Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[IA] Grafische LCD's :: Afhandeling (IA van mail.eve)

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 1.618 views sinds 30-01-2008

• Rockster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:51
Ik doe het geloof ik op een beetje dezelfde manier als jouw it_is_i:

per bitmap doe ik dit:
- open de bitmap,
- ga naar de pixeldata m.b.v een offset
- Herhaal 128 keer
-- herhaal 10 keer
--- lees 3 bytes
--- converteer dit naar 4 bytes
--- stuur de 4 bytes
-- skip de volgende 2 bytes (dit zijn de zgn padding bytes)
- sluit bitmap

Dit in een for loopje voor alle bitmaps :)

Misschien een tip voor jou is om te kijken naar de DATA AUTO WRITE (RE)SET, dan hoef je het commando 0xC0 na elke data-write niet te sturen, dit versneld de boel aanzienlijk :Y)

Mitsu PUHZ-SHW112YAA + ERSC-VM2C

• Rockster
NEE!!! Mijn honderdste post is een dubbelpost

:'( :'( :'( :'( :'( :'(

Gelukkig lag 't aan GoT :P

[ Voor 197% gewijzigd door Rockster op 14-12-2002 00:14 . Reden: Got deed wazig ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 december 2002 @ 23:38:
[...]

Weet je dat het enorm scheelt of je een printer en scanner hebt geinstalleerd?
(en vlot je lcd al een beetje? :9~ )
Wordt het daar sneller of langzamer van? :? Ik heb een printer geinstalleerd, verder nix... Ik neem aan dat elk extra device op een LPT port de data naar het lcd kan vertragen... Am I right?

LCD schiet nog niet echt op... ben eerst alles fff netjes aan het uitmeten.. anders zit ik straks met een kabelspaghetti in m'n cube... Wordt pas van het weekend vrees ik...

• Der_Rudy
  • Laatst online: 06-09-2022

Der_Rudy

Thats me....

Verwijderd schreef op 13 december 2002 @ 22:11:
[...]

zondag tot 1400 uur is een optie, let me know?
en vanaf hoelaat gaan we beginnen ?????

moet je alleen je adres gegevens nog een keer doormailen ..... verders zeker een optie..... :*)

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-11 13:51
Uhm.. misschien ben ik een spuit 11 nu (heb niet echt zin dit hele topic door te lezen :{) maar zijn die LCD's (en dan de blauwe) nog te bestellen?

Ok ben wat aan de late kant.. maar zou er best nog graag 1 willen hebben.. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 00:32:
[...]

Wordt het daar sneller of langzamer van? :? Ik heb een printer geinstalleerd, verder nix... Ik neem aan dat elk extra device op een LPT port de data naar het lcd kan vertragen... Am I right?
Jep, als je geen printer hebt geinstalleerd:
En je printerpoort is lpt1, en je zet de instellingen op lpt2, wordt het programma langzamer, omdat hij naar een niet bestaande poort schrijft.
Als je allerlei dingen hebt geinstalleerd die op de lpt werken, en je zet de instellingen op een verkeerde lpt (onbestaande), werkt het juist sneller

Beetje wazig verhaal, maar op een 500 mhz haal ik 5 frames, maar als ik een andere lpt neem, werkt ie op 12 frames (maar dan heb je geen beeld)

Daar zit een printer en scanner op, het maakt niks uit of je alles wel of niet aansluit, als je het aansluit, gaat de printer hele wazige dingen printen.

Verwijderd

Topicstarter
RooT schreef op 14 December 2002 @ 12:51:
Uhm.. misschien ben ik een spuit 11 nu (heb niet echt zin dit hele topic door te lezen :{) maar zijn die LCD's (en dan de blauwe) nog te bestellen?

Ok ben wat aan de late kant.. maar zou er best nog graag 1 willen hebben.. :)
Kan nog steeds... www.grafisch-lcd.com en vanaf 1 januari is www.modwarehouse.com online, op dat moment gaat grafisch-lcd offline :P

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 14:57

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 13:01:
[...]

Jep, als je geen printer hebt geinstalleerd:
En je printerpoort is lpt1, en je zet de instellingen op lpt2, wordt het programma langzamer, omdat hij naar een niet bestaande poort schrijft.
Als je allerlei dingen hebt geinstalleerd die op de lpt werken, en je zet de instellingen op een verkeerde lpt (onbestaande), werkt het juist sneller

Beetje wazig verhaal, maar op een 500 mhz haal ik 5 frames, maar als ik een andere lpt neem, werkt ie op 12 frames (maar dan heb je geen beeld)

Daar zit een printer en scanner op, het maakt niks uit of je alles wel of niet aansluit, als je het aansluit, gaat de printer hele wazige dingen printen.
Hoe krijg je dat voor elkaar om het lcd op een andere lpt werkend te krijgen. Ik heb zo'n parallele pci kaart en krijg hierop geen lcd werkend. Waarschijnlijk puur door instellingen (maar hier heb ik geen kaas van gegeten...) :?

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-11 14:45

SiGNe

Ook hoi!

Weet iemand op welk OS de Kangaroo 324 sondevoedingspomp werkt?
Kan ik 'm meteen ff van een groter display voorzien }>
Een vriend van me werkt hier in het ziekenhuis bij systeembeheer, misschien dat hij nog een digicam kan regelen.
Zou wel de ultimate mod worden hehehe 8)7

Mail.eve, bedankt dat je 'm naar hier opstuurt
en verder iedereen bedankt voor de beterschapswensen.
't is gelukkig niet zo ernstig (was iets teveel afgevallen sinds de operatie van oktober), krijg nu alleen nog te vreten via m'n neus :Y) maar da's volgende week ook weer voorbij. :*)

Niet?
[Specs]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zo wat ben ik blij dat ze er eindelijk aankomen, het heeft een paar maanden geduurd maargoed ZE KOMEN !! :)

Toppie Mail.Eve :)

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Hmm, op de userlist staat nog geen datum bij mij,
dus ik zal wel bij de 2de zending zitten :)

• the-spawn
  • Laatst online: 27-11 14:18

the-spawn

.: Dark Storm :.

IK post ff een paar Pics van mijn LCD bouwsel. :D

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/LCD%20closeup.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/LCD%20TVR.jpg

Mijn 1ste casemod (net gepost) op [rml][ CM] Eindelijk Mijn eerste CaseMod online[/rml]

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Verwijderd

PilatuSSS schreef op 14 december 2002 @ 17:40:
Zo wat ben ik blij dat ze er eindelijk aankomen, het heeft een paar maanden geduurd maargoed ZE KOMEN !! :)

Toppie Mail.Eve :)
Thnx mate, maar PILATUS :? Heb jij een lcd besteld dan :?

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-04 13:28
mail.eve komt een release datum van power lcd 2.0 al wat meer in zicht? of kun je ons verassen met een beta? :D pleaaaase

Verwijderd

Mooi gedaan, zo wil ik het ook nog eens maken, met een subd connector op het voetje, zodat je je lcd er af kan halen en ergens anders kan neerzetten

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 15:08 ]

Verwijderd

jazz schreef op 14 december 2002 @ 19:55:
mail.eve komt een release datum van power lcd 2.0 al wat meer in zicht? of kun je ons verassen met een beta? :D pleaaaase
Voor powerLcd 2.0 verwijs ik je graag naar de site en het forum aldaar...

Ik kan je wel verklappen dat Mr. ChronoM stinkend zijn best doet... echt toppie...

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

Nou Mail.eve het ADSL probleem in Alkmaar is opgelost dus ben ik weer bereikbaar...

zie je morgen ochtend om een uur of half 9

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 December 2002 @ 19:11:
[...]

Thnx mate, maar PILATUS :? Heb jij een lcd besteld dan :?
Ja ik krijg er volgende week 1tje :) , De LCD is alleen niet op mijn naam besteld maar op die van M.Karel

Verwijderd

PilatuSSS schreef op 15 december 2002 @ 02:51:
[...]

Ja ik krijg er volgende week 1tje :) , De LCD is alleen niet op mijn naam besteld maar op die van M.Karel
Kijk dat maakt het een stuk gemakkelijker :?

Verwijderd

Beun_de_Haas schreef op 14 December 2002 @ 16:40:
[...]

Hoe krijg je dat voor elkaar om het lcd op een andere lpt werkend te krijgen. Ik heb zo'n parallele pci kaart en krijg hierop geen lcd werkend. Waarschijnlijk puur door instellingen (maar hier heb ik geen kaas van gegeten...) :?
Kan je in apparaatbeheer kijken wat voor adres die kaart heeft?, Het moet namelijk niks uitmaken dacht ik.
als die kaart een heel ander adres heeft is het natuurlijk vrij logisch dat hij het dan niet doet (kan een veldje maken waar je je eigen adres kan ingeven)

Verwijderd

*** lcd NEWS Flash ***

Het was me het weekendje weer wel, op de USERLIST kun je zien wanneer jouw lcd verstuurd wordt. Streven is uiterlijk Dinsdag danwel de laatste woensdag de deur uit te sturen....

Vandaag wil ik nog speciaal bedanken Der Rudy voor het helpen met solderen...

Hieronder kun je nog wat zien hoe het testen ging:

Afbeeldingslocatie: http://www.modwarehouse.com/ia/img/PICT0027.JPG
Ieder LCD wordt opgehangen en voor minimaal 30 minuten getest....

Afbeeldingslocatie: http://www.modwarehouse.com/ia/img/PICT0028.JPG
Close-Up van een Blue LED backlight scherm, prachtig om te zien... op de achtergrond zie je een COMPACT presario 1200103xl Laptop, waar PowerLcd 1.1 op draait.

Afbeeldingslocatie: http://www.modwarehouse.com/ia/img/PICT0029.JPG
Deze spreekt voor zich, een prachtig scherm al zeg ik het zelf. Kijk eens naar het soldeer werk.....

Afbeeldingslocatie: http://www.modwarehouse.com/ia/img/PICT0034.JPG
En zo zag het er na een tijdje uit.....

Afbeeldingslocatie: http://www.modwarehouse.com/ia/img/PICT0036.JPG
Close-up van Black on White el Folie, prachtig scherm zeer egaal van kleur, iets minder vel...

Afbeeldingslocatie: http://www.modwarehouse.com/ia/img/PICT0037.JPG
Black on White close-up met INVERTER.....

Verwijderd

Topicstarter
Welcome to Mail.eve's LCD factory! :P

Coole pix man! Ik ben nu eindelijk met mijn LCD bezig... Deze komt naast m'n laptop te staan in een mooie plexi cube... Kan je nog een blauw/witte voor me bestellen? Die komt dan in m'n custom case te zitten ;)

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 15:08:
[...]

Kan je in apparaatbeheer kijken wat voor adres die kaart heeft?, Het moet namelijk niks uitmaken dacht ik.
als die kaart een heel ander adres heeft is het natuurlijk vrij logisch dat hij het dan niet doet (kan een veldje maken waar je je eigen adres kan ingeven)
Thanx voor je reply. Maar, ik snap niet helemaal wat je bedoeld met een veldje aanmaken...

Ter info, ik draai Win XP prof en de volgende broninstellingen worden weergegeven:
Mobo-paralelle poort: I/O-bereik 0378 - 037F en I/O-bereik 0778 - 077F en DMA 03
PCI-kaart paralelle poort A: A800 - A807 (geen DMA info)
PCI-kaart paralelle poort B: A400 - A407 (geen DMA info), LPT-nummer kan ik naar keuze invullen

Bedoel je misschien dat ik iets aan bovenstaande broninstellingen moet wijzigen of moet ik het meer in de poortinstellingen hoek zoeken :?

[edit] ziet er indrukwekkend uit mail.eve >:) Lekkere taart ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Beun_de_Haas op 15-12-2002 22:33 ]

• Rockster
Ik denk dat it_is_i bedoeld dat hij een invoerveld in zijn prog kan maken, waar jij dan je poortadres in gooit :P

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Rockster schreef op 15 december 2002 @ 22:37:
Ik denk dat it_is_i bedoeld dat hij een invoerveld in zijn prog kan maken, waar jij dan je poortadres in gooit :P
aaah, got it! Maar het zou toch mogelijk moeten zijn dat ik elke willekeurige paralelle poort kan laten fungeren als de "standaard" paralelle poort van het mobo, zou je zeggen (al gaat helaas mijn kennis hier niet ver genoeg voor).

[verontschuldig modus] Misschien beetje topicvervuiling, deze vragen...

Verwijderd

Topicstarter
Beun_de_Haas schreef op 15 december 2002 @ 22:51:
[...]

aaah, got it! Maar het zou toch mogelijk moeten zijn dat ik elke willekeurige paralelle poort kan laten fungeren als de "standaard" paralelle poort van het mobo, zou je zeggen (al gaat helaas mijn kennis hier niet ver genoeg voor).

[verontschuldig modus] Misschien beetje topicvervuiling, deze vragen...
Foei! Voor straf moet je mijn Blue Illuminated buttons langs komen brengen! :Y)

Verwijderd

Topicstarter
*UPDATE*
Het backlight van de Blue/White LCD is erg makkelijk te modden!!! :D

Ik ga hier nog een how to voor maken met heel veel pix erbij!

Nu nog hopen dat die rotte LED IA een beetje op gaat schieten!
/me wil zijn hele lading blue leds nou eindelijk wel 's een keer hebben!!!

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

heheh, lol xndr :). Trouwens, volgend jaar ga ik toch nog bij mail.eve langs, mogelijk kan ik de buttons daar voor je meebrengen ;)

Zijn dat geen smd leds in het lcd :?

Verwijderd

Beun_de_Haas schreef op 15 december 2002 @ 23:08:
heheh, lol xndr :). Trouwens, volgend jaar ga ik toch nog bij mail.eve langs, mogelijk kan ik de buttons daar voor je meebrengen ;)

Zijn dat geen smd leds in het lcd :?
Kom je mij ook knopje brengen dan :? O-) :+ 8) >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alvast wat pix gemaakt van het LED backlight van het White/Blue LCD:

Afbeeldingslocatie: http://www.modwarehouse.com/xndr/lcdmod/DSC00002.JPG
Het backlight los geschroefd: hier is goed te zien dat het LCD niets anders is dan een stukkie blauw glas ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.modwarehouse.com/xndr/lcdmod/DSC00004.JPG
Zes SMD ultrabright white LED's makkelijk te vervangen door een andere variant (als die in dit type bestaat ? :? ) Maar goed je kan er natuurlijk ook gewone LED's in modden, past namelijk goed en zijn meestal nog goedkoper ook :P

Afbeeldingslocatie: http://www.modwarehouse.com/xndr/lcdmod/DSC00006.JPG
De leds schijnen door een stukje plexi heen... dat plexi is rondom verpakt in een soort frosted white folie... zodat het licht mooi diffuus verspreidt wordt :D Is erg makkelijk los te halen... kan volgens mij ook zo vervangen worden door plexi met een kleurtje en een stuk plasticfolie... Hier gaan we nog fff mee experimenteren :Y)

Afbeeldingslocatie: http://www.modwarehouse.com/xndr/lcdmod/DSC00008.JPG
Hier alle onderdelen nog even op een rijtje... Nothing fancy, maar zoals Bush zou zeggen: Low Tech, High Profile!

Ik heb mijn LCD ook eindelijk gesoldeerd en meteen maar fff een standaardje voor gefixt: [rml][ CM/LCD]installatie + plexi standaardje (pix/spex!!!111)[/rml]

Afbeeldingslocatie: http://www.modwarehouse.com/xndr/lcdmod/DSC00052.JPG

Meer pix volgen nog.. maar het is alvast een begin! Ik laat het wel fff weten als ik de zooi online gezet heb ;)

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 23:52:
[...]

Kom je mij ook knopje brengen dan :? O-) :+ 8) >:)
lol, als je er werkelijk wilt mail me maar ff ;)

en Xndr, da's wel lef hebben om hem zo uit elkaar te schroeven :7 Zelf had ik trouwens verwacht dat hij anders in elkaar zou zitten. Dit bied zeker perspectieven >:)

Verwijderd

Topicstarter
Beun_de_Haas schreef op 16 December 2002 @ 09:10:
[...]en Xndr, da's wel lef hebben om hem zo uit elkaar te schroeven :7
Valt wel mee hoor.. gewoon voorzichtig te werk gaan en weten waar je mee bezig bent... Heb laatst ook een 5" TFT helemaal uit elkaar getrokken... Dat ding kostte 125 euro! Wel maf.. Je koopt iets nieuws, opent de doos, haalt het product uit elkaar, etc... :?
Beun_de_Haas schreef op 16 December 2002 @ 09:10:
[...]Zelf had ik trouwens verwacht dat hij anders in elkaar zou zitten. Dit bied zeker perspectieven >:)
Dit biedt zeker perspectieven! Jammer dat de black/green wel een SMD backlight heeft.. valt niet veel aan te modden vrees ik... Maar mijn LCD gaat zeker nog een ander kleurtje krijgen!

Nu nog fff uitvinden hoe ik mijn DV cam wijs maak dat ie goede pix moet maken van dat LCD... Dat wit komt echt heel slecht over :'(

• Rockster
Nice XNDR :9 Wat zou er gebeuren als je verschillende kleuren led's op een rij je LCD laat verlichten :9 :P

Verwijderd

En Beun_de_haas, heb je al wat geprobeert met andere instellingen?
A800 is volgens de rekenmachine 43008, das dat moet je dan invoeren

Echt raar adres :?
Ben benieuwd of dit wel werkt!

edit: A400=41984

offtopic:
Waarom zie ik steeds de laatste post niet als ik op last klik!!, ik moet echt op het pag nummer klikken

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2002 11:39 ]

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

Nou Mail.eve, geen dank.... was ook wel eigen belang toch ????????

maar goed als je een volgende partij gedaan moet hebben hoort ik het wel kom ik wel weer een dagje helpen......

Is wel jammemr dat de zwart op witten niet zo mooi uit de verf komt op de foto want ik moet zeggen dat ik hem in de live situatie toch errug mooi vond.... hij lijkt op de foto wel een beetje groen te worden ?????????

mmmm hadden we echt de tafel niet moeten opruimen ???? mmm die appel boterkoek was wel lekker he....

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Ook hier maar ff posten:

It is I for president!!! >:)

Het werkt dus. Eindelijk een grafische lcd met interne paralelle verbinding!! Volgens mij heb ik dit nog niet eerder hier op got gelezen...

Anyway, nog wel een aantal aandachtspuntjes:
- scr2lcd werkt alleen als ik "Zoals lcd (slow)" aanvink :?
- scr2lcd saved de instelling niet

Maar hoe dan ook deze jongen is weer een stap verder en zeer blij :)

Verwijderd

Topicstarter
Beun_de_Haas schreef op 16 December 2002 @ 19:23:
Ook hier maar ff posten:

It is I for president!!! >:)

Het werkt dus. Eindelijk een grafische lcd met interne paralelle verbinding!! Volgens mij heb ik dit nog niet eerder hier op got gelezen...
Maar hoe dan ook deze jongen is weer een stap verder en zeer blij :)
Pix, Specs, Plans, etc...!!! Waar ben je allemaal mee bezig???

Edit: Nog fff wat nieuwe LCD pix gemaakt.. Het is eindelijk gelukt om het schermpie er een beetje fatsoenlijk op te krijgen... m'n cam vertikt het echt :'(

Afbeeldingslocatie: http://www.modwarehouse.com/xndr/XNDRLCD/DSC00002.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.modwarehouse.com/xndr/XNDRLCD/DSC00004.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.modwarehouse.com/xndr/XNDRLCD/DSC00019.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.modwarehouse.com/xndr/XNDRLCD/DSC00022.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.modwarehouse.com/xndr/XNDRLCD/DSC00024.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.modwarehouse.com/xndr/XNDRLCD/DSC00026.JPG

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2002 22:22 ]

Verwijderd

*** UPDATE ***

De code s van de verzendingen 16-12-2002 staan nu ook op de USERLIST....

nb. u dient 1 klein dingetje zelf in elkaar te zetten, dat is de LPT stekker(lees de behuizing). Alleen op deze manier kunt u het LCD goed nakijken op loszittende draden....

Morgen danwel overmorgen kun je je lcd verwachten....

Morgen gaat alweer de laatste zending de deur uit.....

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 21:32:
[...]

Pix, Specs, Plans, etc...!!! Waar ben je allemaal mee bezig???
heheh, nieuwsgierig ;)

Ik ben eigenlijk al meer dan een jaar met m'n chieftec bezig. Begin februari hoop ik dat ik hem de status "meest complete chieftec" kan geven en post ik de boel op got. Het is de bedoeling dat de kast er, in eerste instantie, zo goed als ongemod uitziet (tot je goed kijkt...). Denk aan:
hd vu
stereo vu
6x baybus
graf lcd
voedingmod
alles geschakeld verlicht met leds
8 mini windows
brute lucht koeling
alle kabels gemeched
etc.

Verwijderd

Topicstarter
Beun_de_Haas schreef op 16 December 2002 @ 22:29:
[...]

heheh, nieuwsgierig ;)
Lange lijst....
etc.
Sounds Good... ben zelf alleen geen cheaptek fan... maar goed, smaken verschillen gelukkig ;)

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Verwijderd schreef op 16 december 2002 @ 22:39:
[...]

Sounds Good... ben zelf alleen geen cheaptek fan... maar goed, smaken verschillen gelukkig ;)
Grappige is dat ik het zelf ook niet de mooiste kast vind, maar wel de meest praktische :Y)

[edit] ben ook zeer benieuwd hoe jouw cube uiteindelijk wordt...

[ Voor 11% gewijzigd door Beun_de_Haas op 16-12-2002 22:56 ]

Verwijderd

*** BELANGRIJK ***

Voor de mensen die vandaag op het scherm wachten. Die komt een dag later, door de enorme postdruk. Via de track en trace code kun je het volgen. Normaal zouden ze vandaag al aangeboden worden, maar door de drukte omtrent de kerstkaarten wordt dit dus nu vertraagd.....

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

mail.eve, die van mij gaat vandaag op de bus?
Ik heb zojuist gehoord dat ik waarschijnlijk aan het eind van de week weer naar huis mag, vandaar.

Niet?
[Specs]

• QuasaR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-11 21:36

QuasaR

One ring to rule them all

Verwijderd schreef op 17 December 2002 @ 10:35:
*** BELANGRIJK ***

Voor de mensen die vandaag op het scherm wachten. Die komt een dag later, door de enorme postdruk. Via de track en trace code kun je het volgen. Normaal zouden ze vandaag al aangeboden worden, maar door de drukte omtrent de kerstkaarten wordt dit dus nu vertraagd.....
Ik denk dat niemand er problemen mee heeft om nog 1 dagje extra te wachten.

Ik heb er iig geen problemen mee.

[ Voor 4% gewijzigd door QuasaR op 17-12-2002 10:48 ]

Daddy of 3 :)

• Rannasha
  • Laatst online: 28-11 20:37

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op 17 december 2002 @ 10:35:
*** BELANGRIJK ***

Leugenaar :(

Hij is net bij mij bezorgd >:) :*) _/-\o_

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Verwijderd

SiGNe schreef op 17 december 2002 @ 10:43:
mail.eve, die van mij gaat vandaag op de bus?
Ik heb zojuist gehoord dat ik waarschijnlijk aan het eind van de week weer naar huis mag, vandaar.
Zeg maar wat je wil, naar huis of naar het ziekenhuis.... of nog even wachten met versturen.. your the boss :+

Verwijderd

MAIL.EVE en ieder ander die dit mogelijk heeft gemaakt, ook de mensen van PowerLCD natuurlijk...
...PERFECT!!! _/-\o_

Netjes gesoldeerd en perfect afgeleverd.
Was het w88 toch wel meer dan waard :*)
Prettige feest dagen allen.

Bedank

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Woei... en hij werkt :)

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

pics!! >:)

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

coming up

sorry voor de layout

Let niet op de geimproviseerde opstelling voor het ding >:)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/LCD1.JPG

En dan wou ik meteen een vraagje stellen over dit ding... Tis een potmeter, en het ding zit er om het contrast mee in te stellen, right :? Maar hoe draai (:?) ik het ding??
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/LCD2.JPG

[ Voor 64% gewijzigd door Rannasha op 17-12-2002 14:45 ]

Verwijderd

Species5618 schreef op 17 December 2002 @ 13:13:
[...]

Leugenaar :(

Hij is net bij mij bezorgd >:) :*) _/-\o_
LoL :X

Verwijderd

wat dacht jij dan..... 8)7

Verwijderd

Hij moet het rolletje even naar de 1 uur service brengen >:)

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op 17 december 2002 @ 14:41:
[...]

Hij moet het rolletje even naar de 1 uur service brengen >:)
Lees maar eens terug... In tegenstelling tot anderen, weet ik de edit knop wel te vinden >:) :P

Verwijderd

Species5618 schreef op 17 December 2002 @ 14:36:
[...]

coming up

sorry voor de layout

Let niet op de geimproviseerde opstelling voor het ding >:)
[afbeelding]

En dan wou ik meteen een vraagje stellen over dit ding... Tis een potmeter, en het ding zit er om het contrast mee in te stellen, right :? Maar hoe draai (:?) ik het ding??
[afbeelding]
De potmeter kun je zelf vervangen voor een mooie, maar je kunt met een klein schroevendraaiertje het contrast veranderen... Op de foto is het haast onmogelijk om de backliht goed te krijgen. Ik zal het vanavond in het donker eens proberen...

Verwijderd

*** LET OP ***

Stuur de mooiste foto naar lcd@chello.nl dan zal ik een LCD gallery maken...

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op 17 december 2002 @ 14:51:
[...]

De potmeter kun je zelf vervangen voor een mooie, maar je kunt met een klein schroevendraaiertje het contrast veranderen... Op de foto is het haast onmogelijk om de backliht goed te krijgen. Ik zal het vanavond in het donker eens proberen...
Ok, dat wou ik weten... Volgende stap: met Lego iets eromheen prutsen, zodat het ding voorlopig goed staat... (totdat AMD eindelijk z'n nieuwe proc uitbrengt en ik een nieuwe comp neem B) )

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04 12:36
Ik heb hem ook binnen!!!

edit:

De wit/blauwe wel te verstaan.

[ Voor 52% gewijzigd door Croccifixio op 17-12-2002 15:01 ]

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

Verwijderd schreef op 17 december 2002 @ 13:14:
[...]

Zeg maar wat je wil, naar huis of naar het ziekenhuis.... of nog even wachten met versturen.. your the boss :+
Aangezien ie waarschijnlijk pas vrijdag aankomt kan ie beter naar m'n huis gestuurd worden.
Donderdagochtend wordt ik hier ontslagen, mis ik 'm alsnog dus..
huisadres van mij heb je nog?

Niet?
[Specs]

Verwijderd

Species5618 schreef op 17 December 2002 @ 15:01:
[...]

Ok, dat wou ik weten... Volgende stap: met Lego iets eromheen prutsen, zodat het ding voorlopig goed staat... (totdat AMD eindelijk z'n nieuwe proc uitbrengt en ik een nieuwe comp neem B) )
@Species5618

Met lego kun je alles maken .... O-) :+
SiGNe schreef op 17 December 2002 @ 16:20:
[...]
Aangezien ie waarschijnlijk pas vrijdag aankomt kan ie beter naar m'n huis gestuurd worden.
Donderdagochtend wordt ik hier ontslagen, mis ik 'm alsnog dus..
huisadres van mij heb je nog?
@SiGNE

Uiteraard heb ik je PRIVE adres nog, ik zorg dat ik hem donderdag verstuur....
-TheGrimReaper- schreef op 17 December 2002 @ 15:01:
Ik heb hem ook binnen!!!

edit:

De wit/blauwe wel te verstaan.
@-TheGrimReaper-

We will see pics :X :+ 8)

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

Verwijderd schreef op 17 december 2002 @ 16:24:
[...]

@SiGNE

Uiteraard heb ik je PRIVE adres nog, ik zorg dat ik hem donderdag verstuur....
Thank you! _/-\o_
Dan zie ik 'm vrijdag of zaterdag wel verschijnen, bedankt voor de moeite in elk geval.

Niet?
[Specs]

• Sneezydevil
  • Laatst online: 29-09 10:22
Heeft hier messchien een werkende link naar LCDstudio, want ik heb dus ook vandaag mijn lcdtje binnen gekregen :), maar met powerLCD werkt het niet :(.
Hij ziet er perfect uit enzo, dus hoop dat het daar niet aan ligt.

Of is er nog iets heel doms wat ik verkeerd kan doen of nog iets wat ik kan doen om te testen?

Verwijderd

Topicstarter
Sneezydevil schreef op 17 december 2002 @ 18:23:
Heeft hier messchien een werkende link naar LCDstudio, want ik heb dus ook vandaag mijn lcdtje binnen gekregen :), maar met powerLCD werkt het niet :(.

Of is er nog iets heel doms wat ik verkeerd kan doen of nog iets wat ik kan doen om te testen?
Check je Bios settings... Staat je parallel poort op ECC + EPP ?
Er waren geloof ik nog een aantal andere settings waar het aan kan liggen...

Misschien moet je een andere LPT poort selecteren, maar die optie zit geloof ik nog niet in PowerLCD (wel in versie 2.0!!!)

Suc6!

Verwijderd

Sneezydevil schreef op 17 December 2002 @ 18:23:

1: Kijk of er geen draadje los is geraakt (altijd mogelijk)
2: Powerlcd installen en natuurlijk ook DLportio beide te vinden op www.powerlcd.nl
3: In de bios zetting van je MoBo ecp+epp instellen (of proberen)

Je hebt een Black on White lcd, deze zijn afgetest met PowerLcd V1.1.

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04 12:36
Verwijderd schreef op 17 December 2002 @ 16:24:
[...]

@-TheGrimReaper-

We will see pics :X :+ 8)
Nou ja, voorlopig nog niet. Ik moet nog eff een idee uitwerken en het kan nog wel even duren voor 'ie helemaal klaar is. Ik ben benieuwd of ik het ooit voor elkaar krijg, maar ja dat merk ik vanzelf wel. :)

Ik heb het LCD'tje getest met PowerLCD en hij doet het. :)

Mail.eve bedankt voor deze mooie actie!! _/-\o_ :) :>

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op 17 december 2002 @ 16:24:
[...]

@Species5618

Met lego kun je alles maken .... O-) :+
Yep...

Eerst een overzichtsplaatje...
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/LegoLCD1.JPG

Close-up, jammer van de reflectie, overigens heb ik het beschermfolietje nog steeds op het schermpje zitten, daardoor ziet ie er iets minder uit...
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/LegoLCD2.JPG

En de achterkant waar de kabels uitkomen, is een beetje brakke pik geworden...
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/LegoLCD3.JPG

Overigens kwam ik bij het openmaken van m'n comp tot de ontdekking dat ik een molexje tekort kwam... Heb de Linux-HDD er maar ff uitgeplugd... morgen ff splittertje halen :)

• Sneezydevil
Verwijderd schreef op 17 December 2002 @ 18:31:
[...]

1: Kijk of er geen draadje los is geraakt (altijd mogelijk)
2: Powerlcd installen en natuurlijk ook DLportio beide te vinden op www.powerlcd.nl
3: In de bios zetting van je MoBo ecp+epp instellen (of proberen)

Je hebt een Black on White lcd, deze zijn afgetest met PowerLcd V1.1.
1. Alle draadjes zitten nog vast.
2. Ik heb Powerlcd 2 maal geinstaleerd met DEportio
3. In het bios staat het nu op ecp+epp, maar heb met alle waardes geprobeerd die mijn bios bood

Het is ook niet zo dat hij het helemaal niet doet zover ik kan zien werkt de eerste tekst regel goed zover je daar bij een grafisch lcd over kan spreken, wat ik dus bedoel is als ik op test lcd duw bij powerlcd 1.1 komt er te staan als je dit kunt lezen werkt je lcd goed of zoiets maar alles onder deze regel is zwart met witte puntjes en dan blijven ze ook constant hoewel de witte puntjes af aan toe van plaats veranderen en er ook zo nu en dan allemaal rare tekens verschijnen.

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

mmm heb je ergens een flinke storing zitten..... ben je in de gelukkige positie om hem op een andere pc te zetten ??????
en kijk even of je de kabel niet langs 220 kabels hebt lopen .......

• Sneezydevil
Heb hem op een andere pc gezet en daar werkte het gelijk :)

* Sneezydevil is weer helemaal blij

nu ga dus maar es onderzoeken waar het op deze pc aan ligt wat ze zijn bijna identiek op de DLportio driver na volgens mij.

[ Voor 41% gewijzigd door Sneezydevil op 17-12-2002 19:33 ]

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

mm ik moet een USB hubje hebben ik heb geen poortje vrij voor mijn digitale camera nu moet ik op de pc van mijn vrouwtje .....

moet ik eerst haar er achter weg "meppen"

.. nou ja nog effe geduld dan maar dan komen mijn pic's ook op jullie beeldschermen......

mmm moet je wel op zoek naar een storing in je andere pc

[ Voor 14% gewijzigd door Der_Rudy op 17-12-2002 19:33 ]

Verwijderd

FF een paar pikz voor de mensen die nog een paar dagen moeten w88 :P

Uhh Time :)
Afbeeldingslocatie: http://www.vreriks.nl/xaadia/PICT0001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.vreriks.nl/xaadia/PICT0002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.vreriks.nl/xaadia/PICT0003.jpg

Beetje te lange sluiter :O
Afbeeldingslocatie: http://www.vreriks.nl/xaadia/PICT0004.jpg

Hier moet ie ergens in komen, ik denk onder de FDD.
Boven de DVD moet mijn met blauwe leds gemodde asus I-Panel ook nog komen.
Heb nog heel wat te doen in de kerst vakantie :9
Afbeeldingslocatie: http://www.vreriks.nl/xaadia/PICT0005.jpg

MAIL.EVE nogmaals bedankt voor deze IA _/-\o_

Verwijderd

zou het kunnen dat je een ander programma ernaast hebt lopen, dat ook de printerpoort gebruikt?

Verwijderd

Character LCD

Vandaaag zijn de eerste character lcds binnen gekomen, 4 x 20 Black on Hell bleu

Afbeeldingslocatie: http://www.modwarehouse.com/ia/img/PICT0067.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.modwarehouse.com/ia/img/PICT0066.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.modwarehouse.com/ia/img/PICT0056.JPG

Morgen overdag zal ik de goede fotos maken....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2002 20:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 December 2002 @ 20:18:
Character LCD

Vandaaag zijn de eerste character lcds binnen gekomen, 4 x 20 Black on Hell bleu

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Morgen overdag zal ik de goede fotos maken....
Woei! Ziet er ook goed uit! :P Ik denk dat ik al m'n pc's van een LCD ga voorzien :D
LCD's zijn erg okay!

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

ja erg leuk allemaal maar wie regelt voor mij effe een tweede baan ???? loopt zo wel erg in de papieren als ik alles wat ik leuk vindt wil hebben

Verwijderd

Der_Rudy schreef op 17 december 2002 @ 21:48:
ja erg leuk allemaal maar wie regelt voor mij effe een tweede baan ???? loopt zo wel erg in de papieren als ik alles wat ik leuk vindt wil hebben
Voor deze heb je geen tweede baan nodig.... 8) >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben weer fff aan het sleutelen geweest :P

Naar aanleiding van m'n plexi LCD standaard ga ik misschien een IA starten om deze dingen netjes te laten freezen door een goed bedrijf...

Plaatjes zeggen meer dan 1000 woorden, dus kijk met me mee:

Het gaat dus om dit ding:

Afbeeldingslocatie: http://www.modwarehouse.com/xndr/lcdmod/DSC00056.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.modwarehouse.com/xndr/lcdmod/DSC00052.JPG

Aangezien dit een 10-minuten-mod is geweest ziet het er niet echt mooi uit... gaten scheef, lelijke zaagrand, vierkante hoeken, etc... Dus vandaar dat ik dacht: "dat moet anders kunnen" Ook ideaal voor tweakers die hun LCD niet in hun case willen/kunnen/mogen/durven proppen... daarnaast is het erg handig, zo naast je monitor :P

Afbeeldingslocatie: http://www.modwarehouse.com/xndr/LCDpanel/specs-klein.gif

Op deze pic zie je een beetje wat het idee ongeveer wordt...

Klik hier voor de grote versie: http://www.modwarehouse.com/xndr/LCDpanel/specs-groot.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.modwarehouse.com/xndr/LCDpanel/staand-klein.gif

Hier nog een andere versie zonder dat geblaat eromheen ;)

Klik hier voor de grote versie: http://www.modwarehouse.com/xndr/LCDpanel/staand-groot.gif

Ik heb net Phreak fff gemaild met de vraag of ik een interesse poll mag houden... Nog even wachten op een reactie.. daarna kan ik als het meezit een nieuw draadje hiervoor openen :D

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Top idee xndr!! Interesse hangt natuurlijk wel van de uiteindelijke prijs af ;)

Verwijderd

Klasse idee XNDR! Ik heb daar zeker wel interesse voor.... aangezien ik het eerst zelf wilde gaan klussen. Ik zat te denken aan een soort van fotolijstje van plexiglas die je bij elke fotozaak wel kan krijgen en die vervolgens te modden. Zo'n kant-en-klaar ding is natuurlijk helemaal fijn... moet het niet meer dan 10 á 15 euro gaan kosten.

Verwijderd

Ik moet dus maar een grotere kast kopen om zoveel LCD's erin te bouwen :D

Verwijderd

Topicstarter
Woei!
LCD standaard - Animo Check has landed @ GoT !!!

[rml][ IA] AnimoCheck- Plexi standaardje voor Grafische LCD's[/rml]

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:04
Whoei! :D

Me moeder belde net naar me (ik zit nu op me werk) dat er een pakketje voor me binnen is van Modwarehouse! :D

Vanaaf meer info, een ook plaatjes ;)

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:52
Woei, kheb em net gekregen :P

Mail.eve, bedankt voor deze IA
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Sneezydevil
Sneezydevil schreef op 17 December 2002 @ 19:26:
[...]

1. Alle draadjes zitten nog vast.
2. Ik heb Powerlcd 2 maal geinstaleerd met DEportio
3. In het bios staat het nu op ecp+epp, maar heb met alle waardes geprobeerd die mijn bios bood

Het is ook niet zo dat hij het helemaal niet doet zover ik kan zien werkt de eerste tekst regel goed zover je daar bij een grafisch lcd over kan spreken, wat ik dus bedoel is als ik op test lcd duw bij powerlcd 1.1 komt er te staan als je dit kunt lezen werkt je lcd goed of zoiets maar alles onder deze regel is zwart met witte puntjes en dan blijven ze ook constant hoewel de witte puntjes af aan toe van plaats veranderen en er ook zo nu en dan allemaal rare tekens verschijnen.
Ik ben er achter wat het bovengaande probleem veroorzaakte, is messchien wel handig om te weten voor medetweakers met het zelfde probleem, mochten die er nog komen.
Het lag dus aan het niet geaarde stopcontact waar de voeding inzat, het is natuurlijk ook nie zo slim om de voeding net in dat stopcontact te duwen zonder aarde maargoed :).

• MaNDaRK
:) mail.eve, het ziet er echt goed uit! :D

Alleen in maar, :( me LCD doet wel wat, ik krijg wat op me scherm, maar daar is ook alles mee gezegd. Het is niet leesbaar...

PowerLCD 1.1 + DLLPortIO zijn geinstalled

Bios: ECP + EPP
Windows XP port settings:
Nooit een interupt gebruiken

Wat kan ik er nog meer aan doen :?

[ Voor 8% gewijzigd door MaNDaRK op 18-12-2002 19:34 ]

Verwijderd

MaNDaRK schreef op 18 December 2002 @ 19:33:
:) mail.eve, het ziet er echt goed uit! :D

Alleen in maar, :( me LCD doet wel wat, ik krijg wat op me scherm, maar daar is ook alles mee gezegd. Het is niet leesbaar...

PowerLCD 1.1 + DLLPortIO zijn geinstalled

Bios: ECP + EPP
Windows XP port settings:
Nooit een interupt gebruiken

Wat kan ik er nog meer aan doen :?
Altijd lastig vanaf deze kant... Kijk de LCD´s zijn hier allemaal getest, en er is er niet een die niet werkt.. Dus kijk vooral naar je eigen settings, opnieuw installen.... LCD aanzetten en eerst een reset geven mbv de reset knop...

Op andere pc proberen??
Lees topic hierboven even...??

Verwijderd

De massa van het lcd aan de massa van de connector maken, de massa zit al in de printerpoort, maar het helpt enorm als je deze massa ook nog aan een blank stuk van de buitenkant van de connector bevestigt.
Dus pinnetje 24/25 van de printerconnector aan het blanke stuk van de printerconnector maken
(je hebt dus nog geen draadje nodig van een halve cm)
Dit hielp bij mij heel erg, want ik gebruikte een externe ongeaarde voeding

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07 21:33

Dennizz

pc-70 mod in progress!

hijs binnen mail.eve hijs echt zo veeeeeeeeeeeeeeel mooier dan ik had durven dromen!!!!!!
11 TY! :)

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-11 21:28

Imhotep

The Dark Side

Ik weet niet of ik hiero de enige ben, maar bij mij doet powerlcd het helemaal net :(
Geeft bij het opstarten de volgende foutmeldingen

1. DLPORTIO.SYS device driver not loaded Port I/O will have no effect

dan na (tijdens) het opstart scherm van power lcd de volgende

2. MSWINSCK.OCX or one of its dependencies not currently registreted: a file is missing or invalid.

en vervolgens sluit powerlcd 1.1
Ik heb de DLportIO drivers van http://users.skynet.be/bk234359/PORT95NT.EXE gedownload en geinstalleerd (al 2x ofzo)
opnieuw opgestart en deze regel in "run" getikt

regsvr32 C:\Program Files\PowerLCD\MrChronoMs_LCD_Driver.dll

maar powerlcd wil niet opstarten :(

iemand een idee of betere links ofzo :?

edit:

PS. hij ziet er wel leuk uit, ik heb hem vandaag ook ontvangen.
ik krijg hem alleen nog niet echt aan de praat

[ Voor 10% gewijzigd door Imhotep op 18-12-2002 21:18 ]

Still King

• PilatuS
  • Niet online
Ik zit dus ook met een probleem, ik krijg de lcd op deze pc niet aan de praat heb alles wat verder hierboven staat al geprobeerd, maar het heeft allemaal geen effect

Dus ik de lcd op een andere pc van me gehangen, en daar doet ie het wel meteen zonder enig probleem

het lijkt wel alsof me poort het helemaal niet doet ofsow, heeft iemand hier een oplosssing voor ?! :)

Verwijderd

Imhotep schreef op 18 December 2002 @ 21:16:
Ik weet niet of ik hiero de enige ben, maar bij mij doet powerlcd het helemaal net :(
Geeft bij het opstarten de volgende foutmeldingen

1. DLPORTIO.SYS device driver not loaded Port I/O will have no effect

dan na (tijdens) het opstart scherm van power lcd de volgende

2. MSWINSCK.OCX or one of its dependencies not currently registreted: a file is missing or invalid.

en vervolgens sluit powerlcd 1.1
Ik heb de DLportIO drivers van http://users.skynet.be/bk234359/PORT95NT.EXE gedownload en geinstalleerd (al 2x ofzo)
opnieuw opgestart en deze regel in "run" getikt

regsvr32 C:\Program Files\PowerLCD\MrChronoMs_LCD_Driver.dll

maar powerlcd wil niet opstarten :(

iemand een idee of betere links ofzo :?

edit:

PS. hij ziet er wel leuk uit, ik heb hem vandaag ook ontvangen.
ik krijg hem alleen nog niet echt aan de praat
Op www.powerlcd.nl staat een versie van Powerlcd inc installer, deze bevat alles om te automatisch te installen..

Wel eerst al het voorgaande erafhalen en de nieuwe installen..

Verwijderd

PilatuSSS schreef op 18 december 2002 @ 22:03:
Ik zit dus ook met een probleem, ik krijg de lcd op deze pc niet aan de praat heb alles wat verder hierboven staat al geprobeerd, maar het heeft allemaal geen effect

Dus ik de lcd op een andere pc van me gehangen, en daar doet ie het wel meteen zonder enig probleem

het lijkt wel alsof me poort het helemaal niet doet ofsow, heeft iemand hier een oplosssing voor ?! :)
Staat je LPT wel op LPT1 poort... Vreemd dat ie het direct op een andere pc wel doet, is er voldoende 5 volt uitgang op je stroom? als ie lager zit dan doet het LCD namelijk niets, die heeft echt 5 volt nodig.

• PilatuS
  • Niet online
ja hij staat op LPT1, ik heb ook elke mogelijke bios optie geporbeerd
net andere voeding geprobeerd maar dat is het ook niet, ik snap d'r echt geen zak van want het moet toch aan me pc liggen, anders maar ff format proberen

edit: met het programma Screen2Lcd krijg ik wel een aantal strepen en vreemde getallen op het scherm hij doet het hiermee dus wel alleen niet goed

[ Voor 27% gewijzigd door PilatuS op 18-12-2002 22:39 ]

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:18
mail.eve ik heb ook problemen. Mijn display licht alleen maar blauw op, maar ik zie geen enkel character verschijnen op het display.

LPT1 port staat op ECP+EPP en de port95nt.exe heb ik nu ook al drie opnieuw geinstalleerd. Heb hem nog niet op een andere PC kunnen testen. Mijn moederbord is een Asus P4PE.

EDIT: Heb net ook getest met Screen2LCD en ik krijg hier ook alleen maar vreemde tekens.

[ Voor 13% gewijzigd door ChristianD op 19-12-2002 20:15 ]

bla di bla bla

• PilatuS
  • Niet online
Mijn probleem is gelukkig zo goed als opgelost :)

Ik heb voor de gein ff win 98 erop gezet en daar werkt de LCD wel, alle functies doen het goed en het ziet er erg mooi uit :) Tnx Mail.Eve voor deze inkoopactie

Ga zo ff een andere build versie van XP installeren en kijken of het dan wel in XP werkt.

Verwijderd

**** PROBLEEM ****

Er zijn een aantal mensen die problemen hebben met het scherm aan de praat te krijgen. De Lcds doen het echter allemaal anders waren ze niet naar jullie verzonden.

Bij sommige was dit probleem ook en deze probeerde op een andere pc en daar werkte hij dan wel.

1: Probeer het lcd op een andere pc ( ik kan niet verhelpen dat hiji het bij de een het wel doet en de andere pc niet doet)
2: Alle instellingen staan die goed
3: Heb je geen printer of scanner software draaien op de lpt
4: 5volt uitput geeft die wel voldoende, anders werkt je scherm echt niet
5: De potmeter is bedoeld voor het contrast dus draai daar aan

LCDs Afgetest:

De lcd zijn afgetest met:

Compac laptop
Windows XP
Externe voeding 5,01v
Powerlcd v1.1 + installer ( van www.powerlcd.nl )
Dlportio
Ieder lcd is 45 minuten getest

Blijf vooral proberen, lees de diverse oplossingen hier op dit topic, vaak de combinatie van software geeft dus ook problemen, lees het topic hierboven maar.[/quote]

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2002 09:08 ]

Verwijderd

Woei dubbel post

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2002 05:09 ]

Verwijderd

PilatuSSS schreef op 19 december 2002 @ 00:54:
Mijn probleem is gelukkig zo goed als opgelost :)

Ik heb voor de gein ff win 98 erop gezet en daar werkt de LCD wel, alle functies doen het goed en het ziet er erg mooi uit :) Tnx Mail.Eve voor deze inkoopactie

Ga zo ff een andere build versie van XP installeren en kijken of het dan wel in XP werkt.
Fijn om te horen ;)

• MaNDaRK
Ik ga dit eens proberen ;) maar ik moet de heledag nog werken :(
Vanaaf meer! ;)

• QuasaR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-11 21:36

QuasaR

One ring to rule them all

mail.eve,

ik heb hem gisteren gekregen en hij ziet er super uit. thnx.

Daddy of 3 :)

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.