ff blij melden:
a7v333 V1.01 (allereerste die ze daar hadden heb ik gekocht, voor veel te veel natuurlijk...) bios 1014,
sinds gisteren: athlon xp2400+ met nieuwe hsf arctic copper silent tc (voorheen duron morgan 1GHz met arctic super silent 2500).
Toch maar eens kijken hoever ik kon overklokken: std. 15x133 heb ik veranderd naar 13x150, en jawel hij bootte, en de CPU freq was 1950MHz, wat dus klopt.
Verrrast dat de multiplier dus unlocked is (je merkt, ik heb het al een tijdje niet meer bijgehouden) hij werd 54graden stressed (nouja, niet heel stressed, ik had niet genoeg tijd), dan maar meteen voor het grote werk:
13x166=2166 .... 56 graden. Hmm not bad.
Dus een barton hoort zeker tot de mogelijkheden, ook op de eerste revisie van dit blijkbaar fijne bordje.
E-RIC, ik ben wel geinteresseerd in je tabel met voltageinstellingen; hopelijk zijn die onafhankelijk van de mobo revisie. Post maar of mail het me maar. Bvd.
Overigens, ik heb 2 pc2700 mem sticks van 512MB, 1 merkloos (toen ik het bord kocht hadden ze niks anders, kostte nog >200euro toen !! ), 1 apacer (met infineon chips).
Staan op standaard snelheid, en in het bios 'optimal', niet 'turbo'.
(In de turbostand boot het ding niet, dan moet ik 1 dimm eruit slopen, geeft nl zelfs geen error oid, dan weer op optimal instellen; zelfs op 133MHz/266ddr wil het echt niet)
Verder (omdat het er hierboven over gaat): je kan de geheugenbus nooit langzamer laten lopen dan de fsb (staat in rood in het bios).