Optisch heeft boven coxiaal weinig voordelen. Sommigen zeggen dat optisch beter klinkt dan coxiaal maar ik denk dat bijna niemand op dit forum het verschil kan horen. Als je een Audigy kaart heb zou ik deze gewoon via de coaxiale output op je Z-680 aansluiten. Als je de platinum versie kan je het ook optisch doen en deze kabel is meegeleverd met de speakers. En wat naar mijn mening de beste oplossing is is als je een Audigy 2 hebt deze zowel digitaal(coaxiaal) als analoog op je Z-680 aansluiten. Dan heb je het beste van alles. EAX sound in games via de analoge aansluitingen en Dolby Digital of DTS geluid via de digitale aansluiting bij DVD's.
Levert dat geen problemen op? Dubbel aansluiten (digitaal en analoog) op dezelfde geluidskaart? Staan jouw luidsprekers standaard op analoog en vink je bij b.v. windvd de digitale link aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de meeste Audio specialisten is een goede coax digitale kabel beter als een toslink.

Zeker de prijs/kwaliteit is Bij coax een stuk beter geregeld.

Verder is Toslink kabel geen echte glasvezel, maar een plastic vezel, die makkelijk stuk gaat en vrij vaak vervuilt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Meijer

Vincent Meijer

You better believe it!

Trunksmd schreef op 22 April 2003 @ 11:23:
[...]

Levert dat geen problemen op? Dubbel aansluiten (digitaal en analoog) op dezelfde geluidskaart? Staan jouw luidsprekers standaard op analoog en vink je bij b.v. windvd de digitale link aan?
Ik heb ze inderdaad standaard op analoog staan en als ik dan een filmpje ga kijken dan zet ik in de geluidskaart instellingen de digitale ouput aan en in windvd de digitale passthrough aan. Werkt perfect. Alleen hoor ik bijna geen verschil tussen analoog of digitaal. Ook schijnt het dat veel mensen hun digitale output niet aan de praat krijgen. Bij mij werkte het wel.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEvRV
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 00:32
Kan je deze set ook op de onboard geluidskaart van de MSI 845pe MAX2 aansluiten? Heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DEvRV schreef op 22 April 2003 @ 14:29:
Kan je deze set ook op de onboard geluidskaart van de MSI 845pe MAX2 aansluiten? Heeft iemand daar ervaring mee?
Volgens mij wel, althans met me Logitech Z-540 set lukt het wel met onboard geluidskaart van EPoX 4PEA+ :) @ Check info van dat set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hr15
  • Nu online
hr15 schreef op 21 April 2003 @ 16:08:

Wat kan dat zijn...?
Humz ik kick mijn vraag nog een keertje, ik kom er zelf nog steeds niet uit :(
Ik heb alle bekabeling al los gehad en verwisseld, maar nog steeds niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je alles al een xtje getest met de testknop, kbels gechecked en de geluidskaart evt opnieuw geinstalleerd. Mischien de settings in windows gewijzigd of iets geinstalleerd de laatste tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hr15
  • Nu online
Verwijderd schreef op 23 april 2003 @ 10:17:
Heb je alles al een xtje getest met de testknop, kbels gechecked en de geluidskaart evt opnieuw geinstalleerd. Mischien de settings in windows gewijzigd of iets geinstalleerd de laatste tijd?
Kabels getest en zoals ik al eerder had vermeld de testknop had ik ook al eens gebruikt. En die doet het nog steeds niet goed :(
Ik hoor mijn front speakers (links en rechts) heeeel zachtjes als ik er met mijn oor voor ga staan.
De rest doet het wel gewoon hoorbaar vanuit mijn stoel.
Hoplijk kent iemand dit probleem...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Meijer

Vincent Meijer

You better believe it!

Wat gebeurt er als je een andere bron dan je pc aansluit? Bijvoorbeeld je stereo of een walkman. Als deze het ook niet goed doet en je hebt de kabels vervangen dan lijkt me dat je set kapot is.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als ik de gamecube op de logitech z-680 wil aansluiten moet ik dan alle 3 de uitgangen gebruiken? (van de analoge kant dan)

Of bestaan er geen RCA to 3 1/8 inch stekkers? want ik neem van aan dat je dan alleen maar front speakers hoort als je de groene aansluiting gebruikt...de rear speakers zul je dan niet horen, maar eveneens de sub ook nie???
let me know what to buy...moe dit kabeltje ff halen namelijk (jaja elektroboer maar ik was ff curieus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Verwijderd schreef op 24 april 2003 @ 17:09:
als ik de gamecube op de logitech z-680 wil aansluiten moet ik dan alle 3 de uitgangen gebruiken? (van de analoge kant dan)

Of bestaan er geen RCA to 3 1/8 inch stekkers? want ik neem van aan dat je dan alleen maar front speakers hoort als je de groene aansluiting gebruikt...de rear speakers zul je dan niet horen, maar eveneens de sub ook nie???
let me know what to buy...moe dit kabeltje ff halen namelijk (jaja elektroboer maar ik was ff curieus)
Ik weet het niet zeker, heb zelf geen z680 of gamecube. Maar ik dacht:
gamecube heeft een stereo uitgang met daaroverheen, wanneer ingesteld, Pro Logic 2.
Je moet de gamecube uitgang dan waarschijnlijk op de front-ingang van je Z680 aansluiten en vervolgens deze instellen op Pro Logic 2 movie.

Ik vraag me alleen af wat voor Pro Logic2 de Z680 gebruikt. Of het simpel weg het gamecube signaal ziet als standaard stereo, en deze upmixd naar 5.1 of dat deze echt de gematrixde kanalen ziet en laat horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb pas een z680 gekocht, maar mijn 6 kanaals direct kabel is te kort. Ik heb al bij mijn audiozaken gevraagd of ze een langere kabel hebben, maar deze hebben ze niet. Kan iemand mij vertellen waar ik deze kan kopen of bestellen. Ik heb al gezocht met search. Ik kan echter niets vinden. Al vast bedankt voor een reactie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kreeg net onder het spelen van hitman 2 een heel luide piep te horen, die steeds harder klonk als je het volume opschroefde, wat zou dit kunnen betekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Meijer

Vincent Meijer

You better believe it!

Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 21:27:
Ik heb pas een z680 gekocht, maar mijn 6 kanaals direct kabel is te kort. Ik heb al bij mijn audiozaken gevraagd of ze een langere kabel hebben, maar deze hebben ze niet. Kan iemand mij vertellen waar ik deze kan kopen of bestellen. Ik heb al gezocht met search. Ik kan echter niets vinden. Al vast bedankt voor een reactie. ;)
Je kan toch gewoon bij een elektronica zaak 3 losse 3.5mm naar 3.5mm stereo minijack kabels kopen?

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meijern schreef op 25 April 2003 @ 11:00:
[...]
Je kan toch gewoon bij een elektronica zaak 3 losse 3.5mm naar 3.5mm stereo minijack kabels kopen?
Hier had ik nog niet aan gedacht, dus bedankt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxBass
  • Laatst online: 03-08 11:00

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Tinker schreef op 10 november 2002 @ 23:44:
Ja, ik heb bij een maatje van me die Z-560 gehoord, hij gaat echt superhard, en met relatief weinig vervorming bij deze hogere volumes. Bij muziek kan de sub soms echter wel iets te nadrukkelijk aanwezig zijn, voor films en games is ie echter perfect! De Z-640 heeft dezelfde sattelietspeakers als de Z-560, maar heeft dus een Dolby Digital/DTS decoder plus een center speaker en misschien zelfs een iets krachtigere de sub, dat laatste weet ik echter niet zeker.
Controleer wel even of de Z-640 een optische digitale ingang (toshlink) heeft, aangezien de PS2 alleen via die manier het geluid digitaal naar een versterker kan krijgen. Heeft de Z-640 dat niet, dan lijkt het me vrij nutteloos om een meerprijs van 175 eypo's te betalen voor die extra functies, of je zou later eventueel ooit nog eens een andere DVD speler moeten gaan kopen natuurlijk.

Kijk verder voor computerspeakerreviews eens op http://www.3dsoundsurge.com

edit:

Damn Snippie, we must think alike or something ;)
Heb zelf ook de Z-560, en het is de beste set tot nu toe... erg krachtig, en heel mooi helder geluid..

De SUB van de Z-640 is volgens mij redelijk vergelijkbaar... en da's maar goed ook.. gaaf ding!!

Volledig THX gecertificeerd, dus er is wel ergens op gelet..

Het is je portemonee die bepaald wat er uiteindelijk gebeurt hè... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

likkie schreef op 25 April 2003 @ 14:34:
[...]

Heb zelf ook de Z-560, en het is de beste set tot nu toe... erg krachtig, en heel mooi helder geluid..

De SUB van de Z-640 is volgens mij redelijk vergelijkbaar... en da's maar goed ook.. gaaf ding!!

Volledig THX gecertificeerd, dus er is wel ergens op gelet..

Het is je portemonee die bepaald wat er uiteindelijk gebeurt hè... :D
640 of 680?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 5.1 kanaals soundkaart, maar op de Line-in zit het kabeltje van mijn tvkaart. Tuurlijk kan ik de interne cd-connectie gebruiken maar die is half zo hard als de line-in.

Maar doordat de linein dus bezet is, kan ik daar geen boxen op aansluiten... of ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Hij bedoelt de z680. 640 heeft geen DTS/Dolby ect... De woofer van de 640 is ook niet vergelijkbaar met de z560 en heeft ook geen THX certeficatie :).

wivahe. Heb je geen spliters voor line in ? ik zo maar een vraag :) sorry als het een beetje een domme is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
eindelijk
This is to let you know that we will be sending to you a replacement
control pod, it will ship from our supply house in Holland on Monday or
Tuesday the 28/29 of April and should arrive very soon.
ik laat wel ff weten of de ruis daarna weg is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sds
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-07 15:48

sds

Phusebox schreef op 25 April 2003 @ 16:51:
eindelijk

[...]

ik laat wel ff weten of de ruis daarna weg is
daar zit ik nou ook op te wachten, wat duurt het lang zeg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de logitech z680 had hem wel gezien te koop in de mediamarkt in Rotterdam ik weet nie of hij ook in andere mediamarkten is. Ik zelf heb gewoon uit usa gehaald.

Peace OUT!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Verwijderd schreef op 25 April 2003 @ 17:30:
Ik zelf heb gewoon uit usa gehaald.
Hoeveel was je totaal kwijt aan kosten? (Dus inc. btw, verzendskosten, douane etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawa
  • Laatst online: 00:43
de logitech z680 had hem wel gezien te koop in de mediamarkt in Rotterdam ik weet nie of hij ook in andere mediamarkten is. Ik zelf heb gewoon uit usa gehaald.

Peace OUT!!!!!!!
Lekker handig... 110 Volt ipv 220/230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 22:31:
kreeg net onder het spelen van hitman 2 een heel luide piep te horen, die steeds harder klonk als je het volume opschroefde, wat zou dit kunnen betekenen?
Je word doof ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hr15
  • Nu online
meijern schreef op 23 April 2003 @ 19:30:
Wat gebeurt er als je een andere bron dan je pc aansluit? Bijvoorbeeld je stereo of een walkman. Als deze het ook niet goed doet en je hebt de kabels vervangen dan lijkt me dat je set kapot is.
Dan heb ik precies hetzelfde probleem.
Echter in welke gedeelte van de set zit dit dan ?
Heb nu net een andere versterker geleend van iemand met ook een 680 en nog steeds precies hetzelfde :?

Ga van het weekend even vragen of ik die ander zijn gewone boxen ff mee kan nemen. Hopelijk heb ik de fout er dan uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajo
  • Laatst online: 04-09 17:50

Peace OUT!!!!!!!
Bij Mediamarkt kosten ze 498,95 Euro's en je loopt grote kans dat daar die ruis in zit, vanwege een veroudere versie.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Cyber_
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06-2021
Bajo schreef op 26 April 2003 @ 09:54:
[...]

Bij Mediamarkt kosten ze 498,95 Euro's en je loopt grote kans dat daar die ruis in zit, vanwege een veroudere versie.
Ik heb dit weekend bij media markt in Rotterdam de Z-680 voor €399,- zien liggen......

En 2 weken terug hadden ze de hele set nog niet, dus ik denk dat het wel de nieuwe versie is, dus het ruis probleem zal je denk ik niet hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door _Cyber_ op 28-04-2003 08:56 ]

-=System Specs=- | Shit does not happen, it's made by an asshole.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajo
Ben al een weekje niet in MM geweest :)
Even 100 Euro eraf halen is een goede zet, dit setje is het geld waard, mits je in de buurt woont bij MM :)

btw,ik had het over de MM in Alexandrium ,niet Centrum want die 2 filialen verschillen soms enorm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Cyber_
Bajo schreef op 28 April 2003 @ 09:52:
Ben al een weekje niet in MM geweest :)
Even 100 Euro eraf halen is een goede zet, dit setje is het geld waard, mits je in de buurt woont bij MM :)

btw,ik had het over de MM in Alexandrium ,niet Centrum want die 2 filialen verschillen soms enorm :)
Ik heb het trouwens over MM Rotterdam Centrum... Dat die 2 misschien wat schelen ok maar bijna €100,- lijkt me iets veel...
Dus ik denk dat MM er achter is gekomen dat bijna €500,- toch IETS te veel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajo
_Cyber_ schreef op 28 April 2003 @ 10:13:
[...]

Ik heb het trouwens over MM Rotterdam Centrum... Dat die 2 misschien wat schelen ok maar bijna €100,- lijkt me iets veel...
Dus ik denk dat MM er achter is gekomen dat bijna €500,- toch IETS te veel was.
Kom net van Alexandrium MM af, Z-680 is nog steeds 498,95 en de Z-560 is 399,-
Gevraagd aan de verkoper om de POD eens te pakken en aan te sluiten op het net.
Ik toetste de juiste knoppen in om de versie nr. te zien, raad eens, juist; versie 1 of te wel met ruis.
Vroeg aan hun waarom zij zo duur zijn met dit 'oude' setje, antwoordde zij met, "We hebben hem net binnen" :)

Nou ja, zelf bezit ik al een z-680 met revisie 1.12, maar dacht snel er1 cadeau te kunnen doen voor een kennis, niet bij MM dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Bajo op 28-04-2003 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Is de 640 nou wel makkelijk te verlengen????

van de 680 weet ik het zeker, want daar zouden de kabels gewoon los gemaakt kunnen worden.

5 meter is namelijk te weinig voor de speakers achterin.

[ Voor 18% gewijzigd door FrankGuthrie op 28-04-2003 16:38 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Weet iemand misschien hoe ik mijn z560 op mijn Xbox of tv moet aansluiten. Ik zat zelf te denken dmv. mijn versterker. maar hoe sluit ik deze goed aan op mijn computer. Iets met tulp kabels enzo hadik gelezen. In de FAQ kom ik niet echt veel verder :).
Weet ook iemand of ik mijn z560 digitaal kan aansluiten of is dit ook weer dmv een versterker :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Cyber_
Bajo schreef op 28 April 2003 @ 15:02:
[...]

Kom net van Alexandrium MM af, Z-680 is nog steeds 498,95 en de Z-560 is 399,-
Gevraagd aan de verkoper om de POD eens te pakken en aan te sluiten op het net.
Ik toetste de juiste knoppen in om de versie nr. te zien, raad eens, juist; versie 1 of te wel met ruis.
Vroeg aan hun waarom zij zo duur zijn met dit 'oude' setje, antwoordde zij met, "We hebben hem net binnen" :)

Nou ja, zelf bezit ik al een z-680 met revisie 1.12, maar dacht snel er1 cadeau te kunnen doen voor een kennis, niet bij MM dus.
Nou dan snel naar Rotterdam centrum want daar was Z-680 toch ECHT 399,-. Dus waarschijnlijk verkeerd geprijst.... Maar dan moeten ze hem nog wel voor die prijs verkopen.... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Waarom bestel je hem niet via i-net ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

STIMPPYYY schreef op 28 April 2003 @ 20:51:
Waarom bestel je hem niet via i-net ?
Via internet is toch altijd vervelender, dan het gewoon halen.

Ik ga um ook liever halen, maar niet voor die prijs. Zit nu wel serieus na te denken om hem te halen bij Yorcom.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Je kan hem ook gewoon op i-net bestellen en daarna gewoon afhalen. Als je toch van plan bent om ver te rijden.
Als ik jou was zou ik hem echt kopen. Je krijgt er absoluut echt super cker weten geen spijt van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

STIMPPYYY schreef op 28 April 2003 @ 22:04:
Je kan hem ook gewoon op i-net bestellen en daarna gewoon afhalen. Als je toch van plan bent om ver te rijden.
Als ik jou was zou ik hem echt kopen. Je krijgt er absoluut echt super cker weten geen spijt van :P
Het probleem is dat de goedkope winkels in de omgeving van Rotterdam zitten, is een beetje ver als je in Amsterdam zit.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Computerland heeft um ook.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2003 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Logitech support belde me net, ze hebben gisteren vanuit swiss m'n nieuwe control pod opgestuurd!!!
Het enige wat ik terug moet sturen, is de stekker van m'n oude control pod. Beetje vaag, maargoed, handiger dan dat ik dat hele ding moet opsturen. En het maakt de oude pod natuurlijk wel onbruikbaar.

Keurig geregeld dus!

Nu maar hopen dat de ruis idd weg is! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Als straks iemand de andere versie van de Pod binnen heeft en de ruis weg is dan ga ik ook even bellen met Logitech.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag stond spontaan een postbode voor m'n deurtje met een nieuwe POD! _/-\o_ Eigenlijk best raar want ik had al maanden nix meer van Logitech gehoord.

Maar goed, ding aangesloten en gelijk even de versie gechecked: 1.1.2
De ruis is bij mij niet helemaal weg, maar zeker wel een heel stuk minder! Ik zit er ongeveer een meter vanaf en als ik het geluid uit zet hoor ik alleen een hele lichte ruis. Met muziek of DVD of whatever is er van ruis helemaal nix meer te horen 8)

De oude POD hoef ik blijkbaar niet terug te sturen, dus iemand ideetje of daar nog wat leuks mee te doen is? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
grr waar blijft mijn nieuwe pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Verwijderd schreef op 29 april 2003 @ 15:44:
Vandaag stond spontaan een postbode voor m'n deurtje met een nieuwe POD! _/-\o_ Eigenlijk best raar want ik had al maanden nix meer van Logitech gehoord.

De ruis is bij mij niet helemaal weg, maar zeker wel een heel stuk minder! Ik zit er ongeveer een meter vanaf en als ik het geluid uit zet hoor ik alleen een hele lichte ruis. Met muziek of DVD of whatever is er van ruis helemaal nix meer te horen 8)

De oude POD hoef ik blijkbaar niet terug te sturen, dus iemand ideetje of daar nog wat leuks mee te doen is? :7
wat heb je dar precies voor gedaan ?

klinkt wel leuk namelijk :D

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

ikke ben overal naartoe aan het mailen, om te vragen of ze bekend zijn met de problemen, want ik wil niet nu nog een oude versie krijgen van die Controle Center. Ben gisteren naar de mediamarkt geweest, en heb dat trucje toegepast. Dus beide knoppen ingedrukt houden in standby-mode. Kwam uit dat het verise 1.0.3 was. Nu vroeg ik me dus af of de voorraad die ze in de winkel hebben uitgestald ook een oude versie is? Heb ze er al over gemaild.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atgast schreef op 29 April 2003 @ 15:52:
[...]

wat heb je dar precies voor gedaan ?

klinkt wel leuk namelijk :D
Uhm...eigenlijk niet veel :D
'k Heb in januari (toen ik de Z680 kocht) gebeld met Logitech dat met name de center speaker ruiste. Kerel aan de foon eerst nog van 'je moet je stekker omdraaien' en 'staat ie niet te dicht bij een andere speaker ofzo?'. (Alsof ik niet alles al geprobeerd had |:( ) En toen heeft ie me op een lijst gezet met mensen die een nieuwe pod willen. Ergens in maart nog een keer gebeld en nu dus bijna 4 maanden (!) later een nieuwe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Verwijderd schreef op 29 April 2003 @ 15:58:
[...]

Uhm...eigenlijk niet veel :D
'k Heb in januari (toen ik de Z680 kocht) gebeld met Logitech dat met name de center speaker ruiste. Kerel aan de foon eerst nog van 'je moet je stekker omdraaien' en 'staat ie niet te dicht bij een andere speaker ofzo?'. (Alsof ik niet alles al geprobeerd had |:( ) En toen heeft ie me op een lijst gezet met mensen die een nieuwe pod willen. Ergens in maart nog een keer gebeld en nu dus bijna 4 maanden (!) later een nieuwe :)
Is wel fucking lang wachten :(. Daarom wil ik meteen weten of het de goeie is als ik het zetje aanschaf.

Oh en dan een vraagje aan de gebruikers van de Z-680, de boxen kunnen op standby, maar trekt dat ook niet heel wat stroom, is namelijk een pittige set? Ik ben namelijk gewend de boxen uit te zetten als ik voor langere tijd weg ben, maar de aan uit knop zit op de Subwoofer heb ik begrepen.

Oh, en hoeveel meter hebben de achterste boxen aan kabel? Wil het namelijk weten, kan ik alvast langere kabels kopen.

[ Voor 28% gewijzigd door FrankGuthrie op 29-04-2003 16:22 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er worden 2 kabels van 180 cm geleverd voor front left & right en 3 kabels van 450 cm voor de center en rear left & right. Ik kon helaas niet in de handleiding vinden wat het stroomverbruik in standby-modus is, maar ik geloof nooit dat dat bijzonder veel is ook al is het een pittig setje. Verwacht een paar watt voor het ledje :P

Overigens knippert dat blauwe ledje nu als je de afstandsbediening gebruikt. En ik heb het idee dat het geluid nu nog nét dat tikje beter klinkt, maar dat kan ook inbeelding zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sds
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-07 15:48

sds

Ik heb vandaag ook de vervangende pod ontvangen, verrassing :) wat een zee van ruis verschil zeg, hoor geen ruis meer (die boven m'n pc uit komt in ieder geval, nog niet zonder pc geprobeerd want die staat toch altijd aan), ben zeer tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag ook een nieuwe POD (met firmware 1.1.2) ontvangen. De ruis is nu teruggebracht tot een acceptabel niveau (ongeveer 1/4 tot 1/3 van wat het met de oude was. Ik werd ook gisteren gebeld en kreeg instructies om de stekker van de oude af te knippen en naar Zwitserland op te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Weet iemand toevallig of je aan de buitenkant van de doos kan zien of het om een oude of nieuwe versie gaat? Is een beetje gaar om in de winkel alle dozen te openen.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY

Kan je die controller POD niet aan mij geven :P. Kwil wel eens zien of die op de Z560 werkt :? 8)7. Ik bedoel je hebt er toch nix aan :P. Ik wil ook best een beetje betalen ervoor. Ik wil gewoon ff weten of die ook op de z560 werkt ;)

[ Voor 10% gewijzigd door STIMPPYYY op 30-04-2003 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Voor wie zijn eigenlijk de kosten voor het terug sturen van de POD?

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
nou je hoeft niet de hele pod terug te sturen
ik moet ook de stekker terugsturen maar denk maar niet dat ik daar een postzegel op plak...
ze willen de stekker terug of niet? dan mogen ze ook zelf dokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op 30 april 2003 @ 21:03:
[...]

Kan je die controller POD niet aan mij geven :P. Kwil wel eens zien of die op de Z560 werkt :? 8)7. Ik bedoel je hebt er toch nix aan :P. Ik wil ook best een beetje betalen ervoor. Ik wil gewoon ff weten of die ook op de z560 werkt ;)
Ik weet niet met wat voor stekker het control center van de z560 wordt aangesloten, maar het lijkt me stug als dat op een zelfde manier gebeurd als bij de z680. Is dat ook met zo'n monitor-plug?

En een stekker terugsturen? Daar weet ik helemaal nix van :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Phusebox schreef op 01 May 2003 @ 09:32:
nou je hoeft niet de hele pod terug te sturen
ik moet ook de stekker terugsturen maar denk maar niet dat ik daar een postzegel op plak...
ze willen de stekker terug of niet? dan mogen ze ook zelf dokken
Je moet toch de POd terug sturen?

Kan iemand vertellen wat dat kost, en of het vergoedt wordt.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 09:42:
[...]

Ik weet niet met wat voor stekker het control center van de z560 wordt aangesloten, maar het lijkt me stug als dat op een zelfde manier gebeurd als bij de z680. Is dat ook met zo'n monitor-plug?

En een stekker terugsturen? Daar weet ik helemaal nix van :?
Euhm er lopen 2 kabels vanaf de POD van de z560.

1tje (een dikke) die je moet inpluggen in de achterkant van je woofer.

1tje die bestaat uit 2 geluidsuitgangen (dus front en rear).

Het zou opich wel moeten kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Cyber_
STIMPPYYY schreef op 01 mei 2003 @ 11:08:
[...]

Euhm er lopen 2 kabels vanaf de POD van de z560.

1tje (een dikke) die je moet inpluggen in de achterkant van je woofer.

1tje die bestaat uit 2 geluidsuitgangen (dus front en rear).

Het zou opich wel moeten kunnen :)
De Z-680 heeft er maar een... Een soort RS232 kabel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
FrankGuthrie schreef op 01 May 2003 @ 09:53:
[...]

Je moet toch de POd terug sturen?

Kan iemand vertellen wat dat kost, en of het vergoedt wordt.
nogmaals NEE je moet niet je pod terugsturen...
en JA ik weet het...
Would you please cut of the plug on the end of the old pod
and place it in an envelope and send it back to the following address,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou net ook naar logitech gebeld , zo wat een administratie hebben ze daar zeg bah bah.
Wisten helemaal niet van mijn bestaan af :P , heb nou al voor de 3de x mijn gegevens op moeten geven. Nou krijg ik wel een nieuwe pod , en de stekker van de ouwe pod moet naar zwitserland op worden gestuurd. Die kosten zijn voor jezelf en zijn 1.5 euro daar lig ik niet echt wakker van !!
En binnen 3 a 4 weken moet de nieuwe pod in huis zijn !!
We zullen wel zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals: stekker terugsturen!?
Heeft Logitech dit aan de foon gezegd of werd dit vermeld in een brief die bij de nieuwe pod zat? Zolang ik er nix van hoor, blijft het stekkertje er mooi aan zitten :) 'k Blijf erbij dat er iets tweakbaars met zo'n pod te doen is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
_Cyber_ schreef op 01 May 2003 @ 11:25:
[...]

De Z-680 heeft er maar een... Een soort RS232 kabel :?
wat is dat dan voor een kabel ?

moet er geen kabel naar de geluidskaart lopen en naar de woofer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ben een beetje verward, ligt ut nou aan die POD of de kabel/stekker die naar de POD loopt?

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrankGuthrie schreef op 01 May 2003 @ 13:05:
Ben een beetje verward, ligt ut nou aan die POD of de kabel/stekker die naar de POD loopt?
Het ruisen ligt aan de pod zelf. Wat ik heb begrepen was een bepaald onderdeel niet afdoende afgeschermd tegen magnetische velden ofzo. De nieuwe heeft dat wel en heeft dus een heel stuk minder last van ruis. (Hij ruist wel iets, maar niet meer dan andere speakersets die ik in 't verleden gehad heb.)

Ondertussen heeft wel Logitech gebeld met het vriendelijke doch dringende verzoek die verrekte stekker op te sturen :( Nou ja, verzinnen we ook wel weer wat op >:)
Is gewoon om er zeker van te zijn dat we die oude pods niet doorverkopen of blijven gebruiken o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
maar is het niet mogelijk om zelf die magnetische velden af te schermen ?.
Bv een houten kistje om je POD bouwen :?. Ik bedoel, als het daar aan ligt is er heus wel een oplossing voor, behalve een nieuwe POD dan :z

[ Voor 7% gewijzigd door STIMPPYYY op 01-05-2003 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
STIMPPYYY schreef op 01 May 2003 @ 16:15:
maar is het niet mogelijk om zelf die magnetische velden af te schermen ?.
Bv een houten kistje om je POD bouwen :?. Ik bedoel, als het daar aan ligt is er heus wel een oplossing voor, behalve een nieuwe POD dan :z
so what? die nieuwe POD is gratis.. ga ik verder echt niet moeilijk lopen doen

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.