PHP-plugin v0.9b

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 817 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/dev/null schreef op 11 November 2002 @ 10:46:
ik heb ff een artIntelligence plugin geschreven, hoop dat ik het dev-team kan joinen. Door mijn plugin hoeft niemand meer code te schrijven! Het is gewoon:
PHP:
1
2
$artIntelligence=new artIntelligence("client");
$artIntelligence->start();

als de gebruiker dus graag een forum wil zien verschijnt er automatisch een forum, en als de gebruiker liever een gastenboek wil zien dan verschijnt dat automatisch. Waar moet ik m'n plugin uploaden?
hmmm ik probeerde hem hier even op school en er verschenen allemaal vieze plaatjes op m'n scherm...
/me is hier nu niet meer welkom :P

ff serieus, een aantal mensen zijn hier druk bezig met het ontwikkelen van een imho geweldige plugin, waarom post je nou weer iets als dit? Let's keep it serious :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-11-2023

kvdveer

Z.O.Z.

/dev/null schreef op 11 November 2002 @ 10:46:
ik heb ff een artIntelligence plugin geschreven, hoop dat ik het dev-team kan joinen. Het is gewoon:
PHP:
1
2
$artIntelligence=new artIntelligence("client");
$artIntelligence->start();

als de gebruiker dus graag een forum wil zien verschijnt er automatisch een forum, en als de gebruiker liever een gastenboek wil zien dan verschijnt dat automatisch. Waar moet ik m'n plugin uploaden?
Mail het me maar (zie profiel voor adres), dan test ik het even.

Localhost, sweet localhost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

D2k schreef op 11 november 2002 @ 10:26:

[...]

als je zo graag in de HK komt, blijf daar dan ook. Dit is en blijft een TECH forum. danku
wak? wat is dit nou weer voor onzinnige opmerking c/q flame??

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 11:02

D2k

Papa Eend schreef op 11 november 2002 @ 11:10:
[...]

wak? wat is dit nou weer voor onzinnige opmerking c/q flame??

als je nix hebt toe te voegen bemoei je er dan ook niet mee. dat bedoelde ik te zegen

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

D2k schreef op 11 november 2002 @ 11:13:

[...]

als je nix hebt toe te voegen bemoei je er dan ook niet mee. dat bedoelde ik te zegen
Check dan eerst volgende keer even een post history van P&W en W&G van iemand voordat je zo'n opmerking maakt ajb.

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Papa Eend schreef op 11 november 2002 @ 11:29:
[...]

Check dan eerst volgende keer even een post history van P&W en W&G van iemand voordat je zo'n opmerking maakt ajb.

mail mij gewoon als je problemen met me hebt
dit is je 3e (en ook mijn 3e) offtopic post in deze thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyeZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 03:41

CyeZ

Vroem vroem!!!

Papa Eend schreef op 11 november 2002 @ 10:24:
Okee jongens, wanneer gaat deze naar de HK?
En waarom zou de serieuze ontwikkeling van een uitgebreide PHP Plugin verder besproken moeten worden in de HK dan? Lijkt me beter om het maar gewoon in P&W te houden. :)

[18:54] <Prammenhanger> |HunterPro|eet
[18:55] <Prammenhanger> lijkt best op
[18:55] <Prammenhanger> |HunterProFeet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmms.. dan wil ik mijn plugin er ook wil in hebben eigenlijk.... ik ben lui vandaar deze plugin:

PHP:
1
2
3
4
$vriending =new vrouw("blond", "dikke tieten", "22 jaar", "blauwe ogen");
$vriending->shag();
$vriending->make_cum();
$vriending->fondle();

Kan ie er ook in!?!

En hoe zit het met de koffiezet-plugin? Was die al gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdveer

kvdveer

Z.O.Z.

Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 15:02:
Hmmms.. dan wil ik mijn plugin er ook wil in hebben eigenlijk.... ik ben lui vandaar deze plugin:

PHP:
1
2
3
4
$vriending->shag();
$vriending->make_cum();
$vriending->fondle();
Vriending? Is dat een objectgeorienteerde vriendin?
Maar even zonder gekheid, Usermanagement is best een eind gevorderd, maar nog niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hahahah wat een lol zeg.. dikke fake zooi !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 November 2002 @ 15:22:
hahahah wat een lol zeg.. dikke fake zooi !!
dat heb je nou al 10 keer gezegd... heb je misschien ook nog iets toe te voegen aan deze draad? :/
Ik heb het idee dat je beter eens kunt wachten totdat er een stabiele public beta is, dan zien we wel verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Persoonlijk zie ik niet in wat het voordeel nou is met het embedden in de browsers, of het opzetten van een taal die compileert naar een serverside en een clienside taal. Imho krijg je met die translaties/generaties het zelfde idee, maar dan op een veiligere manier.
Papa Eend schreef op 11 november 2002 @ 11:29:
• Wat heeft een W&G posthistory hier mee te maken?
• P&W posthistory ben ik niet echt van onder de indruk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 15:02:

PHP:
1
2
3
4
$vriending->shag();
$vriending->make_cum();
$vriending->fondle();

Kan ie er ook in!?!

En hoe zit het met de koffiezet-plugin? Was die al gemaakt?
hee, anders ga je even een project waar een aantal man hun vrije tijd insteekt de grond in boren :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij is dit gewoon een plug-in voor IIS. dat is dut dat programmaatje wat standaard bij windows zit om je eigen webserver te draaien. normaal kan die alleen asp lezen, maar als je de plug-in installeert ook php. dan moet je dus wel je php-bestanden in een bepaalde directory hebben staan en vanuit de browser aanroepen met bijvoorbeeld http://127.0.0.1/.../index.php of http://localhost/.../index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjon.
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-01-2024
drekstuut: dat is er allang... php4isapi.dll :)

/ontopic: aan mij gaat 't idee van een php plugin voor me browser ook een beetje voorbij. client-side en server-side php is er allang, zelfs embedded php en activescript, majah, we'll C...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|HunterPro| schreef op 11 november 2002 @ 17:03:
[...]

hee, anders ga je even een project waar een aantal man hun vrije tijd insteekt de grond in boren :( :(
wat doet hij dan ? nix toch .. hij geeft net van die codes die jullie geven.. tjah ik w8 wel eerst tot er echt eens wat bewijs komt dat het bestaat dus een versie.. tot dan is het in mijn ogen fake ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdveer

kvdveer

Z.O.Z.

Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 18:08:
[...]

wat doet hij dan ? nix toch .. hij geeft net van die codes die jullie geven.. tjah ik w8 wel eerst tot er echt eens wat bewijs komt dat het bestaat dus een versie.. tot dan is het in mijn ogen fake ! :)
Wat is dat nou voor onzin? Als ik niet geloof dat PHP bestaat ga ik toch ook niet in ieder PHP topic blaten dat het allemaal fake is? In dat geval zou ik gewoon dat topic links laten liggen. Ik vind het buitengewoon respectloos om een project waaraan een aantal man al ruim een jaar hard werken op zo'n manier de grond in te boren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grum
  • Niet online
Kan maar 1 ding zeggen. Vooral doorgaan. 140kb voor een plugin .. (grin :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdveer

kvdveer

Z.O.Z.

Grum schreef op 11 November 2002 @ 18:47:
Kan maar 1 ding zeggen. Vooral doorgaan. 140kb voor een plugin .. (grin :D)
De functionaliteit wordt dan ook on demand van de server gedownload... Er zijn plannen om iets meer met de installer mee te sturen, maar zo werkt het in de pre-beta fase het beste... (bijna iedere dag zijn er updates aan de diverse modules)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kvdveer schreef op 11 November 2002 @ 18:31:
[...]

Wat is dat nou voor onzin? Als ik niet geloof dat PHP bestaat ga ik toch ook niet in ieder PHP topic blaten dat het allemaal fake is? In dat geval zou ik gewoon dat topic links laten liggen. Ik vind het buitengewoon respectloos om een project waaraan een aantal man al ruim een jaar hard werken op zo'n manier de grond in te boren.
naja oke .. je hebt wel gelijk .. maar het is toch zo dat we wel eens wat willen zien.. want kijk.. overal word gezegd .. ja dat kan met de php plugin .. maar niemand heeft screenshots of websites die er mee werken.. zelfs op de website die jullie gaven.. (was volgens mij gewoon van 1 of andere eigen gemaakte web server en daarbij de php plugin) stond er geen info over.. geef eens een link dan . .. kzal kappen met dat geblaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kvdveer, de BNF grammatica klopt nog niet helemaal, ik heb even wat veranderingen gesubmit, nu moet hij de iterators e.d. ook goed kunnen parsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:01
Creepy schreef op 11 november 2002 @ 09:44:
[...]

* Creepy pakt de guidelines er ff bij..

Hmm.. ja.. je hebt gelijk.... dan toch maar als optie

PHP:
1
$lcd = new LCD("clientside","HD44780");

Hmm, da's nie zo mooi.... Waarom maak je geen gebruik van een abstracte class of interface waar je dan een clientside LCD class en een serverside LCD class van inherit?

Dan verkrijg je zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/fgzone/lcd.bmp

Dan kun je in je code mbhv polymorphy zeer eenvormig maken. At runtime wordt er dan bepaald welke implementatie van de methods er dan moet uitgevoerd worden, afhankelijk of het nu om een serverside of clientside LCD object gaat.
Eventueel kan je nog mbhv een 'abstract factory' de creatie van het type object afhankelijk maken van een bepaalde waarde in een config file ofzo.

Excuus voor de bmp....

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Laatst online: 23:11
whoami schreef op 11 november 2002 @ 19:43:

[...]

Hmm, da's nie zo mooi.... Waarom maak je geen gebruik van een abstracte class of interface waar je dan een clientside LCD class en een serverside LCD class van inherit?

Dan verkrijg je zoiets:
[afbeelding]

Dan kun je in je code mbhv polymorphy zeer eenvormig maken. At runtime wordt er dan bepaald welke implementatie van de methods er dan moet uitgevoerd worden, afhankelijk of het nu om een serverside of clientside LCD object gaat.
Eventueel kan je nog mbhv een 'abstract factory' de creatie van het type object afhankelijk maken van een bepaalde waarde in een config file ofzo.

Excuus voor de bmp....
Dat zie je helemaal verkeerd trouwens.

Door het gebruik van een grid wordt namelijk de nieuwe flux-LCD aangepast, waardoor die hele check niet meer nodig is...

Dûh...

En die abstract-factory-gezeur klopt wel, maar je kon beter nog de file van de command-line-interpreter kunnen downloaden; daar staat dit allemaal ook al. IS veel makkelijker :+

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Dit heeft niets met checks te maken, gewoon gebruik maken van de ingebouwde OO functionaliteiten om zonder checks het juiste object te kunnen creeren.
Dit is een ontwerp-issue die reeds ver voor het bepalen van de specifieke implementatie details (zoals het gebruik maken van de grid) moeten genoemen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
whoami schreef op 11 november 2002 @ 20:30:
Dit heeft niets met checks te maken, gewoon gebruik maken van de ingebouwde OO functionaliteiten om zonder checks het juiste object te kunnen creeren.
Dit is een ontwerp-issue die reeds ver voor het bepalen van de specifieke implementatie details (zoals het gebruik maken van de grid) moeten genoemen worden.
Dat is niet waar.

Aangezien het grid ver boven de OO-implantatie staat, moet dat véél eerder geïmplementeerd worden! Het is gewoon onlogisch om met het laatste het eerst te beginnen! OO is oud! Het gaat totaal vervangen worden door Grid, dus waarom zou je niet wat vooruitlopen met je GUAPI

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Mithrandir schreef op 11 November 2002 @ 20:35:
[...]

Dat is niet waar.

Aangezien het grid ver boven de OO-implantatie staat, moet dat véél eerder geïmplementeerd worden! Het is gewoon onlogisch om met het laatste het eerst te beginnen! OO is oud! Het gaat totaal vervangen worden door Grid, dus waarom zou je niet wat vooruitlopen met je GUAPI

Nou, dat OO design is gewoon de core van de gehele LCD class-hierarchy. Als je daar niet mee begint, dan geraak je er gewoon niet. Eens je het design af hebt, kun je je bezig gaan houden met de implementatie. Niet eerder. Jij hebt toch ook eerst leren gaan, en dan pas leren lopen?
De grid kun je dan mbhv een decorator-pattern aan de core gaan toevoegen. Dan ben je ook minder afhankelijk en kan je die grid later eventueel nog makkelijk gaan vervangen door een ander alternatief zonder dat je aan de core moet gaan raken. Dit brengt als voordeel met zich mee dat je de core ongemoeid kunt laten en gebruikers van die LCD-classes gewoon ff een nieuwe class-set moeten downloaden en die dan kunnen gebruiken zonder dat ze hun reeds bestaande projecten moeten opnieuw compileren.
Trouwens, ik denk dat die GUAPI nog niet volwassen genoeg is om daar reeds gebruik van te maken. Er zitten nog teveel kinderziektes in, en bepaalde features zijn nog niet volledig geimplementeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kvdveer schreef op 11 november 2002 @ 18:31:
[...]

Gewoon niet op letten en doorgaan waar je plezier in hebt, want er zijn wel aardig wat mensen die het resultaat erg graag willen zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
whoami schreef op 11 november 2002 @ 20:39:

[...]

Nou, dat OO design is gewoon de core van de gehele LCD class-hierarchy. Als je daar niet mee begint, dan geraak je er gewoon niet. Eens je het design af hebt, kun je je bezig gaan houden met de implementatie. Niet eerder. Jij hebt toch ook eerst leren gaan, en dan pas leren lopen?
De grid kun je dan mbhv een decorator-pattern aan de core gaan toevoegen. Dan ben je ook minder afhankelijk en kan je die grid later eventueel nog makkelijk gaan vervangen door een ander alternatief zonder dat je aan de core moet gaan raken. Dit brengt als voordeel met zich mee dat je de core ongemoeid kunt laten en gebruikers van die LCD-classes gewoon ff een nieuwe class-set moeten downloaden en die dan kunnen gebruiken zonder dat ze hun reeds bestaande projecten moeten opnieuw compileren.
Trouwens, ik denk dat die GUAPI nog niet volwassen genoeg is om daar reeds gebruik van te maken. Er zitten nog teveel kinderziektes in, en bepaalde features zijn nog niet volledig geimplementeerd.
Maar die LCD-classes zijn juist de classes met de puberprobleempjes. Dan zijn de Grid-gebruikers toch bezig af met hun 16+ GUAPI |:( Wat trouwens ook helpt is dat je beter je core helemaal niet progt. Als je net als MS nu alleen de bende eromheenprogt, en daarna in een one-liner de core in orde progt, ben je klaar. Dat is toch sim-pel?
Je moet trouwens niet de nieuwe DoxA DS gebruiken. Daar krijg je gigantische ROM-leaks mee! Dat wil je toch niet, dat je ROM volzit?
Beetje logisch nadenken, dan valt het allemaal wel mee.

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouZz
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

WouZz

Elvis is alive!

Ik snap niet dat niemand hem nog aan de praat heeft gekregen. Bij mij deed ie het namelijk wel nadat ik de beveiligingsinstellingen van IE op 'low' had gezet. In Mozilla krijg ik em helaas niet aan de praat :(

Ik heb even lopen spelen met dat forum object, omdat die andere nog veel te brak waren, maar het zag er veelbelovend uit! Vooral die 'MMS on reply' feature is vet!! :P Hoe hebben julllie het in hemelsnaam voor elkaar gekregen om MMS-jes te verzenden zonder directe koppeling met KPN/Vodafone/whatever??

Jammer alleen dat ik nog zoveel XML errors krijg... Volgens mij moeten jullie die DTD nog maar eens goed nakijken want er missen nog wat entity declaraties..

On track

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
whoami schreef op 11 November 2002 @ 19:43:
Je hebt het over een inelkaar gehackte versie van een weak typed taal en dan kom jij met polymorphisme aan kakken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
WouZz schreef op 11 November 2002 @ 21:03:
Ik snap niet dat niemand hem nog aan de praat heeft gekregen. Bij mij deed ie het namelijk wel nadat ik de beveiligingsinstellingen van IE op 'low' had gezet. In Mozilla krijg ik em helaas niet aan de praat :(

Ik heb even lopen spelen met dat forum object, omdat die andere nog veel te brak waren, maar het zag er veelbelovend uit! Vooral die 'MMS on reply' feature is vet!! :P Hoe hebben julllie het in hemelsnaam voor elkaar gekregen om MMS-jes te verzenden zonder directe koppeling met KPN/Vodafone/whatever??

Jammer alleen dat ik nog zoveel XML errors krijg... Volgens mij moeten jullie die DTD nog maar eens goed nakijken want er missen nog wat entity declaraties..
MMS on reply is één van de vele kunstjes uit de hoed van whoami als ik het wel heb. Die DTD wordt naar gekeken, maar je wordt gewoon gek van al die refs die daarin zitten! Het wordt gewoon te ingewikkeld.
Als ze naar mij hadden geluisterd en Grid hadden gebruikt was dat niet gebeurd. O-)

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Glimi schreef op 11 November 2002 @ 21:15:
[...]

Je hebt het over een inelkaar gehackte versie van een weak typed taal en dan kom jij met polymorphisme aan kakken |:(

Owja, sorry. Ik heb zo geen ervaring met PHP en heb me hier enkel met het design gemoeid. Dat PHP 'een in elkaar gehackte versie van een weak typed taal is', daar kan ik niets aan doen. Dan vraag ik me af waarom diegene die met het project begonnen is gekozen heeft voor PHP .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Mithrandir schreef op 11 November 2002 @ 20:44:
[...]

Maar die LCD-classes zijn juist de classes met de puberprobleempjes. Dan zijn de Grid-gebruikers toch bezig af met hun 16+ GUAPI |:( Wat trouwens ook helpt is dat je beter je core helemaal niet progt. Als je net als MS nu alleen de bende eromheenprogt, en daarna in een one-liner de core in orde progt, ben je klaar. Dat is toch sim-pel?
Je moet trouwens niet de nieuwe DoxA DS gebruiken. Daar krijg je gigantische ROM-leaks mee! Dat wil je toch niet, dat je ROM volzit?

Nu ben je wel serieus aan het raaskallen. Misschien een beetje minder weed roken, dat helpt.... ;)
Jij mixed gewoon 2 dingen door elkaar, je zit presentatie en core-design met elkaar te mixen. Wat jij nu zegt is net hetzelfde als: we zullen de windows kernel niet schrijven, maar we schrijven wel de GDI en het venstersysteem, de rest komt wel vanzelf. Net alsof je een auto zou verkopen zonder motor.
Jij begint over die DoXa DS, ik heb daar met geen woord over gerept. Jij begint over dingen die niet vermeld zijn. Je legt me woorden in de mond die ik nooit gezegd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 19-09 21:31

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Glimi schreef op 11 November 2002 @ 21:15:
[...]

En dat is PRECIES de reden dat ik maar 1 LCD Object hebt. Eigenlijk gebruik ik hem meer als een struct (C) of record (Pascal).

Maar ik kan de boel weer ombouwen hoor. In Delphi heb ik een abstracte class LCD met verschillende subklassen per type LCD. (zelfs nog opgesplits in grafische en karakter LCD's.) Maar aangezien PHP meer op C lijkt, is het LCD gebeuren vanuit m'n C code geport (waar ik dus een struct LCD heb.. en geen Object).

Dat is trouwens wel iets wat ik mis in de code-guide. Moet alles "echt" OO, of voldoet 1 Object per eehh.. deel van de plugin (dus 1 LCD object in mijn geval), of mag het zelfs helemaal procudereel? (dus 1 lcd.php met daarin de benodigde LCD functies)? Voorlopig hou ik het bij het misbruiken van 1 object als zijnde een struct ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Mithrandir schreef op 11 november 2002 @ 20:44:
[...]

Wow... blijf je volgende keer van de drugs af, en laat je het LCD driver gebeuren over aan de mensen die er verstand van hebben??
"Net als MS".. tjah.. heb jij wel eens stukken ECHTE broncode van MS gezien? (dus de core van windows 2000 bijv?
En die DoXa DS... heb je mij niet over gehoord hoor. Aub zeg.... als je die troep gaat gebruiken dan komt die LCD driver nooit af. En aangezien ik de enige maintainer ben van de LCD patches, en de zooi al bijna af is ga ik die DS echt niet meer implementeren (niet nodig ook trouwens).

Overigens heb ik helemaal geen GUI nodig voor het LCD gebeuren. Ding moet helemaal in code worden aangesproken en aangestuurd. Pas als ik LCDInf naar de Plugin ga porten ga ik over iets van een GUI nadenken. Maar dan moet wel eerst de driver core af zijn.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik denk dat het beter is dat jullie het project niet horizontaal doorsnijden maar verticaal.
Dus nu zul je eerst de basis (core) maken en vervolgens de eventuele tussenlaag en daarop de UI (mocht die nodig zijn). Dat kan ook anders. Bedenk wat je wilt, dus een doel in de bovenste laag (UI?) en ga vervolgens het hele pakket verticaal door, tot op een eventuele database. In alle lagen bouw je wat voor jou nodig is. Vergeet niet te refectoren.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Delphi schreef op 12 November 2002 @ 10:19:
Ik denk dat het beter is dat jullie het project niet horizontaal doorsnijden maar verticaal.
Dus nu zul je eerst de basis (core) maken en vervolgens de eventuele tussenlaag en daarop de UI (mocht die nodig zijn). Dat kan ook anders. Bedenk wat je wilt, dus een doel in de bovenste laag (UI?) en ga vervolgens het hele pakket verticaal door, tot op een eventuele database. In alle lagen bouw je wat voor jou nodig is. Vergeet niet te refectoren.
wanneer houden jullie nou op met onzinnige replies maken in dit topic? :( ga lekker in de HK je eigen topic openen of zo :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

|HunterPro| schreef op 12 November 2002 @ 11:25:
[...]

wanneer houden jullie nou op met onzinnige replies maken in dit topic? :( ga lekker in de HK je eigen topic openen of zo :{
Onzinnig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|HunterPro| schreef op 12 November 2002 @ 11:25:
[...]

... ben jij de moraalridder van dit topic? Ik heb jou ook nog weinig relevants zien posten hier.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 11:36:
[...]

... ben jij de moraalridder van dit topic? Ik heb jou ook nog weinig relevants zien posten hier.....

nee dat ben ik
kortom ontopic posten or stay out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdveer

kvdveer

Z.O.Z.

Delphi schreef op 12 November 2002 @ 10:19:
Doordat we te maken hebben met verschillende kennisgebieden is het vrijwel onmogelijk om het project horizontaal te behandelen. Er wordt dus inderdaad tegelijkertijd geprogd aan de parser, de 'recoder' (compiler voor interpreted code) em interpreter, de netwerklaag (die dus onafhankelijk is van de php-laag, en de libraries. Daarin hebben we ook nog twee categorieen: de pure-libraries die alleen uit PHP-code bestaan (denk: PEAR) en de native libraries die deels uit C-code bestaan (Denk: PECL). Een aantal contributors kennen alleen php, en schrijven dus aan de pure libraries, een aantal anderen hebben compiler ervaring en werken dus voornamelijk aan de parser en recoder.
Natuurlijk zijn de eerste maanden voornamelijk horizontaal geweest, maar al vrij snel hadden we classes nodig om de core te testen. Waarom dan niet gelijk iets nuttig schrijven.

Inhoudelijk heb je wel gelijk. Projectmanagement is niet onze sterkste kant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Het blijft een hobby project natuurlijk. Nou iig veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

kvdveer schreef op 12 November 2002 @ 11:38:
[...]

Doordat we te maken hebben met verschillende kennisgebieden is het vrijwel onmogelijk om het project horizontaal te behandelen. Er wordt dus inderdaad tegelijkertijd geprogd aan de parser, de 'recoder' (compiler voor interpreted code) em interpreter, de netwerklaag (die dus onafhankelijk is van de php-laag, en de libraries. Daarin hebben we ook nog twee categorieen: de pure-libraries die alleen uit PHP-code bestaan (denk: PEAR) en de native libraries die deels uit C-code bestaan (Denk: PECL). Een aantal contributors kennen alleen php, en schrijven dus aan de pure libraries, een aantal anderen hebben compiler ervaring en werken dus voornamelijk aan de parser en recoder.
Natuurlijk zijn de eerste maanden voornamelijk horizontaal geweest, maar al vrij snel hadden we classes nodig om de core te testen. Waarom dan niet gelijk iets nuttig schrijven.

Inhoudelijk heb je wel gelijk. Projectmanagement is niet onze sterkste kant...
En dan is er nog 1 of andere gek die native LCD support aan het inbakken is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:33

crisp

Devver

Pixelated

Ik wil wel meehelpen aan de DHTML functionaliteit (oftewel de HTML en javascript die door de PHP plug-in gegenereerd wordt); ik had begrepen dat wat er nu in zit (DHTML select, uitklap menuutje, DHTML scrollbar(?)) niet echt crossbrowser is.

Een tijdje terug heb ik de plug-in (weet niet meer welke build dat was) gebruikt om een DHTML select te genereren, maar ik moest nog aardig wat poetsen aan de gegenereerde DHTML code voordat het goed werkte in Mozilla (zit nu in de GoT Tracker om de taal te kiezen in de prefs).

Trouwens; de build die ik nu heb werkt niet meer in de laatste nightly van Mozilla :(
Onder IE heb ik het nog helemaal niet aan de praat kunnen krijgen (ligt dat misschien aan SP3 voor windows 2000, of SP1 voor IE6 - die laatste maakt wel meer stuk namelijk?).

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 18:24

dusty

Celebrate Life!

Heb het al 3 keer in een email gezegd, maar geen bericht terug gekregen (hallo hallo wel aangekomen?) De database connecties gaan fout zodra je meer dan 4 database connecties tegelijk wilt maken ( mijn HELE computer crashed gewoon hierop. )

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

dusty: das wel een serieuze bug :/
moeten we ff naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
dusty schreef op 12 november 2002 @ 13:06:
Heb het al 3 keer in een email gezegd, maar geen bericht terug gekregen (hallo hallo wel aangekomen?) De database connecties gaan fout zodra je meer dan 4 database connecties tegelijk wilt maken ( mijn HELE computer crashed gewoon hierop. )
Tja, de db code werdt geschreven door D2k dacht ik hier gelezen te hebben ;)

Nog even voor de record: Zoals ik hierboven aangaf is het een mooi principe en opzich haalbaar (kan op de server). Echter het begint steeds meer als een grap over te komen (whoami die meeprogt maar geen PHP kent?). Mocht het toch een zieke grap blijken, dan heb ik geen zin meer om hier te blijven en zal ik P&W de rug toekeren :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Begint idd wat uit de hand te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Er is trouwens officieel besloten dat wasigh nooit in dit project deel mag nemen.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdveer

kvdveer

Z.O.Z.

Glimi schreef op 12 November 2002 @ 13:39:
[...]

Nog even voor de record: Zoals ik hierboven aangaf is het een mooi principe en opzich haalbaar (kan op de server). Echter het begint steeds meer als een grap over te komen (whoami die meeprogt maar geen PHP kent?). Mocht het toch een zieke grap blijken, dan heb ik geen zin meer om hier te blijven en zal ik P&W de rug toekeren :/
Geloof me: in de network layer zit geen regel php... (duh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast
  • Laatst online: 02-09 19:22

GraasGast

Analogue Heaven

kvdveer schreef op 12 november 2002 @ 14:33:
[...]

Geloof me: in de network layer zit geen regel php... (duh)
Dus de code die alle functionaliteit extern ophaalt maakt gebruik van de native netwerkfunctionaliteit? hmm...is dat dan ook platformonafhankelijk? denk aan mozilla onder linux, of gewon een mac?

verder vind ik het heel interesante ontwikkeling, heel veel dingen die normaal gewoon echt helemaal niet kunnen kunnen straks opeens wel!! ik zie er naar uit :)

edit:
Verder is vooral de mogelijkheid om serverside LCD's aan te kunnen sturen echt een doorbraak! lijkt me echt fantastisch :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdveer

kvdveer

Z.O.Z.

GraasGast schreef op 12 November 2002 @ 15:05:
[...]
Dus de code die alle functionaliteit extern ophaalt maakt gebruik van de native netwerkfunctionaliteit? hmm...is dat dan ook platformonafhankelijk? denk aan mozilla onder linux, of gewon een mac?
Je begrijpt me niet helemaal goed: Ik geef hier even een voorbeeld waarin te zien is dat er geen php-kennis nodig is om aan zo'n project bij te dragen. Zo zullen vast niet alle programmeurs van Visual basis vb spreken, uiteraard zijn ze wel bekend met de interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit:

dope... had niet gezien dat er 7 pagina's waren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
Glimi schreef op 12 November 2002 @ 13:39:
[...]

Dit IS serieus!

Ik vind het trouwens niet leuk dat jullie mijn geraaskal afdoen als 'niet kloppend'. Ik leg jou, whoami, helemaal geen woorden in de mond! Die typ je!

En verder komt die bug van Dusty volgens mij door die leaks waarover ik het hierboven had.

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Als dit serieus is, waarom bestaat 99% van die 0.9beta dan uit de (hex) code "00"? De overige 1% wordt in beslag genomen door wat standaard Windows meuk en verder ergens midden tussen de nullen het magische woord blaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
Genoil schreef op 13 november 2002 @ 12:36:
[...]

Als dit serieus is, waarom bestaat 99% van die 0.9beta dan uit de (hex) code "00"? De overige 1% wordt in beslag genomen door wat standaard Windows meuk en verder ergens midden tussen de nullen het magische woord blaat ?
Nietus. Jij hebt de alpha die eerder is uitgekomen.

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Mithrandir schreef op 13 November 2002 @ 16:45:
:( Doe eer aan je ondertitel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Mithrandir schreef op 13 November 2002 @ 16:45:
[...]

phpplugin0.9b is een alpha. cool man

ik wacht wel op de beta merk het wel wanneer er een echte beta is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij werkt die plugin gewoon nie :{ best jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Glimi schreef op 12 november 2002 @ 13:39:
[...]

Ik kan idd geen PHP (en ik ga er ook geen tijd in investeren om het te leren), maar ik heb dan ook nergens gezegd dat ik meeprog met die plugin. Ik heb daar trouwens geen tijd voor, ik heb het veel te druk met m'n eigen projecten. Ik heb gewoon deze draad even gelezen en wat opmerkingen gemaakt over het design van die LCD-classes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
Genoil schreef op 13 November 2002 @ 17:49:
[...]

phpplugin0.9b is een alpha. cool man

ik wacht wel op de beta merk het wel wanneer er een echte beta is :P
Hij heeft de alpha nog. Die had dat probleempje.

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 11:36:
[...]

goeiemorgen zeg... als jij de links uit de topicstart had gelezen en ooit in #devschuur op IRC had gehangen had je geweten dat ik het ben die dit gezeur heeft veroorzaakt :X

het was dus niet glimi die de eerste hints gaf, maar ik :X

[edit]
Manuzhai schreef op 31 October 2002 @ 17:17:
Ik zag linkjes in de signatures van wat mensen naar een PHP Plugin. Ik heb twee linkjes gevonden, de één naar het bestandje, maar die geeft de fout dat de plugin niet voor mijn versie van IE is, en één naar een topic waar ook al niet al te veel uit duidelijk wordt. Ik heb gezocht met gewone en Omega search, maar er kwam niets nuttigs uit.

|HunterPro| in "Welke taal voor meeste interactie?"
http://www.xs4all.nl/~oisyn/files/phpplugin0.9b.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:18
Mooie zinloze thread is dit. Normaal zou ik zeggen: laat maar lullen, zolang iemand anders de waarde er maar van inziet, maar ik kan me zo moeilijk voorstellen dat mensen hier echt lol aan beleven. Wat mij betreft gaat 'ie dus dicht of naar de HK. Of ga d'r op IRC mensen mee vervelen, dan vervuilt 't de topiclist tenminste niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Soultaker schreef op 13 november 2002 @ 20:40:
Mooie zinloze thread is dit. Normaal zou ik zeggen: laat maar lullen, zolang iemand anders de waarde er maar van inziet, maar ik kan me zo moeilijk voorstellen dat mensen hier echt lol aan beleven. Wat mij betreft gaat 'ie dus dicht of naar de HK. Of ga d'r op IRC mensen mee vervelen, dan vervuilt 't de topiclist tenminste niet.
Pardon? Dit valt voor mij onder de noemer 'threadvervuiling'. Met je verhaal over topiclistvervuiling. Als je het niet eens bent met een topic mail je de betreffende mod, of, als je de discussie breder wilt, open je een topic in LA (in dit geval niet gewenst). Dat JIJ het niet gelooft maakt het niet onzin of onboeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 05:18
Ik vind het zelf niet zo sympatiek om naar LA te rennen om een mod te vragen de thread te sluiten of te verplaatsen. Daarom geef ik liever in de thread zelf te kennen dat ik hem niet zo nodig vind en wil ik bij deze verzoeken om er mee op te houden.

Dit soort HK-discussies zijn misschien grappig voor sommige mensen en die wil ik hun lol dan ook niet ontnemen, maar doe dat dan alsjeblieft in de HK en niet hier. Dat het hier moet, om de schijn van geloofwaardigheid op te houden, is natuurlijk geen argument. Helaas, dan werkt het geintje niet, volgende keer beter (en hopelijk leuker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 19-09 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

|HunterPro| schreef op 13 November 2002 @ 20:33:
goeiemorgen zeg... als jij de links uit de topicstart had gelezen en ooit in #devschuur op IRC had gehangen had je geweten dat ik het ben die dit gezeur heeft veroorzaakt :X

heej beetje meer credits naar de maker van de fake plugin ja :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericston
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-06 23:17
Dus toen zei die olifant tegen de kameel, ja zei die toen, ja, want die muis die weet dat helemaal niet. Dus dan loopt die kameel door en komt ie bij een leeuw. En die leeuw he, die leeuw dus precies hetzelfde. En toen. Hahah. En toen die apen. Zow hee. Die apen die waren me toch een stelletje he. Maar in ieder geval, die kameel tegen die apen van, zeg, en toen? Dus die apen meteen helemaal sjongejonge, he? Dus dat was niet leuk. En die kameel. Nou. He?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

closed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 19-09 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Soultaker schreef op 13 november 2002 @ 20:49:
Ik vind het zelf niet zo sympatiek om naar LA te rennen om een mod te vragen de thread te sluiten of te verplaatsen. Daarom geef ik liever in de thread zelf te kennen dat ik hem niet zo nodig vind en wil ik bij deze verzoeken om er mee op te houden.

Dit soort HK-discussies zijn misschien grappig voor sommige mensen en die wil ik hun lol dan ook niet ontnemen, maar doe dat dan alsjeblieft in de HK en niet hier. Dat het hier moet, om de schijn van geloofwaardigheid op te houden, is natuurlijk geen argument. Helaas, dan werkt het geintje niet, volgende keer beter (en hopelijk leuker).

sorry, maar zo werkt het niet. Er is al talloze keren gezegd dat als een thread je niet zint dat je dat (1) in SeM meldt, of (2) de betreffende mod mailt, maar niet dat in de draad zelf gaat lopen zeggen. Dat loopt uit in dit soort discussies die totaal niet relevant zijn mbt de topic

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.