Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 16:17:
Dan ben je dus zelf geen haar beter dan de Palestijnse terroristen (niet alle Palestijnen dus), omdat je zelf de bevolking terroriseert.

Een schande dat jij zo denkt. Blijkbaar mag Israël van jou alles doen, zolang het maar in het belang van Israël is. Wet breekt nood.
Je bent kennelijk door je argmenten heen, dan gaan we met modder smijten. In tijden van oorlog gebeuren dingen die in vredestijd ondenkbaar zouden zijn, daarom is het juist zo belangrijk dat er nog steeds een grens is. Voor de palestijnen is die grens er niet.
Israël ook. Verder hebben de Palestijnen dat niet gedaan, maar een aantal Palestijnse groeperingen. Bovendien hebben de Palestijnen in deze kwestie gelijk, hun land is bezet en ze worden al 54 jaar vermoord, onderdrukt en verbannen. En de internationale gemeenschap kijkt maar toe, met name Amerika, door de rijke joodse lobby in dat land.
Ze hebben gelijk, dat ze onbeschaafd handelen? Dat zegt iets over jouw eigen ideen. Voor wie heiligt hier nu het doel de middelen?

En laten we eens nuchter kijken: over hoeveel dode palestijnen praten we? Enkele duizenden, waarvan het grootste deel strijders zijn. laten we eens vergelijken:

10e pakistan: 1,500.000 bengalezen in 267 dagen vermoord in 1971
9e polen: 1.585.000 duitsers vermoord tussen 1945 en 1948
8e: vietnam: 1.678.000 excl oorlogsdoden tussen 1945 en 1987
7e turkije: 1.883.00 armeniers tussen 1909 en 1918 uit puur rascisme
6e cambodja: 2.000.000 door rode kmer
5e japan: 6.000.000 tussen 1936 en 1945
4e nationalistisch china: 10.000.0000 tussen 1928 en 1949
3e duitsland: 20.900.000 doden
2e communistisch china: 35.000.000
1e sovjet unie: 62.000.000

Het is maar goed dat de israelisch niet uit het zelfde hout gesneden zijn als de turken anders hadden ze er een paar miljoen vermoord, want de turken hebben bijna het record in het vermoorden van minderheden in eigen land. Moet ik er volledigheidshalve er nog bij zeggen dat die armeniers niet eens iemand een vlieg kwaad deden.
Je moet de feiten niet gaan omdraaien. Honderdduizenden Palestijnen zijn hun huizen uitgetrapt door de binnenkomende joden. Daarnaast vind ik dat de joden geen recht van spreken hadden, er waren immers zionistische groeperingen in dat land die aanslagen pleegden, gesteund door de meerderheid (lasker-stijl).
Jij wil de disscussie steeds maar wegvoeren van het feit dat de methoden die de palestijnen gebruiken in geen enkele verhouding staan tot wat de israelisch doen. Iemand uit zijn huis verdrijven is toch iets anders dan onschuldige burgers vermoorden. Verder hebben de romeinen de israelisch ook ooit verdreven, dus waarom zouden ze niet mogen terugkeren. Bovendien was het land vrijwel leeg toen de eerste zionisten zich daar grond gingen kopen. De interesse van de moslims werd pas gewekt toen de israelisch het land in cultuur gingen brengen. Wat de moslims gewoon niet kunnen verdragen is dat een niet-moslim volk zich in moslimgebied vestigt, daar draait alles om. Yasser Arafat is nota bene zelf een egyptenaar.

Wij christenen accepteren dat er miljoenen moslims tussen ons komen wonen, maar omgekeerd is het meteen jihad.
Generalisatie ten top. Jij kunt kennelijk geen onderscheid maken tussen Palestijnen die terreurgroepen zoals Hamas en Jihad steunen (40%), en onschuldige Palestijnen, die helemaal niets met de intifadah te maken hebben, maar die toch worden onderdrukt.
En jij vind 40% te verwaarlozen, ik vind dat, al is het geen meerderheid, toch een groot deel van de bevolking. Elk huis biedt dus wel onderdak aan een of meerdere symphatisanten. Helemaal willekeurig is het slopen van huizen dus niet.
Niks heilige oorlog, het is een strijd, een opstand tegen de barbaarse onderdrukking van het Israëlische leger.
Lees het charter van hamas eens, dat brengt je snel op andere ideeen
De wereld, die van Allah is, heeft hij bestemd voor de moslims (zij die zich onderwerpen). Elk gebied dat ooit veroverd is geweest door de Islam (Dar-al-Islam) kan onder geen enkel beding weer in handen van 'ongelovigen' overgaan.
Inderdaad, wij mogen hier in nederland wel uitkijken dat de moslims nooit de meerderheid krijgen, want dan gaat het net als in alle andere landen waar dit gebeurd is. De islam blijft gewoon streven naar wereldoverheersing.

Maar als Allah wilde dat de moslims de wereld zouden domineren waarom heeft hij zijn geboden dan aan het joodse volk gegeven. En waarom heeft hij dat kleine volk tot drie keer toe de verzamelde islamitische legers in het stof laten bijten. Volgens mij geeft God een duidelijke waarschuwing aan de moslims, tot hier en niet verder.
Dat klopt, en dat is en blijft een ernstige situatie die we niet moeten negeren. Dat wil niet zeggen dat we de Palestijnen dan maar moeten laten stikken en wapens aan de Israëlieten moeten leveren. Pakistan is trouwens één van de landen die wordt gesteund door die Amerikanen.
Woorden, want ik heb nog nooit een moslimleider zich daar druk over horen maken. Al de aandacht gaat eenzijdig naar dat mini-conflictje in israel om de aandacht af te leiden van hun eigen gemoord en onderdrukking.

Dat is de taktiek van de moslims. Grote mond opzetten en ondertussen gewoon doorgaan met uitmoorden van andere minderheden in Sjaad, indonesie, pakistan, soedan etc en stilletje het geloof exporteren naar andere landen tot ze sterk genoeg zijn om daar weer een oorlog te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 16:56:
[...]
Je bent kennelijk door je argmenten heen, dan gaan we met modder smijten. In tijden van oorlog gebeuren dingen die in vredestijd ondenkbaar zouden zijn, daarom is het juist zo belangrijk dat er nog steeds een grens is. Voor de palestijnen is die grens er niet.
Ik had het dus over de Israëlieten, en niet over jou. Verder beschuldig jij alle Palestijnen van terreur. Dat is net zo (erg) als zeggen dat alle joden moordenaars en verkrachters zijn.
[...]
Je hebben gelijk, dat ze onbeschaafd handelen? Dat zegt iets over jouw eigen ideen. Voor wie heiligt hier nu het doel de middelen?
Nee, ik heb niet gezegd dat de zelfmoordaanslagen gerechtvaardigd zijn, maar ze zijn te verklaren.
[...]
En laten we eens nuchter kijken: over hoeveel dode palestijnen praten we? Enkele duizenden, waarvan het grootste deel strijders zijn. laten we eens vergelijken:

10e pakistan: 1,500.000 bengalezen in 267 dagen vermoord in 1971
9e polen: 1.585.000 duitsers vermoord tussen 1945 en 1948
8e: vietnam: 1.678.000 excl oorlogsdoden tussen 1945 en 1987
7e turkije: 1.883.00 armeniers tussen 1909 en 1918 uit puur rascisme
6e cambodja: 2.000.000 door rode kmer
5e japan: 6.000.000 tussen 1936 en 1945
4e nationalistisch china: 10.000.0000 tussen 1928 en 1949
3e duitsland: 20.900.000 doden
2e communistisch china: 35.000.000
1e sovjet unie: 62.000.000

Het is maar goed dat de israelisch niet uit het zelfde hout gesneden zijn als de turken anders hadden ze er een paar miljoen vermoord, want de turken hebben bijna het record in het vermoorden van minderheden in eigen land. Moet ik er volledigheidshalve er nog bij zeggen dat die armeniers niet eens iemand een vlieg kwaad deden.
Wat heeft dit met Israël/Palestina te maken?
[...]
Jij wil de disscussie steeds maar wegvoeren van het feit dat de methoden die de palestijnen gebruiken in geen enkele verhouding staan tot wat de israelisch doen. Iemand uit zijn huis verdrijven is toch iets anders dan onschuldige burgers vermoorden. Verder hebben de romeinen de israelisch ook ooit verdreven, dus waarom zouden ze niet mogen terugkeren. Bovendien was het land vrijwel leeg toen de eerste zionisten zich daar grond gingen kopen. De interesse van de moslims werd pas gewekt toen de israelisch het land in cultuur gingen brengen. Wat de moslims gewoon niet kunnen verdragen is dat een niet-moslim volk zich in moslimgebied vestigt, daar draait alles om. Yasser Arafat is nota bene zelf een egyptenaar.
Aktie = reaktie
Als de Israëlieten de Palestijnen onderdrukken en verdrijven, dan komt er een reaktie. De Palestijnen kunnen weinig doen, het enige wat ze wel kunnen doen is zichzelf uit pure wanhoop opblazen. Niet dat dat gerechtvaardigd is, maar dat geeft wel weer in wat voor een situatie de Palestijnen verkeren.
[...]
Wij christenen accepteren dat er miljoenen moslims tussen ons komen wonen, maar omgekeerd is het meteen jihad.
Die welwillendheid zou als sneeuw voor de zon verdwijnen als die miljoenen moslims de autochtone bevolking zouden willen verdrijven.
[...]
En jij vind 40% te verwaarlozen, ik vind dat, al is het geen meerderheid, toch een groot deel van de bevolking. Elk huis biedt dus wel onderdak aan een of meerdere symphatisanten. Helemaal willekeurig is het slopen van huizen dus niet.
En 50% van de Israëlieten steunt Sharon. Moeten we dan maar Israëlische burgers bombarderen?
[...]
Lees het charter van hamas eens, dat brengt je snel op andere ideeen
Het is allemaal veel breder dan Hamas of Jihad. Als de joden de Palestijnen op een menswaardige manier hadden behandeld, was de wereld niet opgescheept met zo'n ernstig probleem.
[...]
Inderdaad, wij mogen hier in nederland wel uitkijken dat de moslims nooit de meerderheid krijgen, want dan gaat het net als in alle andere landen waar dit gebeurd is. De islam blijft gewoon streven naar wereldoverheersing.

Maar als Allah wilde dat de moslims de wereld zouden domineren waarom heeft hij zijn geboden dan aan het joodse volk gegeven. En waarom heeft hij dat kleine volk tot drie keer toe de verzamelde islamitische legers in het stof laten bijten. Volgens mij geeft God een duidelijke waarschuwing aan de moslims, tot hier en niet verder.
Waarom quote je teksten die ik niet geschreven heb?
[...]
Woorden, want ik heb nog nooit een moslimleider zich daar druk over horen maken. Al de aandacht gaat eenzijdig naar dat mini-conflictje in israel.
Dan moeten wij toch het goede voorbeeld geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 18:45:
Ik had het dus over de Israëlieten, en niet over jou. Verder beschuldig jij alle Palestijnen van terreur. Dat is net zo (erg) als zeggen dat alle joden moordenaars en verkrachters zijn.
Aangezien een groot deel van de palestijnen dit steunen zijn ze ook medeverantwoordelijk, ook al doen ze het niet zelf. Anders kan 99% van de duitsers ook wel zeggen: ik heb toch geen joden vermoord.
Nee, ik heb niet gezegd dat de zelfmoordaanslagen gerechtvaardigd zijn, maar ze zijn te verklaren.
alles is te verklaren. Maar je geeft de verkeerde verklaring, want de echte verklaring is islam, het geloof dat niet toetaat dat ongelovigen zich vestigen op heilige grond. Daarom wordt de boel zo opgeblazen en daarom menen ze dat alle middelen toegestaan zijn, want het is jihad, en tegen ongelovige honden is alles toegestaan, liegen, bedriegen, en het doden van vrouwen en kinderen.
Wat heeft dit met Israël/Palestina te maken?
De moslims worden emotioneel over een paar onopzettelijke burgerdoden, maar over 1.8 miljoen dode armeniers houden ze hun mond. Het hele gedoe rond israel is een grote publiciteitsaktie die de aandacht van de westerse wereld moet afleiden vanwaar de moslims werkelijk mee bezig zijn. Namelijk hun geloof verspreiden, aanvankelijk geweldloos, maar zodra ze zich sterk genoeg voelen met grof geweld.
Aktie = reaktie
Als de Israëlieten de Palestijnen onderdrukken en verdrijven, dan komt er een reaktie. De Palestijnen kunnen weinig doen, het enige wat ze wel kunnen doen is zichzelf uit pure wanhoop opblazen. Niet dat dat gerechtvaardigd is, maar dat geeft wel weer in wat voor een situatie de Palestijnen verkeren.
Wie herinnert zich nog de eerste belediging en het eertste schot.
Aktie = reaktie = reaktie = reaktie = reaktie = reaktie = reaktie = reaktie ...
Dus doe nou niet alsof de arme palestijnen alleen maar reageren, de israeliers reageren net zo goed.
Die welwillendheid zou als sneeuw voor de zon verdwijnen als die miljoenen moslims de autochtone bevolking zouden willen verdrijven.
Dat is waarschijnlijk de enige reden dat de moslims ze zich koest houden, want uit een enquete bleek dat 20% achter de aanslag op het WTC stond. Dus van de menslievendheid en beschaving van de moslims heb ik geen hoge pet op. Geef ze macht en het moorden begint.
En 50% van de Israëlieten steunt SSharon. Moeten we dan maar Israëlische burgers bombarderen?
In tijd van oorlog kiest een volk iemand die ze kan beschermen. Zei jij zelf niet: Aktie = reactie? Sharon is de verkeerde keus, maar ja, je wordt behoorlijk paranoide als je niet meer de bus durft te nemen of naar de supermarkt durft te gaan.
Het is allemaal veel breder dan Hamas of Jihad. Als de joden de Palestijnen op een menswaardige manier hadden behandeld, was de wereld niet opgescheept met zo'n ernstig probleem.
De arabieren hebben de joden de zee in proberen te drijven voordat ze de palestijnen ook maar iets aangedaan hadden, dus waar praat je over?
Dan moeten wij toch het goede voorbeeld geven?
Ja, Daarom wil ik ook dat er over feiten wordt gepraat en niet over de emotionele voorstelling die moslims van het conflict hebben. Zolang het moslim geloof zich zo expansionistisch gedraagt zie ik het donker in. Het westen moet op zijn hoede zijn, dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 19:38:
[...]
Aangezien een groot deel van de palestijnen dit steunen zijn ze ook medeverantwoordelijk, ook al doen ze het niet zelf. Anders kan 99% van de duitsers ook wel zeggen: ik heb toch geen joden vermoord.
Hier ben ik het niet mee eens. Maar ook al zou ik jouw mening delen, zou ik niet willekeurige Palestijnen gaan vermoorden, omdat 40% terroristen steunt, want dan kun je de gehele wereldbevolking wel uitroeien.
[...]
alles is te verklaren. Maar je geeft de verkeerde verklaring, want de echte verklaring is islam, het geloof dat niet toetaat dat ongelovigen zich vestigen op heilige grond. Daarom wordt de boel zo opgeblazen en daarom menen ze dat alle middelen toegestaan zijn, want het is jihad, en tegen ongelovige honden is alles toegestaan, liegen, bedriegen, en het doden van vrouwen en kinderen.
Nee, de echte verklaring is dat de Palestijnen onderdrukt worden. Dat lokt verzet uit, en je moet je eens voorstellen hoe wanhopig mensen moeten zijn om zichzelf op te blazen, alleen maar om andere mensen om te brengen. Denk daar maar eens over na.
[...]
De moslims worden emotioneel over een paar onopzettelijke burgerdoden, maar over 1.8 miljoen dode armeniers houden ze hun mond. Het hele gedoe rond israel is een grote publiciteitsaktie die de aandacht van de westerse wereld moet afleiden vanwaar de moslims werkelijk mee bezig zijn. Namelijk hun geloof verspreiden, aanvankelijk geweldloos, maar zodra ze zich sterk genoeg voelen met grof geweld.
Helaas kan er aan de Armeense genocide weinig meer gedaan worden, want dat gebeurde tientallen jaren geleden. De onderdrukking van de Palestijnen gaat echter elke dag verder.
[...]
Wie herinnert zich nog de eerste belediging en het eertste schot.
Aktie = reaktie = reaktie = reaktie = reaktie = reaktie = reaktie = reaktie ...
Dus doe nou niet alsof de arme palestijnen alleen maar reageren, de israeliers reageren net zo goed.
Ja, dat is absoluut waar. Maar het zijn toch echt de Israëlieten die begonnen, zij kwamen immers naar Palestina. Goed, zou ik zeggen, je mag hier komen wonen, maar dan in vrede. En geen bomaanslagen op hotels e.d.
[...]
Dat is waarschijnlijk de enige reden dat de moslims ze zich koest houden, want uit een enquete bleek dat 20% achter de aanslag op het WTC stond. Dus van de menslievendheid en beschaving van de moslims heb ik geen hoge pet op. Geef ze macht en het moorden begint.
Ja, de islam is slecht en de oorzaak van alles.
[...]
In tijd van oorlog kiest een volk iemand die ze kan beschermen. Zei jij zelf niet: Aktie = reactie? Sharon is de verkeerde keus, maar ja, je wordt behoorlijk paranoide als je niet meer de bus durft te nemen of naar de supermarkt durft te gaan.
Absoluut waar, maar hij gebruikt de verkeerde middelen. Als je je burgerbevolking wilt beschermen, dan moet je de Palestijnen een eigen staat geven en ervoor zorgen dat hun leven menswaardig is. Dat is nl. de wortel, mensen gaan niet zomaar bomaanslagen plegen, daar is altijd wel een reden voor.
[...]
De arabieren hebben de joden de zee in proberen te drijven voordat ze de palestijnen ook maar iets aangedaan hadden, dus waar praat je over?
Niets aangedaan, maar 600.000 Palestijnen verjaagd, dat is toch niets?
[...]
Ja, Daarom wil ik ook dat er over feiten wordt gepraat en niet over de emotionele voorstelling die moslims van het conflict hebben. Zolang het moslim geloof zich zo expansionistisch gedraagt zie ik het donker in. Het westen moet op zijn hoede zijn, dat is mijn mening.
De beschaving moet op zijn hoede zijn, tegen negatieve invloeden van Amerika en de islam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 21:03:
Hier ben ik het niet mee eens. Maar ook al zou ik jouw mening delen, zou ik niet willekeurige Palestijnen gaan vermoorden, omdat 40% terroristen steunt, want dan kun je de gehele wereldbevolking wel uitroeien.
De israelisch vermoorden ook niet willekeurig palestijnen. Ze doen nog steeds hun best om de aanstichters van het geweld te doden. De laatste tijd zie je wel steeds vaker dat bij het beschieten van dit soort leiders ook mensen in zijn nabijheid worden gedood, omdat de israelisch elke bomaanslag meteen willen vergelden. Een aantal daarvan zal onschuldig zijn. Dat soort dingen gebeurt onvermijdelijk in een oorlog. Als je fabriek bombardeert of een stelling dan zullen ook onschuldigen omkomen. Ook schieten zenuwachtige militairen kinderen dood. Waar het echt om gaat is: Is het beleid er op gericht om onschuldigen te doden of niet? In geval van israel is het antwoord duidelijk nee, In geval van de palestijnen duidelijk ja. Niet zozeer omdat ik dat zeg, maar omdat ze dat zelf zeggen en omdat iedereen kan zien dat ze hun doelen duidelijk anders kiezen.

Wel probeert israel de burgers oorlogsmoe te maken door ze economisch te straffen: Vernieling van huizen, wegblokkades, uitgaansverbod etc. Israel kan de strijders die zich schuilhouden onder de bevolking en de steun krijgen van die bevolking zelf nauwelijks aanpakken. Dus probeert zij de steun van de bevolking te ondermijnen. Een oorlogsmisdaad is dat in een oorlogsituatie zeker niet. In geval strijders een bevolking gebruiken als schild, maken zij zelf die bevolking kwetsbaar. En een bevolking die aktief strijders ondersteunt, betrekt zichzelf in het conflict.
Nee, de echte verklaring is dat de Palestijnen onderdrukt worden. Dat lokt verzet uit, en je moet je eens voorstellen hoe wanhopig mensen moeten zijn om zichzelf op te blazen, alleen maar om andere mensen om te brengen. Denk daar maar eens over na.
Voordat de tweede intifada begon, heb ik nog geld gegeven voor de palestijnen, maar zij hebben deze vorm van strijd gekozen, dan moeten ze ook de gevolgen daar van dragen. Mijn begrip hebben ze niet meer.

Bovendien moet je eens ophouden van de palestijnen het meest zielige volk ter wereld te maken. Die paar honderd burgerdoden is een lachertje bij wat er op honderd andere plaatsen op deze wereld gebeurt. Het leed van de palestijnen is een opgeklopt verhaal, dat moslims als excuus gebruiken om overal op de wereld in duizendvoud wraak te nemen op minderheden.
Helaas kan er aan de Armeense genocide weinig meer gedaan worden, want dat gebeurde tientallen jaren geleden. De onderdrukking van de Palestijnen gaat echter elke dag verder.
En de armeniers krijgen nu een goede behandeling en de koerden ook. De koerden worden nog steeds in turkije, iran en irak er onder gehouden en daarbij vallen tienduizenden burgerslachtoffers. Horen we daar wel eens iets over?

Laten we het eens hebben over de echte conflicten. Bijvoorbeeld over soedan waar de islamitische noordelijke regering al 20 jaar met bloedig geweld de sharia aan de christenen en afrikanenin het zuiden probeert op te leggen. Bijna een miljoen zijn vermoord en het grootste deel van de bevolking is op de vlucht gejaagd. En dat gaat nog elke dag door, daarbij is het palestijnse conflict een huiselijke ruzie. Dat is pas onrecht. Die tirades over israel dat zijn slechts afleidingsmanoevres voor wat er werkelijk aan de gang is. Gewoon een onderdeel van de propaganda die de islam gebruikt om tweedracht te zaaien en zo te maskeren wat zij zelf allemaal doet.
Ja, dat is absoluut waar. Maar het zijn toch echt de Israëlieten die begonnen, zij kwamen immers naar Palestina. Goed, zou ik zeggen, je mag hier komen wonen, maar dan in vrede. En geen bomaanslagen op hotels e.d.
Goed dan een stukje geschiedenis:

In de 19e eeuw kwamen vanuit Europa emigraties van Joden op gang, die de pogroms ontvluchtten. Het gebied 'Palestina' was toentertijd zeer dun bevolkt. Er was een bevolkings-concentratie in Jeruzalem, verder in nog enkele kleinere plaatsen als Hebron, Bethlehem, Nablus en Nazareth en langs de kust. Grote delen van het land lagen braak, niemand bekommerde er zich blijkbaar om. Mark Twain, die het land in 1867 bezoekt, schrijft: “Een verlaten land, de bodem is rijk genoeg maar is overgelaten aan het onkruid – een stille, treurige uitgestrektheid… Een ontvolkt land… Nergens zagen we een menselijk wezen op de hele route… nauwelijks ergens een boom of struik. Zelfs de olijfboom en de cactus, trouwe vrienden van een waardeloze bodem, hadden het land vrijwel verlaten”. Foto’s van het tempelplein in Jeruzalem uit 1875 tonen een verwaarloosd gebied, plaveisel onregelmatig en kapot, onkruid halve meter hoog. Veel grond in het land was verlaten en kennelijk niemandsland. De Turken hadden geen up-to-date bevolkingsadministratie en ook registratie van eigendommen was slecht of niet geregeld. Je kunt rustig zeggen dat de Arabische en/of islamitische wereld geen enkele, maar dan ook geen enkele belangstelling hadden voor dit stukje van God verlaten grond. Het land was dus grotendeels onbewoond. En van een 'Palestijns' volk had nog nooit iemand gehoord. De huidige retoriek slaat dus echt nergens op. Dat was de situatie in de tweede helft van de 19e eeuw

In 1880 komt een grote (eerste) aliyah op gang. De Joden van deze aliyah kopen grond (meestal van de beroerdste kwaliteit) van Arabische effendi’s. Of deze grond hen ook werkelijk toebehoorde, was niet aan te tonen, maar de Joden betalen sowieso. Zij slagen er in, die door hard werken en ondanks veel ontberingen en ziekten tot vruchtbaarheid te brengen. De gemeenschapsvorm is meestal de kibboets, een streng type collectieve boerderij, sterk self-supporting. Met de Arabische mensen in de dorpen is veelal een goede verstandhouding, maar de effendi’s en andere machthebbers zien met lede ogen aan dat hun indolente bevolking eisen begint te stellen: wat de Joden kunnen, dat kunnen wij toch ook! Nu de Joden belangstelling tonen voor het land, ontwaakt ook de Arabische interesse. Niet eerder!

In 1905 komt de tweede aliyah op gang, gestimuleerd door enorme pogroms in Oost-Europa. De kibboets-beweging ontvangt nieuwe impulsen. Ten koste van veel mensenlevens (malaria) worden de Hula-moerassen drooggelegd en in cultuur gebracht. De vijandigheid van de Arabische en islamitische machthebbers neemt toe evenredig met het succes van de Joden. Daarbij spelen ook jaloersheid en wellicht schuldgevoelens een grote rol (waarom kunnen die Joden met dat land succes hebben, en wij niet!). In plaats van met de Joden samen te werken en zo het land tot bloei te brengen, vindt er toenemende tegenwerking plaats. Veel Joden komen om bij Arabische overvallen en plundertochten. De gettomentaliteit (wegschuilen en hopen dat het over gaat) kost vele mensenlevens.

De emigratie van Joden naar Israël gaat gestadig door. Meer nieuwe kibboetsim worden gevestigd, en ook van een ander, minder streng collectief type, de moshav, worden er verscheidene gevestigd. Deze vestiging gebeurt in het hele gebied ten westen van de Jordaan, waar de Joden ook maar grond konden kopen. En het Joodse geld werd grif geaccepteerd! Het land begint op te bloeien. Waar meer dan 1500 jaar alleen maar woestijnachtig gebied was, beginnen groene landschappen te ontstaan. De Joden planten bomen of hun leven ervan afhangt. Ook zorgen zij voor drinkwater, goed onderwijs en gezondheidszorg. Nu begint ook de immigratie van Arabieren uit de omringende en verder verwijderde islamitische landen op gang te komen. Een 'volk van de Palestijnen' heeft nooit bestaan. Er schijnt in 'Palestina' goed te leven te zijn. Maar anders dan de Joden hebben de Arabieren geen affiniteit met het land, het is nooit 'hun eigen land' geweest. Is het jaloersheid, minderwaardigheidsgevoel, zelf-haat, spijt om het rijke, maar verloren verleden? Hoe het ook zij, evenredig met het succes van de Joden stijgt ook de haat van de Arabieren, aangewakkerd door hun leiders.
Absoluut waar, maar hij gebruikt de verkeerde middelen. Als je je burgerbevolking wilt beschermen, dan moet je de Palestijnen een eigen staat geven en ervoor zorgen dat hun leven menswaardig is. Dat is nl. de wortel, mensen gaan niet zomaar bomaanslagen plegen, daar is altijd wel een reden voor.
Het idee van een palestijnse staat is nog jong, tot voor kort waren de arabieren er alleen maar in geinteresseerd om de joden uit het hele land te knikkeren en dat is wat de meesten trouwens nog steeds willen, al hebben ze zich erbij neergelegd dat het wat langer gaat duren.
Niets aangedaan, maar 600.000 Palestijnen verjaagd, dat is toch niets?
nog maar een stukje geschiedenis:

Na WO II trachten de uit de Nazi-kampen overlevende Joden 'Palestina' binnen te komen, dat door de Britten hermetisch is afgegrendeld. Vele Joden verliezen bij deze pogingen het leven. Bekend is geworden het schip 'Exodus'. De opvarenden zijn met Britse oorlogsschepen teruggebracht naar Toulon in Zuid-Frankrijk. Toen zij weerspannig bleven, hebben de Britten deze KZ-overlevenden teruggebracht naar nazi-vernietigingskampen in Noord-Duitsland. Dit was de druppel die de emmer deed overlopen. De hele wereld kwam nu in oppositie tegen de Britten. Die moesten deze mensen naar Israël brengen. Wat weer Arabische terreur uitlokte. Hoewel er officieel geen wapens het gebied binnen mochten, werd levering aan de Arabieren oogluikend toegestaan. De Joden moesten allerlei illegale middelen verzinnen om aan wapens te komen, omdat zij nog erkende staat hadden, waaraan legaal wapens geleverd mochten worden. Ondanks vele staaltjes van creativiteit en grote durf lukte het maar zeer ten dele om Israël van wapens te voorzien. Er was nu geen houden meer aan. De Britten werden nu door Joden en Arabieren gelijkelijk bestookt. En die hadden er genoeg van. Zij gaven aan, het mandaat over het gebied 'Palestina' te willen beëindigen.

Een speciale commissie van de UNO stelde een plan op tot verdeling van het gebied in een Joods en een Arabisch deel . Op 29-11-1947 werd dit plan door de UNO goedgekeurd en door de Joodse autoriteiten met grote aarzeling geaccepteerd. De Arabische Liga verwierp het plan, zoals zij elk plan heeft verworpen, dat Joden een rechtmatige plaats in het land wil geven. Als je op de kaart kijkt, zie het onmogelijke van deze verdeling. Elk van de partijen heeft drie stukjes die op twee plaatsen elkaar raken. Niemand kan uit gebied A naar B of uit B naar C zonder tenminste één stap op het grondgebied van de andere partij te zetten. Voor Jeruzalem was een aparte regeling bedacht. Dat zou onder UNO-bestuur komen. De enclave Jeruzalem omvatte zo’n 100.000 Joden en 65.000 Arabieren. Op eis van de Arabische Liga werd dit gebied vergroot totdat de Arabische bevolkingsgroep de meerderheid had. Maar het UNO-beheer is een vod papier gebleken. Israël had echter niets te verliezen, dus… De Britten kondigden aan, op 15-5-1948 te verdwijnen uit het gebied. Er vond geen overdracht van souvereiniteit plaats, er ontstond dus een vacuum. Wel bevoordeelden de Britten de Arabieren voor wat betreft wapens en strategische posities. Als dan ook van 14 op 15 mei 1948 David Ben-Goerion de Joodse staat Israël uitroept, zijn de vooruitzichten in alle opzichten belabberd. Direct op 15 mei vallen de legers van Irak, Syrië, Jordanië en Egypte de jonge staat binnen. Jordanië bezet Jeruzalem direct na het uitroepen van de Joodse staat. Israël vecht voor zijn leven! En het wonder gebeurt: de slecht bewapende Israëli’s, numeriek slechts een fractie van de binnenvallende vijand, behalen de overwinning, zij het na vele bange ogenblikken, en een groot aantal slachtoffers (6.000 doden, 15.000 gewonden).

Het Jordaanse leger hield beestachtig huis in Jeruzalem: alle Joden werden verdreven, synagoges gesloopt en vernield, en de hele Joodse wijk met de grond gelijk gemaakt. Joodse strijdkrachten slaagden er niet in om Jeruzalem tijdig te bereiken, mede ten gevolge van het strategische fort Latrun, dat op het laatste moment door de Britten aan de Arabieren was overgedragen. Aan Joden werd de toegang tot hun heilige plaatsen ontzegd.

Nog een probleem ontstond: de in Israël wonende Arabieren werden vanuit de omringende landen gesommeerd, Israël te verlaten, zodat de Arabische legers in korte tijd Israël de zee konden indrijven. Daarna konden ze weer terugkeren. Wie niet ging, werd met de dood bedreigd. Verscheidene 'Palestijnse' Arabieren zijn zo vermoord. Velen verlieten huis en haard en gingen naar de omringende landen (Egypte, Libanon, Jordanië, Syrië). Maar ook ten gevolge van de vijandelijkheden, waarbij van beide zijden wreedheden zijn begaan, vluchtten velen weg. Het betreft in totaal ruim 600.000 'Palestijnse' Arabieren. Zij werden opgevangen in kampen en verblijven daar heden nog. Echter nauwelijks bekend is, dat ten gevolge van de strijd rond 850.000 Joden werden gedwongen huis en haard in Arabische landen te verlaten met achterlaten van al hun bezittingen. Zij vluchtten naar Israël, waar zij geruisloos in de bevolking zijn opgenomen, en sindsdien een positieve bijdrage leveren aan de staat Israël. Het vluchtelingenprobleem is dus tweezijdig, waarbij Israël het heeft opgelost en de Arabische wereld nog steeds deze massa’s als pressiemiddel gebruikt om Israël het leven zuur te maken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 22:42:
[...]
De israelisch vermoorden ook niet willekeurig palestijnen. Ze doen nog steeds hun best om de aanstichters van het geweld te doden. De laatste tijd zie je wel steeds vaker dat bij het beschieten van dit soort leiders ook mensen in zijn nabijheid worden gedood, omdat de israelisch elke bomaanslag meteen willen vergelden. Een aantal daarvan zal onschuldig zijn. Dat soort dingen gebeurt onvermijdelijk in een oorlog. Als je fabriek bombardeert of een stelling dan zullen ook onschuldigen omkomen. Ook schieten zenuwachtige militairen kinderen dood. Waar het echt om gaat is: Is het beleid er op gericht om onschuldigen te doden of niet? In geval van israel is het antwoord duidelijk nee, In geval van de palestijnen duidelijk ja. Niet zozeer omdat ik dat zeg, maar omdat ze dat zelf zeggen en omdat iedereen kan zien dat ze hun doelen duidelijk anders kiezen.
Alweer heb je het over de Palestijnen.
Zoveel onschuldige mensen zijn zonder reden door de Israëlieten doodgeschoten, maar daar horen we ook weinig over. Het is daar een beetje het wilde westen, alles kan.
[...]
Wel probeert israel de burgers oorlogsmoe te maken door ze economisch te straffen: Vernieling van huizen, wegblokkades, uitgaansverbod etc. Israel kan de strijders die zich schuilhouden onder de bevolking en de steun krijgen van die bevolking zelf nauwelijks aanpakken. Dus probeert zij de steun van de bevolking te ondermijnen. Een oorlogsmisdaad is dat in een oorlogsituatie zeker niet. In geval strijders een bevolking gebruiken als schild, maken zij zelf die bevolking kwetsbaar. En een bevolking die aktief strijders ondersteunt, betrekt zichzelf in het conflict.
Vernielen van huizen van onschuldigen, uitgaansverbod voor onschuldige mensen zijn wel degelijk oorlogsmisdaden.

www.un.org
[...]
Voordat de tweede intifada begon, heb ik nog geld gegeven voor de palestijnen, maar zij hebben deze vorm van strijd gekozen, dan moeten ze ook de gevolgen daar van dragen. Mijn begrip hebben ze niet meer.
Juist nu hebben de Palestijnen onze hulp nodig. Intifadah betekent opstand, een opstand tegen de Israëlische bezetters is geheel terecht, maar ik vind dat burgers niet gedood mogen worden. Jij schuift alle schuld af op de Palestijnen, maar in december vorig jaar hebben de Palestijnen zich een maand stilgehouden, maar Sharon ging gewoon door met vergeldingaanvallen. Het is meer dan duidelijk dat er zo geen vrede kan komen.
[...]
Bovendien moet je eens ophouden van de palestijnen het meest zielige volk ter wereld te maken. Die paar honderd burgerdoden is een lachertje bij wat er op honderd andere plaatsen op deze wereld gebeurt. Het leed van de palestijnen is een opgeklopt verhaal, dat moslims als excuus gebruiken om overal op de wereld in duizendvoud wraak te nemen op minderheden.
Deze discussie gaat over de Palestijnen, en daarom heb ik het over de Palestijnen, en niet over de Koerden, anders zou ik het opnemen voor de Koerden.

Wist je trouwens dat Koerden ook islamitisch zijn?
[...]
En de armeniers krijgen nu een goede behandeling
Ja, ze hebben een eigen land.
Nee.
Maar vind jij dat ik in een discussie over Palestina moet zeggen:

De Koerden, Armenen, Hongaren, Ieren, ... worden onderdrukt, en de Palestijnen ook.
[...]
De koerden worden nog steeds in turkije, iran en irak er onder gehouden en daarbij vallen tienduizenden burgerslachtoffers. Horen we daar wel eens iets over?
Helaas niet. Maar is dat de schuld van de Palestijnen, en moeten wij de Palestijnse kwestie opzij schuiven omdat andere volken ook onderdrukt worden?
[...]
Laten we het eens hebben over de echte conflicten. Bijvoorbeeld over soedan waar de islamitische noordelijke regering al 20 jaar met bloedig geweld de sharia aan de christenen en afrikanenin het zuiden probeert op te leggen. Bijna een miljoen zijn vermoord en het grootste deel van de bevolking is op de vlucht gejaagd. En dat gaat nog elke dag door, daarbij is het palestijnse conflict een huiselijke ruzie. Dat is pas onrecht. Die tirades over israel dat zijn slechts afleidingsmanoevres voor wat er werkelijk aan de gang is. Gewoon een onderdeel van de propaganda die de islam gebruikt om tweedracht te zaaien en zo te maskeren wat zij zelf allemaal doet.
De Volkskrant, NRC Handelsblad, Trouw, allemaal moslims? Wist ik niet.
[...]
Goed dan een stukje geschiedenis:
Bron? Ik heb er weinig aan als ik niet weet waar het vandaan komt.
[...]
Het idee van een palestijnse staat is nog jong, tot voor kort waren de arabieren er alleen maar in geinteresseerd om de joden uit het hele land te knikkeren en dat is wat de meesten trouwens nog steeds willen, al hebben ze zich erbij neergelegd dat het wat langer gaat duren.
Wat mij betreft mag elke Likud/Jihad/Hamas-aanhanger of rechts-extremist opdonderen uit dat land. Dan kunnen de Palestijnen en de joden eindelijk in vrede leven.
[...]
nog maar een stukje geschiedenis:

Toen zij weerspannig bleven, hebben de Britten deze KZ-overlevenden teruggebracht naar nazi-vernietigingskampen in Noord-Duitsland. Ondanks vele staaltjes van creativiteit en grote durf lukte het maar zeer ten dele om Israël van wapens te voorzien. De Arabische Liga verwierp het plan, zoals zij elk plan heeft verworpen, dat Joden een rechtmatige plaats in het land wil geven. Israël vecht voor zijn leven! En het wonder gebeurt: de slecht bewapende Israëli’s, numeriek slechts een fractie van de binnenvallende vijand, behalen de overwinning, zij het na vele bange ogenblikken, en een groot aantal slachtoffers (6.000 doden, 15.000 gewonden).

Het Jordaanse leger hield beestachtig huis in Jeruzalem: alle Joden werden verdreven, synagoges gesloopt en vernield, en de hele Joodse wijk met de grond gelijk gemaakt.

Nog een probleem ontstond: de in Israël wonende Arabieren werden vanuit de omringende landen gesommeerd,
Erg objectief... Wat is je bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 19:19:
Alweer heb je het over de Palestijnen.
Zoveel onschuldige mensen zijn zonder reden door de Israëlieten doodgeschoten, maar daar horen we ook weinig over. Het is daar een beetje het wilde westen, alles kan.
Het aantal onschuldig gedode mensen aan palestijnse kant loopt in de honderden en is zeker niet groter dan aan israelische kant, dat is voor een oorlog erg weinig. De israelisch schieten niet gericht op burgers maar richten zich op de aanstichters van het geweld. Het zijn de palestijnen die willekeurig burgers doodschieten om ze zo uit israel te verjagen. Ga eens lezen op de site van de hezbollah daar wordt deze taktiek uitvoerig toegelicht.
Vernielen van huizen van onschuldigen, uitgaansverbod voor onschuldige mensen zijn wel degelijk oorlogsmisdaden.
Dat is het beslist niet. In tijd van oorlog gelden andere regels. Bij de eerste golfoorlog hebben de amerikanen 150.000 irakese soldaten gedood. De meesten daarvan zijn dienstplichtigen, gewoon brave huisvaders. Zo gaat het in de oorlog als een volk achter de verkeerde leider aanloopt, of zich laat ophitsen door de verkeerde mensen. Het palestijnse volk heeft de weg van het geweld gekozen, ze hebben israel de oorlog verklaard. Ze willen de israelisch wegjagen en uitroeien. En dan vinden ze het vreemd dat die daar niet aan meewerken. Het is getuigd van grote beschaving dat de israelisch nog steeds willen praten met een volk dat het op hun vernietiging heeft voorzien.
Juist nu hebben de Palestijnen onze hulp nodig. Intifadah betekent opstand, een opstand tegen de Israëlische bezetters is geheel terecht, maar ik vind dat burgers niet gedood mogen worden. Jij schuift alle schuld af op de Palestijnen, maar in december vorig jaar hebben de Palestijnen zich een maand stilgehouden, maar Sharon ging gewoon door met vergeldingaanvallen. Het is meer dan duidelijk dat er zo geen vrede kan komen.
Door de oorlog voort te zetten kan er wel vrede komen? We zullen zien. Ach de arabieren denken dat ze israelisch vroeg of laat er wel onder kunnen krijgen als ze maar lang genoeg blijven haten. Wie zo denkt verdient wat mij betreft alles wat hem toekomt.
Deze discussie gaat over de Palestijnen, en daarom heb ik het over de Palestijnen, en niet over de Koerden, anders zou ik het opnemen voor de Koerden.
Waar het mij om gaat is de betrekkelijkheid van het palestijns israelisch conflict te laten zien. Het aantal doden is werkelijk lachwekkend laag in vergelijking met andere conflicten. De moslims geven er een lading aan die buiten alle proportie is. Waar we hier mee te maken hebben is onverbloemd rascisme op basis van godsdienst. Het is heel belangrijk dat het westen de ware aard van dit congflict inziet. De islam is een geloof dat met geweld is verspreid en zich nog steeds met geweld verspreid.
Wist je trouwens dat Koerden ook islamitisch zijn?
Ja dat wist ik, ze hebben overigens een belangrijke rol gespeeld bij het uitroeien van de armeniers, bepaald geen onschuldig volkje. In nederland spelen ze een belangrijke rol in de drugs en wapenhandel.
Ja, ze hebben een eigen land.
Turkije en iran bezetten nog steeds een groot deel van hun vroegere land. Moeten ze dat pikken? Dat vraag mij steeds af, want het zijn stukken grond die veel groter zijn dan heel israel. Vertel mij eens waarom die relatief kleine stukjes grond in palestina zo immens belangrijk zijn. Terwijl turkije enorme lappen grond van de grieken, koerden en armeniers heeft ingepikt en die moeten er maar mee leven. Waarom de palestijnen dan niet?
Nee.
Maar vind jij dat ik in een discussie over Palestina moet zeggen:

De Koerden, Armenen, Hongaren, Ieren, ... worden onderdrukt, en de Palestijnen ook.
Als de palestijnen ophouden met vechten worden ze ook niet onderdrukt. Het is een beetje moeilijk mensen bewegingsvrijheid te geven die dat steeds gebruiken om aanslagen te plegen.

Als de Israelisch echt kwaad willen dan zetten ze er een hek om heen en staan ze geen palestijn nog toe om in israel te werken. Zonder ze te 'onderdrukken' mogen ze dan in vrede creperen, want de gaza strook is het drukst bevolkte gebied ter wereld zonder voldoende middelen van bestaan. Ben je dan tevreden. Trouwens als de joden er weg trekken is het over honderd jaar weer de zelfde woestijn die het eerst was.
Helaas niet. Maar is dat de schuld van de Palestijnen, en moeten wij de Palestijnse kwestie opzij schuiven omdat andere volken ook onderdrukt worden?
Ja want het hele palestijnse conflict is niet meer dan een propagandastunt om de aandacht af te leiden van de werkelijke slagvelden. 1 miljoen doden in soedan de afgelopen 20 jaar en nog steeds zijn veel belangrijker dan die paar honderd burgers over en weer in israel.
De Volkskrant, NRC Handelsblad, Trouw, allemaal moslims? Wist ik niet.
De redenen liggen iets anders. Europa haalt zijn olie uit het midden oosten, en dat is van vitaal belang voor onze economie. Nou winden de moslims daar zich geweldig op over een onbenullig conflict in israel. In combinatie met het latente anti-semitisme dat ook hier nog steeds aanwezig is en de linkse afkeer van de VS krijgt de berichtgeving gestalte. Voor de oliecrisis was nederland erg pro israel, na de oliecrisis veranderde dat geleidelijk. In de komende jaren zul je zien dat het weer de andere kant op gaat, want door bin laden zijn de mensen flink opgeschrikt. Voeg daarbij het feit dat wij nu een moslimminderheid hebben die nauwelijks wenst te integreren, maar er wel hele radikale ideeen op nahoudt en het besef groeit dat israel ons eigen voorland is.
Bron? Ik heb er weinig aan als ik niet weet waar het vandaan komt.
Het is uit een niet joodse of islamitische bron, maar van een nederlander die dat zelf helemaal heeft zitten uitzoeken, ik zal eens kijken of ik de link kan vinden. Ik begrijp dat jij er inhoudelijk niets op af te dingen hebt?

Het is gewoon geschiedenis hoor en klopt met wat ik in andere boeken heb gelezen. Het komt inderdaad niet overeen met de opgeblazen islamitische propaganda-versie.
Wat mij betreft mag elke Likud/Jihad/Hamas-aanhanger of rechts-extremist opdonderen uit dat land. Dan kunnen de Palestijnen en de joden eindelijk in vrede leven.
Dit conflict zal nooit tot rust komen, want er zijn te veel groepen uit te veel landen bezig om steeds maar weer olie op het vuur te gooien en met veel succes want de hele moslimwereld is laaiend en wil een potje meehelpen. De opkomst van de sataliettelevisie met elke dag beelden van elke vermeende onrechtvaardigheid zal de zaak verder verergeren. Het is al voorspeld, dit wordt de eeuw van de grote botsingen tussen de culturen. Mensen zien oorlog nooit aankomen, maar oorlog is een constante factor in de menselijke geschiedenis, daar zijn we echt niet immuum voor geworden. Als het eenmaal begint dan slaat het om zich heen als een veenbrand.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2002 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 November 2002 @ 21:25:
[...]
Het aantal onschuldig gedode mensen aan palestijnse kant loopt in de honderden en is zeker niet groter dan aan israelische kant, dat is voor een oorlog erg weinig. De israelisch schieten niet gericht op burgers maar richten zich op de aanstichters van het geweld. Het zijn de palestijnen die willekeurig burgers doodschieten om ze zo uit israel te verjagen. Ga eens lezen op de site van de hezbollah daar wordt deze taktiek uitvoerig toegelicht.
En Hezbollah is een vertegenwoordiger van het Palestijnse volk? Ik dacht het niet. Bovendien zitten er veel extreem-rechtse partijen in de regering-Sharon, die naar mijn mening geen haar beter zijn dan Hezbollah. De enige twee normale partijen die erin zaten, dat was Shas en de Arbeidspartij.
[...]
Dat is het beslist niet. In tijd van oorlog gelden andere regels. Bij de eerste golfoorlog hebben de amerikanen 150.000 irakese soldaten gedood. De meesten daarvan zijn dienstplichtigen, gewoon brave huisvaders. Zo gaat het in de oorlog als een volk achter de verkeerde leider aanloopt, of zich laat ophitsen door de verkeerde mensen.
Toch moet het zeker niet normaal worden om onschuldige burgers te doden die helemaal niets met het conflict te maken hebben. Alhoewel ik tegen de Golfoorlog was, denk ik dat de Amerikanen die 150.000 soldaten hebben gedood uit zelfverdediging (wat betreft die oorlog), immers, soldaten hebben wapens, en dat kun je van de gemiddelde Palestijn niet zeggen.
[...]
Het palestijnse volk heeft de weg van het geweld gekozen, ze hebben israel de oorlog verklaard. Ze willen de israelisch wegjagen en uitroeien. En dan vinden ze het vreemd dat die daar niet aan meewerken. Het is getuigd van grote beschaving dat de israelisch nog steeds willen praten met een volk dat het op hun vernietiging heeft voorzien.
De Palestijnen hebben Israël helemaal niet de oorlog verklaard. Als de joden in (en voor) 1948 niet de weg van terreur en vernieling hadden gekozen, was er nu absoluut geen probleem geweest. Daarvoor pleegden zionistische terroristen aanslagen op Engelse en Palestijnse doelen. Volgens jou redenering hadden de Arabische landen dus niet moeten meewerken, en hadden ze Israël moeten uitschakelen.
[...]
Door de oorlog voort te zetten kan er wel vrede komen? We zullen zien. Ach de arabieren denken dat ze israelisch vroeg of laat er wel onder kunnen krijgen als ze maar lang genoeg blijven haten. Wie zo denkt verdient wat mij betreft alles wat hem toekomt.
Heb ik gezegd dat er wel vrede kan komen als de oorlog wordt voortgezet? Absoluut niet, ik bedoelde dat er geen vrede kan komen als Israël/Palestijnen gewoon doorgaan terwijl de andere partij zijn akties al gestaakt heeft. Ik ben van mening (ik ben sowieso tegen vergeldingsaanvallen van Israël) dat Israël had moeten stoppen met aanvallen op Palestijnse steden en op vermeende Palestijnse terroristen als de Palestijnen geen aanslagen meer plegen. Dat is de enige weg naar vrede, als Israël denkt dat ze het Palestijnse verzet kunnen smoren door zoveel mogelijk terroristen te doden, hebben ze het goed mis, ze kunnen beter nadenken over waarom de Palestijnen in opstand komen, ze doen het heus niet voor de lol.
[...]
Waar het mij om gaat is de betrekkelijkheid van het palestijns israelisch conflict te laten zien. Het aantal doden is werkelijk lachwekkend laag in vergelijking met andere conflicten. De moslims geven er een lading aan die buiten alle proportie is. Waar we hier mee te maken hebben is onverbloemd rascisme op basis van godsdienst. Het is heel belangrijk dat het westen de ware aard van dit congflict inziet. De islam is een geloof dat met geweld is verspreid en zich nog steeds met geweld verspreid.
De Tsjetsjenen zijn ook islamitisch. Hoe verklaar jij dat de moslims bij dat conflict niet staan te schreeuwen. Je zegt immers dat er sprake is van racisme op godsdienst. Ik denk dat we veel horen over Palestina omdat het een 'brandhaard' is, en omdat de situatie daar (levensomstandigheden van de onderdrukten) veel ernstiger is dan bij andere conflicten. Het is niet zo dat de Armenen/Basken/Ieren een uitgaansverbod voorgescholteld krijgen, of dat er huizen van onschuldige Basken worden gesloopt, omdat de meerderheid van de Basken de ETA steunt.
[...]
Ja dat wist ik, ze hebben overigens een belangrijke rol gespeeld bij het uitroeien van de armeniers, bepaald geen onschuldig volkje. In nederland spelen ze een belangrijke rol in de drugs en wapenhandel.
En de Duitsers hebben een belangrijke rol gespeeld bij het uitroeien van de joden in Europa, betekent dat volgens jou dat de Duitsers ook niet onschuldig zijn?
[...]
Turkije en iran bezetten nog steeds een groot deel van hun vroegere land. Moeten ze dat pikken? Dat vraag mij steeds af, want het zijn stukken grond die veel groter zijn dan heel israel. Vertel mij eens waarom die relatief kleine stukjes grond in palestina zo immens belangrijk zijn. Terwijl turkije enorme lappen grond van de grieken, koerden en armeniers heeft ingepikt en die moeten er maar mee leven. Waarom de palestijnen dan niet?
De situatie in Palestina is veel ernstiger dan wat er in Turkije gebeurt (alhoewel dat ook niet mals is). Als het aan mij zou liggen, zou elk onderdrukt volk een eigen staat mogen krijgen, dus ook de Palestijnen. Je leidt de aandacht een beetje af van Palestina door er andere volken bij te halen.
[...]
Als de palestijnen ophouden met vechten worden ze ook niet onderdrukt. Het is een beetje moeilijk mensen bewegingsvrijheid te geven die dat steeds gebruiken om aanslagen te plegen.
En (sorry dat ik de nazi's er weer bij haal) de Nederlanders gebruikten hun bewegingsvrijheid in WO II om aanslagen te plegen op Duitsers. Was de onderdrukking van de Nederlanders door de Duitsers dus gerechtvaardigd?
[...]
Als de Israelisch echt kwaad willen dan zetten ze er een hek om heen en staan ze geen palestijn nog toe om in israel te werken.
Dat is al geschied, de "Muur van Jeruzalem" is eerder dit jaar gebouwd. Als Israël de Palestijnen wil isoleren, moeten ze zich terugtrekken uit de Westbank, de Palestijnen een eigen staat geven en zich niet meer bemoeien met Palestijnse zaken. Dàn moet je vreemd opkijken als er aanslagen worden gepleegd.
[...]
Zonder ze te 'onderdrukken' mogen ze dan in vrede creperen, want de gaza strook is het drukst bevolkte gebied ter wereld zonder voldoende middelen van bestaan. Ben je dan tevreden. Trouwens als de joden er weg trekken is het over honderd jaar weer de zelfde woestijn die het eerst was.
Dat zou beter zijn, ja. Nu mogen Palestijnen ook al niet werken in Israël, dus ik begrijp niet wat het verschil zou zijn, op terugtrekking van de Israëlische soldaten uit Palestina na.
[...]
Ja want het hele palestijnse conflict is niet meer dan een propagandastunt om de aandacht af te leiden van de werkelijke slagvelden. 1 miljoen doden in soedan de afgelopen 20 jaar en nog steeds zijn veel belangrijker dan die paar honderd burgers over en weer in israel.
Een beetje hypocriet, vind je niet? Per dag komen er ongeveer 10.000 mensen om door gebrek aan voedsel, en de hele werld schreeuwde moord en brand na de aanslagen op 11 september.
[...]
De redenen liggen iets anders. Europa haalt zijn olie uit het midden oosten, en dat is van vitaal belang voor onze economie. Nou winden de moslims daar zich geweldig op over een onbenullig conflict in israel. In combinatie met het latente anti-semitisme dat ook hier nog steeds aanwezig is
Helaas wel. Maar de meeste Israëlieten hebben ook een hekel aan Arabieren.
[...]
en de linkse afkeer van de VS krijgt de berichtgeving gestalte.
Ik vind het erg jammer dat jij kritiek hebben op het uniliterale optreden van Amerika heel ver vindt gaan. Of een oorlog tegen Irak niet steunen. Daarnaast heeft het helemaal niets te maken met "links", en de berichtgeving ook niet.
[...]
Voor de oliecrisis was nederland erg pro israel, na de oliecrisis veranderde dat geleidelijk. In de komende jaren zul je zien dat het weer de andere kant op gaat, want door bin laden zijn de mensen flink opgeschrikt.
Ik vind dat de laatste tijd juist minder worden.
[...]
Voeg daarbij het feit dat wij nu een moslimminderheid hebben die nauwelijks wenst te integreren, maar er wel hele radikale ideeen op nahoudt en het besef groeit dat israel ons eigen voorland is.
Er wonen één miljoen moslims in Nederland, beweer jij dat ze allemaal nauwelijks wensen te integreren, en er heel radikale ideeën op nahouden?
[...]
Het is uit een niet joodse of islamitische bron, maar van een nederlander die dat zelf helemaal heeft zitten uitzoeken, ik zal eens kijken of ik de link kan vinden. Ik begrijp dat jij er inhoudelijk niets op af te dingen hebt?

Het is gewoon geschiedenis hoor en klopt met wat ik in andere boeken heb gelezen. Het komt inderdaad niet overeen met de opgeblazen islamitische propaganda-versie.
Een Nederlander kan ook joods/islamitisch zijn, maar dat terzijde. Bronvermelding, als het kan.
[...]
Dit conflict zal nooit tot rust komen, want er zijn te veel groepen uit te veel landen bezig om steeds maar weer olie op het vuur te gooien en met veel succes want de hele moslimwereld is laaiend en wil een potje meehelpen.
Er was toch een plan ingediend door de kroonprins van Saudi-Arabië, maar dat verworpen werd door Israël. Israël zou zich terugtrekken uit de Westbank en de Gazastrook, in ruil daarvoor zouden de Arabische landen diplomatieke betrekkingen aanknopen met Israël. En ze zouden er ook vrede voor terugkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 november 2002 @ 22:14:
En Hezbollah is een vertegenwoordiger van het Palestijnse volk? Ik dacht het niet. Bovendien zitten er veel extreem-rechtse partijen in de regering-Sharon, die naar mijn mening geen haar beter zijn dan Hezbollah. De enige twee normale partijen die erin zaten, dat was Shas en de Arbeidspartij.
Heb ik nergens beweerd. Hezbollah ondersteunt de palestijnen aktief met wapens, geld en strijders en speelt dus een rol of wil jij dat ontkennen.
Toch moet het zeker niet normaal worden om onschuldige burgers te doden die helemaal niets met het conflict te maken hebben. Alhoewel ik tegen de Golfoorlog was, denk ik dat de Amerikanen die 150.000 soldaten hebben gedood uit zelfverdediging (wat betreft die oorlog), immers, soldaten hebben wapens, en dat kun je van de gemiddelde Palestijn niet zeggen.
De gemiddelde palestijn heeft geen wapens, laat me niet lachen
De Palestijnen hebben Israël helemaal niet de oorlog verklaard. Als de joden in (en voor) 1948 niet de weg van terreur en vernieling hadden gekozen, was er nu absoluut geen probleem geweest. Daarvoor pleegden zionistische terroristen aanslagen op Engelse en Palestijnse doelen. Volgens jou redenering hadden de Arabische landen dus niet moeten meewerken, en hadden ze Israël moeten uitschakelen.
Ik zie dat mijn geschiedenisstukjes geen enkele indruk hebben gemaakt, het is echt onwaar wat je hier zegt. Je herhaalt steeds maar dezelfde argumenten, bij mij komt dat over als indoctrinatie.
Heb ik gezegd dat er wel vrede kan komen als de oorlog wordt voortgezet? Absoluut niet, ik bedoelde dat er geen vrede kan komen als Israël/Palestijnen gewoon doorgaan terwijl de andere partij zijn akties al gestaakt heeft. Ik ben van mening (ik ben sowieso tegen vergeldingsaanvallen van Israël) dat Israël had moeten stoppen met aanvallen op Palestijnse steden en op vermeende Palestijnse terroristen als de Palestijnen geen aanslagen meer plegen. Dat is de enige weg naar vrede, als Israël denkt dat ze het Palestijnse verzet kunnen smoren door zoveel mogelijk terroristen te doden, hebben ze het goed mis, ze kunnen beter nadenken over waarom de Palestijnen in opstand komen, ze doen het heus niet voor de lol.
Je debiteert steeds maar weer dezelfde standpunten:

1) het onrecht in israel is verschrikkelijk: niet waar, sterk overdreven
2) er worden heel veel palestijnse burgers vermoord, niet waar, eerder omgekeerd
3) de palestijnen reageren alleen maar: De israelisch zeker niet
4) israel is begonnen: dat zegt een klein kind tegen zijn moeder (en ook nog historisch onjuist)
5) de palestijnen vechten een gerechtvaardigde strijd: Geen enkel strijd rechtvaardigt de middelen die de palestijen gebruiken
6) Je mag het niet met andere conflicten vergelijken: nee natuurlijk niet want dan blijkt hoe volkomen belachelijk alle opwinding is
De Tsjetsjenen zijn ook islamitisch. Hoe verklaar jij dat de moslims bij dat conflict niet staan te schreeuwen. Je zegt immers dat er sprake is van racisme op godsdienst. Ik denk dat we veel horen over Palestina omdat het een 'brandhaard' is, en omdat de situatie daar (levensomstandigheden van de onderdrukten) veel ernstiger is dan bij andere conflicten. Het is niet zo dat de Armenen/Basken/Ieren een uitgaansverbod voorgescholteld krijgen, of dat er huizen van onschuldige Basken worden gesloopt, omdat de meerderheid van de Basken de ETA steunt.
Het heeft weinig zin voor ze, want rusland heeft grote schijt aan wat het buitenland of de moslims daarvan vinden.

Volgens mij weet jij niets van oorlog. Tijdens een oorlog krijgt ook de eigen bevolking vaak een uitgangsverbod opgelegd. In ierland was er ook jaren lang een uitgangsverbod. De basken er armeniers, plegen wel aanslagen, maar niet elke week, hooguit een paar keer per jaar. Daar ga je het openbare leven niet voor lam leggen.
En de Duitsers hebben een belangrijke rol gespeeld bij het uitroeien van de joden in Europa, betekent dat volgens jou dat de Duitsers ook niet onschuldig zijn?
Er is nu een nieuwe generatie die heel anders denkt. Wat in het voordeel van de duitsers spreekt is dat ze afstand hebben genomen van het verleden en hun spijt hebben betuigd. Duitsland heeft ook miljarden wiedergutmachung betaald Dat is toch heel anders dan de turkse regering die weigert over het onderwerp te praten. Ook tegen de jappanners is veel weerstand omdat ze veel zaken blijven ontkennen. Hoe kun je iemand vergeven die weigert schuld te bekennen.
De situatie in Palestina is veel ernstiger dan wat er in Turkije gebeurt (alhoewel dat ook niet mals is). Als het aan mij zou liggen, zou elk onderdrukt volk een eigen staat mogen krijgen, dus ook de Palestijnen. Je leidt de aandacht een beetje af van Palestina door er andere volken bij te halen.
Honderden doden ernstiger dan honderdduizenden? Ik wordt niet goed. Kleine stukjes grond belangrijker dan stukken groter dan nederland. avondklok belangrijker dan genocide? Ik leid de aandacht niet af, ik probeer probleem in het juiste licht te zien.

Het lijkt wel of jij het leven van de palestijnen wilt vergelijken met die van een amsterdammer. Dit is oorlog besef je dat wel, geen burenruzie? In oorlog vallen doden, veel doden. De avondklok dat is gewoon normaal in oorlogstijd, maar jij maakt er een schending van de mensenrechten van. In oorlogstijd worden de meeste rechten van de mens gewoon opgeschort. Vrijheid van meningsuiting, drukpers, vergadering, vrij verkeer etc. het bestaat helemaal niet meer. Oorlog is de naakte strijd om te overleven. De palestijnen hebben het misschien wel moeilijk naar nederlandse begrippen, maar waarschijnlijk beter dan 80% van de bevolking in afrika, ze verhongeren niet, ze worden niet verkracht, het economische leven gaat nog steeds door. Vergeleken met andere oorlogen is dit nog steeds een hele luxe oorlog en bovendien een die door de palestijnen zelf levend wordt gehouden.
En (sorry dat ik de nazi's er weer bij haal) de Nederlanders gebruikten hun bewegingsvrijheid in WO II om aanslagen te plegen op Duitsers. Was de onderdrukking van de Nederlanders door de Duitsers dus gerechtvaardigd?
De nederlanders vermoordden geen duitse burgers, maar duitse militairen, omgekeerd doodden de duitsers wel burgers. Daarom zijn de palestijnen ook de nazi's in dit conflict.
Dat is al geschied, de "Muur van Jeruzalem" is eerder dit jaar gebouwd. Als Israël de Palestijnen wil isoleren, moeten ze zich terugtrekken uit de Westbank, de Palestijnen een eigen staat geven en zich niet meer bemoeien met Palestijnse zaken. Dàn moet je vreemd opkijken als er aanslagen worden gepleegd.
Van een volstrekte afscheiding is nog geen sprake, nog steeds gaan palestijnen werken in israel al wordt het steeds moeilijker.
Dat zou beter zijn, ja. Nu mogen Palestijnen ook al niet werken in Israël, dus ik begrijp niet wat het verschil zou zijn, op terugtrekking van de Israëlische soldaten uit Palestina na.
Volgens mij baseer jij je teveel op propaganda.
Een beetje hypocriet, vind je niet? Per dag komen er ongeveer 10.000 mensen om door gebrek aan voedsel, en de hele werld schreeuwde moord en brand na de aanslagen op 11 september.
Ja hypocriet he, de meeste palestijnen die zo lopen te janken hebben nog steeds een volle buik, laten we ons inderdaad liever om de echte slachtoffers bekommeren dan een stelletje heethoofden, die graag oorlog wil voeren.
Ik vind het erg jammer dat jij kritiek hebben op het uniliterale optreden van Amerika heel ver vindt gaan. Of een oorlog tegen Irak niet steunen. Daarnaast heeft het helemaal niets te maken met "links", en de berichtgeving ook niet.
Dat zei ik niet. De afkeer van links tegen amerika heeft oa te maken met een afkeer tegen kapitalisme en massaconsumentisme. De nederlandse pers is voor 80% links georienteerd.
Ik vind dat de laatste tijd juist minder worden.
blijf hopen
Er wonen één miljoen moslims in Nederland, beweer jij dat ze allemaal nauwelijks wensen te integreren, en er heel radikale ideeën op nahouden?
Als 20% van de moslims in nederland achter de aanslag op de wtc staat, zegt dat toch wel iets. Jij behoort zelf tot de gematigde categorie, maar jouw standpunten over israel zijn zo eenzijdig dat ik me weinig illusies maak.

De moslims hebben altijd beweerd dat ze weer terug zouden keren naar hun vaderland, daarom heeft de nederlandse regering ze aktief ondersteund om hun taal en cultuur te onderhouden. Inmiddels is gebleken dat ze de boel voor de gek hebben gehouden. Gevolg, hele moslimwijken met mensen die nauwelijks nederlands spreken en hun geloof nog fanatieker beoefenen dan vaak in hun land van herkomst wordt toegestaan. De moslims ontwikkelen zich tot een snel groeiende, intollerante subcultuur. Uit onderzoeken is gebleken dat de integratie van de moslims stopt bij de voordeur. Dat is nooit de bedoelling geweest van de nederlanders en velen ergeren zich behoorlijk aan deze ontwikkeling. Op lange termijn staat dit garant voor een hoop ellende.

Ik vond het interview met de ouders van de marokaanse jongen uit venlo ook weer onthullend. Ze spraken geen nederlands. Mijn zoon is een goede jongen, hij is goed opgevoed met waarden en normen. Maar kom niet aan hem, want dan maakt hij je dood. Inderdaad dat hebben we gemerkt. Dat geeft aardig de enorme kloof aan die er is in het denken tussen de twee bevolkingsgroepen.
Een Nederlander kan ook joods/islamitisch zijn, maar dat terzijde. Bronvermelding, als het kan.
Die krijg je, maar ik wil dat je eerst eens even inhoudelijk er op reageert en vertelt welke uitspraken in het stukje onjuist zijn en welke je wel accepteert, dan kunnen we dat samen uitzoeken.
Er was toch een plan ingediend door de kroonprins van Saudi-Arabië, maar dat verworpen werd door Israël. Israël zou zich terugtrekken uit de Westbank en de Gazastrook, in ruil daarvoor zouden de Arabische landen diplomatieke betrekkingen aanknopen met Israël. En ze zouden er ook vrede voor terugkrijgen.
De meeste regimes in het midden oosten zijn ook niet geinteresseerd in het conflict. Zij onderdrukken hun moslimbevolking nog veel harder dan israel dat doet. De saoedisch zijn een door en door corrupte dynastie die hun variant van het moslim geloof aktief ondersteunen om in het zadel te blijven. Ook voor hen is het conflict echter een gevaar.

Het zijn allerlei bewegingen van fundamentalisten die het palestijnse conflict een ideaal middel vinden om steun te verwerven. Zij proberen de moslims te radikaliseren door het het onrecht uit te vergroten, met name bij de ongeletterde arme massa. Armoede is goede voedingsbodem en helaas zijn er maar weinig intelectuelen die hun nek durven uitsteken en er tegen in gaan. Dit wordt versterkt door het feit dat het islamgeloof al eeuwen lang nauwelijks afwijkingen tolereert. Zodra je dus met koran gaat zwaaien durft niemand je meer tegen te spreken, daar profiteren deze bewegingen van. Lees maar eens hun charters. Ze baseren zich allemaal heel sterk op het geloof.

Het individuele denken uit de griekse beschaving is de bakermat van onze westerse beschaving. Het oosterse denken is gebaseerd op groepsdenken en verschilt fundameteel van onze westerse manier van denken.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2002 03:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 02:10:
[...]
Heb ik nergens beweerd. Hezbollah ondersteunt de palestijnen aktief met wapens, geld en strijders en speelt dus een rol of wil jij dat ontkennen.
Niet de Palestijnen, maar een aantal Palestijnse zelfmoordenaars.
[...]
De gemiddelde palestijn heeft geen wapens, laat me niet lachen
Slechts een klein deel van de Palestijnse bevolking heeft wapens/explosieven, daarom kunnen ze zich ook zo slecht verdedigen als Israël de Palestijnse steden weer eens bezet.
[...]
Ik zie dat mijn geschiedenisstukjes geen enkele indruk hebben gemaakt, het is echt onwaar wat je hier zegt. Je herhaalt steeds maar dezelfde argumenten, bij mij komt dat over als indoctrinatie.
Jij ook. En ik heb zelf ook andere geschiedenisstukjes.
[...]
Je debiteert steeds maar weer dezelfde standpunten:

1) het onrecht in israel is verschrikkelijk: niet waar, sterk overdreven
2) er worden heel veel palestijnse burgers vermoord, niet waar, eerder omgekeerd
3) de palestijnen reageren alleen maar: De israelisch zeker niet
4) israel is begonnen: dat zegt een klein kind tegen zijn moeder (en ook nog historisch onjuist)
5) de palestijnen vechten een gerechtvaardigde strijd: Geen enkel strijd rechtvaardigt de middelen die de palestijen gebruiken
6) Je mag het niet met andere conflicten vergelijken: nee natuurlijk niet want dan blijkt hoe volkomen belachelijk alle opwinding is
En jij ook, maar dan alleen dit punt:

1. De islam is een gewelddadige godsdienst en moet gestopt worden.
[...]

Het heeft weinig zin voor ze, want rusland heeft grote schijt aan wat het buitenland of de moslims daarvan vinden.

Volgens mij weet jij niets van oorlog. Tijdens een oorlog krijgt ook de eigen bevolking vaak een uitgangsverbod opgelegd. In ierland was er ook jaren lang een uitgangsverbod. De basken er armeniers, plegen wel aanslagen, maar niet elke week, hooguit een paar keer per jaar. Daar ga je het openbare leven niet voor lam leggen.
Het is een schending van de mensenrechten en het is inhumaan. Daarom is het verkeerd, en je kunt niet zeggen dat het 'mag' omdat de Palestijnen allemaal extremistische strijders zijn. Want dat zijn ze niet.
[...]
Er is nu een nieuwe generatie die heel anders denkt. Wat in het voordeel van de duitsers spreekt is dat ze afstand hebben genomen van het verleden en hun spijt hebben betuigd. Duitsland heeft ook miljarden wiedergutmachung betaald Dat is toch heel anders dan de turkse regering die weigert over het onderwerp te praten. Ook tegen de jappanners is veel weerstand omdat ze veel zaken blijven ontkennen. Hoe kun je iemand vergeven die weigert schuld te bekennen.
Het is heel verkeerd om het Japanse of het Turkse volk 'niet onschuldig' te noemen, omdat de regering weigert schuld te bekennen of iets dergelijks. Dan kan ik ook de Amerikanen 'schuldig' noemen omdat Bush oorlog voeren als hobby heeft.
[...]
Honderden doden ernstiger dan honderdduizenden? Ik wordt niet goed. Kleine stukjes grond belangrijker dan stukken groter dan nederland. avondklok belangrijker dan genocide? Ik leid de aandacht niet af, ik probeer probleem in het juiste licht te zien.
Nee, en in die gebieden worden er geen honderdduizenden mensen per maand vermoord. Dat is al lang voorbij, wat bij de Palestijnen niet het geval is. Daarnaast valt Israël soms plunderend met bulldozers Palestijnse steden binnen, waarna er huizen van onschuldige Palestijnen worden gesloopt. Ook trekt Israël zich niets aan van de VN en het internationale recht, want als Israël een Palestijn verdenkt van terrorisme, dan wordt hij geliquideerd, zonder proces. En zeg niet dat de mensenrechten niet gelden als er oorlog is, de mensenrechten zijn ook gemaakt om onschuldige mensen in een oorlog te beschermen.
[...]
Het lijkt wel of jij het leven van de palestijnen wilt vergelijken met die van een amsterdammer. Dit is oorlog besef je dat wel, geen burenruzie? In oorlog vallen doden, veel doden. De avondklok dat is gewoon normaal in oorlogstijd, maar jij maakt er een schending van de mensenrechten van. In oorlogstijd worden de meeste rechten van de mens gewoon opgeschort. Vrijheid van meningsuiting, drukpers, vergadering, vrij verkeer etc. het bestaat helemaal niet meer. Oorlog is de naakte strijd om te overleven. De palestijnen hebben het misschien wel moeilijk naar nederlandse begrippen, maar waarschijnlijk beter dan 80% van de bevolking in afrika, ze verhongeren niet, ze worden niet verkracht, het economische leven gaat nog steeds door. Vergeleken met andere oorlogen is dit nog steeds een hele luxe oorlog en bovendien een die door de palestijnen zelf levend wordt gehouden.
Luxe oorlog? Laat me niet lachen. Laatst was er in Nova een reportage over een Palestijnse stad, daar was een Palestijns meisje doodgeschoten toen ze naar de winkel ging om voedsel te kopen. En er werd een keer een Palestijnse ambulance beschoten, daarbij kwam een arts om het leven.

Jij stelt dat mensenrechten niet gelden als er oorlog is. Dus ik neem aan dat jij het niet erg vindt wat Saddam Hoessein de Koerden heeft aangedaan? (Nee, dat is een van jouw argumenten om Irak aan te vallen, of niet?)
[...]
De nederlanders vermoordden geen duitse burgers, maar duitse militairen, omgekeerd doodden de duitsers wel burgers. Daarom zijn de palestijnen ook de nazi's in dit conflict.
Dat kwam omdat er geen Duitsers in Nederland kwamen leven. In Polen wel, en daar werden er genoeg gedood door de Polen. Verder moet je niet vergeten dat de geallieerden met bombardementen op steden vele honderdduizenden Duitse burgers hebben gedood. Dus de geallieerden zijn ook gelijk nazi's?
[...]
Volgens mij baseer jij je teveel op propaganda.
Jij ook.
[...]
Ja hypocriet he, de meeste palestijnen die zo lopen te janken hebben nog steeds een volle buik, laten we ons inderdaad liever om de echte slachtoffers bekommeren dan een stelletje heethoofden, die graag oorlog wil voeren.
Dat je genoeg voedsel hebt betekent niet dat je je dan niet mag verzetten. Tot 1944 hadden de Nederlanders genoeg voedsel, en toch verzetten ze zich tegen de nazi's. Vind jij dan dat "de Nederlanders niet zo hadden moeten janken, met hun volle buik" :?
[...]
Dat zei ik niet. De afkeer van links tegen amerika heeft oa te maken met een afkeer tegen kapitalisme en massaconsumentisme. De nederlandse pers is voor 80% links georienteerd.
Dat je links bent, betekent niet dat je er niet objectief over kunt berichten.
[...]
Als 20% van de moslims in nederland achter de aanslag op de wtc staat, zegt dat toch wel iets. Jij behoort zelf tot de gematigde categorie, maar jouw standpunten over israel zijn zo eenzijdig dat ik me weinig illusies maak.
10% van de moslims in Nederland stond achter de aanslag op het WTC... en ik ben geen moslim. Verder zeg je dat iedereen die vindt dat de Palestijnen gelijk hebben een extremistische moslim is, is Gretta Duisenberg volgens jou ook moslima?
[...]
Die krijg je, maar ik wil dat je eerst eens even inhoudelijk er op reageert en vertelt welke uitspraken in het stukje onjuist zijn en welke je wel accepteert, dan kunnen we dat samen uitzoeken.
Ik accepteer niet dat er staat dat 'de Arabieren' een oorlog begonnen zijn tegen Israël, dat zie ik anders:
In Palestine, Arab protests against partition erupted in violence, with attacks on Jewish settlements in retaliation to the attacks of Jews terrorist groups to Arab Towns and villages and massacres in hundred against unarmed Palestinian in there homes , that soon led to a full-scale war. The British generally refused to intervene, intent on leaving the country no later than August 15, 1948, the date in the partition plan for termination of the mandate.

When it became clear that the British intended to leave by May 15, leaders of the Yishuv decided (as they claim) to implement that part of the partition plan calling for establishment of a Jewish state. In Tel Aviv on May 14 the Provisional State Council, formerly the National Council, “representing the Jewish people in Palestine and the World Zionist Movement,” proclaimed the “establishment of the Jewish State in Palestine, to be called Medinat Israel (the State of Israel) … open to the immigration of Jews from all the countries of their dispersion.”

On May 15 the armies of Egypt, Transjordan (now Jordan), Syria, Lebanon, and Iraq joined Palestinian and other Arab guerrillas who had been fighting Jewish forces since November 1947. The war now became an international conflict, the first Arab-Israeli War. The Arabs failed to prevent establishment of a Jewish state, and the war ended with four UN-arranged armistice agreements between Israel and Egypt, Lebanon, Jordan, and Syria. The frontiers defined in the armistice agreements remained until they were altered by Israel's conquests during the Six days War in 1967.
Bron: http://www.palestinehistory.com/time1900.htm#1948-1
[...]
De meeste regimes in het midden oosten zijn ook niet geinteresseerd in het conflict. Zij onderdrukken hun moslimbevolking nog veel harder dan israel dat doet. De saoedisch zijn een door en door corrupte dynastie die hun variant van het moslim geloof aktief ondersteunen om in het zadel te blijven. Ook voor hen is het conflict echter een gevaar.
Inderdaad, zij onderdrukken hun bevolking, maar niet veel harder dan Israël dat doet. Ze slopen geen huizen van onschuldige mensen, ze leggen geen wegblokkades aan, ze bouwen geen nederzettingen in andere landen.
Het zijn allerlei bewegingen van fundamentalisten die het palestijnse conflict een ideaal middel vinden om steun te verwerven. Zij proberen de moslims te radikaliseren door het het onrecht uit te vergroten, met name bij de ongeletterde arme massa. Armoede is goede voedingsbodem en helaas zijn er maar weinig intelectuelen die hun nek durven uitsteken en er tegen in gaan. Dit wordt versterkt door het feit dat het islamgeloof al eeuwen lang nauwelijks afwijkingen tolereert. Zodra je dus met koran gaat zwaaien durft niemand je meer tegen te spreken, daar profiteren deze bewegingen van. Lees maar eens hun charters. Ze baseren zich allemaal heel sterk op het geloof.
Die bewegingen ja. Maar dat betekent niet dat de Palestijnse opstand niet gerechtvaardigd is. Na 54 jaar onderdrukking en oorlog wordt het tijd voor vrede en vrijheid, zowel voor de joden als voor de Palestijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• constantino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08-2022
Ik heb niet alles doorgelezen, maar ik heb hier een simpele oplossing voor , en ik heb hier goed over nagedacht. Bush zou moeten aftreden of gewoon vermoord worden, zoals Pim Fortuyn. Dat was gewoon een hitler, als ik aan hem denk zie ik de beelden van WO2 voor mij.

Bush had gewoon nooit president mogen worden! Toevallig is zen broer gouverneur in Florida en die zal er wel voor gezorgd hebben dat bush daar de meerderheid heeft gekregen.

De laatste 10 jaar was het redelijk rustig behalve een paar brugeroorlogen, en wie was er aan de macht : Clinton en die was een democraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Irak is een gevaar, want het is anti amerika. Sim-pel

Of dit een goede reden is of niet, maakt neit uit; Bush heeft het voor het zeggen, niet wij.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2002 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 14:05:
Irak is een gevaar, want het is anti amerika. Sim-pel
Niks anti-Amerikaans. Als je niet wilt dat de Amerikanen mogen bepalen waar jij vliegt, dat zij bepalen welke wapens je mag hebben, ben je dan anti-Amerikaans?
Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 14:05:
Of dit een goede reden is of niet, maakt neit uit; Bush heeft het voor het zeggen, niet wij.
Feit is wel dat meneer Balkenende nu ònze steun weggeeft aan Bush. Terwijl hij geen rekening houdt met onze wensen, de overgrote meerderheid is namelijk tegen het Amerikaanse optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 14:25:

Niks anti-Amerikaans. Als je niet wilt dat de Amerikanen mogen bepalen waar jij vliegt, dat zij bepalen welke wapens je mag hebben, ben je dan anti-Amerikaans?
Irak niet anti-Amerika...???

Anti-Westers of anti-'de rest van de wereld', is misschien een betere uitdrukking.
Irak heeft schijt aan alles, en houd zich niet aan de regels.
Dat kan nu eenmaal niet meer in onze huidige wereld...
Feit is wel dat meneer Balkenende nu ònze steun weggeeft aan Bush. Terwijl hij geen rekening houdt met onze wensen, de overgrote meerderheid is namelijk tegen het Amerikaanse optreden.
Feit is dat wij meneer Balkenende zelf gekozen hebben..., democratie weet je wel.

En waar bazeer jij de feiten op dat het overgrote deel van de nederlanders tegen het Amerikaanse optreden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 November 2002 @ 17:47:
[...]
Irak niet anti-Amerika...???

Anti-Westers of anti-'de rest van de wereld', is misschien een betere uitdrukking.
Irak heeft schijt aan alles, en houd zich niet aan de regels.
Dat kan nu eenmaal niet meer in onze huidige wereld...
Daar vergis je je in. Als je maar machtig bent, kun je doen wat je wilt. Israël bijvoorbeeld negeert al 35 jaar resoluties van de Veiligheidsraad van de VN. En Amerika schoffeert de internationale gemeenschap, ze trekken zich niets aan van het internationale recht, dreigen Nederland binnen te vallen als er een Amerikaan door het Strafhof berecht zou worden, zeggen talloze verdragen (Kyoto, ABM) op, en hebben het grootste arsenaal aan nucleaire, chemische en biologische wapens. Dat kan nog heel goed in onze huidige wereld, helaas. Daarom is het ook hypocriet dat die Amerikanen Irak willen aanvallen, terwijl ze zelf dictators als Pinochet en Musharraf hebben geïnstalleerd (en steunden).
[...]
Feit is dat wij meneer Balkenende zelf gekozen hebben..., democratie weet je wel.
De meerderheid van de CDA-stemmers is waarschijnlijk sociaal en tegen de oorlog, ze hebben niet allemaal hun handtekening gezet onder het strategisch akkoord. Spijtig dat de CDA-stemmers grenzeloos vertrouwen hebben in hun leider, en denken dat er ook werkelijk iets gaat veranderen in dit land. In plaats van dat er wordt geïnvesteerd in de publieke sector, gaat er nu geld naar de OZB. De VVD had de verkiezingen verloren, maar het regeerakkoord gewonnen, 128 van de 140 punten komen immers rechtstreeks uit het VVD-partijprogramma. En dat voor een partij die niet wilde regeren 'omdat ze door de kiezers waren afgestraft'... :/
En waar bazeer jij de feiten op dat het overgrote deel van de nederlanders tegen het Amerikaanse optreden is?
Zie dit onderzoek van NIPO: http://www.nipo.nl/sub_co...?id=c001&file=persvannipo\pol02_37a.htm
Ook was er een onderzoek uitgevoerd door Maurice de Hond, maar die heb ik nu even niet bij de hand.
Pagina: 1 2 Laatste