Computerprogrammeur of Webdesigner

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 488 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op 10 November 2002 @ 10:26:
[...]

Dat zijn er te veel om op te noemen: Java, Perl, PHP, Python, nu .NET er is kun je dus ook programma's voor het web programmeren in C#, JScript en VB.NET.
Waarom noem je er dan toch op? ;)

Het is mogelijk om in nagenoeg ELKE taal iets te maken voor het web, waarbij je alleen moet opletten of het server side of client side is. Client side zit je vast aan de talen die je webbrowser ondersteunt, maar serverside kan eigenlijk alles. Een CGI script/programma kan in elke willkeurige taal geschreven worden (dus o.a. ook C/C++, Pascal, java, assembly etc en ook in de "functionele" talen zoals Haskell.). Zolang het maar mogelijk is om van de "standard input" te lezen en naar de "standard output" te kunnen schrijven.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
curry684 schreef op 10 november 2002 @ 16:45:
Het 'echte' programma is Visual Studio.NET en valt buiten de prijsklasse van de gemiddelde 12-jarige, echter ook buiten de prijsklasse van iemand met 2 keer modaal salaris, dus dat durf ik te zeggen :) Standaard editie is 500 euro geloof ik, en er schijnt een 'learning edition' te zijn voor 200 euro. Er zijn echter vast en zeker wel manieren om er (veel) goedkoper aan te komen *wink*.

Daarentegen zit er in de .NET framework SDK geloof ik gewoon een C# compiler, en van Tucows of via Google kun je wel aan een C# syntax-highlighted editor komen. Dan ben je legaal geen cent kwijt.

Ik heb hier op GoT geloof ik ook al wel eens topics gezien over freeware C# editors, zoek eens rond zou ik zeggen.
WebMatrix van Microsoft, gratis en voor nix :)
Daarna moet je natuurlijk wel de runtime downloaden van 20 MB maar dan ben je wel klaar :*)

Verwijderd

Janoz schreef op 08 november 2002 @ 20:29:

[...]

Nou, ook PHP is imho niet de taal om mee te beginnen waneer je een geskillde programmeur wilt worden.

Waar je mee moet beginnen waneer je echt wilt leren programmeren is bv pascal (die taal is er voor gemaakt!) of Java. Deze talen zijn erg strict in je 'code layout'. Daarnaast is het belangrijk dat je in de console begint en je niet gelijk blind staart op allerlei GUI shit. Tuurlijk is dat minder geil, want je kunt er je vriendjes/vriendinnetjes niet mee impressen, maar eigenlijk kan iedereen wel een leuk windowtje in elkaar slepen. Er zijn juist veel mensen die de grootste moeite hebben om fatsoenlijk gebruik te kunnen maken van simpele programmeer structuren (loops, functies, classen, post/pre condities, variabelen ed)
geef ik je helemaal gelijk in.

Eerst een taal leert die "makkelijk" is. maar als je iets fout doet ontiegelijk zeurt. En het daarna hogerop zoeken. Ikzelf ben eerst met Visual basic begonnen . Daarna java. en nu eigenlijk php.

Nou is visual basic niet een taal die snel zeurt.Vind zelf ook dat Visual Basic je meer voorkauwt. Maar java daarintegen zeurt echt heel erg. En kwa foutmelding bij het compilen ook zo lekker cryptisch. Dus dat is leuk om in het begin te leren. Als je het volhoud om dat te leren. Dan heb je ook het goede doorzettingsvermogen om programmeur te worden (Want om programmeur te worden heb je veel doorzettingsvermogen nodig)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2002 07:30 . Reden: Wat vergetuh :D ]

Verwijderd

Als je gratis wilt beginnen (wat ik je wel aan kan raden), dan kun je het best de SDK downloaden (maar die heb je al), en daarbij SharpDevelop, dit is best een aardige gratis IDE (zelf geschreven in C#): http://www.icsharpcode.net/OpenSource/SD/default.asp

Maar om de taal zelf te leren, ik weet niet of er al veel goede C# boeken/tutorials te vinden zijn, het is allemaal nog vrij pril.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:09
Slashdotter schreef op 10 november 2002 @ 23:27:
[...]

WebMatrix van Microsoft, gratis en voor nix :)
Daarna moet je natuurlijk wel de runtime downloaden van 20 MB maar dan ben je wel klaar :*)

Als je de .NET SDK hebt, hoef je de runtime niet meer te downloaden. De SDK is iets van een 122 mb dacht ik.
In de .NET SDK zit er idd de C# compiler (csc.exe) en een hele hoop documentatie. Als je een editor zoals Sharpdevelop download kan je idd al aan de slag. Je zult wel geen IDE hebben zoals in VS.NET waar je controls op je formpje kunt slepen, maar dat heeft eigenlijk niet zo erg. Je zult wel alles manueel moeten doen, maar dat brengt dan wel met zich mee dat je meer zult snappen van wat er gebeurt enzo.

https://fgheysels.github.io/

• whoami
Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 08:56:
Maar om de taal zelf te leren, ik weet niet of er al veel goede C# boeken/tutorials te vinden zijn, het is allemaal nog vrij pril.

Er zijn best heel wat goeie boeken te vinden hoor over C#. MS zit erachter, en MS is nu eenmaal berucht om zijn marketingmachine.
Doorlees eens deze thread, er staan heel zeker goede .NET/c# boeken in:
[rml][ /14 disc] Wat zijn _DE_ boeken om te hebben?[/rml]

Verwijderd

Welk cijfer heb je voor je spreekbeurt gehaald?

• stefanbstefan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-07 09:42
Verwijderd schreef op 11 November 2002 @ 13:32:
[...]

Welk cijfer heb je voor je spreekbeurt gehaald?
ik heb een 9 gehaald voor mijn spreekbeurt :*)

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 16:53

D2k

stefanbstefan schreef op 11 November 2002 @ 14:59:
[...]

_/-\o_

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• whoami
Op 20? :+

Nouja, wat een beetje research al niet kan doen he.... ( of hemel ik /14 nu te veel op? )

Congratz anyway, en zie below... * whoami is ook best curious.

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Enne, wat heeft u allemaal verteld? ;)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

stefanbstefan schreef op 11 november 2002 @ 14:59:
[...]

Netjes!

Kunnen wij ook nog meegenieten van wat je allemaal verteld hebt? (text online ofzo?)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-12 01:59

curry684

left part of the evil twins

stefanbstefan schreef op 11 november 2002 @ 14:59:
_/-\o_ :D :Y) :*) _/-\o_ :D :Y) :*) _/-\o_ :D :Y) :*) _/-\o_ :D :Y) :*)

Professionele website nodig?

• stefanbstefan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-07 09:42
Dank jullie wel voor de reacties op mijn cijfer! :)

Ik heb/moest vertellen over het beroep wat ik later wilde worden van Max. 7 minuten..... het werden er bijna 20....
Ik heb eerst verteld over de salarissen, de opleiding en uitgelegd waarom ik precies computer programmeur wilde worden.
Ik heb daarna verteld over C# en JAVA en wat de verschillen zijn tussen Webdesigner, Webdevelopper en Computer-programmeur voor b.v. Spellen of Tools.

Daarna heb ik verteld over de verschillen tussen wel Imperatief en niet Imperatief.
en toen nog een stuk of 7 vragen beantwoord.

Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor jullie meningen en adviezen.
Ik heb nu een goed cijfer voor mijn spreekbeurt en ik weet wat ik nu het best kan gaan leren.
:) :)

_/-\o_

Verwijderd

stefanbstefan schreef op 11 november 2002 @ 15:33:
Dank jullie wel voor de reacties op mijn cijfer! :)

Ik heb/moest vertellen over het beroep wat ik later wilde worden van Max. 7 minuten..... het werden er bijna 20....
Ik heb eerst verteld over de salarissen, de opleiding en uitgelegd waarom ik precies computer programmeur wilde worden.
Ik heb daarna verteld over C# en JAVA en wat de verschillen zijn tussen Webdesigner, Webdevelopper en Computer-programmeur voor b.v. Spellen of Tools.

Daarna heb ik verteld over de verschillen tussen wel Imperatief en niet Imperatief.
en toen nog een stuk of 7 vragen beantwoord.

Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor jullie meningen en adviezen.
Ik heb nu een goed cijfer voor mijn spreekbeurt en ik weet wat ik nu het best kan gaan leren.
:) :)

_/-\o_
Gefiliciteerd m8.

_/-\o_

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
stefanbstefan schreef op 11 November 2002 @ 15:33:
_/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 20:15:
Om in de gamesindustrie te komen moet je vet veel mazzel hebben. Er worden dan ook andere dingen van je gevraagd, bijvoorbeeld het werken in teamverband (wat natuurlijk overal een rol speelt, maar een spel als Doom in je eentje maken is onmogelijk).
Of de juiste mensen kennen :)

Ik ben zelf ook werkzaam in de games-industrie als developer... en ik kan je zeggen dat creativiteit en kunnen programmeren niet tegenover elkaar staan, sterker nog, vaak is het fijn als een programmeur creatief is (vooral in de games-business, aangezien een spel LEUK moet zijn om te spelen en de playability toch een zaak van de programmeur is).

Ikzelf ben ook een beetje een alleskunner wat dat betreft (ik maak nu vooral muziek, doe ook veel grafisch ontwerp en programmeer HEEL af en toe wat). Ik heb zelf hogere informatica gestudeerd, dus ik weet wel wat programmeren en logisch denken is, maar ik vind het zelf geen leuke bezigheid en wist al vrij snel dat ik niet de rest van m'n leven applicaties wilde ontwikkelen of saaie databases wilde programmeren. Ik doe dus nu wat ik leuk vind, en heb van m'n hobby m'n werk kunnen maken.

Verwijderd

whoami schreef op 11 november 2002 @ 10:17:

[...]

Er zijn best heel wat goeie boeken te vinden hoor over C#. MS zit erachter, en MS is nu eenmaal berucht om zijn marketingmachine.
Doorlees eens deze thread, er staan heel zeker goede .NET/c# boeken in:
[rml][ /14 disc] Wat zijn _DE_ boeken om te hebben?[/rml]
Sorry, ik bedoelde goede Nederlandse boeken, er zijn idd voldoende goed engelse C# boeken, dat is het probleem niet.
Pagina: 1 2 Laatste