[Ervaringen] Asus A7V333 - Deel 3

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 1.236 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KonradV schreef op 30 april 2003 @ 09:52:
Digital_Blonde,

heb je al eens gekeken welke processen er "lopen" op het moment van afsluiten (en vlak erna) met Taakbeheer en/of Systeemmonitor? Als er geen proces loopt dat veel resources gebruikt, kan het ook zo zijn dat er een driver een probleem oplevert, dwz de driver verwacht een bepaalde status bij het afsluiten, en die wordt niet bereikt. Vaak gaat het om de video-driver of de sound-driver (als je een geluidskaart gebruikt ipv de on-board sound). Download dan een recentere driver, em probeer of het afsluiten dan wel sneller gaat.

Je draait "RAID 1 met 2 WD 80Gb schijfjes". Dat wil zeggen "Drive Mirroring", je twee schijven zijn copieën van elkaar (zie de A7V333 manual pag 86-90). Ik denk dat je eigenlijk "Drive Spanning" ofwel "Striping" (RAID-0) had bedoeld om te gebruiken, dan neemt de snelheid van de schijven met 60-90% toe t.o.v. een enkele schijf. Dan kan ik me de "34Mb/s read" die je hebt, wel voorstellen. Dat is de snelheid van een enkele schijf, en geen twee in RAID-0. Ik bedenk me net dat het Mirroring-proces ook wel eens capaciteit kan gebruiken, zeker als de copieer-proces bij het afsluiten nog even voltooid moet worden.

IK hoop dat je wat aan deze tips hebt :) .
Er lopen geen rare processen die systeembronnen vreten op het moment van afsluiten, dus een driver kan idd dwarsliggen. Het vreemde is alleen dat ik dezelfde drivers gebruik als bij m'n oude moederbord (A7V266-EX). Het enige verschil is de RAID1.

Overigens is het zo dat RAID0 en 1 niet verschillen in leessnelheid, alleen in schrijfsnelheid. Ik heb bewust gekozen voor RAID1 omdat ik niet het risico wil lopen m'n data kwijt te zijn. Ik ga even kijken naar nieuwere drivers, mocht ik het vinden, dan post ik de oplossing hier.

Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 april 2003 @ 17:05:
[...]

Aha alweer bedankt!, die vraag had ik al hierboven gesteld (3 a 4 reply`s omhoog ) maar niemand gaf antwoord tot nu :) Ik ga waarschijnlijk voor de 2400+ bij maXpert voor € 108,- ..

Toch als tweaker zijnde heb ik op verscheidene sites gekeken over hoe ik de tbred moet unlocken, maar kom er nog niet wijs uit... http://www.ocinside.de/go.../socketa/xp_painting.html

Via de searchoptie kom ik uit op deze methode:

[afbeelding]
zeer makkelijk voor mij, maar heb jij dit ook zo gedaan met je XP ?

dit is mijn huidige cpu, die niet veel vooruit wil:
[afbeelding]
Nee ik heb niks gedaan, hoger kan je ZONDER die unlock !!

Je hebt een palomino 2000+, heb ik hier ook nog liggen (ooit voor €300 gekocht).
Met wat extra spanning kreeg ik hem wel tot 1800Mhz.
Maar in dat overclockersforum hadden ze me zo gek gemaakt dat ik twee weken geleden een 2100+ :? gekocht had. Maar ik vind het die € 99 wel waard.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2003 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 19:56:
[...]

Nee ik heb niks gedaan, hoger kan je ZONDER die unlock !!

Je hebt een palomino 2000+, heb ik hier ook nog liggen (ooit voor €300 gekocht).
Met wat extra spanning kreeg ik hem wel tot 1800Mhz.
Maar in dat overclockersforum hadden ze me zo gek gemaakt dat ik twee weken geleden een 2100+ :? gekocht had. Maar ik vind het die € 99 wel waard.
:) heeft een koopkracht dat forum >:) het is lastig om de processor bijna niet te kopen ;) Maar heb je ook een verbetering i.v.m. temperaturen vergeleken bij die palmino? Ik heb wel eens hitteproblemen met mijn huidige processor als ik de rpm regelaar terugzet.
Het is me nu compleet duidelijk dat je de tbred niet hoeft te unlocken als ik deze in de toekomst wil overclocken, de multiplier kan tot 13 zonder voor voor een 2100/2400+ Thanks: E-RIC
Daarom heb jij dus de 2100 gekocht (Disket), deze kun je op dezelfde snelheid of sneller laten lopen zonder te unlocken als de 2400+ De 2400+ zal voor mindere overclockprestaties zorgen zonder unlock begrijp ik hieruit B) Toch ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beamerke
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-02-2023
ik heb ook een A7V333 1.01 Raid, maar als ik mijn 2100 JUIHB op 166 fsb laat lopen, dan wordt alles super traag op mijn pc...

Hij geeft geen fouten, maar opstarten duur zo een 15 minuten en de pc is enorm sloom..

Als ik een stamp op de multiplyer geef, en ik draai 133 x 16, dan gaat ie wel snel, en hij haalt zijn snelheid... De CPU wil dus wel...

Volgens Sandra (laatste versie) zit mijn AGP en Vlink dan al op 83 Mhz..
PCI ook al op 42, en da lijkt me nogal out of spec :?

Waarom wil die bij mij niet op de 1:5 divider ? :'(

Kan ik dat ergens instellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 22:46
Beamerke schreef op 01 mei 2003 @ 15:19:
ik heb ook een A7V333 1.01 Raid, maar als ik mijn 2100 JUIHB op 166 fsb laat lopen, dan wordt alles super traag op mijn pc...

Hij geeft geen fouten, maar opstarten duur zo een 15 minuten en de pc is enorm sloom..

Als ik een stamp op de multiplyer geef, en ik draai 133 x 16, dan gaat ie wel snel, en hij haalt zijn snelheid... De CPU wil dus wel...

Volgens Sandra (laatste versie) zit mijn AGP en Vlink dan al op 83 Mhz..
PCI ook al op 42, en da lijkt me nogal out of spec :?

Waarom wil die bij mij niet op de 1:5 divider ? :'(

Kan ik dat ergens instellen ?
Dat geeft sandra miscchien wel aan. Maar dat kan gewoon niet kloppen ;)
Dan zou het allang niet meer stabiel zijn. Op een PCI bus van 42Mhz trekken er alveel kaartjes het niet meer.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

hmmmmmz, ik heb hier nog een oud beestje draaien t-bird 1333, en die lust em wel, heb hier een 1.04 bordje maar zit ff in de knoop met de vcore, ddr draait al op 2.9 volt

ik krijg mijn t-bird draaiende op 6x190 @ 1,85 volt, dit loopt niet echt lekker, post btw ook op 6x200 :9~ maar dan is windows gaar.

heb overvoltage ook al gebruikt, maar het laagste wat ie dan haalt is 1.75 +0.3+2.05 dit gaat nog maar dat vind ik ff te veel, hoe ken ik nu de vcore tussen de 1,85 en de 2,05 instellen. er was een foefje voor. :?

ik hoef me geen zorgen te maken, hij deed het ook op 2,2 volt }) dus dat zit wel goed >:) , maar heb het idee dat dat te veel is want dan doet windhoos het ook niet :(

heb btw bios 1017, beta 2 en draait prima. ;) verder 512 samsung/samsung pc2700 latje ( in welke bank kan ik die het beste stoppen, heb er maar 1)

/edit
ik denk dat de barton dan ook geen probleem op de rev. 1.04 :P

[ Voor 5% gewijzigd door ModmaN op 06-05-2003 22:49 ]

get rich or die try'in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk uit met die 512Mb Samsung, ik had/heb hem ook en de gehele pc resette zichzelf, op de site van Asus staan enekele geheugens welke volgens hun veilig werken, daar staat de 51`2Mb net bij

dus kijk uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ModmaN

ModmaN

Damn i'm good

die heb al 200 gedraaid dus das geen probleem :P

get rich or die try'in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-RIC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:22
l
ModmaN schreef op 06 mei 2003 @ 22:45:
heb overvoltage ook al gebruikt, maar het laagste wat ie dan haalt is 1.75 +0.3+2.05 dit gaat nog maar dat vind ik ff te veel, hoe ken ik nu de vcore tussen de 1,85 en de 2,05 instellen. er was een foefje voor. :?
Ergens eerder had ik een schema geplaatst van de voltage jumpers (voor de Vcore). Ik weet niet meer waar, dus hier weer de link
Door 1.55V-1.75V in te jumperen (;)) en de overvoltage jumper op enabled, krijg je (ongeveer) 1.80V-2.00V.
Maar ik denk niet dat het voltage het probleem is, want 6x190 = 1140MHz, dus dat zou een Thunderbird 1333MHz makkelijk aan moeten kunnen op standaard voltage. Waarschijnlijk is het het bord (bvb PCI/AGP sloten) die niet helemaal lekker meer is.

Btw, waarom koop je niet een 1700+ voor 60-70 euro? Door die over te klokken naar 2200-2300MHz krijg je een leuke prestatiewinst voor weinig geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niewe beta bios 1018.001 is uit
ftp://ftp.asuscom.de/pub/...pset/Apollo_KT333/A7V333/
zo blijf je bezig en houd je van de straat 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja Dit gaat helaas niet werken, 333 hmz. word pas ondersteund van rev 2.0
Ben zelf tegen dit probleem op gelopen en moet nou een nieuw MB kopen..

KUT.........
Okyah schreef op 17 April 2003 @ 13:19:
[...]

Toevallig al een aangeschaft? :P
Ik zit nl. ook met een 1.02 en wil wel een Barton, maar kheb nog niemand gezien die het daadwerkelijk geprobeerd heeft :)
Zou je btw ook geen voltage problemen kunnen krijgen? De Bartons draaien toch bij een lager voltage en volgens mij geeft de oude a7v333 enkel "hoge" voltages (vanaf 1.75V)
[...]

Kan je nog even nakijken welke revisie je hebt? :P
Die bus heb ik ieg geen problemen mee, kdraai al sinds t begin op 167 :)
Alleen jammer dat ik een oude palomino hebt die niet mee wil werken en een voeding die zeurt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 14:24

Dracul

Ooh yeah!

Verwijderd schreef op 07 mei 2003 @ 16:16:
niewe beta bios 1018.001 is uit
ftp://ftp.asuscom.de/pub/...pset/Apollo_KT333/A7V333/
zo blijf je bezig en houd je van de straat 8)7
Net die 1018 geflashed en hij werkt prima. Op dezelfde site staat trouwens ook
de Final 1017 maar het rare is als je die flashed dat hij een datum van 25 maart
aangeeft terwijl de laatste beta van 1017 toch echt van 30 april was. Raar, zal wel een foutje wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ModmaN

ModmaN

Damn i'm good

E-RIC schreef op 07 May 2003 @ 15:57:
l
[...]

Ergens eerder had ik een schema geplaatst van de voltage jumpers (voor de Vcore). Ik weet niet meer waar, dus hier weer de link
Door 1.55V-1.75V in te jumperen (;)) en de overvoltage jumper op enabled, krijg je (ongeveer) 1.80V-2.00V.
Maar ik denk niet dat het voltage het probleem is, want 6x190 = 1140MHz, dus dat zou een Thunderbird 1333MHz makkelijk aan moeten kunnen op standaard voltage. Waarschijnlijk is het het bord (bvb PCI/AGP sloten) die niet helemaal lekker meer is.

Btw, waarom koop je niet een 1700+ voor 60-70 euro? Door die over te klokken naar 2200-2300MHz krijg je een leuke prestatiewinst voor weinig geld :)
die link heb ik al eerder voorbij zien vliegen, alleen het nadeel is dat ik met geen mogelijkheid de keuze tussen 1,5 en 1,7 te voorschijn krijg met die jumpers, het blijft 1, 75 tot 1,85 :P
pci/agp mankeert niks aan, ander werkt ie ook niet op zo'n hoge fsb, heb al eerder een andere proc erop gehad die wel op 1,85 lekker hoog kwam, maar 2,2 volt vind ik echt te veel, en dan zegt ie bij de post dat ie iets raars heeft gevonden nl. de hoge vcore dus hij boot niet door( ja op F1 drukken :P). en andere proc wordt waarschijnlijk toch een barton :P

get rich or die try'in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 17:47:
Ja Dit gaat helaas niet werken, 333 hmz. word pas ondersteund van rev 2.0
Ben zelf tegen dit probleem op gelopen en moet nou een nieuw MB kopen..
KUT.........
[...]
Mhm...
Op zich zou dat 333 mHz wel moeten lukken, hoor :)
Mijn 1.02 draait al bijna een jaar @ 334 mHz :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ModmaN

ModmaN

Damn i'm good

lijkt me wel, aangezien ik al op de 200 mhz heb gezeten, (heb trouwens een 1.04) moet dat geen probleem zijn. alleen hopen dat het bios hem herkent, doet ie dat niet heb je een probleem denk ik, misschien met komende beta's uit te proberen.

ikke nog niet geld gehad van de belasting :P anders had er al een barton ingezeten :)

get rich or die try'in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-RIC
ModmaN schreef op 07 mei 2003 @ 18:53:
[...]
die link heb ik al eerder voorbij zien vliegen, alleen het nadeel is dat ik met geen mogelijkheid de keuze tussen 1,5 en 1,7 te voorschijn krijg met die jumpers, het blijft 1, 75 tot 1,85 :P
Weet je 100% (of 99%) zeker dat je het goed hebt gedaan? Want volgens mij zijn die jumper instellingen CPU onafhankelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ModmaN

ModmaN

Damn i'm good

yupz 100% ik zal het morgen nog eens proberen :)

get rich or die try'in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-RIC
Om instelfouten te voorkomen:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.hegger/A7V333/A7V333_jumper.jpg
Voor 1.55-1.75V moet je dus zorgen dat, op dit plaatje gezien, over deze pinnen een jumper zit:
- linksmidden & linksonder
- rechtsmidden & rechtsonder
Ofwel: op dit plaatje gezien moeten de middelste 2 weg. De instelling op dit plaatje is de auto/jumperfree instelling

[ Voor 20% gewijzigd door E-RIC op 07-05-2003 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

En we hebben een nieuwe BIOS Update
Asus
Version 1017,
Date 2003/05/07
Description
1.Support new CPUs. Please refer to our website at:
2.http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx
3.Fix A7V333 system, when using an Adptek29320 PCI Raid card on A7V333, system cannot boot up from HDDs coonected to this PCI RAID card.
en dat nadat ik gisteravond de 1016 erop heb gezet. Een schitterend voordeel van verkeerde timing. Hoewel ik deze kaart niet gebruik weet ik niet of het dan wel zinvol is om deze te downen.
Hmm, vreemd.. Ik zie net dat deze al langer bekend is, Sorry mates 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Calitomnication op 08-05-2003 13:03 ]

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ModmaN

ModmaN

Damn i'm good

hmmmm hij gaat verder, heb nu eindelijk het voor elkaar, maar probleem nummer 2 :P
als ik opstart begint ie te blaten dat de vcore te hoog is en moet ik op F1 drukken, dit heeft ie volgens mij boven de 2 volt, draai nu 7x190@2,1 volt maar moet met opstarten steeds op F1 drukken, kan ik dit uitzetten of omzeilen :?

get rich or die try'in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-RIC
Dan moet je waarschijnlijk 'Halt On' in het MAIN menu veranderen naar 'no errors'
Staat op pagina 56 & 62 van de handleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-08 19:58

BitByter

Prutst dit forum

heeft er iemand hier ook last van lockups van 1 seconde en dat hij daarna verder gaat?

is sinds ik m'n raid controller gebruik :/
iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja heb ik ook sinds de raid controller gebruik, ik heb al rond gekeken en gevraagd, merdere mensen met het probleem, niemand echt een oploosing hiervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de nieuwste bios erop?
Want er staat wel iets dat er iets voor een RAID-controller gefixt is.
Ik zou Bios 17 Beta maar eens proberen, en als dat niet werkt, dan weet ik het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand hier al ervaring mee, ik vind het doodeng, het flashen van het bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-RIC
Gewoon precies doen wat in de handleiding van het flashen staat. Er kan dan amper iets mis gaan. D'r staat ook veel plaatjes wat voor veel duidelijkheid zorgt:
http://www.asus.com.tw/su...h/techref/bios/index.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet ik wel, maar blijf het eng vinden dus doe het maar zo weinig mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het via asus update vanuit windows doet kan het bijna niet fout gaan.
Ik heb het 3 keer gedaan, het is wel even spannend, maar er gebeurt niets verkeerds.
Je denkt dat het fout gaat, omdat je alleen berichten van mislukte flashen hoort en niet zoveel van de duizenden malen goede flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Laatst online: 04-08-2024
ModmaN schreef op 08 May 2003 @ 11:37:
hmmmm hij gaat verder, heb nu eindelijk het voor elkaar, maar probleem nummer 2 :P
als ik opstart begint ie te blaten dat de vcore te hoog is en moet ik op F1 drukken, dit heeft ie volgens mij boven de 2 volt, draai nu 7x190@2,1 volt maar moet met opstarten steeds op F1 drukken, kan ik dit uitzetten of omzeilen :?
Bij mij moet ik onder hardware monitor op de RODE !!!! vcore aanduiding enteren, deze verandert dan in "Ignore" en je bent van dat hardware monitor gezeik af, watch your temps do :9

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn geheugen (apacer pc2700) draait goed, maar is bijna niet te oc'en (185mhz). Nu wil ik nieuw geheugen kopen (corsair), maar ik vind het zonde om voor het prijsverschil niet de pc3200 versie te nemen. Maar draait dat wel op dit bordje? Of is het gewoon niet gegarandeerd dat hij zijn 200 mhz haalt, want dat zou ik geen ramp vinden, omdat ik ooit toch ga upgraden naar een A7N8X. Hoe zit dat nu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier meer mensen die last hebben van spontane computeruitval bij de A7v8-x-x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij is dit een topic over de ASUS A7V333

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerben, je hebt helemaal gelijk, je hoort vaak alleen de mislukte pogingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 May 2003 @ 23:53:
Mijn geheugen (apacer pc2700) draait goed, maar is bijna niet te oc'en (185mhz). Nu wil ik nieuw geheugen kopen (corsair), maar ik vind het zonde om voor het prijsverschil niet de pc3200 versie te nemen. Maar draait dat wel op dit bordje? Of is het gewoon niet gegarandeerd dat hij zijn 200 mhz haalt, want dat zou ik geen ramp vinden, omdat ik ooit toch ga upgraden naar een A7N8X. Hoe zit dat nu ?
Het pc3200 geheugen zal wel werken, maar het zal op pc2700 snelheid werken (zonder overclock). En of je fsb dan wel hoger komt weet je natuurlijk nooit.
Zo heb ik mijn 256 mb pc2100 vervangen door Twinmos/MTec pc2700 512mb, maar de fsb kon geen mhz hoger. Want de onboard geluidskaart is de bottleneck.
Als ik winamp beluister stopt hij er naar een paar minuten mee en reboot hij.
De fsb is dan 145 mhz of hoger.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2003 13:24 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 mei 2003 @ 13:22:
[...]

Het pc3200 geheugen zal wel werken, maar het zal op pc2700 snelheid werken (zonder overclock). En of je fsb dan wel hoger komt weet je natuurlijk nooit.
Zo heb ik mijn 256 mb pc2100 vervangen door Twinmos/MTec pc2700 512mb, maar de fsb kon geen mhz hoger. Want de onboard geluidskaart is de bottleneck.
Als ik winamp beluister stopt hij er naar een paar minuten mee en reboot hij.
De fsb is dan 145 mhz of hoger.
Mmm, toch raar dat er sommige mensen zo slechte oc-resultaten halen.
Ik heb een rev 1.01 en haal met dat apacer geheugen 185 mhz fsb.
Maar ik heb wel een goeie processor.
Heb je je divider wel op 1:1 staan ?

Dat ik geen garantie heb dat ik hoger kom vind ik niet zo erg, dan zie ik het maar als een investering voor later, ik wil het risico wel nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:55

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Ik heb net een Barton 2500+ gehaald en ik had al een A7V333. Beetje gok dus of de CPU wel goed gaat werken. Nou het lijkt erop dat hij het prima doet :)

Het is trouwens een AQXDA 0315 core die nu draait op 12,5 (ipv 11) * 166 Mhz.

De CPU draait wel op 1,75 Volt aangezien dit niet in de Bios lager is in te stellen.

Nu ondervindt ik alleen 1 soort van probleem. Met mijn vorige Palomino 1700 Mhz, 1,85 Volt werd de CPU volgens CPUCool 49 graden (sensor op mobo) en dan was de core rond de 58 graden. Q-fan was ingeschakeld en meestal draaide de fan maar op 60 procent.
Nu heb ik dus deze Barton. Nu wordt de sensor op het mobo rond de 40 (stuk lager dan voorheen) graden maar de interne temp is rond de 60 (ietsjes hoger). Dit betekent ook dat de fan de hele tijd vol staat te draaien omdat de Bios dit blijkbaar te hoog vind.
Dit alles is icm een Coolermaster HHC-001 (koperen koelblok, heatpipe en 7000 rpm fan.

Is dit een bekend "probleem" en is hier iets aan te doen??

Ik draai overigens Bios 1016 die ik nu ga updaten naar 1017.

[ Voor 3% gewijzigd door Sandermvdb op 13-05-2003 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb

Sandermvdb

Oja, is er trouwens een programma waarmee je je AGP snelheid kunt uitlezen??
SiSoft Sandra vertrouw ik namelijk niet helemaal en verder ken ik geen programma's die dat kunnen.

En kan iemand nog dat schema van de jumpers naar voren toveren waarmee je je VCore kan installen?? Ik heb al een kwartier gezocht op GoT en op Google maar kan nog steeds niks vinden...

[ Voor 36% gewijzigd door Sandermvdb op 13-05-2003 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-RIC
Sandermvdb schreef op 13 May 2003 @ 21:34:
Oja, is er trouwens een programma waarmee je je AGP snelheid kunt uitlezen??
SiSoft Sandra vertrouw ik namelijk niet helemaal en verder ken ik geen programma's die dat kunnen.
Bij 166MHz FSB zegt Sandra iets van 42MHz AGP, maar ik heb ook 185MHz stabiel gedraait op een rev1.02 en ik denk niet dat de PCI/AGP 46/93MHz was maar gewoon 1/5 en 2/5 van de FSB
En kan iemand nog dat schema van de jumpers naar voren toveren waarmee je je VCore kan installen?? Ik heb al een kwartier gezocht op GoT en op Google maar kan nog steeds niks vinden...
Stond op de vorige pagina:
E-RIC in "Groot Asus A7V333 Topic deel III"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb

Sandermvdb

Ik heb net mijn VCore op 1,7 Volt gezet ipv 1,75 mbv dat schema :)
Nu werkt Q-fan opeens wel weer goed :) Blijkbaar was 0,05 Volt meer precies de grens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een Barton 2500+ gehaald en ik had al een A7V333. Beetje gok dus of de CPU wel goed gaat werken. Nou het lijkt erop dat hij het prima doet

Het is trouwens een AQXDA 0315 core die nu draait op 12,5 (ipv 11) * 166 Mhz.

De CPU draait wel op 1,75 Volt aangezien dit niet in de Bios lager is in te stellen.

Nu ondervindt ik alleen 1 soort van probleem. Met mijn vorige Palomino 1700 Mhz, 1,85 Volt werd de CPU volgens CPUCool 49 graden (sensor op mobo) en dan was de core rond de 58 graden. Q-fan was ingeschakeld en meestal draaide de fan maar op 60 procent.
Nu heb ik dus deze Barton. Nu wordt de sensor op het mobo rond de 40 (stuk lager dan voorheen) graden maar de interne temp is rond de 60 (ietsjes hoger). Dit betekent ook dat de fan de hele tijd vol staat te draaien omdat de Bios dit blijkbaar te hoog vind.
Dit alles is icm een Coolermaster HHC-001 (koperen koelblok, heatpipe en 7000 rpm fan.

Is dit een bekend "probleem" en is hier iets aan te doen??

Ik draai overigens Bios 1016 die ik nu ga updaten naar 1017

ik heb maar een vraag je aan Sandermvdb wat is de rev (1.04 of 2.00) van je mobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb

Sandermvdb

Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 10:22:

ik heb maar een vraag je aan Sandermvdb wat is de rev (1.04 of 2.00) van je mobo?
Dan moet ik even op mijn mobo thuis kijken maar eerlijk gezegd dacht ik rev 1.02.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 mei 2003 @ 14:19:
[...]
Mmm, toch raar dat er sommige mensen zo slechte oc-resultaten halen.
Ik heb een rev 1.01 en haal met dat apacer geheugen 185 mhz fsb.
Maar ik heb wel een goeie processor.
Heb je je divider wel op 1:1 staan ?

Dat ik geen garantie heb dat ik hoger kom vind ik niet zo erg, dan zie ik het maar als een investering voor later, ik wil het risico wel nemen.
Welke divider bedoel je?
Die van het geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Ik heb dus een Asus A7V333-X Moederboard, dus dan zit er een Kt333 chipset op, logisch toch?

Ok, maar als ik nu met Aida32 kijk;

Afbeeldingslocatie: http://www.scorpiondesign.nl/got/kt400-1.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.scorpiondesign.nl/got/kt400-2.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.scorpiondesign.nl/got/kt400-3.gif

Lijkt het erop dat dit moederboard Toch een KT400 Chipset heeft... :? Kunne jullie het nog volgen?

Mijn vraag is dan ook? Kan dit of zie ik spoken?
ow en Asus zegt weer dit: http://www.asus.com/produ...eta/a7v333-x/overview.htm :?

[ Voor 10% gewijzigd door Illegal_Alien op 14-05-2003 19:46 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe krijgen jullie die FSB allemaal zo hoog? Ik las een paar berichten hoger iets over een FSB van 185 MHz, hebben jullie de processor unlocked dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 22:46
Illegal_Alien schreef op 14 May 2003 @ 19:44:
Ik heb dus een Asus A7V333-X Moederboard, dus dan zit er een Kt333 chipset op, logisch toch?

Ok, maar als ik nu met Aida32 kijk;

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Lijkt het erop dat dit moederboard Toch een KT400 Chipset heeft... :? Kunne jullie het nog volgen?

Mijn vraag is dan ook? Kan dit of zie ik spoken?
ow en Asus zegt weer dit: http://www.asus.com/produ...eta/a7v333-x/overview.htm :?
het kan zijn dat je een KT400 hebt omdat er geen KT333 meer waren. Ik heb thuis een Gigabyte 7VA-C(KT333CF) en deze wordt ook herkend als KT400. En ik kan zelf het geheugen zetten op 400. Maar nooit uitgeprobeerd.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een vraag :kan Barton 2500+ op mijn mobo A7V333 ver 1.04
bij asus zeg van niet, pas bij ver 2.00
en wat is het verchil tussen Palomino vs barton

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2003 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb

Sandermvdb

Verwijderd schreef op 17 mei 2003 @ 15:28:
een vraag :kan Barton 2500+ op mijn mobo A7V333 ver 1.04
bij asus zeg van niet, pas bij ver 2.00
en wat is het verchil tussen Palomino vs barton
Volgens mij moet de Barton geen probleem zijn. Ik draai er 1 prima op rev 1.02 maar staat 1.04 niet tussen het oficiele lijstje van gesupporte mobo's??

Palomino = .18 micron, 256 kb L2 cache, FSB = 266
Barton = .13 micron, 512 kb L2 cache, FSB = 333

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Sandermvdb schreef op 18 mei 2003 @ 02:27:
[...]

Volgens mij moet de Barton geen probleem zijn. Ik draai er 1 prima op rev 1.02 maar staat 1.04 niet tussen het oficiele lijstje van gesupporte mobo's??

Palomino = .18 micron, 256 kb L2 cache, FSB = 266
Barton = .13 micron, 512 kb L2 cache, FSB = 333
(jippie weet ik dat ook meteen dat mijn rev 102 ook barton kan)

maar als een 1.02 dat kan, zou je van de nieuwere 1.04 toch verwachten dat dat ook kan :?
dat zou toch eigelijk alleen maar logisch zijn?

:z time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Ik kom momenteel niet verder dan een fsb van 170 op mijn asusje met 512 mb samsung geheuegen ( 2x256) cpu is een 2400+. Ik vermoedt eigenlijk dat mijn geheugen hier een beetje loopt te klieren.

Op www.lostcircuits.com/motherboard/asus_a7v333/5.shtml staat iets over de memvolt jumpers. daar wil ik wel een beetje mee gaan pielen maar er staat ook dat de kans groot is dat je geheugen er na een paar weken mee nokt. Mijn vraag is, hoe groot is die kans nou werkelijk? Iemand hier die die jumpers al heeft misbruikt en hoe is dat afgelopen?

Nu nog een dommere vraag, er wordt hier gesproken over het instellen van de divider, ik kan dat echter nergens in mijn bios terugvinden. Ben ik nou zo kippig of werkt dat gewoon niet op een A7V333-X

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 13:47
Ik heb afgelopen zaterdag wat extra geheugen gekocht (265mb) om op mijn mobo te planten.
Ik heb al 256mb geheugen, dat prima werkt (Nayna op TwinMOS).

Ik zet die zaterdag meteen het neiuwe geheugen erop (Winbond op TwinMOS), zogauw er meer dan 265mb (had nu in totaal dus 512) geheugen gaat gebruiken, crasht de pc.
Ik had zoiets, van ja, kan gebeuren dat het stuk is.
Ik dinsdag terug naar de winkel, ik krijg een nieuwe module (AU?? op SpecTek :X).
De PC deed helemaal niets meer (ook niet als het geheugen er alleen in zat).
Ik denk van, erg toevalil dat het ook stuk is, maar dan maar weer omgeruild..
Nu heb ik TwinMOS op TwinMOS, maar je zult het niet geloven hij doet het niet :(
De PC start op, zogauw windows begint te laden, herstart de PC zich.
De garantie loopt tot komende zaterdag, dus dat is de uiterste dat dat ik het terug kan brengen..

(alles is pc2700 geheugen).

Maar wat doe ik nou fout, want m'n oude geheugen doet het wel helemaal prima.
(en ik heb geen andere PC om te testen :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-RIC
Test dan eens met alleen het nieuwe geheugen. Als dat ook goed werkt, probeer dan eens met beide modules nadat je de timings hoog hebt gezet (2.5/3/3/6). Met kan goed zijn dat de nieuwe geheugenmodule de timings niet aan kan (als je die strakker hebt staan dan 2.5/3/3/6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
E-RIC schreef op 22 mei 2003 @ 13:45:
Test dan eens met alleen het nieuwe geheugen. Als dat ook goed werkt, probeer dan eens met beide modules nadat je de timings hoog hebt gezet (2.5/3/3/6). Met kan goed zijn dat de nieuwe geheugenmodule de timings niet aan kan (als je die strakker hebt staan dan 2.5/3/3/6)
Als ik alleen het nieuwe geheugen test, doet ie helemaal niks.
Ik heb zojuist bij een vriend van me het nieuwe geheugen getest en daar werkte ht gewoon...

Heb zojuist opgestart in debug mode, toen draaide hij wel..
Alleen programma's crashte steeds, na2x reboot lijkt hij enigzins normaal te doen :/

Maar nog niet zeker, even testen etc

edit: zojuist weer gecrasht :(
edit2: heb nu gewoon de oude module erinzitten en alles draait gewoon weer goed :(

[ Voor 25% gewijzigd door Bender op 22-05-2003 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
|:( |:( |:( Ik heb met mijn domme hoofd een a7v333-X gekocht ipv een a7v333.

Dit mobo mist dus de jumpers om het memory voltage op te krikken.
Weet iemand toevallig of er op dit board ook een v--mod mogelijk is en zo ja, waar kan ik daar iets over vinden?

Ik ben al volop aan het zoeken dus begin daar aub niet over.

;)

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een kort vraagje, sorry, maar om alles te lezen, is toch wel erg veel, mijn vraag is of er al een oplossing gevonden is voor het Raid 0 performance probleem, ik bedoel het uitschakelen van je USB 2.0 om een goede Raid 0 performance te krijgen???
GRTZ en BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 May 2003 @ 16:36:
ff een kort vraagje, sorry, maar om alles te lezen, is toch wel erg veel, mijn vraag is of er al een oplossing gevonden is voor het Raid 0 performance probleem, ik bedoel het uitschakelen van je USB 2.0 om een goede Raid 0 performance te krijgen???
GRTZ en BVD
Ik heb nog nooit van het probleem gehoord, maar is een bios-update misschien een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
  • Laatst online: 10:23
Ik heb nooit naar een oplossing van het probleem gezocht. Het uitjumperen van usb 2.0 zorgt voor betere raid performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik draai de laaste bios 1018 beta
ik heb usb 2.0 in windows uitgezet en de via patch staat er ook op, maar of dat uitzetten van usb 2.0 nou een oplossing is ? ik zou toch ook wel graag van usb 2.0 gebruik willen maken voor mijn printer bv(die heeft een usb 2.0 aansluiting). is er geen manier om de raid controller een andere irq te geven, usb 2.0 en raid controller gebruiken nu irq 19.
GRTZ en BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Triloxigen, ik heb ook problemen gehad met een a7v333 en 2 reepjes (identiek zelfs) RAM.
Op de een of andere manier lijkt het mobo niet goed met meer dan 1 reepje te werken met sommige soorten RAM :/
Het werkte bij mij enkel goed als ik de de meest soepele timings gebruikte..
Los werkten de reepjes wel en @ strakke timings, maar samen, ho maar.

Ik vrees dat het onoplosbaar is, of je moet je timings een stuk ruimer zetten..
Als dat het niet is, kan je ook nog proberen het op 266 mHz te laten draaien. De snelheid van je systeem zal dan niet enorm inzakken (aangenomen dat je 1800+ gewoon op een 266 mHz bus draait) omdat het RAM eerst wel op een hogere snelheid liep maar niet in sync liep met je bus. Als je het op 266 mHz laat draaien wel :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
  • Laatst online: 10:23
Verwijderd schreef op 25 mei 2003 @ 19:13:
ik draai de laaste bios 1018 beta
ik heb usb 2.0 in windows uitgezet en de via patch staat er ook op, maar of dat uitzetten van usb 2.0 nou een oplossing is ? ik zou toch ook wel graag van usb 2.0 gebruik willen maken voor mijn printer bv(die heeft een usb 2.0 aansluiting). is er geen manier om de raid controller een andere irq te geven, usb 2.0 en raid controller gebruiken nu irq 19.
GRTZ en BVD
Het probleem is toch dat usb 2.0 over dezelfde pci-bus gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarschijnlijk wel, dezelfde irq gebruiken ze iig, is hier niets aan te doen dan, of is het een major bug van deze plank??
GRTZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai
  • Laatst online: 05-09 07:47

lawaai

www.oldskoolnl.nl

whizz666 schreef op 22 May 2003 @ 18:15:
|:( |:( |:( Ik heb met mijn domme hoofd een a7v333-X gekocht ipv een a7v333.

Dit mobo mist dus de jumpers om het memory voltage op te krikken.
Weet iemand toevallig of er op dit board ook een v--mod mogelijk is en zo ja, waar kan ik daar iets over vinden?

Ik ben al volop aan het zoeken dus begin daar aub niet over.

;)
Maar deze ondersteund wel 166 mhz.... Officieel duszzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Okyah schreef op 25 mei 2003 @ 19:14:
Triloxigen, ik heb ook problemen gehad met een a7v333 en 2 reepjes (identiek zelfs) RAM.
Op de een of andere manier lijkt het mobo niet goed met meer dan 1 reepje te werken met sommige soorten RAM :/
Het werkte bij mij enkel goed als ik de de meest soepele timings gebruikte..
Los werkten de reepjes wel en @ strakke timings, maar samen, ho maar.

Ik vrees dat het onoplosbaar is, of je moet je timings een stuk ruimer zetten..
Als dat het niet is, kan je ook nog proberen het op 266 mHz te laten draaien. De snelheid van je systeem zal dan niet enorm inzakken (aangenomen dat je 1800+ gewoon op een 266 mHz bus draait) omdat het RAM eerst wel op een hogere snelheid liep maar niet in sync liep met je bus. Als je het op 266 mHz laat draaien wel :)
Je klinkt alsof je het probleem niet meer hebt..
Wat heb je gedaan?
Nieuw mobo gekocht of iets anders (bijv. het laatste wat je zei)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Nee, ik heb één van de reepjes er uit gelaten.. Toegegeven, niet zo'n elegante oplossing, maar het was of "traag" en veel (1024mb) RAM, of snel en "weinig" (512mb dus) RAM.
En ik had op dat moment meer aan snelheid dan aan een enorme hoeveelheid RAM.

Niet zo'n hoopgevend antwoord, vrees ik. :/

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 09:02
wie heeft zijn temps toevallig al aan de gang gekregen met lm-sensors? check-sensors (en misschien ook nog wel GkrellM) Ik krijg het namelijk niet aan de gang en ik kan nergens de module i2c-viapro vinden. Ik draai debian en heb gewoon de deb gedownload

[ Voor 37% gewijzigd door M@rijn op 31-05-2003 13:11 . Reden: deb ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:51

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik was van plan een 2600+ te kopen, met FSB 333, het was plots spotgoedkoop geworden. Ik wist niet zeker of mijn mobo dat wel goed zou ondersteunen, dus had ik overal (hier, AMD en ASUS website) wat informatie opgezocht, en heb de stap gewaagd.
Eerst gewoon de CPU vervangen, werkte, op een lager snelheid natuurlijk (1600-iets MHz). Na de BIOS update (van 1011 naar 1018 beta 1) werkt het nu op 2.08GHz. Ik ben best tevreden :) Mijn moederbord revisie was 1.04.

Dacht dat dit het wel waard was te vermelden, omdat ik nergens echte duidelijkheid kreeg dat een 2600+ 333 echt op een A7V333 zou kunnen werken. Ik zag wel een lijstje van welke processoren op de A7V333 zou kunnen, maar die 2600+ 333 had de revisie 2.00 erbij staan.
Nu kan mijn bak weer een paar jaartjes mee. :)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Ik heb net een xp2400 geinstalleerd, en een 2de harddisk geplaatsd. Voor en na het updaten van die BIOS geeft hij bij het opstarten alleen de melding: "Press A key to reboot." Wat dus geen nut heeft aangezien hetzelfde weer terugkomt. Als ik probeer in de boot emnu te komen van XP lukt dat niet. Dan zou ik zeggen dat het iets te maken heeft pre-OS. Maar ik zou niet weten wat het kan zijn.

Ik heb nog geen zin om XP opnieuw te installeren aangezien ik denk dat het met een simpele proc upgrade gewoon moet kunnen werken.

Jullie ervaring/oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:51

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Werkte het zonder harde schijven ook? Als in: met floppy rebooten. Als het met floppies goed gaat, dan zou het aan de harde schijven kunnen liggen alhoewel dat wel raar zou zijn aangezien na mijn upgrade alles gewoon nog als een tierelier loopt. Zijn de kabels goed bevestigd ofzo? Geen hardwarematige conflicten? Elimineer mogelijkheden een voor een zou ik zeggen.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-RIC
Trinsec schreef op 31 May 2003 @ 18:39:
Dacht dat dit het wel waard was te vermelden, omdat ik nergens echte duidelijkheid kreeg dat een 2600+ 333 echt op een A7V333 zou kunnen werken. Ik zag wel een lijstje van welke processoren op de A7V333 zou kunnen, maar die 2600+ 333 had de revisie 2.00 erbij staan.
Ik schat dat >95% van de rev1.02 (of hoger) borden gewoon 166MHz FSB aankunnen (hoe het zit bij rev1.01 weet ik niet, daar schijnen veel borden ook overweg te kunnen met 166MHz FSB). De divider wordt ook gewoon omgezet bij 150+MHz (hoewel Sandra daar anders over denkt). Maar omdat er blijkbaar met een klein percentage borden wel problemen zijn, heeft ASUS deze revisies niet officieel 166MHz laten ondersteunen, terwijl bij het uitkomen van de 166MHz FSB CPU's wel pontificaal op hun website stond dat ze "333 FSB" ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 18:59

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Hoe hoog krijgen jullie de FSB op een A7V333? Als ik dit topic lees zie ik veel FSB's in het bereik van 140-150, en sommige rond de 180-190. Zelf zit ik op 190 op een 1.04 revisie mobo, maar bij hogere FSB's wordt het systeem instabiel, wellicht omdat de northbridge nu toch wel erg gestrest word op 380 ipv 333 mhz.
Dus ik ben wel benieuwd of iemand zijn FSB nog hoger heeft dan 190, en stabiel :P

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-RIC
De KT333 chipset gaat gewoon niet veel verder (op standaard voltage). Bovendien worden de PCI en AGP bus ook aardig overgeklokt. Overigens vind ik 190 wel netjes, aangezien sommige (eerste generatie) nForce2 mobo's niet eens 200MHz stabiel konden draaien. Als je bedenkt hoe oud de KT333 al is, vind ik 180-190 wel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 20:41
hmm, leuk barton mogelijkheden :)
jammer dat 2000+ snel zat is anders ging ik upgraden
maar ja hij zal wel snel opfikken bij 70 graden stressed

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-08 09:44
heeft iemand al q-fan werkende, zat te twijfelen aan papst fans, maar aangezien me TB 1400 nu gloeiheet is zie ik daar maar van af. Q-fan staat nog steeds "grayed-out" in het bios, brengt bios versie nr 18 verbetering ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn broertje heeft het volgende probleem:
Tijdens het spelen van een spelletje viel z'n computer zo maar uit.
Na alles nagekeken te hebben (alle onnodige kaarten eruit; geluidskaart,vidkaart,netwerk kaart enz; bios gereset; geheugenbankjes in en uit), kwam ik tot de conclusie dat de voeding z'n beste tijd had gehad. Vanmorgen dus even langs de norrod gefiets, om daar een q-tec 350watt voeding op te halen.
Thuis gekomen, meteen de voeding ingebouwd en booten maar.... niet dus.
Net zoals het geval was met die andere voeding, alleen het groene lampje van het moederbord gaat branden en voor de rest gebeurd er niets (geen draaiende fans, geen opstartende hd's).
Ik ben ten einde raad.
Heb ik misschien nog iets over het hoofd gezien?

Specs :
- Amd 1900 XP
- Asus a7v333
- Hercules radeon 8500 pro
- 1024 DDR Ram
- Q-tec 350 watt voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Verwijderd schreef op 08 juli 2003 @ 18:21:
Heb ik misschien nog iets over het hoofd gezien?

Specs :
- Amd 1900 XP
- Asus a7v333
- Hercules radeon 8500 pro
- 1024 DDR Ram
- Q-tec 350 watt voeding
CPU overleden? Wellicht doordat de voeding de geeft gaf? Probeer eens een andere cpu te lenen en die te proberen.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer de cpu overleden is, horen de fans en cdroms volgens mij wel op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 18:35:
Wanneer de cpu overleden is, horen de fans en cdroms volgens mij wel op te starten?
Eeeh, tja, daar heb je ook weer gelijk in.
Hmm, da's toch wel vreemd. Groene lampje brand, dus er is blijkbaar spanning, maar de harddisks spinnen niet op. En die zitten op dezelfde stroombron.
Toch geen kabeltjes een halve slag gedraaid ofzo? En heb je fans direct op molex stekkers zitten? Doen die het ook niet?

Power switch stekkertje ook goed aangesloten? Ik heb hem ook wel eens ernaast geprikt, en toen kon ik op de power knop rammen wat ik wilde, aan ging ie nooit ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Microkid op 08-07-2003 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De fans zijn aangesloten op een fan controller. Ik heb heb de fancontroller afgekoppelt, en hij doet nog steeds niets.
Het powerswitch stekkertje zit ook goed helaas :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 18:50:
De fans zijn aangesloten op een fan controller. Ik heb heb de fancontroller afgekoppelt, en hij doet nog steeds niets.
Het powerswitch stekkertje zit ook goed helaas :).
Poeh, dan weet ik het ook effe niet meer. Het enige wat ik nog kan verzinnen is dat je mobo toch niet meer in orde is door die gare voeding. Blijkbaar staat er op een deel toch nog wel stroom, maar werkt het power circuit (wat dus gaat werken als jij op de power knop drukt) niet meer goed, waardoor de rest ook niet werkt. En dus zal het mobo geen seintje geven aan de power supply en gaan je schijven en andere aangekoppelde spullen ook niet draaien. Maar zoals gezegd, dit is slechts een idee. Ik hoop voor je dat het wat simpelers is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik het mobo op een of andere manier door meten of zo?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2003 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 18:55:
Kan ik het mobo op een of andere manier door meten of zo?
Ben bang van niet. Een mobo is multi-layer, en je moet exact weten wat en waar je wilt meten. De enige manier om erachter te komen of je mobo defect is, is door een ander mobo aan te sluiten. Als dat wel werkt is je mobo overleden. Werkt dat ook niet, dan heb je nog steeds voedingsproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Toevallig al iemand een oplossing voor het geheugen probleem dat je maar 1 geheugen module erop kwijt kan?

En ik kwam gisteren toevallig achter (toen ik uit verveling eens door mijn mobo handleiding bladerde :p) dat er een ingebouwde optie/funcie zit voor IR.
Alleen je moet een moduletje kopen wat je dan in an pluggen,
weet iemand waar dat te koop is en de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Toevallig iemand die op dit board ook serial ata heeft draaien? Kan er niks van vinden eigenlijk. Niet op de site van asus en in dit topic al gezocht op sata ,maar niks... Wil nieuwe HD kopen, maar weet niet of ik dus sata kan kopen. Alvast bedankt voor reactie!
ps binnenkort waterkoeling... nu gaat fsb al naar 200! met juiste geheugen module. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-RIC
Het bord heeft geen onboard S-ATA controller. Als je per se een S-ATA harddisk wil, moet je een aparte (PCI) S-ATA controller kopen. Aangezien het prestatieverschil met P-ATA minimaal is, kan je beter een schijf met "oude" ATA100/133 interface kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Waar zijn dan die oranje en witte aansluitingen voor? Me is confused! ga wel even zoeken op asus site!
Gevonden zijn voor andere dingen! Nou ja dan maar weer wachten op nieuw mobo :P

[ Voor 29% gewijzigd door lawaai op 29-08-2003 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Microkid schreef op 17 juni 2003 @ 21:26:
Hoe hoog krijgen jullie de FSB op een A7V333? Als ik dit topic lees zie ik veel FSB's in het bereik van 140-150, en sommige rond de 180-190. Zelf zit ik op 190 op een 1.04 revisie mobo, maar bij hogere FSB's wordt het systeem instabiel, wellicht omdat de northbridge nu toch wel erg gestrest word op 380 ipv 333 mhz.
Dus ik ben wel benieuwd of iemand zijn FSB nog hoger heeft dan 190, en stabiel :P
Jep heb hem al op 200 mhz gehad... maar niet lang... was beetje risky!
194 heb ik kunnen benchen... Met juiste geheugen kan ie wel op 200 draaien gokte ik!!

Maar euh heb nu PC3200 Elixir cas 3 geheugen, maar krijg een foutmelding! Nadat ik windows opstart... Ik heb 1 van de 2 jumpertjes (zorgen voor voltage van je geheugen?) eruit gehaald en als ik dan met 512 reepje wilt opstarten duurt het erg lang voordat ik in windows kom! Daarna krijg ik Blauw scherm met melding:
SYMTDI.sys, driver bla bla! Iemand ideeen?

Reinstall hielp ook niet :( dus oude geheugen er maar weer in en ghost terug gezet. Ga opzoek naar andere reepjes.... Indien me waterkoeling loopt dat kom ik terug om te weten hoe hoog me fsb wil :)

[ Voor 31% gewijzigd door lawaai op 04-09-2003 07:16 . Reden: more info ]

Verwijderd

Ik heb vernomen dat een AMD Athlon XP processor met een Thoroughbred B core is te leveren met een FSB van 133 en een FSB van 166 (vanaf 2800+ volgens mij).
Betekent dit dat een Athlon XP (Thoroughbred B) met een FSB van 133 goed te OC'en is, dus dat ik een 2600+ met een FSB van 133 op een FSB van 166 kan laat draaien (met dezelfde multiplier)?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Die-Hard Overclocking & Cooling
Kijk daar eens rond :)

Trouwens gaat dit topic gewoon dicht. A7V333 is niet meer 'in' en dit topic heeft allang de maximumlimiet van 500posts overschreden. Zie ook PMG Beleid - dit graag lezen eer je post :) voor meer info :)
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.