niks
Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi
kosten : geeeeeen idee meer, maar wel alleen al 100 eur aan plexiglas, 25 eur aan aluminium enzo , denk in totaal iets van 150/200 euro, zonder de PC zelf ... buitenmaten is 50x50cm en 70cm hoog
ik heb um uit mn hoofd gebouwd .. ga nog wel een bouwtekening maken van de winter
Verwijderd
Maar een beetje zonde van die loze ruimte imho.
een jaar nodig om die case te bouwen lijkt me sterk.
dat maak ik wel in een uurtje ofzo.
een jaar nodig gehad om te sparen voor de hardware lijkt me eerder
lose ruimte wordt zoals gezegd nog gevuld, de hoogte had ik nodig voor het harddisk rack (die er los uit te halen is trouwens) en de tussenruimte van de disken is er voor de luchtstroom.Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 19:29:
mooie case.
enne .. geen full-time jaar he, af en toe een uurtje dremelen en zagen/schroeven enzo
Because bigger is better
Atari 4 ff'r 😊
Heb je een dB meter, ik wil wel eens weten hoeveel dB ze maken als ze allemaal op 12v draaien
Verwijderd
Al die harde schijven zijn wel
keep on moddin' mate!
Zal hem straks eens op een weegschaal zetten LOL .. een monitor inbouwen is mega goed plan ! een monitor zonder case .. cool !!!! weeehaaa ! nieuw project ! nu ff een 13 of 14" monitor scoren ergens
Verwijderd
probeer anders een 9"of 10"Verwijderd schreef op 10 November 2002 @ 20:49:
Db meter heb ik niet, maar is niet echt rustgevend zulle we maar zeggen. Die 12v stand gebruik ik alleen als het in de kamer boven de 30°C is op een hete zomer dag.
Zal hem straks eens op een weegschaal zetten LOL .. een monitor inbouwen is mega goed plan ! een monitor zonder case .. cool !!!! weeehaaa ! nieuw project ! nu ff een 13 of 14" monitor scoren ergenseen blacklight heb ik ook nog wel liggen, maar is die UV straling niet schadelijk voor kunststof enzo ??
Wat een kast zeg! mag niet voor je hopen dat ie onder je bureau moet staan, kan je volgens mij wel de tafelpoten weghalen!
En als je het nu maar niet waagt om te gaan zeuren over koelingsproblemen!
Ceci n'est pas une signature!
in de zomer kan je er zelf in zitten om je lekker cooool te houden
-=- specs mp3pc -=- specs server -=- specs workstation -=-
het mobo zit op het plexi tussenschot, scheiding tussen HD's/powersupplies en de rest
de coolers aan de voorkant blazen in de kast , die aan de achterkant en de powersupplies blazen er uit
ASCII stupid question, get a stupid ANSI!
[afbeelding]
Verwijderd
Verwijderd schreef op 10 November 2002 @ 19:29:
mooie case.
mmm, een jaar kan best wel (toch ReseTTim?een jaar nodig om die case te bouwen lijkt me sterk.
wrede kast trouwens
maar waar laat je zoiets
Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L
Verwijderd
speechless.
zou alleen de bekabeling wat netter maken, is wel mooi als dat bijna het enige is wat je ziet....
wat gaat er verder nog in die bak komen aangezien er nog zooooo veel ruimte is....
en je had ons eerder op de hoogte mogen stellen van dit project, dit is too much to handle in een keer
ben nog op zoek naar langere kabels zodat ik ze netjes weg kan werken.Verwijderd schreef op 10 November 2002 @ 23:53:
allemamaggies, wat een geval
speechless.
zou alleen de bekabeling wat netter maken, is wel mooi als dat bijna het enige is wat je ziet....
wat gaat er verder nog in die bak komen aangezien er nog zooooo veel ruimte is....
en je had ons eerder op de hoogte mogen stellen van dit project, dit is too much to handle in een keer
in de vrije ruimte komt nog waterkoeling en (na het idee van Tarin op pag2) een monitor zonder behuizing
tja .. vondt het wel een leuke verrassing , heb hier samen met Koffie op zitten broeden op de tekentafel toen we nog samenwerkten
dat kan maar volgensmij is die van mij iets ingewikkelder... maar ik lees net dat ie niet vaak en veel aangewerkt heeft kortom het kan makkelijk-JB- schreef op 10 November 2002 @ 23:50:
mmm, een jaar kan best wel (toch ReseTTim?![]()
![]()
)
wrede kast trouwens
maar waar laat je zoiets![]()
maarja beetje groot vind ik ook zoals Dissection al zij. maar wel netjes
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Als je een keer langere SCSI kabels vindt, dan is het een idee om daar rounded kabels voor te maken voor een nog betere flow
( niet dat je daar snel last van zal hebben
Stripped monitor erin is helemaal 1337
Als je die erin hebt gemod, post dan aub ff de pics
'When you're not paying for the product, you are the product!'
edit: als je er een monitor in gaat zetten zul je toch wat kruisverband aan moeten leggen, puur om het gewicht van de monitor te kunnen torsen.
5 x 9Gb als Raid 5 , dus effectief 36 GbOverSoft schreef op 11 november 2002 @ 01:14:
hoeveel hdd space heb je nou in totaal, en wat voor disks zitten erin?
5 x 16Gb als Raid 5 , dus effectief 64 Gb
2 x 34 Gb als mirror, dus effectief 34 Gb
totaal 12 disks, met effectieve ruimte van 134 Gb
klinkt niet veel, maar wel failover en speeeeeed
stevig is hij wel , het frame is gemaakt van vierkant alu profiel 1cm², deze profielen zijn met stalen hoekbeugels 2,5x2,5cm aan elkaar geschroeft. ik heb er met mn 75 kg op het randje gezeten .. niet in het midden om geen barsten in het plexi te laten onstaanPrince_of_Darkness schreef op 11 November 2002 @ 08:08:
Damn, die kast is groter dan de mijne (80 x 35 x 50 cm^3). Ziet er leuk uit. Maar is die kast eigenlijk wel stevig? Mijn inziens mist hij kruisverband. Als je er op gaat zitten knalt deze kast uit elkaar denk ik, terwijl ik op de mijne kan zitten (en ik weeg 100+ ). Dat kan een probleem worden als je hem gaat vervoeren, of is dat niet de bedoeling?
edit: als je er een monitor in gaat zetten zul je toch wat kruisverband aan moeten leggen, puur om het gewicht van de monitor te kunnen torsen.
Het geheel staat op een 1,5 cm dikke MDK plaat zodat het geheel niet topzwaar is.
Op die MDF plaat komt ook de monitor te rusten, en niet aan het frame.
Vervoeren is niet de bedoeling, heeft weinig zin met een webserver/mailserver ..
je kan natuurlijk met de ruimte die er nog in zit een wiet plantage beginne!.
The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.
Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Voor de rest: ERRUG netjes en groot!! echt vet!
maar via de zijkanten kun je overal bij.
Tijd voor een nieuwe sig..
You are free to do as we tell you to
Errug wreed.
Meh ...
Nice btw
Verwijderd
DAMN kwist niet wat ik zag ?!?!?!
die kast vink niet zo speciaal, beetje saai eerlijk gezegd, maar die HDD's, om een geestelijk tweakers orgasme te krijgen !!!
Sweeeeet
If it ain't broke, fix it till it is...
read read read de postingsBakfiets schreef op 11 november 2002 @ 17:54:
woei.. hdd'tjeshijs echt vet, maar ik vin de case met dit formaat wel een beetje leeg...
er komt nog een gestripte monitor en waterkoeling in !
vanwaar het geflame??? ik zeg alleen maar dat ie op het moment beetje leeg is met deze ruimte...Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 17:56:
[...]
read read read de postings![]()
er komt nog een gestripte monitor en waterkoeling in !
If it ain't broke, fix it till it is...
inderdaad op de groeiBakfiets schreef op 11 november 2002 @ 18:00:
[...]
vanwaar het geflame??? ik zeg alleen maar dat ie op het moment beetje leeg is met deze ruimte...
op de groei gekocht gemaakt
Verwijderd
Gebruik je nu scsi of raid?? zijn zoveel hdd's
dit ding rulezz echt vet,
hoeveel heeft het gekost,
die kast dan niet al die hd's
voillaVerwijderd schreef op 10 november 2002 @ 19:17:
thuis gebruik ja, web/mail/data server op adsl
kosten : geeeeeen idee meer, maar wel alleen al 100 eur aan plexiglas, 25 eur aan aluminium enzo , denk in totaal iets van 150/200 euro, zonder de PC zelf ... buitenmaten is 50x50cm en 70cm hoog
ik heb um uit mn hoofd gebouwd .. ga nog wel een bouwtekening maken van de winter
Mum, niet gezien, toch nog goedkoop eigelijk,
als je de arbeidskosten niet mee rekend
had af en toe een tapijtje van plexi-spaanders liggen van 1 cm dik in de garage LOL
is de goedkoopste plexi variant, niet geschikt voor buiten (who carezVerwijderd schreef op 11 November 2002 @ 19:04:
die's nijs![]()
waar heb jij je plexi gekocht??
Of whatever 't ook is
gewoon bij een kleine plaatselijke bouwmarkt hier in het weiland gekocht, daar wilde ze de platen grof op maat zagen voor me .. reken er op dan je dan nog aan elke kant 5mm moet afschuren met je dremel omdat die circelzagen de boel flink smelten.
Verwijderd
...en hij is Huge !!!
Je gaat zeker nooit naar lanparty's..
Erg mooi gedaan hoor...
Dat verklaart een hoopVerwijderd schreef op 11 November 2002 @ 09:16:
er was eens een winkel .. en die verkocht harddisken voor weinig ....
Maar eh....heb een 14 inch monitor die je wel gratis mag komen afhalen als ik een eervolle maar kleine vermeldig krijg
Omgeving Zuid Rotterdam en dan de West kant vlak naast Hoogvliet
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
hmm R'dam ... zal es kijken of ik er in de buurt komt binnenkort
Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
geeen idee meer, is in de loop der jaren verzameld .... zitten ook paar kadotjes tussen
Erg mooi ja, dit vraagt wel om CCFL's he!
Bnet pindle#2913
Dis echt über mooi bedacht én gemaakt!
Is een super geil HD-Rack! echt waanzinnig, nice job!
je hebt vast niet het probleem dat de accesstime laag is ?
ik mag aannemen dat je hem op zolder hebt staan.
en tja dit soort hardware verdient gewoon een echte kast
mooi gemaakt hoor!
-1 Je hebt de mobo rack in zijn gheel erin gehangen, is niet echt mooi enzo. Je mobo op het plexy moteren geeft een hogere kwijlfactor
-2 Die kast heeft enorm veel lege ruimt
Ok, niet goed gelezen, er komt dus nog een moni en WC in
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
tja .. dat heb ik geprobeerd te maken, maar die maatvoering voor het moederboard en de afstand naar de outlets die er haaks op staat komt zo krap, dat ik het met de handgereedschappen die ik heb niet voor elkaar kreeg .. dan maar zoLeonM schreef op 12 November 2002 @ 22:22:
Hmmm, ja ziet er niet slecht uit, MAAR:
-1 Je hebt de mobo rack in zijn gheel erin gehangen, is niet echt mooi enzo. Je mobo op het plexy moteren geeft een hogere kwijlfactor
-2 Die kast heeft enorm veel lege ruimtWaarom? Je had de HDD's net zo goed in 2 rijen kunnen hangen ozo waardoor de kast lager wod en daardoor beter gevuld
Ok, niet goed gelezen, er komt dus nog een moni en WC in
Wil hem graag kwijtnero355 schreef op 11 November 2002 @ 22:54:
[...]
Dat verklaart een hoop
Maar eh....heb een 14 inch monitor die je wel gratis mag komen afhalen als ik een eervolle maar kleine vermeldig krijg![]()
Omgeving Zuid Rotterdam en dan de West kant vlak naast Hoogvliet
Let me know !!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire