[Knutsel] PC in de auto

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 4.710 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Ik ben laatste een middagje op zoek geweest naar een nieuwe autoradio met MP3-mogelijkheid. De meeste radio's zijn van die ontzettend fancy dingetjes, vol met knopjes en functies die ik niet nodig denk te hebben. Daarbij zijn de wat mooiere radio's best wel weer aan de dure kant (zo rond 500 euro).

Gisteravond kwam ik opeens op het idee om dan van narigheid maar een pc in de auto te bouwen. Dan kan je meteen mooi een HDD erbij stoppen ipv die lullige CD-tjes. Als je helemaal gek bent fix je meteen DVD/DivX mogelijkheid erbij, maar zo ver wil ik niet gaan.

Het moeilijkste is (zo begrijp ik uit searchen) om een stabiele voeding te maken. Als je die eenmaal hebt, dan kan je ieder moederbord in je auto plakken.

Nu heb je voor het moederbord een flink aantal mogelijkheden
  • De overbekende VIA EPIA Eden
    Mobo met 533/800MHz processor +130 Euro
  • AR-B1552
    Mobo met Cyrix Geode GX1 300MHz (kent iemand die?), alleen +5V benodigd Prijs: geen idee.
  • MSI 6378
    Mobo zonder processor, je kan er een socketA processor op kwijt. +79 Euro (je moet nog wel een proc kopen)
Verder is alleen nog een HDD benodigd (liefst een laptop HDD denk ik, ivm het gehobbel van een auto), en een http://www.nl.conradcom.d...&price=Geen+prijs]display. Zo'n display wordt via RS232 aangestuurd. Het laatste wat ik dan nog nodig heb is wat knopjes om de PC te vertellen dat ik een volgend liedje wil horen (en eventueel nog een mogelijkheid om speciale liedjes op te zoeken).

Zoals jullie zien zijn er dus *enorm* veel mogelijkheden: een mobo die alleen maar 5V nodig heeft (HDD's voor laptops draaien toch ook op 5V??), of een mobo die alles nodig heeft. Dus je kan met een simpel (goedkope) voeding aan de slag, of je hebt iets nodig als een ACE-865V. Je kan een laptop HDD nemen, of een veel goedkopere normale variant (en die dan mooi geveerd ophangen). Er is een boel keuze in processors: Cyrix, VIA, of AMD. Met de ene kan je maar net MP3 spelen, met de andere kan je gewoon je DivX-jes meenemen. In ieder geval ben je met een beetje geluk goedkoper uit dan met een nieuwe 'normale' autoradio. En je hebt dat een systeem met veel meer (leuke) mogelijkheden.

Er is gewoon zoveel mogelijk dat ik er maar een topic aan wijd: Wat zouden jullie doen? Wat raden jullie me aan? Help? ;)

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-07 05:51
[b]Varienaja schreef op 02 november 2002 @ 13:48:[/b

Er is gewoon zoveel mogelijk dat ik er maar een topic aan wijd: Wat zouden jullie doen? Wat raden jullie me aan? Help? ;)
wat ik je kan aanraden is het topic van bart_banaan in de gaten te houden omdat hij dus nu een pc inbouwd in z'n auto

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60470

shure-fan schreef op 02 november 2002 @ 14:00:
[...]

wat ik je kan aanraden is het topic van bart_banaan in de gaten te houden omdat hij dus nu een pc inbouwd in z'n auto
Waar voor ik het aluminium mag leveren 8) 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Ai.. toch weer niet genoeg gesearched :+

In dat topic staan nog weer meer mobootjes. (zucht ;-) Een touchscreen is wel redelijk woei, maar erg duur als je 'm nieuw moet kope.. :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-07 20:18

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Die MSI lijkt me wel wat... die andere procjes hebben een stuk minder power dan bijvoorbeeld een Duron 800 MHz. Ze produceren ook een stuk minder warmte overigens :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Demoniac schreef op 02 november 2002 @ 14:23:
Die MSI lijkt me wel wat... die andere procjes hebben een stuk minder power dan bijvoorbeeld een Duron 800 MHz. Ze produceren ook een stuk minder warmte overigens :)
Klopt, maar hij is wel erg groot (miniATX geloof ik), en vereist een 'goede' voeding (duur). Verder heb je een fan op je processor nodig. Hoogstwaarschijnlijk ga ik zo'n ding toch alleen maar voor MP3 gebruiken, dus is alles boven de 100MHz wel ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55479

ik zou zeggen pak die met alleen 5 volt omdat de andere ook + 12 -12 en -5 meer nodig hebben en dat is behoorlijk lastig te maken bennik al achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 21:06
http://members.home.nl/dfx/ is toch hetzelfde? :D

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VioLenT
  • Laatst online: 15-11-2018

VioLenT

Biertje?

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-07 11:53

AMDFreak

Intel is zo..

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Anoniem: 55479 schreef op 02 november 2002 @ 15:18:
ik zou zeggen pak die met alleen 5 volt omdat de andere ook + 12 -12 en -5 meer nodig hebben en dat is behoorlijk lastig te maken bennik al achter
Dat begin ik nu ook te denken ja. Een spanningsregelaar die een stabiele 5V maakt uit de schommelende 12V boordspanning is niet heel moeilijk geloof ik?

Ik heb zelfs auto-adapters gezien die alle veelvouden van 1,5V kunnen maken uit de sigarette-aansteker, maar dan kom ik op 4,5V of 6V. Geen idee of zo'n mobo-tje dat leuk vindt. Die adapters geven ook maar maximaal 2A, waarbij het mobo 3A (maximaal) wenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:07

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Car multimedia begint een feit te worden.

Zie ook: http://www.gsigallery.nl onder ice :)

Ben ook bezig met een VIA EPIA bordje bij mijn zwager in de auto. Geen radio maar een DVDrom speler op de plek van de autoradio, bordje achter het dashboard en een 12v voeding uit zo'n ITX kastje.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5 volt 5 A kan je makkelijk trekken uit de 12 volt met maar 1 onderdeeltje en is helemaal niet duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:26

Guldan

Thee-Nerd

jah maar eigenlijk is et super mooie natuurlijk iets dat net zo groot is als een radio.. dan kun je het mooi wegwerken..

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaime
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-06 16:08
Hoe werkt dat eigelijk met de voeding? is wel leuk om in mn kadettje te bouwen eigelijk

Intell 630, 1024RAM, 6600GT Silencer 256mb DDR3, 450GB HDD (1X200, 1X250), WinXP prof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-07 14:11

MagicTempest

Fly pig!

ja, idd op die sites die ik heb gezien nu gaan ze geen van allen in op het voedingsprobleem. vooral die mensen die een standaard pc voeding inbouwen, hoe komen ze aan die spanning voor dat ding?

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40578

hou alstjeblieft over voedingen in een auto op ;(
ik kan ze momenteel even niet meer zien
ik ben nou ook met zo iets bezig
5 volt uit een 7805 (o.i.d), echt niet hor
schakelend, met moeite, en niet eens erg stabiel

een schakelende pc voeding, op 230, is de enige , goed werkende oplossing

wij zijn nu ook met een soortgelijk project bezig, maar dan geen pc, maar een hardware matige mp3 speler ( http://www.oscar-mp3.de/eng/start.htm )
wat wij gedaan hebben is een 12>230 convertertje gekocht
simpel voedingkje eraan, en gaan met de banaan

maar het volgende project( ook voor in die auto) , wordt een via epia 933, met een 6" tft scherm eraan, met een gps module en die zooi
dus dan lijkt het me wel verstandig om niet zelf een voeding in elkaar te gaan prutsen

en wat een bijkoment voordeel is, als je zo'n 12>230 converter heb, heb je altijd 230 volt, 600 watt aan boord
dus lekker onderweg koffie zetten :9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Een 7805 is te zwak om de 5v van een PC te voeden, je kunt er een transistor overheen zetten om de stroom te versterken maar er bestaan ook 3A, 5A en 10A versies.

Kijk eens hier:
http://www.procase.nl/new/cp2677.htm
Een volwaardige PC voeding (low power) op 12v !

Mijn Toshiba laptop heeft 15v nodig maar doet het prima op 12v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

MagicTempest schreef op 02 november 2002 @ 20:31:
ja, idd op die sites die ik heb gezien nu gaan ze geen van allen in op het voedingsprobleem. vooral die mensen die een standaard pc voeding inbouwen, hoe komen ze aan die spanning voor dat ding?
Is dit niet iets?
150W 12VDC naar 230VAC spanningsomvormer
Afbeeldingslocatie: http://www.mr-at.nl/Shop-It/imagesmedium/19343.jpg

Omschrijving :
150W 12VDC naar 230VAC spanningsomvormer. Past in de sigarettenaansteker aansluiting in een auto, zo kunt u in de auto uw laptop opladen of er mee werken.
http://www.mr-at.nl/index...69d71849f0e4c15d2e6429602

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmauG
  • Laatst online: 11-01-2022
HEEL HEEL HEEL ERG L33T!!!!

Mijn complimenten voor die cdromspeler... echt cool...
Enneuh... Geile bak waar dit alles in verwerkt is!

offtopic:
Specs van die auto plzz ;)
Is dit niet iets?

[IMAGE]

150W 12VDC naar 230VAC spanningsomvormer

Omschrijving :
150W 12VDC naar 230VAC spanningsomvormer. Past in de sigarettenaansteker aansluiting in een auto, zo kunt u in de auto uw laptop opladen of er mee werken.
bambambam! vet nummer.... oeps... accu op :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sinclair schreef op 02 november 2002 @ 21:21:
Een 7805 is te zwak om de 5v van een PC te voeden
weet ik
ik bedoelde ook iets in de vorm van een 7805
dus een simpele oplossing
ja zoiets bedoel ik , maar dan het liefst iets groter natuurlijk
SmauG schreef op 02 november 2002 @ 21:32:

[...]

bambambam! vet nummer.... oeps... accu op :'(
ja psies, laat hem dan ook nooit allen op een acu werken
of tenminste,niet voor lang

maare als alles klaar is komen er zeker foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_wracker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-07 11:52
Relax. Lijk mij ook super gaaf. Tijdens een lange reis naar spanje ofzo heeft een tweaker(die geen laptop heeft) ook behoefte aan een computer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60470

Anoniem: 60470 schreef op 02 november 2002 @ 14:17:
[...]

Waar voor ik het aluminium mag leveren 8) 8) 8)
En vanmiddag al geleverd heb :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Anoniem: 40578 schreef op 02 november 2002 @ 21:06:
hou alstjeblieft over voedingen in een auto op ;(
Het tweede moederbord dat ik noemde heeft (maximaal) 3A nodig bij 5V. Dat is met 1 MC78T05CT spanningsregelaar precies te doen lijkt me toch? Ik heb er verder geen flauw benul van hoor ;). Ik ben pas vanaf vandaag verstand aan het krijgen van dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Varienaja schreef op 02 november 2002 @ 23:15:
[...]
Het tweede moederbord dat ik noemde heeft (maximaal) 3A nodig bij 5V. Dat is met 1 MC78T05CT spanningsregelaar precies te doen lijkt me toch? Ik heb er verder geen flauw benul van hoor ;). Ik ben pas vanaf vandaag verstand aan het krijgen van dat soort dingen.
ja dacht ik ook
ff een simpel spannings regelaartje ertussen
maar iedere keer donderede die spanning weer in elkaar
echt heel vreemd die zooi

maarja, die omvormer is ook wel een uitkomst trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaked
  • Laatst online: 08:43

Freaked

..

Ik zou dan gelijk er een goede videokaart inzetten zodat je ook dvd/divx kan afspelen :X

Leuk idee :9

..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68296

Freaked schreef op 02 november 2002 @ 23:25:
Ik zou dan gelijk er een goede videokaart inzetten zodat je ook dvd/divx kan afspelen :X

komt er straks een wet
dat je alleen hands free mag computeren in je auto 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Anoniem: 40578 schreef op 02 november 2002 @ 23:23:
ja dacht ik ook

maarja, die omvormer is ook wel een uitkomst trouwens
Ik probeer 't wel even uit denk ik. Zo'n spanningsregelaar kost 2 euro (+ een koelelement).
Freaked schreef op 02 november 2002 @ 23:25:

Ik niet, ik stop er ook geen monitor in, maar een LCD-display (ongeveer zoals op een rekenmachine). Een monitor is te groot en slurpt teveel stroom. Een TFT scherm is me te prijzig. Bovendien is mijn oog gevallen op een 300MHz processor, en die is te traag. Zelfs de VIA Eden 800MHz is te sloom voor DivX heb ik vegrepen.. :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-07 19:19

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Anoniem: 68296 schreef op 02 november 2002 @ 23:29:
[...]

komt er straks een wet
dat je alleen hands free mag computeren in je auto 8)7
LOL komt er eindelijk _echt_ een markt voor de Voice-Command software :+

bestuurder: START ... Programs ... Games ... Quake ... 8)7 lekker handsfree fraggen in de file... :7

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ehh.......waar blijven de specs van die bak van je :? :+
En een MSI lijkt me overkill als je ergens een ECS'je goedkoop kan krijgen of nieuw kopen ;)
Verder...........ga je het te koop aan bieden en bij mensen inbouwen :? Lijkt me wel cool om lekker een Pc in me auto te hebben(als ik er ooit een koop dan he :D , eerst effe rijbewijs halen :o ).

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63181

Trick Out Your Ride With Digital Audio
http://www.techtv.com/fre...y/0,23008,3401142,00.html

Op deze pagina vindt je een filmpje dat een paar altertieven uit de doeken doet voor je mp3 collectie in de auto te zetten. Van heuse autoradio's tot een volledig systeem met harde schijf

Als ik zou moeten kiezen zou ik voor deze opteren: Neo Car Jukebox MP3 Player http://www.ssiamerica.com/products/neo35/index.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58711

Ik heb ook een mp3-player (AMD K6) in mijn auto gehad,
die werkte via een Mobitronic 12V-220V omvormer 450W (heb ik nu over voor de liefhebber tegen kleine vergoeding) omdat mijn auto de deur uit ging heb ik de pc er toen uitgehaald maar werkte prima!

LCD schermpje (dotmatrix) voor weergave op dashboard en een keypad voor de bediening aangesloten op een keyboard-controller chip (welke in je keyboard zit).
Voor meer info http://mp3.barracuda-central.org.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Anoniem: 40578 schreef op 02 november 2002 @ 23:23:
ja dacht ik ook
Ik ben al weer wat wijzer [hulde aan de conrad bijbel]. Met alleen een spanningsregelaar ben je er niet.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Woei ASCII Art :-)

In                            Uit
+                               +
0----+------78XX---+---+--------o
     |        |    |   |
   C1-        |    |   -
     -        |-||-    -C3
     |        |  C2    |
     |        |        |
0----+--------+--------+--------o
-                               -

C1 is 1000microFahrad per Ampere (3000 dus in mijn geval)
C2 is 100 nano(?)Fahrad
C3 is 1/10 van C1 (maar mag ook weggelaten worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je kan het met alleen een spannings regelaar makkelijk af hoor
de rest kan maar is niet nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-07 16:03
Op http://www.bicker.de/new/pcnetz.htm hadden ze een 300W ATX PSU met 12V input, kostte €200 zo'n beetje.
Duur, maar wel ideaal. Helaas zie ik hem nie meer staan... maar anyway, denk dat je em te duur vindt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
UPS kwam zojuist m'n pakje brengen.

Bij www.arisecomputer.com heb ik een PSU besteld. Hij staat nog niet op hun site. Het is een MPD-801H (ATX). De bijbehorende informatie heb ik per fax van ze gekregen, die kan ik vanavond wel even inscannen. Het is een lekker klein dingetje, zonder fan. Hij kan 120Watt leveren.

Specs:
Ingang: 10...30V DC
Uitgang: 1x ATX, 2x molex voor HDD, 1x molex voor FDD.
+5V 10A
+12V 4A
-12V 1A
+3.3V 8A
15x8x4 centimeter.

Kosten:
$98 voor het apparaat
$51 verzendkosten :'(
$32 invoerrechten, zo bleek 5 minuten geleden :'( :(

Ik heb verder een VIA Epia 533MHz mobotje besteld, een 240x128 grafisch schermpje gekocht, een nieuwe versterker voor in de auto en allerlei losse meuk om de boel aan elkaar te knopen.

Knutsel-weekeindjes: here I come!

edit:
Zie ik net in de post hierboven dat hetzelfde ding op die site staat: http://www.bicker.de/new/html/produkte/pdf/MPI-810H.pdf Het was vast goedkoper geweest als ik 'm daar besteld had :(

Edit2: ohnee, die versie heeft een wisselspaning-ingang.

[ Voor 18% gewijzigd door Varienaja op 25-11-2002 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:28

BCM

Aloha,

Ondanks dat het een tijd geleden is dat ik hiermee bezig ben geweest:

7805 << Absolute krengen, en houd er rekening mee dat de die 3 amp ook geld voor het "te dispenseren vermogen". In Nederlands, Als je van 12 volt 5 volt maakt met een 7805 moet hij 7 volt (12-5) omzetten in warmte. Dit maal het vermogen dat je aan 5 volt nodig hebt zorgt ervoor dat je meestal niet de opgegeven 5 A haalt en hij dus bij een 3 A inelkaar stort.

Ik gebruikte vroeger een schakelende voeding die van 12 volt 5 volt maakte (electuur schema) Werkte top en super stabiel. Die 12 volt haalden we gewoon uit de accu. Het bleek weinig problemen te geven als het meer was (bv 14 volt) Er ontstonden problemen rond 11,5 volt. Ik zou wel zorgen voor een goede piekspanning beveiliging.

En negatieven voltages heb je alleen nodig bij seriele communicatie en sommige pci kaarten. (althans dat was zo in het 486 tijdperk)

Adios

Cedo Nulli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat
  • Laatst online: 20-05-2020

Repeat

:')

Als je een PC in je auto bouwt, dan heb je wel de mogelijkheid om mp3 enzo af te spelen, maar je moet dan toch nog steeds een autoradio hebben om het geluid te versterken. Dus als je een computer inbouwt ben je nog niet van je autoradio probleem af.

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-06 11:37
Ik weet niet of het al gepost is, maar ik zou een ECS plankje nemen. Alles onboard, zelfs een embedded 900MHz Duron, als 1200+ geclassificeerd. Ik heb hier thuis voor m'n ouders een upgrade uitgevoerd rondom dat bordje, is rete stabiel (icm 256 mb pc133 a merk (ben merk vergeten)), en hardstikke goedkoop.

/edit

Nah, eigenlijk is het misschien een beetje overkill, te veel stroomverbruik etc.

[ Voor 15% gewijzigd door zork op 25-11-2002 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 10:58

themaxter

Bugged..

Zork, heb je per ongeluk een linkje naar verkoopadres/specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Repeat schreef op 25 november 2002 @ 12:33:
Dus als je een computer inbouwt ben je nog niet van je autoradio probleem af.
Daarvoor koop ik een versterker. Dat hebben overigens de meeste serieuze installaties in de auto: de radio zelf en een losse eindversterker. Ik heb dan straks een pc en een losse eindversterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat
  • Laatst online: 20-05-2020

Repeat

:')

Varienaja schreef op 25 November 2002 @ 13:13:
[...]
Daarvoor koop ik een versterker. Dat hebben overigens de meeste serieuze installaties in de auto: de radio zelf en een losse eindversterker. Ik heb dan straks een pc en een losse eindversterker.
Begrijp ik wel. Dacht alleen dat je ook geen eindversterker zou kopen ofzo.

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Laatst online: 06-07 21:18
Is leuk met voice command software en een goeie mic

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Eey Varienaja, die Bicker PSU was er een van 300W en die werkte op 12V gelijkspanning, een andere dus. Die moest een tijdje terug €200 kosten ... wel duur maar in vergelijking met die van jouw valt het mee (iets duurder in totaal, deze komt niet uit de VS (dus geen aso invoerkosten etc) en heeft meer power).
Maarja 300W is een beetje overkill maybe voor een Epia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Bij Procase haal je voor 67 euro een mini ITX kast met een geschikte PSU welke op 12v draait, waarom moeilijk doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06 14:25

Virgil

We're not alone

themaxter schreef op 25 November 2002 @ 12:36:
Zork, heb je per ongeluk een linkje naar verkoopadres/specs?
www.1to0.nl

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themaxter

themaxter

Bugged..

Sinclair schreef op 25 November 2002 @ 15:48:
Bij Procase haal je voor 67 euro een mini ITX kast met een geschikte PSU welke op 12v draait, waarom moeilijk doen :?
Ik ben aan het kijken, misschien kan ik die voeding namelijk los krijgen :)
Ik geloof dat daar wel interesse voor was toch?
Thnx, maar daar staat dat mobo van zork volgens mij niet bij :?

[ Voor 23% gewijzigd door themaxter op 25-11-2002 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Dat ding is maar 56W ofzow joh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themaxter

themaxter

Bugged..

Meer heb je voor een epia met hd en slimline cd-rom niet nodig hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik ben dus ook met zoiets bezig (computer in auto) en ik ben nog hard aan het denken over hoe ik het display en een simpele bediening kan uitvoeren.
Ik zat te denken aan een uitschuifdisplay met toetsenbordje die uit een gestripte autoradio getrokken worden.

De voeding zal wel geen probleem worden, ik heb al schema's gezien op internet (weet niet meer waar), en er kan een extra accu achterin die parallel staat aan de 'hoofdaccu'.

En het moederbord is ook niet moeilijk (Jetway B860T zat ik aan te denken, review: http://www.mini-itx.com/reviews/b860t/ ) alleen het vinden er van. Maar dat zal wel lukken, ik heb nu ook een Jetway moederbord en ik kan wel vragen of een B860T te bestellen is)

Ik moet alleen nog even uit zien te vinden of autoantennes aan een tv/radiokaartje aangesloten kunnen worden (autoradio komt helemaal te vervallen), en als display zo'n mini kleuren-lcd, die dus ook als tv gebruikt kan worden.

De enige beperkingen zijn voor mij het geld en de tijd die er in gaat zitten, ik wil dus echt alles zelf doen.

(leuk om te melden: ik heb dus een Trabant)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Ja, maar ik weet niet of die geschikt is voor een auto.. Uit zo'n adapter komt een behoorlijk nette 12V, maar in de auto heb je doorgaans 14V, of soms juist rond de 9.

Die voeding die ik nu heb is tevreden met alles tussen 10 en 30V. Op zich had ik zo'n procase-dingetje best willen proberen. Maar da's nu niet meer nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-07 11:42
Ik zou het wel weten, 2e hands Libretto gebruiken om mp3's mee af te spelen (zo'n ding als in mijn sig). Kan je ook nog wat Winamp visuals in je auto draaien. :D Nog een flinke harddisk erin stoppen en spelen maar.
Mja, heb je alleen geen DiVX in je auto, maar ja, je moet op de weg letten tijdens het rijden. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Toewan op 25-11-2002 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Toewan schreef op 25 november 2002 @ 16:43:
Kan je ook nog wat Winamp visuals in je auto draaien. :D Nog een flinke harddisk erin stoppen en spelen maar.
Visuele grapjes is wel het laatste wat ik in m'n auto zou monteren.

Ik heb een grafisch schermpje gekocht, welke je kan aansturen met de printerpoort. Daarvoor ga ik m'n eigen software schrijven. Er hoeft niet zoveel info op. Gewoon het huidige nummer, en een zoek of browse mogelijkheid.

Van m'n TV-kaart heb ik een afstandsbediening en een IR-receiver over, die op de com-poort aangesloten kan worden. Ook daarvoor moet ik m'n eigen software maar schrijven denk ik.

Van een vriend kan ik een 6GB laptop-disk krijgen. Daarmee kan ik eerst wel even uit de voeten. Als alles goed werkt vervang ik die later door een grotere.

Tussen de voorstoelen heb ik genoeg ruimte voor de PC en de voeding. Voorin het dashbord is ruimte voor een schermpje (ten koste van een opbergbakje), de eindversterker kan wel onder de achterbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALF
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 11:54

ALF

Het is nou net dat ik nog geen auto mag rijden maar als ik een auto heb monteer ik het er wel zeker in :+ lijkt me echt stoer een beetje goeie speler downloaden(freeware natuurlijk ;) ) en dan heb je alles behalve internet ze moeten eens een keer wat uitvinden om in de auto te kunnen internetten. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Varienaja schreef op 25 november 2002 @ 16:36:
[...]
Ja, maar ik weet niet of die geschikt is voor een auto.. Uit zo'n adapter komt een behoorlijk nette 12V, maar in de auto heb je doorgaans 14V, of soms juist rond de 9.

Die voeding die ik nu heb is tevreden met alles tussen 10 en 30V. Op zich had ik zo'n procase-dingetje best willen proberen. Maar da's nu niet meer nodig ;)
Het is een switched PSU dus zelf regelend...
Dat zal op een accu zeker goed blijven werken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64859

BCM schreef op 25 november 2002 @ 11:29:
Ik gebruikte vroeger een schakelende voeding die van 12 volt 5 volt maakte (electuur schema)
Welke Elektuur was dat schema uit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Varienaja schreef op 25 November 2002 @ 16:36:
[...]

Starthulp nodig bij de 9V? :+ Daarom zit ik aan een 2e accu te denken, die als het contact 'uit' is losgekoppeld is van de startaccu.

En welke voeding heb je? Van een schema kan ik wel maken, maar als het compleet is is het nog mooier.

Voor die B860T is wel ATX nodig, is het wel een ATX, of moet ik weer gaan zoeken?

Ach, zo veel plannen en zo weinig tijd/geld. Ik zit ook al te denken aan een eigengemaakte case... :z

• yeroen1979
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 21:18

yeroen1979

noh, ik ock!

http://www.atoz-ezgo.com.tw/e7041sb.htm

Ben ook bezig met een multimedia systeem voor in de auto (nu mijn auto nog weer repareren :) ) en had dit in gedachten (linkje). Het is een complete pc ter grootte van 4 á 5 cd doosjes opelkaar. Hij past in een dubbele din ruimte (slot waar de autoradio in gaat red.) 2 extra fan's in modden en je hebt een supercomputer! Het is een barebone en wordt geleverd met slimline cdrom. Alleen een notebook hdd, cpu en memory moeten er nog in en de bedoeling is dat ik de slimline cd vervang door een combo. Mini keyboard + ir ab. Nu alleen nog een schermpje. Alles goed wegwerken moet geen probleem zijn voor een echte case modder (ben ik niet, zal ook lang duren met twee linker handen!)

Heb deze systemen voor `t eerst gezien op de CeBit2002 afgelopen maart en ze zijn echt lkkr!

Prijzen tussen de 450 en 840 euro (gegevens juni `02)

[ Voor 3% gewijzigd door yeroen1979 op 28-11-2002 00:13 ]

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-07 13:03

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ik ben nu een mp3box aan het bouwen, die op DOS loopt (ja je leest 't goed ja :P )
Via MPXplayer kannie mp3'tjes af spelen (geen wma maar ja...) met MPXF als frontend kun je via een cijfer toetsenbordje via menu's op je karakter LCD verschillende dingen doen!

Ik ben nu bezig aan een LCD'tje dat ik aan 't solderen ben voor d'r op, en dan moet ie via 't lcd'tje werken, standaard aansluiting werkte om de een of andere reden niet, dus maar 't schema van hun gebruikt...

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• memphis

memphis

http://www.gnetcanada.com/

Die zijn al een hele tijd op de markt, kan je ook hele leuke schermpjes bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheater
  • Laatst online: 01:44
Ik heb hier een P60 lopen en die kan MP3'tjes afspelen, en ook van CD-ROM loopt het lekker, als ik van de 12 pins mobo stekker er 1 afhaal (waar 2x de ground op zit, en 1x 12 volt, en nog wat andere kleurtjes, dan blijft de computer gewoon aan, maar krjig ik geen geluid meer. Als ik de videokaart lostrek tijdens het spelen blijft hij gewoon doorspelen, en bij de geluidskaart lostrekken loopt hij vast ;) de IDE controller lostrekken levert het zelfde op DOH ;).

Aangezien de mobo 1,75 keer groter is dan een VIA EPIA board, waar ik nu een A4 papier (17 bij 17cm) heb uitgeknipt zie ik de ruimtewinst. En ik denk dat ik me niet druk hoef te maken over die voeding, want:
http://www.mini-itx.com/l.../store/images/psukitL.jpg
http://www.mini-itx.com/store/default.asp?c=9#p65

ze bieden gewoon een 12 volt voeding aan, tegen minimale afmetingen!!!!
Ik heb iets andere bedoelingen dan het board in een auto te zetten... ik wil em in een 2 wielig voertuig zetten met een veel zwakkere accu.

Waar ik me wel druk over maak, ik heb hier een nieuw toetsenboadr (zonder snoer)
( Broer snijdt alle kabels door )
Daar kan ik de controller enzo uithalen, MAAR ik zie allemaal leidingen lopen door het toetsenboard op een flex(ridgid?) Ik weet niet waar een + door heen loopt en waar een - , of werkt het iets anders, want ik wil dus knopjes in m'n stuur zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64859

Cheater schreef op 01 January 2003 @ 15:29:
Waar ik me wel druk over maak, ik heb hier een nieuw toetsenboadr (zonder snoer)
Daar kan ik de controller enzo uithalen, MAAR ik zie allemaal leidingen lopen door het toetsenboard op een flex(ridgid?) Ik weet niet waar een + door heen loopt en waar een - , of werkt het iets anders, want ik wil dus knopjes in m'n stuur zetten....
Die folieprint werkt als een soort matrix.
Bijvoorbeeld 10 horizontale draden , en 10 verticale. Op alle kruispunten (100stuks) zit de toets als schakelaar.
Zo zijn er 20 ipv 100 aansluitdraden nodig voor de schakelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62469

Anoniem: 40578 schreef op 02 November 2002 @ 21:46:
[...]

weet ik
ik bedoelde ook iets in de vorm van een 7805
dus een simpele oplossing

[...]

ja zoiets bedoel ik , maar dan het liefst iets groter natuurlijk

[...]

ja psies, laat hem dan ook nooit allen op een acu werken
of tenminste,niet voor lang

maare als alles klaar is komen er zeker foto's
Op de accu laten werken kan makelijk.. alleen je moet wel rijden... als je rijd met de auto laat de accu tog op :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62469

Anoniem: 64859 schreef op 01 januari 2003 @ 16:07:
[...]

Die folieprint werkt als een soort matrix.
Bijvoorbeeld 10 horizontale draden , en 10 verticale. Op alle kruispunten (100stuks) zit de toets als schakelaar.
Zo zijn er 20 ipv 100 aansluitdraden nodig voor de schakelaars.
Moet je es kijken naar die nieuwere auto`s BMW bijvoorbeeld... die hebben ook knopjes in het stuur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42771

Hehe als je een 12v->230v converter koopt kan je meteen ook je Creative 5.1 setje aan je pc hangen. Ben je helemaal van het autoradio probleem af! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26854

Cheater schreef op 01 januari 2003 @ 15:29:
Ik heb hier een P60 lopen en die kan MP3'tjes afspelen, en ook van CD-ROM loopt het lekker, als ik van de 12 pins mobo stekker er 1 afhaal (waar 2x de ground op zit, en 1x 12 volt, en nog wat andere kleurtjes, dan blijft de computer gewoon aan, maar krjig ik geen geluid meer. Als ik de videokaart lostrek tijdens het spelen blijft hij gewoon doorspelen, en bij de geluidskaart lostrekken loopt hij vast ;) de IDE controller lostrekken levert het zelfde op DOH ;).

Aangezien de mobo 1,75 keer groter is dan een VIA EPIA board, waar ik nu een A4 papier (17 bij 17cm) heb uitgeknipt zie ik de ruimtewinst. En ik denk dat ik me niet druk hoef te maken over die voeding, want:
http://www.mini-itx.com/l.../store/images/psukitL.jpg
http://www.mini-itx.com/store/default.asp?c=9#p65

ze bieden gewoon een 12 volt voeding aan, tegen minimale afmetingen!!!!
Ik heb iets andere bedoelingen dan het board in een auto te zetten... ik wil em in een 2 wielig voertuig zetten met een veel zwakkere accu.

Al enig idee waar je die dc-dc psu in nederland kan kopen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Nu ik toch zie dat dit topic omhoog gekickt is: Bij mij is het niet doorgegaan, omdat ik nu een Aldi radio met MP3 heb. Dat was veel goedkoper dan een complete computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Resistor schreef op 01 January 2003 @ 21:15:
Nu ik toch zie dat dit topic omhoog gekickt is: Bij mij is het niet doorgegaan, omdat ik nu een Aldi radio met MP3 heb. Dat was veel goedkoper dan een complete computer.
Maar dan heb je niet het genot van een DVD of DivX film mede het uiterlijk van Winamp met visual plugins op een 6" schermpje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
En GPS uiteraard *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheater
wat houdt dat nou in? dat GPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
GPS?
Daarmee kan je zien waar je bent, en je kan je ergens heen laten leiden, erg nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Global Positioning System. Kan je je positie op deze aardkloot tot op een paar meter nauwkeurig bepalen door middel van satellieten. Dat gebruik je voor navigatiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Nou, ik heb m'n auto aan gort gereden. Gelukkig was ik nog niet zover met de bouw, alleen de versterker lag er nog maar in.

Ondertussen heb ik m'n VIA EDEN aan het werken, het LCD schermpje moet ik nog wat aan solderen. Software heb ik al, maar moet ik nog even aanpassen. Ohja, en ik heb een nieuwe auto gekocht waar ik alles in moet gaan prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Sinclair schreef op 01 januari 2003 @ 21:37:
[...]

Maar dan heb je niet het genot van een DVD of DivX film mede het uiterlijk van Winamp met visual plugins op een 6" schermpje :)
Er waren nog een aantal problemen: het schermpje wilde ik op de normale plaats van de radio doen, uitschuifbaar, maar dan kon ik hem niet zien omdat het stuur er dan voor zou zitten. En als ik moet schakelen zou ik er tegenaan stoten.

Hier een wazige pic van mijn oude auto (ook een trabant, het dashboard is op een paar knoppen links van het stuur na precies het zelfde)
De schakelpook (ik noem het 'deurkruk') zit naast het stuur, is niet te zien omdat hij in zijn 'achteruit' staat (helemaal in drukken en dan naar beneden, langs het uitstekende schermpje als dat daar zou zitten).
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~arianmanni/PLAATJESMAP/SIMG0059.jpg
De radio is nu dus anders (en de 27mc is ook niet teruggekeerd).

Het systeem zou onder de rechtervoorstoel komen, daar loopt het schuin af naar achteren, met de grootste hoogte achter, en omdat ik de behuizing simpel rechthoekig wil maken moeten de drives aan de achterkant, dan heb ik wel een probleem met cd's wisselen, maar een grote harde schijf zou dat compenseren.

Trabanten staan niet echt bekend om hun soepele vering, dus de drives zouden op een of andere manier vrijhangend in rubber elastiekjes gedaan moeten worden, ik denk dat zelfs een laptophardeschijf 'vast' gemonteerd het niet zou overleven. Om maar te zwijgen van de cd/dvd-rom.

Ik wilde het systeemkastje mooi uitvoeren in plexiglas, mijn ideen waren mooi, maar de Aldi was sneller met een goed alternatief.

[ Voor 9% gewijzigd door Resistor op 01-01-2003 22:01 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66200

En dit wil je knutselen noemen? :D

Vet man, ga zo door! Keep modding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Varienaja schreef op 01 January 2003 @ 21:54:
Nou, ik heb m'n auto aan gort gereden. Gelukkig was ik nog niet zover met de bouw, alleen de versterker lag er nog maar in.

Ondertussen heb ik m'n VIA EDEN aan het werken, het LCD schermpje moet ik nog wat aan solderen. Software heb ik al, maar moet ik nog even aanpassen. Ohja, en ik heb een nieuwe auto gekocht waar ik alles in moet gaan prutsen.
Die CX? zonde dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Epsilon

Solosmots schreef op 25 November 2002 @ 16:25:
[...]

Dat ding is maar 56W ofzow joh!
maar dat is genoeg voor een epia :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef
  • Laatst online: 07-07 15:03

Skef

Ik scheer.me

Ik heb die B860T ook, heb 'm via www.lex.com.tw . Hij wordt daar verkocht onder het merk Bona, en is het type BN860T. Je kan 'm kopen bij Bona Computech in Den Bosch, moet je alleen wel een KvK-inschrijving hebben...

Volgens mij kunnen ze ook wel voedingen leveren, maar dat zou je moeten vragen...

iig succes!

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74842

hier ik zij tegen me vaader wil je dit in elkaar zettenm best zet ik zooo benen 5 sec in al kaar om een half uur zooo dat isklaar snel he was hert gewoon iets heel simpels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

een pc onder deeltje was dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

een pc in een auto zetten kan wel meestal zit ie dan bij de stoelen waar jeje hoofd op legdzal wel vet zijn las je een tv een pc en xbox een ale maal die dngen in een auto kon zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:45

Exterazzo

Qeasy

Anoniem: 74842 schreef op 02 January 2003 @ 13:43:
hier ik zij tegen me vaader wil je dit in elkaar zettenm best zet ik zooo benen 5 sec in al kaar om een half uur zooo dat isklaar snel he was hert gewoon iets heel simpels
_/-\o_ jij gaat het groot nederlands dictee nog wel ooit winnen :P

(nofi of course :) )

Audentia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

@ woei: welkom op GoT, wij houden hier erg van leesbaarheid, en we hebben hier ook een edit knopje: Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif Dat is heel erg handig als je een aanvulling wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterL
  • Laatst online: 04-06 16:29
Moet je voor je computer eigenlijk een 12->230 _sinus_-inverter hebben, of kan je ook een 'gewone' goedkope gebruiken? Ik geloof dat ik ergens gelezen had dat ik de boel anders sloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

misschien een linkje naar mijn oude topic.. mag je wel weer openen .. suc6

[rml][ EL]Computer voeding voor 12 Volt![/rml]

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
PeterL schreef op 02 January 2003 @ 19:26:
Moet je voor je computer eigenlijk een 12->230 _sinus_-inverter hebben, of kan je ook een 'gewone' goedkope gebruiken? Ik geloof dat ik ergens gelezen had dat ik de boel anders sloop.
Yeps, anders houd je PC het waarschijnlijk niet lang uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Solosmots schreef op 02 januari 2003 @ 19:37:
[...]

Yeps, anders houd je PC het waarschijnlijk niet lang uit.
Nee hoor, in de voeding wordt eerst van wisselspanning gelijkspanning gemaakt dus de nauwkeurigheid van de frequentie en sinus is niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Laatst online: 09-07 12:46
Misschien wel handig schema voor autovoeding:
Afbeeldingslocatie: http://www.divx-car.com/imgs/SchemaAlim.jpg
3x een 12volt met max 2A
1x een 5volt 2A
En middenonderin een 5V 4A (lijkt op een paralelle versie van die rechtsbovenin).

Volgens mij kan je dit schema dus nog wel uitbreiden. Veel onderdelen zijn trouwens bij dil.nl te krijgen (google). Alleen de MAX634 niet :(

Site url: http://www.divx-car.com/guidealim.htm

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterL
  • Laatst online: 04-06 16:29
Sinclair schreef op 02 January 2003 @ 20:18:
[...]

Nee hoor, in de voeding wordt eerst van wisselspanning gelijkspanning gemaakt dus de nauwkeurigheid van de frequentie en sinus is niet zo'n probleem.
Iemand anders hier nog (suc6-)verhalen over. Want ik loop al een tijdje met het idee, maar die sproggy wil niet lukken (paar keer een ictje van 13 euro opgeblazen, en daar wordt ik niet echt heel erg blij van, kan ik beter een invertertje kopen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

PASware schreef op 02 januari 2003 @ 20:20:
Misschien wel handig schema voor autovoeding:
[afbeelding]
3x een 12volt met max 2A
1x een 5volt 2A
En middenonderin een 5V 4A (lijkt op een paralelle versie van die rechtsbovenin).

Volgens mij kan je dit schema dus nog wel uitbreiden. Veel onderdelen zijn trouwens bij dil.nl te krijgen (google). Alleen de MAX634 niet :(

Site url: http://www.divx-car.com/guidealim.htm
12v via een normale regelaar uit een 12v accu halen lijkt mij niet zo stabiel.
Die MAX634 is in het schema blokschematisch getekend, zit nog wel wat meer aan vast.

Alleen switching supplies lijkt de beste oplossing voor een stabiele 12v spanning.
Zoek hier eens tussen voor goede schema's en je kunt er eventueel een sample bestellen :)
http://www.national.com/parametric/0,1850,1767,00.html

of hier
http://www.national.com/parametric/0,1850,1758,00.html

[ Voor 4% gewijzigd door memphis op 02-01-2003 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Laatst online: 09-07 14:20
idd dat schema deugt niet :)

zeker niet als je auto niet gestart is dan werkt het zeker niet.

[ Voor 56% gewijzigd door savale op 02-01-2003 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheater
waarom moeilijk doen als een 55 Watt voeding van Morex op de Mini-ITX site voldoende is voor een EPIA bordje... ik zou zeggen dat het ook de moeite waard is voor een 486 zonder al teveel extra's. Ik ben 243 euro kwijt voor een 800 Mhz bordje met voeding, en die wil ik in m'n 2 wielig voertuig zetten.

KAN ER OOK DIVX op? :geil:
Nog een serieuze vraag: kan er Counter-Strike op gespeeld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:56
heuh 2-wielig???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
Ik heb even een vraagje, ik zag dat dit topic weer omhoog-gekickt was (en ik heb hier al eerder in gereageerd).

Nou heb ik dus een Toshiba Libretto laptopje die ik in de auto aan zou willen sluiten. Op de onderkant van de laptop staat dat ie 15V moet hebben en 1.4A. Alleen ben ik een beetje een elektronica-noob, zou dit een goede adapter zijn ??
Zo nee, wat zou ik dan het beste kunnen gebruiken ?? Ik heb wel wat speciale Toshiba adapters gezien, maar die zijn dan meteen weer meer dan 80 U$.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58348

Een PC in de auto is natuurlijk SUPER gaaf! Kan je in de file nog iets doen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die toshiba kan ook met minder doen hoor
je kan een step up/down convertor met een imput van 6-19V pakken en dan aansluiten op waar normaal je accu zit
dies namelijk minder dan 15 volt :D

of je pakt een stup up en die sluit je aan op de 15volt in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
Anoniem: 55479 schreef op 03 januari 2003 @ 02:23:
die toshiba kan ook met minder doen hoor
je kan een step up/down convertor met een imput van 6-19V pakken en dan aansluiten op waar normaal je accu zit
dies namelijk minder dan 15 volt :D

of je pakt een stup up en die sluit je aan op de 15volt in
Inderdaad, de accu is 10,8V, maar die aansluitpunten zijn niet echt makkelijk. Oftewel het zou dus via de 15V in moeten gaan, dan kan de laptop-accu ook mooi meteen opgeladen worden. :)

Trouwens las ik op deze site dat een Libretto zo op een sigarettenaansteker aangesloten kan worden. Is dit wel een beetje safe of zou ik er beter nog iets tussen kunnen zetten ??

offtopic:
Heb jij jouw laptop overklokt van 600 naar 850 ?? Dat is wel een leuke winst, die van mij zou ik ook kunnen laten overklokken van 120 MHz naar 150 of 180.

Grrrr, wat wel jammer is wanneer dit gaat werken, op de afgelopen PC-dumpdag zag ik een PCMCIA MPEG2-decoder kaartje liggen, oftewel dan zou mijn laptopje ook DVD's en SVCD af moeten kunnen spelen. Kon alleen niet bij die zaak pinnen. :(

[ Voor 31% gewijzigd door Toewan op 03-01-2003 04:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Toewan schreef op 03 januari 2003 @ 02:02:
Ik heb even een vraagje, ik zag dat dit topic weer omhoog-gekickt was (en ik heb hier al eerder in gereageerd).

Nou heb ik dus een Toshiba Libretto laptopje die ik in de auto aan zou willen sluiten. Op de onderkant van de laptop staat dat ie 15V moet hebben en 1.4A. Alleen ben ik een beetje een elektronica-noob, zou dit een goede adapter zijn ??
Zo nee, wat zou ik dan het beste kunnen gebruiken ?? Ik heb wel wat speciale Toshiba adapters gezien, maar die zijn dan meteen weer meer dan 80 U$.
Ik heb een toshiba satelite notebook direct aan de accu hangen zonder enige adapter en dat werkt prima. kijk anders eens bij www.hape.nl , daar kan je voor minder een universele 12v adapter kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toewan schreef op 03 januari 2003 @ 03:26:
[...]

Inderdaad, de accu is 10,8V, maar die aansluitpunten zijn niet echt makkelijk. Oftewel het zou dus via de 15V in moeten gaan, dan kan de laptop-accu ook mooi meteen opgeladen worden. :)

Trouwens las ik op deze site dat een Libretto zo op een sigarettenaansteker aangesloten kan worden. Is dit wel een beetje safe of zou ik er beter nog iets tussen kunnen zetten ??

offtopic:
Heb jij jouw laptop overklokt van 600 naar 850 ?? Dat is wel een leuke winst, die van mij zou ik ook kunnen laten overklokken van 120 MHz naar 150 of 180.

Grrrr, wat wel jammer is wanneer dit gaat werken, op de afgelopen PC-dumpdag zag ik een PCMCIA MPEG2-decoder kaartje liggen, oftewel dan zou mijn laptopje ook DVD's en SVCD af moeten kunnen spelen. Kon alleen niet bij die zaak pinnen. :(
dat zou idd ook moeten lukken als je hem op de sigaretten aansluiting hangt, alleen zou ik er een stabiliserend schematja achter hange, de spanning in een auto valt namelijk wel eens een beetje weg, wordt meer of minder
als je veel toeren laat draaien bijv wordt hij hoger en als je start heel laag
en dan zou ik toch gan voor zo'n step up/down convertortje dan maakt het niet zo veel uit wat je er in doet het werkt en er komt een goede spanning uit. Verder kan je op die manier het signaal nogmaals goed gelijkrichten en afvlakken zodat je nog minder pieken enzo over houdt dusss

en mijn laptop is een type dell latitude c600 dat wil niks van de snelheid zeggen wanr er zit namelijk gewoon een 700/850 mhz proc in, en dat ik die 2 waardes zeg wil zeggen dat als hij op beide freqs kan draaien zonder dat hij overgeclocked is :D .
en bij die libretto kan je dacht ik ook een sneller procje in zetten ipv overclocken, maar dat weet ik niet zeker.
en met 180 mhz dvd's kijken lijkt mij ook niet zon suc6:S
plus bij die libretto is het scherm niet al teveel of heb jij er al een ander in latrem zetten??
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.