En hoe wordt het onderscheid tussen client- en serverside gemaakt?
Zo?
Just curious
Zo?
PHP:
1
2
3
4
5
6
| <?php@server ... ?> <?php@client .. ?> |
Just curious
1
2
3
4
5
6
| <?php@server ... ?> <?php@client .. ?> |
1
| <script language="PHPScript">...</script> |
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Het echte ondescheid wordt door de code gemaakt.Sjaaky schreef op 10 november 2002 @ 23:38:
En hoe wordt het onderscheid tussen client- en serverside gemaakt?
Zo?
PHP:
1 2 3 4 5 6 <?php@server ... ?> <?php@client .. ?>
Just curious
1
2
3
4
5
| $result = mysql_query(...); while($row = mysql_fetch_object($result)) { $window->status = $row->veld; sleep(1); } |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| $sql = new dbconnection(...); // de constructor is forced serverside... wachtwoorden komen dus nooit op de client terecht. $sql->prepareQuery("SELECT * ...."); $sql->SetOption("client available"); $sql->execute() or die("Sorry..."); while($row = $sql->fetch()) { // sql is nu clientside $window->status = $row->veld; sleep(1); } |
Localhost, sweet localhost
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <? $sql = new dbconnection(...); // de constructor is forced serverside... wachtwoorden komen dus nooit op de client terecht. $sql->prepareQuery("SELECT * ...."); $sql->SetOption("client available"); $sql->execute() or die("Sorry..."); while($row = $sql->fetch()) { // sql is nu clientside $window->status = $row->veld; sleep(1); } ?> |
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
1
2
3
4
5
| $lcd = oLCD("HD44780"); $lcd->setport(0x0378); $lcd->setsize(20,2); $lcd->settext(0,0,"Boe!"); $lcd->refresh; |
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Wat ik me afvraag... hou je er rekening mee dat ook de server een lcd-tje kan hebben?Creepy schreef op 11 November 2002 @ 09:34:
* Creepy is bezig met een LCD driver voor de PHP plugin.. is op het moment een patch/toevoeging op de source. Ik hoop deze nog geintergreerd te krijgen in de uiteindelijke versie, als dit niet lukt dan plaats ik de patch op m'n site.
LCDinf PHP is ook al in de maak
Daarvoor heeft die die adressering op regel 1 zitten...duhkvdveer schreef op 11 November 2002 @ 09:37:
[...]
Wat ik me afvraag... hou je er rekening mee dat ook de server een lcd-tje kan hebben?
Ow fuck.. ding werkt nu alleen client-side... server side zit je ook weer met de benodigde rechten die je nodig hebt om dat ding te kunnen installeren..kvdveer schreef op 11 November 2002 @ 09:37:
[...]
Wat ik me afvraag... hou je er rekening mee dat ook de server een lcd-tje kan hebben?
1
2
| $LCD=new cLCD(""); // c = client $LCD=new sLCD(""); // s = server |
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Adressering op regel 1? Nee man, dat is het type LCD!|HunterPro| schreef op 11 November 2002 @ 09:38:
[...]
Daarvoor heeft die die adressering op regel 1 zitten...duh
Check even de coding guidelines: niet te veel afkorten. LCD kan wel want dat is ingeburgerd, maar c en s is n`et iets te kort.Creepy schreef op 11 november 2002 @ 09:41:
[...]
Ow fuck.. ding werkt nu alleen client-side... server side zit je ook weer met de benodigde rechten die je nodig hebt om dat ding te kunnen installeren..
hmm..
ik kan wel een optie bijmaken tijdens het creeren voor clientside/serverside.
Ah.. nee wacht)
PHP:
1 2 $LCD=new cLCD(""); // c = client $LCD=new sLCD(""); // s = server
okee, ik ga wel weer terug naar W&G...Creepy schreef op 11 November 2002 @ 09:42:
[...]
Adressering op regel 1? Nee man, dat is het type LCD!
* Creepy pakt de guidelines er ff bij..kvdveer schreef op 11 november 2002 @ 09:43:
[...]
Check even de coding guidelines: niet te veel afkorten. LCD kan wel want dat is ingeburgerd, maar c en s is n`et iets te kort.
1
| $lcd = new LCD("clientside","HD44780"); |
Hmmm. parse error... Schiet eens op!Creepy schreef op 11 November 2002 @ 09:44:
[...]
* Creepy pakt de guidelines er ff bij..
Hmm.. ja.. je hebt gelijk.... dan toch maar als optie
PHP:
1 $lcd = new LCD("clientside","HD44780");
Bemoei jij je nou maar met het GEBRUIK van de PHP plugin, i.p.v. de ONTWIKKELING er van
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Nee, Ik gebruik nu de CVS van gisteren, die compileert wel... Nu maar hopen dat ik niet aan een module werk waaraan vanancht wijzigingen zijn gesubmit...
Die code guidelines vallen zeker onder "er is niets gedocumenteerd" van Drmkvdveer schreef op 11 november 2002 @ 09:43:
[...]
Check even de coding guidelines: niet te veel afkorten. LCD kan wel want dat is ingeburgerd, maar c en s is n`et iets te kort.
D2k schreef op 11 november 2002 @ 10:04:
wasigh: hij was eerst. we moeten niet teveel tegelijk aanpakken nou
He.. rustig.. dat implementeer ik vanavond of morgenavond pas. Naast GoT werk ik ook nog
Tja.. als D2k niet zo stom was geweest dat ding te introduceren, en jij hem niet gezien had, had ik ook geen write access gehad..kvdveer schreef op 11 November 2002 @ 10:12:
Maar JIJ hebt write access IVM die bufferoverrun begin dit jaar (nog bedankt trouwens), wasigh niet.
Papa Eend schreef op 11 november 2002 @ 10:24:
Okee jongens, wanneer gaat deze naar de HK?
1
2
| $artIntelligence=new artIntelligence("client"); $artIntelligence->start(); |
Verwijderd
hmmm ik probeerde hem hier even op school en er verschenen allemaal vieze plaatjes op m'n scherm.../dev/null schreef op 11 November 2002 @ 10:46:
ik heb ff een artIntelligence plugin geschreven, hoop dat ik het dev-team kan joinen. Door mijn plugin hoeft niemand meer code te schrijven! Het is gewoon:
PHP:
1 2 $artIntelligence=new artIntelligence("client"); $artIntelligence->start();
als de gebruiker dus graag een forum wil zien verschijnt er automatisch een forum, en als de gebruiker liever een gastenboek wil zien dan verschijnt dat automatisch. Waar moet ik m'n plugin uploaden?
Mail het me maar (zie profiel voor adres), dan test ik het even./dev/null schreef op 11 November 2002 @ 10:46:
ik heb ff een artIntelligence plugin geschreven, hoop dat ik het dev-team kan joinen. Het is gewoon:
PHP:
1 2 $artIntelligence=new artIntelligence("client"); $artIntelligence->start();
als de gebruiker dus graag een forum wil zien verschijnt er automatisch een forum, en als de gebruiker liever een gastenboek wil zien dan verschijnt dat automatisch. Waar moet ik m'n plugin uploaden?
wak? wat is dit nou weer voor onzinnige opmerking c/q flame??D2k schreef op 11 november 2002 @ 10:26:
[...]
als je zo graag in de HK komt, blijf daar dan ook. Dit is en blijft een TECH forum. danku
Papa Eend schreef op 11 november 2002 @ 11:10:
[...]
wak? wat is dit nou weer voor onzinnige opmerking c/q flame??
Check dan eerst volgende keer even een post history van P&W en W&G van iemand voordat je zo'n opmerking maakt ajb.D2k schreef op 11 november 2002 @ 11:13:
[...]
als je nix hebt toe te voegen bemoei je er dan ook niet mee. dat bedoelde ik te zegen
Papa Eend schreef op 11 november 2002 @ 11:29:
[...]
Check dan eerst volgende keer even een post history van P&W en W&G van iemand voordat je zo'n opmerking maakt ajb.
En waarom zou de serieuze ontwikkeling van een uitgebreide PHP Plugin verder besproken moeten worden in de HK dan? Lijkt me beter om het maar gewoon in P&W te houden.Papa Eend schreef op 11 november 2002 @ 10:24:
Okee jongens, wanneer gaat deze naar de HK?
[18:54] <Prammenhanger> |HunterPro|eet
[18:55] <Prammenhanger> lijkt best op
[18:55] <Prammenhanger> |HunterProFeet
Verwijderd
1
2
3
4
| $vriending =new vrouw("blond", "dikke tieten", "22 jaar", "blauwe ogen"); $vriending->shag(); $vriending->make_cum(); $vriending->fondle(); |
Vriending? Is dat een objectgeorienteerde vriendin?Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 15:02:
Hmmms.. dan wil ik mijn plugin er ook wil in hebben eigenlijk.... ik ben lui vandaar deze plugin:
PHP:
1 2 3 4 $vriending =new vrouw("blond", "dikke tieten", "22 jaar", "blauwe ogen"); $vriending->shag(); $vriending->make_cum(); $vriending->fondle();
Verwijderd
dat heb je nou al 10 keer gezegd... heb je misschien ook nog iets toe te voegen aan deze draad?Verwijderd schreef op 11 November 2002 @ 15:22:
hahahah wat een lol zeg.. dikke fake zooi !!
• Wat heeft een W&G posthistory hier mee te maken?Papa Eend schreef op 11 november 2002 @ 11:29:
Check dan eerst volgende keer even een post history van P&W en W&G van iemand voordat je zo'n opmerking maakt ajb.
hee, anders ga je even een project waar een aantal man hun vrije tijd insteekt de grond in borenVerwijderd schreef op 11 november 2002 @ 15:02:
Hmmms.. dan wil ik mijn plugin er ook wil in hebben eigenlijk.... ik ben lui vandaar deze plugin:
PHP:
1 2 3 4 $vriending =new vrouw("blond", "dikke tieten", "22 jaar", "blauwe ogen"); $vriending->shag(); $vriending->make_cum(); $vriending->fondle();
Kan ie er ook in!?!
En hoe zit het met de koffiezet-plugin? Was die al gemaakt?
Verwijderd
Verwijderd
wat doet hij dan ? nix toch .. hij geeft net van die codes die jullie geven.. tjah ik w8 wel eerst tot er echt eens wat bewijs komt dat het bestaat dus een versie.. tot dan is het in mijn ogen fake !|HunterPro| schreef op 11 november 2002 @ 17:03:
[...]
hee, anders ga je even een project waar een aantal man hun vrije tijd insteekt de grond in boren![]()
Wat is dat nou voor onzin? Als ik niet geloof dat PHP bestaat ga ik toch ook niet in ieder PHP topic blaten dat het allemaal fake is? In dat geval zou ik gewoon dat topic links laten liggen. Ik vind het buitengewoon respectloos om een project waaraan een aantal man al ruim een jaar hard werken op zo'n manier de grond in te boren.Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 18:08:
[...]
wat doet hij dan ? nix toch .. hij geeft net van die codes die jullie geven.. tjah ik w8 wel eerst tot er echt eens wat bewijs komt dat het bestaat dus een versie.. tot dan is het in mijn ogen fake !
De functionaliteit wordt dan ook on demand van de server gedownload... Er zijn plannen om iets meer met de installer mee te sturen, maar zo werkt het in de pre-beta fase het beste... (bijna iedere dag zijn er updates aan de diverse modules)Grum schreef op 11 November 2002 @ 18:47:
Kan maar 1 ding zeggen. Vooral doorgaan. 140kb voor een plugin .. (grin)
Verwijderd
naja oke .. je hebt wel gelijk .. maar het is toch zo dat we wel eens wat willen zien.. want kijk.. overal word gezegd .. ja dat kan met de php plugin .. maar niemand heeft screenshots of websites die er mee werken.. zelfs op de website die jullie gaven.. (was volgens mij gewoon van 1 of andere eigen gemaakte web server en daarbij de php plugin) stond er geen info over.. geef eens een link dan . .. kzal kappen met dat geblaatkvdveer schreef op 11 November 2002 @ 18:31:
[...]
Wat is dat nou voor onzin? Als ik niet geloof dat PHP bestaat ga ik toch ook niet in ieder PHP topic blaten dat het allemaal fake is? In dat geval zou ik gewoon dat topic links laten liggen. Ik vind het buitengewoon respectloos om een project waaraan een aantal man al ruim een jaar hard werken op zo'n manier de grond in te boren.
Verwijderd
Creepy schreef op 11 november 2002 @ 09:44:
[...]
* Creepy pakt de guidelines er ff bij..
Hmm.. ja.. je hebt gelijk.... dan toch maar als optie
PHP:
1 $lcd = new LCD("clientside","HD44780");
https://fgheysels.github.io/
Dat zie je helemaal verkeerd trouwens.whoami schreef op 11 november 2002 @ 19:43:
[...]
Hmm, da's nie zo mooi.... Waarom maak je geen gebruik van een abstracte class of interface waar je dan een clientside LCD class en een serverside LCD class van inherit?
Dan verkrijg je zoiets:
[afbeelding]
Dan kun je in je code mbhv polymorphy zeer eenvormig maken. At runtime wordt er dan bepaald welke implementatie van de methods er dan moet uitgevoerd worden, afhankelijk of het nu om een serverside of clientside LCD object gaat.
Eventueel kan je nog mbhv een 'abstract factory' de creatie van het type object afhankelijk maken van een bepaalde waarde in een config file ofzo.
Excuus voor de bmp....
Dat is niet waar.whoami schreef op 11 november 2002 @ 20:30:
Dit heeft niets met checks te maken, gewoon gebruik maken van de ingebouwde OO functionaliteiten om zonder checks het juiste object te kunnen creeren.
Dit is een ontwerp-issue die reeds ver voor het bepalen van de specifieke implementatie details (zoals het gebruik maken van de grid) moeten genoemen worden.
Mithrandir schreef op 11 November 2002 @ 20:35:
[...]
Dat is niet waar.
Aangezien het grid ver boven de OO-implantatie staat, moet dat véél eerder geïmplementeerd worden! Het is gewoon onlogisch om met het laatste het eerst te beginnen! OO is oud! Het gaat totaal vervangen worden door Grid, dus waarom zou je niet wat vooruitlopen met je GUAPI
Verwijderd
Gewoon niet op letten en doorgaan waar je plezier in hebt, want er zijn wel aardig wat mensen die het resultaat erg graag willen zienkvdveer schreef op 11 november 2002 @ 18:31:
[...]
Wat is dat nou voor onzin? Als ik niet geloof dat PHP bestaat ga ik toch ook niet in ieder PHP topic blaten dat het allemaal fake is? In dat geval zou ik gewoon dat topic links laten liggen. Ik vind het buitengewoon respectloos om een project waaraan een aantal man al ruim een jaar hard werken op zo'n manier de grond in te boren.
Maar die LCD-classes zijn juist de classes met de puberprobleempjes. Dan zijn de Grid-gebruikers toch bezig af met hun 16+ GUAPIwhoami schreef op 11 november 2002 @ 20:39:
[...]
Nou, dat OO design is gewoon de core van de gehele LCD class-hierarchy. Als je daar niet mee begint, dan geraak je er gewoon niet. Eens je het design af hebt, kun je je bezig gaan houden met de implementatie. Niet eerder. Jij hebt toch ook eerst leren gaan, en dan pas leren lopen?
De grid kun je dan mbhv een decorator-pattern aan de core gaan toevoegen. Dan ben je ook minder afhankelijk en kan je die grid later eventueel nog makkelijk gaan vervangen door een ander alternatief zonder dat je aan de core moet gaan raken. Dit brengt als voordeel met zich mee dat je de core ongemoeid kunt laten en gebruikers van die LCD-classes gewoon ff een nieuwe class-set moeten downloaden en die dan kunnen gebruiken zonder dat ze hun reeds bestaande projecten moeten opnieuw compileren.
Trouwens, ik denk dat die GUAPI nog niet volwassen genoeg is om daar reeds gebruik van te maken. Er zitten nog teveel kinderziektes in, en bepaalde features zijn nog niet volledig geimplementeerd.
On track
Je hebt het over een inelkaar gehackte versie van een weak typed taal en dan kom jij met polymorphisme aan kakkenwhoami schreef op 11 November 2002 @ 19:43:
Hmm, da's nie zo mooi.... Waarom maak je geen gebruik van een abstracte class of interface waar je dan een clientside LCD class en een serverside LCD class van inherit?
MMS on reply is één van de vele kunstjes uit de hoed van whoami als ik het wel heb. Die DTD wordt naar gekeken, maar je wordt gewoon gek van al die refs die daarin zitten! Het wordt gewoon te ingewikkeld.WouZz schreef op 11 November 2002 @ 21:03:
Ik snap niet dat niemand hem nog aan de praat heeft gekregen. Bij mij deed ie het namelijk wel nadat ik de beveiligingsinstellingen van IE op 'low' had gezet. In Mozilla krijg ik em helaas niet aan de praat
Ik heb even lopen spelen met dat forum object, omdat die andere nog veel te brak waren, maar het zag er veelbelovend uit! Vooral die 'MMS on reply' feature is vet!!Hoe hebben julllie het in hemelsnaam voor elkaar gekregen om MMS-jes te verzenden zonder directe koppeling met KPN/Vodafone/whatever??
Jammer alleen dat ik nog zoveel XML errors krijg... Volgens mij moeten jullie die DTD nog maar eens goed nakijken want er missen nog wat entity declaraties..
Glimi schreef op 11 November 2002 @ 21:15:
[...]
Je hebt het over een inelkaar gehackte versie van een weak typed taal en dan kom jij met polymorphisme aan kakken
Mithrandir schreef op 11 November 2002 @ 20:44:
[...]
Maar die LCD-classes zijn juist de classes met de puberprobleempjes. Dan zijn de Grid-gebruikers toch bezig af met hun 16+ GUAPIWat trouwens ook helpt is dat je beter je core helemaal niet progt. Als je net als MS nu alleen de bende eromheenprogt, en daarna in een one-liner de core in orde progt, ben je klaar. Dat is toch sim-pel?
Je moet trouwens niet de nieuwe DoxA DS gebruiken. Daar krijg je gigantische ROM-leaks mee! Dat wil je toch niet, dat je ROM volzit?
Beetje logisch nadenken, dan valt het allemaal wel mee.
En dat is PRECIES de reden dat ik maar 1 LCD Object hebt. Eigenlijk gebruik ik hem meer als een struct (C) of record (Pascal).Glimi schreef op 11 November 2002 @ 21:15:
[...]
Je hebt het over een inelkaar gehackte versie van een weak typed taal en dan kom jij met polymorphisme aan kakken
Wow... blijf je volgende keer van de drugs af, en laat je het LCD driver gebeuren over aan de mensen die er verstand van hebben??Mithrandir schreef op 11 november 2002 @ 20:44:
[...]
Maar die LCD-classes zijn juist de classes met de puberprobleempjes. Dan zijn de Grid-gebruikers toch bezig af met hun 16+ GUAPIWat trouwens ook helpt is dat je beter je core helemaal niet progt. Als je net als MS nu alleen de bende eromheenprogt, en daarna in een one-liner de core in orde progt, ben je klaar. Dat is toch sim-pel?
Je moet trouwens niet de nieuwe DoxA DS gebruiken. Daar krijg je gigantische ROM-leaks mee! Dat wil je toch niet, dat je ROM volzit?
Beetje logisch nadenken, dan valt het allemaal wel mee.
wanneer houden jullie nou op met onzinnige replies maken in dit topic?Delphi schreef op 12 November 2002 @ 10:19:
Ik denk dat het beter is dat jullie het project niet horizontaal doorsnijden maar verticaal.
Dus nu zul je eerst de basis (core) maken en vervolgens de eventuele tussenlaag en daarop de UI (mocht die nodig zijn). Dat kan ook anders. Bedenk wat je wilt, dus een doel in de bovenste laag (UI?) en ga vervolgens het hele pakket verticaal door, tot op een eventuele database. In alle lagen bouw je wat voor jou nodig is. Vergeet niet te refectoren.
Onzinnig?|HunterPro| schreef op 12 November 2002 @ 11:25:
[...]
wanneer houden jullie nou op met onzinnige replies maken in dit topic?ga lekker in de HK je eigen topic openen of zo
Verwijderd
... ben jij de moraalridder van dit topic? Ik heb jou ook nog weinig relevants zien posten hier.....|HunterPro| schreef op 12 November 2002 @ 11:25:
[...]
wanneer houden jullie nou op met onzinnige replies maken in dit topic?ga lekker in de HK je eigen topic openen of zo
Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 11:36:
[...]
... ben jij de moraalridder van dit topic? Ik heb jou ook nog weinig relevants zien posten hier.....
Doordat we te maken hebben met verschillende kennisgebieden is het vrijwel onmogelijk om het project horizontaal te behandelen. Er wordt dus inderdaad tegelijkertijd geprogd aan de parser, de 'recoder' (compiler voor interpreted code) em interpreter, de netwerklaag (die dus onafhankelijk is van de php-laag, en de libraries. Daarin hebben we ook nog twee categorieen: de pure-libraries die alleen uit PHP-code bestaan (denk: PEAR) en de native libraries die deels uit C-code bestaan (Denk: PECL). Een aantal contributors kennen alleen php, en schrijven dus aan de pure libraries, een aantal anderen hebben compiler ervaring en werken dus voornamelijk aan de parser en recoder.Delphi schreef op 12 November 2002 @ 10:19:
Ik denk dat het beter is dat jullie het project niet horizontaal doorsnijden maar verticaal.
Dus nu zul je eerst de basis (core) maken en vervolgens de eventuele tussenlaag en daarop de UI (mocht die nodig zijn). Dat kan ook anders. Bedenk wat je wilt, dus een doel in de bovenste laag (UI?) en ga vervolgens het hele pakket verticaal door, tot op een eventuele database. In alle lagen bouw je wat voor jou nodig is. Vergeet niet te refectoren.
En dan is er nog 1 of andere gek die native LCD support aan het inbakken iskvdveer schreef op 12 November 2002 @ 11:38:
[...]
Doordat we te maken hebben met verschillende kennisgebieden is het vrijwel onmogelijk om het project horizontaal te behandelen. Er wordt dus inderdaad tegelijkertijd geprogd aan de parser, de 'recoder' (compiler voor interpreted code) em interpreter, de netwerklaag (die dus onafhankelijk is van de php-laag, en de libraries. Daarin hebben we ook nog twee categorieen: de pure-libraries die alleen uit PHP-code bestaan (denk: PEAR) en de native libraries die deels uit C-code bestaan (Denk: PECL). Een aantal contributors kennen alleen php, en schrijven dus aan de pure libraries, een aantal anderen hebben compiler ervaring en werken dus voornamelijk aan de parser en recoder.
Natuurlijk zijn de eerste maanden voornamelijk horizontaal geweest, maar al vrij snel hadden we classes nodig om de core te testen. Waarom dan niet gelijk iets nuttig schrijven.
Inhoudelijk heb je wel gelijk. Projectmanagement is niet onze sterkste kant...
Intentionally left blank
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
Tja, de db code werdt geschreven door D2k dacht ik hier gelezen te hebbendusty schreef op 12 november 2002 @ 13:06:
Heb het al 3 keer in een email gezegd, maar geen bericht terug gekregen (hallo hallo wel aangekomen?) De database connecties gaan fout zodra je meer dan 4 database connecties tegelijk wilt maken ( mijn HELE computer crashed gewoon hierop. )
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Geloof me: in de network layer zit geen regel php... (duh)Glimi schreef op 12 November 2002 @ 13:39:
[...]
Tja, de db code werdt geschreven door D2k dacht ik hier gelezen te hebben
Nog even voor de record: Zoals ik hierboven aangaf is het een mooi principe en opzich haalbaar (kan op de server). Echter het begint steeds meer als een grap over te komen (whoami die meeprogt maar geen PHP kent?). Mocht het toch een zieke grap blijken, dan heb ik geen zin meer om hier te blijven en zal ik P&W de rug toekeren
Dus de code die alle functionaliteit extern ophaalt maakt gebruik van de native netwerkfunctionaliteit? hmm...is dat dan ook platformonafhankelijk? denk aan mozilla onder linux, of gewon een mac?kvdveer schreef op 12 november 2002 @ 14:33:
[...]
Geloof me: in de network layer zit geen regel php... (duh)
Je begrijpt me niet helemaal goed: Ik geef hier even een voorbeeld waarin te zien is dat er geen php-kennis nodig is om aan zo'n project bij te dragen. Zo zullen vast niet alle programmeurs van Visual basis vb spreken, uiteraard zijn ze wel bekend met de interface.GraasGast schreef op 12 November 2002 @ 15:05:
[...]
Dus de code die alle functionaliteit extern ophaalt maakt gebruik van de native netwerkfunctionaliteit? hmm...is dat dan ook platformonafhankelijk? denk aan mozilla onder linux, of gewon een mac?
Dit IS serieus!Glimi schreef op 12 November 2002 @ 13:39:
[...]
Nog even voor de record: Zoals ik hierboven aangaf is het een mooi principe en opzich haalbaar (kan op de server). Echter het begint steeds meer als een grap over te komen (whoami die meeprogt maar geen PHP kent?). Mocht het toch een zieke grap blijken, dan heb ik geen zin meer om hier te blijven en zal ik P&W de rug toekeren
Als dit serieus is, waarom bestaat 99% van die 0.9beta dan uit de (hex) code "00"? De overige 1% wordt in beslag genomen door wat standaard Windows meuk en verder ergens midden tussen de nullen het magische woord blaat ?
Nietus. Jij hebt de alpha die eerder is uitgekomen.Genoil schreef op 13 november 2002 @ 12:36:
[...]
Als dit serieus is, waarom bestaat 99% van die 0.9beta dan uit de (hex) code "00"? De overige 1% wordt in beslag genomen door wat standaard Windows meuk en verder ergens midden tussen de nullen het magische woord blaat ?
Mithrandir schreef op 13 November 2002 @ 16:45:
Nietus. Jij hebt de alpha die eerder is uitgekomen.
phpplugin0.9b is een alpha. cool manMithrandir schreef op 13 November 2002 @ 16:45:
[...]
Nietus. Jij hebt de alpha die eerder is uitgekomen.
Glimi schreef op 12 november 2002 @ 13:39:
[...]
Hij heeft de alpha nog. Die had dat probleempje.Genoil schreef op 13 November 2002 @ 17:49:
[...]
phpplugin0.9b is een alpha. cool man
ik wacht wel op de beta merk het wel wanneer er een echte beta is
goeiemorgen zeg... als jij de links uit de topicstart had gelezen en ooit in #devschuur op IRC had gehangen had je geweten dat ik het ben die dit gezeur heeft veroorzaaktVerwijderd schreef op 12 november 2002 @ 11:36:
[...]
... ben jij de moraalridder van dit topic? Ik heb jou ook nog weinig relevants zien posten hier.....
Manuzhai schreef op 31 October 2002 @ 17:17:
Ik zag linkjes in de signatures van wat mensen naar een PHP Plugin. Ik heb twee linkjes gevonden, de één naar het bestandje, maar die geeft de fout dat de plugin niet voor mijn versie van IE is, en één naar een topic waar ook al niet al te veel uit duidelijk wordt. Ik heb gezocht met gewone en Omega search, maar er kwam niets nuttigs uit.
|HunterPro| in "Welke taal voor meeste interactie?"
http://www.xs4all.nl/~oisyn/files/phpplugin0.9b.exe
Pardon? Dit valt voor mij onder de noemer 'threadvervuiling'. Met je verhaal over topiclistvervuiling. Als je het niet eens bent met een topic mail je de betreffende mod, of, als je de discussie breder wilt, open je een topic in LA (in dit geval niet gewenst). Dat JIJ het niet gelooft maakt het niet onzin of onboeiend.Soultaker schreef op 13 november 2002 @ 20:40:
Mooie zinloze thread is dit. Normaal zou ik zeggen: laat maar lullen, zolang iemand anders de waarde er maar van inziet, maar ik kan me zo moeilijk voorstellen dat mensen hier echt lol aan beleven. Wat mij betreft gaat 'ie dus dicht of naar de HK. Of ga d'r op IRC mensen mee vervelen, dan vervuilt 't de topiclist tenminste niet.
|HunterPro| schreef op 13 November 2002 @ 20:33:
goeiemorgen zeg... als jij de links uit de topicstart had gelezen en ooit in #devschuur op IRC had gehangen had je geweten dat ik het ben die dit gezeur heeft veroorzaakt
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Soultaker schreef op 13 november 2002 @ 20:49:
Ik vind het zelf niet zo sympatiek om naar LA te rennen om een mod te vragen de thread te sluiten of te verplaatsen. Daarom geef ik liever in de thread zelf te kennen dat ik hem niet zo nodig vind en wil ik bij deze verzoeken om er mee op te houden.
Dit soort HK-discussies zijn misschien grappig voor sommige mensen en die wil ik hun lol dan ook niet ontnemen, maar doe dat dan alsjeblieft in de HK en niet hier. Dat het hier moet, om de schijn van geloofwaardigheid op te houden, is natuurlijk geen argument. Helaas, dan werkt het geintje niet, volgende keer beter (en hopelijk leuker).
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq