[Ervaringen] Asus A7V333 - Deel 3

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 1.238 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 17:54:
Even een vraagje.

Heb nu mijn fsb via de bios op 141 staan. Als ik 1 stap hoger ga, dan is mijn pc instabiel (omdat pci ook 1 omhoog gaat en dat trekt ie niet).

Als ik via de dipswitch op het mobo de FSB zet (bijv 150), wordt dan de pci ook beinvloed?

Zoja, aan welke apparatuur kan het liggen (check sign.) ?
Dit probleem heb ik ook ja, met een xp 2000

Behalve het mobo en de cpu heb ik niets hetzelfde als jouw.

Maar met een fsb van 150, loopt je pci-slot op 30 en je agp op 60, dat vinden ze ook niet fijn, sterker nog, mijn pc bootte toen niet eens.
Heeft iemand misschien een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijne boot ook niet op 150 en 166. toch maar eens dat ding unlocken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 09:02
Zal de temp veel stijgen als ik doe overclocken met bijvoorbeeld 20MHz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
DTC_marijn schreef op 12 March 2003 @ 18:47:
Zal de temp veel stijgen als ik doe overclocken met bijvoorbeeld 20MHz?
Probeer het eens zélf..? Dat verschilt echt per configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Rey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:07
waarom wil je 20 MHZ overklokken? dat merk je toch niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Rey
Ff een vraagje over de pci sloten op de a7v333, ik ben vanplan de WinFast TV2000 XP Deluxe te kopen en een van de systeemeisen is :

- Een beschikbaar PCI 2.1 slot
nu heb ik in het boekje gekeken maar daar staat niets in, en ook met de search vind ik niets. Daarom heb ik ff in het bios zelf gekeken, onder: “Advanced” / “Chip Configuration” staat “PCI 2.1 Latency Compliant” (mode for the primairy PCI bus).

Ik neem aan dat dat de bus is die onder de AGP bus zit, maar in die bus kan ik niets zetten aangezien de VGA koeler er overheen hangt. Dus ik keek nog eens in de bios en daar staat onder: : “Advanced” / “PCI Configuration”
Slot 1/5
Slot 2
Slot 3
Slot 4

Nu vroeg ik me dus af of die PCI 2.1 op allebei de bussen zitten (1 en 5 dus) of dat ik het helemaal fout heb of dat 2.1 op alle bussen gewoon zit?

[ Voor 3% gewijzigd door X-Rey op 12-03-2003 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

X-Rey schreef op 12 March 2003 @ 20:28:

Nu vroeg ik me dus af of die PCI 2.1 op allebei de bussen zitten (1 en 5 dus) of dat ik het helemaal fout heb of dat 2.1 op alle bussen gewoon zit?
Alle PCI sloten zijn volgens mij PCI 2.1.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
X-Rey schreef op 12 March 2003 @ 19:12:
waarom wil je 20 MHZ overklokken? dat merk je toch niet
I know maar het was als voorbeeld, oh btw het is een palomino die komen toch niet zo ver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScorpionNL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 16:31
Hmm, ik heb bios 1016 geflashed, maar de temperaturen zijn opeens superlaag. Had ik eerst 47 graden stressed, zit ik nu op 39 graden stressed :? Dat klopt niet helemaal.

Niet de moeite waard om te vermelden ^__^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi, dan moet ik er ook maar eens een nieuwe bios opzetten.
Alleen snap ik de temperaturen niet, in pc-probe worden ze ongeveer 14*C lager weergegeven dan in de bios (terwijl hij dan ook nog opgestart/reboot moet worden).

En is er ook zoiets als een pci-lock op het mobo? Dat alleen de fsb mee gaat en niet de snelheid van de pci/agp sloten omhoog? Want ik verwacht dat ik dan veel hoger met mijn xp2000 palomino kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Niet online
Alleen snap ik de temperaturen niet, in pc-probe worden ze ongeveer 14*C lager weergegeven dan in de bios (terwijl hij dan ook nog opgestart/reboot moet worden).
Omdat al die proggie's meten met 2 verschillende temp. sensors. 1 zit er onder de socket, en 1 in de processor zelf. Dus de BIOS geeft de temp. van de sensor in de processor weer, en PC-probe de sensor onder de socket. Met MBM kan je ze tegelijk uitlezen en dan zie je idd een temperatuursverschil van ongeveer 10 graden.

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
Ik heb dus dat ASUS A7V333 bordje alleen die is waarschijnlijk gedeeltelijk getroffen door ESD, nu had ik er ff een paar vraagjes over.

Kan ESD (of hoe ze het ook noemen) bij aanraking van 1 onderdeel je hele PC mollen??
En wat als iemand vergeet de restspanning weg te laten lopen en hij gaat geaard aan het werk??
En hoe kan ik weten of ik meerdere defecten heb?? Geeft een BIOS per boot één probleem aan of geeft alles achter elkaar weer??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 17:54:
Even een vraagje.

Heb nu mijn fsb via de bios op 141 staan. Als ik 1 stap hoger ga, dan is mijn pc instabiel (omdat pci ook 1 omhoog gaat en dat trekt ie niet).

Als ik via de dipswitch op het mobo de FSB zet (bijv 150), wordt dan de pci ook beinvloed?

Zoja, aan welke apparatuur kan het liggen (check sign.) ?
helaas geen pci/agp lock

BTW heb mijne op FSB 180 draaien en ook nog geen enkel prob >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
Ik krijg nu 2 beeps als ik doe opstarten ik heb de opstart en hangFAQ al gebruikt wat zou het probleem kunnen wezen, alle PCI kaarten heb ik eruit gehaald, andere AGP kaart en hij blijft twee beeps geven, ik kan voor het bordje geen verklaring van de melding geven. What's the prob??
Ik laat nu ff de BIOS flink resetten (baterij eruit en de komende 4 uur krijgt hij geen stroom meer van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen probleem, maar na weken lezen over de optie om een Barton te draaien op je a7v dat je rev 2.0 moet hebben en ik met een rev1.0 opgezadeld zat wil ik melden dat de moederbord duivel me goed gezint was.
Mijn rev 1.0 schee der mee uit, krijg ik dus op garantie een rev 2. Dat vond ik dus niet erg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 March 2003 @ 22:14:
Geen probleem, maar na weken lezen over de optie om een Barton te draaien op je a7v dat je rev 2.0 moet hebben en ik met een rev1.0 opgezadeld zat wil ik melden dat de moederbord duivel me goed gezint was.
Mijn rev 1.0 schee der mee uit, krijg ik dus op garantie een rev 2. Dat vond ik dus niet erg :)
op de rev 1.0 kan je ook een barton draaien hoor :)
ffies link zoeken

edit:
hmmm toch ook niet.. verkeerd gelezen |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-RIC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:22
Voor alle mensen met de "150MHz FSB"-probleem*:
Het probleem ligt zeer waarschijnlijk bij de PCI latency timer.
Deze staat standaard op 32. Toen ik deze verhoogde naar 64 wou hij opeens wel booten naar windows op 150-154MHz (kheb PC2100 geheugen dat die snelheden niet zo leuk vindt)
Hier is meer info over de PCI latency timer te lezen:
http://www.rojakpot.com/default.aspx?location=4&var1=97

*: computer is stabiel bij 148/149MHz FSB maar wil op 150-1xxMHz niet booten

Overigens heb ik een tijd geleden ook een tabel gemaakt met alle (lees: veel) voltageinstellingen die je met de jumpers kan krijgen. Met de jumpers kan je een bereik krijgen tussen de 1.1V en 1.85V (niet in 1 keer natuurlijk). Is daar behoefte aan? (dat zoek ik het ff op en post het ook ff)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff blij melden:
a7v333 V1.01 (allereerste die ze daar hadden heb ik gekocht, voor veel te veel natuurlijk...) bios 1014,
sinds gisteren: athlon xp2400+ met nieuwe hsf arctic copper silent tc (voorheen duron morgan 1GHz met arctic super silent 2500).

Toch maar eens kijken hoever ik kon overklokken: std. 15x133 heb ik veranderd naar 13x150, en jawel hij bootte, en de CPU freq was 1950MHz, wat dus klopt.
Verrrast dat de multiplier dus unlocked is (je merkt, ik heb het al een tijdje niet meer bijgehouden) hij werd 54graden stressed (nouja, niet heel stressed, ik had niet genoeg tijd), dan maar meteen voor het grote werk:
13x166=2166 .... 56 graden. Hmm not bad.

Dus een barton hoort zeker tot de mogelijkheden, ook op de eerste revisie van dit blijkbaar fijne bordje.
E-RIC, ik ben wel geinteresseerd in je tabel met voltageinstellingen; hopelijk zijn die onafhankelijk van de mobo revisie. Post maar of mail het me maar. Bvd. :)

Overigens, ik heb 2 pc2700 mem sticks van 512MB, 1 merkloos (toen ik het bord kocht hadden ze niks anders, kostte nog >200euro toen !! ), 1 apacer (met infineon chips).
Staan op standaard snelheid, en in het bios 'optimal', niet 'turbo'.
(In de turbostand boot het ding niet, dan moet ik 1 dimm eruit slopen, geeft nl zelfs geen error oid, dan weer op optimal instellen; zelfs op 133MHz/266ddr wil het echt niet)

Verder (omdat het er hierboven over gaat): je kan de geheugenbus nooit langzamer laten lopen dan de fsb (staat in rood in het bios).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-RIC
Ik heb de hier een paginaatje gemaakt met de VIDinstellingen:
VID instellingen

Misschien is het wat om alle (belangrijke) informatie in de A7V333 topics te verzamelen en die op een pagina / eerste post van topic te zetten. Iemand had in 1 van de vorige topics ook de voltage instellingen van de DIMMs nagemeten bvb.

Overigens, als je alle jumpers op [2-3] hebt staan (auto), pakt hij het standaard voltage van de CPU als laagste en dan tot +0.2V in stappen van 0.025V tot een max. van 1.85V
Bij een palomino heb je dus standaard het 1.75V-1.85V bereik, maar bij een Thoroughbred B 1.60V-1.80V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-RIC schreef op 17 March 2003 @ 18:00:
Voor alle mensen met de "150MHz FSB"-probleem*:
Het probleem ligt zeer waarschijnlijk bij de PCI latency timer.
Deze staat standaard op 32. Toen ik deze verhoogde naar 64 wou hij opeens wel booten naar windows op 150-154MHz (kheb PC2100 geheugen dat die snelheden niet zo leuk vindt)
Hier is meer info over de PCI latency timer te lezen:
http://www.rojakpot.com/default.aspx?location=4&var1=97

*: computer is stabiel bij 148/149MHz FSB maar wil op 150-1xxMHz niet booten

Overigens heb ik een tijd geleden ook een tabel gemaakt met alle (lees: veel) voltageinstellingen die je met de jumpers kan krijgen. Met de jumpers kan je een bereik krijgen tussen de 1.1V en 1.85V (niet in 1 keer natuurlijk). Is daar behoefte aan? (dat zoek ik het ff op en post het ook ff)
k, dan zet ik de timer op 64, ff kijken of dat werkt.
Want ik heb ook pc2100 geheugen dat de snelheden tegenwoordig niet meer zo leuk vind.
I hope so, jouw aangegeven fsb's lokken me wel aan.
Helaas heb ik een palomino :(.
Maar bedankt, en dat tabeletje zou ook wel leuk zijn, zou je dat kunnen posten misschien? Bvd.

ps. dit zal wel een stomme vraag zijn: maar wat is ESD? iets met randaarde of stroom op je kast of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-RIC
Verwijderd schreef op 18 maart 2003 @ 14:16:
[...]
Maar bedankt, en dat tabeletje zou ook wel leuk zijn, zou je dat kunnen posten misschien? Bvd.
http://gathering.tweakers...message/17300011#17300011
E-RIC schreef op 18 March 2003 @ 11:05:
Ik heb de hier een paginaatje gemaakt met de VIDinstellingen:
VID instellingen
Ik had die tabel al in html staan, dus alleen ff geupload. Als ik hem hier zet, is het zoveel werk om het om te zetten naar [code]

[ Voor 12% gewijzigd door E-RIC op 18-03-2003 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt.
Maar ik ben erachter wat mijn probleem met oc'en is. De bottleneck is mijn onboard geluidskaart. Steeds als ik in winamp een ander nummer selecteer reboot hij. Ik moet nog even kijken of dat met een fsb van 150 ook zo is (als hij dan uberhaupt boot).
Misschien is dat bij anderen ook het probleem. En hoe kan ik dat oplossen zonder een nieuwe geluidskaart aan te schaffen of deze uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand misschien ervaring met dit mobo en samsung pc2700 geheugen?
Ik ben van plan dit aan te schaffen vanwege mijn overclock hobby's :)
Op dit moment is mijn geheugen mijn bottleneck verwacht ik.
Maar op http://www.tweakers.net/aanbod/product/42663/a zie ik een negatief advies.
Heeft iemand van jullie hiermee ervaring?
cpu: 2000+
hd: maxtor 40 GB 5400rpm
gpu: GF4 ti 4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt E-RIC, ik ga eens kijken wat ik ermee kan.

Gisteren kwam ik erachter dat 166x13 toch een beetje teveel van het goede is, 2 vastlopers.
De temp liep op tot ~65graden, leek me niet absurd hoog, maar toch hangen... :(
Terug naar 153x13 ging het weer best, maar ik heb 'm niet tezeer gestressed (nauwelijks eigenlijk, divx-je gekeken).
Vanavond kijk ik nog eens hoever hij nu gestressed komt; hoop dat hij nu stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-RIC
Wat voor koeler heb je dan? Met een redelijke koeler moet 2200MHz toch wel minimaal haalbaar zijn (voltage klein beetje omhoog). Met de 2100+ met AIUHB stepping (= 2400+) wordt regelmatig 2300-2400MHz of nog meer gehaald:
[rml][ OC] Athlon XP1700-2100 Tbred Overclocking! (Deel 4)[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een AIUHB 0246 TPDW, heb ?m nu weer op 166x13 lopen.
Koeler is arctic silent copper tc pro, koperen voet temperatuurgestuurde koeler, varieert tussen 1000rpm en 3200rpm (80mm fan), coefficient 30W/gr dacht ik.

Ik gebruikte een patch om de temp omlaag te halen voor duron en athlon, onder linux, die haalde bij mij de temp van mijn duron flink omlaag als de cpu niks stond te doen.. gebruik ik nu maar ff niet, en het ziet er al beter uit; de temp steeg net tot 65 graden, ik hoorde de fan opspinnen, en hij is nu weer onder de 50graden (maargoed, weinig load, ik wil in elk geval dit berichtje ff klaartypen, daarna pruts ik wel wat om de load op 100% te jagen).
Oh ja, ik heb het voltage naar 1.70V gedaan (mijn sensors geven 1.74 aan, dit heb ik ook in het bios, Asus doet standaard wat hoger dan wat ingesteld is..).

Ik ga ook ff dat andere topic doorlezen, thx voor de link, ik laat wel weten of hij crasht of niet; en anders zoek ik wel uit hoever ik zonder al te veel probs kan gaan met voltage enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rhaa, gecrasht na een uurtje of zo; een voor een crashten mijn apps, en toen donderde het geheel in elkaar als een kaartenhuis...

Ik heb het voltage maar verhoogd naar 1.75V. Probeerde 1.775V maar het bios gaf daarna aan dat het 1.69V was.... beetje merkwaardig... dus dan maar 1.75V ingesteld, bios gaf netjes 1.79V aan (0,04V hoger zoals bij alle instellingen die het goed doen), mijn monitorprogje geeft dat nog steeds aan, dus dat zal ik maar geloven.
Nog maar eens de load een tijdje op 100% jagen...

Denk trouwens dat het niet aan het mobo ligt maar aan de cpu.
Hmmm, misschien moet ik de fsb maar eens wat hoger zetten dan 166, totdat hij niet meer boot. (doe nu trouwens 13.5x166) Dan weet ik hoe ver het mobo kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 20:41
Verwijderd schreef op 18 maart 2003 @ 20:53:
Maar op http://www.tweakers.net/aanbod/product/42663/a zie ik een negatief advies.
cpu: 2000+
hd: maxtor 40 GB 5400rpm
cpu: GF4 ti 4200
ja ik, ik heb 512MB pc2700 van Samsung
geen probleem, op de standaard snelheid zo stabiel als een huis
overclocken waag ik mij niet aan, de processor wordt nu al 70 graden als ik hem eens flink laat lijden.
turbo modus ging ook niet, die timings trekt ie niet (mijn geheugen is cl2.5, turbo modus probeert cl2)

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:55

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 20:53:

cpu: GF4 ti 4200
Ik heb zelf geen ervaring met dit geheugen maar ik kan je wel een nuttige tip geven: koop geen pc2700 geheugen maar pc3200!! Tenminste als je wilt overklokken >:)

Het mobo kan normaal gesproken een FSB van 190 Mhz aan. Dit is dus al hoger dan pc2700. En met pc3200 geheugen heb je veel meer kans dat je ook de geheugentimins wat agressiever kan zetten wat natuurlijk ook de nodige 3dMark puntjes oplevert. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt SChaapje_Blaat
@Sandermvdb: Ik heb een xp2000, dus die loopt op een fsb van 133 mhz, dus dan kan ik er nog 33 mhz bij clocken als het aan het geheugen licht. En voordat je dat er met een palomino haalt moet er heel wat gebeuren.
Dus pc2700 is voorlopig goed genoeg voor mij.
Maar als het prijs verschil niet te groot is, zal ik wel even naar pc3200 kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb

Sandermvdb

Verwijderd schreef op 20 maart 2003 @ 10:23:
Bedankt SChaapje_Blaat
@Sandermvdb: Ik heb een xp2000, dus die loopt op een fsb van 133 mhz, dus dan kan ik er nog 33 mhz bij clocken als het aan het geheugen licht. En voordat je dat er met een palomino haalt moet er heel wat gebeuren.
Dus pc2700 is voorlopig goed genoeg voor mij.
Maar als het prijs verschil niet te groot is, zal ik wel even naar pc3200 kijken.
Ik heb ook een Palomino. Die draait dus prima op FSB's van boven de 166 (misschien moet je CPU unlockt zijn anders wordt de snelheid te hoog). En je kan ook beter je geheugen en je FSB synchroon laten lopen en proberen je timings zo strak mogelijk te zetten, dus pc3200.

Ik wou dat ik als tweaker nu pc3200 geheugen had ipv pc2700 ;)

Prijs is inderdaad niet onbelangrijk, kijk maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wat voor palomino heb jij?
Ik heb een 2000, dus die loopt normaal op 133mhz, dus dan vind ik 33 (*multiplier) mhz erbij toch wel redelijk knap.
Maar ik had samsung op het oog, dat is toch ook nog wel wat te oc'en niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb

Sandermvdb

Ik heb een 1800+ maar zoals ik al zei moet hij inderdaad wel unlocked zijn om op 166+ FSB te lopen. En ik denk dat dat Samsung geheugen ook nog wel wat over te klokken is. Ik zeg alleen dat als je strakke mem timings wilt dat je niet ver zult kunnen overklokken.

Nog 1 voorbeeld:
Ik heb getest met 3d mark wat voor mij de snelste instellingen zijn. Dit bleek een FSB van 147 en alle geheugentimings zo strak mogelijk.
Had ik nu pc3200 geheugen gehad dan zou 100% zeker de snelste configuratie een fsb zijn van rond de 180 Mhz en dan weer strakke timings :)

[ Voor 37% gewijzigd door Sandermvdb op 20-03-2003 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus jij hebt je multiplier verlaagt om een hogere fsb te verkrijgen?
Maar ik wil eigenlijk alleen voor de mhz's van de cpu gaan (rc5), dus dan houd ik liever de mhz's gelijk of hoger en de multiplier gelijk/hoger.
En die 3dmark score van jouw staat me ook wel aan, want ik heb ook een ti4200 en als ik mijn cpu omhoog krijg kan ik dus ook onder de 10k punten weg :).

En laat je me het ff weten als je je pc2700 geheugen verkoopt om pc3200 te kopen? Ik heb nm mss wel belangstelling.

Maar ik geloof dat we wat off-topic gaan.

Ff wat anders: mijn power en case fan aansluiting werken niet meer, nadat ik rook heb geroken. Dus ik verwacht dat er iets is doorgebrand, weten jullie mss wat en of ik dat kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, gebruik de MS nosmoke.exe patch.
http://www.fdisk.com/humor/help-desk1.txt
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die is leuk, helaas gaat het voor mij niet op :(.
Mss is een weerstandje naar de kloten, maar gelukkig doet de cpu-connector en de rpm-meter het nog wel, en als mijn mobo dan eens uit de kast komt moet ik mss een weerstandje oid solderen (als dat het probleem is).
Verder zit ik er niet zo mee, krijg binnenkort toch wc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoyriderZZ
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 10:24
Ik heb nog een vraagje over mn a7v333: ik heb reversion 1.02, heb ik dan de cd-versie van de northbridge of de ce-versie (die beter over te klokken is)? Of is dit onafhankelijk van elkaar? Ik krijg de fsb namelijk niet veel hoger dan 140 MHz maar dat kan ook aan mn cpu liggen natuurlijk.
Ik heb dit topic zo ongeveer helemaal doorgelezen, maar kon het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-RIC
De KT333CD zat alleen op de allereerste KT333 moederborden, dus zeeer waarschijnlijk heb je de KT333CE.
Kan je ook wat meer gegevens geven? Als je een slecht overklokbare Palomino of slecht overklokbaar geheugen hebt, kan het daar aan liggen. Je moet zelf testen waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoyriderZZ
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 10:24
Ja dan ligt het waarschijnlijk aan mn processor (1800+ Palomino). Geheugen is 256 Mb DDR Samsung. Maar ik zit er over te denken een nieuwe 1700+ te kopen met een Zalman CNPS6000Cu (lekker stil) en dan een stukje over te klokken wat in principe toch wel moet kunnen met die Zalman. :) en dan nog een extra reepje geheugen erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Rey
heb ook weer een probleem met mijn a7v333

mijn specs:
1800+
a7v333 rev. 1.04 bios 1011
80 gb maxtor
512 mb pc2700 samsung
leadtek geforce 4 ti4400
pioneer dvd 16x40x
plextor 48x24x48x
soundblaster live! 5.1
sweex 10/100 mbit
antec 350 watt
windows XP prof. NL

ik heb vorige week een paar upgrades besteld: 512 mb ddr2700 + 80 gb HD + zalman 6000CU

ik had de hd en het ram "geinstalleerd" computer opnieuw geboot en ff een paar benchmarks gedraait, alles in orde, ben daarna ff wat gaan eten, kom ik terug, zegt windows: "het systeem is onstabiel geworden en is nu hersteld van een ernstige fout, het probleem is waarschijnlijk: Nvidia Geforce 4 ti4400"

Naja, leuk dacht ik, ff wat ut2003 en u2 gespeeld op de geforce ff goed te gebruiken, en er gebeurde helemaal niets, dus heb ik er verder niet meer bij stil gestaan. Volgende dag (gisteren, zondag) heb ik de zalman erop gezet. FF alles van het moederbord gehaald, schroefjes los, moederbord uit de kast gehaald. Toen netjes de zalman erop gezet, vastgezet en weer het mobo in de kast geschroefd en alle kaartjes in stekkers ingestoken. Daarna ging het helemaal mis toen ik weer wilde booten deed de pc geen beeld weergeven. De monitor bleef in de stand-by staan en ik kreeg geen piepjes of iets anders te horen. Na de meeste kaartjes eruit gehaal (geluid, netwerk, cd-roms los gekoppeld, 1 hd los) deed de pc nog niets, maar hij starte wel verder op tot hij zelf is de windows kwam (had de scanner er niet uitgehaald die begon te ratelen). PC weer afgesloten videokaart eruit gehaald, een oude voodoo erin gezet, nog geen beeld bij booten. Toen weer de geforce erin gezet en hij deed het!

ik helemaal blij, dus zette de pc weer uit, duw die kaartjes er allemaal weer in, zet de pc weer aan en hij geeft weer geen beeld :(. Toen de kaartjes weer allemaal eruit gehaald + de geforce toen weer op gestart (dus zonder videokaart erin) de pc start weer helemaal op, komt in windows (scanner ;)). Maar dit kan toch helemaal niet? als er geen videokaart in de pc zit dan kan hij toch niet opstarten? in het bios staat zover ik nog weet dat hij moet stoppen op alle errors :?

is mijn mobo nu kapot of mij agp slot of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Row
  • Laatst online: 11-09 18:55

Row

Ik denk dat het een kwestie is van puur testen, ander mobo...
En dan kijken wat ie doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Rey
naja, heb het probleem gevonden, toen ik een PCI videokaart erin zette deed de pc gewoon booten, dus ik weet nu vrij zeker dat het AGP slot kapot is aan gezien 2 AGP kaarten het niet deden in dit slot. Nu maar ff garantie klamen, ik zie namelijk geen schade van de upgrade aan het mobo, morgen ff bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kent er niemnd een trukje zodat mijn moederbord de geest geeft..... ;)

en ik natuurlijk nog garantie krijg >:) zodat ik rev. 2.00 krijg in plaats van de 1.01 die ik nu heb en waar geen barton op past :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Rey
Verwijderd schreef op 24 maart 2003 @ 23:39:

en ik natuurlijk nog garantie krijg >:) zodat ik rev. 2.00 krijg in plaats van de 1.01 die ik nu heb en waar geen barton op past :'(
die revisie 2.00 is dat de a7v333-x? of gewoon nog de a7v333?, want op ik ga vandaag dus mijn garantie klamen })

[ Voor 2% gewijzigd door X-Rey op 25-03-2003 13:45 . Reden: damn, zie nu dat de asus a7v333-x geen raid heeft :/ dus nu hoop ik dus maar dat die 2.00 nog de normale is ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2.00 is gewoon de asus a7v333

mijn boordje had ook de geest gegeven, het was al een 2.00 dus hopelijk dat ik morgen ook wel een 2.00 terug krijg.

bij mij deed mijn primare ide controller het niet goed meer, maar hij deed het nogwel,
dus ze wouden hem wel laten testen, maar hun konden makkelijk zeggen dat die het nog wel deed en dan had het me 23 euro gekost en geen nieuw bord :(

gelukkig deed mijn chassisfan aansluiting het niet (nooit gedaan ook) dus daar kon ik hem nu op laten omruilen.

morgen ophalen en weer lekker inelkaar gaan knutselen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Rey
Verwijderd schreef op 25 March 2003 @ 14:32:
2.00 is gewoon de asus a7v333

mijn boordje had ook de geest gegeven, het was al een 2.00 dus hopelijk dat ik morgen ook wel een 2.00 terug krijg.

bij mij deed mijn primare ide controller het niet goed meer, maar hij deed het nogwel,
dus ze wouden hem wel laten testen, maar hun konden makkelijk zeggen dat die het nog wel deed en dan had het me 23 euro gekost en geen nieuw bord :(

gelukkig deed mijn chassisfan aansluiting het niet (nooit gedaan ook) dus daar kon ik hem nu op laten omruilen.

morgen ophalen en weer lekker inelkaar gaan knutselen :)
gelukkig, voor mij dan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren een vervangend moederbord voor mijn MSI kt3 raid bordje gekregen en dat was een asus A7V333. Toen ik alles mooi had ingebouwd in mijn case en de computer voor de eerste keer opstartte kreeg ik als opstartscherm een mooie reclameafbeeding en ik hij ging daarna vanzelf naar de bios. Hij gaf een foutmelding dat er iets niet in orde was en hij gaf een een blijvend hoge piep. Ik dacht eerst dat dit aan mijn processor ligt maar die is gewoon 33 graden. Weet iemand wat dit is?????? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
Wat moet ik doen als mijn bios leeg is ik heb al een "nood" flash gedaan (awardflash.exe+1016.bin+autoexce.bat o.id.), wat is mijn laatste red middel.
Ik heb deze problemen na het knutselen met mijn gf3 (erin, eruit, en toen kreeg ik dit :? ).
Wie heeft de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
www.flashbios.org of contact opnemen met de moboleverancier of Asus NL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Rey
Verwijderd schreef op 26 maart 2003 @ 13:19:
Ik heb sinds gisteren een vervangend moederbord voor mijn MSI kt3 raid bordje gekregen en dat was een asus A7V333. Toen ik alles mooi had ingebouwd in mijn case en de computer voor de eerste keer opstartte kreeg ik als opstartscherm een mooie reclameafbeeding en ik hij ging daarna vanzelf naar de bios. Hij gaf een foutmelding dat er iets niet in orde was en hij gaf een een blijvend hoge piep. Ik dacht eerst dat dit aan mijn processor ligt maar die is gewoon 33 graden. Weet iemand wat dit is?????? _/-\o_
ehhh, ik dacht dat een hoge piep iets met je geheugen heeft te maken...
hier is de manual, ben hem nu aan het downloaden, kan het dan ff checken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
Ehh... en wat als ik misschien eens een ander batterijtje probeer dat ie om de 1 of andere vage reden leeg is geraakt toen ik bezig was?? en dat ie daarom niet doet "nood"flashen.

En hoe kan ik ASUS NL bereiken?

[ Voor 13% gewijzigd door M@rijn op 26-03-2003 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Rey
er staat niets over een blijvende lange piep, alleen iets van hoge piepjes die eindeloos blijven gaan en dan is je CPU te warm, maar dat is bij jouw niet het geval. Welke specs heb je eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
En wat zou er gebeuren als ik dit "AWARD_SW" eens probeer en daarna die "nood"flash doe??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 14:24

Dracul

Ooh yeah!

De eerste Beta van Biosversie 1017 is er. Bij mij draait ie stabiel en zo te zien bevat het niks nieuws.

ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/mb/socka/kt333/a7v333/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-Rey schreef op 26 March 2003 @ 15:04:
[...]

ehhh, ik dacht dat een hoge piep iets met je geheugen heeft te maken...
hier is de manual, ben hem nu aan het downloaden, kan het dan ff checken..
Probleem is al opgelost, heb nu een KT4, maar het probleem lag aan een jumper die miste. De error was dat de kastdeur open stond en dat'ie zo niet op wou starten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
Mijn prob. is ook opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 23:39:

Beste truc is om je mobo te verkopen. Er zijn best mensen die daar nog een hele leuke prijs voor geven en dan een "X" bordje te kopen. Kosten momenteel rond 85 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht dat deze vraag al eerder is gesteld, maar zodra ik een bestand van de cdrom speler kopieer naar mijn HD staat mijn CPU echt continue op 100%. Ik had hiervoor een Epox 8K3a+ (Highpoint raid controller) en die had dat dus niet. Ik heb 2 HD's in striping staan. Is dit normaal bij de Promise raid controller :? Ik vind dit nl. wel erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb

Sandermvdb

Heeft iemand trouwens al een Barton draaien op zijn A7V333 rev 1.02?? En welke FSB/multiplier draai je dan?

Ik zit zelf te overwegen om er 1 te kopen, goeie ervaringen zijn dan mooi mee genomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar
bartons op andere versies dan 2.00
tot nu toe nog niks van gezien, hier en daar een suggestie dat het moet kunnen (ref 1.04)
en geen officiele ondersteuning
dus dan zal de praktijk het moeten uitwijzen

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-RIC
Volgens mij moet een Barton core wel op de rev 1.02 kunnen. Het zal iig niet aan de divider liggen, want ik draai dit stabiel op m'n rev 1.02:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.hegger/cpu/185MHzFSB.jpg

Misschien werkt de Barton wel, maar staat er "unknown CPU" oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdjey
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 09:36

mrdjey

That Shit is Wack

Als ik geld heb koop ik een Barton 2500+ maar ik heb wel een rev 2.0 dus ik voorzie geen problemen.

ZaanLan.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
Mooi zo, ik kan nu eens proberen een klokje te zetten op mijn ASUS A7V333 1.02 nu ik die van e-ric heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:45
Ik heb een stom probleem

als ik mn pc opstart gebeurt het regelmatig dat als ik 1 toets indruk het toetsenbord en muis niet meer werken maar de PC zit niet vast.
Ik heb dit al vanaf het begin en ben er nog steeds niet uit.
Heb al van alles gedaan nieuwste BIOS VIA drivers enz enz

Ik had het onder winXP en nu ook onder W2K
Wie weet hoe dat kan ???

Ik heb een Asus A7V333 uiteraard met een AMD2000+ en 512 MB Ram en een GF4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-RIC
Welk geheugen heb je en op welke instellingen draait het geheugen? Ik heb dat volgens mij wel eens gehad (in windows) bij te strakke instellingen van het geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:45
Ik heb (volgen sisoft sandra) Synchronous DRAM 512MB/64
Is dat het merk dan? ik heb geen idee.
Verder staat alles standard ingesteld (CPU speed FSB enzo)
Maar het stomme is als de muis en toetsenbord vastzet doet het systeem het nog wel want als ik op de uit knop druk gaat ie gewoon weer hibernaten en daarna zet ik hem aan is het probleem weg.
Verder loopt ie prima stabiel . Kan uren Unreal Tournement 2003 doen B.V >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik het beste mijn via chipset-, onboard geluidskaart- e.d. drivers updaten?
Is daar ook een tool oid voor?
Want ik hoop dan dat het probleem is opgelost dat bij een fsb van 145 de onboard geluidskaart de bottleneck niet meer is. Nu laat dat ding de boel wel eens rebooten :(
Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-RIC
http://www.tweakers.net/meuktracker/cat/77 <-- algemeen softwareupdates
http://www.viaarena.com/ <-- VIA drivers
http://www.cmedia.com.tw/ <-- CMI drivers

Btw, mijn onboard sound deed ook raar (snelle tikken), dus nu zit in m'n PC ff een 8K3A+ (KT333 van EPoX) en ga ik mijn A7V333 ff laten repareren. Straks ff kijken hoe ver deze EPoX wil overkloken :)

[ Voor 42% gewijzigd door E-RIC op 06-04-2003 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/Colmani/asus2.jpg

195 FSB op Asus A7V333 Rev 1.04 >:)

mensen die hoger geraken ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
195 mhz fsb, lekker
als die bakplaat van mij niet nu al 70 graden werd zou ik het ook eens proberen
in elk geval geeft het weer hoop dat een barton toch wel op rev 1.04 wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-RIC
Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 01:50:
Zo very nice :) Met m'n rev1.02 kwam ik tot 188. De meeste KT333 moederborden stoppen er zo rond de 190 mee. Als je geluk hebt, is het mogelijk om 200MHz FSB te draaien op een KT333 mobo. Alleen is de PCI dan wel 40MHz en de AGP 80MHz. Das wel redelijk out-of-spec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarlonB
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik heb een totaal ander probleem, kan het tot nu toe nergens vinden en begin nu na een week zoeken langzaam wanhopig te worden :(

Ik ben fervent battlefield speler, tot voor kort probleemloos.
Nu loopt mijn mem-usage op naar 1Gb zodra ik het spel start!!!
Ik heb Virtual Memory uitstaan.

Heeft iemand een idee wat ik kan doen ?

specs:
Moederbord : Asus a7v333 bios 1016
cpu : AMD athlon xp 2000 +
Grafisch : Asus Geforce4 64Mb mx440
Mem : 2X512Mb DDR 333
Drivers : laaste detonator , c-media en VIA hyperion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

how the fuck kunde chipset voltage wijzigen op die asus ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
Ik heb een klein probleem denk ik met mijn mobo, die rare capriolen van laatst kunnen denk ik zijn veroorzaakt door mijn Vcore, die hoort op 1.75 te draaien (palomino) maar mijn mobo wil zijn voltage niet lager als 1.8 hebben :S kan dit zomaar of niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarlonB schreef op 08 April 2003 @ 22:16:
...
Ik ben fervent battlefield speler, tot voor kort probleemloos.
Nu loopt mijn mem-usage op naar 1Gb zodra ik het spel start!!!
Ik heb Virtual Memory uitstaan.

Heeft iemand een idee wat ik kan doen ?

...
misschien Virtual Memory aanzetten? :? ( 2,5 x RAM >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai
  • Laatst online: 05-09 07:47

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Sandermvdb schreef op 03 April 2003 @ 11:11:
Heeft iemand trouwens al een Barton draaien op zijn A7V333 rev 1.02?? En welke FSB/multiplier draai je dan?

Ik zit zelf te overwegen om er 1 te kopen, goeie ervaringen zijn dan mooi mee genomen. :)
Een vriend van me heeft er een gekocht en voordat die in zijn pc ging heb ik hem even in de mijne gepropt.
Op 2500+ prima lopen 166 fsb
Op 175 fsb ook nog prima ... toen was ik al blij omdat ik niet zeker wist of het ging werken.... :P
Hoger heb ik niet geprobeerd! dat zien we dan wel! En aangezien prijzen lekker laag zijn heb ik over een klein maandje ook wel een bartonnetje draaien. Maar het kan prima.... ik heb vs 1.02 volgens mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdjey
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 09:36

mrdjey

That Shit is Wack

Ik heb sinds een paar dagen een Xp2200+ TB (13,5) (ipv xp2000+) en daar is de multypl. enig sinds unlocked, want ik kan nu kiezen uit 13,0 t/m 22,5 maar ik zou graag uit een wat lagere multypl. willen kiezen, iemand enig idee hoe dat moet?

ZaanLan.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Nog een vraagje!
Hoe zet je onboard sound uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
Zit onderop je mobo een jumpetje waarmee je het geluid aan en uit kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
lawaai schreef op 15 April 2003 @ 12:37:
Nog een vraagje!
Hoe zet je onboard sound uit?
Heb je überhaupt wel in de handleiding van de moederbord gekeken :? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

heb het boekje niet :(
en kon het niet zo snel op het mobo vinden ... zit me nu te bedenken dat ik ook even op de site van asus had kunnen zoeken... boekjes kan je natuurlijk online bekijken. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je in je BIOS uitzetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Ja dus niet..... tenminste jij mag mij de optie geven waarmee dat zou kunnen! Want ik kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-RIC
http://www.asus.it/suppor...tem.aspx?ModelName=A7V333

Zo echt moeilijk vinden is dat zeg :Z

Voortaan eerst zelf één minuut zoeken ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drake
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-09 18:46
Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 01:50:
[afbeelding]

Sorry voor het offtopic, maar welke theme en wallpaper heb je eigenlijk ? Vind hem zeer relax. Zou je deze kunnen posten of mij kunnen mailen?

Thxs

Systeem Specificaties Workstation Systeem Specificatie Toshiba Portege M200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KonradV
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 14:12

KonradV

Live Long and Prosper!

Heeft iemand al ervaring met de "X-TREME" BIOS van www.Lumberjacker.de ?

Zelf draai ik de Full-RAID versie van deze BIOS, en ik ben er heel tevreden over :) Volgens de site is dit een combinatie van de 1.017 Beta BIOS met de snelheid van de 1.011 BIOS en de RAID-functionaliteit van de Promise Fasttrack TX-2000 kaart.
Met vier schijven aan de RAID-poort werkt dat prima.

Ik heb versie 1.02 van dit moederbord, en twijfel nu over de aanschaf van een XP 2500+ Barton, ik heb al een paar reacties in dit topic gezien over deze proc, maar ik wil zeker weten dat dit werkt voordat ik 155 Euro ga uitgeven aan een proc die misschien niet werkt in mijn plankje :> Zijn er meer mensen die deze proc al succesvol in hun versie 1.02 draaiend hebben? Ik heb er nu Apacer PC-2700 CL 2,5 geheugen in zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Sandermvdb schreef op 03 April 2003 @ 11:11:

Toevallig al een aangeschaft? :P
Ik zit nl. ook met een 1.02 en wil wel een Barton, maar kheb nog niemand gezien die het daadwerkelijk geprobeerd heeft :)
Zou je btw ook geen voltage problemen kunnen krijgen? De Bartons draaien toch bij een lager voltage en volgens mij geeft de oude a7v333 enkel "hoge" voltages (vanaf 1.75V)
lawaai schreef op 14 april 2003 @ 23:13:
[...]
Een vriend van me heeft er een gekocht en voordat die in zijn pc ging heb ik hem even in de mijne gepropt.
Op 2500+ prima lopen 166 fsb
Op 175 fsb ook nog prima ... toen was ik al blij omdat ik niet zeker wist of het ging werken.... :P
Hoger heb ik niet geprobeerd! dat zien we dan wel! En aangezien prijzen lekker laag zijn heb ik over een klein maandje ook wel een bartonnetje draaien. Maar het kan prima.... ik heb vs 1.02 volgens mij!
Kan je nog even nakijken welke revisie je hebt? :P
Die bus heb ik ieg geen problemen mee, kdraai al sinds t begin op 167 :)
Alleen jammer dat ik een oude palomino hebt die niet mee wil werken en een voeding die zeurt 8)7

[ Voor 39% gewijzigd door Okyah op 17-04-2003 13:21 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-RIC
Okyah schreef op 17 April 2003 @ 13:19:
[...]
Alleen jammer dat ik een oude palomino hebt die niet mee wil werken en een voeding die zeurt 8)7
Op de A7V333 kan je het voltage instellen tussen 1.100V en ongeveer 2.100V :)
Het is alleen zo, dat waneer je de jumpers op auto hebt staan, alleen het bereik van het standaard voltage t/m 0.200V hoger (met een max van 1.850V) beschikbaar is.
Ergens eerder in deze thread heb ik gepost hoe je wel die lage/hoge voltages kan bereiken :)

edit:
lawaai schreef op 17 April 2003 @ 16:20:
Je voltage gaat automatisch lager staan ;) heel grappig!!
Rev 1.02 heb ik...

Die voltages kan je via de jumpers toch hoger zetten... lager niet volgens mij.
Die voltages kunnen zeker wel lager! Ik heb zelf destijds van alles geprobeerd! (allerlei jumper-standen). Als je het voltage jumpermatig instelt, dan denkt hij gewoon dat het auto-voltage lager is en dan heb je een bereik tot 0.200V hoger dan dat auto-voltage (max. 1.850V in BIOS). Die test had ik gedaan met een rev1.02

[ Voor 42% gewijzigd door E-RIC op 17-04-2003 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Je voltage gaat automatisch lager staan ;) heel grappig!!
Rev 1.02 heb ik...

Die voltages kan je via de jumpers toch hoger zetten... lager niet volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik heb een raar probleem, maybe dat jullie weten hoe het komt...
Ik heb 2 reepjes 512 pc 2700 ddr, en zodra ik hem van kas 2.5 op 2 zet ziet ie maar 512 mb?
Er staat op mijn plankie de laatste bios 1015, met de 1014 heb ik had ik dit probleem niet, en ontdekte het pas toen ik weer wilde oc'en...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

In welke bankjes heb je ze zitten! Doe maar 1 in 1 en 1 in 3 dat is beter!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd genoeg blijft ie het doen, maar ik heb al de oplossing, ik trakteer me gewoon op een upgrade en dan is dit niet meer nodig. Wat ik wel raar vind is als ik deze reepjes op de A7V333 steek van mijn broertje, en op cas 2 zet, we wel goed herkend worden, terwijl de bios en het rev nummer hetzelfde is? Dus ik denk dat mijn plank dan brak is ofzo, en ik heb nog garantie, dus ik vraag gewoon of ze hem omruilen voor een A7V8X ofzo, scheelt mij weer in de upgrade kosten ;)

Maar al met al een raar probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-RIC
Vandaag heb ik m'n nieuwe A7V333 opgehaald. De oude was nl. niet helemaal lekker meer. Ik heb nu een rev1.04 (had 1.02). Ik ben wel benieuwd hoe ver dit plankje wil, want die rev1.02 kwam tot ongeveer 185-188MHz (kan ook PC2700 geheugen zijn natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een A7V333 Rev 1.01, tot welke cpu support die barton/xp :?
Zelf heb ik een sterk vermoeden tot XP 2400+ en geen barton :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een wazig probleem met dit board, en heb de oplossing nergens kunnen vinden...

Het afsluiten van WinXP duurt namelijk een godze eeuwigheid. Ik schat het op een minuut of 2/3 voordat hij uberhaubt begint met het afsluiten van de explorer!

Ik draai RAID 1 met 2 WD 80Gb schijfjes. Zou het met de RAID te maken kunnen hebben?
Bios is wel up-to-date (1016).

Raid performance is overigens wel zwaar beneden pijl, 34Mb/s read. Kan het daar mee te maken hebben? (Geloof het zelf niet, maar post het toch :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit probleem komt mij bekend voor , in mij geval was het de videokaart driver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KonradV
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 14:12

KonradV

Live Long and Prosper!

Digital_Blonde,

heb je al eens gekeken welke processen er "lopen" op het moment van afsluiten (en vlak erna) met Taakbeheer en/of Systeemmonitor? Als er geen proces loopt dat veel resources gebruikt, kan het ook zo zijn dat er een driver een probleem oplevert, dwz de driver verwacht een bepaalde status bij het afsluiten, en die wordt niet bereikt. Vaak gaat het om de video-driver of de sound-driver (als je een geluidskaart gebruikt ipv de on-board sound). Download dan een recentere driver, em probeer of het afsluiten dan wel sneller gaat.

Je draait "RAID 1 met 2 WD 80Gb schijfjes". Dat wil zeggen "Drive Mirroring", je twee schijven zijn copieën van elkaar (zie de A7V333 manual pag 86-90). Ik denk dat je eigenlijk "Drive Spanning" ofwel "Striping" (RAID-0) had bedoeld om te gebruiken, dan neemt de snelheid van de schijven met 60-90% toe t.o.v. een enkele schijf. Dan kan ik me de "34Mb/s read" die je hebt, wel voorstellen. Dat is de snelheid van een enkele schijf, en geen twee in RAID-0. Ik bedenk me net dat het Mirroring-proces ook wel eens capaciteit kan gebruiken, zeker als de copieer-proces bij het afsluiten nog even voltooid moet worden.

IK hoop dat je wat aan deze tips hebt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 16:12:
[...]

thanks m8 :*) dat wilde ik graag weten, nog klein een vraagje: Kan ik op mijn plankje, a7v333 v1.01 met de nieuwste bios, een tbred 2400+ erop prikken? Ik heb momenteel een palmino 2000+, aangezien ik geen held ben met een soldeerbout... :'(
sorry voor de offtopic post
Wel ik heb ook de rev1.01 en mijn 2100+ wordt bij een fsb van 166 erkend als een 2700+ zoals je kan zien. Trouwens op de site van asus staat ook dat je enkel voor een barton een rev.2.00 nodig hebt, wat ik trouwens ook in twijfel durf trekken. Maar ik ben er zeker van dat je 2400+ geen problemen gaat geven.
Ps: ik heb ook de laatste bios update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 april 2003 @ 16:21:
[...]

Wel ik heb ook de rev1.01 en mijn 2100+ wordt bij een fsb van 166 erkend als een 2700+ zoals je kan zien. Trouwens op de site van asus staat ook dat je enkel voor een barton een rev.2.00 nodig hebt, wat ik trouwens ook in twijfel durf trekken. Maar ik ben er zeker van dat je 2400+ geen problemen gaat geven.
Ps: ik heb ook de laatste bios update
Aha alweer bedankt!, die vraag had ik al hierboven gesteld (3 a 4 reply`s omhoog ) maar niemand gaf antwoord tot nu :) Ik ga waarschijnlijk voor de 2400+ bij maXpert voor € 108,- ..

Toch als tweaker zijnde heb ik op verscheidene sites gekeken over hoe ik de tbred moet unlocken, maar kom er nog niet wijs uit... http://www.ocinside.de/go.../socketa/xp_painting.html

Via de searchoptie kom ik uit op deze methode:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1026299034.jpg
zeer makkelijk voor mij, maar heb jij dit ook zo gedaan met je XP ?

dit is mijn huidige cpu, die niet veel vooruit wil:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jwa/3dmark03/wcpuid.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-RIC
Tbred unlocken? Dat "unlocken" is alleen nodig om een reeks hogere of lagere multipliers te krijgen, bvb >12.5 voor een 1700+ (standaard 11x) of juist <13 voor een 2100/2400+ (standaard 13/15x).
Btw, ik keek laatst op de Asus site en daar stond dat 166MHz FSB pas vanaf rev 2.00 wordt ondersteund, maar met rev 1.01, 1.02 en 1.04 kan je ook gewoon hoge FSB draaien. Met m'n 1.02 kwam ik tot 188 in windows.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.